Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
Maradona keert terug naar Napoli

NAPOLI - De bekendste en beste nr10 die voetbalclub Napoli ooit gekend zal hebben keert terug naar zijn stad, zijn club. Diego Armando Maradona is de nieuwe hoofdcoach van SC Napoli waar 'El Pelusa' Napoli op z'n eentje kampioen maakte.

Dat was als speler, nu zal hij dat huzarenstukje proberen te herhalen vanuit de dug-out. Maradona is nog steeds een publieke held in Napoli, toen hij als speler werd binnengehaald zat het stadion vol met voetbalgekke Napolitanen, nu was het niet anders. Het was alsof God eventjes neergedaald was in Napoli.

Maradona laat het bondscoachschap van Argentinië vallen voor deze job. Reden daarvoor is onenigheid met de Argentijnse voetbalbond, die volgens Maradona "helemaal niets kennen" van het voetbal en beter in een bejaardenhuis een potje zouden gaan kaarten. Maradona kreeg een contract voor 2 seizoenen bij Napoli.

De Napolitaanse sportkrant

fcnyib.png

Er is deze zomer serieus geïnvesteerd in inkomende transfers. Vooral voor de flanken werd er versterkingen gezocht aangezien we daar haast geen (goede) spelers hadden rondlopen. Belaïd en Bernardo komen onze rechterflank versterken, Driver mag stand-in spelen voor Datolo op links.

We hadden helemaal geen LB, dus moesten we daar ook 2 spelers voor gaan zoeken. Het werden Masilela, die we voor haast geen geld konden wegplukken, en Antunes, die wegmocht bij AS Roma. Ook moest er nog een doublure voor de AMC-positie gezocht worden, aangezien we daar enkel Hamsik hebben lopen. Voor die taak komt Thiago over uit de jeugdopleiding van FC Barcelona.

We hadden nog een pakje geld over dus we zochten nog plaatsen waar we het team konden versterken. Ik was niet tevreden over De Sanctis als basiskeeper dus we haalden de Italiaanse Argentijn Ustari naar Napoli, hij krijgt een vaste plek in de goal. Ook voor de centrale defensie kwam er nog versterking, deze werd gevonden in de Deen Jorgensen. Uiteindelijk kwam de Nederlander Barazite nog over op huur, erg handig aangezien die overal op het middenveld uit de voeten kan. Maar hij dient enkel om eventuele blessures op te vangen en zal waarschijnlijk niet veel aan spelen toekomen.

De uitgaande transfers:

2hxadtk.png

En dit is de tactiek en basiselftal die ik zal hanteren:[/font]

2l9ky77.png

Voorbereiding

jzh4y.png

Onze voorbereiding was matig. Vooral de match tegen Sankt Pauli ligt me nog op de maag omdat we echt slecht speelden, normaal zouden we hen altijd moeten verslaan. De fysiek van de spelers was ook niet goed tijdens de voorbereiding. Reden? De club had slechts één conditietrainer en het was dan nog eens een slechte ook. Die ligt al buiten ondertussen. Wie me ook niet aanstond in de voorbereiding was doelman De Sanctis. Tegen Celtic zorgde hij er zelf voor dat we "maar" gelijkspeelden. Die is zijn basisplaats ondertussen ook kwijt, viva Ustari.

Geplaatst
  • Auteur
Maradona keert terug naar Napoli

NAPOLI - De bekendste en beste nr10 die voetbalclub Napoli ooit gekend zal hebben keert terug naar zijn stad, zijn club. Diego Armando Maradona is de nieuwe hoofdcoach van SC Napoli waar 'El Pelusa' Napoli op z'n eentje kampioen maakte.

Dat was als speler, nu zal hij dat huzarenstukje proberen te herhalen vanuit de dug-out. Maradona is nog steeds een publieke held in Napoli, toen hij als speler werd binnengehaald zat het stadion vol met voetbalgekke Napolitanen, nu was het niet anders. Het was alsof God eventjes neergedaald was in Napoli.

Maradona laat het bondscoachschap van Argentinië vallen voor deze job. Reden daarvoor is onenigheid met de Argentijnse voetbalbond, die volgens Maradona "helemaal niets kennen" van het voetbal en beter in een bejaardenhuis een potje zouden gaan kaarten. Maradona kreeg een contract voor 2 seizoenen bij Napoli.

De Napolitaanse sportkrant

fcnyib.png

Er is deze zomer serieus geïnvesteerd in inkomende transfers. Vooral voor de flanken werd er versterkingen gezocht aangezien we daar haast geen (goede) spelers hadden rondlopen. Belaïd en Bernardo komen onze rechterflank versterken, Driver mag stand-in spelen voor Datolo op links.

We hadden helemaal geen LB, dus moesten we daar ook 2 spelers voor gaan zoeken. Het werden Masilela, die we voor haast geen geld konden wegplukken, en Antunes, die wegmocht bij AS Roma. Ook moest er nog een doublure voor de AMC-positie gezocht worden, aangezien we daar enkel Hamsik hebben lopen. Voor die taak komt Thiago over uit de jeugdopleiding van FC Barcelona.

We hadden nog een pakje geld over dus we zochten nog plaatsen waar we het team konden versterken. Ik was niet tevreden over De Sanctis als basiskeeper dus we haalden de Italiaanse Argentijn Ustari naar Napoli, hij krijgt een vaste plek in de goal. Ook voor de centrale defensie kwam er nog versterking, deze werd gevonden in de Deen Jorgensen. Uiteindelijk kwam de Nederlander Barazite nog over op huur, erg handig aangezien die overal op het middenveld uit de voeten kan. Maar hij dient enkel om eventuele blessures op te vangen en zal waarschijnlijk niet veel aan spelen toekomen.

De uitgaande transfers:

2hxadtk.png

En dit is de tactiek en basiselftal die ik zal hanteren:[/font]

2l9ky77.png

Voorbereiding

jzh4y.png

Onze voorbereiding was matig. Vooral de match tegen Sankt Pauli ligt me nog op de maag omdat we echt slecht speelden, normaal zouden we hen altijd moeten verslaan. De fysiek van de spelers was ook niet goed tijdens de voorbereiding. Reden? De club had slechts één conditietrainer en het was dan nog eens een slechte ook. Die ligt al buiten ondertussen. Wie me ook niet aanstond in de voorbereiding was doelman De Sanctis. Tegen Celtic zorgde hij er zelf voor dat we "maar" gelijkspeelden. Die is zijn basisplaats ondertussen ook kwijt, viva Ustari.

Geplaatst

Ziet er goed uit. Ik denk alleen dat je met Napoli, ook gezien je aankopen, beter 4-2-3-1 kan spelen met Lavezzi van rechts. Maar dit zal ook vast werken!

Geplaatst
  • Auteur
Ziet er goed uit. Ik denk alleen dat je met Napoli, ook gezien je aankopen, beter 4-2-3-1 kan spelen met Lavezzi van rechts. Maar dit zal ook vast werken!

Mijn selectie is opgesteld voor een 4-4-2 (alle posities dubbel bezet). Voor 4-2-3-1 zou ik dan al 10 middenvelders hebben: 4 VM's, 2 AMC's, 2AML's en 2AMR's. En die heb ik niet. Bovendien dan zou je ofwel Hamsik ofwel Bernardo eruit moeten halen en dat kan ik niet over mijn hart krijgen. Hamsik, Datolo en Bernardo zijn spelers die altijd moeten spelen!

Geplaatst

Dit kan toch ook gewoon? Hamsik op tien, Bernardo/Lavezzi op rechts en op links Datolo. :)

Geplaatst
  • Auteur
Dit kan toch ook gewoon? Hamsik op tien, Bernardo/Lavezzi op rechts en op links Datolo. :)

Maar dan moet ik mijn enige 2 VM's opstellen en heb ik voor hen geen doublures. + ik vind het zonde om ofwel Lavezzi ofwel Bernardo op de bank te laten.

Geplaatst

Ik bedoel met centrale middenvelders eh. Dat is inderdaad jammer. Maar nu heb je Hamsik niet op zijn beste positie staan in mijn ogen.

Geplaatst
  • Auteur
Maar nu heb je Hamsik niet op zijn beste positie staan in mijn ogen.

Hij zal er wel aan wennen ;) Ik gooi geen systeem om voor één speler.

Geplaatst

Dat is ieder zijn keus en het maakt ook niet uit. Ik ben benieuwd naar je resultaten.

Geplaatst
  • Auteur
Mercato in de Serie A

ROMA - De winterstop is weer in zicht en dat betekent dat de transfermolen weer op gang komt. Zo ook voor onze serie A die een paar ware topspelers heeft rondlopen.

Het opmerkelijkste nieuws komt uit Palermo, waar Cavani dicht bij een overgang naar FC Barcelona zou staan. Verder beperken de transfergeruchten zich vooral tot de kleinere clubs in de competitie. De topploegen zien blijkbaar geen nood om nieuwe spelers aan te trekken.

Zo ook in Napoli, waar ondanks de goede prestaties enkel Denis een uitgaande transfer zou kunnen maken. Lavezzi lokte heel wat scouts en interesse van buitenlandse ploegen maar gaf zelf aan niet te willen vertrekken. Hoe het met Hamsik zal vergaan, weet niemand. Afgelopen zomer was de sterspeler van Napoli misgenoegd dat Maradona hem niet liet gaan uit Napoli. Volgens Napoli is er geen concrete interesse in hem.

World soccer magazine

312v9j7.jpg

Na de eerder matige voorbereiding hebben we een top heenronde achter de rug! Er werd slechts 3 keer gelijkgespeeld en maar één keer verloren. We waren héél erg sterk, enkel tegen Lazio gingen we met de billen bloot tenonder. Naarmate de competitie vorderde ging het alleen maar beter, met uitschieters zoals de 5-2 tegen Sampdoria en 6-2 tegen Atalanta.

oho8cl.jpg

Voor we in de eerste ronde van de beker mogen spelen, moesten we eerst 2 kwalificatierondes doorstaan. Dat was geen probleem, beide wedstrijden werden makkelijk gewonnen.

3150eb9.jpg

Deze prestaties leveren volgend klassement op vlak voor de winterstop. We moeten wel nog 2 wedstrijden spelen eer de heenronde afgewerkt is. Herfstkampioen zijn we dus nog niet. Waar de bookmakers ons een plaatsje in de grijze middenmoot voorspelde geven we hen lik op stuk. Benieuwd waar we gaan eindigen.

Bedankt voor de reacties :)

Geplaatst
  • Auteur
Waar zit Maradona volgend seizoen?

NAPOLI - De opmerkelijk goede resultaten van Napoli zijn niet onopmerkzaam gebleven bij andere clubs. Die zien in Maradona de ideale kandidaat om hun ploeg te gaan coachen. Vooral Spanje lonkt naar El Pelusa.

Het lijkt heel onwaarschijnlijk dat Maradona 'zijn' Napoli zal verlaten na dit seizoen. Toch trekken verschillende clubs hard aan zijn mouw. De concrete interesse komt uit Spanje. Atletico en Valencia lieten in de pers al weten dat Maradona de geschikte kandidaat is om hun coach op te volgen, wiens contract afloopt.

Zo ook Sevilla, maar zij informeerden al eens bij Maradona eind februari toen de Sevillacoach buiten vloog wegens slechte resultaten. Maradona weigerde toen meteen maar Sevilla zou hem opnieuw willen benaderen.

En wat Maradona zelf vind? De Napolitaanse voetbalgod zwijgt in alle talen. De meeste Napolisupporters zijn er vrij gerust in dat hij blijft, want El Diego die Napoli verlaat voor een andere club kunnen ze zich niet voorstellen. Insiders beweren echter dat Napoli financiële problemen heeft en een faillisement naderend is. Maradona zou dat weten en bezig zijn met het zoeken naar een nieuwe club...

Bron: Gazetto dell'o sport

el5es6.png

De resultaten na de winterstop waren iets minder dan voor de winterstop, maar we waren nog steeds heel sterk. Vooral in de toppers blonken we uit: 6/6 tegen AS Roma, 6/6 tegen Juventus, 4/6 tegen Internazionale en 3/6 tegen AC Milan (wat nog eens de kampioenenmatch was!). Enkel Palermo kreeg ons 2 keer op de knieën en Fiorentina smeerde ons een schandelijke nederlaag aan... maar hey...

zv78l2.png

WE ZIJN KAMPIOEN! Voor de derde keer in de Napolitaanse geschiedenis! De 2 vorige behaalde ik als speler, nu haal ik de titel als coach naar Napoli... Schitterend... schitterend... De volksvreugde die losbarstte na de 3-0 zege tegen AC Milan was niet te beschrijven. We hebben het noorden verslagen, wij zijn Napoli en we gaan Italië veroveren!

2rho7di.png

In de Italiaanse beker verging het ons veel minder goed. We plaatsten ons voor de eerste ronde maar daar werden we meteen uitgeloot tegen Internazionale. We konden onze stunt niet herhalen en gingen met 2-1 de boot in. Internazionale won uiteindelijk de beker.

Tenslotte nog de spelersstatistieken van afgelopen seizoen:

10z3cl1.png

Iedereen kwam dus aan spelen toe, de één al minder dan de andere.

Quagliarella eindigde 4des in de topschutterstand met 19 doelpunten. Miccoli van Palermo mag zich topschutter kronen met 22 stuks. Pato (21) en Gilardino (19) nemen de 2de en 3de plek in. Lavezzi eindigde op de 6de plaats met 16 doelpunten.

Quagliarella werd wel koning van de assist dit seizoen in de serie A met 13 assists. Nu volgt Lavezzi op de 7de plaats met 9 geslaagde voorzetten.

Bedankt voor de reacties :)

Geplaatst

Geweldige prestaties + Presentaties :<:

Geplaatst
  • Auteur
El Pelusa geeft journalisten veeg uit de pan

NAPOLI - Tegen de verwachtingen in verlengde Maradona zijn contract bij Napoli met 2 extra jaar. Maradona's contract loopt nu medio 2013 af. Op de persconferentie gaf hij de pers nog een blaam.

Blijdschap alom bij Napoli, maar toch moest Maradona zich kwaad maken. "Jullie journalisten proberen niks anders dan mij en Napoli te ontwrichten door valse geruchten te verspreiden over een zogezegde trainerstransfer naar Sevilla of Atletico. Dat was niet waar, ik heb altijd duidelijk gezegd dat ik zeker mijn contract bij Napoli uit zou doen en niet zou vertrekken naar een andere club."

"Blijkbaar begint het noorden schrik te krijgen, want ze gebruiken de pers op alle mogelijke manieren om Napoli te doen wankelen. Spelers zoals Hamsik de kop zot maken met een mogelijke transfer terwijl er zich niemand meldde voor één van onze sterkhouders over te nemen. Als jullie journalisten zo verder blijven doen, blijven jullie maar beter weg uit Napoli. En daar bedoel ik ook de stad Napoli mee."

Bron: Sporza.be

Inkomende transfers

ndlhy1.png

Spelers met een rood stipje = regens

Door het kampioenschap van afgelopen seizoen kwam er heel wat vers geld binnen en dat betekende dat ik maar liefst 61 miljoen euro kreeg om me uit te leven op de transfermarkt.

Insigne is een jeugdspeler waarvan de transferrechten gedeeld waren met Fiorentina. Wij waren niet geïnteresseerd maar Fiorentina ook niet, waardoor hij nu dus weer volledig eigendom van Napoli wordt. Ik zie geen toekomst weggelegd voor hem hier.

Ik dacht dat de VM positie versterkt moest worden. Gago was een buitenkansje want hij was niet echt gewild bij Real. Vorig seizoen werd hij uitgeleend en ook nu leek hij maar weinig zicht op een basisplek bij de Koninklijke te hebben. We hebben hem maar dus gehaald.

Gago was niet mijn eerste keuze als VM, want eigenlijk waren we al bezig met het binnenhalen van Miguel Veloso, een Portugese VM van Sporting CP waar we fors voor betaald hebben. Veloso wordt basisklant, Gago back-up. Veel geld voor betaald, maar dat is hij wel waard vind ik.

Ook de RB wou ik versterking, daar kwamen we uit op Renan, die evengoed op de LB kan spelen indien nodig. Renan is een Braziliaan, dus ik verwacht dat hij veel naar voor komt, hij heeft bovendien een meesterlijke voorzet waar Napoli zal van kunnen profiteren.

Dat waren alle zaken die ik zeker wou, maar aangezien er nog geld over was wou ik nog wat verder zaken herbekijken. De jonge Oostenrijker Hoffer kon me niet overtuigen en mag beschikken. Om zijn plaats op te vullen haalden we Iker Muniain, ook wel de 'Baskische Messi' genoemd. Als hij die rol kan waarmaken zitten we op rozen met deze jonge Spanjaard. Hij krijgt nog geen basisplaats maar zal ooit de leegte van Lavezzi of Quagliarella moeten opvullen.

Ook een extra CV was welkom, aangezien de 2 CV's op onze bank niet zo sterk waren. Onze zoektocht belandde uiteindelijk in Oekraïne waar één van onze scouts Kryvtsov opmerkte. Hij was er erg lovend over en op basis daarvan besloten we hem te halen. Hij kostte trouwens niet zo veel, dat is ook mooi meegenomen.

Fabio Cannavaro zat zonder contract. Hij is een Napolitaan, speelde al bij Napoli en zijn broer zit hier nog altijd. De voorzitter dringde dan ook aan op zijn komst. Voor mij was hij niet perse nodig maar ik moet toegeven dat het leuk is om een (extra) Napolitaan aan onze selectie toe te voegen. Hij heeft bovendien ook bekendheid in het Europese voetbal en dat kan onze ploeg ook ten goede komen.

Daarnaast haalden we nog 2 talentjes, die eerst een aantal jaren in de jeugdopleiding zullen rijpen.

Uitgaande transfers

5z08yt.png

Over de uitgaande transfers valt weinig te zeggen. Het zijn allemaal spelers die overbodig waren, niet meer in mijn plannen voorkomen en dus andere oorden mogen gaan opzoeken. We spelen dus helemaal géén sterkhouders kwijt, in tegenstelling wat de pers voorspelde (of beter gezegd, graag zou zien).

nodovc.png

We speelden een goede voorbereiding met als uitschieter de overwinning tegen Bordeaux. Dat we slechts 2-2 gelijkspeelden op Genk was een kleine domper, we lieten ons verrassen door de Belgen maar konden het gelukkig nog rechtzetten. De galamatch tegen Real begon slecht door een snel doelpunt van Cristiano Ronaldo. Maar we speelden sterk en goed, Bernardo maakte verdiend gelijk. Jammer genoeg maakte Real nog net voor affluiten de winning goal. Jammerlijke uitslag maar zeker een match waar we sterk gespeeld hebben.

fa263t.png

We mochten ook de Italiaanse supercup spelen tegen de bekerwinnaar, Internazionale. Hoewel zij als favoriet uitgeroepen werden ging het heel de match gelijk op en werd er niet gescoord. Pas in de eerste verlenging kon Thiago de ban breken vanop de stip. Inter kon niet tegenscoren en zo pakken wij onze 2de Italiaanse supercup!

Bedankt voor de leuke reacties, ik probeer de resultaten in ieder geval verder te zetten én te verbeteren!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]