Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Welkom in IJsland

ijsland5kb.png

Mijn eerste stappen op Ijslandse bodem waren in de luchthaven van Reykjavik. Ik kende bitter weinig van dit land; eigenlijk maar 3 feiten: het is een hotspot (geleerd op school tijdens Aardrijkskunde), het is een eiland en ze spreken Ijslands. Op voetballend vlak zijn het geen echte wonderjongens zoals de Brazilanen. Maar met Gudjohnson (Eidur(Chelsea),Thordur en Joey(beide ex-Genk, nu ergens in Europa) (geen vd 3 zijn gebroers)), Hreidarsson(VC van Charlton Athletic) en diegene van Lokeren(Kristinsson, Gretarsson en Baldvinsson) hebben ze toch wat volk rondlopen in Europa. Dit was mij kennis over IJsland, weinig maar dat zou snel veranderen. Een taxi was niet geregeld maar Sverrir Sverrisson, een van de ervaren mannen van mijn nieuwe ploeg, komt me ophalen. Hij is ook een van de einge die Engels kan, onderweg praten we wat over de ploeg, de competitie en over de technische staf. Iets verbaasde me; de ploegen uit de hoogste klasse zijn allemaal semi-prof. Hij zal mijn tolk en rechterhand worden gedurende mijn verblijf. Maar de vraag is waar ?

fylkir9mp.jpg

Fylikr is de naam, oost-Reykjavik is de plaats. Eens aangekomen komt de voorzitter op me af en legt mij het contract voor.

Transferbudget: 1k

Wagebudget: 15k (nu 3k ingenomen door spelerslonen, gezond dus)

Balans: 50k

Doelstelling: Europees voetbal

:| :| :| was mijn eerste reactie.

Transferbudget 1K ? Wat ga ik daar mee kopen ?

Wagebudget zit goed, hoogste verdient 500k en de gemiddelde 100k. Ze hebben allemaal een deeltijds contract. Wrs werken ze nog voor en na de training.

Doelstelling: Europees voetbal, hoe kan ik dat halen ? Wel...

-Onze competitie bestaat uit 10 ploegen waarvan de 2 laatste degraderen.

-Diegene die kampioen wordt, speelt de eerste voorronde van de CL.

-Als je de Ligabeker wint, UEFAcup.Die Liagbeker is een aperitiefje, een competitie met 2 keer 8 ploegen, tijdens dit poule systeem ontmoet je elke ploeg maar een keer. De erste 4 van elke poule gaan door naar de kwartfinale en dan sudden-death tot finale. Deze beker is dus ideaal om je ploeg in vorm te krijgen voor de (korte) competitie.

-De Ijslandse beker levert eveneens UEFAcup op en afhankelijk van de bekers krijgt iemand nog een Zomerbekerticket.

- Er mogen maximaal 3 non-EUspelers in de A-ploeg en zij moeten ook nog een werkvergunning krijgen.

-Er is geen reserve of jeugdcompetitie noch elftal.

Eerste seizoen is al afgelopen. Onze ploeg is aangevuld met enerzijds ervaring en anderzijds talentvolle Ijslanders. Onze armzalige prijzenkast werd dit seizoen goed aangevuld. De titel, Ligabeker en Ijslandse beker kwamen alledrie in de richting van Fylkir. De fans draagden mij en onze topschutter Asbjornsson op hun handen. We gingen richting CL-voorronde. Na de Ijslandse bekerwinst had de voorzitter mij een nieuw contract voorgelegd.

Hetgeen dat ik aanvaardde, zag er zo uit:

Transferbudget: 10k

Wagebudget: 15k (nu 3.5k ingenomen door spelerslonen, gezond dus)

Balans: 100k

Op naar het tweede seizoen. De ploeg werd wederom versterkt en twee spelers werden international van IJsland nl. Ulfarsson, een LM,VC en Asbjornsson, SC en topschutter. Ze verdienden het beide en gaven mij op als reden van deze prestaties. Ik was gecharmeerd maar er moest gevoetbald worden. In de Ligabeker werden we weer overwinnaar. In de onze competitie staan we... 1st op 4 punten van Keflavik, maar zij speelden 3 wedstrijden meer. Dus ik heb nog wat ruimte over.

En de CL-voorronde vraag je je mss af ?

Eerste ronde : UMID Baku, Azjerbianen, Eindstand 5-0

Tweede ronde : Grazer AK, Oostenrijkers. Eindstand 10-2 na een heenwedstrijd die we thuis met 7-2 wonnen.

Derde ronde: AS Monaco, Fransen: In Monaco: 4-3. We gaven een les in efficientie. 3 kansen, 3 goals maar we werden achterin gebombardeerd. Dankzij onze keeper bleef het "maar" 4-3.

En hier begint mijn novelle. Het verhaal van Runar Jennesson.

Mijn ambities ?

-Onze ploeg is slechts in Ijsland bekend, daardoor kan ik weinig spelers naar Reykjavik lokken en weinig spelers verkopen tegen een cash. De meeste Ijslandse ploegen hebben nl geen geld om spelers te kopen maar ze bieden percentages van doorverkoop of meestal helemaal niks.

- Ons land naar een WK-zege en EK-zege lijden. Daarvoor moet ik eerst bondscoach worden. Maar ik heb geduld.

- Enkel Scandinaviërs (Noor,Zwe,Den,Fin,Fae,IJs) kopen en de 3 non-EU'ers moeten een serieuze meerwaarde bieden.

SCREENS OP VERZOEK COMMENTAAR WELKOM

EDIT: Aangevraagde screen van de competitie (op 27augustus06)

iceeindaug8lu.jpg

Breidablik en Vikingur zijn vorige seizoen gepromoveerd terwijl dat Grindavik en IBV ons verlaten hebben.

Extra informatie over onze competitie:

Begin : Midden mei

Einde : Eind september

=> er is CL/UEFA als mijn spelers normaal op vakantie zijn.

=> 0,0 wedstrijdritme voor CL of UEFA-campagne

• Antwoorden 309
  • Weergaven 867
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Welkom in IJsland

ijsland5kb.png

Mijn eerste stappen op Ijslandse bodem waren in de luchthaven van Reykjavik. Ik kende bitter weinig van dit land; eigenlijk maar 3 feiten: het is een hotspot (geleerd op school tijdens Aardrijkskunde), het is een eiland en ze spreken Ijslands. Op voetballend vlak zijn het geen echte wonderjongens zoals de Brazilanen. Maar met Gudjohnson (Eidur(Chelsea),Thordur en Joey(beide ex-Genk, nu ergens in Europa) (geen vd 3 zijn gebroers)), Hreidarsson(VC van Charlton Athletic) en diegene van Lokeren(Kristinsson, Gretarsson en Baldvinsson) hebben ze toch wat volk rondlopen in Europa. Dit was mij kennis over IJsland, weinig maar dat zou snel veranderen. Een taxi was niet geregeld maar Sverrir Sverrisson, een van de ervaren mannen van mijn nieuwe ploeg, komt me ophalen. Hij is ook een van de einge die Engels kan, onderweg praten we wat over de ploeg, de competitie en over de technische staf. Iets verbaasde me; de ploegen uit de hoogste klasse zijn allemaal semi-prof. Hij zal mijn tolk en rechterhand worden gedurende mijn verblijf. Maar de vraag is waar ?

fylkir9mp.jpg

Fylikr is de naam, oost-Reykjavik is de plaats. Eens aangekomen komt de voorzitter op me af en legt mij het contract voor.

Transferbudget: 1k

Wagebudget: 15k (nu 3k ingenomen door spelerslonen, gezond dus)

Balans: 50k

:| :| :| was mijn eerste reactie.

Transferbudget 1K ? Wat ga ik daar mee kopen ?

Wagebudget zit goed, hoogste verdient 500k en de gemiddelde 100k. Ze hebben allemaal een deeltijds contract. Wrs werken ze nog voor en na de training.

Doelstelling: Europees voetbal, hoe kan ik dat halen ? Wel...

-Onze competitie bestaat uit 10 ploegen waarvan de 2 laatste degraderen.

-Diegene die kampioen wordt, speelt de eerste voorronde van de CL.

-Als je de Ligabeker wint, UEFAcup.Die Liagbeker is een aperitiefje, een competitie met 2 keer 8 ploegen, tijdens dit poule systeem ontmoet je elke ploeg maar een keer. De erste 4 van elke poule gaan door naar de kwartfinale en dan sudden-death tot finale. Deze beker is dus ideaal om je ploeg in vorm te krijgen voor de (korte) competitie.

-De Ijslandse beker levert eveneens UEFAcup op en afhankelijk van de bekers krijgt iemand nog een Zomerbekerticket.

- Er mogen maximaal 3 non-EUspelers in de A-ploeg en zij moeten ook nog een werkvergunning krijgen.

-Er is geen reserve of jeugdcompetitie noch elftal.

Eerste seizoen is al afgelopen. Onze ploeg is aangevuld met enerzijds ervaring en anderzijds talentvolle Ijslanders. Onze armzalige prijzenkast werd dit seizoen goed aangevuld. De titel, Ligabeker en Ijslandse beker kwamen alledrie in de richting van Fylkir. De fans draagden mij en onze topschutter Asbjornsson op hun handen. We gingen richting CL-voorronde. Na de Ijslandse bekerwinst had de voorzitter mij een nieuw contract voorgelegd.

Hetgeen dat ik aanvaardde, zag er zo uit:

Transferbudget: 10k

Wagebudget: 15k (nu 3.5k ingenomen door spelerslonen, gezond dus)

Balans: 100k

Op naar het tweede seizoen. De ploeg werd wederom versterkt en twee spelers werden international van IJsland nl. Ulfarsson, een LM,VC en Asbjornsson, SC en topschutter. Ze verdienden het beide en gaven mij op als reden van deze prestaties. Ik was gecharmeerd maar er moest gevoetbald worden. In de Ligabeker werden we weer overwinnaar. In de onze competitie staan we... 1st op 4 punten van Keflavik, maar zij speelden 3 wedstrijden meer. Dus ik heb nog wat ruimte over.

En de CL-voorronde vraag je je mss af ?

Eerste ronde : UMID Baku, Azjerbianen, Eindstand 5-0

Tweede ronde : Grazer AK, Oostenrijkers. Eindstand 10-2 na een heenwedstrijd die we thuis met 7-2 wonnen.

Derde ronde: AS Monaco, Fransen: In Monaco: 4-3. We gaven een les in efficientie. 3 kansen, 3 goals maar we werden achterin gebombardeerd. Dankzij onze keeper bleef het "maar" 4-3.

En hier begint mijn novelle. Het verhaal van Runar Jennesson.

Mijn ambities ?

-Onze ploeg is slechts in Ijsland bekend, daardoor kan ik weinig spelers naar Reykjavik lokken en weinig spelers verkopen tegen een cash. De meeste Ijslandse ploegen hebben nl geen geld om spelers te kopen maar ze bieden percentages van doorverkoop of meestal helemaal niks.

- Ons land naar een WK-zege en EK-zege lijden. Daarvoor moet ik eerst bondscoach worden. Maar ik heb geduld.

- Enkel Scandinaviërs (Noor,Zwe,Den,Fin,Fae,IJs) kopen en de 3 non-EU'ers moeten een serieuze meerwaarde bieden.

SCREENS OP VERZOEK COMMENTAAR WELKOM

EDIT: Aangevraagde screen van de competitie (op 27augustus06)

iceeindaug8lu.jpg

Breidablik en Vikingur zijn vorige seizoen gepromoveerd terwijl dat Grindavik en IBV ons verlaten hebben.

Extra informatie over onze competitie:

Begin : Midden mei

Einde : Eind september

=> er is CL/UEFA als mijn spelers normaal op vakantie zijn.

=> 0,0 wedstrijdritme voor CL of UEFA-campagne

Geplaatst

Re: Chillen in Scandinavië

ziet er leuk uit, succes! mag ik een screen van de competitie?

Geplaatst
  • Auteur

Alles of niets

De Fransen waren geland en werden geëscorteerd door een politiepatrouille. Ons stadion, Fylkisvollur,  kan 2950 mensen bevatten. Deze avond zat het bomvol. 50 supporters van de Monegasken waren meegereisd om hun ploeg voorbij de nietige IJslanders te schreeuwen. De wedstrijd was nog maar net afgetrapt of bezoekers kregen al een kans maar Halldorsson zweefde de bal uit de winkelhaak. De wedstrijd werd spectaculair ingezet en zal zo verder verlopen. Maar Adebayor, Chevanton en co kregen het leer maar niet gekaderd. Van hun 15 doelpogingen gingen er slechts 4 effectief richting doelmond. 4, zoveel kansen krijgen wij. 4 kansen , 1 binnen het kader. Haukur Jonsson, ingevallen voor Gislason, kopte na 66’ een inswinger van Vilhjalmsson richting goal, gesandwiched door 2 Monegasken. Roma strekt zich maar komt te kort. FYLKISVOLLUR ONTPLOFT! We staan 1-0 voor en dit is voorlopig genoeg om naar de CL te gaan. Monaco gaat nog meer druk zetten, 54% balbezit, maar een tegentreffer komt er niet. Fylkir naar de CL, een droom komt uit.

Fylkir- Monaco

1-0

Goals:Haukur Jonsson

MvM: Ian Hojgaard

Er zal de hele avond en nacht gefeest worden. De jongens verdienen dit. Het is de kroon op hun prestaties en ook op de mijne. Ik laat me gaan, maar weet dat ik morgen het vliegtuig opmoet. We zetten ons gefeest verder in de cafés van Reykjavik. Overal waar ik kom, trakteren de burgers mij. Ik lijk wel hun god. In een café zie ik een mooi meisje in een hoekje zitten. Ze ziet er adembenemend uit en ik ken haar van ergens maar van waar... Ik ga dichter en bied haar iets te drinken aan. Ik probeer mijn Ijslands uit. Na 1,5 jaar kan ik een aardig mondje Ijslands maar toch nog niet voldoende. Ik behelp me vooral met Engels en Frans. We knopen een gesprek aan. Tijdens ons gesprek blijf ik denken van waar ik ze ken. Na een paar zinnen komt er bij haar een Vlaams woordje uit ! Ik schrik me een bult en besef plotseling van waar ik haar ken. Ze heet Evelien, ik was verliefd op haar in het middelbaar maar durfde nooit iets tegen haar zeggen. Ik vraag me af wat ze hier in het hoge noorden doet. Ze studeert voor tolk in de Scandinavische talen. Nu , na haar 10 jaar niet gezien te hebben, durf ik het haar vragen.

"Ben je geinteresseerd in voetbal ?"

"Ja, ik heb gehoord dat jij wonderen verricht bij het lokale Fylkir"

"Wonderen..." Ik word rood. "Het is niks, deze jongens hebben het juiste karakter en kunnen aardig voetballen. Wil je niet eens naar een wedstrijd komen zien?"

"Ik weet niet. Ik twijfel, ik ken hier nog iemand om mee te nemen."

"Weet je wat, ik regel dat je naast mij in de dugout kan komen zitten."

"Zalig, heb ik altijd al willen doen."

"Is het een date?"

"Ja"

"Ik zal een limo sturen ongeveer 1 uur voor de wedstrijd."

"Ik zal er staan."

We geven elkaar de hand, wisselen GSM-nummers uit en nemen afscheid. De ploeg en ik gaan verder feesten in een ander discotheek. Zij gaat naar huis. Ik staar haar na. Jonsson, onze held, komt naast me staan."Let's move on Runar"

5 uur, tijd om naar huis te gaan...

screens op aanvraag commentaar welkom

Geplaatst

mooie novelle KUTGW en een goede overwinning op as monaco.

Geplaatst

Wagebudget zit goed, hoogste verdient 500k en de gemiddelde 100k.

Ik mag toch hopen dat dat niet per week is?

Geplaatst

Ijsland hoord tog niet tot Scandinavie? Leuke prestaties btw

Geplaatst

Klopt, Scandinavië bestaat uit: Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland en Lapland.
Geplaatst

Klopt, Scandinavië bestaat uit: Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland en Lapland.

Correctie: Noorwegen, Zweden, Denemarken, Finland en IJsland :)

Geplaatst
  • Auteur

Klopt revision en volgens Fm telt ook FaeroerEilanden tot Scandinavie.

Wagebudget zit goed, hoogste verdient 500k en de gemiddelde 100k.

Ik mag toch hopen dat dat niet per week is?

Ik weet niet hoe ik het heb ingesteld. Het is in ieder geval gezond.

Thnx voor de positieve commentaar. Blijkbaar is de derde keer de goede keer.

Geplaatst
  • Auteur

Morning after

Met nog een zatte kop van het feesten kruip ik samen met de Monegasken in het vliegtuig. Iedereen kijkt verbaasd wanneer ik naast Broissart,hun trainer, plaats neem. Broissart en ik praten gedurende de hele vlucht na over de wedstrijd en over mijn mogelijke CL-tegenstanders. Zo kom ik te weten dat vorig jaar het Duitse Werder Bremen de CL won. Wanneer we uit het vliegtuig stappen, nemen we afscheid. Zijn laatste woorden waren: “Onze nederlaag was geen toevalstreffer, je gaat het maken in Europa. Au revoir et bonne chance.†Verbaasd door zijn woorden begeef ik me naar het dichtsbezijnde station en neem de trein richting loting voor de CL. Een trein naar bekendheid. Uiteraard zitten we in de laatste pot.

Werder Bremen in Groep A.

Porto in Groep A

Plots bibbert er iets in mijn broek. Ik krijg een SMS van onze boekhouder. Er staat:

Runar, er is € 3,9 miljoen gestort voor onze deelname aan de CL. Onze balans is vertwintigvoudigd. Nogmaals proficiat, de voorzitter is in de wolken. En er is nog goed nieuws: je kandidatuur is aanvaard. Je bent nu officieel bondscoach van Ijsland. Je prestaties bij ons en de on-line poll op de website van de bond gaven de doorslag. 90% van de Ijslanders wil jou!

Ik ben blij met deze SMS. Vooral met onze nieuwe geldinjectie zitten we veilig. Ik ben wel geschrokken over het bericht ivm bondscoach. Ik zal onze ploeg moeten vormen tot een topper, wat een lastig opdracht zal worden. De loting gaat verder.

Rosenborg in Groep A.

En de laatste in Groep A is Fylkir.

De loting kon erger want bijvoorbeeld Groep E zal de “Groep des Doods†zijn met toppers als Arsenal, Celtic, Benfica en PSV.

Ik neem de trein en vervolgens het vliegtuig terug naar Reykjavik. Want weldra is er weer competitievoetbal.

Geplaatst
  • Auteur

Kampioen in mineur

Vandaag komt Evelien naar de wedstrijd. Ik ben zo gelukkig als een kind met Kerstmis. Maar een kwartier voor de wedstrijd is ze er nog niet. Ik vraag me af of ze wel komt. Plots komt de voorzitter de kleedkamer binnen. Hij zegt: “Runar, kom eens mee naar de gang.â€ÂÂÂ

“Wat is er?â€ÂÂÂ

“Er is een ongeluk gebeurd met de wagen van Evelien. De chauffeur is er niet meer.â€ÂÂÂ

“En zij? Waar is ze? Leeft ze nog?â€ÂÂÂ

“Ze is overgebracht naar het lokale ziekenhuis. Er wordt voor haar leven gevreesd. Als je wil, mag je haar gaan bezoeken.â€ÂÂÂ

Mijn wereld staat stil. Ik heb haar nog maar net leren kennen of ze is al bijna terug uit mijn leven verdwenen. “Ja, voorzitter, doe ik. Eerst nog de spelersgroep toespreken.â€ÂÂÂ

Ik keer terug naar de kleedkamer en begin met mijn toespraak.

“Jongens. Je zult het deze wedstrijd zonder mij moeten stellen. Mijn vriendin Evelien ligt in het ziekenhuis.(De eerste traan rolt over mijn wang.) Ze is bij een ongeval betrokken op weg naar het stadion. Mijn assistent zal het overnemen.â€ÂÂÂ

“Welke assistent?†grapt Jonsson. De spelersgroep probeert zijn lach in te houden maar het lukt niet.

“Shit, je hebt gelijk. We hebben geen assistent.†Kolbeinsson, onze 35-jarige middenvelder, staat op.â€ÂÂÂGa maar, ik neem het wel over.â€ÂÂÂ

“Duizendmaal dank Finnur.â€ÂÂÂ

“Geen probleem. We zullen 1 minuut stilte houden om ons medeleven.â€ÂÂÂ

Ik verlaat de kleedkamer, hoor het begin van Finnurs toespraak, loop naar buiten, spring in mijn auto en rijd naar het ziekenhuis. Daar vraag ik aan de receptie in het Engels waar Evelien is. Ze antwoorden dat ze nog in de OK ligt maar daarna zal ze naar kamer 69 gebracht worden. Ik kies ervoor om eerst buiten de OK te wachten. Ik zet mijn GSM uit en ik wacht…en wacht…tot dat een man in een witte schort buitenkomt. Maar wie is dat? Ik ken die man. ‘T is Sverrir Sverrirsson, onze ex-speler en nu lid van onze fysiostaf.

“Yow, Sverrir. Wat doe je hier?â€ÂÂÂ

“Tja Runar, ik werk maar deeltijds bij Fylkir. De rest van de tijd doe ik waar ik voor opgeleid ben: doktertje spelen.â€ÂÂÂ

“Ben je degene die Evelien geopereerd heeft?â€ÂÂÂ

Hij knikt.

“Hoe stelt ze het?â€ÂÂÂ

“Het komt in orde. Ze is buiten levensgevaar. Maak je geen zorgen. Maar moest je vandaag niet tegen KR spelen?â€ÂÂÂ

“Ja, Kolbeinsson heeft het management overgenomen.â€ÂÂÂ

“Wijze beslissing. Evelien zal binnen enkele minuten overgeplaatst worden naar haar kamer.â€ÂÂÂ

Evelien wordt de kamer binnengebracht. Ze slaapt. Ik blijf tot middernacht bij haar waken. Klokslag middernacht komt Sverrir me geruststellen.â€ÂÂÂGa maar slapen. Je zult het nodig hebben. Ik zorg wel voor haar.â€ÂÂÂ

Ik ga naar huis en check teletext voor de uitslagen.

DERBY BESLIST EREDIVISIE: FYLKIR VOOR 2DE KEER OP RIJ KAMPIOEN.

KR-Fylkir

0-3

Goals: Kristinsson(2x), Jonsson

MvM:Ulfarsson

Op de achtergrond geeft onze voorzitter een toespraak. Ik snap niet alles maar hoor iets van Jennesson, vriendin, Kolbeinsson en nog prijzen. We zijn kampioen. Het kan me op dit moment weinig schelen want ik heb nu geen zin om te feesten. Ik kruip piekerend onder wol. Ik doe geen oog dicht.

Screens op aanvraag, commentaar welkom

Geplaatst

In principe kun je Åland, Groenland en Faeröer ook meetellen. Maar Åland hoort eigenlijk bij Finland en Faeröer en Groenland bij Denemarken ;) Maar goed, leuke novelle tot nu toe. Ga zo voort.

Geplaatst

In principe kun je Åland, Groenland en Faeröer ook meetellen. Maar Åland hoort eigenlijk bij Finland en Faeröer en Groenland bij Denemarken ;) Maar goed, leuke novelle tot nu toe. Ga zo voort.

Hahaha, ja dan wordt het wel heel groot, de Spitsberg-eilanden, Nova Zembla, ga zo maar door. Maar wist niet dat Groenland er ook nog bij hoorde. Dacht dat Groenland onder Canadees toezicht viel. Maar leuk verhaal. Hopelijk presteer je iets geweldigs met Fylkir _O_.
Geplaatst

Mooie prestaties hoor WiWa ga zo door!

Geplaatst
  • Auteur

Treble trouble ?

De dag na het ongeval ga ik niet trainen. Onze voorzitter begreep het en Kolbeinsson offerde zich wederom op om de training te leiden. 2 dagen later komt FH op bezoek. Niet om te praten, maar om mijn treble in gevaar te brengen. Ja, je hebt het goed begrepen, dit is de bekerfinale. Het is een heruitgave van de Ligabeker die we wonnen op penalty’s.

De grote vraag dit jaar is: Kan iemand Fylikr verslagen? Niemand uit Ijsland kan mij bedreigen maar misschien brengen de gasten uit Hafnarfjordur er verandering. Ze boeren goed in de UEFA Cup en staan derde in de vaderlandse competitie. De match vangt nogal traag aan. Geen van beide ploegen wil een doelpunt incasseren. Plots opent Jonsson, ja weer hij, de score. 1-0, en de supporters van FH worden stil. De wedstrijd gaat rustig verder. Tijdens de rust moet ik blijkbaar magische woorden gezegd hebben want Fylkir gaat in overdrive. FH weet niet waar eerst verdedigen. Onze spitsen dwingen hen de lange bal te gebruiken, die we dan direct terugkaatsen.3 keer scoren we vooraleer de FH’ers iets terugdoen. Ze zetten alles op winnen, maar Jonsson en Asbjornsson, licht geblesseerd maar moest verder spelen, pakte hen koud. Hij vond uiteindelijk een tweede adem (en goal)en stopte pas bij het laatste fluitsignaal.

Fylkir-FH

5-1

Goals: Jonsson(2x) Asbjornsson(2x) Own goal

MvM: Jonsson

Er zat een tevreden manager in de dug-out en een tevreden voorzitter in de tribunes. Hij was voor de gelegenheid tussen onze harde kern gaan staan. De supporters gingen uit hun dak en zongen luidkeels mijn naam. Maar geen feest van de spelers. Nee, want het is tijd om het vliegtuig om te stappen richting Slowakije, onze eerste tegenstander in de EK voorronde. Ik twijfelde want mijn Evelien sliep nu al bijna 4 dagen aan een stuk, zal ze ooit uit de coma ontwaken?

Geplaatst
  • Auteur

Mijn debuut

Nee, ik ga niet mijn voetbalschoenen aantrekken omwille van een blessuregolf. Maar het is de eerste EK kwalificatiewedstrijd van IJsland onder mijn bewind. Vandaag in onze tegenstander, Slowakije. De mannen die ons op het veld staan op te wachten zijn niet zo bekend. Slechts 2 namen springen me in het oog; Vittek, een razendsnelle spits van Nurnberg en ploegmakker Mintal, vorig jaar een van de beste goalgetter van Duitsland en dat voor een aanvallend mid. De ploeg is net als de onze, een paar toppers, gecombineerd met ervaring en een scheutje jeugd. Onze ster, Eidur Gudjohnsen, verklaart op een lokale radiozender de oorlog aan de Slowaken. Ik vond deze uitspraken nogal ongepast en hij zal dus, tot de verbazing van het ganse land, op de bank starten. Slowakije begon sterk en opende na 15 minuten de score. We werden de hele eerste helft weggeblazen maar Fylkir-keeper Halldorsson en zijn doelkader behoedde ons van een zware, onoverbrugbare achterstand.

Rust…oef. Het waren geen lieve woordjes in de kleedkamer. Eidur zat ongeduldig op de bank en mag na de rust opdraven om ons spelpeil omhoog te helpen. Met succes! Het debuut van Haukur Jonsson was een om niet snel te vergeten. Met zijn twee (kop)goals loodste hij ons voorbij Slowakije. In de slotminuut besliste Leeds-speler Einarsson de wedstrijd met de volley op de vrije trap van Gudjohnsen.

Slowakije - IJsland

1-3

Goals: Jonsson(2x) Einarsson

MvM: Heridarsson

De jongens kleden zich om terwijl ik men rede houd. We reppen ons naar de bus, niet om hooligans te ontwijken maar om op tijd te zijn voor onze vlucht. Want over 2 dagen staat een tweede tegenstander van de kwalificatieronde te wachten: de Nederlanders, een ploeg op zoek naar glorie.

We komen midden in nacht aan in Reykjavik. Toch staat er een tiental fans ons op te wachten. Na een paar handtekeningen ging bijna iedereen naar het hotel. Bijna iedereen zeg ik want ik ga nog eerst Evelien bezoeken. Ik kwam rond zes uur aan in het ziekenhuis. (Waarschijnlijk is het bezoekuur al afgelopen).Ik wil net binnengaan als iemand mijn naam roept. Een fan die een handtekening wil, denk ik.Ik draai me om en zie Sverrir. “Sverrir, wat doe jij hier op dit uur?â€ÂÂÂ

“Ik kan jou hetzelfde vragen.â€ÂÂÂ

“Ik ga proberen Evelien te bezoeken, ik heb ze al 2 dagen moeten missen.â€ÂÂÂ

“Dat gaat niet lukken, tenzij…â€ÂÂÂ

“Tenzij wat?â€ÂÂÂ

“Tenzij ik je helpâ€ÂÂÂ

“Wil je dat doen voor me?â€ÂÂÂ

“Alles voor de God Van Reykjavik†Sverrir lacht en neemt me mee naar binnen.

Eens bij de juiste kamer aangekomen, laat Sverrir me alleen.â€ÂÂÂIk wacht wel buiten, ik heb daar binnen niks te zoeken.â€ÂÂÂ

Wanneer ik de kamer binnenkom, ligt ze daar. Vredig en stil. Ik nader en haar mond beweegt. “Ik …hou…van…jou…Runar†zegt ze “Ik ook van jou†fluister ik terug, maar ze antwoorden. Ik blijf wachten naast haar bed. Na een uur kwam Sverrir binnen. “Tijd om te vertrekken, je zal wel willen slapen na zo’n avond.†Deze nacht, wat je nacht kan noemen van 8 tot 12, sliep ik rotsvast. Na een paar lichte trainingen stond de topper tegen Nederland op het programma.

Het stadion zat al een uur voor aftrap vol. De tickets waren op 8 augustus uitverkocht.

Maar de tickets zouden het geld waard zijn. De wedstrijd vangt aan met hetzelfde elftal als tegen Slowakije. Nog geen Eidur in de basis. Ook het spelbeeld was idem aan de dat van tegen de Slowaken. De Nederlanders tikken de het balletje rond richting Halldorsson en zijn doelkader. Eerste kans werd klemvast gepakt door onze keeper. Hij werpt de bal naar Jonsson, die volleyt over 50 meter naar Arnarson, speler van Kopenhagen. Hij zet De Jong in de wind en spurt naar de achterlijn. Eén meter van de lijn trapt hij de bal laag voor het doel van Van der Sar. Van der Sar plakt tegen zijn lijn maar aan de eerste paal duikt Einarsson op! Hij zet zijn tip tegen het leer…Van de Sar kansloos ! IJslanders dansen op de tribunes en de cafégangers zijn hoorbaar tot op het veld. Nederland kijkt verslagen toe maar herneemt het oude speelstijl. Adriaanse, die van Basten vervangen heeft na het WK, baalt. Maar zijn spelers blijven niet bij de pakken zitten. Ze toveren dribbels uit hun benen maar mijn jongens maar kunnen van dromen.

5 minuten voor rust dwingt Nederland de zoveelste corner af. Inswinger van Sikora is net laag genoeg voor Jonsson om de bal weg te koppen tot bij spits Asbjornsson.Het is twee tegen twee, Asbjornsson en Jonsson tegen Seedorf en Stam. Jonsson duikt de diepte maar Asbjornsson weigert te passen. Hij denkt: wat zij kunnen, kan ik ook. Hij zet zijn solo in, dribbelt achtereenvolgens Seedorf en Stam en rusht richting Van der Sar. De keeper komt … Asbjornsson nadert… trapt van op de grote baklijn…de bal krult naar de linkerhoek…Van der Sar zweeft en raakt de bal…publiek is muisstil tot het ronde ding tegen de onderkant van de deklat botst … daarna net achter de lijn en terug ervoor.Gejuich in het publiek terwijl Asbjornsson naar me toe rent en in mijn armen springt. Ik voel me trots maar besef dat de zee nog niet veilig is.

Makaay en Kuyt trappen af. Vlak voor rust worden de bezoekers beloond voor de aanvallende aanpak. Seedorf tikt naar Sneijder die verder kaatst naar Makaay. Makaay draait om zijn as en scoort de aansluitingstreffer.

Godver, wat een pech maar we gaan met een voorsprong de rust in. Ik moedig de jongens aan. Ik hoor een overweldigend geluid, komend van de tribunes. De fans staan te zingen: WE WANT EIDUR WE WANT EIDUR WE WANT EIDUR GUDJOHNSEN WE WANT EIDUR WE WANT EIDUR WE WANT EIDUR GUDJOHNSEN    WE WANT EIDUR WE WANT EIDUR WE WANT EIDUR GUDJOHNSEN WE WANT EIDUR WE WANT EIDUR WE WANT EIDUR GUDJOHNSEN    WE WANT EIDUR WE WANT EIDUR WE WANT EIDUR GUDJOHNSEN. Verbaasd door zijn populariteit besluit ik hem, tegen mijn plannen in, erin te brengen.

De tweede helft vangt aan. Nederland is al minder flitsend dan in de eerste helft. Na 5 minuten valt de wedstrijd stil. Nederland is moe en wij verdedigen. Een kwartier voor het einde gebruikt Adriaanse zijn laatste troeven door oa Van Persie erin te gooien.Het tempo stijgt als de raket. Nederland vindt weer moed. 80ste minuut. SeedorfVanPersieMakaaySikoraDavidsSeedorfYildirimVanPersieKuyt 2-2 Het spel ging razendsnel. De meeste konden niet volgen, blijkbaar dook Kuyt op aan de tweede paal en kopte een voorzet van Van Persie binnen. De Nederlandse bank veert recht. Wij balen, supporters worden stil, alleen het kleine vak met bezoekers juicht.

Maar dit gelijkspel is toch voldoende denk ik. Nog 3 minuten duidt de 4de official aan. De ref maakt er maar geen einde aan, 94ste minuut aanval van de bezoekers afgeblokt, counter van IJsland. Einarsson drijft de bal naar voren. Rechts duikt Gudjohnsen de diepte in…lob van Einarsson over de defensie…niet denken, knallen…bal botst naast aanstormend Van der Sar…pal in de rechterbenedenhoek

GOAAAL !!! IJsland scoort, het publiek wordt uitzinnig. IJsland stunt tegen Nederland.

IJsland- Nederland

3-2

Goals: Einarsson, Asbjornsson, Gudjohnsen

MvM: Einarsson

Ideaal debuut als bondscoach met een 6 punten start. Onverdiend en onverwacht maar in voetbal moet elke wedstrijd gespeeld. Deze wet werd weer maar eens bewezen. Tijd om naar Fylkir te keren voor het competitieslot.

Screens op aanvraag, commentaar welkom

Geplaatst
  • Auteur

Interesseert er iemand zich wel in mijn novelle ?

Geplaatst

Ik vind het wel leuk om te lezen hoor :)

Geplaatst

Ja, erg leuk, ga door! :)

Geplaatst

Interesseert er iemand zich wel in mijn novelle ?

tuurlijk,maar we kunne moeiiljk reacties posten als er geen vervolg aankomt he.

Bij de meeste novelles is er een mooi begin en stopt het dan,dus daarom wordt er behouden gereageerd

Geplaatst
  • Auteur

Ah ok, jullie willen een vervolg. Komt eraan ! Your wish is my command.

Geplaatst
  • Auteur

Gezocht: hulp en topspeler

De dag voor de wedstrijd hoor ik op training: “Komaan Rooney†“Nu Rooney schiet dan†“Pass maar naar Rooney!†“Rooney, ga diep†“Prachtige trap Rooneyâ€ÂÂÂ… Ik zie geen tv of radio dus dat kan het niet zijn. De voorzitter sprak na onze kwalificatie al over een transferstunt. Zou hij…Kan hij…Waar haalt hem het geld ?...Dit meen je niet menen…. Verscheidende vragen spoken door mijn hoofd. Is de jonge ster van Manchester United naar Fylkir verhuisd? Ik ga raad vragen bij onze voorzitter.â€ÂÂÂRunar, zet U.â€ÂÂÂzegt hij wanneer ik de deur sluit. “Ik heb nieuws voor je.â€ÂÂÂgaat hij verder. â€ÂÂÂJa, ik weet ervan.†Hij kijkt verbaasd. “En weet je dan?†“Die toptransfer…bedankt.†“De speler is nog niet geland ! (Finnur Kolbeinsson komt binnen en zet zich naast me.) Nee, waar ik wilde over hebben was het volgende: mijn positie bij de club.†“Stap je op? Waarom?†Hij lacht en antwoord: “Maar nee, het is gewoon, (zucht) ik word al een dagje ouder zoals je ziet.†Wat zou hier het ideale antwoord op zijn, stelt hij een strikvraag? Ik besluit neutraal te antwoorden: “Je bent maar zo oud als je je voelt.†Finnur glimlacht. “Ja maar ik heb besloten een ondervoorzitter aan te nemen. Ik sukkel met mijn gezondheid en…†Ik laat hem zijn vraag niet afmaken: â€ÂÂÂWie? Toch geen idioot die zijn geld tentoon wil stellen, zo iemand die niet weet dat een voetbal rond is?.†Finnur glimlacht weer en zegt: “Ah zo denk je over mij.â€ÂÂÂOeps,blunder, ik verontschuldig me “Is hij de…†De voorzitter begrijpt me vooraleer mijn zin af is en knikt bevestigend. “Ja, hij is het. Ik heb bewust gekozen voor een van de meer ervaren jongens, iemand die de ploeg kent. En wie is daar beter voor geschikt dan Finnur.†Hij heeft gelijk, Finnur speelt al jaren bij ons.â€ÂÂÂDus vanaf nu moet je alles vragen aan Finnur en hij overlegt dan met mij. Ik vertrouw jullie beide mijn levenswerk toe, zorg er goed voor.Dit was alles.Ga maar verder trainen.â€ÂÂÂ

Ik was het bijna vergeten. “ Wie is die Rooney? De jongens roepen op training voortdurend zijn naam.†Finnur weet het antwoord en legt uit dat Bjorn Vidar Asbjornsson sinds zijn interlandgoal tegen de Nederlanders Runi genoemd, waarom weet hij ook niet.

Ik keer terug naar het veld en roep bij mijn aankomst mist Asbjornsson een open kans. “Runi, tegen Prottur zal het beter moeten.†De spelers schieten gezamenlijk in de lach.

In de competitie moeten we nog 4 wedstrijden af. 2 voor en 2 na ons Champions League-debuut. De eerste aan de beurt is Prottur. We hebben allebei een pak spelers afmoeten staan aan het nationale elftal. Dit is te zien aan het spel. Het blijkt als snel dat de meesten de interland nog in de benen hebben. Geen snelheid, passes komen niet aan, dribbels lukken niet,… Na 20 minuten ziet Breiddal vanop links de Prottur-doelman ter ver voor zijn lijn staan en jaagt de bal richting goal. Het bal valt tussen de deklat en de uitgestrekte armen binnen 0-1. Ik lig half te slapen op mijn bank wanneer de ref een einde aan de eerste helft maakt. In de kleedkamer worden er weinig woorden gewisseld. De spelers zien aan mijn gegaap genoeg.

De tweede helft is ver-schrik-ke-lijk. Na de eerste helft dacht ik, dit kan niet erger. Blijkbaar wel. Het enige hoogtepunt was de goal van Runi die een duiveltje in een doos voor zijn man sprong en de 0-2 binnentikte. Oef, het laatste fluitsignaal doet deugd.

Prottur-Fylkir

0-2

Goals: Breiddal, Runi

MvM: Andersen

Ik besluit voor het volgende duel een mix tussen B-ploeg en jeugdspelers te laten. De dag voor de wedstrijd vraagt Finnur of we naar de luchthaven kunnen om iemand op te halen ofzo.

Ik stel voor dat we met mijn Landrover, een sportwagen is niet echt aangeraden is IJsland, rijden maar Finnur weigert. We kiezen voor zijn busje. Op de luchthaven zegt hij dat we de vlucht van Italië via Engeland moeten hebben.

Terwijl we staan te wachten, vloeit het volk toe. “Amai, het is blijkbaar een stampvol vliegtuig.†Finnur mompelt wat maar ik versta hem niet. Een kwartier voor tijd haalt een groepje van de wachtenden hun fototoestel boven. En ander groep een notitieboekje.

“Zou er een popster opzitten?†vraag ik aan Finnur. Hij mompelt weer iets onverstaanbaars.

Het vliegtuig land en alle camera’s richten zich op de tunnel. Er komt een man uit in een zwart pak, gevolgd door een vijftal jongens. De man lijkt Italiaans of is het Spaans, zijn leeftijd schat ik rond de 40. “Uw versterking.†Zegt Finnur plots. “Mijn wat?†“Die toptransfer, hij staat voor u, samen met een hoopje youngsters.†“Wie is die man?†“Raad maar. Italiaan…38…speelde in Engeland en Italië…Lazio…spits of aanvallend mid…rechts…(ja, ik ken die man, het is een rasechte Romein, maar zijn naam is nog doorgedrongen.)…zéér rechts…†“Di Canio†flap ik eruit. “Correct, zijn contract bij Lazio werd deze zomer bij Lazio niet verlengd en hij wil bij ons Champions Laegue voetbal.†“En de rest, wie zijn dat, zijn assisententen?â€ÂÂÂvraag ik nieuwsgierig. Hij somt ze van links naar rechts op.

“Sito Riera, snelle jeugdspits van Barça

Carlos Marques, centrale verdediger gevormd bij Sporting

Orlando Urbano, Italiaanse verdediger zoals ze ze niet meer vormen.

David Mohl, Hongaarse linksmid van Amdira Wacker

Ransford Addo, verdedigend mid gevormd bij Brugge

Eveneens uit België de libero Sven Doms, degelijke snelheid en goede mentaliteit

Phil Eckersley een vleugelverdediger gevormd bij Manchester United, maar kreeg geen kans van Sir Alex..

Tot slot Dean Brill, een talentvolle doelman.â€ÂÂÂ

Ik denk veel maar zeg niets.“Hoeveel heeft dit niet gekost?†“Niets, ze zijn alle negen op straat gezet bij hun club.†Plots krijg ik een idee.“Zijn ze speelgerechtigd voor morgen tegen IA ?†“Ja, al voor gezorgd.â€ÂÂÂ

Oké, plannen herzien door de plotse aankopen, achter mijn rug dan nog wel. Ik besluit de meeste jongens te laten starten want ik wil mijn A-ploeg laten rusten voor het CL-debuut.

We vangen in onze gewoonlijke tactiek aan, de nieuwelingen zoeken even naar hun positie en rol maar alles komt snel op zijn pootjes. Het is de bijna vaste waarde Jacob Andersen die na 10 minuten in de fout gaat. Hij trapt de bal blind weg, tegen Hjartarson! Het leer valt voor de voeten van IA-middenvelder Vilhjalmsson die niet twijfelt en crosst naar Eyjolfsson. Die zet zijn hoofd ertegen en goal.1-0 Wat een slechte start voor ons.

Maar we zullen snel gelijkmaken. De doorsteekpass van Kolbeinsson belandt in de buurt van de cornervlag. Di Canio en Magnusson, de IA-keeper, spurten beide voor de verloren bal. Magnusson arriveert een paar seconde voor Di Canio. Maar Di Canio geeft niet af en loopt richting van de goalie. Magnusson probeert een bruggetje door Di Canio’s benen maar is daar duidelijk niet voor opgeleid. Onze ervaren rot sluit de benen en snoept de bal af. Het doel is nu verlaten en scoren vormt geen probleem meer voor de Italiaan.En scoort simpel de gelijkmaker. Di Canio gaf na de wedstrijd toe; dit was een van zijn makkelijkste goals van zijn carrière. Het is tijd om te rusten. Di Canio zit er al door en ik wil hem sparen. Hierdoor mag de ongewenste Hoglund nog eens zijn kans grijpen.

De wedstrijd gaat mooi op en af. In de 70ste minuut wordt Siera neergehaald net buiten het strafschopgebied. Een makkie voor Jonsson maar die staat niet op het veld! In plaats daarvan zet Siera hem zelf. Geen rechtstreekse plaatsbal maar een slim pasje opzij naar Mohl die het ronde ding voorbrengt. De bal valt op de linker van Eckersley die hem staalhard in de winkelhaak knalt. 1-2 We staan weer voor en het is niet onverdiend.

IA wil de gelijkmaker en trekt ten aanval met Hjartarson op kop. Echte doelkansen dwingen ze niet af. We krijgen nog de beste kans op de counter. Hedinsson drijft de bal naar voren. Links en rechts van hem rukken onze spitsen op. Een paar meter voor de baklijn stopt Hedinsson en lobt uit stand de bal achter de defensie.Volgens mijn heeft zijn kamergenoot bij het nationale elftal, Einarsson, hem iets bijgeleerd. Hoglund vertrekt randje buitenspel en wint het luchtduel van zijn bewaker. Hij kopt de bal met een mooi boogje overhoeks in de goal. 1-3, wedstrijd beslist IA probeert nog maar verliest verdiend.

IA- Fylkir

1-3

Goals: Di Canio, Eckersley, Hoglund

MvM: Hedinsson

Ik moet mijn mannen klaarstomen voor ons CL-debuut. Ik besluit niet te zwaar te trainen en zal Evelien nog is opzoeken voor de wedstrijd tegen Bremen. Hopelijk is er al beterschap.

Geplaatst

Moomooi,zeker de transfers maar je mocht toch maar 3 buitenlanders opstellen niet?

Geplaatst
  • Auteur

@sanex: 3 Non-eu'ers(moeten ook een workpermit krijgen op zen Engels dus), Europeanen zoveel als ge maar wilt en die transfer zijn dankzij fm scout die ik enkel gebruik voor out of contract of bijna ooc spelers.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]