Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Re: Chillen in Scandinavië

aah ik dacht gelze te hebbe enkel 3 buitelanders

Maar doe maar een screen van doms en ransford

• Antwoorden 309
  • Weergaven 868
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

damn mooi verhaal, ga zo vooral door!!!

Geplaatst

Mooi verhaal!

Heel leuk om te volgen :clap:

kutgw

Geplaatst
  • Auteur

Thnx jongens

Screens op aanvraag van Sanex

Sven Doms:

sdoms9nc.jpg

Ransford Addo(naast Ghanees ook Belg):

raddo2jt.jpg

Na maand kreeg ik dit bericht over Addo:

raddostopt5ke.jpg

Ik geef toe op het eerste zicht geen sterren maar als je ooit in IJsland speelt zal je tevreden zijn met zulke spelers.

Geplaatst

Waarom stopt Addo op23 jarige leeftijd :cab:

Geplaatst
  • Auteur

Waarom stopt Addo op23 jarige leeftijd :cab:

Ik zou het absoluut niet weten. Toen ik hem aantrok stond er bij nieuwberichten: Addo heeft besloten hier zijn carrière te beeindigen. Ik dacht datie hier lang wilde blijven maar om na een maand al te stoppen met voetbal pfff Ik snap het niet. Hij was niet geblesseerd en stond in de basis vanwege een vermoeide Jonsson.

Geplaatst

Is het nu ook werkelijk makkelijk om al die spelers aan te trekken? Ik kreeg in FM05 alleen maar spelers van het kaliber Albert vd Haar, oftewel nul komma nul potentie en kwaliteit.

Geplaatst
  • Auteur

Makkelijk ? Tja in den beginne kon ik alleen IJslanders aantrekken en de restjes van de Z-ploeg van een Europese amateurploeg. Maar sins dat ik kampioen ben en Monaco heb uitgschakeld in de 3de voorronde van de CL, willen er al wat meer spelers komen maar nog geen echt (sub)toppers. En mijn budgetten maken het niet makkelijker , begin met Balans +-50k (nu dankzij CL 5mil), 0-1k TB (nu 10k), 15k WB (nu20k). De scouts trekken op niks, ze raden nks anders aan dan spelers met als hoogste eigenschap een 7 van flair ofzo. Dus fm scout is een zegen , dankzij dat programmaatje heb ik die laatste 9 nieuwe namen gevonden.

Geplaatst
  • Auteur

Elke keuze heeft gevolgen

We starten vanavond aan de eerste Chamions League groepsfase in de clubgeschiedenis. De zenuwen staan op springen zowel bij spelers, supporters als technische staf. Om te mogen beginnen tegen de CL-winnaar van vorig jaar is absoluut geen geschenk. De bookies verwachten dan ook dat we zullen afgaan. Om me te ontspannen, ga ik nog een sop bezoek bij Evelien. Ze ligt na al bijna een maand in coma, denk ik want ik ben de tijd kwijt gespeeld. We spelen hier soms op 2 dagen 2 wedstrijden. Ik plaats mijn Landrover op de parking en wandel naar binnen. Ik weet het kamernummer nog: 69 . Ik klop op de deur, niemand antwoordt. Ik besluit naar binnen te gaan. Niemand daar. De raarste gedachten spoken door mijn hoofd: â€ÂÂÂLijkenhuis, gekidnapt, operatie, verdeeld in stukjes na medische blunder, vermoord, volgespoten met het verkeerde spul,…†Ik ga naar de receptie raad vragen. De receptioniste herkent me direct, ik moet zelfs niet meer zeggen voor wat ik kom.†Ze is ontwaakt. Men heeft haar overgebracht naar kamer 232. Dat is op de tweede verdieping, de derde gang rechts, eerste deur links.†Ik neem de lift en beland al gauw bij haar kamer. Een verpleegster heeft net haar eten geleverd. Ze groet me en zegt dat ik niet te lang mag blijven. “Hooguit een halfuur, ze moet nog veel rusten.†Ik zie Evelien en ze is blij me te zien. Het gevoel is wederzijds. Ik knuffel haar en fluister in haar oor: “ Ik dacht ik je kwijt was.†“Mmm, nee.†“De dokter heeft gezegd dat ik me gelukkig mag prijzen. Ik houd geen letsels over maar de dokter heeft me aangeraden bij iemand in te trekken.†Ik knik begrijpend en voel me opgelucht.“Ik wil hier nog blijven maar kan nergens terecht. Ik ga dus mijn studies opgeven en terug naar huis keren. Het lijkt me het beste.†Ik baal maar laat geen emoties blijken, integendeel ik doe alsof ik akkoord ga. We praten nog wat na, over de laatste maand, onze studietijd in België. Het halfuur is gevlogen en de verpleegster komt me halen. “Jongeheer Jennesson, U zal moeten vertrekken. De juffrouw moet nog rusten.†Tijdens mijn wandeling naar mijn auto begin ik na te denken. Ik blijf bij haar blijven, maar ze keert terug naar België. Enerzijds wil ik Fylkir nog niet verlaten want er vallen nog zoveel prijzen te rapen. Anderzijds kan ze niet bij mij intrekken want mijn hotelkamer is daar te klein voor.

Ik keer terug naar de club. De laatste training bestaat uit een wedstrijdje A-ploeg versus B-ploeg. Halldorsson blundert een paar keer, zijn overbuur Gunnar Kristinsson echter doet het voortreffelijk. Hij incasseert maar één tegengoal tijdens het duel. Ik besluit hem te laten starten en daarmee verbaas ik vriend en vijand. Maar ik acht hem klaar, ook al is hij nog maar net 16.

De wedstrijd vangt perfect op tijd aan.De ref is geen onbekende, Kim Morten Nielsen.

Het spelbeeld was weer rampzalig. Bremen fusilleerde ons. Mijn spelers kropen terug naar onze goal en de Duitsers schoten er maar op los. Ze deden geen combinaties of dribbeltjes maar afstandsschoten. Voorlopig geen probleem voor onze debutant. Na 30 minuten besluit Delgado een 1-2 op te starten met Klasnic. Hij komt zo in een scherpe hoek voor de goalie. Plots tovert hij iets magisch uit zijn sloefen. Een kruller rond Kristinsson eindigt in het doel.

0-1 Ik moedig Gunnar aan. Het was niet zijn fout; de defensie had Delgado nooit mogen laten lopen. Die pass van Klasnic had nooit mogen aankomen.De spelers reageren nagenoeg onmiddellijk. Runi loopt de rechterflank af en zet voor. De bal landt in de voeten van de opgerukte Breiddal. Hij ziet Runi naar binnen lopen en geeft de bal mooi in de rug van Pasanen. Runi raakt de bal met zijn tip en het staat weer gelijk. Feest in de tribunes! 1-1 en nu hopen dat het zo blijft. Naast mij staat Brementrainer Schaaf Pasanen uit te schelden, Schaaf vond datie te ver van Runi stond en Pasanen vond, uiteraard, van niet. Het gevolg? Geen Pasanen meer in de tweede helft.

We trappen af voor de tweede helft. Dit keer zijn mijn spelers actiever en aanvallend. We voetballen wat kansjes bij elkaar maar ze afwerken lukt niet, nog niet. Aan de overkant krijgt Zidan een 10/10 van mij voor de discipline Sierduiken. Nielsen laat zich vangen en fluit een onrechtstreekse vrije trap. Omowoyela swingt de bal voor en Klasnic kopt onhoudbaar naar de winkelhaak, de bal gaat via de paal binnen. 1-2 Ik moedig de jongens nog wat aan maar er zit niks meer in.

Fylkir - Bremen

1-2

Goals: Runi

MvM: Frings

Algemeen gezien vond ik mijn spelers nogal tegenvallen. Behalve debutant Kristinsson, hij haalde een paar gemaakte goals uit zijn doel. Zonder hem had de score veel hoger opgelopen. Hij zal ook mogen starten voor onze volgend competitieduel, thuis tegen provomodus Breidablik.. De rest van de ploeg was nogal tammetjes, ongeïnspireerd en onzuiver in hun passing. Misschien voer ik wel wat wissels door.

Geplaatst

1-2,is toch geen slecht resultaat in de CL als je ploeg Fylkir heet

Geplaatst

1-2,is toch geen slecht resultaat in de CL als je ploeg Fylkir heet

Dat dacht ik ook al 2-1 is geen schande hoor, integendeel

Geplaatst
  • Auteur

@ Sanex en Manupsv4life. Idd het is geen slechte uitslag maar het kan beter.Als je zag hoe mijn spelers speelden, precies een hoopje veteranen van 99 die voor het eerste een bal van dichtbij zagen.

Geplaatst
  • Auteur

Het einde is nabij

De ochtend na de wedstrijd tegen Bremen krijg ik een SMS van Ransford Addo. “Ik stop met voetballen punt.†“Waarom doet hij dat nu?†denk ik bij mezelf. Ik stuur een SMS terug maar zal nooit antwoord krijgen. De reden waarom hij stopt is onbekend, zelfs zijn medespelers snappen het niet.

We beginnen zwakjes aan de voorlaatste competitiewedstrijd. Het is duidelijk dat het seizoen er bijna opzit. Beide ploegen zitten alles behalve fris, en het niveau is een pak lager dan ongeveer 2 maanden geleden. Maar voor de bezoekers staat er nog wat op het spel. Zij spelen hier voor een verlengd verblijf in de Eredivisie. De trainer brengt een aanvallende opstelling op het plein en zoals tijd doen we waarin we het beste zijn, verdedigen en counteren. Halverwege de eerste helft tikt Kristinsson een grondscherende schot in corner. De corner die volgt wordt slecht gezet. Hij bereikt Ulfarsson die het leer onmiddellijk de diepte injaagt. Jonsson pakt de bal mee, zet een een-tweetje op met Runi en hij plaats de bal simpel naast hun goalie Gomez. 1-0 Breidablik herpakt zich en valt verder aan. Voorlopig zonder succes want de rust staat het nog steeds 1-0.

Tijdens de rust hoorde ik de andere trainer vloeken en schelden tot in onze kleedkamer. Komt ervan als de muren niet echt dik zijn, denk ik. Voor de tweede helft brengt Breidablik een derde spits in. Maar na 10 minuten scoort Jonsson op een identieke manier als in de eerste helft. 2-0. De ervaren spelers van Breidablik porren hun jonkies aan om aan te vallen. Zonder succes na 90minuten staat nog steeds de 2-0 op het bord.

Fylkir - Breidablik

2-0

Goals:Jonsson(2x)

MvM:Jonsson

De wedstrijden vandaag hebben al gevolgen. KA en Volsungur zullen volgend jaar bij ons spelen terwijl Selfoss en Fjolnir de Eerste Divisie verlaten. Vanaf vandaag ga ik elke dag Evelien bezoeken want elke dag kan de laatste zijn dat ik haar zie.

Tegen Keflavik mag weer de B-ploeg starten met oog op de confrontatie met Porto

Na score wordt al snel geopend. Johanssen stift een bal en de gevolgde Di Canio kopt het leer erin. 1-0 na 5minuten. Di Canio loopt naar onze supporterskern, steek zijn handen in de lucht en applaudisseert. Na enkele seconden laat hij zijn linkerarm zakken en strekt zijn rechter. Het publiek snapt het niet en juicht verder. Kolbeinsson en ik kijken elkaar aan en doen teken dat we begrijpen wat er gebeurt. Di Canio kan het niet laten om overal zijn politieke ideeën te verkondigen. De ref fluit en Steinarsson past naar achter. Ivarsson geeft de bal diep maar Johansson onderschept hem. Hij lanceert onmiddellijk Di Canio. Die controleert de bal, duikt de hoek in en swingt de bal voor. Net te hoog zo blijkt want niemand kan er aan. Oké als ik niemand zeg, zeg ik iets verkeerd. Spitsbroeder Gislason springt aan de tweede paal omhoog en knikt de bal binnen. 2-0. We trekken terug en Keflavik valt aan. Het duurt tot 5 minuten voor de rust vooraleer ze Kristinsson kunnen in gevaar brengen en dan is het ook onmiddellijk raak. Een lange bal van Runarrson werd door Ivarsson meegenomen. De spits tikte het ronde ding verder tot bij Steinarsson die staalhard naar de linkerbenedenhoek schoot. 2-1 Het is rust. Ik laat in de tweede helft een geblesseerde Di Canio aan de kant om Hoglund tentoon te stellen. Diezelfde Hoglund kopt na 60’ een lange bal van Doms door. Gislason komt aangestormd en neemt het leer op zijn sloef. Plof, 3-1. De goalie had geen schijn van kans tegen de kanonskogel van Gislason. Zege verzekerd. In de toegevoegde tijd is nog van gerommel in de box. Uiteindelijk belandt de bal voor Ivarssons voeten die het leer binnentikt. De aftrap hoeft niet meer, de wedstrijd is gedaan.

Fylkir - Keflavik

3-2

Goals: Di Canio, Gislason(2x),

MvM: Gislason

Oef, het einde van de competitie is bereikt. Nu kunnen de spelers weer rusten. Op de laatste speeldag in de degradatie in de Eredivisie beslist: KR en Breidablik zullen volgend jaar in de Eerste Divisie uitkomen. De spelers kunnen niet op vakantie zoals gewoonlijk want de CL wacht. Ons volgende duel is op 27sept op bezoek bij het grote Porto. De meesten vertrekken een week op voorhand om toch wat vakantie te hebben. Slecht nieuws van onze fysio: Di Canio is zwaar geblesseerd. Hij zal nooit weer de oude zijn. Di Canio en ik praten over zijn toekomst. Hij besluit om voetbal achter zich te laten, en de Italiaanse politiek in te gaan.

Geplaatst

Spijtig van Di Canio en Addo :??:

Geplaatst

:-D Di Canio de politiek in! Mooi verzonnen en een goed verhaal, succes tegen Porto!

Geplaatst
  • Auteur

Genekt door eigen topschutter

Vandaag treden we aan tegen Porto. Opvallend is dat McCarthy op de bank zit in plaats van Helder Postiga. Adriaanse start met een 4-2-3-1, wij in onze gebruikelijke 5-3-2. Na 5 minuten stormt Jonsson alleen op Helton af. De goalie komt uit en rond de grote baklijn komen ze elkaar tegen. Jonsson trapt de bal die terugbotst van Heltons knie. Johanssen ziet zijn kans en trapt het leer richting het lege doel. De bal valt perfect, Runi trapt er nog eens tegen voor de zekerheid. Hij loopt naar ons toe en ik brul naar hem; WEG DOMME JONGEN. Runi snapt het niet direct. Hij stond buitenspel en nu keurt de ref de goal af. Weg voorsprong. In de 26ste minuut loopt Johanssen de linkerflank af, dribbelt de Cler en zet voor. Helton komt uit maar kan de bal niet klemmen. Runi hoeft maar binnen te tikken maar schiet van op 1 meter naast het lege doel.Wat is er toch mis met hem?

Bij de rust staat het zo nog 0-0 en niet 0-2, hoewel we het toch niet verdienden.

Bij de rust brengt Adriaanse Benni McCarthy in. Hij zorgt onmiddellijk voor meer Portuguese dreiging. In de 55ste minuut rusht hij langs de rechterflank en brengt voor. De bal landt op het hoofd van Lucho Gonzalez, hij stuurt de bal naar de doelmond. Halverwege raakt die bal nog de rug van Bodvarsson en het leren ding wijzigt van richting. 1-0 Verdiend maar nogal klungelige goal. Na 70minuten beslist matchwinnaar Ibson de wedstrijd. Hij kopt een corner bij de eerste paal binnen. Game Over en daarmee is ook de volgende van de CL voor ons onhaalbaar geworden. We gaan voluit voor de UEFA-Cup.

Porto - Fylkir

2-0

Goals:/

MvM: Ibson

Ik geef Runi de schuld van ons verlies. Het mag dan wel grof zijn maar als onze topschutter iets scherper en verstandiger voetbalde in de beginfase hadden we een andere wedstrijd gehad. Na de wedstrijd gaven McCarthy en de Cler in een interview iets verbazends toe.â€ÂÂÂJa het is waar. Adriaanse heeft gevloekt in de kleedkamer. Hij vond dat de score aan de lage kant was. 2-0 volstond volgens hem niet. Hij vond dat we overbetaald werden en dat we ons talenten niet gebruikten. †Tja ieder zijn zin. Maar 2-0, 1-0 of 10-0 het had geen rol gespeeld, we zijn weer maar eens verloren. Tegen Rosenborg zullen we punten moeten sprokkelen.

Geplaatst

Jaja,Ijslanders zijn niet de slimste.Maja,het is al een hele prestatie da ge in de CL zit

Geplaatst

Ik vind het goed verteld, overzichtelijk weergegeven. Het enige wat ik aan te merken heb op je schrijfstijl is het gebruik van komma's (waardoor zinnen beter lopen) en aanhalingstekens (voor dialogen, gesprekken). Dit mag van mij wat meer voorkomen. Verder vind ik het een uitstekende novelle met ook uitstekende resultaten.

Geplaatst
  • Auteur

Ik vind het goed verteld, overzichtelijk weergegeven. Het enige wat ik aan te merken heb op je schrijfstijl is het gebruik van komma's (waardoor zinnen beter lopen) en aanhalingstekens (voor dialogen, gesprekken). Dit mag van mij wat meer voorkomen. Verder vind ik het een uitstekende novelle met ook uitstekende resultaten.

Bedankt ik zal dit in het volgende deel verbeteren.

Geplaatst

en waar vind je de fm scout voor 2006?

Geplaatst
  • Auteur

en waar vind je de fm scout voor 2006?

Waarom post je dit hier ? Maar goed, je vindt het op de site van ManUtd.

Geplaatst
  • Auteur

Scandinavische Derby Part I

Vandaag moet IJsland aantreden tegen Zweden voor de derde wedstrijd van de EK-kwalificatie. De Zweden zijn favoriet en beginnen aanvallend aan de wedstrijd. Ikzelf heb geopteerd voor 2 verdedigende middenvelders, om de aanvoer naar Ibrahimovic en Rosenberg te belemmeren. Daardoor waren er weinig kansen voor beide. De rust brengt verandering. Ik verving de geblesseerde Jonsson voor Gudjohnson. De Zweden komen met dezelfde elf uit de kleedkamers.

De tweede helft wordt afgetrapt. Zweden kiest weer resoluut voor de aanval. Al na 10 minuten brengt bondscoach Johansson Wilhelmsson en Sjohage in de ploeg ten koste van hun 2 vleugelverdedigers. Na 65 minuten stuurt Haraldsson de bal naar voren. Het leer botst en de Zweedse keeper Alvbage komt uit om het op te rapen. Voorlopig niets aan de hand, maar plots duikt Gudjohnson voor de keeper op. Hij tikt de bal door Alvbages benen, Alvbage verslagen en Gudjohnson profiteert. Alvbages zwakke interceptie is de oorzaak voor de Zweedse achterstand en IJsland leidt met 1-0

5 minuten later is het weer raak. De Zweedse defensie krijgt een hoekschop niet weggewerkt, de bal belandt voor onze Hreidarsson die past naar Hedinsson. Hij ziet Arnarson die vrijstaat, vertrekken. Een slim doorsteekballetje en Arnarson scoort simpel de 2-0. Zweden lijkt verslagen en hun moraal zakt zienderogen. Pas in extra tijd dreigen ze nog eens via invaller Sjohage. Hij controleert een cross van Farnerud, dribbelt mijn defensie en scoort fraai de eerredder. Mijn IJsland wint onverdiend tegen het aanvallende Zweden.

IJsland- Zweden

2-1

Goals: Gudjohnson, Arnarson

MvM: Halldorsson

Mijn realistische aanpak met het nationale team werkt. We spelen net geen catenaccio maar vooral geen kamikazevoetbal. De IJslandse bevolking prijst mijn aanpak, ze wisten op voorhand dat ik niet kies voor spektakel maar voor resultaat, en dat is er. Een perfecte start in de Kwalificatie met een negen op negen, nu nog een vervolg eraan breien en we zijn op weg naar het EK in Oostenrijk-Zwitserland.

Geplaatst

gaat goed, ga zo door!

Geplaatst
  • Auteur

Scandinavische Derby Part II

Vandaag wachten de Noren uit Rosenborg ons op in Fylkisvollur. We strijden om de derde plaats, die recht geeft op de UEFA-cup.

Rosenborg komt aanvallend voor de dag, iets wat ik niet verwacht had. Door in fout in de organisatie kan Andersson na 15minuten de rechterflank aflopen en voorzetten. Hun dribbelkont Braaten kan ongedekt binnen koppen.1-0. **** Ons Europees avontuur lijkt voorbij. Na het doelpunt doen de Noren wel wat ik verwacht had; verdedigen. We proberen hun defensie te kraken maar missen een man die het verschil kan maken. Tijdens de rust moedig ik de jongens aan: “Jullie speelden niet slecht maar moeten iets meer durven. Neem gerust risico’s want ons verblijf in Europa hangt ervan af.â€ÂÂÂ

Na de rust nemen twee Fylkirspelers de ploeg op sleeptouw; een man en een jongen. De man is Kolbeinsson, een oude krijger maar niet versleten. Hij strooit kwistig met zijn gemillimeterde voorzetten en moedigt de rest aan. De jongen is Jonsson. Hij is speels, probeert dribbels, bruggetjes en verricht veel loopwerk. Na 75 minuten staat het weer gelijk. Jonsson controleert een lage corner van Kolbeinsson aan de eerste paal met de voet, draait om zijn as en knalt naar de ander hoek. Johnson kansloos en het staat gelijk. 5 minuten later is het een heen en weer trappen van lange ballen, uiteindelijk landt er eentje in de voeten van Runi. Hij twijfelt niet en legt het leer slim opzij tot bij Jonsson. Die schiet van net buiten de grote baklijn met een magistraal schot zijn tweede van de avond in de verste hoek. Daardoor is een evenwichtige partij beslist in het voordeel van Fylkir door IJslandse wonderboy Jonsson. De bezoekers uit Noorwegen verdienden meer maar gingen met lege handen naar huis.

Fylkir – Rosenborg

2-1

Goals: Jonsson(2x)

MvM: Jonsson

We wippen in de stand over Rosenborg naar de derde plaats. Volgende wedstrijd is uit in Noorwegen. Het zal nog spannend worden voor die derde plaats.

Geplaatst

Nog even over Di Canio. Op welke positie speelde hij bij u? En deed die het daar goed?

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]