Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Re: Chillen in Scandinavië

Di Canio de politiek in... De fascisten zullen blij zijn in Italie :cab:

• Antwoorden 309
  • Weergaven 868
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Di Canio speelde in de spits en deed het daar niet slecht. Hij scoorde in elke wedstrijd en speelde telkens maar een helft.

Geplaatst
  • Auteur

Scandinavische Derby Part III

Ons derde ontmoeting van de maand was weer van Scandinavische afkomst. We moesten namelijk op bezoek bij Rosenborg. Thuis wonnen we moeizaam tegen de stugge Noren.

Niet verliezen was de opgave want elk punt tegen ons rechtstreekse concurrentie is een stap dichter bij UEFAcup.

Eigenlijk is dit de saaiste wedstrijd ooit. Er valt weinig over te vertellen. De doelkansen zijn schaars, minder dan een om het kwartier. Zelfs de wissels brachten geen verandering in het spel. De brilscore op het einde was dan ook logisch.

Rosenborg – Fylkir

0-0

Goals : /

MvM : Jonsson

Ons ticket voor de UEFA-cup lijkt nog niet binnen, maar zelfs doorstoten in de Champions League is nog mogelijk. Ons duel tegen Porto, thuis in Fylkisvollur, zal alles beslissend zijn.De huidige tussenstand na 4 wedstrijden is de volgende:

Werder Bremen(8ptn) - Porto(6ptn) - Fylkir(4ptn) - Rosenborg(2ptn)    

Geplaatst

Stel je voor dat je je plaatst voor de volgende ronde :|

Geplaatst

Dan word je net zo rijk :D

Goed verhaal hoor :)

Geplaatst

nice en veel succes voor de volgende cl-ontmoeting!!!

Geplaatst

Hehe, Fylkir in de CL. Zou prachtig zijn :D

Geplaatst
  • Auteur

Evaluatie

Het is vandaag 1 november 06 en ik besluit om samen met Finnur onze ploeg te evalueren. De transferperiode is al 2 weken bezig, er moeten nog 2 CL-wedstrijden afgerond worden. We vinden het tijd om de prestaties van dit seizoen eens op een rijtje te zetten.

PLOEGPRESTATIES

Ligabeker p1-1 tegen FH

Titel Kampioen met 48ptn door 15Wins en 3Draws.

IJslandse beker 5-1 tegen FH

Kwalificatie voor CL door achtereenvolgens Baku, GAK en Monaco uit te schakelen.

Balans van 500k naar 7miljoen

Wagebudget is gestegen tot 50k waarvan 10k in gebruik.

INDIVIDUEEL

DOELMANNEN

Dean Brill, de 20jarige Engelsman is nieuw en mag blijven. Speelde 1 keer(Rosenborg) en hield de nul.

Bjarni Pordur Halldorsson, de 23jarige IJslander is international en vaste waarde bij ons. Speelde 27 keer, hield 11 keer de nul en liet 24 ballen door.

Gunnar Kristinsson, deze16jarige IJslander is 3de keus en blinkt vooral uit op fysiek. Dit talent mag uitgeleend worden. Speelde 4 wedstrijden, hield daarin slechts 1 keer de nul en liet 5 ballen door.

CENTRALE VERDEDIGERS

Hjalti Jonsson, de 27jarige IJslandse international is een van de sterkhouders.Hij is tevens de eerste speler met profcontract. Speelde 39 wedstrijden en haalde een gemiddelde van 7.56.

Arnar Por Ulfarsson, deze 26jarige IJslandse international is een tweede sterkhouder. Speelde 39 wedstrijden en haalde een gemiddelde van 7.67

Valur Fannar Gislason, de 27jarige IJslander is de laatste man in mijn driemandefensie. Speelde 33 keer en haalde een 7.36. Kan ook op de verdedigend mid uit de voeten en zal daar waarschijnlijk het nieuwe seizoen aanvangen.

Albert Brynjar Ingason, deze 20jarige IJslander is een van mijn talenten. Hij kan tevens als middenvelder spelen. Was oorspronkelijk een vleugelverdediger. Speelde 6(8 ) wedstrijden en haalde een 7.50.

Sven Doms, deze 22jarige Belg mocht 2 keer invallen en haalde 2 keer een 7.Gaat op de transferlijst

Carlos Marques, de 23jarige Portugees mocht één keer starten en haalde een 8.

Urbano Orlando, de 22jarige Italiaan mocht één starten en haalde een 7. Gaat op de transferlijst tenzij hij snel omgevormd kan worden naar een vleugelverdediger.

Magnus Valur Bodvarsson, de 22jarige IJslander speelde 10(1) keer en haalde een 7.00. Kwam vooral in Europa tekort. Mag vertrekken bij goed bod.

Jacob Andersen, de 20jarige Deen was een vaste invaller, speelde 7(8 ) keer en haalde een 7.27. Gaat op de transferlijst want blunderde vaak en is niet erg constant.

VLEUGELVERDEDIGERS

Hallgrimur Jonasson, deze 20jarige jeugdinternational werd aangeraden door scouts. Pas bij de club.

Helgi Petur Magnusson, deze 22jarige IJslandse international is pas bij de club geland.

Jussi Nykanen  en Sjurdur Jarnskor , deze twee 16jarige IJslanders hebben een uitstekende fysiek voor hun leeftijd maar zwak op de andere vlakken. Gaan op de leenlijst.

Adam Eckerlsey, deze 21jarige Engelsman blinkt uit qua mentaliteit. Speelde voorlopig 1(2) wedstrijden en haalde een gemiddelde van 6.67 maar scoorde al een keer en stond op VVR ipv zijn geliefkoosde VVL.

Ian Hojgaard, deze 20jarige Faeroer-Eilandbewoner werd tot talent van het jaar gekroond. Speelde 38 wedstrijden, gaf 11 assists en haalde een gemiddelde van 7.34. Gaat op de transferlijst want ik kan en zal beter kopen. Kwam vooral Europees tekort.

David Mohl, deze 21jarige Hongaar is nog maar net bij de club en talent voor op de linkerflank. Speelde 2 wedstrijden en haalde 2 maal een 8.

Jon Hafsteinn Johannson, de 20jarige Jeugdinternational van IJsland stelde me teleur. Speelde 5(5) wedstrijden en haalde slechts een 6.50. Gaat op de transferlijst

Kjartan August Breiddal, deze 20jarige aanvallende vleugelspeler uit IJsland werd omgetraind tot een vleugelverdediger. Speelde 16(10) wedstrijden maar haalde slechts een gemiddelde van 6.81. Gaat op de transferlijst

MIDDENVELD

Eyjolfur Hedinsson, deze 21jarige IJslander is vaste basisspeler van IJsland maar niet van Fylkir. Zal Petur Bjorn Jonsson vervangen als die op pensioen gaat. Speelde 5(10) wedstrijden en haalde een 7.00.

Finnur Kolbeinsson, deze ervaren IJslander (34jaar) heeft goede overal stats, niets rotslecht maar ook niets geweldig. Is een echte teamplayer en een knokker op het middenveld. Speelde 41(1)wedstrijden en haalde een gemiddelde van 7.17

Hilmar Rafn Kristinsson, deze 25jarige IJslander is een allrounder maar blinkt uit op zijn fysiek. Weggekocht voor 18k en is daardoor de duurste transfer ooit. Speelde 36(5)wedstrijden en haalde een gemiddelde van 7.65.

Petur Bjorn Jonsson, een ervaren (35jaar) IJslander met een uitstekende mentaliteit en passing maar begint fysiek serieus te verzwakken. Speelde 35(1) wedstrijden en haalde een gemiddelde van 7.17.

Finnur Olafsson, een IJslandse middenvelder van 22 die ook in de aanval kan spelen. Speelde 4(10) wedstrijden en haalde een gemiddelde van 6.71. Gaat op de transferlijst want te zwak scorend vermogen en slechte passing.

Elmar Bjarnarson, 18jarig jeugdinternational van IJsland. Pas bij de club en speelde daarom nog niet.

SPITSEN

Sieto Riera, deze Spanjaard van 19 jaar is pas bij de club. Viel 2 keer in en haalde een 7 en een 6. Gaat op de transferlijst wegens aanvallende weelde.

Runi, aka Bjorn Vidar Asbjornsson, deze IJslandse international van 26 werd voor de tweede keer topschutter. Speelde 37 wedstrijden, scoorde 32 keer en haalde een gemiddelde van 7.59

Gunnar Konradsson, IJslandse spits van 22 die ongeduldig wordt. Hij eist speelkansen en zal die ook krijgen. Speelde 7(5) wedstrijden, scoorde 6 keer en haalde een gemiddelde van 7.17

Haukur Jonsson, jonge(22j) IJslander die in de loop van het seizoen van invaller naar basisspeler promoveerde. Zorgde voor CL-kwalificatie door zijn kopgoal tegen Monaco. Speelde 13(13) wedstrijden, scoorde 15 keer en haalde een gemiddelde van 7.15.

Sverrir Magnusson en Johan Ingi Gudmundsson, deze 16jarige IJslandse jeugdinternationals zijn door mezelf ontdekt op een pleintje ergens in Reykjavik. Ik voorspel een gouden toekomst voor hen bij Fylkir. Gaan op de leenlijst.

NOTE: Namen kloppen niet volledig. Sommige spelersnamen bevatten voor ons onbekende tekens en bij sommige zijn de accenten op de klinkers zoals op de O weggelaten in mijn novelle.

SCREENS OP AANVRAAG COMMENTAAR WELKOM

Geplaatst

lekkere novelle blijf zo door gaan.

Geplaatst
  • Auteur

Pootje baden in de Middellandse Zee.

Vandaag staat een uitwedstrijd voor de EK-kwalificatie op het programma. We treden aan tegen Cyprus, een van de zwakkere van onze poule. Toch zullen onze verdedigers moeten uitkijken voor twee spitsen van de Griekse topper Olympiakos. Aan onze kant debuteert Teddy Bjarnason van Celtic wegens een blessure van Hedinsson.

De wedstrijd vangt aan en mijn ploeg neemt het initiatief. Ondanks dat we met slechts een aanvaller spelen zijn we gevaarlijk voor doel. Na 20minuten fluit de scheidsrechter een duwfout op Bjarnason die een inworp controleerde in het zestienmetergebied. Jonsson scoort betwistbare penalty. De goalie springt de verkeerde richting uit en het staat 0-1 voor de IJslanders. Na de tegengoal trekken de Cyprioten ten aanval. Bij de rust wordt Bjarnason gewisseld, hij zit er conditioneel door. Vandaag geen Gudjohnson want de ManUtd-speler is geschorst en geblesseerd. De evenwichtige eerste helft eindigt op 1-0 maar beide ploegen hadden evenveel doelkansen.

Cyprus wil die gelijkmaker en krijgt hem na 5minuten. Okkas kopt een bal naar Alexandrou, die Okkas diep stuurt met een fraaie boogbal. De Cypriotische spits twijfelt niet : 1-1. Ik moedig de jongens aan vanuit mijn dugout. Ze moeten van mij aanvallen. Ik spaar Jonsson voor Bulgarije en laat een andere Celtic-boy debuteren: de spits Finnbogason, topschutter van IJsland -19. Een paar minuten begint de werkloze Balvinsson te dribbelen op zijn linkerflank. Hij dolt met de rechtsmid en –back, zet voor en aan de tweede paal tikt de mee opgerukte Kristinsson simpel en ongedekt binnen.

Een kwartier voor tijd maait keeper Asprogenous de doorgebroken Kristinsson neer en  krijgt daarvoor terecht rood. De spelers geven Finnbogason de eer om de wedstrijd te beslissen van op de penaltystip. De gelegenheidskeeper Okkas, ja de spits die al eerder scoorde, duikt in de juiste richting, maar kan er niet aan en Finnbogason legt de eindstand vast : 1-3

Cyprus - IJsland

1-3

Goals: Jonsson, Kristinsson en Finnbogason

MvM: Kristinsson

We staan ongeslagen op kop in groep 1. Ondanks de 1-3-cijfers was Cyprus slechts een kwartier aanvallend actief. Algemeen was deze wedstrijd een makkelijke zege. Het slechte nieuws komt er van de -19jarigen. Zij overleefden de eerste kwalificatievoorronde voor het EK niet. We keren huiswaarts voor het laatste EK-kwalificatieduel van het jaar 2006 nl tegen  Bulgarije dat 4de staat.

Geplaatst

Goede wedstrijd :)

Geplaatst

sterk bezig WiWa

Geplaatst
  • Auteur

Dank U

Geplaatst
  • Auteur

Is het einde nabij ?

We landen ’s morgens op de luchthaven van Reykjavik. Ik besluit Evelien te gaan bezoeken want het is weer even geleden. We kussen elkaar bij mijn aankomst en ik ga naast haar bed zitten, gewoon om effe te praten.

“Runar, ik heb besloten.â€ÂÂÂ

“Wat heb je besloten?†vraag ik haar, ik wist niet over wat ze het had.

“ Ik keer terug naar België.â€ÂÂÂantwoordt ze.

“Waarom?â€ÂÂÂ

“Wel, zoals je al weet moet ik bij iemand gaan inwonen vanwege risico’s na mijn coma.

Daarom lijkt het mij het beste dat ik mijn studies hier opgeef en terugkeer naar het thuisfront.â€ÂÂÂ

Mijn wereld stort in, dit is duizendmaal erger dan slaag krijgen in de Champions League.

“Ja…mmm…†Ik weet niet wat zeggen.â€ÂÂÂEuh…wanneer vertrek je?â€ÂÂÂ

Morgen word ik ontslagen uit dit ziekenhuis, ik zeg mijn huurcontract op, pak mijn spullen en overmorgen zit ik op het vliegtuig.â€ÂÂÂ

Nog maar twee dagen met haar…Waarom moet ons dit juist treffen, waarom heb ik haar ooit uitgenodigd voor die wedstrijd, waarom ben ik haar zelf niet gaan halen, waarom ben ik ooit een gesprek begonnen met haar… Duizend en een vragen spoken door mijn hoofd.

“Ja, ik ben maar eens weg. Ik kom je morgen misschien nog eens opzoeken.â€ÂÂÂ

“Ja, salu.†We kussen en ik verlaat de kamer.

’s Middags loop ik beteuterd bij op de training. Finnur merkt het op en vraag of hij me even onder vier ogen kan spreken. “Wat is er mis?â€ÂÂÂ

“Niets, helemaal niets. Was het dat, kom we gaan terug verder trainen.â€ÂÂÂ

“Runar, voor mij verstop je niets, je loopt nu al een uur te piekeren. Ik ben er 200 procent zeker van dat er iets scheelt.â€ÂÂÂ

“Maar nee…â€ÂÂÂ

“Ik weet het; financiële zorgen…â€ÂÂÂ

“Neeâ€ÂÂÂ

“Last om een selectie samen te ste…â€ÂÂÂ

“Neeâ€ÂÂÂ

“Transferzorgen…â€ÂÂÂ

“NEE en zwijg erover†roep ik ten slotte.

“Nu zie ik het, liefdesproblemen. Laat die Evelien je zitten?â€ÂÂÂ

“Ja…nee…een beetje…â€ÂÂÂ

“Wat is dat voor een antwoord?â€ÂÂÂ

“Na haar tijd in coma moet ze samenwonen met iemand anders, uit angst voor complicaties of zoiets zei de dokter. En omdat ze hier niemand kent verhuist ze naar België, naar haar ouders. Ik kende haar maar net of belandt ze al in een coma en nu ze daaruit ontwaakt, vlucht ze weg. Ik zal eeuwig alleen blijven.†Ik pink een traan weg.

“Maar ze kent jou toch. Kan ze niet bij jou intrekken, waar woon je?â€ÂÂÂ

Ik lach.â€ÂÂÂIk woon op hotel†biecht ik verlegen op.â€ÂÂÂIk spaarde voor een villa in een groene buurt uit het de stad, maar onlangs heeft een of andere kerel die villa gekocht, voor neus nog wel. Maar nee mijn hotelkamer is te klein.â€ÂÂÂ

Finnur denkt na en antwoordt even later “Laat mij een paar telefoontjes doen. Deze namiddag zal ik vertellen wat ik weet.â€ÂÂÂ

“Misschien dien ik mijn ontslag in ga ik in België aan de slag… Ja dat lijkt mij het beste. Een club vinden zal geen probleem vormen.â€ÂÂÂ

“Nee, je blijft al …†Finnur maakt zijn zin niet af maar vervolgt met een andere â€ÂÂÂ...Ik vertrek nu en om 4 uur weet je meer.â€ÂÂÂ

“Succes en misschien vaarwel.â€ÂÂÂ

Finnur vertrekt en ik ga verder met de training.

Iets voor vier uur roep ik iedereen samen en begin met Bulgarije voor te stellen.

“Jongens het is tijd om de tegenstander van morgen te analyseren. Onderschat ze niet. Berbatov, spits van Leverkusen, is aartsgevaarlijk; links, rechts, hoofd, of zelfs ander lichaamsdelen, het maakt voor hem niet uit. Hij scoort vlotjes en ik eis, ik weet het is niet simpel wat ik vraag, dat er constant een van ons bij hem is. We spelen daarom in dezelfde formatie als tegen de Cyprioten. Vervolgens hun middenveld. Drie van de vier spelen bij Europese subtoppers en kunnen aardig voetballen. Hun flanken, Petrov en Georgiev hebben een goede cross en pass in de benen en ze zijn geen beide van beide traag. Hun centrale middenveld, een andere Petrov, infiltreert als de beste en scoort vooral de afvallende ballen. Dus let op als je de crosses wegwerkt. Marian Hristov maakt hun viermansmiddenveld compleet. Hij knapt het vuile werk op en is telkens zuiver in de passing naar de leveranciers van Berbatov. Opmerkelijk is dat Bojinov ontbreekt. Over naar de defensie…†Er wordt geklopt op de deur. â€ÂÂÂBinnen†roep ik. Finnur komt de kamer binnen en zegt:†Meneer Jennesson, kan ik U spreken?†Ik vertel de spelers dat ze vijf minuten pauze hebben.

Eens buiten open ik het gesprek:

â€ÂÂÂFinnur, wat is er zo dringend?â€ÂÂÂ

“Herinner je ons gesprek van daarstraks?â€ÂÂÂ

“Ja, wat is er?â€ÂÂÂ

“Die koper, ik heb zijn naam.â€ÂÂÂ

“Wie is het?â€ÂÂÂ

“ONZE VOORZITTER !â€ÂÂÂ

“Dat meen je niet.â€ÂÂÂ

“Jawel, die villa was normaal gezien een geschenk voor je omwille van ons schitterend seizoen. Hij ging je dit pas geven op je verjaardag, maar omdat je het nu nodigt hebt…â€ÂÂÂ

“Geeft hij het al?â€ÂÂÂ

“Ja, maar ik wil het wel eens van binnen zien.â€ÂÂÂ

“Tuurlijk, maar wacht even.†Ik steek mijn kop in het spelerslokaal en roep: “ Training is afgelopen voor vandaag. We gaan morgen verder.†“Oké, Finnur we kunnen vertrekken.â€ÂÂÂ

We komen aan bij een prachtige villa, net buiten de stad, mooi gelegen tussen de bossen. We gaan binnen en bekijken het huis grondig. Na de laatste kamer zeg ik: â€ÂÂÂIk neem het nu zeker, zeg maar tegen de voorzitter dat ik zeer tevreden ben en met genoegen verder manager blijf.â€ÂÂÂ

Finnur en mijn wegen scheiden, ik ga snel naar het ziekenhuis waar Evelien ligt. Maar ik ben te laat, blijkbaar is ze al vertrokken naar haar appartement. Het wordt donker en ik besluit pas morgen haar te bezoeken. Ik slaap vannacht een laatste keer in het hotelbed.

Geplaatst

Leuk stuk hoor :)

Kijken wat volgt :D

Geplaatst
  • Auteur

Evelien en Sofia

Net na het middagmaal vervolledig ik mijn analyse over de Bulgaren. “Hun defensie bestaat uit spelers die actief zijn in Bulgarije en is de zwakste linie van de ploeg. Hun goalie Ivankov is ervaren maar te kloppen.†Na de briefing vertrek ik naar het huis van Evelien. Ik kom er nog maar net aan of haar taxi vertrekt. “Wat gebeurt hier, die vlucht was toch pas morgen?†denk ik bij mezelf. Ik volg de taxi en wanneer we voor een rood licht staan, stap ik uit en stop ik de taxichauffeur in mijn beste IJslands. Ik vraag Evelien of ze wil uitstappen, “Wil je niet met mij naar de luchthaven rijden?â€ÂÂÂ

“Waarom?â€ÂÂÂ

“Ik… euhm…wil je nog wat vertellen.â€ÂÂÂ

“Kan dat niet hier?â€ÂÂÂ

“Neeâ€ÂÂÂ

“Als het echt zo dringend is.†Ze spreekt tegen de taxichauffeur, ik versta de meeste woorden. Ze wil betalen maar die zot vraagt te veel, ze heeft niet genoeg geld bij en de man begint te vloeken en dreigt met politie. Ik haal mijn beste IJslands boven en zeg dat ik betaal. Evelien bedankt met een kus en stapt bij mij de wagen in. Ik geef gas, richting luchthaven.

Ik weet niet goed hoe ik erover moet beginnen, raap al mezelf bijeen en vraag: “ Wil je hier blijven?â€ÂÂÂ

Ze kijkt verbaasd en antwoordt: “Je weet toch dat dat niet kan. Ik kan hier nergens terecht.â€ÂÂÂ

“Maar wil je verder studeren?â€ÂÂÂ

“Natuurlijk, ik kan hier nog zoveel leren.â€ÂÂÂ

“En…†Ik begin te zweten, let niet meer op de weg en rij zodanig bijna in het achterste van onze voorligger.

“Wat is er?â€ÂÂÂ

“Wil je bij mij intrekken?â€ÂÂÂ

Ze tovert een van haar mooiste glimlachen op haar schattige gezicht. Ze streelt haar blonde haren en antwoordt onmiddellijk â€ÂÂÂJa, graag.†En geeft me een tongzoen. **** Weer bijna op de voorligger gereden. “Meen je dit wel? Er is toch geen plaats in je hotelkamer?â€ÂÂÂ

“Ik heb een villa cadeau gekregen van de voorzitter. En die villa is te groot en te leeg om er alleen te wonen.Het is ideaal voor ons en heeft zelfs een studeerkamer.â€ÂÂÂ

“Ik doe het, ik zal mijn ouders verwittigen.†Ze neemt haar GSM en verzendt een SMS’je naar haar moeder.â€ÂÂÂOké, breng me naar mijn paleis, prins van me.â€ÂÂÂ: grapt ze.

Ik breng haar naar mijn huis om haar koffers te droppen want over twee uur begint de wedstrijd. We rijden samen naar het stadion, de bondsvoorzitter staat al ongeduldig op wacht.

“Ik dacht dat je niet meer kwam.â€ÂÂÂ

“Jawel, ik heb mijn vriendin opgepikt. Kan ze bij U in de lounge zitten?â€ÂÂÂ

“Natuurlijk, Runar, alles voor de Redder van het IJslandse Voetbal.â€ÂÂÂ

Ik neem afscheid van haar en wandelt richting kleedkamers. Ik hoef niets meer uit te leggen, we spelen in dezelfde formatie als tegen Cyprus. Klokslag 8uur wordt de wedstrijd afgetrapt.

Zoals ik voorspelde maken de Bulgaren volop gebruik van hun technisch middenveld en brengen Berbatov meerdere keren in schietpositie, maar telkens lag Halldorsson in de weg.Na een kwartier spelen mag Sigurdsson inwerpen van net naast de corner. Zijn lange worp bereikt Jonsson die de bal slecht raakt en hem zodoende naar achter werkt. Daar staat Einarsson klaar en die krult het leer in de winkelhaak, 1-0. Fylkisvollur ontploft !!! De meegereisde Bulgaarse supporters worden plots heel stil, net als de Bulgaarse TechniekMachine. Zo bereiken we de rust zonder problemen.

Een paar minuten na rust krijgt Einarsson de bal. Hij drijft het leer naar Ivankov maar stop plotseling, voor hem staan 5 spelers! Hij vindt een gaatje en plaats de bal ertussen. Goalie Ivankov ziet de bal niet komen en is kansloos, 2-0. Het Bulgaarse middenveld wordt versterkt ten koste van een van de verdedigers. Ze kiezen resoluut voor de aanval. Toch valt er maar een goal meer in de hele tweede helft. Olegov mag inwerpen maar onze defensie kopt de bal weg. Slecht weg zo blijkt want de bal valt bij Georgiev die zonder twijfelen crosst. Manchev kopt de eerredder voorbij Halldorsson.

IJsland-Bulgarije

2-1

Goals: Einarsson (2x)

MvM: Halldorsson

De dominantie van Bulgarije, ze hadden 20 schoten waarvan 8 op doel, leverde geen punten op. We halen een 12/12 en onze droom blijft duren. Slechter nieuws komt van aan de andere kant van het water. In een thuiswedstrijd tegen België maakte Hojgaard zijn debuut bij de A-ploeg van Faeröer eilanden. Maar zoals al dikwijls in Europa is gebleken kwam hij tekort.

Na de wedstrijd zoek ik Evelien en we praten nog wat na met de bondsvoorzitter. We keren naar huis maar daar duikt een probleem op. Er is maar één bed, een tweepersoons. Ze wil nog niet samen in een bed met me slapen, daarvoor is het nog te vroeg vind ze.Dus offer ik me op om op de zetel te gaan slapen. Een nachtkusje en even later liggen we beiden te slapen.

SCREENS OP AANVRAAGCOMMENTAAR WELKOM

Geplaatst
  • Auteur

El Martino Vind je het nu al wat beter ?

Geplaatst

Tongzoen en toch niet samen wille slape,AFGANG:P

Geplaatst

hihi

Geplaatst

Tongzoen en toch niet samen wille slape,AFGANG:P

:-D

@ WiWa: mooie novelle, en leuke resultaten :)

Geplaatst
  • Auteur

Verdriet en plezier, slechts 1000km van elkaar

Onze (misschien voorlopig) laatste uitwedstrijd in de CL is in Bremen. Koploper Werder wacht op ons in een leeg stadion. Hun fans zijn niet geïnteresseerd in een wedstrijd tegen de landskampioen van IJsland. Ik hoop op zijn minst een punt te sprokkelen maar het zal moeilijk zijn. We beginnen aanvallend en na een kwartier krijgen we onze eerste corner. De bal wordt in het pak gedropt en Kolbeinsson torent boven alles uit en kopt raak. 0-1 We staan voor, ik had dit niet verwacht. Voor de rest van de eerste helft gaan we verder op zoek een treffer maar de Duitse Defensie onder leiding van Baumann houdt stand. Bij rust moedig ik de jongens af maar waarschuw ze, ze mogen niet denken dat ze beter zijn dan de thuisploeg.

Mijn woorden suizen nog na in hun oren wanneer Frings de wedstrijd laat kantelen.Hij scoort twee keer een afvallend bal van op 25meter. De twee fasen waren identiek, men spelers leren niet uit hun fouten. Zoals zo vaak trappen of koppen ze de bal blind weg, tot nu toe zonder gevolgen maar Frings weet hen perfect hun neus op hun fouten te drukken. Bremen controleert de wedstrijd en een kwartier voor tijd kopt Delgado de beslissende treffer raak:3-1 Hij kopt een perfect afgesneden bal van Omowoyela in de verste hoek.

Werder Bremen – Fylkir

3-1

Goals: Kolbeinsson

MvM: Owomoyela

De nederlaag is spijtig omdat we uit op voorsprong kwamen, maar vooral omdat Rosenborg en Porto gelijk speelden.Vandaag is Evelien jarig. Ik stuur geen SMS’je en laat haar denken dat ik het vergeten ben, om de verrassing van morgen groter te maken.

De volgende ochtend landen we om 10uur in Reykjavik. Ideaal, nu heb ik nog 6 uur om de verrassing voor te bereiden. Ik laat een heerlijke maaltijd leveren want ik ben geen keukenprins, vul de kamer met kaarslichtjes en ga in de hoofdstad een cadeau kopen.

Ik ben net klaar met alles op punt te stellen wanneer haar bus stopt. Ze komt binnen en kijk verbaasd. Ze begint met:“Ik dacht dat…dat je mijn verjaardag vergeten was.â€ÂÂÂ

“Natuurlijk niet, ik wilde je verrassen.â€ÂÂÂ

“Maar wanneer heb je dit voorbereid?â€ÂÂÂ

“Vandaag nog, toen jij op de unief zat, ben ik gaan shoppen. Zin in een hapje?â€ÂÂÂ

“Zeker maar je had al deze moeite niet moeten doen.â€ÂÂÂ

“Alles voor jou, mijn liefste.â€ÂÂÂ

We eten gezellig bij kaarslicht en het dessert haal ik het cadeau. Ze is ondertussen in de salon gaan zitten en heeft de open haard aangestoken. Ze opent het doosje, daarin zitten een juweelsetje; ketting en een paar oorringen. Alleen de ring ontbreekt. Ze kijkt blij maar is tegelijk teleurgesteld en vraagt;“Waar is de ring?â€ÂÂÂ

Ik zeg niets en kniel me voor de zetel waarin ze zit. “Ik moet je iets vragen†begin ik. “Ja?â€ÂÂÂ

“Wil je met me trouwen?†Ze kijkt me stomverbaasd aan en ik reageer; “Ik geef toe, het is snel maar ik voel dat jij de ware bent.†Ze kust me op de mond en antwoordt vol overtuiging; “Ja ik wil, Runar. Zoals ik me voel als ik bij jou ben, heb ik me nog nooit gevoeld.†Ik kan mijn blijdschap niet bedwingen en kus haar terug. Wat een zalig gevoel. Wanneer we stoppen met kussen, zegt ze: “Kom over een kwartiertje naar slaapkamer, ik zal daar op je wachten.â€ÂÂÂ

Ik kan nog altijd niet geloven, ik ben toptrainer van een topploeg, bezit een prachtige villa en zal weldra trouwen met de mooiste, zowel innerlijk als uiterlijk, vrouw ter wereld. Na een kwartiertje ga ik naar boven voor onze eerste nacht samen in hetzelfde bed. De rest van de nacht wordt vanwege het 18+-gehalte niet uitgetypt.

Geplaatst

Ziet er goed uit :)

Compliment.

Geplaatst
  • Auteur

Ziet er goed uit :)

Compliment.

WoHoe,een compliment van El Martino, de topauteur. Ik ben er nu zeker van, ik ben goed bezig. Al zeg ik het zelf.

Geplaatst

Jammer dat je niet doorgaat naar de volgende ronde van de CL, maar wel in de UEFA Cup verder. Da's toch ook mooi. :cab:

Geplaatst
  • Auteur

Jammer dat je niet doorgaat naar de volgende ronde van de CL, maar wel in de UEFA Cup verder. Da's toch ook mooi. :cab:

Wie zegt dat ik niet doorga ? Er staat nog een thuiswedstrijd tegen Porto op het programma. Als ik met 3 of meer doelpunten verschil win dan ben ik wel door. Maar dat is wishfull thinking.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]