Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

The Albanian Dream

Bondscoach zijn op FM. Ik heb het nooit echt heel geweldig gevonden. Toch begon het bij mij toch weer te kriebelen toen het WK begon, en zo te zien ben ik niet de enige die dit heeft. Ik ga beginnen als bondscoach, maar wel bij een land wat je niet snel op een WK tegen zult komen. Voor mijn nieuwe uitdaging reis ik af naar het oostblok. Albanië wel te verstaan.

Nu zul je vragen, waarom Albanië? Omdat ik geen zin had in een topland, daar mis ik de uitdaging. Bovendien heeft het Albanische voetbal mij op de een of andere manier altijd wel geboeid. Cana bijvoorbeeld, een middenvelder van Sunderland, vind ik een fantastische speler. Het probleem bij Albanië is echter dat Lorik Cana hun enige topper is. Toch ga ik de uitdaging aan. Met een aantal goede regens en heel veel geluk, kunnen we rond 2020 een eindtoernooi halen. En jullie hoeven me niet te vertellen dat ik een ultra-optimist ben, want dat weet ik al. Veel leesplezier!

albanie.gif

[spoiler=Next]

- Hoe staat Albanië er voor in het begin van het spel qua kwalificatiepoule.

- De beoogde selectie

- Spelersprofiel: Lorik Cana

Geplaatst
  • Auteur

The Albanian Dream

Bondscoach zijn op FM. Ik heb het nooit echt heel geweldig gevonden. Toch begon het bij mij toch weer te kriebelen toen het WK begon, en zo te zien ben ik niet de enige die dit heeft. Ik ga beginnen als bondscoach, maar wel bij een land wat je niet snel op een WK tegen zult komen. Voor mijn nieuwe uitdaging reis ik af naar het oostblok. Albanië wel te verstaan.

Nu zul je vragen, waarom Albanië? Omdat ik geen zin had in een topland, daar mis ik de uitdaging. Bovendien heeft het Albanische voetbal mij op de een of andere manier altijd wel geboeid. Cana bijvoorbeeld, een middenvelder van Sunderland, vind ik een fantastische speler. Het probleem bij Albanië is echter dat Lorik Cana hun enige topper is. Toch ga ik de uitdaging aan. Met een aantal goede regens en heel veel geluk, kunnen we rond 2020 een eindtoernooi halen. En jullie hoeven me niet te vertellen dat ik een ultra-optimist ben, want dat weet ik al. Veel leesplezier!

albanie.gif

[spoiler=Next]

- Hoe staat Albanië er voor in het begin van het spel qua kwalificatiepoule.

- De beoogde selectie

- Spelersprofiel: Lorik Cana

Geplaatst

leuke klus, Albanië! veel succes!;)

Geplaatst

Mooie uitdaging. Ben benieuwd of jij Albanië naar een groot tornooi kan loodsen en alvast succes

Geplaatst
  • Auteur

The Albanian Dream

In deze update gaan we kijken hoe mijn voorganger, Josip Kuze, het heeft gedaan tijdens de eerste 8 wedstrijden van de kwalificatie voor het WK 2010 in Zuid-Afrika. Na die 8 wedstrijden staan we op 6 punten in groep 1, daarmee staan we 5e van de 6. Alleen Malta (1 punt) doet het nog slechter dan wij. Dat is ook niet zo vreemd, aangezien de andere ploegen in deze poule Portugal, Zweden, Denemarken en Hongarije zijn.

De kwalificatie begon met twee thuiswedstrijden tegen Zweden (0-0) en Malta (3-0 winst). Vervolgens moesten we uit naar Hongarije, waar de ploeg onder leiding van Josip Kuze met 2-0 onderuit ging. Daarna volgde een stunt van de Albanezen: Uit in Portugal werd 0-0 gespeeld. Ook de wedstrijd daarna, Malta uit, eindigde in een 0-0 gelijkspel. De laatste drie wedstrijden eindigden allen in een nederlaag: Hongarije thuis (0-1), Denemarken uit (3-0) en Zweden thuis (1-2).

Onder mijn leiding moeten we nog twee kwalificatiewedstrijden spelen. Op 9 september 2009 ontvangen we in Albanië, Denemarken. Op 14 oktober van datzelfde jaar moeten we uit naar Zweden. Twee loodzware wedstrijden dus.

w1uwko.png

Spelersprofiel: Lorik Cana

Eén van de dragende spelers van het Albanisch nationaal voetbalelftal, is Lorik Cana. Hij werd in 1983 geboren in Pristina, in het toenmalige Joegoslavië. In 1999 vond Cana in Lausanne (Zwitserland) zijn eerste profclub. Daar werd hij meteen weggeplukt door het Franse Paris-Saint Germain. Daar was hij tot 2006 een vaste waarde voor het elftal, tot hij in 2006 voor een bedrag van €4.000.000,- verkaste naar Olympique Marseille, eveneens in Frankrijk. Daar speelde hij vier seizoen. In de laatste transferperiode trok Cana voor €5.750.000,- naar het Engelse Sunderland, waar hij nu aan zijn eerste seizoen gaat beginnen.

Cana is ook de aanvoerder van het Albanisch voetbalelftal. Hij heeft in totaal 37 wedstrijden gespeeld, waarin hij één doelpunt wist te maken.

blogimg_6632_122850-20090724234710642295.jpg

[spoiler=Screen Cana]wco6yx.png

[spoiler=Next]Een oefenwedstrijd tegen Cyprus.

KAN ER IEMAND EEN BANNER VOOR ME MAKEN? PM ALS JE HET WIL DOEN. IK BEN JE HEEL DANKBAAR _O_

Geplaatst

Jammer dat je de play-offs voor het wk niet meer kan halen maar waarom begin je eigenlijk niet in December 2008? GZD

Geplaatst
  • Auteur

The Albanian Dream

Vandaag, 12 augustus 2009, is de grote dag. Vandaag sta ik voor het eerst als bondscoach langs het veld. In ons eigen Tirana, speelden we een oefenwedstrijd tegen Cyprus. Een lastige klus, aangezien Cyprus zo'n 20 plekken hoger op de Fifa-ranking staat dan wij. Ik stuurde de volgende elf Albaniërs het veld op:

Hidi (Kryvbass); Curri (Shakhtar), Beqiri, Teli (Beide Vilaznia), Dallku (Vorskla); Cana (Sunderland), Lala (Hannover 96), Agolli (Kryvbass), Rama (Hannover 96); Bogdani (Chievo), Salihi (Rapid Wien).

Het deed me plezier om te zien dat wij de Cyprioten al vanaf minuut één onder druk zetten. We gingen er vol op, en dat resulteerde in een vroege voorsprong. Al na drie minuten voetballen was het onze grote ster, Lorik Cana, die de 1-0 tegen de touwen schoot. Na die goal bleven we scherp, en creëerden we veel kansen. Na 27 minuten lag ook de 2-0 erin. Hamdi Salihi was de man van de goal.

In de rust zei ik tegen m'n spelers dat we niet moester verslappen, en op dezelfde voet door moesten gaan. Dat hebben ze kennelijk goed begrepen, want ook na rust waren wij de enige ploeg die wat wist te creëeren. De 3-0 kon dan ook niet uitblijven: in de 57e minuut was het wederem Hamdi Salihi die de 3-0 op het scorebord zette. Ook in het laatste half uur van de wedstrijden bleven we scherp, en gaven we weinig kansen weg. We speelden de wedstrijd rustig en stabiel uit, en 3-0 was dan ook de einduitslag. Een resultaat waar ik zeer tevreden mee ben, aangezien Cyprus 20 plaatsen hoger dan ons staat op de wereldranglijst. Ik complimenteerde mijn spelers dan ook, en ik benadrukte ze dat we het de Denen over ruim een maand erg lastig gaan maken hier in Tirana.

28krq8p.png

[spoiler=Next]

- De kwalificatiewedstrijd tegen Denemarken (Thuis).

- De laatste kwalificatiewedstrijd tegen Zweden (Uit).

NOG STEEDS OP ZOEK NAAR EEN BANNER!

Geplaatst

Mooie overwinning op Cyprus Rico, nu doorzetten :)

Geplaatst
  • Auteur

23vgn03.png

Vandaag, op 9 september 2009 stond mijn allereerste officiële wedstrijd als bondscoach op het programma. In Qemal Stafa Stadion kwamen de Denen op bezoek. De Denen zijn erg goed in vorm, en staan dan ook aan kop in Groep 1. Wij staan op een 5e plek, wat redelijk normaal is voor ons doen. Nadat we vorige maand Cyprus met 3-0 oprolden, keken de jongens en ik met het volste vertrouwen de wedstrijd tegen Denemarken tegemoet. We waren gebrand op een zege. De volgende 11 gemotiveerde Albaniërs moesten het gaan doen:

Hidi (Kryvbass); Curri (Shakhtar), Beqiri, Teli (Beiden Vilaznia), Dallku (Vorskla); Cana (Sunderland), Lala, Rama (Beiden Hannover 96), Agolli (Kryvbass); Bogdani (Chievo), Salihi (Rapid Wien)

Ik wilde dat mij ploeg brutaal in de aanval ging, en dat deden ze ook. We wilden de Denen laten zien dat ze het hier niet gemakkelijk gingen krijgen. In de openingsfase ging het gelijkop, totdat wij in de 12e minuut met een gelukje op voorsprong kwamen. Ex-NAC Breda speler Patrick Mtiliga werkte de bal in eigen doel, en zo stonden wij verassend op een 1-0 voorsprong. Tot de rust ging het vervolgens gelijkop.

Na rust ging Denemarken vol in de aanval, maar wij wisten er zo nu en dan goed uit te komen en gevaarlijke momenten te creëeren. Toen er een klein uurtje gevoetbald was in Tirana, werd Erjon Bogdani in het 16-metergebied neergelegd door Simon Kjaer. Het was Ansi Agolli die de strafschop benutte, en zo stonden wij zelfs op een 2-0 voorsprong. Denemarken bracht met Jon-Dahl Tomasson een extra spits in, maar het mocht niet baten. Onze defensie bleef op de been, en in de 77e minuut was het Lorik Cana die met een verwoestend schot van afstand de 3-0 binnenknalde. Dit was ook meteen de eindstand, en zo is het ons dus gelukt! Groepshoofd Denemarken is door ons met 3-0 vernederd! We moeten nu nog één kwalificatiewedstrijd, en die spelen we uit tegen Zweden, dat op een 4e plek in de poule staat.

2wfo28j.png

[spoiler=Next]

De laatste kwalificatiewedstrijd tegen Zweden, waar we helaas niet hebben kunnen stunten.

Bedankt voor de reacties J. Beekwilder en Thijs! :)

Geplaatst

Mooie overwinning! Dik gewonnen eigenlijk.. Als je zo doorgaat over twee jaar zeker naar het EK!

Geplaatst

Geweldige overwinning_O_!

Geplaatst

Dat moet je maar doen, Albanië zijnde zo een land als Denemarken oprollen :checkit:

Geplaatst
  • Auteur

23vgn03.png

Het is vandaag 14 oktober 2009. Ik ben met mijn ploeg afgereisd naar Scandinavië, waar we in een koud en nat Stockholm de laatste kwalificatiewedstrijd voor het WK 2010 af gingen werken. Zweden presteert dramatisch in de kwalificatie. Met een 4e plek kunnen ze zich al niet meer kwalificeren voor het mondiale eindtoernooi over een half jaar in Zuid-Afrika. Wij staan 4 punten achter de Zweden op een 5e plek, en we zijn al uitgevoetbalt. Toch waren mijn spelers gemotiveerd. De 3-0 zege van vorige maand op Denemarken had ze een enorme motivatieboost gegeven. Zweden is met toppers als Ibrahimovic en Källström een goed voetballand, maar toch waren we er van overtuigd dat de Zweden het niet gemakkelijk gingen krijgen. Ik stuurde de volgende Albaniërs het veld op:

Hidi; (Kryvbass), Curri (Shakhtar), Beqiri, Teli (Beiden Vilaznia), Dallku (Vorskla); Cana (Sunderland), Rama, Lala (Beiden Hannover 96), Agolli (Kryvbass); Bogdani (Chievo), Xhihani (Zyria Lugansk)

De wedstrijd begon, en zoals verwacht waren de Scandinaviërs de bovenliggende partij. Toch konden wij ze goed weerstand bieden, en af en toe gevaarlijk voor het doel van Isaksson opduiken. De spitsen van Zweden waren vaak aan de bal, maar hadden het lastig tegen ons centrale duo. Na 45 minuten voetballen stond de stand nog op 0-0, een stand waar ik natuurlijk uitermate tevreden mee waren.

Ik zei in de rust tegen de jongens dat ze gewoon zo door moesten blijven voetballen. Ik hoopte dat onze verdediging stand bleef houden, en dat we met wat geluk de 0-1 uit een counter konden maken. Dromen zijn echter bedrog, de Zweden gingen ook steeds aanvallender spelen. De geel-blauwen wisten nu ook veel kansen te creëeren. In de 58e minuut was het dan eindelijk raak: Hamburger SV-spits Markus Berg wist eindelijk doelman Hidi te passeren, en zo stonden de Zweden op een verdiende 1-0 voorsprong. Daarna zakte Zweden terug, en koesterden ze vooral de 1-0. Wij konden voorin helaas niet echt een vuist maken, alleen met een aantal afstandsschoten waren we soms nog dichtbij de gelijkmaker. Het mocht echter niet zo zijn, want na 90 minuten voetballen stond er nog steeds 1-0 voor Zweden op het scorebord. Een uitslag waar ik natuurlijk niet ontevreden over kan zijn, want Zweden is kwalitatief natuurlijk veel beter dan wij. Ik moet ook realistisch blijven, en toekennen dat de Zweden deze zege gewoon verdiend hebben. Deze 2 laatste kwalificatiewedstrijden hebben mij enorm veel vertrouwen gegeven voor de kwalificatie van het EK 2012!

k6yo5.png

6rsn0i.png

[spoiler=Next]

- De loting voor de kwalificatie van het EK 2012

BEDANKT VOOR ALLE POSITIEVE REACTIES! ZE MOTIVEREN ME ENORM!

Geplaatst

Heuy, nog een landennovelle (d) Tof om te zien dat je zo'n origineel land neemt man! Jammer van deze kwalificatie, maar kwalificeren voor het EK lijkt me een stuk realistischer. Tipje: doe stroke om je screens ;)

Geplaatst

Je was al kansloos om te plaatsen, dus dit is jammer. Voor het EK heb je meer kansen, succes;)

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]