Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Jammer van deze kwalificatie, maar goed .. met een land als Albanië is dit ook aardig lastig! :(

Geplaatst
  • Auteur

23vgn03.png

Het is 26 januari 2010, en in een ijskoud Warschau ben ik vanochtend geland omdat er hier in de Poolse hoofdstad geloot gaat worden voor de kwalificatie van het EK 2012 in Polen en Oekraïne. Samen met mijn assistent, Alan Beqiri, gingen we eerst ergens lunchen, alvorens we naar het hoofdkantoor van de Poolse voetbalbond vertrokken. Eenmaal aangekomen, zag ik veel bekende namen. Zo waren natuurlijk ook Fabio Capello (Engeland), Marcello Lippi (Italië) en nog vele andere bondscoaches aanwezig. Alan en ik werden door een schone Poolse dame naar onze plek begeleid, waar er al een hapje en een drankje voor ons klaar stond. Toen de klok 14;00 uur sloeg, kon de loting beginnen. Wij waren met Albanië als 5e geplaatst, en ze begonnen met de landen die als 8e geplaatst waren. We kwamen echter terecht in een poule van zeven, waar Armenië en Georgië ook al voorr geloot waren. Toen kwam de als 4e geplaatste ploeg, en dat was Slowakije. De ploeg die kwalitatief als 3e staat aangeschreven in onze poule, is Schotland. Als 2e geplaatste kwam Zweden bij ons in de poule, een ploeg die we nog kennen van de WK-Kwalificatie. Groepshoofd werd Portugal. Ook deze ploeg kennen we nog van de afgelopen WK-Kwalificatie.

Overzicht:

Portugal

Zweden

Schotland

Slowakije

Albanië

Georgië

Armenië

Alan en ik konden toch wel redelijk tevreden zijn over de loting. We zijn als 5e geplaatst, en de verwachting is dat we ook 5e zullen gaan worden. Als we goed spelen, zouden we Slowakije misschien ook nog kunnen pakken, maar die zijn kwalitatief toch nog een stuk verder dan wij. Alan en ik zien dit als een zware, maar wel een leuke poule!

[spoiler=Next]

- Een oefeninterland tegen Roemenië.

- Een extraatje, wat ik nog moet verzinnen.

[spoiler=Reacties]

@ Fantasy: Bedankt voor je tip en de reactie!

@ Aggerr: Helaas hebben we nu voor het EK ook niet echt veel kansen. Bedankt voor je reactie Thijs :)

@ Richard: Zweden is niks joh, bij de volgende kwalificatie pakken we ze ;c

@ Veloso: Ja dat is het zeker... Bedankt voor je reactie!

Geplaatst
  • Auteur

23vgn03.png

Het is vandaag 5 juni 2010. Wij zijn dus al bijna op de helft van het jaar, en gek genoeg hoef ik met mijn Albanië vandaag pas de eerste wedstrijd van 2010 te spelen. Ik reisde met mijn spelers en staf af naar Boekarest, waar in het Steaua stadion de wedstrijd Roemenië - Albanië op het spel staat. Met een kleine 20.000 man zijn er nog aardig wat mensen op deze oostblok-confrontatie afgekomen. Roemenië staat 34e op de wereldranglijst, terwijl wij 66e staan op dezelfde ranglijst. We wisten dus dat het een pittige partij zou gaan worden voor ons, maar we zouden ons toch voor moeten bereiden op de EK-Kwalificatie, want daarin komen we ook sterke ploegen zoalss Portugal en Zweden tegen. Tegen de Roemenen moeten de volgende elf spelers het waar gaan maken:

Hidi (Kryvbass); Curri (Shakhtar), Beqiri (Vilaznia), Bulku (Kryvbass), Dallku (Metallurg Donetsk); Cana (Sunderland), Skela (Triestina), Lala, Rama (Beiden Hannover 96); Kapllani (Augsburg), Yanuzi (Vorskla).

In het begin van de wedstrijd konden we goed meekomen met de Roemenen. In het eerste kwartier was het vooral aftasten geblazen, en echte kansen waren er nog niet geweest. Daarna gaat Roemenië steeds aanvallender spelen, maar keeper Hidi kwam nauwelijks in de problemen. Vanaf dat moment ging Roemenië steeds vaker in de aanval, maar echt grote kansen kwamen er niet. Wij konden er af en toe uitkomen met een counter, maar ook wij wisten niet vaak in kansrijke posities te komen. Na rust was het wederom Roemenië die voor de meeste dreiging zorgde. Ook werden de mogelijkheden voor de Roemenen als maar groter en groter. In de 70e minuut was het dan eindelijk raak. Daniel Niculae scoorde de 1-0 voor de Roemenen. De spits van AJ Auxerre kwam oog-in-oog te staan met doelman Hidi, en wist deze gemakklijk te passeren. Na de goal viel Roemenië wat terug, maar achterin hielden ze het goed dicht. Zo eindigde de wedstrijd in een 1-0 overwinning voor de Roemenen. Ik ben redelijk tevreden met deze wedstrijd. Ons centraal duo stond goed achterin, alleen de spitsen konden helaas niet echt bereikt worden. Onze volgende wedstrijd is tegen Montenegro, en dan moeten onze spitsen er wél staan!

2v82wqx.png

Zoals beloofd in de vorige update, zou er bij deze update een extraatje komen. Nu heb ik besloten om mijn tegenstanders voor de kwalificatie van EK 2012 te gaan beschrijven in twee delen. Bij deze update het eerste deel, met daarin Arrmenië, Georgië en Slowakije!

Het land dat als 7e en laagste voor deze poule is geplaatst, is Armenië. Met een 101e plek op de wereldranglijst zijn ze ook veruit het zwakste voetballand in deze poule. Toch heeft het land wel enig talent, en dan vooral in de aanval. Zo staat spits Edgar Manucharyan onder contract bij het Nederlandse Ajax. Ook de twee gebroeders Karamyan kunnen een aardig balletje trappen, zij staan allebei onder contract bij het Roemeense FC Timisoara. In de kwalificatie voor het WK van 2010 eindigde de Armeniërs als 6e en laatste in groep 5, in een groep met onder andere Spanje en Turkije.

De als 6e geplaatste ploeg in onze poule, is Georgië. Wat opmerkelijk is, is dat de Georgiërs nog lager staan op de wereldranglijst dan Armenië, maar dat ze wel hoger geplaatst zijn voor deze kwalificatie. De Georgiërs staan namelijk op de 130e plaats. En toch hebben ze een aantal toppers in de gelederen. Zo is het centrale duo achterin Kaladze (AC Milan) - Khizanishvilli (Blackburn Rovers). De routinier van het elftal is Levan Kobiashvilli. Deze middenvelder staat onder contract bij 1899 Hoffenheim, na eerdere dienstverbanden bij onder andere Schalke 04 en FC Freiburg. Georgië eindigde als 6e en laatste in groep 8 van de WK 2010 kwalificatie. In die groep werd Italië groepswinnaar, en Ierland plaatste zich via deze poule voor de knock-out ronde.

Wij zijn als 5e geplaatst. Als 4e geplaatst is Slowakije. De Slowaken gaan deze zomer ook op het WK spelen, waarin ze in de poule zitten bij Duitsland, Ghana en Saudi-Arabië. De Slowaken hebben dus een erg goede kwalificatiereeks achter de rug. Ze werden groepswinnaar in een poule met onder andere Tsjechië, Polen en Noord-Ierland. Een goede prestatie dus. De absolute toppers van de Slowaken zijn Skrtel (Liverpool) en Marek Hamsik (Napoli). Door de goedee kwalificatiereeks voor het WK 2010 hebben de Slowaken een enorme sprong op de ranglijst gemaakt, ze staan namelijk op een 10e plek van de mondiale Fifa-ranglijst. Vrijwel alle Slowaakse spelers verdienen hun brood in het buitenland. Met Slovan Bratislava en Zilina als nationale topclubs valt er dan ook weinig te verhapstukken in de eigen competitie.

[spoiler=Next]

- De oefenwedstrijd tegen Montenegro

- Het 2e deel van de voorbeschouwing op de EK kwalificatie

Bedankt voor je reactie Richard, en dit keer gaan we Zweden pakken ;c

Geplaatst

Mooie beschrijving van de andere landen. Jammer van het resultaat, maar ach, dat kan gebeuren. Kop op en nu winnen Rico :D

Geplaatst
  • Auteur

23vgn03.png

Het was 11 augustus van het jaar 2010. Het was een zeer mooie dag: de zon scheen, en de temperatuur liep op naar 25 graden. Precies een maand geleden eindigde het WK in Zuid-Afrika, Engeland ging er met de titel vandoor. Op dat niveau konden wij helaas niet meedoen, wij spelen een oefenwedstrijd. Vandaag komt een ander Oostblokland bij ons op bezoek: Montenegro. De Montenegrijnen staan ruim 10 plaatsen hoger dan wij op de wereldranglijst, en met Vukcevic, Vucinic en Jovetic hebben ze toch een aantal echte toppers in de gelederen. Toch had ik het vertrouwen in een goede afloop, aangezien wij in de laatste wedstrijden ook erg sterk als team stonden. Ook de ruime 18.000 mensen die naar het Qemal Stafa stadion gekomen zijn hebben het volste vertrouwen in een goede wedstrijd, die ten voorbereiding dient op de start van de EK-Kwalificatie, die 3 weken hierna begint met een wedstrijd tegen Portugal. De volgende 11 spelers moesten de klus tegen het voormalig Joegoslavië-land klaren:

Hidi (Kryvbass); Agolli, Bulku (Beiden Kryvbass), Beqiri (Vilaznia), Dallku (Metallurg Donetsk); Cana (Sunderland), Lala, Rama (Beiden Hannover 96), Skela (Triestina); Salihi (Rapid Wien), Çani (Palermo)

In het begin van de wedstrijd speelden we zeer goed. Ik had mijn spelers het advies gegeven om Montenegro al vanaf het eerste fluitsignaal overal op het veld onder druk te zetten, zodat de toevoer naar hun topspitsen belemmert zou worden. En dat is gelukt, want zowel Jovetic noch Vucinic kwamen er niet aan de pas in de gehele eerste helft. Wij speelden fris en aanvallend voetbal, met zo hier en daar ook nog een goede aanval die leidde tot een kans. Onze eerste goal was echter geen uitgespeelde goal, maar een vrije trap. Na 18 minuten was het Vadet Rama die vanaf de punt van het strafschopgebied een vrije trap in de korte hoek wist te werken. Na die goal gingen we verder waar we mee bezig waren: De Montenegrijnen onder druk zetten en zelf aanvallen. Ook in de tweede helft lukte die taak goed. De spelers bleven scherp, en verslapte geen moment. De 2-0 kon dan ook niet lang op zich laten wachten, en in de 68e minuut was het de invaller Beshart Berisha die de 2-0 stand op het scorebord zette. Toen geloofden wij het wel, en ook Montenegro had er weinig vertrouwen meer in. De eindstand van deze Oostblok-confrontatie eindigde dan ook in een 2-0 zege, een uitslag waar ik alleen maar tevreden over kan zijn!

334swug.png

In de vorige update had ik jullie drie van de zes opponenten laten zien waar we tegen moeten voetballen in de kwalificatie voor het EK 2012 in Oekraïne en Polen. Nadat in de vorige update Armenië, Georgië en Slowakije aan bod komen, beschrijf ik nu de sterkste drie landen: Schotland, Zweden en Portugal.

De ploeg die als 3e geplaatst is in deze poule, is Schotland. De Schotten staan 26e op de wereldranglijst, wat voor hun doen een zeer goede prestatie is. Afgelopen zomer stonden ze ook op het WK in Zuid-Afrika. In de poulefase eindiigden de Schotten als 3e, in een poule met Frankrijk, Marokko en Paraguay. De Schotten plaatsten zich voor het mondiale toernooi door in de nacompetitie Zwitserland te verschalken. Met Fletcher en Brown hebben de Schotten een aantal goede spelers.

Als 2e geplaats is Zweden. De Zweden stonden niet op het WK 2010 afgelopen zomer, wat een teleurstellend feit is. De geel-blauwen zijn dan ook afgezakt naar plek 46 op de wereldranglijst. Toch een opvallend feit, want met Ibrahimovic en Källström hebben de Scandinaviërs wel een aantal toppers in de selectie. De Zweden hebben echter weer goede moed voor deze kwalificatie. Zweden is een oude bekende van ons, want in de vorige kwalificatie (die van het WK 2010) kwamen we ze ook al tegen. Toen eindigde de thuiswedstrijd in 0-0, en uit verloren we met 1-0.

Het op papier sterkste land van deze poule is Portugal. De Portugezen hebben een sterk WK achter de rug. Eerst werden ze groepshoofd in een poule met Brazilië, Noord-Korea en Costa Rica. In de 2e ronde schakelden ze Marokko uit. Pas in de kwartfinale was het Engeland dat een einde maakte aan het Portugese sprookje. Met een 9e plek op de Fifa-ranglijst, is Portugal samen met Slowakije het enige land uit deze poule dat in de top-10 staat. Portugal is ook een oud bekende van ons, want ook Portugal kwamen we tegen in de vorige kwalificatie. Toen speelden we uit verassend 0-0, en thuis verloren we slechts met 1-2. Sterkste speler van Portugal is natuurlijk Cristiano Ronaldo.

[spoiler=Next]

- De eerste kwalificatiewedstrijd: Portugal thuis.

- De tweede kwalificatiewedstrijd: Armenië uit.

[spoiler=Reacties]

@ Vlonkie: Bedankt voor je reactie!

@ Aggerr: Haha ik ga me best doen Thijs! Bedankt! :)

@ Levie: Bedankt Levie!

@ Mr. Pimmastyl: Harstikke bedankt :)

Geplaatst

Montenegro is niet de minste, zijn denk ik iets beter dan jou! Prima zege dus, ga zo door!

Geplaatst
  • Auteur

23vgn03.png

4 september 2010. Een spannende dag voor Albanië. Vandaag begint voor ons namelijk de kwalificatie voor het EK 2012. We zijn als 5e geplaatst in een sterke poule van 7. In de allereerste kwalificatiewedstrijd kwamen Portugal op bezoek. De Portugezen zijn kwalitatief gezien groepshoofd, en staat 9e op de wereldranglijst. Als ik realistisch moet zijn, dan weet ik dat deze wedstrijd eigenlijk gewoon een onmogelijke klus wordt. Toch heb ik stiekem nog een beetje vertrouwen in een goede afloop, aangezien we in de vorige kwalificatiereeks ook met 3-0 van Denemarken konden winnen. Portugal heeft sterren zoals Cristiano Ronaldo, Miguel Veloso en Ricardo Carvalho. Onze Albanische sterren van vandaag zijn:

Hidi (Kryvbass); Agolli, Bulku (Beiden Kryvbass), Dallku (Metallurgs Donetsk), Beqiri (Vilaznia); Cana (Sunderland), Lala, Rama (Beiden Hannover 96), Skela (Triestina); Berisha (Arminia Bielefeld), Çani (Palermo).

Zoals ik al had verwacht, pakte Portugal in de openingsfase meteen het initiatief. De ploeg van Carlos Quiroz wilde een vroege goal forceren, want ze wisten dat als dat niet zou gebeuren, ze nog wel eens een heet avondje konden krijgen in Tirana. Portugal was veel op onze helft te vinden, maar tot echt grote kansen leidde het niet. In het eerste kwartier waren de Portugezen alleen met enkele afstandsschoten gevaarlijk. Later in de eeste helft kregen ze ook een aantal grote mogelijkheden, maar met name Hugo Almeida liet veel mogelijkheden liggen. In de rust was de stand nog steeds 0-0, natuurlijk iets om heel blij mee te zijn. Ik vertelde de jongens dat ze zo door moesten blijven gaan, en dat we gewoon geluk moesten hebben dat hun treffer niet zou vallen. Na 63 minuten was het dan uiteindelijk toch raak. Cristiano Ronaldo scoorde namens Portugal, en zette de 0-1 op het scorebord. Ook na hun goal kwamen we er maar niet aan te pas, en in de 82e minuut was het Hugo Almeida die de beslissende 0-2 op het scorebord zette. Verder liep de score echter niet op. Ik ben zeer tevreden met dit resultaat. Portugal is toch een grootmacht, en we hebben het ze nog aardig lastig gemaakt. Over 3 dagen moeten we naar Armenië, dan gaat het wel puur om de punten.

10rk9di.png

8 september 2010. Vier dagen na de nederlaag tegen Portugal, moest ik mijn spelers weer oppeppen voor een uitwedstrijd in en tegen Armenië. Ik heb ze verteld dat het niet erg was dat ze van Portugal verloren, maar ik heb ze ook ingewreven dat in deze wedstrijd de drie punten cruciaal zijn. Ik hoop dan ook dat ik mijn spelers scherp heb gesteld voor deze pittige wedstrijd in het diepe oosten van Europa.

Hidi (Kryvbass); Agolli, Bulku (Beiden Kryvbass), Dallku (Metallurgs Donetsk), Beqiri (Vilaznia); Cana (Sunderland), Muzaka (Tirana), Rama (Hannover 96), Skela (Triestina); Berisha (Arminia Bielefeld), Çani (Palermo).

We begonnen erg slap aan de wedstrijd. We hielden de bal niet lang in de ploeg, mede door heel erg veel onnodig balverlies. In de 24e minuut kregen we dan ook de deksel op onze neus: Ghazaryan scoorde de 1-0. Vanaf dat moment gingen we opeens wel veel beter voetballen, en langzaam maar zeker begonnen we ook wat kansjes te creëeren. Vlak voor rust was het dan ook bij ons raak. In de 43e minuut scoorde debutant Gjergj Muzaka de 1-1. In de rust pepte ik mijn spelers op, want ik wilde dat ze de gehele 2e helft scherp zouden zijn. Puntverlies in deze wedstrijd zou namelijk wel erg zonde zijn. De spelers begrepen mijn boodschap gelukkig, want we kwamen in de 2e helft fel uit de startblokken. In de 53e minuut was het een geweldige poeier van Çani die ons op voorsprong bracht: 1-2. Het deugde me om te zien dat we ook na de 1-2 nog druk bleven zetten, en dat we niet verslapten. Een kwartier voor tijd beslisten we daarom de wedstrijd. Routinier Kapllani wist de 1-3 tegen de touwen te werken. In de blessuretijd kregen we toch nog een onnodige tegengoal: Karamyan wist een vrije trap er op mooie wijze in te krullen. Ik ben tevreden met het vertoonde spel, de uitslag had alleen wel iets ruimer mogen zijn. Maar we hebben de drie punten, en als je bondscoach van Albanië bent, moet je elke 3 punten koesteren.

x0p81v.png

ajp34x.png

[spoiler=Next]

- De 3e kwalificatiewedstrijd: Schotland thuis.

- De 4e kwalificatiewedstrijd: Georgië uit.

[spoiler=Reacties]

@ Mr. Pimmastyl: Bedankt voor je reactie! :)

@ Levie: Ze zijn kwalitatief denk ik wel iets beter ja :) Bedankt voor je reactie!

Geplaatst

Zal moeilijk worden om het EK te halen. Ook de loting helpt niet mee:( Maar je doet het goed.

Geplaatst

Ben benieuwd wat je met dit land weet te bereiken, veel succes!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]