Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

1277049522-340.png

1. FC Köln is een Duitse sportclub uit Keulen, spelend in de Bundesliga. De club ontstond op 13 februari 1948 door een fusie tussen Kölner BC 01 en SpVgg Sülz 07. Net als vele Duitse clubs is 1. FC Köln onderdeel van een grote sportclub met daarin andere sporten als handbal, tafeltennis en turnen. In de jaren 60 was FC Köln zeer succesvol. FC Köln was een van de zestien clubs die de Bundesliga vormden. In het seizoen 1977/78 won de ploeg de dubbel. In de jaren 80 ging de club langzaamaan achteruit. In 1999 degradeerde FC Köln voor het eerst naar de 2. Bundesliga. Na een promotie in 2005 en een degradatie in 2006, speelt de club sinds het seizoen 2008/2009 weer in de Bundesliga. Grootste rivalen van Köln zijn Bayer Leverkusen, Borussia Mönchengladbach en Fortuna Düsseldorf. Deze clubs spelen in dezelfde Rijnregio als Köln. De fans hebben goede banden met FC St. Pauli en Liverpool.

Nadat hoofdtrainer Zvonimir Soldo Der Geißböcke verliet voor een bondscoachschap in vaderland Kroatië, zocht Köln een nieuwe oefenmeester; een week later rolde de naam Ricardo Moniz uit de Duitse koker. Moniz was op dat moment 'trainer eerste elftal', zoals dat zo mooi heet, bij competitiegenoot Hamburger SV. Echter was hij tijdelijk de eerste man in het noorden, nadat Bruno Labaddia op basis van slechte prestaties werd ontslagen. Dit overigens op verzoek van de spelers zelf. De verwachtingen zijn echter dat Moniz in HSV nog gewoon zou worden opgevolgd door een gearriveerde, omstredere en ervaardere man.

Nu komt zijn droom dus uit; de Haarlemmer tekende voor twee jaar als oefenmeester van Köln. 'Dit is een absolute droom die uitkomt. Ik had het naar mijn zin bij HSV, maar men wist dat ik aan een stap hogerop toe was; als dé man van de club op de bank zitten, kijkend naar jóuw jongens. Dat lijkt me top', sprak Moniz, die zich ogenschijnlijk in de wolken dacht te bevinden.

In Keulen treft onze landgenoot een redelijk team aan, met als absolute uitblinker natuurlijk clubicoon Lukas Podolski. De onomstreden international keerde vorig seizoen terug van Bayern München, waar hij nauwelijks aan spelen toekwam. Om oog te houden op het WK in Zuid-Afrika later dit jaar keerde de 25-jarige spits terug bij zijn oude liefde.

Verder lopen er nog spelers rond al Faryd Mondragón, Geromel, Maniche, en Petit rond. 'De selectie is zeker zeer sterk, maar in de breedte voldoen we nog niet aan de eisen die nodig zijn voor onze doelstelling; het linker rijtje. Ik heb al veel spelers op het oog voor de transferlijst, zodat ik de club financieel ook enigszins in het zadel kan helpen. Qua aankoopbeleid richt ik me ten eerste op één versterking voor elke linie, ook voor back-up doelman. Daarna kijken we pas verder', sprak de vooruitblikkende 44-jarige manager.

Opvallende namen die Moniz aan zijn staf toevoegde zijn Patrick Kluivert (ex-international Nederland) en Ebbe Sand (voormalig Feyenoord-spits). Zij zullen naar alle waarschijnlijkheid de aanval van de middenmoter onder hun hoeden nemen. 'Leuke namen voor de jongens, dat werkt toch anders als bij mannen die een reputatie van bijvoorbeeld 'lokaal' hebben', zei de opgetogen voormalig techniektrainer tot slot.

• Antwoorden 74
  • Weergaven 232
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

1277049522-340.png

1. FC Köln is een Duitse sportclub uit Keulen, spelend in de Bundesliga. De club ontstond op 13 februari 1948 door een fusie tussen Kölner BC 01 en SpVgg Sülz 07. Net als vele Duitse clubs is 1. FC Köln onderdeel van een grote sportclub met daarin andere sporten als handbal, tafeltennis en turnen. In de jaren 60 was FC Köln zeer succesvol. FC Köln was een van de zestien clubs die de Bundesliga vormden. In het seizoen 1977/78 won de ploeg de dubbel. In de jaren 80 ging de club langzaamaan achteruit. In 1999 degradeerde FC Köln voor het eerst naar de 2. Bundesliga. Na een promotie in 2005 en een degradatie in 2006, speelt de club sinds het seizoen 2008/2009 weer in de Bundesliga. Grootste rivalen van Köln zijn Bayer Leverkusen, Borussia Mönchengladbach en Fortuna Düsseldorf. Deze clubs spelen in dezelfde Rijnregio als Köln. De fans hebben goede banden met FC St. Pauli en Liverpool.

Nadat hoofdtrainer Zvonimir Soldo Der Geißböcke verliet voor een bondscoachschap in vaderland Kroatië, zocht Köln een nieuwe oefenmeester; een week later rolde de naam Ricardo Moniz uit de Duitse koker. Moniz was op dat moment 'trainer eerste elftal', zoals dat zo mooi heet, bij competitiegenoot Hamburger SV. Echter was hij tijdelijk de eerste man in het noorden, nadat Bruno Labaddia op basis van slechte prestaties werd ontslagen. Dit overigens op verzoek van de spelers zelf. De verwachtingen zijn echter dat Moniz in HSV nog gewoon zou worden opgevolgd door een gearriveerde, omstredere en ervaardere man.

Nu komt zijn droom dus uit; de Haarlemmer tekende voor twee jaar als oefenmeester van Köln. 'Dit is een absolute droom die uitkomt. Ik had het naar mijn zin bij HSV, maar men wist dat ik aan een stap hogerop toe was; als dé man van de club op de bank zitten, kijkend naar jóuw jongens. Dat lijkt me top', sprak Moniz, die zich ogenschijnlijk in de wolken dacht te bevinden.

In Keulen treft onze landgenoot een redelijk team aan, met als absolute uitblinker natuurlijk clubicoon Lukas Podolski. De onomstreden international keerde vorig seizoen terug van Bayern München, waar hij nauwelijks aan spelen toekwam. Om oog te houden op het WK in Zuid-Afrika later dit jaar keerde de 25-jarige spits terug bij zijn oude liefde.

Verder lopen er nog spelers rond al Faryd Mondragón, Geromel, Maniche, en Petit rond. 'De selectie is zeker zeer sterk, maar in de breedte voldoen we nog niet aan de eisen die nodig zijn voor onze doelstelling; het linker rijtje. Ik heb al veel spelers op het oog voor de transferlijst, zodat ik de club financieel ook enigszins in het zadel kan helpen. Qua aankoopbeleid richt ik me ten eerste op één versterking voor elke linie, ook voor back-up doelman. Daarna kijken we pas verder', sprak de vooruitblikkende 44-jarige manager.

Opvallende namen die Moniz aan zijn staf toevoegde zijn Patrick Kluivert (ex-international Nederland) en Ebbe Sand (voormalig Feyenoord-spits). Zij zullen naar alle waarschijnlijkheid de aanval van de middenmoter onder hun hoeden nemen. 'Leuke namen voor de jongens, dat werkt toch anders als bij mannen die een reputatie van bijvoorbeeld 'lokaal' hebben', zei de opgetogen voormalig techniektrainer tot slot.

Geplaatst

Succes met deze hele mooie club, ben er nu een paar keer geweest en het is echt super daar. Ga er dit jaar zeker weer een paar keer heen. Hopelijk krijg jij het wel aan de praat.

Geplaatst
  • Auteur

1277052652-160.png

Niet lang na het presenteren van Ricardo Moniz als oefenmeester bij 1. FC Köln is de geruchtencarroussel van de Keulense club draaiende. Er wordt gespeculeerd over zo ongeveer een heel nieuw elftal voor de nieuwbakken Nederlandse oefenmeester. Echter is er toch echt maar een paar miljoen euro aan transferbudget beschikbaar?

Nieuwe doelman?

Zou worden er liefst vier doelmannen in verband gebracht met Köln; als back-up van Faryd Mondragón zou óf Vincent Enyeama (Hapoel Tel-Aviv, Israël) óf Silviu Lung Jr. (Cra�*ova, Roemenië) moeten komen. Voor de toekomst worden Alphonse Aréola (Paris Saint-Germain, Frankrijk) en David Jensen (Nordsjaeland, Denemarken) gelinkt aan Der Geißböcken.

Ook verdediger op de schop?

het is bekend dat Youssef Mohamad en Geromel in de belangstelling staan van enkele grotere clubs. Het duo, dat vorig jaar steevast in het centrum van de defensie functioneerde, zouden dan worden opgevolgd door bijvoorbeeld Manuel Friedrich (Hersta Berlin), Heiko Westermann (Schalke 04) of Benedikt Höwedes (1. FC Nürnberg). Deze drie lijken in eerste opzicht te groot voor de bescheiden middenmoter. Voor de positie van linksback werd er al geïnformeerd naar Daniel Opare (Real Madrid) en Peter Masilela (Maccabi Haifa).

Middenveld blijft tamelijk buiten carroussel gelaten

Anthony Annan, Per Ciljan Skjelbred en Mehmet Ekici. Dat zijn de enige drie namen die genoemd worden voor het middenveld van Köln. Maniche en Petit zijn dan ook niet de minste namen, dus waarom überhaupt al die drie namen? Voor de breedte wellicht. Nouja, het zijn nog maar geruchten dus laten we rustig afwachten.

Podolski is de nieuwe aanval

Een synoniem voor 'voorhoede' is in Keulen dit jaar kortweg Lukas Podolski. Hij moet de doelpunten maken, waarschijnlijk in een 4-4-2 systeem met Sebastian Freis als collega. Vorig jaar was dit nog Novakevic, maar de lange, 31-jarige Serviër wordt nadrukkelijk gevolgd door onder anderen Borussia Dortmund en Stuttgart; zes miljoen euro moet hij de club opleveren.

Geplaatst

Goed begin hoor, maar zoals Robert al zegt. Post niet te snel achter elkaar!

Geplaatst

nice ;) , ennuh gewoon lekker posten waneer jij zin hebt;) (novelle maak je voor jezelf ten aller tijden) , begin word vaak veel gepost , omdat er vaak verschillende update`s zijn voordat je in het spel terecht komt ;)

Geplaatst

Succes met deze club. Denk dat er heel wat mogelijkheden mee zijn

Geplaatst

Dat zijn geen verkeerde namen op als versterking voor het middenveld! Hoop dat je er in ieder geval één aantrekt!

Geplaatst

Succes met Köln man! Klasse begin!

Geplaatst
  • Auteur

Wow, héél erg bedankt voor de vele reacties! :clap:

-------------------------------------------------------------------------

1277101474-070.png

'Al die geruchten zijn voorbarig en ongefundeerd', zo opende nieuwbakken hoofdtrainer Ricardo Moniz het gesprek met een reporter van AT4. Er werd zo ongeveer een heel nieuw elftal aan zijn club 1. FC Köln gelinkt, terwijl van nog geen eens de helft spraken is voor Der Geißböcken.

'Namen als bijvoorbeeld Vincent Enyeama, Heiko Westermann, Manuel Friedrich en Anthony Annan; die zijn gewoon n�*ét haalbaar voor een relatief kleine club. Er zitten namen bij waar we zeker geïnteresseerd in zijn, maar het is allemaal wel heel voorbarig. Welke namen wél kloppen? Geduld is een schone zaak', sprak de gedecideerde Moniz, die op zijn tweede werkdag in Keulen in een twijfelachtige bui leek.

Eerder werd ook al Mehmet Ekici aan de club gelinkt. Deze zaak lijkt wel heel serieus te worden; de clubs zijn er al uit, terwijl de 19-jarige middenvelder, die nauwelijks meer op speelminuten hoeft te rekenen bij Bayern München, al aangaf wel oren te hebben naar Köln. Over Ekici wilde Moniz niet praten.

Verder werd er op de persconferentie van vandaag bekend gemaakt dat respectivelijk Milivoje Novakovic en Marcel van Hees vertrekken bij de bokken. Spits Novakovic maakt op zijn 31e jaar voor ruim zes miljoen euro nog de overstap naar VfB Stuttgart, terwijl Van Hees zijn contract ontbonden zag worden en dus gratis via de achterdeur de 'vrije spelers-markt' bezoekt. Voor beiden zullen waarschijnlijk geen vervangers worden gehaald, al werd Schalke 04-speler Albert Streit (29 jaar) transfervrij aangeboden, en momenteel gescout door de roden. We zullen zien wie er komen en gaan bij de ambitieuzelingen uit Keulen.

1277103395-560.png

Geplaatst

schitterende club!!! met podolski heb je de lieveling weer in huis, al ontgoochelde hij vooral dit seizoen... ik vind eerlijk gezegd Mondragon een zwak punt in de ploeg, ik zou die gewoon vervangen, hij heeft de leeftijd om op pensioen te gaan.

geromel is een topverdediger, ik zou alle zeilen bijzetten om die te behouden! Streit speelde enkele jaren terug nog voor Köln en heeft snelheid en techniek over... maar of dat genoeg is, hangt van jouw systeem af...

een Nederlandse coach doet het altijd goed bij Köln, zie maar Rinus Michels en Huub Stevens in het verleden:thumb:

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt voor de reacties, in het bijzonder Prins Poldi, een reactie waar ik zeker wat mee ga doen! :checkit:

----------------------------------------------------------------

1277108806-830.png

'Moneyless Moniz'

Twee gratis aankopen voor 1. FC Köln; de club van Ricardo Moniz heeft Cheikh Sadibou Gueye en Albert Streit voor precies 0,- aan zich gebonden.

Gueye is een Senegalese 17-jarige spits die tijdelijk zonder club zat. Over interesse had het talent niet te klagen, want buiten FC Köln waren ook Middlesbrough, Blackburn Rovers en Chievo Verona geïnteresseerd. Uiteindelijk koos de kleine tiener voor vijf jaar voor de Keulense club.

Naast Gueye werd ook Streit gratis overgenomen. De 29-jarige Duitse flankspeler komt over van Schalke 04, dat hem maar wat graag van de hand wou doen. In Gelsenkirchen was Streit meer dan overbodig bevonden. Volgens Moniz zegt het niet veel dat beide aankopen gratis waren. 'We hebben vooral na de transfer van Novakovic genoeg budget om uit te geven, maar gratis spelers met minstens evenveel kwaliteit gaan altijd voor', beredeneerde de Nederlandse oefenmeester.

Naast deze twee lijken ook Mehmet Ekici en Sergiy Kryvtsov de overstap te maken naar Keulen. Ekici is de gedoodverfde vervanger van Yousef Mohamad, terwijl Kryvtsov de plek in het hart van de defensie van de zeer gewilde Geromel wel eens over zou kunnen nemen. Ekici verdient zijn geld bij Bayern München, maar maakt daar weinig kans op minute. Kryvtsov is ondanks zijn leeftijd (18 jaar, red.) een steunpilaar bij het Oekraïense Metallurg Zaporizhyzia en bij Oekraïene -19. Hij lijkt dan ook een prima opvolger van de 23-jarige Geromel, waar zo ongeveer de gehele Duitse subtop op jaagt.

Geplaatst
  • Auteur
1277125956-050.png

Het schone milieu onder de fans van 1. FC Köln is zwaar vervuild met het vertrek van publiekslieveling Milivoje Novakovic. De 31-jarige Servische spits verkaste voor ruim zes miljoen euro naar VfB Stuttgart, dat nog altijd op zoek was naar een vervanger van Mario Goméz (Bayern München).

'Een spits van zijn kaliber mag je niet verkopen, voor hoeveel geld of hoe ontevreden hij ook is; 'een Milivoje' heb je als club nodig', stuurde de voorzitter van een bepalde supportersgroep van Köln naar de directie. Zij reageerde vervolgens meelevend;

'Wij snappen volledig dat de supporters niet blij zijn met zijn vertrek, maar als club zijnde moeten we ook aan financiële middelen en het moraal denken. Een spits die tegen zijn zin in speelt kan zijn top nooit halen. Financieel gezien was het of Milivoje of Geromel eruit. Geromel is moeilijker vervangbaar, aangezien we de aanval ook perfect in kunnen vullen met Lukas Podolski', sprak de directie in naam van een voorzitter.

Hierbij wordt dus ook meteen bevestigd dat Geromel blijft. De 23-jarige Braziliaanse mandekker wordt nog altijd in verband gebracht met meerdere Duitse hoogvliegers, maar moet dus nog minimaal twee jaar uitdienen in Keulen. 'Geromel is een klasse speler die we om onze doelstellingen te kunnen halen erbij moeten houden. Voor een speler van zijn kaliber moet je al gauw meer dan vijftien miljoen neerleggen, en dat kunnen wij nog niet. Zo realistisch moeten we in deze tijden van crisis nou eenmaal zijn', zei Ricardo Moniz, nieuwbakken trainer van Der Geißböcken tot slot.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Excuses als ik te snel update, maar aangezien ik al vakantie heb heb ik tijd zat ;). Bovendien was de novelle al richting Pagina 2 gezakt, dus het zal allemaal ook wel meevallen :). Verder nog, verwacht niet dat ik voor élke update een nieuwe banner ontwerp, er zullen er zo nu en dan wel eens wat 'gerecycled' worden ;).

Geplaatst

Geef die supporters groep maar binnekort lik op stuk :P

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]