Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 74
  • Weergaven 232
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

1277049522-340.png

1. FC Köln heeft vandaag opnieuw zaken gedaan op de transfermarkt; dit keer op het gebied van huren. De Duitse club van Ricardo Moniz huurt het Bayern München-talent David Alaba en VfB Stuttgart-middenvelder Christian Tasch.

Alaba is een befaamd Oostenrijks talentje dat zowel aanvallend als verdedigend ingesteld kan spelen op het centrum van het middenveld. Met de tijdelijke transfer zelf is zo'n 600.000 euro gemoeid, terwijl Köln de 16-jarige Alaba voor ruim vijf miljoen definitief over kan nemen. 'We moeten op het moment van de beslissing aller eerst naar David's bewezen diensten kijken, maar ook financieel gezien moet het allemaal verantwoord zijn', sprak Köln-oefenmeester Moniz, die nog geen week voor Der Geißböcken werkt.

Bij Tasch zit het anders. De 22-jarige Duitser kon niet rekenen op speeltijd, al is het geen talent meer. Tasch gaf dan ook al meerdere malen aan graag te willen vertrekken als het aantal speelminuten niet drastisch opgevoerd werd. Toen Köln aanklopte voor de middenvelder was het dan ook al gesloten zaak voor Tasch; hij wou vertrekken. Met de leenovergang is slechts 120.000 euro op tafel gelegd, terwijl een definitieve overgang ook maar 700.000 euro voor Stuttgart op zou brengen.

Naast deze transfers lijken ook David Jensen, een zestien-jarige Deense sluitpost van Nordsjaeland, en Stefan Müller, een van de grootste Duitse talenten van dit moment, naar Keulen te verhuizen. Jensen zou slechts enkele duizenden euro's moeten kosten, terwijl VfL Wolfsburg 'maar' 3,5 miljoen voor de 15-jarige verdediger Müller eist. Bovendien gaven alle twee de tieners al aan wel heil te zien in een overstap naar de club van Lukas Podolski en co.'

Geplaatst

Suuces in de Bundesliga met 1. FC Köln!

Misschien dat jij de succesvolle tijden van de club weer nieuw leven in kan blazen.

Geplaatst

Mooie transfers hoor, jammer dat je Novakovic weg hebt gedaan, is in het 1e seizoen nog wel belangrijk voor je, maar goed. Ga zo door!

Geplaatst
  • Auteur

1277125956-050.png

1. FC Köln heeft de strijd om de twee toptalenten David Jensen en Stefan Müller gewonnen. Jensen is een zestien-jarige Deense sluitpost, waar Müller een vijftien jaren jonge verdediger is.

Köln lonkte al langer naar de diensten van Jensen, die voor 8k overkomt van het Deense Nordsjaeland. 'De nieuwe Peter Smeichel' is tevens eerste keuze tussen de palen van Denemarken -19. Jensen tekende voor vijf jaar in Keulen. Müller is een zeer gewild toptalent, dat voorheen uitkwam voor kampioen VfL Wolfsburg. De 15-jarige fysiek sterke jeugd-international koste Köln maarliefst 3,5 miljoen, maar lijkt deze prijs in de toekomst ruimschoots terug te verdienen; Müller staat bekend als één van de grootste talenten van Duitsland op dit moment.

Müller beredeneerde voor de camera's van Köln TV. 'Ik ben erg blij met Köln, hier kan ik me rustig ontwikkelen en over een paar jaar de stap naar de top maken. Ik kon ook direct omhoog gaan in de vorm van bijvoorbeeld Bayern München en Chelsea, maar dit lijkt me beter; een ambitieuze, relatief kleine club die ik aan prijzen wil helpen in de komende jaren', aldus de ambitieuze Müller. Ook hij tekende overigens voor vijf jaar bij de club van oefenmeester Ricardo Moniz.

[spoiler=screentje Müller (regen)]1277275073-560.png

Geplaatst

Mooi dat je nu al zo'n leuk talent hebt weten te strikken. Goed bezig met deze prachtige club, maar Novakovic kon zoals FM_Lesly al zegt nog heel belangrijk zijn. Maar je hebt zeker nog een paar prima spitsen in je selectie zitten.

Geplaatst
  • Auteur

Köln kaapt talent weg bij AFC Ajax

1277353011-740.png

Rodney Sneijder trekt richting 1. FC Köln. De 16-jarige middenvelder komt voort uit de befaamde jeugdopleiding van AFC Ajax. Deze club ontvangt slechts één miljoen euro voor het talent.

'We betreuren het vertrek van Rodney, want hij zou ons veel meer op gaan leveren in de toekomst. Echter is dit het voetbal; als je niet oplet wordt het talent één voor één weg gekaapt. Een goede les, maar ook een bittere pil voor de toekomst', treurde Ajax-trainer Martin Jol na het vertrek van het talent.

In Köln treft Sneijder oefenmeester Ricardo Moniz, die als speler en trainer uitkwam voor onder meer PSV Eindhoven en RKC Waalwijk. 'Ik ben verheugd met deze transfer, een prima keuze van onze directie. Rodney gaat ons nog veel plezier opleveren, let op mijn woorden', sprak de tevreden Moniz tot slot.

Geplaatst

Goede aanwinst voor je ploeg...kan een echte topper worden ;)

Geplaatst

mooie aanwinst voor de toekomst

Geplaatst
  • Auteur

Mondragon en Womé zien vervangers in Keulen aankomen

1277353011-740.png

Faryd Mondragon en Pierre Womé kunnen vertrekken bij 1. FC Köln. Beide dertigers zagen respectievelijk Silviu Lung 'Jr.' en Peter Masilela een krabbel onder een contract bij de middenmoter zetten.

'Faryd en Pierre zijn zeker prima spelers, maar we willen ook verjongen. En als je dan 38 en 31 bent en niet de kwaliteit beschikt dat je werkelijk onmisbaar bent, bevat je de kenmerken van de perfecte prooien. Bovendien denk ik dat we met Silviu (230K) en Peter (8K) echte versterkingen voor zeer weinig geld hebben binnengehaald. Ik ben wederom tevreden', sprak Ricardo Moniz, de Nederlandse oefenmeester van Köln.

Of er daadwerkelijk een vertrek van Mondragon en Womé aan zit te komen is maar de vraag, aangezien beiden zoals vermeld niet de jongste meer zijn, terwijl ze nog wel één miljoen per stuk moeten opleveren. 'Ze zullen inderdaad niet voor een paar euro de deur uitgaan, want ook als invallers zijn ze zeer bruikbaar'.

Naast Masilela en Silviu Lung nemen Der Geißböcken ook de Wit-Russische Vladimir Karytska op proef. De dertig-jarige rechtsbuiten zit momenteel zonder club na een dienstverbanden bij onder anderen Metallurg Donetsk. Karystska zal maximaal drie weken de tijd krijgen om een contract bij Köln te verdienen.'Ik ga mijn uiterste best doen', waren de logische woorden van de 36-malig international.

Geplaatst

je schrijfstyle bevalt me goed, ook een mooie banner. en met masilela en silviu lung jr heb je ook goed spelers gekocht!;)

Geplaatst
  • Auteur

1277353011-740.png

Ricardo Moniz heeft aangegeven een bondscoachschap als 'bijbaan' zeker niet uit te sluiten. 'Het lijkt me geweldig om een land door het WK 2010 te helpen. Als ik die kans krijg, zal ik hem zeker overwegen', zei de oefenmeester van 1. FC Köln op een persconferentie.

Echter wilde Moniz wel duidelijk hebben dat zijn baan bij Köln als nummer één ziet. 'Als ik mijn baan in Keulen ervoor moet opgeven, is het absoluut geen optie meer. Ik hoop dat de directie mij de kans geeft het WK als bondscoach bij te wonen, maar het heeft geen prioriteit'.

Moniz werd eerder al gelinkt aan Mexico, gastland Zuid-Afrika en Turkije. Echter lijkt laatstgenoemde uitgesloten, gezien de minieme kans op kwalificatie voor het WK. 'Het moet wel een land zijn die op het WK actief zal zijn, want daar doe ik het voor. Slechts de eindtoernooien interesseren me, moet ik eerlijk toegeven', sprak de 44-jarige Moniz tot slot.

Geplaatst

Turkije zou nogtans een mooi land zijn om te coachen. Heeft bijzonder veel potentieel.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]