Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

SC Heerenveen in de ban van Russische oliebaas...

Aanbevolen reacties

Geplaatst
Russische oliebaas neemt SC Heerenveen over

De Rus, Vitor Kryzonak, heeft SC Heerenveen overgenomen. De Russische olie baas zal al zijn vermogen – ruim 1 miljard euro – in de Friese club gaan steken. SC Heerenveen heeft de potentie om bij de top van Nederland te horen. Dat was de reden voor Vitor Kryzonak om SC Heerenveen over te nemen. ''Ik kom hier al regelmatig. Ik woon gewoon zelf in Nederland, maar mijn hart ligt in Rusland. Ik hou van het spelletje. Heerenveen heeft de afgelopen week ook een plekje in mijn hart verovert en ze hebben de wil om door te dringen naar de top van Nederland, daarom wil ik graag al mijn vermogen in de club steken.'' SC Heerenveen wil door de financiële injectie van de Russische oliebaas, onder andere een uitbreiding van het stadion realiseren. Maar dat is volgens Riemer van der Velde niet de enige wens. ''Om bij de top van Nederland te horen, heb je goeie spelers nodig. We willen dan ook een deel van het geld gaan besteden aan nieuwe spelers.''

Gertjan Verbeek niet blij met Russische inbreng

Gertjan Verbeek is naar verluid niet blij met de inbreng van Vitor Kryzonak. Volgens Verbeek krijgt Heerenveen nu het Chelsea-effect. ''Ik ben totaal niet te spreken over de gang van zaken op dit moment. Achter mijn rug om, neemt een Russische oliebaas zomaar de gang van zaken over. Dat pik ik niet. Ik ben sowieso niet blij met deze man. Je krijgt dan het probleem waar Chelsea nu ook mee kampt. Mensen gaan de club haten omdat de club er alles aan probeert te doen om alles te winnen, wat er te winnen valt. Daarom sta ik niet achter het besluit van Riemer van der Velde.''

Geplaatst
  • Auteur
Russische oliebaas neemt SC Heerenveen over

De Rus, Vitor Kryzonak, heeft SC Heerenveen overgenomen. De Russische olie baas zal al zijn vermogen – ruim 1 miljard euro – in de Friese club gaan steken. SC Heerenveen heeft de potentie om bij de top van Nederland te horen. Dat was de reden voor Vitor Kryzonak om SC Heerenveen over te nemen. ''Ik kom hier al regelmatig. Ik woon gewoon zelf in Nederland, maar mijn hart ligt in Rusland. Ik hou van het spelletje. Heerenveen heeft de afgelopen week ook een plekje in mijn hart verovert en ze hebben de wil om door te dringen naar de top van Nederland, daarom wil ik graag al mijn vermogen in de club steken.'' SC Heerenveen wil door de financiële injectie van de Russische oliebaas, onder andere een uitbreiding van het stadion realiseren. Maar dat is volgens Riemer van der Velde niet de enige wens. ''Om bij de top van Nederland te horen, heb je goeie spelers nodig. We willen dan ook een deel van het geld gaan besteden aan nieuwe spelers.''

Gertjan Verbeek niet blij met Russische inbreng

Gertjan Verbeek is naar verluid niet blij met de inbreng van Vitor Kryzonak. Volgens Verbeek krijgt Heerenveen nu het Chelsea-effect. ''Ik ben totaal niet te spreken over de gang van zaken op dit moment. Achter mijn rug om, neemt een Russische oliebaas zomaar de gang van zaken over. Dat pik ik niet. Ik ben sowieso niet blij met deze man. Je krijgt dan het probleem waar Chelsea nu ook mee kampt. Mensen gaan de club haten omdat de club er alles aan probeert te doen om alles te winnen, wat er te winnen valt. Daarom sta ik niet achter het besluit van Riemer van der Velde.''

Geplaatst

Re: SC Heerenveen in de ban van Russische oliebaas...

Stapt GJ Verbeek op? :Ox

Geplaatst
  • Auteur

Verbeek stapt op

Gertjan Verbeek is opgestapt bij SC Heerenveen. De 43-jarige oefenmeester raakte in conflict met Riemer van der Velde, over de nieuwe eigenaar van SC Heerenveen, Vitor Kryzonak. Volgens Verbeek creeërde Vitor Kryzonak het Chelsea-effect. ''Ik heb al eerder in een interview gezegd dat ik niet blij ben met deze man. Ik kan hier niet meer verder werken op deze manier. Vandaar mijn besluit.''

Verbeek tekende in 2004 een contract bij SC Heerenveen. Voor zijn periode bij Heerenveen was Verbeek hoofdtrainer bij Heracles Almelo. Daar bereikte de trainer twee keer de nacompetite, maar promotie zat er niet in. Bij SC Heerenveen wist Verbeek Europees voetbal te halen.

Jaap Lenting nieuwe trainer SC Heerenveen

SC Heerenveen heeft vanmorgen in een persconferentie Jaap Lenting gepresenteerd als opvolger van de onlangs vertrokken Gertjan Verbeek. Er werd vanmorgen verbijsterd gereageerd over het aanstellen van Lenting. Velen verwachten een grote naam die de Super Friezen naar nieuwe successen moet leiden. Met de aanstelling van Jaap Lenting is dat dus een grote telleurstelling.

Riemer van der Velde spreekt alleen maar lovende woorden over de onervaren trainer. ''Jaap Lenting is een grote naam in het Nederlands Voetbal. Hij leidde FC Groningen naar meerdere successen en wij zijn dan ook blij met hem. Hij is ontzettend ambitieus en hij is een man met een groot hart. Alhoewel je in het voetballend opzicht soms een klein hart hebt. Wij zijn in ieder geval tevreden en dat hopen we zo te houden.''

Jaap Lenting was eerder actief als trainer van FC Groningen. De 29-jarige trainer leidde FC Groningen naar Europees voetbal en werd zo een held in Groningen. Hij werd op het jaarlijkse voetbalgala uitgeroepen tot trainer van het jaar en groeidde bij FC Groningen uit tot volksheld.

Geplaatst
  • Auteur

Vitor Kryzonak smijt met geld

De trotse bezitter van SC Heerenveen, Vitor Kryzonak, heeft met geld gesmeten. De Rus heeft op advies van Lenting de volgende spelers aan zijn selectie mogen toevoegen:

Landro Gioda (Lanús) - € 1.000.000

Freddy Grisales (Nacional) - € 8.000.000

Darijo Srna (Shakthar) - € 8.500.000

Matuzalém (Shakthar) - € 10.000.000

Jan Lastuvka (Shakthar) - € 10.250.000

Edgar Barreto (NEC) - € 8.500.000

Lebohang Mokoena (Orlando Pirates) - € 3.600.000

Fernando Cavenaghi (Spartak Moskou) - € 14.500.000

Jaap Lenting heeft aangegeven erg blij te zijn met deze aankopen. ''Het zijn stuk voor stuk geweldige spelers. Ik verwacht dit seizoen nog geen superresultaten, omdat het team eerst nog op elkaar ingespeeld moet raken. Ik verwacht in ieder geval dat we dit seizoen Europees voetbal halen. Dat lijkt me wel een realistische doelstelling'', aldus Lenting.

Geplaatst

ik vind de aankopen tegenvallen, een beetje standaard aankopen op grisales,srna, barreto en matuzalem na

Geplaatst
  • Auteur

Augustus - Matig begin...

[Eredivisie]

PSV - SC Heerenveen 3 - 0 (2 - 0)

goal9dz0td.gif 22. Koné 1 - 0

goal9dz0td.gif 27. Vennegoor of Hesselink 2 - 0

goal9dz0td.gif 90. Cocu 3 - 0

Terechte overwinning voor PSV. We hadden niets in te brengen. Het noodlot begon al toe te slaan toen Cavenaghi na zeven minuten het veld al moest verlaten. Tot overmaat van ramp, viel ook Barreto nog voor rust uit met een blessure. De jongens straalden op geen enkele manier uit om deze wedstrijd te winnen. Als de mentaliteit niet snel veranderd, worden er maatregelen getroffen...

[Eredivisie]

SC Heerenveen - RBC Roosendaal 3 - 0 (2 - 0)

goal9dz0td.gif 11. Huntelaar 1 - 0

goal9dz0td.gif 45. Mokoena 2 - 0

goal9dz0td.gif 57. Hansson 3 - 0

We domineerden de hele wedstrijd lang. De score had nog groter uit kunnen vallen. Gezien het spelbeeld had dat ook gemoeten. Ik geef een compliment aan de spelersgroep voor een goeie wedstrijd, die bekroond werd met drie punten. Over 14 dagen is Roda JC de tegenstander. Zij staan momentaal aan kop. Na deze overwinning heb ik alle vertrouwen op een goed resultaat...

Geplaatst
  • Auteur

September - Iets te hoge verwachtingen?

[Eredivisie]

Roda JC - SC Heerenveen 3 - 0 (0 - 0)

goal9dz0td.gif 51. Oper 1 - 0

goal9dz0td.gif 90. Derksen 2 - 0

goal9dz0td.gif 90. Derksen 3 - 0

Zeer geflatteerde nederlaag. We waren beter, kregen de beste kansen, maar we waren soms te gehaast. Dat resulteerde in een 3 - 0 nederlaag. Aan de andere kant mochten we blij zijn dat het 3 - 0 bleef. Roda JC kreeg enkele aardige kansen, maar kon ze niet afmaken. Ik ben zeer teleurgesteld. Waar gaat dit heen?

[uEFA Cup - 1e ronde - heenwedstrijd]

SC Heerenveen - Groclin 2 - 0 (2 - 0)

goal9dz0td.gif 8. Huntelaar

goal9dz0td.gif 31. Cavenaghi

Terechte overwinning. Maar zoals vaker dit seizoen liet de afwerking weer de wensen over. Met name Cavenaghi verprutste een aantal grote kansen. Toch ben ik zeer tevreden. We zetten een goede stap in de richting van de poulefase. Ga zo door jongens!

[Eredivisie]

SC Heerenveen - Ajax 1 - 1 (1 - 0)

goal9dz0td.gif 34. Grisales 1 - 0

goal9dz0td.gif 75. Charisteas 1 - 1

We waren niet in staat om de voorsprong vast te houden. Door een lullige frommelgoal van Charisteas was Ajax de morele winnaar. We  waren weer beter, maar weer niet in staat de kansen te benutten. Deze week toch maar eens praten met Huntelaar en Cavenaghi...

[Eredivisie]

Feyenoord - SC Heerenveen 4 - 0 (1 - 0)

goal9dz0td.gif 39. Kuyt 1 - 0

goal9dz0td.gif 60. Hutchinson 2 - 0

goal9dz0td.gif 68. Bosschaart 3 - 0

goal9dz0td.gif 86. Pardo 4 - 0

Tja, wat moet je hier nou over zeggen. Ik heb onzettend staan te balen langs de kant. De eerste helft ging lekker, het balletje ging mooi rond. Maar in de tweede helft leek het net of er een stel ouwe zakken van in de tachtig op het veld stonden. Niet te geloven! We snakken naar een overwinning...

[uEFA Cup - 1e ronde - terugwedstrijd]

Groclin - SC Heerenveen 0 - 3 (0 - 2)

goal9dz0td.gif 13. Cavenaghi 0 - 1

goal9dz0td.gif 31. Cavenaghi 0 - 2

goal9dz0td.gif 54. Huntelaar 0 - 3

Ik besloot een andere tactiek toe te passen. Het hielp, want we wonnen met 0 - 3. Geweldige wedstrijd van onze kant. Groclin kwam er niet aan te pas. Het doelpunt van Huntelaar was om in te lijsten; een streep van 25 meter in de kruising. We zijn in de poulefase ingedeeld bij AS Roma, Besiktas, Sevilla en Teplice.

Geplaatst

Waarom haal je Gioda in hemelsnaam voor een miljoen. Die heb ik voor onder de ton :S

Geplaatst
  • Auteur

Waarom haal je Gioda in hemelsnaam voor een miljoen. Die heb ik voor onder de ton :S

Gewoon 1 miljoen geboden... Ik heb hem ook zo vaak voor minder gehaald. Ik heb toch een heel erg ruim transferbudget.

Geplaatst

Het lijkt mij niet realistisch meer. Maar dat is mij mening.

Qua fantasie is het wel leuk gedaan.

Succes ermee.

Geplaatst

Mensen gaan de club haten omdat de club er alles aan probeert te doen om alles te winnen, wat er te winnen valt.

elke (top)club wil toch alles winnen wat er te winnen valt :O]:

een groninger(iig veel succes behaalt met Groningen) bij de friezen aan het hoofd? Zal de aanhang leuk vinden....

gezien de eerste resultaten valt het me een beetje tegen, zoveel heb die rus er ook weer niet ingepompt a la Chelsea

iig succes met je verdere carriere!

Geplaatst
  • Auteur

Mensen gaan de club haten omdat de club er alles aan probeert te doen om alles te winnen, wat er te winnen valt.

elke (top)club wil toch alles winnen wat er te winnen valt :O]:

Ja, in de zin van: als het met deze selectie niet lukt, dan kopen we toch gewoon even een stel nieuwe spelers. Dat kan niet elke topclub zich permiteren.

Geplaatst

ik vind het maar een matige club nu, slechte resultaten behaal je!!! ik spele ook met heereveen eerste seizoen en ik heb me beste spelers verkocht en sta nog steeds eerste^^

Geplaatst
  • Auteur

ik vind het maar een matige club nu, slechte resultaten behaal je!!! ik spele ook met heereveen eerste seizoen en ik heb me beste spelers verkocht en sta nog steeds eerste^^

Matige club? Er staat een mooie selectie, die qua kwaliteit heel sterk is. Maar dat word nog niet geuit in de wedstrijden. Ik hoop volgend seizoen mijn eerste successen te behalen...

Geplaatst

ja sterke selectie heb je maar ik vind dat je daarmee wel mag winnen van roda jc en psv

Geplaatst

we kunne toch wel betere resultaten verwachten met zo veel geld...

wie gaat er één miljard euro douwen in heerenveen --> die gast spoort nie :cab:

Geplaatst
  • Auteur

Oktober - Verbetering?

[Eredivisie]

SC Heerevenveen - AZ 2 - 0 (0 - 0)

goal9dz0td.gif 54. Cavenaghi 1 - 0

goal9dz0td.gif 73. Srna 2 - 0

In een gelijk opgaande wedstrijd pakten wij uiteindelijk de felbevochten overwinning. We hadden een licht overwicht, maar AZ kon makkelijk bij benen. Uiteindelijk toch de drie punten in eigen huis gehouden. Een stap in de goeie richting!

[Eredivisie]

ADO Den Haag - SC Heerenveen 1 - 1 (0 - 1)

goal9dz0td.gif 24. Huntelaar 0 - 1

goal9dz0td.gif 72. Mols 1 - 1

Erg matige wedstrijd van beide kanten. Veel foute pases, combinaties lukten niet. De twee beste kansen van beide teams werden dan ook gelijk benut. In het Haags kwartiertje zette ADO nog wel aan, maar het mocht niet baten...

[Eredivisie]

SC Heerenveen - Heracles Almelo 5 - 0 (2 - 0)

goal9dz0td.gif 39. Grisales 1 - 0

goal9dz0td.gif 45. Yildrim (Pen) 2 - 0

goal9dz0td.gif 47. Cavenaghi 3 - 0

goal9dz0td.gif 54. Cavenaghi 4 - 0

goal9dz0td.gif 83. Cavenaghi 5 - 0

Een avondje voetballes in Heerenveen. Werkelijk alles lukte. Het zou mij niet verbazen als er na de wedstrijd 10 - 0 op het scorebord stond. Maar de jongens hielden het bij een bescheiden 5 - 0 overwinning. Klasse gedaan jongens!

[uEFA Cup - groepfase]

SC Heerenveen - AS Roma 0 - 0 (0 - 0)

In een leuke wedstrijd, hield AS Roma ons op een 0 - 0. Daar mochten de Italianen blij mee zijn. Want het was toch echt Heerenveen dat voetbalde en de beste kansen kreeg. In ieder geval een goed begin van de UEFA Cup!

[Eredivisie]

SC Heerenveen - Willem II 2 - 4 (2 - 3)

goal9dz0td.gif 1. Cavenaghi 1 - 0

goal9dz0td.gif 8. Redan 1 - 1

goal9dz0td.gif 17. Reuser 1 - 2

goal9dz0td.gif 19. Redan 1 - 3

goal9dz0td.gif 34. Huntelaar 2 - 3

goal9dz0td.gif 57. Reuser 2 - 4

Willem II counterde er rustig op los. Met succes, want uit vier couters, scoorde de Tilburgers maarliefst vier keer in het Abe Lenstra Stadion. We kregen te weinig, maar daar koop je niets mee...

[Eredivisie]

RKC Waalwijk - SC Heerenveen 1 - 1 (1 - 1)

goal9dz0td.gif 7. Janssen 1 - 0

goal9dz0td.gif 10. Grisales 1 - 1

De wedstrijd vondt plaats in het eerste kwartier. Twee doelpunten en bij vlagen goed voetbal. Na het eerste kwartier zakte de wedstrijd in als een pudding. Het leek net of de spelers er geen zin meer in hadden...

[Gatorade Cup - 3e ronde]

GVVV - SC Heerenveen 0 - 7 (0 - 4)

goal9dz0td.gif 20. Grisales (Pen) 0 - 1

goal9dz0td.gif 31. Cavenaghi 0 - 2

goal9dz0td.gif 35. Huntelaar 0 - 3

goal9dz0td.gif 41. Huntelaar 0 - 4

goal9dz0td.gif 53. Verweij (ED) 0 - 5

goal9dz0td.gif 82. Yildrim 0 - 6

goal9dz0td.gif 85. Barreto 0 - 7

We waren verplicht te winnen. Dat gebeurde uiteindelijk ook. Alhoewel de wedstrijd moeilijk op gang kwam. Pas in de 20e minuut vloog de eerste bal tegen de netten uit een strafschop. In de volgende ronde wacht Helmond Sport...

Geplaatst

Ik had met dat geld gehoopt dat je toch de traditie van Heerenveen in leven zou houden, met name Nederlandse en Scandinavische spelers dus. Jammer.

Geplaatst

Betere resultaten, maar toch een beetje onrealistisch zoals El Martiño zegt.

Geplaatst

vind het nog steeds niet echt super die resultaten met zulke spelers en zoveel geld!

Geplaatst

je kan dan gewoon een selectie nemen met 100 spelers :P

zonder dat je over het loonbudget heen gaat :cab:

Geplaatst

De resultaten zijn nog steeds aan de zwakke kant. En zoals jullie als zeiden, realisme is zoek.

Geplaatst
  • Auteur

Moet het altijd realistisch zijn? Dit is mijn novelle. Als je het niet leuk vindt, moet je het maar niet gaan lezen. Ik heb tot nu toe alleen nog maar comments gehad die niet echt bemoedigend zijn. Misschien wel logisch met zo'n novelle, maar dan nog. Ik wou eens een keer iets anders. Miss dat jullie dat niet begrijpen...

Geplaatst

Moet het altijd realistisch zijn? Dit is mijn novelle. Als je het niet leuk vindt, moet je het maar niet gaan lezen. Ik heb tot nu toe alleen nog maar comments gehad die niet echt bemoedigend zijn. Misschien wel logisch met zo'n novelle, maar dan nog. Ik wou eens een keer iets anders. Miss dat jullie dat niet begrijpen...

dat je iets anders wilde dan andere novelles is je goed recht, maar hiermee krijg je weinig positieve reacties denk ik. al win je de champions league, ze zullen blijven zeggen dat iedereen het kan met ZOVEEL geld ;)

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]