Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

o5yis3.jpg

-1-

“De trein naar Zwolle heeft ongeveer tien minuten vertragingâ€. En al weer heeft de trein vertraging, je word er ook een keer niet goed van. Gelukkig kan ik nu nog net mijn les halen, tenminste als de bus in Zwolle op tijd is en niet overal uren gaat staan wachten. Als ik gewoon de mentaliteit had om verder te komen met het voetballen, was dit allemaal niet nodig. Maar nee, ik was een lastige en irritante jongen. Ik heb tot en met de A1 bij Heracles Almelo gevoetbald, maar toen ik de stap na de reserves kon maken ging het helemaal mis. Ik kwam bijna altijd te laat, had er geen zin meer in en wou alleen maar alles doen wat ik zelf wou. Na twee weken had de club het met me gehad, ze ontbonden mijn contract per direct. In nog geen half jaar tijd ben ik volledig de weg kwijt geraakt. Aan het begin van het seizoen was ik nog het grote talent, trainde ik soms al met het eerste elftal van de club mee en was ik in mijn eigen team een onmisbare schakel en aanvoerder. De laatste weken zat ik alleen nog maar op de bank en af en toe zelfs op de tribune. En dan nu, zit ik hier in mijn huisje. Kan ik weer hele dagen naar school, gelukkig ben ik altijd deeltijds door gegaan met mijn opleiding. Daar profiteer ik nu dus wel een beetje van, al hoewel ik een heel stuk achter loop moet ik dit jaar nog wel over kunnen gaan. Maar dan zal ik er heel veel aan moeten doen en dat wil ik ook wel. Want eigenlijk vind ik ontwerpen veel leuker dan voetballen, ik zie mezelf dit later wel doen. Met voetballen ben je op je 34e ook wel weer klaar.

spvkeb.jpg

Veel motivatie geeft mijn klas ook niet, ze zitten de hele dag alleen maar spelletjes te spelen of buiten te roken. Gelukkig heb ik de knop om kunnen draaien en ben ik hartstikke druk met school. Na een week op school heb ik mijn portfolio al weer aardig kunnen bij werken. Aangezien ik op mezelf woon en mijn vriendin zo half bij me in woont, heb ik thuis ook wat meer tijd. Ik kan doen wat ik maar wil en hoef naar niemand meer te luisteren, ja soms naar mijn vriendin. Meestal werkt ze in het weekend en kan ik dus nog mooi voor school bezig, als ze thuis komt maken we er gewoon een gezellig en romantisch avondje van. Zo verdeel ik mijn tijd dus veel beter en kan ik meer voor school doen. Op school heb ik veel gesprekken met mijn mentor over hoe ik het allemaal het beste kan aanpakken. De achterstand die ik had, heb ik al bijna weten weg te werken en met nog maar vijf weken te gaan lig ik goed op schema om over te gaan naar het derde leerjaar. Nu ik weer elke dag naar school ga merk ik wel dat ik weer meer vrienden krijg, en niet met de jongens van het team om ga omdat ik bijna niemand anders tegen kom.

Vanavond komen er een aantal jongens van school bij mij langs, hapje eten, biertje drinken en voetbal kijken. Het zijn ook allemaal vormgevers dus hopelijk hebben ze nog wat bruikbare tips voor me. Maar het belangrijkste is dat we plezier hebben en dat we elkaar beter leren kennen. Ik ken nog niet super veel mensen, de jongens die vanavond komen ken ik wel, praat ik wel eens mee maar verder ook niet. Samen werken met mensen doe ik ook niet echt, wel met een jongen van mijn vorige school maar die is afgelopen jaar blijven zitten, dus dat kan ook niet meer. Nu hoop ik dat volgend jaar met een van deze jongens wat dingen samen kan maken, daar door kan ik dus ook weer meer maken. Als ik over ga dit jaar, wat volgens mijn mentor zeer waarschijnlijk is, zal ik wel weer een feestje geven. Na het schooljaar komt mijn vriendin ook bij me wonen, dus dat is ook weer een mooi mijlpaal in onze relatie en in mijn leven. Totaal mislukt bij het voetballen, maar in de liefde niet. Al vier jaar heb ik een relatie met Sanne, en nog steeds zijn we zeer gelukkig. Over een paar weken gaan we dus ook nog samen wonen. Hopelijk ben ik volgend jaar klaar met school en kan ik meteen een baan krijgen, een goed betaalde baan. Want dan kan ik haar alles geven wat ze maar wilt, en dat is toch wel mijn droom. Een gelukkige vrouw, lieve kinderen en een mooi huis.

bgdzlx.jpg

Een nieuw verhaal, wat meer diepgang zou gaan hebben. Football Manager word waarschijnlijk later in het verhaal pas gebruikt, dat is nog niet helemaal zeker. Veel plezier met lezen.
Geplaatst
  • Auteur

o5yis3.jpg

-1-

“De trein naar Zwolle heeft ongeveer tien minuten vertragingâ€. En al weer heeft de trein vertraging, je word er ook een keer niet goed van. Gelukkig kan ik nu nog net mijn les halen, tenminste als de bus in Zwolle op tijd is en niet overal uren gaat staan wachten. Als ik gewoon de mentaliteit had om verder te komen met het voetballen, was dit allemaal niet nodig. Maar nee, ik was een lastige en irritante jongen. Ik heb tot en met de A1 bij Heracles Almelo gevoetbald, maar toen ik de stap na de reserves kon maken ging het helemaal mis. Ik kwam bijna altijd te laat, had er geen zin meer in en wou alleen maar alles doen wat ik zelf wou. Na twee weken had de club het met me gehad, ze ontbonden mijn contract per direct. In nog geen half jaar tijd ben ik volledig de weg kwijt geraakt. Aan het begin van het seizoen was ik nog het grote talent, trainde ik soms al met het eerste elftal van de club mee en was ik in mijn eigen team een onmisbare schakel en aanvoerder. De laatste weken zat ik alleen nog maar op de bank en af en toe zelfs op de tribune. En dan nu, zit ik hier in mijn huisje. Kan ik weer hele dagen naar school, gelukkig ben ik altijd deeltijds door gegaan met mijn opleiding. Daar profiteer ik nu dus wel een beetje van, al hoewel ik een heel stuk achter loop moet ik dit jaar nog wel over kunnen gaan. Maar dan zal ik er heel veel aan moeten doen en dat wil ik ook wel. Want eigenlijk vind ik ontwerpen veel leuker dan voetballen, ik zie mezelf dit later wel doen. Met voetballen ben je op je 34e ook wel weer klaar.

spvkeb.jpg

Veel motivatie geeft mijn klas ook niet, ze zitten de hele dag alleen maar spelletjes te spelen of buiten te roken. Gelukkig heb ik de knop om kunnen draaien en ben ik hartstikke druk met school. Na een week op school heb ik mijn portfolio al weer aardig kunnen bij werken. Aangezien ik op mezelf woon en mijn vriendin zo half bij me in woont, heb ik thuis ook wat meer tijd. Ik kan doen wat ik maar wil en hoef naar niemand meer te luisteren, ja soms naar mijn vriendin. Meestal werkt ze in het weekend en kan ik dus nog mooi voor school bezig, als ze thuis komt maken we er gewoon een gezellig en romantisch avondje van. Zo verdeel ik mijn tijd dus veel beter en kan ik meer voor school doen. Op school heb ik veel gesprekken met mijn mentor over hoe ik het allemaal het beste kan aanpakken. De achterstand die ik had, heb ik al bijna weten weg te werken en met nog maar vijf weken te gaan lig ik goed op schema om over te gaan naar het derde leerjaar. Nu ik weer elke dag naar school ga merk ik wel dat ik weer meer vrienden krijg, en niet met de jongens van het team om ga omdat ik bijna niemand anders tegen kom.

Vanavond komen er een aantal jongens van school bij mij langs, hapje eten, biertje drinken en voetbal kijken. Het zijn ook allemaal vormgevers dus hopelijk hebben ze nog wat bruikbare tips voor me. Maar het belangrijkste is dat we plezier hebben en dat we elkaar beter leren kennen. Ik ken nog niet super veel mensen, de jongens die vanavond komen ken ik wel, praat ik wel eens mee maar verder ook niet. Samen werken met mensen doe ik ook niet echt, wel met een jongen van mijn vorige school maar die is afgelopen jaar blijven zitten, dus dat kan ook niet meer. Nu hoop ik dat volgend jaar met een van deze jongens wat dingen samen kan maken, daar door kan ik dus ook weer meer maken. Als ik over ga dit jaar, wat volgens mijn mentor zeer waarschijnlijk is, zal ik wel weer een feestje geven. Na het schooljaar komt mijn vriendin ook bij me wonen, dus dat is ook weer een mooi mijlpaal in onze relatie en in mijn leven. Totaal mislukt bij het voetballen, maar in de liefde niet. Al vier jaar heb ik een relatie met Sanne, en nog steeds zijn we zeer gelukkig. Over een paar weken gaan we dus ook nog samen wonen. Hopelijk ben ik volgend jaar klaar met school en kan ik meteen een baan krijgen, een goed betaalde baan. Want dan kan ik haar alles geven wat ze maar wilt, en dat is toch wel mijn droom. Een gelukkige vrouw, lieve kinderen en een mooi huis.

bgdzlx.jpg

Een nieuw verhaal, wat meer diepgang zou gaan hebben. Football Manager word waarschijnlijk later in het verhaal pas gebruikt, dat is nog niet helemaal zeker. Veel plezier met lezen.
Geplaatst

Succes man een zeer interessant begin ben erg benieuwd. Ik volg je.

Geplaatst

Sterk begin van deze novelle, dat beloofd wat!

Geplaatst
  • Auteur

292agef.jpg

-2-

Na vijf weken zwoegen en zweten voor school denk ik het toch wel gehaald te hebben. Vandaag zal ik een telefoontje krijgen als ik blijf zitten. Dus als er om vijf uur nog niet gebeld is, dan zal er een biertje los gaan. Dan heb ik het als nog gehaald, en kan ik van mijn korte vakantie gaan genieten. Want nog een weekje en ga ik al weer fulltime aan het werk. Maar laat ik eerst maar eens afwachten hoe mijn portfolio wordt beoordeeld door de leeraren, ik ben benieuwd als ik het niveau van dit jaar heb kunnen halen. Zelf denk ik het niet, maar ik denk altijd negatief over mezelf, echt iets waar ik mee moet gaan stoppen. Veel tijd heb ik wel gestoken in mijn portfolio, alles past bij elkaar, alles hoort bij elkaar. Ik kan bijna niet meer indenken dat het nu nog fout kan gaan. Rond twaalf uur was ik vandaag thuis, vanochtend moest ik eerst mijn portfolio inleveren. Nu kan het lange wachten gaan beginnen, gelukkig is er vanmiddag weer een WK wedstrijd. Nederland moet spelen tegen Slowakije in de achtste finale. Maar aangezien die wedstrijd pas om vier uur begint, heb ik nog vier uur te gaan. Mijn vriendin heeft vrij vanmiddag en komt rond een uur thuis. Dus dan kunnen we wel wat doen, het is mooi weer, dat word waarschijnlijk wat drinken in de tuin en een beetje zonnen. Wel zorgen dat ik mijn mobiel bij me heb, want dat is nu wel een must. Het liefst word ik nu niet gebeld, maar als ik blijf zitten dan heb ik wel weer een jaar extra om aan mijn portfolio te werken en zal ik alleen maar beter worden. Maar zover moet ik nog niet gaan denken, laat ik nu maar eerst gaan genieten van het weer.

ji1ibs.jpg

Rond half twee begint mijn mobiel te trillen, ik word dus gebeld maar door wie? Snel pak ik mijn telefoon erbij, en zie de naam van mijn vriendin staan op het scherm. Ik neem op. Ze vraagt als ik haar wil ophalen van het station, want ik had haar vanochtend ook even snel met de auto gebracht, ze was al bijna te laat. Dus ik doe deuren van het huis op slot, stap mijn auto in en rijd richting het station. Na maar een paar minuten rijden ben ik er al weer, het is blijkbaar zeer rustig op de weg. Of het komt omdat ik goede muziek aan had staan, lekker rustige muziek. Heerlijk. Als we thuis zijn gaan we lekker in de tuin zitten zonnen, het is heerlijk weer. Maar nog steeds ben ik zenuwachtig over dat ene telefoontje wat komen kan. En weer trilt mijn mobiel, dit maal een sms. Een kameraad van school heeft al telefoon gehad en is blijven zitten dit jaar, jammer. Want ik kon altijd wel goed met hem op schieten, maar ook al is hij blijven zitten, ik spreek hem vast nog wel op school. Voor mij geen probleem, zijn probleem. Ik zit voor mijzelf op school, niet voor anderen. Rond half vier besluit ik maar even naar de plaatselijke supermarkt te gaan om wat bier en andere drank op te halen voor bij de voetbal. Natuurlijk is het een drukste van jewelste aangezien iedereen net voor de voetbal aan nog wat laatste dingetjes wil halen. Tien minuten voor dat de wedstrijd begint ben ik dan eindelijk thuis, mijn vriendin zit al voor de buis. De laatste tijd vind ze voetbal kijken toch wel veel leuker worden. En daar zitten we dan, gezellig met z’n tweetjes op de bank onder de airco.

Als Nederland de wedstrijd met 2-0 heeft gewonnen besef ik pas dat het allang vijf uur geweest is. Dan barst het feest pas echt los, want ik ben gewoon over gegaan. Dit was al het harde werken wel weer waard. Ik pak mijn telefoon en zie dan ook dat er geen een gemiste oproep is geweest onder de wedstrijd en dat ik nu veilig kan zeggen dat ik gewoon over ben naar het volgende jaar, geweldig. Nu kan ik dus heerlijk gaan genieten van mijn weekje rust, eigenlijk anderhalf week, dus dat is weer mooi. Het is lekker weer, maar wat zou ik eens kunnen gaan doen? Mijn vriendin moet nog twee dagen naar school, dus moet de eerste twee dagen maar even door komen. Er zijn nog wel wat leuke voetbal wedstrijden op, er zijn nog genoeg mensen waar ik nog een keer heen moet en anders maak ik gewoon een begin voor mijn eigen website. Die twee dagen moet ik nog wel even door komen. Dan werken, een paar weken en dan een weekje naar Portugal op vakantie. Al weet mijn vriendin dat nog niet, het is namelijk een verassing voor haar verjaardag. Het leek me wel een leuk idee en dan ben ik ook wel toe aan een weekje vakantie weer. In de vakantie werken we allebei fulltime en na de vakantie ga ik ook in het weekend werken om toch weer wat meer centen te krijgen voor leuke dingen. Het leven moet tenslotte leuk blijven.

x3zcoy.jpg

Bedankt voor alle toffe reacties!
Geplaatst

Je schrijfstijl valt bij mij zeker in de smaak, mooi dat je over bent. Wordt dit gebaseerd op een echt verhaal, want je schrijft in deze tijd? Ga in ieder geval zo door man!

Geplaatst
  • Auteur
Je schrijfstijl valt bij mij zeker in de smaak, mooi dat je over bent. Wordt dit gebaseerd op een echt verhaal, want je schrijft in deze tijd? Ga in ieder geval zo door man!

Er zitten inderdaad veel vergelijkingen bij met mijn eigen leven en verleden. Verder kun je het meer zien zoals ik later hoop te leven, als het ware.

Geplaatst

Twee zeer leuke posts, vlot geschreven teksten en de manier waarop je schrijft staat me aan. Luchtig, maar toch van een goed niveau. Ik lees graag teksten dus ik ben tevreden dat er weer een nieuwe novelle "tekstnovelle" is in plaats van een layoutnovelle. Veel succes en ik wens je een goede vakantie toe in Portugal

Geplaatst

Vind het erg lekker lezen, flinke lap tekst, maar ben dr zo doorheen :D Ga zo door zou ik zeggen. (En hopen dat je voorspelling over NED uitkomt ;))

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]