Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Afgelopen zondag eerste 12km van mijn schema gedaan. Even hier naar de pier van Scheveningen en terug. Keurige 5.08 de km en dat voor een semi-rustig loopje :) 

Vanmorgen voor het werken even gaan rennen en toen besloten maar even een tempootje hoger te pakken. Wilde 6 lopen, maar ging zo lekker dat het 10km werd. Uiteindelijk 4:48 de km zonder al te veel moeite kunnen halen en zitten we rond deze fase van de voorbereiding al onder de 50 min op de 10! Loop ik voor op schema en das altijd lekker :classic_love:

Nu de winter doorzetten en op naar de 1h40 - 1h45 op de halve!

• Antwoorden 1,8k
  • Weergaven 80,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Zo, helemaal naar de vaantjes zeg. Niet voor te stellen gewoon. Had mezelf erop ingesteld dat het zwaar zou worden, heel zwaar. Maar alsnog heb ik pijn gevoeld wat ik niet had kunnen bedenken.  

• Pfoe, wat een uitputtingsslag. Eerste 25km de stenen uit de straat gelopen, maar achteraf gezien toch wat te hard. Man met de hamer kwam al heel vroeg, rond kilometer 28, dan komen er nog 14 pittige k

• Thierryvane
    Thierryvane

Je hebt 'm uitgelopen en dat pakken ze niet meer van je af!   Waar te beginnen. Wát een dag. Ongekend vet om mee te maken. Wilde de eerste 5 kilometer rond de 5:00 gemiddeld lopen om in te k

Geplaatst
1 uur geleden zei Lazy:

Afgelopen zondag eerste 12km van mijn schema gedaan. Even hier naar de pier van Scheveningen en terug. Keurige 5.08 de km en dat voor een semi-rustig loopje :) 

Vanmorgen voor het werken even gaan rennen en toen besloten maar even een tempootje hoger te pakken. Wilde 6 lopen, maar ging zo lekker dat het 10km werd. Uiteindelijk 4:48 de km zonder al te veel moeite kunnen halen en zitten we rond deze fase van de voorbereiding al onder de 50 min op de 10! Loop ik voor op schema en das altijd lekker :classic_love:

Lekker bezig man, dat is bepaald niet lui!:cheer:(y)

Geplaatst
2 uur geleden zei Lazy:

Heerlijk bezig! ;) Misschien wat intervaltrainingen meepakken? Easy training om nog sneller te lopen. 

Hier gisteren ook begonnen met trainen voor de halve marathon in Egmond op 8 januari. Had geen water/gelletje mee maar ging super makkelijk. Laatste kilometer wat last van mijn nek/schouders maar dat is een kwestie van een goede warming-up. Kijken of we de volgende duurloop onder de 4:45 kunnen neerzetten.

1378113909_2022-10-1214_12_53-Stravahardloopprofiel_ThierryvanEgmond.png.7d31907c9fc85e048ac2fddad4ab9d45.png

Geplaatst

Dus jij loopt 17km aan 12km/u en dat gaat dan super makkelijk? :D 

Ik heb toch nog veel werk als ik zie aan welk tempo sommigen onder jullie hier lopen zeg..

Ik ben al blij als ik 10km in minder dan een uur kan lopen :classic_blush:

Geplaatst
3 minuten geleden zei DGremlin:

Dus jij loopt 17km aan 12km/u en dat gaat dan super makkelijk?  

Ik heb toch nog veel werk als ik zie aan welk tempo sommigen onder jullie hier lopen zeg..

Ik ben al blij als ik 10km in minder dan een uur kan lopen 

Gisteren ging het heel eenvoudig terwijl ik normaal na werk wat moeizamer loop. Sneller leeg, minder energie. Ga liever 's ochtends na een kopje koffie en glas water de deur uit.

10 kilometer binnen het uur is helemaal niet gek! Gewoon rustig uitbouwen.

Geplaatst
20 uur geleden zei DGremlin:

Dus jij loopt 17km aan 12km/u en dat gaat dan super makkelijk?  

Heerlijk hè wat iedereen deelt, weet je meteen waar je staat ;c 

Zelf de afgelopen weken wat meer aan het hardlopen geslagen dan het fietsen en zwemmen i.v.m. het hondenweer en de lichte wens om de marathon van Rotterdam te lopen volgend jaar. De komende maanden dat eens even afwachten of ik runs van 25 kilometer gedaan krijg in combinatie met voetballen. Vanochtend in ieder geval weer een goede stap gezet, 15km in precies 1.5 uur, met de laatste 5 kilometer tempo van rond de 5:30 (d) Nu rustig uitbouwen door wekelijks net wat verder te lopen.

Geplaatst

Netjes hoor @Rogier.

Hier terug een gevalletje van Covid; dus ik vermoed dat ik een paar weken terug mag qua conditie ^^ 

Geplaatst

@Beppu ik deelde al niet letterlijk alles hoor hier maat . no worries ;)

Maar als ik hier die F1 tijden van iedereen zie, word ik al helemaal stinkend jaloers :moop::t::cheer:

Geplaatst

Hier m'n rondje iets uitgebreid, is nu 7 km geworden. Prima om nu op te focussen. Liep hem aan 6 min/km, dus wel kleine terugval in tempo, maar kon wel gewoon blijven hardlopen.

En die halve kist bier die nog in m'n pens zat hielp ook niet mee :D

Geplaatst

- 20 november Zevenheuvelenloop Nijmegen (15 kilometer)

- 8 januari NN Egmond Halve Marathon (21 kilometer)

- 16 april NN Marathon Rotterdam (42 kilometer)

Let's gooooooo (y) 

Geplaatst

Leuk man die zevenheuvelenloop. Heb em zelf nog nooit in wedstrijdvorm gelopen. Vorig jaar wel ingeschreven, maar toen werd ie gecanceld helaas. Als ik niet geblesseerd was geraakt na de Posbankloop, dan was dit een ideale volgende wedstrijd geweest. Maar helaas.., geniet ervan!

Geplaatst

Heenweg ging lekker, terugweg viel mij erg zwaar. Toch maar weer gedaan dat telt :)

Screenshot_20221023-133343_Strava.jpg

Geplaatst
30 minuten geleden zei Kyrill:

Heenweg ging lekker, terugweg viel mij erg zwaar. Toch maar weer gedaan dat telt :)

Screenshot_20221023-133343_Strava.jpg

Lekker bezig! Is 9 minuten per kilometer nog joggen eigenlijk of loop je dan snel? Niet lullig bedoelt hoor, vraag het me gewoon af.

Geplaatst
16 minuten geleden zei Beppu:

Lekker bezig! Is 9 minuten per kilometer nog joggen eigenlijk of loop je dan snel? Niet lullig bedoelt hoor, vraag het me gewoon af.

Jij mag (bijna) alles tegen mij zeggen. Ik zie niet als lullig om je antwoord te geven snel lopen en ik geef al 10+ jaar niks om mijn tempo. 

bewerkt door Kyrill

Geplaatst

Eerste (bijna) halve marathon gelopen afgelopen weekend. Ging lekker, nichtje op skeelers en ik volgen. In de ochtend één zwarte koffie, banaan, mandarijntje en twee glazen water genomen. Niet heel optimaal merkte ik bij dit soort lange afstanden. Laatste kilometers was ik vrij leeg dus daar de volgende keer wat mee spelen. Misschien wat havermout met honing proberen.

Nu kijken of we richting de 4:45 /km kunnen gaan.

1491042384_2022-10-2416_04_45-Stravahardloopprofiel_ThierryvanEgmond.png.891e02d0cb35421356d6fbbe8fe89627.png

Geplaatst
50 minuten geleden zei Thierryvane:

Eerste (bijna) halve marathon gelopen afgelopen weekend. Ging lekker, nichtje op skeelers en ik volgen. In de ochtend één zwarte koffie, banaan, mandarijntje en twee glazen water genomen. Niet heel optimaal merkte ik bij dit soort lange afstanden. Laatste kilometers was ik vrij leeg dus daar de volgende keer wat mee spelen. Misschien wat havermout met honing proberen.

Nu kijken of we richting de 4:45 /km kunnen gaan.

1491042384_2022-10-2416_04_45-Stravahardloopprofiel_ThierryvanEgmond.png.891e02d0cb35421356d6fbbe8fe89627.png

Beesd!!

Mijn ochtendlopen gaat altijd lekker op een bakje Skyr yogurt vanille met zelfgemaakte granola (kun je inwisselen voor cruesli) en honing/kaneel, eventueel aardbeitjes erbij. Om 10 uur neem ik dagelijks een smoothie met diepvries aardbeien en diepvries mango met een banaan, proteïne poeder, magere kwark/griekse yoghurt, kaneel, honing, havermout, beetje lijnzaad en sojamelk (lactose intolerant;c). Als ik wat later ga neem ik dat dus ook nog, dan ga je helemaal als de brandweer.

Geplaatst

Gek, ik heb net 10km met een vriend gelopen. Precies dezelfde route op een kleine 100-200 meter na waar hij het bospad op ging en ik een stukje om moest lopen via het fietspad. Mijn gemiddelde snelheid was 4:44 min/km, die van hem 4:49 min/km. Heb misschien ietsje gecompenseerd in dat stuk apart lopen, maar niet zo veel dat de snelheid over 10km gemiddeld met 5 seconde sneller is.

Hij heeft een Apple Watch (7 denk ik) en ik een Garmin Vivoactive 4. Ik lees overal dat garmin de superieure gps heeft tov een Apple watch. Hou mijn eigen tijd dus maar aan. Wel vreemd dat twee gerenomeerde merken best ver van elkaar afleggen wat betreft snelheid op een rondje van nog geen 50 minuten.

Geplaatst

Dat is idd wel een te groot verschil voor die 100-200 meter ja. Hoop dat die van je vriend afwijkt :) 

Hier nog last, maar het lijkt wel wat minder te worden. Sinds enkele dagen doe ik wat oefeningen om benen en core te trainen. Gewoon 15 min elke dag. Hoop dat het wat gaat bijdragen aan een duurzaam herstel. Mis het lopen wel iig als uitlaatklep...

Geplaatst
47 minuten geleden zei Beppu:

Gek, ik heb net 10km met een vriend gelopen. Precies dezelfde route op een kleine 100-200 meter na waar hij het bospad op ging en ik een stukje om moest lopen via het fietspad. Mijn gemiddelde snelheid was 4:44 min/km, die van hem 4:49 min/km. Heb misschien ietsje gecompenseerd in dat stuk apart lopen, maar niet zo veel dat de snelheid over 10km gemiddeld met 5 seconde sneller is.

Hij heeft een Apple Watch (7 denk ik) en ik een Garmin Vivoactive 4. Ik lees overal dat garmin de superieure gps heeft tov een Apple watch. Hou mijn eigen tijd dus maar aan. Wel vreemd dat twee gerenomeerde merken best ver van elkaar afleggen wat betreft snelheid op een rondje van nog geen 50 minuten.

Heb dat ook vaak met vrienden, altijd verschillende tijden. Apart wel.

Geplaatst

@Beppuik heb net voor test purposes geprobeerd zo lang en zo snel mogelijk lopen als kan. Ik wou 13 minuten heen en dan terug. Halverwege was al helemaal kapot en op. Kwam tot 6:38 min/km en 3km in 20 minuten. Laatst stuk maar naar huis wandelen, anders had ik tijd helemaal verneukt en tempo... Wordt geen vast doel van mij maar af en toe werken zoals nu aan mijn tempo, kan geen kwaad ofc. Ga nooit strijder tempo van jou Thier, Gert en rest halen... 

Geplaatst
Op 28-10-2022 om 19:30 zei Kyrill:

@Beppuik heb net voor test purposes geprobeerd zo lang en zo snel mogelijk lopen als kan. Ik wou 13 minuten heen en dan terug. Halverwege was al helemaal kapot en op. Kwam tot 6:38 min/km en 3km in 20 minuten. Laatst stuk maar naar huis wandelen, anders had ik tijd helemaal verneukt en tempo... Wordt geen vast doel van mij maar af en toe werken zoals nu aan mijn tempo, kan geen kwaad ofc. Ga nooit strijder tempo van jou Thier, Gert en rest halen... 

Is het voor jou geen idee om met een beginnersschema te lopen in plaats van plankgas zo hard mogelijk. Dus gewoon rustig aan(denk aan 7:30/km) en het dan steeds iets langer volhouden. Google eens op Couch to 5k of C25K. Ik ben zelf toen ik begon met dit schema begonnen een paar jaar geleden:

https://www.run2day.nl/hardloopschema-beginner

Waarbij ik week 1 heb overgeslagen, maar soms ook runs dubbel heb gedaan, omdat ze me nog niet lukte of ik geen zin had. 

Ik loop nu 10km in 1:04 en 5km in 29 minuten en ik kwam van echt niets en ben nog steeds 15 kilo te zwaar. 

Eerst leren om langzaam 5 tot 10 km te lopen en dan kun je daarna weer verder kijken. Dus niet te veel op je tempo letten, dat komt wel. 

Als je een plan hebt die je af kan vinken en waarbij je bijna zeker bent dat je je runs kan halen is dat veel lekkerder als dat je zomaar gaat rennen en dan teleurgesteld bent. 

Overigens loop ik ook 1 keer in de week in een groepje met ongeveer hetzelfde niveau. 

Geplaatst
Op 31-10-2022 om 16:33 zei himan:

Is het voor jou geen idee om met een beginnersschema te lopen in plaats van plankgas zo hard mogelijk. Dus gewoon rustig aan(denk aan 7:30/km) en het dan steeds iets langer volhouden. Google eens op Couch to 5k of C25K. Ik ben zelf toen ik begon met dit schema begonnen een paar jaar geleden:

https://www.run2day.nl/hardloopschema-beginner

Waarbij ik week 1 heb overgeslagen, maar soms ook runs dubbel heb gedaan, omdat ze me nog niet lukte of ik geen zin had. 

Ik loop nu 10km in 1:04 en 5km in 29 minuten en ik kwam van echt niets en ben nog steeds 15 kilo te zwaar. 

Eerst leren om langzaam 5 tot 10 km te lopen en dan kun je daarna weer verder kijken. Dus niet te veel op je tempo letten, dat komt wel. 

Als je een plan hebt die je af kan vinken en waarbij je bijna zeker bent dat je je runs kan halen is dat veel lekkerder als dat je zomaar gaat rennen en dan teleurgesteld bent. 

Overigens loop ik ook 1 keer in de week in een groepje met ongeveer hetzelfde niveau. 

hi hi-man hihi :P :)

Ten eerste wat een fijne en toffe reactie, echt heel blij mee. 

Ten tweede wat verduidelijking ik doe al jaren aan ''hardlopen'' /''snelwandelen'''(met mijn tempo) zoals ik laatst tegen Beppu al zei ik geef al heellang niet meer om tempo. Gewoon eens in zoveel tijd zoals van de week dus probeer ik het sneller te gaan doen. Maar mijn doel is en blijft gewoon steeds meer afstand opbouwen tot uiteindelijk de 10km.

Ik vind lief van je maar ik heb niet echt zin/behoefte aan schema voor beginner hardlopers, maar ik waardeer het meedenken en zoeken naar oplossing zeker weten.

En je afstanden en tempo komen op mij heel realistisch en plausible over. Als ik het zou doe zou ik er ook uiteindelijk kunnen behalen. Ik heb de site toch nu net maar geopend, niet per se mijn ding. Ik heb jaren jaren geleden soort vergelijkbaar al gedaan met Evy Start to Run toen nog geen smartphone had maar een Ipod Nano.

Nogmaals bedankt ik blijf gewoon focussen op steeds iets wat meer afstand en dan uiteindelijk ik denk medio december of eerder 10km te halen en het tempo zal me dan eigenlijk verder worst wezen. Alleen omdat geen kwaad kan dus toen een keer wel geprobeerd zo snel mogelijk te gaan.