Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

[spoiler=Nieuwe novelle]

zno206.png

Een tijdje terug ben ik begonnen met een novelle over Excelsior. Deze heb ik na twee updates nooit afgemaakt, omdat de prestaties dusdanig slecht waren. Deze ben ik van plan langer vol te houden. Aan mij omdat te zien bewerkstelligen.

-1-

Rotterdam, Januari 2008.

Vanuit mijn bovenwoning midden in de stad van Rotterdam kijk ik uit op een drukke straat vol voorbij lopende mensen. Vanuit mijn raam heb ik uitzicht op de hele straat. Meestal zit ik ook bij het raam achter mijn laptop die eigenlijk voortdurend aan staat. Voor een online voetbalsite schrijf ik columns. Dat is eigenlijk het enigste wat ik doe momenteel. Eigenlijk hoor ik nu een club te trainen. Door gebrek aan motivatie en persoonlijke redenen heb ik momenteel niks. Amateur verschillende clubs hebben mij wel gevraagd voor hen te coachen. Maar mijn toekomst ligt niet in het amateurvoetbal. Dan wordt ik nog liever assistent trainer van FC Oss, wat me ook eigenlijk geen fijne baan lijkt. Tijdens mijn trainingscursus heb ik verschillende stages gedaan. Assistent bij Jong Feyenoord/Excelsior en veldtrainer bij de KNVB voor verschillende jeugdteams. Na de cursus succesvol te hebben afgesloten probeerde ik meteen aan de slag te gaan bij FC Dordrecht. Het is in de buurt en zij zochten nog een trainer. Na een paar goeie gesprekken leek ik de nieuwe hoofdtrainer te worden van Dordt. Ondertussen waren er ook weer positieve gesprekken met de (ex)trainer van Dordt Gert Kruys. Hij was op non-actief gesteld, maar kreeg op het laatste moment toch zijn baan terug. Dit zorgde er voor dat ik in augustus 2007 zonder club zit en nog steeds dus. Het enigste wat ik doe is columns schrijven en zo af en toe een kaartje leggen met wat vrienden in het Café hier in dezelfde straat.

Op een koude zondag middag wordt ik gebeld. ,, Yo, met Robin,, Ik denk even na, welke Robin dan? O ja, Robin van Persie natuurlijk. ,, Hoe gaat het met het vinden van een club gozer? Uitstekend zeg ik cynisch. Ik zit hier nog steeds met Word voor me op de laptop en kijk nog alle dagen uit op een straat waar dag in dag uit mensen druk bezig zijn met hun leven,, Het is even stil.... Dus je hebt tijd over bedoel je? ,, Ja zeg ik niet al te enthousiast,, Dat is mooi, heb je misschien zin om naar Londen te komen? Ik kan een kaartje voor je regelen voor de wedstrijd Arsenal- Tottenham Hotspur,, Zonder te aarzelen zeg ik ja. Vandaag nog regel ik mijn vlucht naar Londen voor morgen en pak ik alvast in.

[spoiler=Geschiedenis]

Als jongens waren Robin en ik buurjongens. We voetbalden altijd samen op pleintjes en grasveldjes. Nog steeds volgen we elkaar en spreken we af en toe wat af als hij in Nederland is of ik eens naar Londen kom.

2chugzq.png

Geplaatst
  • Auteur

[spoiler=Nieuwe novelle]

zno206.png

Een tijdje terug ben ik begonnen met een novelle over Excelsior. Deze heb ik na twee updates nooit afgemaakt, omdat de prestaties dusdanig slecht waren. Deze ben ik van plan langer vol te houden. Aan mij omdat te zien bewerkstelligen.

-1-

Rotterdam, Januari 2008.

Vanuit mijn bovenwoning midden in de stad van Rotterdam kijk ik uit op een drukke straat vol voorbij lopende mensen. Vanuit mijn raam heb ik uitzicht op de hele straat. Meestal zit ik ook bij het raam achter mijn laptop die eigenlijk voortdurend aan staat. Voor een online voetbalsite schrijf ik columns. Dat is eigenlijk het enigste wat ik doe momenteel. Eigenlijk hoor ik nu een club te trainen. Door gebrek aan motivatie en persoonlijke redenen heb ik momenteel niks. Amateur verschillende clubs hebben mij wel gevraagd voor hen te coachen. Maar mijn toekomst ligt niet in het amateurvoetbal. Dan wordt ik nog liever assistent trainer van FC Oss, wat me ook eigenlijk geen fijne baan lijkt. Tijdens mijn trainingscursus heb ik verschillende stages gedaan. Assistent bij Jong Feyenoord/Excelsior en veldtrainer bij de KNVB voor verschillende jeugdteams. Na de cursus succesvol te hebben afgesloten probeerde ik meteen aan de slag te gaan bij FC Dordrecht. Het is in de buurt en zij zochten nog een trainer. Na een paar goeie gesprekken leek ik de nieuwe hoofdtrainer te worden van Dordt. Ondertussen waren er ook weer positieve gesprekken met de (ex)trainer van Dordt Gert Kruys. Hij was op non-actief gesteld, maar kreeg op het laatste moment toch zijn baan terug. Dit zorgde er voor dat ik in augustus 2007 zonder club zit en nog steeds dus. Het enigste wat ik doe is columns schrijven en zo af en toe een kaartje leggen met wat vrienden in het Café hier in dezelfde straat.

Op een koude zondag middag wordt ik gebeld. ,, Yo, met Robin,, Ik denk even na, welke Robin dan? O ja, Robin van Persie natuurlijk. ,, Hoe gaat het met het vinden van een club gozer? Uitstekend zeg ik cynisch. Ik zit hier nog steeds met Word voor me op de laptop en kijk nog alle dagen uit op een straat waar dag in dag uit mensen druk bezig zijn met hun leven,, Het is even stil.... Dus je hebt tijd over bedoel je? ,, Ja zeg ik niet al te enthousiast,, Dat is mooi, heb je misschien zin om naar Londen te komen? Ik kan een kaartje voor je regelen voor de wedstrijd Arsenal- Tottenham Hotspur,, Zonder te aarzelen zeg ik ja. Vandaag nog regel ik mijn vlucht naar Londen voor morgen en pak ik alvast in.

[spoiler=Geschiedenis]

Als jongens waren Robin en ik buurjongens. We voetbalden altijd samen op pleintjes en grasveldjes. Nog steeds volgen we elkaar en spreken we af en toe wat af als hij in Nederland is of ik eens naar Londen kom.

2chugzq.png

Geplaatst

Zeker leuk begin, succes man!!

Geplaatst

Leuk begin man, ik wens je veel succes met je novelle.;)

Geplaatst

Goed begin, deze kan je denk ik wel langer volhouden dan twee updates. Succes. ;)

Geplaatst
  • Auteur

m7x16d.png

-2-

Londen, Januari 2008.

Op het vliegveld van Londen werd ik opgewacht door de grote meneer zelf, Robin van Persie. Hij neemt me mee naar z'n huis waar zijn vrouw en kinderen op dat moment zijn. Het is een dag voor de wedstrijden tegen Tottenham. Zijn vrouw en kinderen staan juist op het punt te vertrekken naar Nederland om daar familie te bezoeken. Na een hapje eten en wat bij gepraat te hebben brengen we eerst zijn vrouw en kinderen weg. Meteen daarna rijden we door naar het prachtige complex van Arsenal waar we gaan kijken bij de -18 van Arsenal. Het is een mooie zonnige, maar wel koude winterdag in Engeland. Zaterdag 12 uur, er wordt door de talenten van Arsenal en Chelsea gespeeld met een Oranje bal omdat het afgelopen nacht nog wat gesneeuwd heeft in Engeland.

De wedstrijd is leuk om te zien. Veel talent aan beide kanten en dat zorgt voor leuke en verrassende dingen in zo'n wedstrijd. De uitslag is uiteindelijk 3-3.

29onww8.png

De talenten van Arsenal kwam op 2-0 voorsprong, maar konden niet winnen.

Dan lopen we het stadion in en nemen we een kijkje in het spelershome. Niet veel te beleven omdat de spelers een dag voor de wedstrijd vrijaf krijgen. Hij stelt me voor aan enkele veld- en jeugdtrainers. Ook lopen er een aantal scouts rond. Zelfs de geliefde assistent van Wenger, Pat Rice, ontmoet ik die dag. Robin legt aan iedereen uit dat ik een zeer talentvolle trainer ben die momenteel nog opzoek is naar een club. Na een colaatje en een praatje hier, praatje daar keren we terug naar zijn huis.

De volgende dag. Robin vertrekt al vroeg naar de club. M'n kaartje voor in de vip seats heb ik en zo'n 2 uur voor de wedstrijd vertrek ik ook naar het stadion Robin voor me geregeld heeft dat er een man van de club mij zal opwachten en die mij gaat vergezellen voor, tijdens en na de wedstrijd. Na een korte file vlak voor het stadion heb ik de gezinsauto van de familie van Persie geparkeerd. Bij de hoofdingang staat de man mij op te wachten. Het is een heel erg nette man, die als materiaalman voor Arsenal werkt. Hij vertelt het eén en ander over zijn ervaringen bij Arsenal. Hij heeft een hoop meegemaakt en deelt zijn ervaringen dus graag. Tijdens de wedstrijd leeft de man ook helemaal mee. Ik zelf bekijk rustig en probeer de wedstrijd als een trainer te volgen. Robin van Persie speelt geen goede eerste helft, eigenlijk heel Arsenal niet en het blijft 0-0. Na de rust krijgt van Persie steun van Niklas Bentdner. Dit blijkt een goede zet van Wenger. Elange bal op Niklas Bentdner die 'm vervolgens terug legt op van Persie, de Rotterdammer schiet van ongeveer 20 meter raak. Hard en laag over de grond. Keeper kansloos, 1-0. Na afloop zal blijken dat dat de enige treffer was van de middag en tevreden zie ik de Arsenal supporters het stadion uit wandelen. Nog een tijdje blijf ik zitten, genieten van de nog overgebleven supporters en natuurlijk van het schitterende stadion, het Emirates Stadium.

Een dag na de wedstrijd keer ik terug naar Nederland om bezig te gaan met columns te schrijven en zo af en toe een kaartje te leggen met wat vrienden. Arsenal was een uitstekende ervaring die ik zeker nog eens wil over doen. Volgende week zit ik trouwens waarschijnlijk weer bij Sparta- VVV, toch een mooi degradatie duel!

mvnl7r.png

Schitterend stadion, dat Emirates Stadium.

[spoiler=Reacties]

Thanks voor de reacties! :-)

Geplaatst

Leuke update weer, ben eigenlijk wel benieuwd waar je naartoe gaat!

Geplaatst

Leuk begin. Misschien wel naar Engeland?

Geplaatst

Een goede manager die werk zoekt, laat zijn gezicht zien bij een wedstrijd waar een collega op de wip zit. Ik zeg: Sparta.

Geplaatst
  • Auteur

m7x16d.png

-3-

Roterdam, Januari 2009.

Een jaar later. Vorig jaar zat ik nog op de tribune bij Arsenal. Nu ben ik al een halfjaar in dienst bij Sparta. Waar ik momenteel de A1 onder mijn hoede heb. Die positie kwam in augustus 2008 vrij en ik greep de kans om aan de slag te gaan. Niet alleen trainer van de A1 ben ik momenteel, maar ook veldtrainer bij het eerste elftal om zo een full time baan te hebben. Het zijn soms lange dagen, maar het werken in de voetballerij bevalt me uitstekend.

Het is winterstop in Nederland en er is even wat meer tijd. Na een avondje stappen met wat vrienden besluit ik tot slot mijn mail nog eens te gaan checken. Ik ontvang een mail van Robin van Persie.

[spoiler=mail]Hey,

Alles goed daar? Hoe gaat het bij Sparta? Heb je het een beetje naar je zin?

Hier bij Arsenal gaat het op het moment wat minder. Er zijn stevige woordenwisselingen geweest tussen een aantal jeugdtrainers en het bestuur. Zelfs Wenger begon zich er al mee te bemoeien en dan is het behoorlijk serieus. Na nog een aantal gesprekken is de trainer van -18 eruit geknikkerd en is momenteel die positie vrij. Ik mag natuurlijk niemand zo aan een baan helpen bij Arsenal, maar ik denk dat dit een kans is om je horizon te vergroten!

Groeten,

Robin

Omdat het al vreselijk laat is en ik behoorlijk moe ben besluit ik morgen pas te reageren. In mijn warm bedje lig ik er natuurlijk wel over te denken. Het zou toch een droom zijn om bij Arsenal te mogen werken. Arsenal is van jongs af aan al mijn droomclub geweest. Natuurlijk wou ik er net zoals Robin ook voor voetballen. Maar na een korte tijd bij Feyenoord en Sparta in de jeugd moest ik helaas een stapje terug doen i.v.m. blessures. Uiteindelijk heb ik vier jaar op Hoofdklasse niveau gespeeld, maar ben ik ook alweer zo’n 3 jaar geleden gestopt, ook vanwege blessures. Ik was een spelmaker, een aanvallende middenvelder met een goede dribbel. Afstandschoten waren niet echt aan mij besteed, ik deed liever handige steekpasses of lobjes over de defensie waanneer dat kon. Als ik eens schoot kwamen ze niet van de grond en niet al te hard, of ik raakte de bal volledig verkeerd, terwijl ze er op de training altijd zo lekker ingingen. Eigenlijk praat ik niet echt graag over mijn spelerscarrière. Het was eén hoop ellende, met enkele positieve hoogtepunten. Nu richt ik me op het vak van trainen en daar zit ook een hele uitdaging in!

ngwoxi.png

Vertrek ik naar Arsenal?

Geplaatst

Hij leest echt heerlijk weg. ik ben geen persoon die lange verhalen leest helemaal niet maar deze houd wel lekker mijn aandacht erbij heerlijk gedaan. Arsenal natuurlijk mooie club!

Geplaatst
  • Auteur

-4-

arsenal-logo.png&t=1

Londen, Juni 2009.

Het seizoen zit erop. Ja, ik heb dus gesolliciteerd bij Arsenal en een goede reactie terug gekregen. Ik kon de volgende week meteen beginnen en heb nu een Arsenal hart. Ik leef helemaal voor de club. Met mijn Arsenal -18 zijn we helaas 2e geworden achter grote concurrent Chelsea -18. Het was een spannend gevecht de laatste wedstrijden, maar uiteindelijk sleepte Chelsea vrij gemakkelijk de titel binnen. Mijn team speelde 1-1 gelijk bij de -18 van " The Spurs " en Chelsea won met 6-2 bij Q.P.R.

Dat wat betreft het voetbalseizoen van mijn team. Als mens ben ik ook al helemaal goed geëmigreerd. Ik heb een leuk huisje net buiten Londen gevonden en ook al een leuke " stamcafeetje ". Daar heb ik wat vrienden kunnen maken. Maar ook op de club wordt ik natuurlijk door iedereen gesteund. In de maand mei heb ik zelfs al eens onder leiding van Wenger wat trainingen mogen doen bij het Eerste elftal. Een ervaring rijker dus. De grote sterren stonden er allemaal, Cesc Fabregas, Robin van Persie, William Gallas. Het was echt heerlijk om aan zulke spelers training te geven. Ook grote meneer Wenger heeft een goede indruk van mij gekregen. In de wandelgangen werd er zelfs al gesproken dat ik de stap naar het Eerste elftal zou kunnen maken. Beetje voorbarig natuurlijk, zit pas een halfjaar bij Arsenal en met eigenlijk nog maar nul ervaring.

Het is zaterdagavond. Voor Arsenal staat dit in het teken van de seizoensafsluiting. Alle personeelsleden van Arsenal en spelers van het eerste elftal en tweede elftal zijn uitgenodigd. Als ik de zaal binnen treed war het gehouden wordt zie ik een mooi plaatsje vrij in een hoek. Daar ga ik zitten. Uiteindelijk schuiven de mensen waarmee ik het laatste halfjaar de -18 geleid heb bij mij aan. Na een speech van de voorzitter proost iedereen op een redelijk geslaagd seizoen. Helaas niet helemaal, want het eerste elftal wist helaas geen prijzen te pakken. Het tweede elftal werd wel kampioen en de -18 ook een prima prestatie met de tweede plaats achter Chelsea.

Eén ding valt me echter wel op. Arsène Wenger is niet aanwezig en de voorzitter heeft daar zelfs niet over gesproken, het lijkt wel of niemand weer waar de man is. Na wat hapjes en drankjes keert iedereen zo'n beetje weer richting huis. Ik besluit met Robin nog even een drankje te doen in de binnenstad. Morgen is de eerste officiële vrije dag voor bijna iedereen van Arsenal.

[spoiler=Reacties]

@Psvunited: Bedankt voor de tip, m'n eigen is denk ik iets te simpel. Als iemand zich geroepen voelt om een banner voor mij wil maken, P.M me dan even. :-)

@Max.V: Bedankt voor de zeer positieve reactie man! (y)

Geplaatst

Een leuk verhaal en het leest lekker weg. Ga zo door man, zit goed in elkaar

Geplaatst
  • Auteur

-5-

9gwk2b.png

Londen, Juli 2009.

Het nieuwe voetbalseizoen staat op het punt van beginnen en bij Arsenal is er ook al daadwerkelijk iets gebeurt. Arsene Wenger heeft ontslag genomen en is teruggekeerd naar Frankrijk wegens familieomstandigheden. Eigenlijk een grote schok voor iedereen die Arsenal een warm hart draagt en ook daar buiten komt het als een grote verassing. Wie moet Wenger opvolgen? Wie durft Wenger op te volgen? In het bericht van de BBC stond dat het intern misschien wel wordt opgelost. Enkele trainers hebben de papieren om de man op te volgen. Bedoelen ze mij ook? Ik heb zeker de papieren, maar ben hier slechts een halfjaar. Neemt Pat Rice de taken van Wenger over of blijft die assistent? Ook Pat Rice heeft natuurlijk een schat aan ervaring, maar heeft die de papieren om ook daadwerkelijk hoofdcoach te worden? Even denk ik niets en kijk ik naar het regen dat op mijn raam neervalt.

Ik zie mij al als groot manager in het Emirates Stadium staan langs de lijn. Dat is een echte droom. Een droom die ineens heel dicht bij lijkt, maar ook ver weg. Theoretisch is het mogelijk, maar wie kent mij? Binnen Arsenal ben ik redelijk bekend. Maar supporter, media en andere voetbalmensen kennen mij niet. Durft Arsenal het überhaupt aan? Ze zijn toch niet zo gek dat ze zo’n onervarene manager op de bank plaatsen als manager. De voorzitter zou uitgelachen worden en fans zouden het wanbeleid vinden. Nee, ik moet deze droom voorlopig uit mijn hoofd zetten. Ik ben er nog zeker niet aan toe. Maar een droom blijft altijd in je hoofd rondspoken. In een droom kan alles, maar in de werkelijkheid toch zeker niet?

gun__1242211990_patrice.jpg

Pat Rice stond de pers te woord tijdens de officiële persconferentie.

Geplaatst

Leuk stukje. Alleen kan het bericht van BBC slecht lezen.

Geplaatst
  • Auteur

Lettertype is oké, maar de lettergrootte past er inderdaad niet super bij. Zal beter zijn voor de volgende keer. (y)

Geplaatst
  • Auteur

-6-

Opvolger van Arsène Wenger....?

Het is Zaterdag morgen en ik krijg een onverwachts telefoontje van voorzitter Peter Hill-Wood. Hij vraagt me op naar de club te komen voor een gesprek. Hij vertelde niet waarover, maar stiekem denk ik dat het over de manager positie gaat. Om 14.00 uur heb ik afgesproken met de voorzitter. Eerst eet en drink ik nog wat, dan besluit ik nog even onder de douche te stappen en dan richting het stadion.

Aankomend op de club wordt ik aangehouden door Pat Rice. We hebben even een kort gesprekje. Hij moet snel weer verder, want hij doet de trainingen voorlopig. Hij vertelde me dat de selectie graag snel duidelijkheid wil. Ik vertelde hem dat ik een gesprek had met de voorzitter, maar hij zei niet waar het over ging. Ik had zo'n idee dat Pat hier wel meer van wist, hij groette me nog en vertrok toen naar het trainingsveld.

In de hal van de hoofdingang staat Peter net toevallig te praten met een baliemedewerker. Ik stap op hem af en groet hem. We hebben even een kort praatje van hoe het gaat en lopen naar zijn kantoor. Even later komen ook de twee directeuren, Friar en Gazidis binnen. Het gaat inderdaad over de invulling van de nieuwe manager. Ik reageer natuurlijk enthousiast en laat weten dat ik er zeker voor open sta. " Arsène Wenger heeft ons getipt, hij zei dat je met Pat Rice een sterk team zou kunnen worden. " Ik was even stil en genoot van binnen wat Peter zei, Arsène Wenger heeft ons getipt, mij getipt dus.

Even later kon ik zomaar een krabbel zetten onder een tweejarig contract en verdien ik zo'n 120.000 euro per week. De voorzitter en directeuren schudde mij de hand en wensten me veel succes. Even later kwam ook Pat Rice binnen om me te feliciteren, die wist het duidelijk dus al! Morgen gaat mijn contract als manager in en probeer ik Wenger succesvol op te volgen!

2efsspz.png

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]