Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Abortus 90 leden hebben gestemd

1. 1. Abortus

• Tegen
      16
    • Voor
      69
    • Geen mening zo direct
      5

Meld je aan of registreer je om te kunnen stemmen in deze peiling.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Hij heeft het over beschikking van het eigen lichaam. Natuurlijk heb je dat, maar je hebt geen beschikking over het lichaam �*n je lichaam. Hoewel je daar wel de moeder over zou worden. En er zijn genoeg middelen om te voorkomen.

Welk lichaam praat je over? Een verzameling cellen die volledig afhankelijk is van het lichaam van de vrouw? Dit is simpelweg een onderdeel van het lichaam van de vrouw. Je hebt het ook over een leven. Het is geen leven te noemen tot een bepaalde tijd. Dat idee kun je wel hebben, maar dat is puur een individueel oordeel. Daarom moet de vrijheid tot abortus bestaan, omdat je niet je eigen oordeel daarover moet opdringen aan anderen. 'Baas in eigen buik' werd dat genoemd. Het argument over de middelen om iets te voorkomen is flauwekul. Anticonceptie kan falen en men kan niet van iedereen verwachten dat er altijd rekening mee wordt gehouden dat er een ongewenste zwangerschap kan volgen. Ongelukjes gebeuren nu eenmaal, het heeft geen zin om dan maar de vrouw te straffen door haar een babyfabriek te laten zijn voor vele maanden. Het is nogal ingrijpend, een zwangerschap.

• Antwoorden 190
  • Weergaven 261
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

Nogmaals @ Jan; abortus is toegestaan totdat het kind levensvatbaar is, ken je feiten voordat je met onzin begint te sproeien.

Geplaatst
Welk lichaam praat je over? Een verzameling cellen die volledig afhankelijk is van het lichaam van de vrouw? Dit is simpelweg een onderdeel van het lichaam van de vrouw. Je hebt het ook over een leven. Het is geen leven te noemen tot een bepaalde tijd. Dat idee kun je wel hebben, maar dat is puur een individueel oordeel. Daarom moet de vrijheid tot abortus bestaan, omdat je niet je eigen oordeel daarover moet opdringen aan anderen. 'Baas in eigen buik' werd dat genoemd. Het argument over de middelen om iets te voorkomen is flauwekul. Anticonceptie kan falen en men kan niet van iedereen verwachten dat er altijd rekening mee wordt gehouden dat er een ongewenste zwangerschap kan volgen. Ongelukjes gebeuren nu eenmaal, het heeft geen zin om dan maar de vrouw te straffen door haar een babyfabriek te laten zijn voor vele maanden. Het is nogal ingrijpend, een zwangerschap.

Dat hoopje cellen waar jij het over hebt, zijn al net zo goed kind als 1 die al 20 maanden oud is.

Ik dring niets op aan anderen, ik geef mijn mening.

Ja, anticonceptie kan falen, maar als je egen anti conceptie middelen gebruikt en later toch "een hoopje cellen" weg laat halen, ben ik daar geen voorstander van.

Koen.

Dat weet ik, maar heb jij wel eens foto's gezien van een 10 weken oud "hoopje cellen?"

Handen, voeten, vingers, tenen, ogen het kind heeft hersenen.

wat denk je van een kind van 27 weken? een week later is het levensvatbaar.

Voor de duidelijkheid:

27 weken oud kind.

326350243_4_Wrf5.jpeg

en jij wil dit nog gaan vermoorden? je geeft het geen enkele kans?

Geplaatst

Abortus mag in België (geen idee hoe het zit in NL) in normale omstandigheden maar tot de 12de week. Je foto van op 27weken is dus irrelevant. ;)

Geplaatst

Ik had het dan ook over NL :) want in een willekeurig ander land zal het wel weer anders zijn. en is het ook irrelevant.

Geplaatst
Dat hoopje cellen waar jij het over hebt, zijn al net zo goed kind als 1 die al 20 maanden oud is.

Nee, dat is simpelweg niet waar. Het ene is nog niet eens in staat om te leven zonder de biologische processen van de moeder en is dus niets anders dan een onderdeel van het lichaam van de moeder. Het gaat mij veel te ver om dat als een autonoom wezen te beschouwen.

Ik stelde dat het een keuze moest zijn, omdat je je mening niet moet opdringen. Als jij zegt tegen abortus te zijn kan ik niet ruiken of je dit persoonlijk of algemeen bedoelt. Mijn vraag dan dus: Ben je tegen de abortuswetgeving zoals die bestaat, zou je liever abortus verbieden? Of is het puur iets dat je zelf niet zou doen?

Geplaatst

In principe ben ik tegen abortus,

maar, ik heb zelf een vriendin. Als zij op dit moment zwanger zou worden, zou ik/wij er heel goed over nadenken voordat we enige actie ondernemen. En ik denk dat ik dan ook Abortus sterk zal overwegen.

Als ik voor abortus zou "moeten" kiezen, zou ik dat wel in de eerste 2/3 weken doen. Maar zeker niet na een zwangerschap van 10/20 weken.

Geplaatst

Een uitermate vreemde opvatting voor iemand die blijkbaar denkt een kind te vermoorden. Maar het moet gezegd, ik ben blij dat je niet zo rechtlijnig bent over het onderwerp dan aanvankelijk het geval leek te zijn.

Geplaatst

Als ik voor abortus zou "moeten" kiezen, zou ik dat wel in de eerste 2/3 weken doen. Maar zeker niet na een zwangerschap van 10/20 weken.

Dan weet je nog niet eens of ze zwanger is

Geplaatst

Ik ben erop tegen, behalve bij een verkrachting, dan kan ik het helemaal begrijpen.

Geplaatst

Ja, anticonceptie kan falen, maar als je egen anti conceptie middelen gebruikt en later toch "een hoopje cellen" weg laat halen, ben ik daar geen voorstander van.

Koen.

Dat weet ik, maar heb jij wel eens foto's gezien van een 10 weken oud "hoopje cellen?"

Handen, voeten, vingers, tenen, ogen het kind heeft hersenen.

wat denk je van een kind van 27 weken? een week later is het levensvatbaar.

Voor de duidelijkheid:

27 weken oud kind.

326350243_4_Wrf5.jpeg

en jij wil dit nog gaan vermoorden? je geeft het geen enkele kans?

Zolang een kind niet levensvatbaar is, maakt het voor mij niet uit hoe die eruit ziet.

Geplaatst

Hoe kun je nu zijn vaderschap beoordelen als hij nog geen vader is geworden?

Geplaatst

ik moet t je nog zien doen koen.

hoewel het voor de man natuurlijk makkelijker schijnt te zijn. maar toch, wel eens filmpjes gezien van abortussen. Hoofdjes worden fijngeknepen met een tang, anders gaan ze niet in de "stofzuiger"

:(

Geplaatst

Abortus is en blijft altijd een zeer gevoelige kwestie. Ikzelf sta er dan ook precies tussen in en vind dat je het per geval dient te bekijken. Na een verkrachting lijkt het me niet meer dan logisch als je abortus wil laten plegen indien je zwanger bent geworden, hetzelfde geldt voor een "ongelukje", dus toch zwanger worden terwijl je toch anti-conceptie hebt gebruikt. Mensen die onveilig vrijen en dan zwanger worden en abortus willen laten plegen heb ik meer zoiets van dat ze die moeten castreren want die denken niet na over de verantwoordelijkheden die seks hebben met zich mee brengt.

Geplaatst

Als je anti-conceptie gebruikt en dat gaat mis dan had je ook maar over de mogelijkheid van zo'n "ongelukje" moeten nadenken. Ik zie daarin geen verschil. Verantwoordelijkheid blijft hetzelfde namelijk. Je neemt in beide gevallen geen verantwoordelijkheid voor de keuze die je maakt want je weet dat het mogelijk is dat het niet werkt etc.

Geplaatst

Je weet ook dat je een risico op letsel loopt als je in een auto loopt, moeten we die mensen ook niet meer helpen dan?

Geplaatst

Het verschil is hierin dat het 'helpen' an sich voor mij niet hetzelfde is als voor Jonathan. Ik zie helpen in dit geval als ondersteunen en hulp bieden waar nodig, ook voor het kind. Maar hij ziet het vooral als mogelijke problemen voorkomen. En ik heb met de gevolgen van dat 'voorkomen' moeite, dat is mijn punt.

Geplaatst
Als je anti-conceptie gebruikt en dat gaat mis dan had je ook maar over de mogelijkheid van zo'n "ongelukje" moeten nadenken. Ik zie daarin geen verschil. Verantwoordelijkheid blijft hetzelfde namelijk. Je neemt in beide gevallen geen verantwoordelijkheid voor de keuze die je maakt want je weet dat het mogelijk is dat het niet werkt etc.

Als je veilig vrijt dus met pil en condoom en vanwege één of ander onmogelijk wonder blijkt je vriendin toch ongewenst zwanger te zijn dan kan ik me indenken dat iemand abortus zou willen laten plegen. Tuurlijk kun je dan zeggen dat je verantwooderlijker had moeten zijn door geen seks voor het huwelijk te hebben maar niet iedereen leeft zijn/haar leven op die manier of houdt vast aan die normen en waarden.

Geplaatst

Ik ben voor abortus. Je kan dan nog niet spreken van een leven en het is beter voor een kind als het ergens opgroeit waar het gewenst is.

Geplaatst
en het is beter voor een kind als het ergens opgroeit waar het gewenst is.

Dat kan toch ook prima met adoptie?

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]