Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Abortus 90 leden hebben gestemd

1. 1. Abortus

• Tegen
      16
    • Voor
      69
    • Geen mening zo direct
      5

Meld je aan of registreer je om te kunnen stemmen in deze peiling.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Dan nog, hij zal sowieso ooit willen weten wie zijn echte ouders zijn. En het is maar 1 van de vele redenen die ik kan bedenken, maar heb geen zin in een eindeloze discussie. Abortus is iets goed, het voorkomt veel leed. En het is iedereen vrij die keuze te maken, en je moet iemand zijn keuze hierover gewoon respecteren (daarom kan de Kerk ook mijn rug op, met hun conservatief gelul).

• Antwoorden 190
  • Weergaven 261
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

Ik ben ook voor abortus maar dan wel onder bepaalde voorwaarden. Bijvoorbeeld bij een verkrachting.

Geplaatst
Ik ben ook voor abortus maar dan wel onder bepaalde voorwaarden. Bijvoorbeeld bij een verkrachting.

+1 ;)

Geplaatst

ANdere redenen kan ik me niet echt indenken, wellicht als er al vroeg te zien is dat het kind een heel ernstige ziekte heeft waardoor het geen fijn leven zal kunnen hebben.

Geplaatst

Als jij de pil slikt en je wordt op je 17e of 18e toch zwanger, kan ik me best voorstellen dat je abortus wil laten plegen. Je (en/of de vader) kan nog helemaal niet klaar zijn voor het kind, en het heeft toch een gigantische impact in je leven.

Geplaatst

Er zijn genoeg mensen die op die leeftijd een kind hebben gekregen en er voor hebben kunnen zorgen.

Geplaatst

Het blijkt juist uit een Amerikaans onderzoek dat ongewenste kinderen de grootste kans maken om in (zware) criminaliteit terecht te komen, ook omdat ze de kansen niet krijgen die gewenste kinderen wel krijgen. Daarnaast zou iedereen zelf de afweging moeten kunnen maken of ze in staat zijn om het kind een goed leven te bieden door het dan al geboren te laten zijn. Waarom wil je mensen die mogelijkheid afnemen en abortus daarvoor verbieden? Is eigenlijk geen goede reden voor...

Geplaatst

Het is wel een Amerikaans onderzoek dus dat zal onderzocht zijn in Amerika. Ik richt me puur op NL, daar zal die uitkomst anders zijn denk ik. Maar goed in principe heb je ook gelijk. Dus ik stel mijn mening bij.

Geplaatst
Dan nog, hij zal sowieso ooit willen weten wie zijn echte ouders zijn. En het is maar 1 van de vele redenen die ik kan bedenken, maar heb geen zin in een eindeloze discussie. Abortus is iets goed, het voorkomt veel leed. En het is iedereen vrij die keuze te maken, en je moet iemand zijn keuze hierover gewoon respecteren (daarom kan de Kerk ook mijn rug op, met hun conservatief gelul).

Welke kerk?

Geplaatst

wist je dat...

- 4 van de 5 vrouwen die abortus plegen later toch spijt krijgen, of met slechte gevoelens rondlopen.

Helemaal gelijk Hurricane, Abortus is iets goeds.

Geplaatst

Is er ook een onderzoek gedaan naar hoe kinderen van tienermoeders e.d. zich voelen? Dat zij een verrot leven oid hebben?

Kortzichtigheid is iets goed JanFM, helemaal gelijk.

Op basis van 1 onderzoek kun je niet concluderen of zoiets complex als abortus goed of slecht is. Bovendien gaat het niet alleen om de moeder maar ook om 't kind, dat is toch waar 't bij jullie gelovigen om gaat?

Geplaatst

Wist je dat 4 van de 5 gelovigen later spijt krijgen van hun keuze voor 't geloof als blijkt dat er geen hemel is?

Bron: Dezelfde als JanFM, alleen dan mijn eigen duim.

Geplaatst
Wist je dat 4 van de 5 gelovigen later spijt krijgen van hun keuze voor 't geloof als blijkt dat er geen hemel is?

Bron: Dezelfde als JanFM, alleen dan mijn eigen duim.

Hoe kan je dan spijt krijgen?

Geplaatst

't Ging om het idee hè, nu niet de grap verpesten :(

Geplaatst

Goed jonge Koen, mooie bijdrage _O_ Bedankt.

JanFM, de vraag, ken je het boek Deadline? Gaat ook veel over abortus e.d. ;) Staan meer van dat soort dingen in, best interessant. :)

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]