Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Ik kijk de serie Constantine al sinds het begin dat het uit is. Iemand die dit ook kijkt? Het is gebaseerd op de comic Hellblazer.

• Antwoorden 2,5k
  • Weergaven 68,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

Iemand nog een goede tip voor een serie om te volgen (geen Netflix)? Zoek iets waar ik samen met mn vriendin naar kan kijken. Zij houdt niet echt van crime of fantasy/SF (laatste ik ook niet). Zoek eerder iets in de categorie drama/goed verhaal. Hebben eerder naar Call The Midwife en Broadchurch gekeken.

Geplaatst
Iemand nog een goede tip voor een serie om te volgen (geen Netflix)? Zoek iets waar ik samen met mn vriendin naar kan kijken. Zij houdt niet echt van crime of fantasy/SF (laatste ik ook niet). Zoek eerder iets in de categorie drama/goed verhaal. Hebben eerder naar Call The Midwife en Broadchurch gekeken.

Ik ben zelf een veel te grote fan van de Amerikaanse politiek geaarde series House of Cards en The Newsroom. Als je dat niets lijkt kun je ook nog eens kijken naar Lost(zeker de eerste seizoenen zijn heel interessant) of Boardwalk Empire(Over de mafia en de alcoholhandel tijdens de drooglegging).

Geplaatst

Penoza en Overspel zijn series waar mijn vriendin mee aankwam en die ik stiekem zelf ook wel erg goed vond. Breaking Bad is een standaard tip, zal je vast al gezien hebben. Net als Prison Break en Homeland. Zo niet dan zeker eens proberen :)

Geplaatst

Suits, al weet ik niet of dat NetFlix is of niet...

Geplaatst

[MENTION=1482]bril_idioot[/MENTION];

Over het woordje crime heen gelezen, kan gebeuren. Ik neem aan dat jij veel betere tips hebt?

Geplaatst
[MENTION=1482]bril_idioot[/MENTION];

Over het woordje crime heen gelezen, kan gebeuren. Ik neem aan dat jij veel betere tips hebt?

Beter sowieso: House of Cards, Six Feet Under, Band of Brothers, Freaks & Geeks, In Therapie (de Amerikaanse variant schijnt ook erg goed te zijn), Roots, The Pacific.

Geplaatst
Beter sowieso: House of Cards, Six Feet Under, Band of Brothers, Freaks & Geeks, In Therapie (de Amerikaanse variant schijnt ook erg goed te zijn), Roots, The Pacific.

Toffe serie inderdaad. :thumb:

Geplaatst

Serie OZ ook maar eens gedownload. Kent iemand hier deze oude gevangenisserie? Vroeger wel regelmatig gekeken, alleen geen idee hoeveel afleveringen en welk seizoen het toen was. Nu maar ff begonnen met aflevering 1 van seizoen 1.

Geplaatst
Serie OZ ook maar eens gedownload. Kent iemand hier deze oude gevangenisserie? Vroeger wel regelmatig gekeken, alleen geen idee hoeveel afleveringen en welk seizoen het toen was. Nu maar ff begonnen met aflevering 1 van seizoen 1.

Heb het al 2x helemaal gezien. Echt een geweldige serie en een van mijn favorieten.

Geplaatst
Suits, al weet ik niet of dat NetFlix is of niet...

Suits is netflix idd.

Kan er mee door als serie, begint na verloop van tijd beetje hoog gtst gehalte te krijgen

Geplaatst

Kan je zeker Rectify aanraden, gaat over een kerel die voorlopig vrijkomt na 19 jaar op death row te hebben gezeten. Serie draait niet zo zeer om de zaak maar meer over zijn herintegratie in de samenleving. De serie kent een erg trage pacing dus ik weet niet of dat je ding is. Er zijn momenteel twee seizoenen (16 afleveringen in totaal) en een derde seizoen staat gepland voor deze zomer.

Geplaatst

Naar een hoop series te hebben gekeken nu bezig met The Sopranos. Geweldige serie hoor, eigenlijk schaamte dat ik met deze geweldige serie niet eerder ben begonnen.

Geplaatst
Naar een hoop series te hebben gekeken nu bezig met The Sopranos. Geweldige serie hoor, eigenlijk schaamte dat ik met deze geweldige serie niet eerder ben begonnen.

Schaamte is nergens voor nodig. Je bent nooit de eerste en ook zeker niet de laatste en ook niet de enige die daar nog niet eerder is/mee was begonnen :P [MENTION=6236]Sophomore[/MENTION];

Zelf net episode 3 van The Fall seizoen 1 gezien. Heel gaaf. Mocht je nog moeten zien op Netflix USA(simpel met Hola Unblock) kan je nu ook beginnen met seizoen 2 van The Fall te gaan kijken (y)

Geplaatst

Serieuze vraag: wat is er zo geweldig aan? Zit nu ongeveer op 30% van seizoen 4, en het is een aardige serie waarbij ik niet heb: 'ok dit kijk ik niet meer', maar als ik erover nadenk vraag ik me soms wel af waar ik naar kijk. Het pakt me, op enkele sporadische momenten na, niet echt. Het enige wat me blijft grijpen is de hoop op wat spanning/actie (geen boem knal boem schieten dood knal boem, maar gewoon dat er IETS gebeurt, even een escalatie die niet in 5 min afgehandeld wordt)/opwinding/enz.

bewerkt door Magikarp

Geplaatst
Serieuze vraag: wat is er zo geweldig aan? Zit nu ongeveer op 30% van seizoen 4, en het is een aardige serie waarbij ik niet heb: 'ok dit kijk ik niet meer', maar als ik erover nadenk vraag ik me soms wel af waar ik naar kijk. Het pakt me, op enkele sporadische momenten na, niet echt. Het enige wat me blijft grijpen is de hoop op wat spanning/actie (geen boem knal boem schieten dood knal boem, maar gewoon dat er IETS gebeurt, even een escalatie die niet in 5 min afgehandeld wordt)/opwinding/enz.

Het is inderdaad een hate it or love it-serie, maar ikzelf kan bijvoorbeeld enorm genieten van de sfeer, de spanning, maar vooral van die heerlijke ouderwetse maffioso scene's. De aflevering in Italië was één van de betere, vanwege de authentieke sfeer die er hing. En de grappen en one-liners zijn ook machtig mooi: 'We Italians don't run, it's fucking embarrassing'.

Geplaatst

Nou, de spanning ontgaat me dan volledig. De sfeer is inderdaad wel goed, maar heb dan toch weer het idee van dat er eigenlijk vrij weinig écht gebeurt. En nogmaals: niet iedereen hoeft dood, er hoeven geen gebouwen te ontploffen of wat dan ook, maar alles wat er gebeurt is zo veilig. En áls er wat gebeurt, wordt dat al vrij snel de kop in gedrukt. Het is ook de eerste serie waarbij ik het niet trek om twee afleveringen na elkaar te kijken.

Geplaatst

The Sopranos heeft ook veel meer onderhuidse spanning, al teert de serie totaal niet op spanning. Het wordt veel meer gedreven door karakterontwikkelingen. Eigenlijk is het gewoon een drama over een gezin, waarbij de man in een midlifecrisis zit en een moeilijke, belangrijke baan heeft waarbij hij lastige beslissingen moet maken. En toevallig is hij dan de baas van een maffiafamilie. Ik snap dan wel dat je ergens spanning verwacht, maar dit wordt inderdaad al snel de kop ingedrukt. Ik vind daarom dat moment - LEES DE SPOILERS PAS NA S04!!!! - [tekst]na de moord op Ralph[/tekst] zo waanzinnig goed. Dit zit vol met onderhuidse spanning. Maar uiteindelijk [tekst]loopt Tony gewoon de Bing uit en komt hij ermee weg[/tekst], alsof er niets is gebeurd. En juist dát is zo goed aan de serie: geen overdreven dramatische ontwikkelingen met enorme plottwists, maar een drama dat zijn kracht kent over de gehele tijdspanne van alle seizoenen. Wat mij betreft staat die scène symbool voor hoe verwachtingspatronen deze serie niet ten goede komen.

Geplaatst

Denk dat dat ook wel de reden is dat ik toch blijf kijken, want als ik naar het gehele plaatje kijk vind ik het wel een goede serie. Enorme plottwists hoeven voor mij ook niet, maar bijv dat gebeuren met [tekst] Jackie Jr die die cardgame overvalt [/tekst], dan denk ik: pak dat nou wel even aan. Maar nee, óók dan niet, dat wordt imo vrij 'veilig' (vanwege hoe snel dat gebeurt) opgelost weer. En dat vind ik jammer.

Geplaatst

Zelf net episode 3 van The Fall seizoen 1 gezien. Heel gaaf. Mocht je nog moeten zien op Netflix USA(simpel met Hola Unblock) kan je nu ook beginnen met seizoen 2 van The Fall te gaan kijken (y)

Mooi dat het je bevalt, nog veel kijkplezier. Komt waarschijnlijk ook een seizoen 3

Geplaatst
Denk dat dat ook wel de reden is dat ik toch blijf kijken, want als ik naar het gehele plaatje kijk vind ik het wel een goede serie. Enorme plottwists hoeven voor mij ook niet, maar bijv dat gebeuren met [tekst] Jackie Jr die die cardgame overvalt [/tekst], dan denk ik: pak dat nou wel even aan. Maar nee, óók dan niet, dat wordt imo vrij 'veilig' (vanwege hoe snel dat gebeurt) opgelost weer. En dat vind ik jammer.

Laat ik je dan zeggen: heb geduld. Wat mij betreft word je echt wel beloond. Ik denk niet dat je het na alle seizoenen de beste serie ooit gaat vinden, maar zeker wel een goede en misschien wel een van de betere. Helemaal als je - OOK PAS LEZEN NA HET EINDE, NU OOK NIET OP KLIKKEN OMDAT JE DIRECT EEN SPOILER KUNT LEZEN - na de laatste ep deze uiteenzetting wilt lezen. Is veel tekst, maar zelfs als je er doorheen scrollt en af en toe wat leest, zie je hoe goed de serie in elkaar steekt.