Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
  • Auteur

[tekst]Aversie? Doe normaal joh, Chris was al lang en breed uit iedere andere maffiafamilie getrapt, dit moment was onontkomelijk. Het knapste vind ik nog wel dat ondanks dat Tony eigenlijk de grootste klootzak van een protagonist is, iedereen (bril is de uitzondering die de regel bevestigt) nog steeds van hem houdt.

Wel 'prachtig' moment, een van mijn favoriete uit de serie. En dat terwijl Chris ook zeker een van mijn favorieten is. Verschrikkelijk sterk geacteerd ook van Gandolfini daar. Op deze manier een van de hoofdpersonages uit de serie laten gaan, ik houd ervan. Alles daarna is ook zo belachelijk goed. Anderzijds is alles aan de serie natuurlijk goed, dat ook.[/tekst]

Gossiemikke. Als ik The Wire opnieuw heb gezien...

• Antwoorden 131
  • Weergaven 5,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

[tekst]Je hebt wel gelijk over Chrissy hoor. En ik heb ook heel lang van Tony gehouden. Maar vind vanaf tweede helft seizoen 6 het negatieve eigenlijk de boventoon voeren. Hij wordt steeds egocentrischer. Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind dat juist heel sterk. Dat je zes seizoenen lang met zijn daden 'kan leven' en de laatste paar afleveringen toch begint te twijfelen. Op die manier begrijp ik Carmela en Chrissy bijvoorbeeld ook een stuk beter, die zijn gedrag ook jarenlang gepikt hebben, maar naarmate de serie vordert het steeds meer in twijfel beginnen te trekken.

Wat ik trouwens belachelijk goed vind aan The Sopranos is hoe ze parallellen kunnen trekken tussen bepaalde plotlijntjes of dialogen. Hoe in één aflevering bijvoorbeeld de relatie tussen Tony en Chrissy en de relatie tussen Junior en die Aziatische jongen in dat gekkenhuis behandeld worden. En juist doordat deze parallellen er zijn ga je vaak parallellen vermoeden die er uiteindelijk niet zien, wat voor enorm veel spanning kan zorgen. De aflevering waarbij Tony Bobby en Janice op zoekt aan dat meer bijvoorbeeld. Ergens aan het begin van de aflevering vertelt Tony een verhaal over een meisje dat verdronken is bij op een barbeque van iemand die ze kennen. De rest van de aflevering zat ik met spanning te wachten of er iets met Nica en dat meer ging gebeuren. En dat gebeurt dan vervolgens niet. BRIL-JANT![/tekst]

Geplaatst
  • Auteur

Ik snap je gevoel wel hoor, maar bij mij heeft de liefde het altijd overwonnen. Het scheelt dat ik de serie t/m seizoen 5 vier keer, 6.1 drie keer en 6.2 twee (of overal nog een keer extra ;sm;) heb gezien. Het was eigenlijk al wel vanaf seizoen 1 duidelijk wat een eikel Tony is. Maar zelfs dat maakte eigenlijk weinig uit, juist omdat je alles van hem te zien krijgt. Hij weet gewoon niet beter dan op deze manier met zijn gevoelens om te gaan. Gevoelens die best diep geworteld zijn en dat maakt het dat de compassie (niet echt het juiste woord, misschien is 'het zwak voor hem' beter) het altijd overwint.

En dat van die spanning, dat is inderdaad zo goed he. Je weet dat zulke 'clichématige' maffiadingen niet gebeuren, maar toch. De aflevering dat [tekst]Tony en Chris Ralphie vermoorden bijvoorbeeld. Hebben ze alles opgeruimd, gaan ze helemaal uitgeput naar Bada Bing. Rust alom, maar je weet dat ze iets verschrikkelijks hebben gedaan. Zouden ze alles wel goed hebben opgeruimd? Zouden ze geen sporen hebben achtergelaten? Heeft niemand ze gezien. Dat speelt toch vrijwel continu. Op het laatst vertrekt Tony uit Bada Bing en kijkt (als ik het me goed herinner) nog even om. Spanning. Rust. Spanning. Einde aflevering (of volgende shot). [/tekst]Niets geen cliché, het is gebeurd en daarmee basta.

Ik Wiki het net even terug: [tekst]"Tony awakens at the strip club the next morning, calling Christopher's name, but realizes he has already left. Tony then sees a picture of Tracee on the mirror, the Bada Bing stripper who was killed by Ralph. Tony then throws open the back door of the club, and walks from the darkness into the blinding daylight of the next day."[/tekst] Zo goed geschreven. Ik heb The Wire nog altijd hoger staan qua kwaliteit vanwege de relevantie en het ieder seizoen aanstippen van een ander thema en de manier waarop ze dit allemaal met elkaar mengen, maar The Sopranos blijft mijn favoriet. Hoe meer ik er tegenwoordig over nadenk, hoe meer ik ook twijfel The Sopranos toch ook maar tot beste te benoemen.

bewerkt door vinnypassy

Geplaatst

Hier intussen het eerste seizoen afgekeken. Zoals bij zoveel series moet je er even inrollen, maar vanaf de 5de episode was ik helemaal mee, damn _O_

Die Adriana, wat een lekker geil Italiaans gangsterwijf zeg :agree:

Geplaatst
Hier intussen het eerste seizoen afgekeken. Zoals bij zoveel series moet je er even inrollen, maar vanaf de 5de episode was ik helemaal mee, damn _O_

Die Adriana, wat een lekker geil Italiaans gangsterwijf zeg :agree:

In The Sopranos is dat echt nog een geil wijf ja :D

[MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION]; zojuist weer een aflevering gezien (tweenalaatste) en moet zeggen dat [tekst]Tony wel weer wat punten heeft gescoord door die Coco in elkaar te meppen.[/tekst] :-D

Geplaatst
  • Auteur

Nog twee dus. Shit is on my nigga'. Oh wacht, ik zit nog in de The Wire-modus.

En over Adriana, dat werd ook zo mooi uitgebuit he. Deze scene. (h)

tETyO-U5HH0

Geplaatst

Onlangs de volledige box aangeschaft. Gisteren maar weer opnieuw begonnen met kijken.

Wat blijft het een heerlijke serie. Na de volledige serie gezien te hebben is het wederom genieten.

Geplaatst

Ik had liever [tekst]een meer open einde gezien. Het voelt toch wrang aan dat het op deze manier moet eindigen met Tony, somehow. Misschien wel voornamelijk omdat Car en de kinderen op deze manier getuigen zijn. Blegh. Al zat het er natuurlijk wel aan te komen. Ik snap alleen nog niet zo goed wie er achter de 'hit' zat.[/tekst]

Geplaatst

S3E11: [tekst]Christopher en Paulie die verdwaald zijn in een bos :D[/tekst]

EDIT: Bedankt Vin :p

bewerkt door Rexcoder

Geplaatst
  • Auteur

Je moet de tekst spoiler even in tekst veranderen. ;)

Maar briljante aflevering inderdaad, één van de meest memorabele wat mij betreft.

Geplaatst
Nog twee afleveringen en dan is mijn derde rewatch weer ten einde. :(

Ik net vertrokken voor men eerste rewatch. Na enkele seconden heeft die sfeer mij alweer te pakken_O_

Geplaatst

Seizoen 2 zit erop. Beter dan seizoen 1 omdat je er nu echt vanaf het begin volledig inzit natuurlijk. Paar heerlijke personages tussen zeg. Finale ook top, ga vrijwel direct met seizoen 3 beginnen :<

[spoiler=Seizoen 2]Pussy :(:(:(:(

Geplaatst

Net een geniaaaaale aflevering gezien

[spoiler=S03E02]Die aflevering met de begrafenis van Tony's moeder :r :r Wat een schitterend staaltje ongemakkelijke televisie

Geplaatst
Zit nu aan begin seizoen 5 :p

Hehe ik ook, toevallig gisteren aan begonnen.

Blijft een van de beste series allertijden.

Geplaatst

The Sopranos is mijn favoriete serie so far. Heb inmiddels een tijd terug The Wire gekeken waar ik ook lyrisch over ben.

Op dit moment ben ik aanbeland op het moment dat ik The Sopranos al voor de tweede keer aan het kijken ben en het verveeld nog geen moment. Steeds ontdek ik weer nieuwe geniale stukjes die je alweer vergeten bent of wat mij niet is opgevallen tijdens de eerste keer kijken.

Ik keek Sopranos ook met twee oud-huisgenoten en ik denk dat dit het nog wel extra speciaal maakt. We konden regelmatig lange tijd discussiëren over de serie. Dan heb je naar mij menig een erg goede serie afgeleverd.