Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
  • Auteur

Re: Expeditie Ye

The Kick Off

De samenkomst in Londen is in Jack Horner. De gezellige pub is gelegen in Tottenham Court Road. Ik heb camera’s geplaatst in gans de pub. Zo kan ik mijn kandidaten observeren vooraleer ze aan te spreken. Ik zit op de eerste verdieping in een kamer met balkon. Een assistente heeft mij zonet een lijst met profiel geven van de personen die zullen deelnemen. Ik doorblader ze snel en zet me voor de tv-schermen. Het uur van rendez-vous is 14.00.

Om 10.00 komt een man sierlijk de pub binnen en roept: â€ÂÂÂVerkoopt U BiBas Whisky ?†De barman kijkt op vanachter zijn toog en antwoordt: “Nee, enkel Engelse ale†“Mm, geef mij er maar vijf.†De barman schrikt maar tap er vijf .

Een kwartier later heeft de man zijn vijfde uit en vraagt weer een rondje van vijf. Ondertussen klinkt er buiten stilletjes “I'm on the highway to hell†. Langzaam wordt het geluid sterker, en sterker tot het plots op zijn luidst voor de deur komt. De muziek wordt onderbroken door slippende remmen. De wagen, een feloranje Dodge Charger met geelrode flames op de zijkant, komt tot stilstand voor de deur. Een man met zwart haar en idem Armanipak stapt uit, wandelt naar binnen en vraagt: â€ÂÂÂEen ale en waar is de parking?†De barkeeper antwoordt: â€ÂÂÂLinks van mijn hut is een straatje, indraaien en op het einde zijn er tien plaatsen voorzien. Kies er eentje. Je ale zal klaarstaan als je terug binnen komt.â€ÂÂÂ

Net als de nieuweling de hoek omdraait, komt de volgende al de straat ingereden. De volgende gast is blijkbaar een milieuvriendelijk type want hij komt per bus. Of heeft hij gewoon geen geld voor een wagen? De man ziet er ietwat raar uit. Hij is nogal klein, heeft een gigantische snor die op natuurlijke wijze omhoog staat en een baard zoals de kerstman. Maar wat hem echt speciaal maakt is zijn versierde houweel op zijn rug. De ganse bus staart hij na wanneer hij uitstapt. Hij stopt aan de overkant voor een pak frieten en komt dan, samen met de eigenaar van de getunede Dodge Charger de bar in. â€ÂÂÂBarman, zet er eentje bij voor deze jongen.†De twee gaan samen aan de toog zitten, genietend van hun ale. De dwerg begint het gesprek. â€ÂÂÂWaar komt U vandaan?†“Uit Verona, Italië, en u? †“Uit Brest, Wit-Rusland.†“Mmm, je draagt een houweel, waarom eigelijk?†“Ik ben mijnwerker van beroep. In ons land moet je jezelf kunnen beschermen en daarom draag ik steeds mijn mooiste houweel als geluksbrenger en wapen.†“Mijnwerker zijn lijkt me wat actiever dan mijn beroep als informaticus.†De twee praten nog wat verder.

Ondertussen komt een volgende gast aan. Een witte limousine stopt voor de deur. Een jonge portier in het zwart komt naar de achterste deur en opent ze met klasse, alsof hij het in zijn bloed zit. Een man in een wit maatpak stapt uit. Zijn lange blonde haren wapperen door de zucht van een voorbijrijdende vrachtwagen met als opschrift Rent-A-African. De vrachtwagen snijdt de limo de pas af, het straatje in. De gast uit limo doet teken naar een groepje van vier in een jeep die verderop staat. Het viertal loopt het straatje in. Ik bemerk hoe een kleinste een pistool onder zijn jas draagt . Even later komt een zwarte man uit de straat, hij was geen van de vier. Hij draagt een pak gouden juwelen; kettingen, ringen en dergelijk, en heeft haarstijl zoals de spits Emile Mpenza. Zijn shirt staat bol van de spieren, maar die lijken me niet echt natuurlijk. De neger loopt langs diegene van de limo en steek al roepend â€ÂÂÂJe kan je uitschot in de vuilbak vindenâ€ÂÂÂ, zijn middenvinger op. Hij ramt de deur van de bar open en roept: “Babu Foë is hier en wil bier! Ik ben een rasechte Kameroener en een soort van weldoenerâ€ÂÂÂ. Dat laatste zegt hij met sarcastische glimlach op zijn gezicht. De twee aan de toog, die de Italiaan Guiseppe Di Lente en de Wit-Rus Oleg Blegshev blijken te zijn, kijken hem aan en zien achter hem de passagier van de limo binnenkomen.

Gianpaolo Gamblino, zo noemt de man in wit zich, lijkt me een rustige persoon en negeert Foë volledig. Hij neemt plaats aan een tafeltje in een donkere hoek van de pub. Met hem is al de vierde kandidaat binnen. De eerste klant is ondertussen al aan zijn vijftiende biertje bezig en lijkt nog steeds stevig in zijn schoenen te staan.

Twee andere kandidaten zijn per moto omstreeks 12.00 aangekomen. De eerste is een Chinees en meteen onze jongste deelnemer. Zijn verleden is niet rooskleurig. Hoewel hij nog maar 19 is, werkt hij al acht jaar als freelance rattenvanger in de fabrieken uit zijn streek. Ooit hoopt hij met zijn bonsaiboompjes die hij in zijn vrije tijd kweekt, grof geld te verdienen maar voorlopig lijkt die droom veraf. De Chinees luistert naar de naam Rasa Senang, de tweede fietser naar Gijs De Ballen. Hij heeft een zeer apart beroep en is dan ook de enige van zijn land, Trinidad & Tobago, die als ballenpomper werkt. Ja, Gijs staat bekend in heel Trinidad & Tobago de Nationale Ballen Pomp. In zijn vrije tijd kan hij zijn werk niet met rust laten want hij verzamelt allerlei voetballen. Zo bezit hij onder andere de bal waarmee het kampioenschap in T&B vorig jaar werd beslist en enkele ballen van de WK voorrondes.

Omstreek 13.00 zijn de huidige gasten al aan de praat met elkaar. Net op dat moment stopt een minibusje op de parking. Het busje wiebelt heen en weer, heen en weer, en vijf minuten later stappen een man en twee vrouwen uit. De man is normaal gekleed, de vrouwen wat schaarser. â€ÂÂÂDoen jullie jullie werk terwijl ik in deze pub binnenga. Ik verwacht jullie hier vanavond terug met € 500.†De vrouwen kussen tegelijk op de man zijn wangen en vertrekken. De man, Toni Macaroni, een Italiaanse twintiger, wandelt naar de ingang van de pub. Als hij de hoek neemt, stop er een 4x4. Het raampje gaat open en een van de twee inzittenden vraagt hem: “ Is hier de Expeditie Ye vergadering?†“Ja, ik zal jullie begeleiden naar de parking.†Eens aangekomen op de parking lanceert Macaroni zijn vragen. â€ÂÂÂWie zijn jullie? Wat doen jullie?“ “De naam is Mirko Martinac. Ik beheers enkele tv- en radiostations in mijn thuisland Servië & Montenegro. In mijn vrije tijd speel ik golf en ook blackjack met wat vrienden. En de man naast mij heb ik ontmoet op de weg naar hier. Hij is ook een kandidaat. Hij stond te liften aan de luchthaven.†De tweede antwoordt: â€ÂÂÂAzimbek Beknazarov uit Kirigizië.“ zegt de man terwijl hij de hand van Mr Macaroni schudt. “Ik was tot voor kort oliesjeik maar na mijn zenuwinzinking heb ik het bedrijf overgeleverd aan mijn geadopteerde zoon. Sindsdien ben ik op rust in een nudistenkamp.“ Het trio keert terug naar de hoofdweg en kom de bar binnen. Na een snelle kennismakingsronde zetten ze zich aan tafel.

Tien minuten voor twee is er nog geen spoor van Billy Badassch. Ik besluit alvast naar beneden te gaan. â€ÂÂÂBeste gasten, welkom. Ik heb een tafel voor twaalf gereserveerd in een restaurant een beetje verder in de straat. Maar eerst hou ik hier mijn speech. Ik wacht nog op de laatste gast, Billy Badassch.†Op de hoek van de toog zit nog steeds die persoon van 10u die nu aan zijn 30ste ale toe is. Hij mompelt iets maar niemand verstaat het. Ik ga dichter en vraag: â€ÂÂÂWat zei je?†“Ik … Billy Badassch…10de deelnemer…Rusland…wodka.†is als wat ik versta. Blijkbaar is die dronkaard de laatste kandidaat. De show kan beginnen.

• Antwoorden 107
  • Weergaven 247
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

How to gamble ?

Exact 14.00 kan mijn speech beginnen.

Ik ben, zoals jullie weten, een man van weinig woorden. Dus verwacht van mij geen ellenlange toespraken. Nope, ik leg het uit en indien je het niet snapt, vraag je maar uitleg aan je buurman. Om te beginnen de regels. Het zijn er maar drie dus moeilijk kan het niet zijn. Maar als je deze overtreedt, zal ik me genoodzaakt voelen om je te verwijderen uit de expeditie.

- Gokformulier binnen de twee dagen correct invullen.

- Niet editten van formulier

- Gokken met veelvouden van 5

Oke, dan ga ik over naar hetgeen waar iedereen op wacht. Het gokken. Maar hoe gaat het in zijn werk? Voor ieder seizoen wordt een nieuw spel gestart. Ik, Yallut, zal geen manager zijn van een club.

Iedereen start met een basisbedrag van €100 dat volledig of gedeeltelijk kan ingezet worden. Het eerste seizoen is een opwarmer maar vanaf einde seizoen twee zal de laatste telkens afvallen. Na acht seizoenen schieten er dan nog drie kandidaten over. Met dat trio spelen we de finale. De finale gaat over twee verschillende competities.

Elke keer de competitie half is, zal ik jullie samenroepen om de eerste helft te evalueren. Waar? Dat vernemen jullie via sms of e-mail. Tijdens deze meeting kan je NIETS meer wijzigen.

Inzetten zal gebeuren via een formulier dat hieronder gepost staat. Gelieve dit te kopiëren, in te vullen en hier te posten.

Top Drie:

1…

2…

3…

Laatste Drie:

1…

2…

3…

Topschutter Aantal goals

… …

Assister Aantal assists

… …

Speler van het Seizoen:…

BONUS

Champions League

…-…

Winaar: …

UefaCup Finale

…-…

Winnaar:…

OVERSCHOT:

Nu dat ik iedereen zijn formulier heeft, zal ik het toelichten.

De geinzette bedragen zet je tussen haakjes na de naam.

De winsttelling is al volgt:

De Top Drie en de Laatste Drie(1=laatste) werken via een gelijkaardig systeem.

In de Premier League zijn er drie typen ploegen:

Top: Chelsea, Liverpool, Manchester United, Arsenal

Middenmoot: Aston Villa, Birmingham, Bolton, Charlton, Everton, Manchester City , Middlesbrough, Newcastle, Tottenham

Degradatie: Blackburn, Fulham, Portsmouth, Sunderland, West Bromwich, West Ham, Wigan

Bij de Topdrie geldt:

Top => Inzet x 1,5

Middenmoot => Inzet x 3

Degradatie => Inzet x 4,5

Bij de Laatste Drie geldt hetzelfde tarief maar dan in de omgekeerde volgorde.

Als je de juiste plaats bij de juiste club plaats, wordt je bedrag ook nog verdubbeld.

VB Je zet Tottenham op n°2 voor €10.

Situatie 1: Tottenham is 3de => 10 x 3 = 30

Situatie 2: Tottenham is 2de => 10 x 3 x 2 = 60

Het volgende gedeelte is de Topschutter en Assister. Hier tellen enkel de spelers die starten in het competitie. Zie vb.

Juiste naam => inzet x 2

Juiste aantal => inzet x 3

VB Je zet € 10 in op Rooney en 30 goals.

Situatie 1: Rooney is topschutter maar scoorde 41 keer => 10 x 2 = 20

Situatie 2: Rooney is topschutter met 30 goals => 10 x 2 x 2 = 40

Situatie 3: Eto’o, Chelsea-aankoop is topschutter met 40 goals en Rooney is eerstvolgende met 30 goals. => importaankopen van buiten de Premier League tellen niet mee => 10 x 2 x 2 = 40

Speler van het jaar is een inzet x 5 item wegens de vele mogelijkheden.

Bonus.

Dit moet je invullen zonder bedrag. Het is een extra manier om gratis geld te winnen.

Winst :

Juiste deelnemer: € 250

Juiste winnaar: € 500

Opmerking: je mag een andere winnaar opgeven dan een van de twee deelnemers van de Finales.

Overschot: hier vul je het bedrag in dat niet gebruikt werd.

Als je inzet op een foutief antwoord verlies je uiteraard je ingezette geld.

Geplaatst
  • Auteur

Opmerkingen

Allereerst wil ik sorry zeggen als ik je personage iets anders heb voorgesteld dan je gedacht.

Het gokken op de Premier League is gestart.

Je mag je formulier hier posten

En als er nog vragen zijn, stel maar.

Commentaar altijd welkom !

Wie is Wie ?

Martijn Mirko Martinac

Nielson Billy Badassch

Fabio Costa Guiseppe Di Lente

Marc- Vivien Foë Babu Foë

Daan Oleg Blegschev

Sjoerdinho Giampaolo Gamblino

Jochem Azimbek Beknazarov

Evert Toni Macaroni

Nutterd Rasa Senang

MasterVitesse Gijs de Ballen

Geplaatst

Rat Race :cab: Erg leuk, wereldactie!

Geplaatst

Het lijkt me heel leuk, goed idee WiWa erg orgineel!

Geplaatst
  • Auteur

Het lijkt me heel leuk, goed idee WiWa erg orgineel!

Rat Race :cab: Erg leuk, wereldactie!

Bedankt voor de complimenten maar alles zal afhangen van die tien kandidaten. Trouwens vanaf nu tot zaterdag is het gokken op de Premier League open.

Geplaatst

Ik vind het een leuk idee, dus ga zo door...

Geplaatst

Top Drie:

1. Chelsea (EUR 10)

2. Arsenal (EUR 5)

3. Man U. (EUR 5)

Laatste Drie:

1. Sunderland (EUR 10)

2. West Brom (EUR 5)

3. Wigan (EUR 5)

Topschutter Aantal goals

Thierry Henry - 21 goals (EUR 5)

Assister Aantal assists

Arjen Robben - 20 assists (EUR 5)

Speler van het Seizoen:…

Thierry Henry (EUR 5)

BONUS

Champions League

AC Milan - Chelsea

Winaar:

Chelsea

UefaCup Finale

Werder Bremen - Liverpool

Winnaar:

Liverpool

OVERSCHOT: EUR 45.

Geplaatst

Top Drie:

1. Arsenal (€ 5)

2. Liverpool (€ 5)

3. Chelsea (€ 5)

Laatste Drie:

1. W.B.A (€ 5)

2. Bolton (€ 5)

3. Fulham (€ 5)

Topschutter Aantal goals

Darius Vassel 25 doelpunten (€ 5)

Assister Aantal assists

Kieron Dyer 18 assists (€ 5)

Speler van het Seizoen: Thierry Henry (€ 5)

BONUS

Champions League

Arsenal-Real Madrid

Winaar: Real Madrid

UefaCup Finale

Roma-VfB Stuttgart

Winnaar: Roma

OVERSCHOT: € 55

Geplaatst

Top Drie:

1…Chelsea (€ 20)

2…Arsenal (€ 10)

3…Liverpool (€ 10)

Laatste Drie:

1…West Ham (€ 10)

2…Sunderland (€ 10)

3…West Bromwich (€ 10)

Topschutter Aantal goals (€ 10)

Henry 28 goals

Assister Aantal assists (€ 10)

Robben 14 assists

Speler van het Seizoen: Henry (€10)

BONUS

Champions League

Arsenal - Juventus

Winaar: Arsenal

UefaCup Finale

Roma - Betis

Winnaar: Betis

OVERSCHOT: € 0

Geplaatst
  • Auteur

Euhm het is goed jullie zo snel zijn maar misschien was ik niet volledig duidelijk bij de eerste twee onderwerpen(Top Drie en Laatste Drie) Je moet hier namelijk inzetten per ploeg. Jullie mogen dit editen.

vb

1. Chelsea(€ 20)

2. Liverpool(€ 10)

3. Tottenham(€ 10)

En sjoerdinho je kan enkel inzetten met meervouden van € 5 en niet met 6 of 7 euro.(Dat dient om het voor mij makkelijker te maken om uit te rekenen.)

Geplaatst

Top Drie:

1. Chelsea €10

2 Manchester United €5

3 Newcastle United €5

[€20]

Laatste Drie:

1. West Bromwich €5

2. Portsmouth €5

3. Sunderland €5

[€15]

Topschutter Aantal goals [€10]

Ruud van Nistelrooy 23

Assister Aantal assists [€10]

Frank Lampard 17

Speler van het Seizoen: [€20]

Frank Lampard

BONUS

Champions League

Chelsea-Juventus

Winaar: Chelsea

UefaCup Finale

PSV - Vfb Stuttgart

Winnaar: PSV

OVERSCHOT: €25

Geplaatst

Ok, bedoeling is nu helemaal duidelijk. Heb het nu aangepast.

Ideetje voor de volgende keer... Misschien is het leuker om alle deelnemers hun inzetten te laten PM'en. Dan kan niemand kijken naar elkaars voorspellingen... ;)

Geplaatst
  • Auteur

Ideetje voor de volgende keer... Misschien is het leuker om alle deelnemers hun inzetten te laten PM'en. Dan kan niemand kijken naar elkaars voorspellingen... ;)

Ja, goede tip. Ik zal het dezelfde zo doen.

@Martijn Je Topdrie is niet correct. Je moet met meervouden van € 5 inzetten.

Geplaatst

Ja, goede tip. Ik zal het dezelfde zo doen.

@Martijn Je Topdrie is niet correct. Je moet met meervouden van 5 inzetten.

Het het veranderd :)

Geplaatst

mogen enkel veelvouden of mag ook 5 ?

enkel veelvouden vind ik het budget wel wat laag :*:

Geplaatst
  • Auteur

mogen enkel veelvouden of mag ook 5 ?

enkel veelvouden vind ik het budget wel wat laag :*:

5 is een veelvoud van 5 want 5 x 1 = 5 dus ja 5 mag.

Geplaatst

Top Drie:

1. Chelsea (€5)

2. Arsenal (€5)

3. Manchester United (€5)

Laatste Drie:

1. Fulham (€5)

2. Wigan (€5)

3. Sunderland (€5)

Topschutter Aantal goals

Djibril Cissé 27 goals (€5)

Assister Aantal assists

Steven Gerrard 14 assists (€5)

Speler van het Seizoen:

Djibril Cissé (€5)

BONUS

Champions League

Chelsea - Liverpool

Winaar: Chelsea

UefaCup Finale

Schalke 04 - AS Roma

Winnaar: AS Roma

OVERSCHOT: 55 Euro

Geplaatst

Top Drie:

1 Chelsea (€10)

2 Liverpool(€5)

3 Arsenal (€5)

Laatste Drie:

1 Sunderland (€10)

2 WBA (€5)

3 West Ham United (€5)

Topschutter Aantal goals

Thierry Henry 21 (€5)

Assister Aantal assists

Downing 22 (€5)

Speler van het Seizoen: Terry (€5)

BONUS

Champions League

Liverpool - Inter Milan

Winaar: Liverpool

UefaCup Finale

Schalke 04 - AC Milan

Winnaar:AC Milan

OVERSCHOT: €45

Geplaatst

Top Drie:

1…Chelsea [Eur 20]

2…Arsenal [EUR 5]

3…Man Utd [EUR 5]

Laatste Drie:

1…Sunderland [EUR 5]

2…West Ham [EUR 5]

3…Bolton [EUR 5]

Topschutter Aantal goals

…Henry 21 [EUR 5]

Assister Aantal assists

…Robben 16 [EUR 5]

Speler van het Seizoen:F. Lampard [EUR 5]

BONUS

Champions League

Arsenal-Bayern Munchen

Winaar: Arsenal

UefaCup Finale

As Roma-Villareal

Winnaar:As Roma

OVERSCHOT:40 EUR

Geplaatst

Uhhh... Master vitesse Southampton speelt toch een divisie lager?

Geplaatst

Hij bedoelt waarschijnlijk Sunderland. Ik haal ze ook wel eens door elkaar :cab:

Geplaatst

Top Drie:

1…Chelsea [Eur 10]

2…Man utd [EUR 10]

3…Arsenal [EUR 5]

Laatste Drie:

1…Sunderland [EUR 10]

2…West Bromwich [EUR 5]

3…Wigan [EUR 5]

Topschutter Aantal goals

…Henry 18 [EUR 5]

Assister Aantal assists

… Robben 13 [EUR 5]

Speler van het Seizoen: Gerrard [EUR 5]

BONUS

Champions League

Arsenal-Juventus

Winaar: Juventus

UefaCup Finale

Milan- Barcelona

Winnaar: Milan

OVERSCHOT:40 EUR

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]