Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Give Me The Fucking Ball!!!, a Nottingham Forest story jeweetogggg.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Give me the fucking ball! Give it! Nooooow!! Give me…goddammit, give it to me!! Thank You!!!….…Yeeeees!!!!!! Come one!! Yeah!!!!…

Hamburg was zijn landstitel al kwijt en Keegan wilde een eervol vertrek tegen Forest-manager Brian Clough. Beiden hadden ook tegenover elkaar gestaan in de eerste officiële wedstrijd van Cloughs 44 dagen bij Leeds. Ook waren Keegen voor Liverpool en aanvoerder Billy Bremner van Leeds samen van het veld gestuurd in de FA Charity Shield.

Keegan en Clough waren echte sportmensen en trots op hun vaderland. Clough geloofde tot zijn dood dat hij de bondscoach van Engeland had moeten worden en Keegan bedong in zijn contract met Hamburg dat hij voor elke weedstrijd voor Engeland, ook vriendschappelijke, vrijaf kreeg.

Toen Clough en zijn assistent Peter Taylor hun licht opstaken in Hamburg, kwam het nieuws van een zware tegenslag. In de wedstrijd tegen Crystal Palace had Trevor Francis, die beide cruciale goals maakte in de halve finale tegen Ajax, een achillespees gescheurd. Hij zou de finale van de Europacup missen en ook het EK in Italië. Om de zorgen van Clough nog wat groter te maken was de nukkige Stan Bowles een week tevoren vertrokken. Daardoor kon Forest naar Madrid maar 15 man meenemen, een minder dan toegestaan.

Hamburg had zijn eigen problemen. Coach Zebec, een alcoholist, was net voor het eind van het seizoen ziek geworden. Middenvelder Jimmy Hartwig ontbrak door een knieblessure en Hrubesch, die met een enkelprobleem kampte, had niet eens op de bank gezeten als het geen Europacupfinale was geweest.

Keegan beulde zich tevbergeefs af. Het maatje van Hrubesch, Jürgen Milewski, kwam niet langs verdedigers Larry Lloyd en Kenny Burns. Toen Hrubeshce in de tweede helft werd opgesteld, was hij meer een passagier en zijn aanwezigheid meer een last dan steun. De wedstrijd was toen al gespeeld.

In de negentiende minuut trok John Robertson vanaf links naar binnen en verraste keeper Rudi Kargus door met rechts een schampschot langs de paal te geven.

Onder een beleefd applaus van de weinige fans in Madrid die hadden willen komen, paradeerden Clough en Taylor opnieuw met de cup, die hun nieuwe contract voor drie jaar rechtvaardigde. (uit: ‘50 jaar Europees Voetbal’)

Zesentwintig jaar geleden zat ik in een Engelse Pub aan de radio gekluisterd naar de wedstrijd Nottingham Forest tegen Hamburg te luisteren, het was de finale van de Europa Cup 1. Een jaar eerder had datzelfde Nottingham Forest de Europa Cup 1 ook al gewonnen door in de finale Malmö te verslaan.

En nu zit ik weer in diezelfde pub, maar nu omdat ik gewoon op vakantie ben.

Aan de bar zit zo’n 2 meter verderop een, jonge, fitte man met een groot glas bier in z’n hand. Ik heb zojuist een flesje gekocht en vraag de man of hij de flesopener wil geven. Aangezien ik in Engeland ben is de flesopener in de vorm van een voetbal.

“Can you give me the bal?â€ÂÂÂ, vraag ik de man. Hij kijkt me recht in m’n ogen aan, en barst in tranen uit…toch wel het laatste van wat je van een man in de 20 zou verwachten als hem om een flesopener vraagt. “Y’allright?†,vraag ik, de man mompelt wat en knikt onduidelijk ja. “What’s the matter?â€ÂÂÂ, is mijn vrij logische vervolg. “It’s…â€ÂÂÂ, begint de man, “Nothing, it’s just that…â€ÂÂÂ, veel verder komt hij niet en hij neemt maar weer een enorme slok van z’n bier.

Ik kijk de barkeeper vragend aan, die gebaart dat ik dichter bij moet komen, hij fluistert in m’n oor: “Ask him about Forestâ€ÂÂÂ. Ik richt me tot de beste man en zeg: “You look like a typical Forest fan, am i right or am i wrong?â€ÂÂÂ, ik weet het, heeeel slecht. De man heft zijn hoofd en kijkt me met glunderende ogen aan en zegt: “Come with me.â€ÂÂÂ,kijk nu ben in principe geen wantrouwend persoon maar hier twijfelde ik toch wel even, ik kijk de barkeeper heel even vragend aan maar als hij knikt met zijn hoofd net zoals je moeder vroeger knikte als je oma een snoepje aanbood zijn al mijn twijfels weg. Ik vraag hem waar we heen gaan, naar het stadion, schijnt. “The Stadium?â€ÂÂÂ, “No, Thé Stadium†“Oooh, Thé Stadium†“Yup, Thé Stadum†“Ok, Thé Stadium†“You got it man, Thé Stadium†“Thé Stadium?†“Goddammit, yes, Thé Stadium, fuck man, the Nottingham Forest Stadium†“Ooooooohâ€ÂÂÂ…

Geplaatst
  • Auteur

Give me the fucking ball! Give it! Nooooow!! Give me…goddammit, give it to me!! Thank You!!!….…Yeeeees!!!!!! Come one!! Yeah!!!!…

Hamburg was zijn landstitel al kwijt en Keegan wilde een eervol vertrek tegen Forest-manager Brian Clough. Beiden hadden ook tegenover elkaar gestaan in de eerste officiële wedstrijd van Cloughs 44 dagen bij Leeds. Ook waren Keegen voor Liverpool en aanvoerder Billy Bremner van Leeds samen van het veld gestuurd in de FA Charity Shield.

Keegan en Clough waren echte sportmensen en trots op hun vaderland. Clough geloofde tot zijn dood dat hij de bondscoach van Engeland had moeten worden en Keegan bedong in zijn contract met Hamburg dat hij voor elke weedstrijd voor Engeland, ook vriendschappelijke, vrijaf kreeg.

Toen Clough en zijn assistent Peter Taylor hun licht opstaken in Hamburg, kwam het nieuws van een zware tegenslag. In de wedstrijd tegen Crystal Palace had Trevor Francis, die beide cruciale goals maakte in de halve finale tegen Ajax, een achillespees gescheurd. Hij zou de finale van de Europacup missen en ook het EK in Italië. Om de zorgen van Clough nog wat groter te maken was de nukkige Stan Bowles een week tevoren vertrokken. Daardoor kon Forest naar Madrid maar 15 man meenemen, een minder dan toegestaan.

Hamburg had zijn eigen problemen. Coach Zebec, een alcoholist, was net voor het eind van het seizoen ziek geworden. Middenvelder Jimmy Hartwig ontbrak door een knieblessure en Hrubesch, die met een enkelprobleem kampte, had niet eens op de bank gezeten als het geen Europacupfinale was geweest.

Keegan beulde zich tevbergeefs af. Het maatje van Hrubesch, Jürgen Milewski, kwam niet langs verdedigers Larry Lloyd en Kenny Burns. Toen Hrubeshce in de tweede helft werd opgesteld, was hij meer een passagier en zijn aanwezigheid meer een last dan steun. De wedstrijd was toen al gespeeld.

In de negentiende minuut trok John Robertson vanaf links naar binnen en verraste keeper Rudi Kargus door met rechts een schampschot langs de paal te geven.

Onder een beleefd applaus van de weinige fans in Madrid die hadden willen komen, paradeerden Clough en Taylor opnieuw met de cup, die hun nieuwe contract voor drie jaar rechtvaardigde. (uit: ‘50 jaar Europees Voetbal’)

Zesentwintig jaar geleden zat ik in een Engelse Pub aan de radio gekluisterd naar de wedstrijd Nottingham Forest tegen Hamburg te luisteren, het was de finale van de Europa Cup 1. Een jaar eerder had datzelfde Nottingham Forest de Europa Cup 1 ook al gewonnen door in de finale Malmö te verslaan.

En nu zit ik weer in diezelfde pub, maar nu omdat ik gewoon op vakantie ben.

Aan de bar zit zo’n 2 meter verderop een, jonge, fitte man met een groot glas bier in z’n hand. Ik heb zojuist een flesje gekocht en vraag de man of hij de flesopener wil geven. Aangezien ik in Engeland ben is de flesopener in de vorm van een voetbal.

“Can you give me the bal?â€ÂÂÂ, vraag ik de man. Hij kijkt me recht in m’n ogen aan, en barst in tranen uit…toch wel het laatste van wat je van een man in de 20 zou verwachten als hem om een flesopener vraagt. “Y’allright?†,vraag ik, de man mompelt wat en knikt onduidelijk ja. “What’s the matter?â€ÂÂÂ, is mijn vrij logische vervolg. “It’s…â€ÂÂÂ, begint de man, “Nothing, it’s just that…â€ÂÂÂ, veel verder komt hij niet en hij neemt maar weer een enorme slok van z’n bier.

Ik kijk de barkeeper vragend aan, die gebaart dat ik dichter bij moet komen, hij fluistert in m’n oor: “Ask him about Forestâ€ÂÂÂ. Ik richt me tot de beste man en zeg: “You look like a typical Forest fan, am i right or am i wrong?â€ÂÂÂ, ik weet het, heeeel slecht. De man heft zijn hoofd en kijkt me met glunderende ogen aan en zegt: “Come with me.â€ÂÂÂ,kijk nu ben in principe geen wantrouwend persoon maar hier twijfelde ik toch wel even, ik kijk de barkeeper heel even vragend aan maar als hij knikt met zijn hoofd net zoals je moeder vroeger knikte als je oma een snoepje aanbood zijn al mijn twijfels weg. Ik vraag hem waar we heen gaan, naar het stadion, schijnt. “The Stadium?â€ÂÂÂ, “No, Thé Stadium†“Oooh, Thé Stadium†“Yup, Thé Stadum†“Ok, Thé Stadium†“You got it man, Thé Stadium†“Thé Stadium?†“Goddammit, yes, Thé Stadium, fuck man, the Nottingham Forest Stadium†“Ooooooohâ€ÂÂÂ…

Geplaatst
  • Auteur

Re: Give Me The Fucking Ball!!!, a Nottingham Forest story jeweetogggg.

Ian Bowyer hoort het hem nog schreeuwen, die Robertson. Het was woensdag 28 mei, 1980. Nottingham Forest speelde in het Bernabeu Stadion in Madrid de finale van de Europa Cup 1 tegen Hamburg, en Robertson kréég de bal. Van wie weet Bowyer niet meer precies, maar dát ie hem kreeg, weet hij wel. En Robertson begon te lopen. Hij kroop naar binnen, kruiste voor de verdedigers van Hamburg langs en schoot de bal met rechts in de verre hoek. Als de Portugese scheidsrechter Garrido uiteindelijk voor het einde fluit heeft Forest voor de tweede achtereenvolgende keer de belangrijkste Europese prijs voor clubs gewonnen.

“Maar die eerste keer hè, die was nog veel mooier,†,vertelt Bowyer, “want toen scoorde we vlak voor rust, en lag ik aan de basis van het doelpunt.†Een jaar voor de finale tegen Hamburg speelde Forest namelijk in het Olympia Stadion in München tegen Malmö FF en won die wedstrijd, zoals gezegd, ook. In de 44e minuut gaf Bowyer (zelf middenvelder) de bal aan Robertson, die vervolgens met een crosspass Francis op zijn hoofd bediende, die de 1-0 maakte. “Maar winnen verveelt nooit, en zeker het winnen van de cup met de grote oren niet.†En gelijk heeft ie, die Bowyer. Bowyer werd naar zijn carrière als voetballer assistent-manager van Peter Shilton bij Plymouth Argyle in 1994, vertrok toen naar Rotherham tot ’96, werd toen coach bij Birmingham, kwam daarna terug bij Nottingham Forest en werd in 2004 assistent-manager bij MK Dons, en nu loop ik naast hem, richting The City Ground, het stadion van Forest.

“Its bin a great year hey.†, begint Bowyer als we het stadion binnen wandelen. “Yea, it sure was, they’ve done it brilliant in the league, especially†“It’s a great thing that MK Dons survived, but the league win of Forest excited meself more, to be onest.†Bowyer is geboren in een plaatsje genaamd Little Sutton, dicht bij uhm…tsja, niets eigenlijk. Volgens Bowyer bestond het uit 4 kroegen, 1 kruidenierswinkeltje en een dozijn huizen, ergens aan de oostkust van Engeland. Toen hij in ’68 17 jaar oud was, debuteerde hij in de hoofdmacht van Man City, de voetbalwereld leidde hem vervolgens via Leyton Orient, Nottingham Forest, Sunderland en nog een keer Forest naar Hereford United, waar hij dan ook zijn carrière afsloot.

“Too bad the cups didn’t went very wellâ€ÂÂÂ, zeg ik om het gesperk gaande te houden, “Yea, but you’ve got to look at it like this, because they were knocked out so early, they could focus on the league even better†, antwoord Bowyer, ik antwoord: “Yes, your right, but they really have to practice on those penalty kicks, I mean, getting knocked out on penalties in the second round of the Carling Cup by Millwall, and one month later getting knocked out in the very first round of the Vans Trophy against Cheltenham..†“Yea, but that was a lot of bad luck to, I mean, the central defender scored an own goal in the 70th minute and the keeper got injured in the 20th minute, I mean it’s not that you can say they had good luck†,verweerd Bowyer zich, “Yes, but missing 3 of the first 4 penalties isn’t really class, is it?â€ÂÂÂ, dat was ik weer, nu weer Bowyer, “No, but, it’s just a case of bad luck†“I can agree on that yes.â€ÂÂÂ

Geplaatst
  • Auteur

Nee maar ok, meer kan ik niet lullen over de beste man. Meer gebeurde er ook eigenlijk niet. D’r is namelijk ook niet zoveel te doen in dat kutgat van een Nottingham. Tering he, wat een saaie bedoeling daar, alsof en of de regering alle banen in een straal van 30 kilometer geschrapt heeft en daarom al die werklozen maar in de pub gaan zitten, want meer wordt er écht niet gedaan. Dan hoor je van die verhalen van O wat zijn het toch een die-hard fans daar in Engeland want iedereen loopt in een voetbalshirt van de plaatselijke club, nou misschien doen ze dat omdat ze geen geld hebben om gewone kleren te kopen, waarom lopen ze in schooluniformen, omdat ze geen geld hebben om gewone kleren te kopen, als ze die schooluniformen af zouden schaffen zou iedereen in een Forest shirt rondlopen. Nee maar even serieus, d’r is echt geen zak te doen daar hoor, en dan is het weer ook nog eens slecht. En o o o wat een lol hebben ze daar hoor, als dat clubje dat ergens op het 3e niveau speelt weer eens wint, maar ik moet toegeven: dat doen ze de laatste tijd regelmatig. Ze zijn zelfs gepromoveerd, en daar zijn ze trots op ook hoor. De regionale nieuwszender bericht elke dag over 2 onderwerpen, de eerst: er zijn nieuwe banen geschrapt, de tweede: Nottingham Forest. En ik had me er nog zo veel van voorgesteld. Maar ik ben er maar weer eens achter gekomen, geloof de VVV nooit. Prachtige verhalen over het landschap en de traditie, cultuur etc. en daarnaast ook nog eens mijn eigen nostalgische gevoelens door die gewonnen finales. Maar het valt tegen, en hoe. Dan ook maar in de pub gaan zitten hè, je moet wat, en lullen over Forest natuurlijk, want dat is toch ook een beetje wel de eigenlijke reden dat ik hier ben.

De statistieken van het seizoen 2005-2006:

Transfers:

NottinghamTRANSFERS2005-2006.jpg

Geleende:

NottinghamLEEN2005-2006.jpg

Eindstand:

NottinghamSTAND2005-2006.jpg

Selectie, ergens in de moderne tijd, weet niet precies wanneer:

NottinghamSELECTIE2005-2006.jpg

Moeten de bekers er ook nog bij? Ben ik niet echt ver in gekomen namelijk :cab:

Geplaatst

Hulde _O_

Geplaatst

Kickass Rutger :D

Geplaatst

Taianan _O_ Valt me nu pas op, screentje ?

Geplaatst

Taianan, gimme screen :O

Geplaatst

Taianan, gimme screen :O

die kerel is op schot zeg _O_

wat moet je met Gasgoigne die maar van hem screen svp

Geplaatst

Over topics kicken gesproken.......... :cab:

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]