Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

togo.gif

Tja, het WK is irl in volle gang, dus zullen de topics over landen wel binnekomen. Wat dat betreft is het misschien niet meer zo origineel. Daarom wou ik wel een op zijn zachts uitgedrukt apart land. Het trinidad van Don Leo is inmiddels al niet meer zo origineel.

De eerste opgave die me te wachten staat is Togo naar het WK loodsen. Met als enige wedstrijden Libera en Congo-Brazaville op het programma is dit geen onmogelijke opgave.

De wedstrijd tegen Liberia is inmiddels gespeeld. Hier het resultaat ;

Togo - Liberia :

togoliberia6ty.jpg

De basisopstelling voor de wedstrijd was : Kossi Agassa; Serge Gakpe, Mohama Zanzan, Dare Nimombe, Jean-Paul Abalo; Souleymane Mamam, Yao Aziawonou, Affo Erassa, Cherif Toure - Maman; Emanuel Adebayor ©, Djima Oyawole.

De eerste helft

In een vol Stade General Eyademe in de stad Lome ( wie kent het niet ) beginnen de Togolezen stiekem te realiseren dat het WK in Duitsland erg dichtbij komt. Deze drang is bij de spelers duidelijk zichtbaar. Vanaf fluitsignaal een, gaat iedereen er vol in. Na 40 seconden mogen wel al de 1e kans noteren. Adebayor mikt echter helaas op de paal. Niet lang daarna, in de 8e minuut om precies te zijn is het wel prijs. Dare nibombe stuurt een lange pass richting Adebayor die verlengt de bal en Djima Oyawele weet wel raad met dat buitenkansje en brengt daarmee de stand op 1-0. Lang mogen we hier echt niet van genieten. 2 Minuten later, de eerste keer dat Liberia serieus over de middenlijn komt is het Serge Gakpe die de bal veel te zacht terugspeelt op keeper Agassa en Francis Doe is er als de kippen bij om de 1-1 binnen te tikken. Daarna zakt het tempo in. Kansen zijn er niet meer. Erassa probeert het 2 keer tevergeefs van afstand. Kort voor rust gaat Gakpe wederom in de fout en Francis Doe kan weer alleen op de keeper afgaan. Deze keer is het echter Kossi Agassa die zich met gevaar voor eigen leven op de bal stort en meteen een lange bal naar voren geeft. Adebayor gaat alleen op doelman Louis Crayton af. Hij behoudt echter het overzicht en ziet dat Cherif Toure Maman er beter voor staat en legt de bal af. Een koud kunstje voor hem en de stand is 2-1. En zo gaan we de rust in.

De Rust

In de rust besluit ik Serge Gakpe die een ondermaatse wedstrijd was het spelen te wisselen voor de geboren fransman Emmanuel Matthias. Souleymane Mamam gaf aan teveel last te hebben van zijn enkel en Mickael Dogbe kwam in het team voor hem.

de 2e helft

Door de hitte in Togo laten we de 2e helft Liberia komen en geven hun het initiatief. Hier weet Liberia absoluut geen raad mee en de spanning daalt in tegenstelling tot het weer tot het nulpunt. In de 69e minuut krijgt de wedstrijd toch nog een beetje sensatie. Djima Oyawole is eens te meer ongrijpbaar voor de Liberiaanse verdediging en Engelbert Etonga trekt hem naar de grond. Dit gebeurde in het strafschopgebied van Liberia, Oyawole was doorgebroken, conclusie: penalty + rood voor Etonga. Emmanuel Matthias gaat achter de bal staan. Hij mikt echter op de paal. Toch heb ik het gevoel dat dit het moment is om de wedstrijd te beslissen en geef opdracht om nog een keer te scoren. Deze opdracht was wel aan ze besteed, zo bleek. In de 72 minuut is het Oyawole die binnenkopt uit een voorzet van Yao Aziawonou. De wedstrijd is gespeeld. Het mooiste doelpunt moet nog komen. Wederom Oyawole, zet eerst 2 Liberianen voorschut waarna hij de bal van 25 de kruising in poeiert. 4-1, dit was tevens de eindstand.

Kort na de wedstrijd bereikte ons het nieuws dat concurrent Zambia gelijk had gespeeld tegen Senegal. Dit betekende dat na deze wedstrijden dit de stand is :

standdd5sa.jpg

Dit betekent dat we, met de wedstrijd tegen Congo-Brazaville nog op het programma vrijwel zeker zijn van deelname aan het WK.

_1829513_oyawole150.jpg

Uitblinker Djima Oyawole

Next Time ;

- De laatste wedstrijd tegen Congo-Brazaville;

- De vriendschappelijke wedstrijd tegen Iran

Screens op aanvraag, reacties zijn welkom

• Antwoorden 57
  • Weergaven 142
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

togo.gif

Tja, het WK is irl in volle gang, dus zullen de topics over landen wel binnekomen. Wat dat betreft is het misschien niet meer zo origineel. Daarom wou ik wel een op zijn zachts uitgedrukt apart land. Het trinidad van Don Leo is inmiddels al niet meer zo origineel.

De eerste opgave die me te wachten staat is Togo naar het WK loodsen. Met als enige wedstrijden Libera en Congo-Brazaville op het programma is dit geen onmogelijke opgave.

De wedstrijd tegen Liberia is inmiddels gespeeld. Hier het resultaat ;

Togo - Liberia :

togoliberia6ty.jpg

De basisopstelling voor de wedstrijd was : Kossi Agassa; Serge Gakpe, Mohama Zanzan, Dare Nimombe, Jean-Paul Abalo; Souleymane Mamam, Yao Aziawonou, Affo Erassa, Cherif Toure - Maman; Emanuel Adebayor ©, Djima Oyawole.

De eerste helft

In een vol Stade General Eyademe in de stad Lome ( wie kent het niet ) beginnen de Togolezen stiekem te realiseren dat het WK in Duitsland erg dichtbij komt. Deze drang is bij de spelers duidelijk zichtbaar. Vanaf fluitsignaal een, gaat iedereen er vol in. Na 40 seconden mogen wel al de 1e kans noteren. Adebayor mikt echter helaas op de paal. Niet lang daarna, in de 8e minuut om precies te zijn is het wel prijs. Dare nibombe stuurt een lange pass richting Adebayor die verlengt de bal en Djima Oyawele weet wel raad met dat buitenkansje en brengt daarmee de stand op 1-0. Lang mogen we hier echt niet van genieten. 2 Minuten later, de eerste keer dat Liberia serieus over de middenlijn komt is het Serge Gakpe die de bal veel te zacht terugspeelt op keeper Agassa en Francis Doe is er als de kippen bij om de 1-1 binnen te tikken. Daarna zakt het tempo in. Kansen zijn er niet meer. Erassa probeert het 2 keer tevergeefs van afstand. Kort voor rust gaat Gakpe wederom in de fout en Francis Doe kan weer alleen op de keeper afgaan. Deze keer is het echter Kossi Agassa die zich met gevaar voor eigen leven op de bal stort en meteen een lange bal naar voren geeft. Adebayor gaat alleen op doelman Louis Crayton af. Hij behoudt echter het overzicht en ziet dat Cherif Toure Maman er beter voor staat en legt de bal af. Een koud kunstje voor hem en de stand is 2-1. En zo gaan we de rust in.

De Rust

In de rust besluit ik Serge Gakpe die een ondermaatse wedstrijd was het spelen te wisselen voor de geboren fransman Emmanuel Matthias. Souleymane Mamam gaf aan teveel last te hebben van zijn enkel en Mickael Dogbe kwam in het team voor hem.

de 2e helft

Door de hitte in Togo laten we de 2e helft Liberia komen en geven hun het initiatief. Hier weet Liberia absoluut geen raad mee en de spanning daalt in tegenstelling tot het weer tot het nulpunt. In de 69e minuut krijgt de wedstrijd toch nog een beetje sensatie. Djima Oyawole is eens te meer ongrijpbaar voor de Liberiaanse verdediging en Engelbert Etonga trekt hem naar de grond. Dit gebeurde in het strafschopgebied van Liberia, Oyawole was doorgebroken, conclusie: penalty + rood voor Etonga. Emmanuel Matthias gaat achter de bal staan. Hij mikt echter op de paal. Toch heb ik het gevoel dat dit het moment is om de wedstrijd te beslissen en geef opdracht om nog een keer te scoren. Deze opdracht was wel aan ze besteed, zo bleek. In de 72 minuut is het Oyawole die binnenkopt uit een voorzet van Yao Aziawonou. De wedstrijd is gespeeld. Het mooiste doelpunt moet nog komen. Wederom Oyawole, zet eerst 2 Liberianen voorschut waarna hij de bal van 25 de kruising in poeiert. 4-1, dit was tevens de eindstand.

Kort na de wedstrijd bereikte ons het nieuws dat concurrent Zambia gelijk had gespeeld tegen Senegal. Dit betekende dat na deze wedstrijden dit de stand is :

standdd5sa.jpg

Dit betekent dat we, met de wedstrijd tegen Congo-Brazaville nog op het programma vrijwel zeker zijn van deelname aan het WK.

_1829513_oyawole150.jpg

Uitblinker Djima Oyawole

Next Time ;

- De laatste wedstrijd tegen Congo-Brazaville;

- De vriendschappelijke wedstrijd tegen Iran

Screens op aanvraag, reacties zijn welkom

Geplaatst

Re: Willkommen zum Fussball; The Togo Story

leuke samenvattingen...niet te langdradig dus leuk om te lezen je kunt er misschien een screentje van je selectie bij zetten?

Geplaatst
  • Auteur

selectie9za.jpg

Dit is mijn selectie. Ik ben van plan een zo vaste selectie te behouden als mogelijk is. Dan eerst de Afrika Cup en daarna het WK :P.

Geplaatst

Leuke Samenvattingen Ga zo door! :D

Geplaatst

screentje van die arsenal spits graag, abeydor ofzo

Leuke keuze maar het wordt moeilijk om resultaten te halen op korte termijn....

Geplaatst

Originele topictitel, en je zet het ook erg leuk neer. De samenvattingen zijn erg makkelijk en leuk om te lezen, ik zal deze novelle zeker gaan volgen. De winst op Liberia is trouwens ook erg netjes, ook al staan ze laatste in de groep. Het WK moet haalbaar zijn, ik ben ook benieuwd of je daar voor een verassing kunt zorgen. Veel succes verder met je novelle en je game ;)

Geplaatst
  • Auteur

adebayor5wl.jpg

Hier is Adebayor. De vedette van Togo ;). Verder bedankt voor de leuke reacties. Ik post vandaag nog het volgende deel denk ik.

Geplaatst
  • Auteur

Met een heel lekker gevoel gingen we richting Congo Brazzavile; een land waar ik voordat ik met Togo begon het bestaan niet vanaf wist. Het zou wel extreem vreemd moeten verlopen zouden we het WK nog willen mislopen. Wij zouden moeten verliezen en Zambia zou een doelpuntenverschil van 9 doelpunten goed moeten maken. Maar goed zo ver willen we het niet laten komen. We zijn gewoon van plan hier 3 punten te pakken.

Congo Brazzavile - Togo

congobraztogo0hm.jpg

We begonnen met de volgende opstelling :

Kossi Agassa; Emmanuel Matthias, Mohama Zanzan, Dare Nimombe, Jean-Paul Abalo; Souleymane Mamam, Yao Aziawonou, Affo Erassa, Cherif Toure - Maman; Emanuel Adebayor ©, Djima Oyawole.

Op een plaats gewijzigd ten opzichte van de wedstrijd tegen Liberia. Serge Gakpe is vervangen door Emmanuel Matthias, die ondanks zijn gemistte penalty een betere indruk achterliet.

De eerste helft

De wedstrijd, die door maar liefs 47883 mensen bezocht werd, begon zoals wij richting Congo gegaan zijn. Wij met het gevoel dat we het WK al behaald hebben en hun vinden het welletjes. Met de tropische temperaturen kan ik ze geen ongelijk geven. Het eerste kwartier gebeurde er dan ook zonder te overdrijven helemaal niets. Na 17 minuten kwam de eerste kans van Togo zijde. De opgekomen Emmanuel Matthias legde de bal panklaar bij Souleymane Mamam op het hoofd. Laatsgenoemde mikte echter recht bij keeper Barel Mouko in de handen. Congo Brazzaville wou het massaal opgekomen publiek echter toch nog iets laten zien en voerde het tempo op. Dit resulteerde in drie goede kansen voor hun. Gelukkig voor ons stond Kossi Agassa echter prima te keepen en zorgde ervoor dat de ruststand op 0-0 bleef.

rust

Zoals ik zal zei wil ik in ieder geval niet verliezen hier. Met het tot nu toe vertoonde spel zou dit echter toch gebeuren. Affo Erassa werd eruitgehaald voor Razak Boukari en verder zijn we met een ongewijzigd elftal aan de 2e helft begonnen.

De 2e helft

Het signaal dat ik in de rust heb afgegeven bleek tot de spelers te zijn doorgedrongen. Stond er voor rust nog een mat elftal dat het wel welletjes vond. Nu kwamen we heel anders uit de startblokken. In de 50e minuut kreeg Djima Oyawele de bal uit een vrijwel niet te missen positie nog naast getikt. Acht minuten later werd de ban dan gebroken. Adebayor met de schitterende actie waar de tegenstanders alleen naar konden kijken. Overzicht bewaren afgeven aan Oyawole die het nu wel afmaakt en ervoor zorgt dat we 1-0 leiden. Na de 1-0 neemt de wedstrijd weer het spelbeeld van de eerste helft aan. Saai en de gebeurtenissen zijn schaars. Het is wachten tot de 83e minuut als Yao Aziawonou een bevlieging krijgt. Hij poort zijn directe tegenstander, rent door de verdediging en scoort beheerst de 2-0. Als de wedstrijd nog niet op het saaiste moment was geweest, dan werd de wedstrijd dit de resterende 7 minuten nog. In Togo zal het de mensen echter worst wezen en mij evenmin. Togo gaat naar het WK!!!!!!!.

de eindstand

eindstandkwalificatie4sh.jpg

Alleen tegen Zambia werd verloren en tegen Liberia en Senegal lieten we 2 punten liggen. Al met al hebben we ons redelijk eenvoudig gekwalificeerd voor het WK. Dit waren echter geen top tegenstanders die we in Duitsland wellicht wel tegenkomen. Tijdens de Africa Cup kunnen we echt laten zien hoever dit Togo is.

1948493357_1999999587_Adebayor01_pics_192221.jpg

Adebayor; de jonge leider

Dan volgt op 13 november 2005 de laatste wedstrijd van het jaar van Togo. Tegenstander is Iran. We zullen het in Teheran moeten doen zonder Emmanuel Matthias, Cherif-toure Maman, Djima Oyawole en Emmanuel Adebayor. Deze speler waren lichtgeblesseerd ( Maman wat langer, een maand om precies te zijn ) en daarom wou ik het risico niet nemen om iets te forceren in een nietszeggende wedstrijd.

Iran - Togo

irantogo8py.jpg

We begonnen de wedstrijd met de volgende spelers :

Kossi Agassa; Serge Gakpe, Mohama Zanzan, Dare Nibombe, Jean Paul Abalo ©; Souleymane Mamam, Yao Aziawonou, Affo Erassa, Musaba Selemani; Bill, Mohamed Kader.

Sergio Gakpe is de vervanger van Emmanuel Matthias, Selemani komt in de plaats van Cherif-Toure Maman, en Bill en Kader vervanger het duo Oyawole - Adebayor.

De eerste helft

Als je naderhand de eindstand bekijkt lijkt het misschien dat de wedstrijd saai was. Niks is minder waar. Vanaf minuut 1 gingen beiden teams vol in de strijd om het jaar met winst af te sluiten. In het eerste half uur lijkt er erop dat Togo hier in gaat slagen. Voorin is echter de kracht van Adebayor en Oyawole een gemis. Kader kreeg 4 (!) opgelegde kansen. Na 32 minuten lijkt het erop dat Bill ons op voorsprong brengt. Hij kopt mooi binnen, maar volgens de grensrechter deed Bill dit in buitenspel positie. Het laatste kwartier van de eerste helft was voor Iran. Het dichtste bij de openingstreffer was Mahdavikia. Zijn inzet belandde echter op de lat.

rust

Behalve een compliment voor het eerste half uur besloot ik ook een groot deel te wisselen. Het is toch vriendschappelijk en ik vind dat de spelers die toch bij de groep zaten en zich altijd voorbeeldig hebben gedragen ook een keer aan spelen toe moeten komen.

Kossi Agassa - Kojouri Obilde.

Mohama Zanzan - Ludovic Assemoassa.

Dare nibombe - Lantane Ouadja.

Souleymane Mamam - Thomas Dassevi.

Bill - Bachirou Salou.

Mohamed Kader - Yao Makuwo Senaya

Oftewel ; de wissels.

De 2e helft

Iran had in de rust niet de jongens die altijd spelen ernaast gelaten, maar speelde nog ongewijzigd door. Het kwaliteitsverschil werd hierdoor wel duidelijk. In de 2e helft hebben wij ons voornamelijk beziggehouden met het afstoppen van de Iranezen. Ali Daei en Hashemiam zijn in de eerste 5 minuten na de rust al beide zeer dicht bij de openingstreffer. Invaller Obilde redde op de inzet van Daei zelf knap en bij Hashemiam's poging kreeg hij hulp van verdediger Gakpe, die nu wel bewees goed te kunnen spelen. In het vervolg van de 2e helft heeft Iran duidelijk het overwicht, maar in echt grote kansen resulteerd dit niet. Hiervoor een compliment aan invallers Assemoassa en Ouadja, die bewezen het niveau ook aan te kunnen. In de 84e minuut moeten we ons toch gewonnen geven. Invaller Khodadad Azizi ( die pas 2 minuten in het veld stond als invaller voor Hashemiam ) kopt binnen uit een corner nadat Keeper Obilde ernaast zat. In de resterende minuten liet Iran ons komen. Dit liep nog uit op een levensgrote kans van Bachirou Salou. Zijn inzet werd echter via de keeper zijn arm en de lat onschadelijk gemaakt.

Ondanks het verlies tegen Iran ben ik toch redelijk tevreden over hoe het met Togo gaat. In juni spelen we in Duitsland, dat was het hoofddoel en dat is bereikt. In Januari word gekeken wat we kunnen uitrichten op de Africa Cup en dan word toegewerkt naar Duitsland.

Togo%20warriors.JPG

Zij weten het zeker: Togo wordt wereldkampioen.

Next Time

Togo op de Afrika Cup.

Screens op aanvraag en reacties zijn welkom

Mohamed Kader :

kader7or.jpg

Geplaatst

das kut als spits in 51 interlands nog geen goals... Maarja goede prestaties en succes in de afrika cup..

Geplaatst

Ik dacht dat kader de topschutter van Togo was(irl),blijkbaar niet dus

Geplaatst
  • Auteur

Zo te zien is Kader niet echt de goaltjesdief, maar :

Hier zijn de lotingen voor Afrika Cup en WK:

Afrika Cup ;

lotingafrikacup2nf.jpg

WK 2006 ;

lotingwk2pa.jpg

Geplaatst

Whaha. Die kader met 0 goals in 51 wedstrijden. Maar meestal klopt het niet. Stern John klopt ook totaal niet in FM! Maar de loting voor het WK ziet er wel goed uit. Die van de Africa Cup daarentegen ziet er lastig uit!

Geplaatst

afrika cup heb je erg lastig geloot ja, wk ook best wel lastig met mexico en turkije

Geplaatst

Is Congo-Brazeville hetzelfde land als Congo DR, ik heb er namelijk nog nooit van gehoord... :O]:

Geplaatst

Nee Congo DR heeft een blauwe vlag met een geel ster ofzo in het midden

Congo Brazeville heeft een groen/geel/rood diagonaal getreepte vlag...

Geplaatst
  • Auteur

Zo, na ons gekwalificeerd te hebben komt de voglende uitdaging op ons pad. Zo goed als mogelijk presteren in de Afrika Cup. Mijn doel persoonlijk is om de groepsronde te overleven die niet al te gemakkelijk is. Alles wat meegenomen word, is mooi. Verder moet dit toernooi een wijze les worden richting het WK. Laten we maar beginnen met de groepsronde!

Zuid Afrika - Togo

1ewedstrijd6sg.jpg

Opstelling van Togo zijde : Kossi Agassa; Emmanuel Matthias, Mohama Zanzan, Dare Nimombe, Jean-Paul Abalo; Souleymane Mamam, Yao Aziawonou, Affo Erassa, Cherif Toure - Maman; Emanuel Adebayor ©, Djima Oyawole.

Inmiddels is dit ongeveer onze vaste opstelling geworden

De eerste helft

Op papier heeft Zuid-Afrika veel kwaliteit. Met spelers als Pienaar, beide Mokoena's en Buckley zijn ze op papier sterker dan ons. Dat wil dus zeggen dat wij dat verschil moeten goed maken door strijd te leveren. De strijd zat er al meteen goed in. Echter bracht de snelheid van Pienaar ons direct in de problemen. Na 2 minuten dribbelde hij Jean Paul Abalo voorbij en legde een voorzet op het hoofd van Buckley die gelukkig voor ons naast mikte. De druk van Zuid-Afrika bleef. Onze eerste echte uitbraak was echter meteen prijs. Een knap uitgevoerde counter via Souleymane Mamam en Yao Aziawonou bezorgde de bal bij Adebayor die genadeloos hard de bal de korte hoek in trapt. 1 kans, 1 goal. 0-1 Togo, bedankt!. Duidelijk verward hervat Zuid-Afrika de wedstrijd. We kregen na de 0-1 nog 2 kansen om de score uit te breiden. Oyawole stond echter nog niet op scherp. De stand bleef dus 0-1. Zuid-Afrika herpakt zich echter gaandeweg de 1e helft en krijgt een aantal kleine kansjes. In de 39e minuut is het prijs. Pienaar geeft een mooie steekpass en het is Burton O'brien die Agassa kansloos laat. Verder gebeurd er niks noemenswaardigs in de resterende 6 minuten.

Rust

1-1 ruststand. Eigenlijk valt hier weinig op af te dingen. Ploegen zijn aan elkaar gewaagd. Ik besluit de nog niet geheel fitte Cherif-Toure Maman te wisselen voor Razak Boukari. Boukari die snelheid heeft moet ervoor zorgen dat Pienaar niet telkens vrij kan komen oplopen. Verder geen wissels.

de tweede helft

De tweede helft begon niet al te verrassend. Eigenlijk gebeurde er niet veel in het begin. Het tempo was een stuk lager dan voor rust. Boukari slaagde gelukkig wel erin om Pienaar een beetje in toom te houden. Door de snelheid die Boukari bezit kan Pienaar hem niet vrij laten. Eerste "hoogtepunt" is in de 60e minuut. Een uiterst gemene tackle van Aaron Mokoena op Dare Nibombe die zich hier zodanig blesseerd dat het einde toernooi voor Nibombe is en een opstootje tot gevolg waarin Oyawole Buckley en Tony Coyle krijgen geel en boosdoener Mokoena krijgt slechts een waarschuwing. De sfeer wordt grimmiger en het spel van beiden kanten minder. Echte kansen vallen niet te noteren en er word voornamelijk gericht op de enkels van de tegenstander. Het venijn zit hem echter in de staart. 90 Minuten gespeeld, en we krijgen er 3 extra. In de 92e minuut krijgen we nog een hoekschop. Mohama Zanzan draait de bal de 16 in en het Oyawole is er als de kippen bij om zijn voetje bij de tweede paal ertegen te zetten en ons de winst te bezorgen!

Ghana en Senegal hebben niet in de laatste minuut gescoord en bij hun is het bij een 1-1 gebleven. Volgende wedstrijd staat Senegal te wachten. Bij winst zijn we al in de 2e ronde.

De tweede wedstrijd

2ewedstrijd8cv.jpg

Opstelling ; Kossi Agassa; Emmanuel Matthias, Mohama Zanzan, Ludovic Assemoassa, Jean-Paul Abalo; Souleymane Mamam, Yao Aziawonou, Affo Erassa, Cherif Toure - Maman; Emanuel Adebayor ©, Djima Oyawole.

Slechts op 1 plek gewijzigd. Assemoassa is de vervanger van de geblesseerde Nibombe.

de eerste helft

Deze wedstrijd was bedoeld minder fysiek te laten verlopen als de vorige. Met fysiek bedoel ik eerder bruut. Misschien dat deze uitspraak het eerste half uur een beetje anders werd opgevat als bedoeld. We waren veel te lief voor Senegal. Senegal speelde echter zo behoudend dat het ook niet gevaarlijk werd. We moeten wachten tot de 34e minuut voor de eerste kans. Salif Diao van Senegal mag deze op zijn naam schrijven. Hij komt vrij voor keeper Agassa die echter goed naar de bal blijft kijken en de bal naast kan tikken. 8 Minuten later komt de openingstreffer. Het is Adebayor die een vrije trap via het hoofd van Frederic Mendy is het doel van Senegal werkt. Deze stand houden we aan tot de rust.

Rust

Ik besluit in de rust geen wissels door te voeren. Echter geef ik wel aan dat de agressie een pitje hoger mag. Op zoek naar de tussenweg tussen de 2e helft tegen Zuid-Afrika en de pasgespeelde 1e helft tegen Senegal.

de tweede helft

De agressie hoefden we zelf niet op te voeren. Blijkbaar heeft de Senegalese bondscoach dit aan zijn team nog duidelijk gemaakt. Het is El-Hadji Diouf die na een elleboog op Emmanuel Matthias het veld moet verlaten. Een voorsprong op zak en tegen een man minder. Eigenlijk mogen we dit niet meer uit handen geven. We laten het gehavende Senegal in hoeverre ze hier nog toe in staat zijn het spel maken en ze worden zelden gevaarlijk. Bij ons is Adebayor tot tweemaal toe dichtbij de beslissing. Hij verzuimt echter de bal tussen de palen te schieten. In de 80e minuut is Habib Beye het zichtbaar zat dat Togo Senegal een beetje voor schut is het zetten door rustig te blijven tikken en Senegal te laten rennen. Hij lanceert Adebayor die wonder boven wonder er niks aan over houd. Beye krijgt ook rood en een penalty voor ons. Adebayor neemt de taak op zich en schiet de bal onberispelijk in de bovenhoek. Enige gebeurtenis is de resterende tien minuten is adebayor die zijn 3e maakt uit een corner van Zanzan die hier wederom laat zien goed te zijn in corners.

Zo na 2 wedstrijden gespeeld te hebben tegen Zuid-Afrika en Senegal, toch aardige teams hebben we 6 punten en zijn we verzekerd van de kwartfinale. Tegen Ghana zullen we dan ook niet op volle kracht starten.

De derde wedstrijd

3ewedstrijd7hv.jpg

Gelegenheidsopstelling voor deze wedstrijd ; Kossi Agassa ©; Serge Gakpe, Lantame Ouadja, Kodjo Djoumaresse, Ludovic Assemoassa; Thomas Dossevi, Affo Erassa, Guillaume Brenner, Razak Boukari; Bill en Mohamed Kader.

De eerste helft

Wij waren er al. Ghana moest zich nog 100% geven om plaatsing voor de kwartfinale veilig te stellen. Dit was duidelijk zichtbaar in het spelbeeld waarin wij continu onder vuur lagen. Wonder boven wonder hielden we het de eerste helft dicht achterin. Hierin hebben we veel te danken aan Kossi Agassa, de lat, de paal, de grensrechter en Djoumaresse die tot 2 maal toe een bal van de lijn af wist te halen. Isaac Boakye was het dichtst bij de openingstreffer. Sterker nog, hij maakte de openingstreffer. De grensrechter beoordeelde de positie waarin hij scoorde echter als buitenspel. Enige doelpoging van ons kwam van Mohamed Kader die van 20 meter in de handen van Philemon McCarthy schoot.

Rust

Op zich was een wedstrijd als deze te verwachten. Ik wou ons echter niet volledig af laten gaan dus besloot in de rust Emmanuel Adebayor erin te zetten voor Bill en Aziawonou kwam in het veld voor Guillaume Brenner.

De tweede helft

De wedstrijd hervatte zich al anders dan de in de 1e helft het geval was. Ghana was toch nog de bovenliggende partij. De wedstrijd speelde zich echter niet meer constant in ons stafschopgebied af maar het was een gevecht op het middenveld. Zo onverdiend als maar kan komen we echter toch op voorsprong. De individuele klasse van Adebayor geeft de doorslag. Na doorjagen op Appiah en Chelsea speler Essien omspeeld te hebben komt ie in de 16 meter van de tegenpartij en dan is Adebayor levensgevaarlijk. Zo ook nu. Een halve meter ruimte en hij krult de bal de lange hoek in. Lang mogen we er niet van genieten. 5 minuten later in de 66e minuut is het Isaac Boakye die voor de tweede keer doel treft. Deze keer echter niet in buitenspelpositie. Deze stand zou op het scorebord blijven staan. Essien was nog dichtbij de overwinning. Agassa stond echter goed op te letten. In de 90e minuut is het Adebayor die bijna de ruiten van Ghana intrapt. Zijn poging beland echter op de lat.

Doordat Zuid - Afrika wist te winnen van Senegal heeft Ghana zicht toch geplaatst voor de kwartfinale. In diezelfde kwartfinale zullen wij het moeten opnemen tegen titelhouder Tunesie.

Togo plaatst zich dus voor de kwartfinale. Doel is eigenlijk al bereikt. Nu is alles mooi meegenomen.

Togo-dans%203.jpg

Deze fan is in opperste extase nadat Togo de volgende ronde bereikt, wat moet dat worden als we wereldkampioen worden ;)

Volgende keer Komt het vervolg van de Afrika Cup met de kwartfinale en eventueel vervolg hiervan.

screens op aanvraag en reacties zijn welkom

Geplaatst

Goed die lastige groep doorgekomen.. Kun je en screentje geven van je tactiek?

Gaat goed zo, ik blijf het volgen;)

Geplaatst
  • Auteur

Mijn tactiek is gewoon een 4-4-2 met opkomende middenvelders. Ik pas meestal per wedstrijd kleine dingetjes aan. Ook door te kijken naar wat voor tegenstander ik heb.

Geplaatst
  • Auteur

Het doel van de Afrika Cup was zoals gezegd bereikt. Nu zouden we moeten zien af te rekenen met Tunesie, de regerend afrikaans kampioen. Makkelijk zou het niet worden maar we hebben kansen.

Tunesie - Togo

kwartfinaletunesie1fo.jpg

Ja dit mogen we een stuntje noemen. Santos bezorgde kort voor rust Tunesie volkomen terecht de voorsprong. Kort na rust is het echter de individuele klasse van Adebayor die wederom de doorslag geeft. Hij scoort na een mooie solo de 1-1. Kansen over en weer hierna. Na 90 minuten is het nog steeds 1-1. Wat wil zeggen dat we gaan verlengen. In de verlenging zijn we zichtbaar vermoeid. Het is echter in de 117e minuut Ludovic Assemoassa bij bij een corner binnenkopt en ons de halve finale in kopt.

In de halve finale zou Zambia de tegenstander zijn.

Zambia - Togo

halvefinalezambia3el.jpg

Dit mag teleurstellend worden genoemd. Er is duidelijk zichtbaar dat we vermoeid zijn van de uitputtingsslag tegen Tunesie. Desondanks kregen wij ook kansen. In de 2e helft mistte Zambia nog een penalty. Nadat na 90 minuten en nog eens 30 minuten verlenging de stand nog steeds 0-0 was, moesten er penaltys aan te pas komen. Hier waren we helaas erg ongelukkig in. De enige die hem wist te benutten was Adebayor. Verder hier niks over. Al met al is het een redelijk geslaagd toernooi geweest. In de kleine finale zullen ook nog andere spelers een kans krijgen. Ghana wordt hierin de tegenstander.

Ghana - Togo

kleinefinaleghana1zh.jpg

Zonder Adebayor zat er verdomd weinig in vandaag. Oyawole liet echter zien dat hij achter Adebayor de op een na beste speler van Togo zien en opende de score in de 12e minuut al. Nog voor rust mistte Amoah een penalty. Na rust maakte hij zijn fout goed en maakte de 1-1. Dit bleef het tot de 120e minuut. Wat toen gebeurde kun je zelf wel zien. Wederom zijn de penaltys ons niet gunstig gezind. Helaas, maar ik ben redelijk tevreden over dit toernooi. Op naar het WK !

Ik heb de wedstrijdverslagen een beetje ingekort. Is nogal lastig telkens wat nieuws gaan verzinnen voor erbij. Dus doe ik het maar zo. Na het WK ga ik zowiezo naar een club en dan wil ik dit topic ook aanhouden dus dan ook geen uitgebreide verslagen. Hopelijk blijven jullie het wel nog lezen. En jullie weten het :

screens op aanvraag

Geplaatst

Is Congo-Brazeville hetzelfde land als Congo DR, ik heb er namelijk nog nooit van gehoord... :O]:

Brazzaville is Frans Congo, DR Congo is Belgisch Congo.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]