Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Re: Willkommen zum Fussball; The Togo Story

Screentje Salifou graag

• Antwoorden 57
  • Weergaven 141
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

Heeft Zambia de Afrika Cup ook gewonnen? ;c Verder doe je het erg leuk, jammer van die halve finale. Zo sterk is Zambia toch niet. Maargoed, op naar het WK! Succes :)

Geplaatst
  • Auteur

Ivoorkust heeft de afrika cup gewonnen in de finale tegen Zambia. Ook pas na verlenging.

Salifou:

salifou9vp.jpg

Geplaatst
  • Auteur

Voor vrijwel de hele selectie van Togo is waarschijnlijk het hoogtepunt van hun carriere aangebroken. Ze mogen hun talent showen op het WK. Het podium waar je als voetballer hebt willen spelen. Ingedeeld bij Mexico Turkije en Oekraine zal het niet makkelijk worden. Ik zie ons echter wel een stuntje veroorzaken ;).

Togo - Mexico

wedstrijd1mexico8ec.jpg

Een fantastische wedstrijd voor een voetballiefhebber. Mexico komt op 2-0 voorsprong. Ze krijgen tussen de 2 doelpunten in een rode kaart. Nog voor rust herpakken we ons en komen terug tot 3-2. Na rust breiden we zelfs nog uit naar 4-2. Matthias moet noodgedwongen aan de rem trekken omdat anders Blanco voor zijn 3e op kan. Hij krijgt hiervoor rood. 10 Minuten voor tijd komt Mexico nog terug tot 4-3 en dan is het effe billen knijpen. We houden echt stand. Een fantastisch debuut van Togo op het hoogste podium.

Turkije - Togo

wedstrijd2turkije7vc.jpg

Helaas kan het niet altijd feest zijn. We waren niet echt de onderliggende partij. Echter stond Turkije achterin goed opgesteld en de individuele klasse van Nihat gaf nog voor rust de doorslag. Souleymane Mamam blesseerde zich en zal waarschijnlijk niet meer deelnemen op het WK. Een dubbele tegenvaller. Maarja we hebben nog een kans tegen Oekraine. Winst betekend volgende ronde voor ons. Oekraine zal het moeten doen zonder Sheva die rood kreeg in de wedstrijd tegen Mexico.

Togo - Oekraine

wedstrijd3oekraine7wr.jpg

Wat er deze wedstrijd gebeurde was met geen pen te beschrijven. Waarschijnlijk zouden de toeschouwers hebben gedacht dat er iets vreemds aan de hand was. Werkelijk alles lukte bij ons. We speelen Oekraine volledig van de mat. Ze hebben amper kansen gehad en wij legden er maar liefs 7 in. Ik durf zonder enige twijfel te zeggen dat de allerbeste wedstrijd van Togo ooit was. En niet alleen een monsterzege. We gaan ook met vol vertrouwen richting de 2e ronde. Waar de Verenigde Staten onze tegenstander zullen zijn.

To Be Continued

Geplaatst

Wow 7-0 :| Fantastisch. :thumb:

Geplaatst
  • Auteur

Het sprookje gaat dus nog steeds voort. De Verenigde Staten zullen we moeten verslaan willen we het sprookje een vervolg geven. Laten we maar eens kijken wat er van gekomen is op WK 2006.

V.S. - Togo

achtstefinalevs8tk.jpg

Zoals jullie zijn. Het sprookje duur nog steeds voort! Togo in de kwartfinale. De wedstrijd was gelijkopgaand. Tot tweemaal toe kwamen wij op voorsprong, via Adebayor en Oyawole. Brian McBride en Conor Casey brachten de verenigde staten telkens terug. Na 62 minuten was de stand 2-2. Deze stand zou het 58 later nog zijn. Wat betekend dat er penaltys aan te pas moeten komen. Op de Afrika Cup draaiden de penaltys ons de nek om. Nu zijn penaltys voor even de beste vriend van een Togolees. Agassa werd de held van de avond door 3 penaltys te stoppen. Volgende tegenstander ; Tsjechie.

Tsjechie - Togo

kwartfinaletsjechie0qp.jpg

Een droomstart. Zo kon je onze start wel noemen. Adebayor jaagde binnen 8 minuten al 2 ballen tegen de netten. Bij beiden doelpunten kon Lastuvka alleen maar kijken en de bal uit het net vissen. Lastuvka stond in het doel omdat Cech geblesseerd was ( denk ik ). Binnen tijdbestek van 9 minuten deed Jan Koller het zelfde bij Agassa als wij deden bij Lastuvka. Twee ballen zijn goal in knallen. Hij deed dit in de 20e en 29e minuut. Daarna dicteert Tsjechie het spel en is het eigenlijk wachten op de 3-2 van Tsjechie. In de 70e minuut is het echter Oyawole die er op de counter 2-3 van maakt. En het sprookje duurt voort. Halve finale wordt tegen Frankrijk. Persoonlijk dacht ik dat dit exit zou worden.

Togo - Frankrijk

halvefinalefrankrijk3su.jpg

Sorry maar ik heb er geen woorden meer voor. We werden gewoon 120 minuten onder druk gezet door de Fransen. Kossi Agassa was in absolute topvorm en was zonder meer man of the match. We zijn amper voor Barthez verschenen. De snelheid van Adebayor zorgde ervoor dat Gallas een overtreding moest maken in de verlenging. Oyawole nam de zware druk op zich om te penalty te nemen. Hij bezweek niet en schoot Togo naar de finale!. Volgende slachtoffer ; Brazillll.

Togo - Brazilie

finalebrazil9zg.jpg

Schorsing voor Ronaldinho en blessure voor Ronaldo gaf ons nog hoop. We hadden niks te verliezen. Die indruk maakte we ook en speelde frank en vrij. We deden zelfs niet veel onder voor Brazilie, dat ons blijkbaar had onderschat. Ze waren zichtbaar verbaasd over de wilskracht van Togo. In de 58e minuut maakt Affo Erassa die wilskracht duidelijk. Hij plaatst in zijn poging al zijn ziel en zaligheid en laat Dida van 25 meter kansloos. Stiekem beginnen we ons te realiseren dat we wereldkampioen kunnen worden. Hierdoor word het spel onrustiger en is het Edmilson die 10 minuten voor tijd bij een corner binnenkopt na slecht dekken. Hierna neem Brazilie het dominant voetbal aan wat we van ze gewend zijn. We komen er tot de 120e minuut niet meer uit. En was het tegen de V.S. ; Penaltys zijn voor even onze beste vriend. Vanaf nu zijn penaltys uitgeroepen tot beste vriend van Togo.

TOGO WELTMEISTER 2006

In eigen land zijn de prestaties niet onopgemerkt gebleven met dit als gevolg ;

alkmaar7bg.jpg

Az speelt overigens Europees voetbal.

Het Gebruikelijke

Geplaatst

holy fock, dat was goed!, blijf je ook je resultaten met az posten?

Geplaatst

Goed gedaan met Togo, ik beschuldig je nergens van maar ik vind het wel hoogstens opvallend dat je met 7-0 weet te winnen van Oekraïne, en tegen gelijkmatige of zelfs slechtere teams verliest en/of gelijkspeelt. ;)

Geplaatst

Echt fantastisch _O_

Geplaatst

Goede resultaten. Alleen 7-0 van Oekraine winnen :cab:

Geplaatst
  • Auteur

Ja die 7-0 was ongelofelijk. Toen verliep gewoon alles perfect. Tegen Turkije werd verloren. Toen had ik blijkbaar het helemaal verkeerd ingeschat. En de gelijke spelen doel jij op Zambia en Ghana denk ik. Tegen Zambia was geen enkele speler meer fit en verloren we na penaltys. En tegen Ghana speelde ik niet met het sterkste team en had ik geen zin om moeite te doen.

Geplaatst

woowwww!!!:|

wereldkampioen met Togo... haast onmogelijk!

GEWELDIG!!

Geplaatst

Kan je misschien de Geschiedenis -> Mijlpalen van Oekraïne posten?

Geplaatst
  • Auteur

Dat mag jij zeker ;

mmmm6dc.jpg

Trouwens, als jullie me niet vertrouwen hoeft het voor mij niet meer.

Geplaatst

Zeer knappe prestatie.

Geplaatst

Dat mag jij zeker ;

mmmm6dc.jpg

Trouwens, als jullie me niet vertrouwen hoeft het voor mij niet meer.

Hoezo zouden we jou niet vertrouwen?

Geplaatst

Misschien denkt hij dat wij denken dat hij cheat. Ik denk het iig niet.

Geplaatst

Ik ook niet, zeer knap. Screent Oyawole.

Geplaatst

Zeer opvallend, zeer knappe prestatie.

Het lijkt mij ook zeer cool om bondscoach van een land te worden, maar ik heb nog een contract voor 2 jaar bij VVV-Venlo dus ... :P

Je brengt het Togo Story mooi met plaatjes, screens en omschrijvingen: Compliment!

Geplaatst

ja je kan ook bij een club trainen en bondscoach zijn

Geplaatst
  • Auteur

Djima Oyawole ;

oyawole4uj.jpg

Hij is overigens speler van RKC Waalwijk.

Later in de middag zal een update volgen. En bedankt voor de leuke reacties ;). En ik dacht dat de persoon die de geschiedenis mijlpalen van Oekraine veronderstelde dat ik cheat. Maar gelukkig denkt de rest daar niet zo over ;)

Geplaatst
  • Auteur

Ten eerste zou ik iemand willen vragen de topic naam te veranderen in ; Willkommen zum Fussbal; van Togo naar Alkmaar.

En ja ik heb bij Togo ontslag genomen. Reden : de prestaties vielen niet te overtreffen.

Dus zijn we aangekomen in Alkmaar. Dan komt nu een verslag van de eerste seizoenshelft in Alkmaar:

Transfers In

inkomendetransfers5pi.jpg

De 2 bovenste waren al gepland toen ik in Alkmaar landde. Beerkleef vind ik onnodig. Van Tornhout is nog wel eens van pas gekomen. De rest veel oostblokkers. Die zijn lekker goedkoop. En verder is Viduka een aansprekende naam die er bij is gekomen.

Transfers Uit

uitgaandetransfers9pd.jpg

Van Perez was al lang bekend dat ie vertrok naar Ajax. De transfervrije spelers lig ik niet wakker van. Landzaat die 9 miljoen opbrengt kon ik niet laten. En de andere 2 kregen we nog aardige spelers voor terug + een redelijk bedrag.

De KNVB beker

3erondebeker3zk.jpg

Dat is dus het nadeel van de loting. De 2 titelkandidaten moeten meteen tegen elkaar. In de competitie is te zien dat we gewaagd zijn aan Feyenoord en dat is hier ook te zien. Uiteindelijk trekken we na het nemen van penaltys aan het langste eind.

4erondebeker5ym.jpg

Dan hebben we het voordeel van de loting. DOS Kampen kwam uit de kokertjes. Ja, we winnen 8-0. Wat moet je meer tegen zo'n tegenstander. Heerenveen wacht de volgende ronde.

De UEFA Cup

1e Ronde

1erondehenwedstrijduefa5qy.jpg

1erondereturnuefacup2oe.jpg

Kaunas luidde de naam van onze tegenstander. Over twee wedstrijden hebben we niet meer gedaan dan nodig was. Niks weggegeven, 2 keer scoren en klaar. Op naar de groepsronde.

Groep H

groeph1ewedstrijd6nb.jpg

Een wedstrijd waarin wij beter waren, gretiger speelden dan Stuttgart en verdiend wonnen. Trapatoni had na de wedstrijd alles afgebroken kreeg ik in mijn nieuwsberichten. Toch wel realistisch spelletje ;).

groeph2ewedstrijd6ln.jpg

Een evenwichtige wedstrijd waarbij wij de langste adem hadden en de winst in het laatste kwartier naar ons toe trokken.

groeph3ewedstrijd1mf.jpg

In Israel speel je normaal liever niet. Gelukkig kwamen we binnen 12 minuten al op 2-0 voorsprong. We vonden het wel goed zo. Kwalificatie is met de wedstrijd tegen Osasuna nog op het programma een feit.

groeph4ewedstrijd5um.jpg

Met niks meer op het spel, hebben we het publiek wel nog vermaakt. Ze kregen een leuke wedstrijd voorgeschoteld en we wonnen ook nog eens 3-2 en ik heb met AZ nog geen wedstrijd verloren dit seizoen.

Eindstand Groep H

groepheindstand5hl.jpg

De Competitie

standwinterstop1cm.jpg

Ondanks de ongeslagen status van mijn elftal moeten we Feyenoord nog voor laten gaan. Positief als ik altijd ben ingesteld denk ik dat we nog wel kampioen worden.

Next Time

- Wordt AZ kampioen

- Wint AZ de beker

- Hoe ver komen we in de uefa cup.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]