Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Als er iemand vrijdagavond eens op Den Dreef wil komen kijken naar de play-off 2 topper tussen OHL en Charleroi dan laat het maar weten. Ik ga zelf niet, dus heb tickets te geef.

• Antwoorden 1,3k
  • Weergaven 64,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Gisteren met mijn voetbalteam bij Crvena Zvezda (Rode Ster Belgrado) tegen Novi Pazar geweest... Wat een gekkenwerk joh!   Het was de laatste wedstrijd van een vrij succesvol seizoen met tot

• Walter White
    Walter White

Leuk topic dit! Zelf inmiddels in 34 landen voetbal gezien, veelal met Ajax. Daarnaast dit jaar eindelijk DE droomreis naar Argentinie (en Uruguay) gemaakt. Hierbij een klein overzichtje: 12-02-2025

• RWDM is wel goud hoor, afgelopen jaar ook geweest tijdens de play-off finale tegen Seraing. Zelden zoveel tuig op de tribune gezien  Overigens mochten de uitsupporters destijds in het vak achter de go

Geplaatst
Op 24-3-2025 om 19:58 zei GAE EAGLES:

Komend weekend gaan wij met 6 man een weekend weg. Donderdag rijden we met een busje naar Praag, daar blijven we 2 dagen. Dan op zaterdagochtend naar Bratislava. Gaan we 's middags naar Slovan Bratislava toe. En dan de volgende dag naar Wenen (wat voor nu de planning is). Daar moeten we nog kaarten voor halen, maar die zijn pas vanaf woensdag te koop. Dus kijken of dat lukt en dan willen we naar Rapid Wien tegen RB Salzburg gaan. Mocht dit niet lukken dan gaan we zeer waarschijnlijk terug naar Praag om naar Sparta Praag tegen Pilzn te gaan.

Alles is geregeld tot aan de zondag, maar dat komt helemaal goed.

Kaarten voor Rapid Wien zijn binnen, dus de tocht gaat door. Hier kijk ik wel naar uit. Speel met Sorare zelf al een paar jaar met kaarten van Rapid Wien spelers. Daardoor door de jaren heen al heel wat potjes gestreamd en ken de spelers dus wel een beetje. Extra leuk om eens heen te gaan. 

Geplaatst

een aanrader in Praag, the Golden Fingers. niks met voetbal te maken maar wel een hoop ballen. afgelopen Januari met vriendenweekend een avond vertoeft.

Geplaatst
2 uur geleden zei Elbisto:

een aanrader in Praag, the Golden Fingers. niks met voetbal te maken maar wel een hoop ballen. afgelopen Januari met vriendenweekend een avond vertoeft.

In Praag hebben we nog niets op het programma staan, ik zal het eens in de groep gooien. We hebben alleen Slovan Bratislava en Rapid Wien op de planning.

Geplaatst
5 uur geleden zei GAE EAGLES:

In Praag hebben we nog niets op het programma staan, ik zal het eens in de groep gooien. We hebben alleen Slovan Bratislava en Rapid Wien op de planning.

Klinkt als een mooie trip hoor! Ongevraagd aanradertje voor Praag nog: Slivovice museum van Jelinek. In pak hem een beet een halfuurtje tot driekwartier ga je door het buitengewoon interessante en interactieve museum heen waar je leert over de geschiedenis van het bedrijf alsook het productieproces en daarna wacht de beloning: de proeverij van de dranken inclusief authentieke kleine hapjes. Het ligt op loopafstand van de Karelsbrug. Echt een mooie ervaring m.i. wanneer je met enkele gasten naar Praag gaat. 

Geplaatst

Heerlijk dagje Aken gehad met de zoon. Waren mooi op tijd in Aken. Dachten ff lekker te gaan zitten bij Madrid maar die waren pas om 1700 open. Dus dan maar er tegenover bij Ocean waar switch kanaal 2.e Bundesliga opstond. Daarna richting stadion om eerst naar de BK te gaan. Dat was compleet verbouwd en alleen nog maar een drive. Kun je ook prima lopend doorheen maar helaas de tortilla hadden ze niet dus maar ernaast naar de Subway geweest. Veel Bielefeld fans in de thuisvakken. Kan gewoon zonder problemen. Aken was beter maar verloor wel met 0-1. Na afloop eerst ff Madrid aangedaan en daarna Sultans of Kebab. Prima weertje leuke dag gehad

20250405_162726.jpg

Geplaatst

Zo het is stil hier ik zal even wat leven in de brouwerij pompen van de afgelopen maanden. De foto's hebben een soort wazige bol soms dat is helaas mijn camera die op dat plekje defect is. Ik doe het in twee delen door de foto's.

7-3-2025 SM Caen 0 - 1 Stade Lavallois (Ligue 2)

De eerste wedstrijd dit kalenderjaar was met @Patje! in een voetbalweekend Frankrijk met een combinatie van SM Caen en Le Havre. SM Caen was beter dan gedacht persoonlijk, mooi en net stadion vanbinnen ook de clubkleuren duidelijk aanwezig en een goede sfeer, al is Laval wel een kleine derby vermoed ik gezien de afstand.

Naamloos.thumb.jpg.a2abdd74c35dc4b48f26d51c42b9b362.jpg

2.thumb.jpg.95eb854acd343700c8193d400a8bea83.jpg3.thumb.jpg.43cfc94eebca704231966bb222d928f0.jpg

9-3-2025 Le Havre 1 - 1 Saint-Etienne (Ligue 1)

Een wedstrijd op het scherp van de snee gezien de degradatiestrijd waarin de twee ploegen verwikkeld waren. Zowel van Le Havre als ASSE mooie sfeeracties met pyro en tifo's. Op zich vanbuiten met dit blauw best nog mooi stadion en dichtbij parking. Prima sfeertje en niet te ver rijden dus doenbaar voor een weekend.

4.thumb.jpg.de90e84a7b1281727ca8e782488691de.jpg

5.thumb.jpg.8c63c2187765d03f2e9f94694eb57224.jpg

6.thumb.jpg.cef41250c34b0e23e90f80d4413f9162.jpg

7.thumb.jpg.8ff338cd0767afc50e221aa1cc1183d4.jpg

6-4-2025 RAAL La Louviere 2 - 0 Francs Borains (Challenger Pro League)

Omdat het de laatste wedstrijden in het sfeervolle tivoli waren met een maat naar daar gegaan om de sfeer eens op te snuiven in het stadion, want volgend seizoen verhuist La Louviere naar een nieuwe tempel. We hadden kaartjes bij de ultras wat de beleving alleen nog beter maakte. Op zich heeft het wel wat zo'n kleinere stadion met athletiekpiste dus jammer dat het verdwijnt. Op zich een belangrijke zege voor de thuisploeg in deze derby. Francs Borains had 10 supporters mee waaronder 0 ultras, best tegenvallend. Maar het thuisteam en de nostalgische sfeer waren top, een meerwaarde voor 1A volgend seizoen les loups.

8.thumb.jpg.8e5d4243355739339810d8759bcb73db.jpg9.jpg.ca70c4fc3baadc82146f6c9b5d50393b.jpg

10.thumb.jpg.c6aff66273fbbb3df0b82288e91f9f1f.jpg

11.thumb.jpg.ce8a8407c43199c7220f54bd7093f4de.jpg

13.thumb.jpg.ca1c7140a689308b824f7b122b776f09.jpg

Geplaatst

12-4-2025 Dukla Praag 1 - 2 Banik Ostrava (Tsjechische eerste klasse)

Met enkele vrienden een weekje Praag, Pilsen en Oost-Duitsland gedaan. De ploeg waar ik toch wel meest naar uitkeek was Dukla Praag en teleurstellen deed het zeker niet. Nog een echte authentieke voetbalbeleving met een oldschool fanshop en veel eetkraampjes met bratwursten en wat nog. Het stadion is ook uniek gebouwd met prachtig zicht en je mag je plek gewoon zelf uitzoeken. Leuke wedstrijd gezien tegen subtopper Banik Ostrava, die overigens nog een leuke sfeeractie deden erna, maar helaas net voor tijd gaf Dukla een punt uit handen.

15.thumb.jpg.24eab68990b7dea44f9286c4356dd080.jpg

16.thumb.jpg.8912829fe2676a18a55b98c09555296f.jpg

17.thumb.jpg.0ba79f4ab8f6ec0c6691981f3a99f974.jpg

18.jpg.e231681d046c56f62b155e5d10e5770f.jpg

13-4-2025 Viktoria Zizkov 1 - 1 FC Vysocina Jihlava (Tsjechische tweede klasse)

Ondanks we deze dag al twee wedstrijden erop hadden staan is Zizkov er op het laatste nog bijgekomen. De wedstrijd was al om 10u en na een artikel over het Praagse voetbal enkele edities terug in statribune toch maar even wezen kijken. Zeer aangename en gemoedelijke sfeer, verwacht wel geen topvoetbal hier. Het stadion en vooral sanitair waren in prima staat maar de statribunes waren nog als vanouds, geweldig overigens. Aan de overkant van het stadion zat er nog een man vanuit zijn eigengemaakte 'Zizkov wereld' naar de wedstrijd te kijken vanuit zijn tuin. Prima voorgerecht deze wedstrijd zeker een bezoekje waard!

19.thumb.jpg.06aa777d20617e2b6a54acd742606af2.jpg

20.thumb.jpg.9e7ed1dfad238ad10fc48b3f5a9278b2.jpg

21.thumb.jpg.ed14052232da06e30922f2861cb721d3.jpg

13-4-2025 Sparta Praag 2 - 0 Mlada Boleslav (Tsjechische eerste klasse)

Weer naar eerste klasse dan met één van de drie traditionele topclubs in Tsjechië: Sparta Praag. Het werd een aangename wedstrijd tegen Mlada Boleslav die toch aardig wat mensen meehadden ook. Als KVM'er was het ook nog wel eens interessant om Mechelaar Elias Cobbaut aan het werk te zien. Een keurige 2-0 zege en een aangename wedstrijd en sfeer verder konden we voldoen naar de laatste van de dag.

22.thumb.jpg.6c2a56c068a33cc8839209bfbe68d2d8.jpg

23.thumb.jpg.47466f4e800795f2bbc6beba97a2c319.jpg

24.thumb.jpg.31f91ff6703c148fef60ac93cfa6f8c5.jpg

13-4-2025 Bohemians Praag 1 - 2 Viktoria Pilsen (Tsjechische eerste klasse)

Daar waar Dukla de echte traditieclub is, Sparta één van de topclubs is Bohemians de alternatieve club, meteen al te merken aan de prominente weedgeur die in het stadion hing. Hier is alles nog oldschool wat echt wel zijn charme heeft en ik was dan ook blij in de statribune te staan. Wat vooral ook opviel is dat het uitvak vooral in de lengte is, wat je niet zo vaak ziet. De wedstrijd zelf was zeer aangenaam en ei zo na werd er nog bijna een gelijkspel gehaald.

25.thumb.jpg.de1c2c2f9b131c91ab1952f797c64fc8.jpg

26.thumb.jpg.d84197a9290b420857e4c37aa0558b09.jpg

Geplaatst

19-4-2025 FC Nürnberg 2 - 3 SC Paderborn (2.Bundesliga)

In Duitsland was de eerste wedstrijd bij traditieclub Nurnberg die dit jaar 125 jaar bestaan waardoor de sfeer in het stadion geweldig was. Ondanks een vroege voorsprong was er op het veld niet veel te vieren en werd er vrij makkelijk gewonnen door Paderborn.

27.thumb.jpg.fa67cd87647cad3f434e9b9d9689da8a.jpg28.thumb.jpg.1a3c45b69f9e3f610cabb779d1b9906d.jpg

20-4-2025 SV Darmstadt 3 - 1 Hannover 96 (2.Bundesliga)

De laatste stop deze vakantie was Darmstadt en het stadion heeft wel iets unieks. Zowel in het stadion zelf als errond doet de bouwstijl erg denken aan containers, al vind ik persoonlijk de hoofdtribune wel geslaagd. Het is eens iets anders. De laatste drie goals van de wedstrijd konden we niet zien omdat @Patje! wat vroeger wegmoest met de trein via Frankfurt terwijl ik en twee andere met de wagen richting België gingen. Soms zit het tegen, want tussen ons vertrek van onze staanplaatsen en uit het stadion gaan zaten net twee goals.

29.thumb.jpg.0038709db27a819293cb416239fcb4ef.jpg

30.thumb.jpg.f723aff26ead6a2202b083734af22491.jpg

2-5-2025 Bohemian FC 1 - 2 Waterford FC (Ierse eerste klasse)

In één seizoen de twee Bohemians doen had ik niet echt zien aankomen, maar ik en mijn verloofde waren dat verlengd weekend in Ierland en waarom dan geen wedstrijdje meenemen. De keuze was gevallen op Bohemian FC, lukraak gekozen want buiten Shamrock Rovers weet ik niet veel van Ierse clubs of het Ierse voetbal. Hier werd zelfs maar één helft afgewerkt want mijn wederhelft had het koud en ondanks dat MU vol stoere binken zit die tegen hun vrouwen ingaan deed ik dat maar niet. Was wel eens aangenaam om in Ierland ook eens van de voetbalsfeer te kunnen proeven.

31.thumb.jpg.1de76a69666ebc5436b4ac6befbb42f3.jpg

32.thumb.jpg.8d85cf8e44d5066f39a678c5dd6efa7e.jpg

33.thumb.jpg.f09c2b3e7e6063691a26be3ca2b1d8c0.jpg

34.thumb.jpg.47b22125790939cf098d2dad27cb9671.jpg

Nota een de staff: mocht het jullie lukken deze drie posts samen te voegen mag dat altijd, maar ik kreeg het niet voor elkaar door het aantal foto's.

Geplaatst

Lange stilte. Afgelopen zaterdag kampioenswedstrijd van Lech meegepakt. Wat een ontlading, heerlijk.

Komende zaterdag laatste wedstrijd van het seizoen, en waarschijnlijk de laatste in Polen voor een hele lange tijd. De wedstrijd? Zawisza - Elana, dé derby. Mijn plek? Persticket voor op het veld classic_ninja.

Geplaatst

Het enige hoogtepunt van afgelopen zaterdag. Einde seizoen, ogen op het nieuwe seizoen 🔵

IMG_3893.jpeg

Geplaatst

Ik kon het niet laten... Nog 1 wedstrijdje om het af te leren. Op wat randvermaak na een redelijk dooie sfeer.

DSC00131.JPG

Geplaatst

Seizoen zit er hier ook weer op.image.png

image.png

image.png

Zie dat je 2 mei bij Bohs was tegen Waterford @Netzwerk ; zijn we elkaar mis gelopen! Stond op dezelfde tribune, maar dan aan de andere kant. Prachtige dag was dat zeg, voor Ierse begrippen.

Edit: Lol je partner had het koud haha. Dan moet ze maar niet snel terugkomen naar het eiland. :D

bewerkt door Sophomore

Geplaatst
Op 29-6-2025 om 16:21 zei Sophomore:

Seizoen zit er hier ook weer op.image.png

image.png

image.png

Zie dat je 2 mei bij Bohs was tegen Waterford @Netzwerk ; zijn we elkaar mis gelopen! Stond op dezelfde tribune, maar dan aan de andere kant. Prachtige dag was dat zeg, voor Ierse begrippen.

Edit: Lol je partner had het koud haha. Dan moet ze maar niet snel terugkomen naar het eiland. :D

Dan ben ik wel vrij zeker dat we samen aan de fanshop stonden want daar hoorde ik een groepje Nederlands praten haha. Alleen die vent buiten deed wel lastig over een fles water, hij bleef volhouden dat die fles al was open geweest terwijl het niet was, achja maar weggegooid dan.

Was wel een leuk sfeertje inderdaad, vooral dankzij het stadion. De away support van Waterford was ook beter dan ik gedacht had.

Geplaatst
30 minuten geleden zei Netzwerk:

Was wel een leuk sfeertje inderdaad, vooral dankzij het stadion. De away support van Waterford was ook beter dan ik gedacht had.

31 minuten geleden zei Netzwerk:

Dan ben ik wel vrij zeker dat we samen aan de fanshop stonden want daar hoorde ik een groepje Nederlands praten haha.

Dat was ik denk ik niet, want was met Ierse vrienden. Maar de meest gehoorde talen op die tribune waren sowieso Duits en Nederlands. Een flink internationaal gezelschap.

Geplaatst

Wat gaat de tijd hard, 10 en 20 jaar geleden alweer. Destijds toch mooi die kleine Argentijnse wereldster in wording zien spelen. Met nog veel meer andere toptalenten.

Screenshot_20250702_081812.jpg

Screenshot_20250702_081822.jpg

Screenshot_20250702_081830.jpg

Geplaatst
4 uur geleden zei Sophomore:

Je hebt de Andere Tijden hierover zeker al gezien, @GAE EAGLES (?)

Ja, die heb ik inderdaad gezien. Leuk om terug te zien hoe het destijds beleeft werd in Nederland en welke spelers ermee deden. Ook als je dan weer even kijkt naar de selecties van destijds. Spelers die toen goed waren en het uiteindelijk niet hebben gehaald. Ook met het WK onder 20 in 2007 met Freddy Adu.

Geplaatst

Hej alla! Hierbij moet ik toch maar eens de tijd nemen voor een uiteenzetting van vorig weekend. Na legio aan wedstrijden in Stockholm en Uppsala was het immers tijd om mijn blik te verplaatsen naar de tweede voetbalstad van Zweden: Göteborg! Wanneer je bij een pubquiz de vraag krijgt zoveel mogelijk Göteborgse voetbalclubs op te noemen zullen IFK Göteborg en BK Häcken nog wel opgelepeld worden, maar wat dacht je van onder meer het mythische Örgryte IS, GAIS Göteborg en het nietige Utsiktens BK? En wat te denken van de internationale finales die de stad gehuisvest heeft? Kortom, voetbal alom in Göteborg!

Vanwege mijn eigen FM-avonturen op FM24 had ik eigenlijk een wedstrijdje van Örgryte mee willen pakken, maar de Superettan lag nog stil terwijl de Allsvenskan al wel uit de zomerherstartblokken schoot. Gelukkig bleek dat ook geen straf.

img%5D

Waar moeten we heen? Juist, richting Ullevi! Hier liggen Gamla Ullevi en het nog meer iconische Ullevi stadion broederlijk naast elkaar.

Na een ontspannen aankomst op vrijdag is het op zaterdag tijd voor de eerste wedstrijd van het weekend: IFK Göteborg - Elfsborg IF! Een direct affiche tussen de twee grootste clubs van West-Zweden anno 2025.

img%5D

Liefde (9) en de rekening (10)

En daar doemt 'ie dan ineens op! Het decor voor dit weekend: Gamla Ullevi (Oud Ullevi, hetgeen ietwat anachronistisch is, aangezien dit stadion deze eeuw werd gebouwd op de plek van het oude stadion). Dit is de thuisbasis van de van oudsher drie grootste clubs van de stad: IFK Göteborg, Örgryte IS en GAIS. Enkel bij grotere wedstrijden wordt er zo nu en dan uitgeweken naar het grotere Ullevi.

img%5D

De supportersschare van IFK Göteborg

Na de gouden jaren tachtig en negentig hebben de Änglarna het tegenwoordig zwaar: de landstitel uit 2007 is deze eeuw als een vlag op een modderschuit. Hoewel deze arbeidersclub qua achterban nog altijd veel potentieel heeft zien we dat sportief al jaren niet terug. Inmiddels wacht de club al een decennium op een top drie-klassering. Kortom, wanneer staat er een Zweedse Arne Slot op?

img%5D

Enfin, daar in de verte, links van het uitvak, is waar ik plaats ga nemen op deze middag.

img%5D

Hoewel Gamla Ullevi slechts 18.800 plekken telt is de akoestiek direct uitstekend te noemen. Door de dakconstructie blijft het geluid lekker hangen en dus ontstaat een sfeer die niet onderdoet voor veel stadions die haast dubbel zo groot zijn.

img%5D

De impact van het uitvak was niet gering

Qua wedstrijd kan ik kort zijn: jävla dåligt! Het blijft de Zweedse competitie, maar toch verbaas ik me keer op keer over het niveau van sommige ploegen. IFK gaf in de vijf minuten voor rust uit het niets een voorsprong weg en bleek na rust totaal niet in staat om een vuist te maken tegen die Gelbe Wand van Elfsborg. Kortom, na een 1-2 gingen de punten mee naar Borås.

img%5D

img%5D

"Ik weet niet wie ik ben, maar ik weet dat ik de jouwe ben"

Na de wedstrijd is het tijd om een deurtje verderop te kijken. Ullevi is een iconisch stadion dat voor het WK van 1958 werd gebouwd en sindsdien onder meer een EK finale ('92) en UEFA Cup finale ('04) heeft gezien. Het is een klassiek stadion met sintelbaan, maar al met al ziet het er vrij indrukwekkend uit.

img%5D

Tijd voor dag twee: GAIS Göteborg - Hammarby IF! GAIS is een roemruchte club in het Zweedse voetbal. In de voetbaloudheid behaalde het enkele landstitels en aldus behoorde het ook tot één van de founding fathers van de Allsvenskan. In de afgelopen decennia zijn de Makrelen echter meer passant dan bewoner van de hoogste divisie geweest, waarbij ook het derde niveau niet geschuwd werd. Dit veranderde door twee back-to-back promoties, waardoor GAIS sinds vorig jaar weer op het hoogste podium actief is.

img%5D

Het zicht vanaf de staantribune van GAIS

Het affiche vandaag tegen Hammarby is ook niet mis: door het unieke falen van Malmö lijkt de titelstrijd dit seizoen overgeleverd aan stuntclub Mjällby IF, AIK Solna en Hammarby. Geen van deze clubs is vaak succesvol, dus het is de vraag wie er in deze tweede seizoenshelft bezwijkt.

img%5D

De immer imponante support van Hammarby

img%5D

img%5D

Juichen langs de lijn!

.. En Hammarby is voor nu het antwoord op die vraag! In een werkelijk zinderende wedstrijd wint de thuisploeg met 3-2 van Hammarby. De ploeg van Warner Hahn kwam simpelweg niet fris uit de korte zomerstop, terwijl nummer zes GAIS met verzorgd voetbal liet zien waarom het dit seizoen las tweemaal verloor. Hammarby werd na rust wel wakker, maar door de tomeloze energie van de groen-zwarte equipe van Göteborg bleven de punten in het westen van het land. Doordat Mjällby een dag later de punten meenam uit Uppsala is het gat tussen de koploper uit Zuid-Zweden en Hammarby 4 punten... Is een ultiem voetbalsprookje in de maak? wink

Daarmee kwam er een einde aan mijn voetbalweekend in Göteborg. Gamla Ullevi is echt een fijn voetbalstadion zonder al te veel opsmuk. Het is ondanks de jonge leeftijd niet heel modern, maar doet wel wat het moet doen. Door de akoestiek galmde de sfeer twee dagen op rij op en neer. Tof! Stockholm blijft qua statuur de voetbalhoofdstad van Zweden, maar Göteborg mag zeker niet uitgevlakt worden. Het is dan ook zeker een aanrader wanneer je een weekend met leuke potjes uitzoekt.

Vi ses!

bewerkt door Urbeto
Problemen met fotoweergave

Geplaatst
Op 19-7-2025 om 12:15 zei Netzwerk:

Mooi verslag! Heb laatst nog gelezen over GAIS hun nobele strijd tegen de wedsponsors, best interessant wel.

Waar ging dat precies over? Heb dat gemist namelijk mmm

Geplaatst

Heb zaterdag een bezoekje gebracht aan het Olympisch Stadion in Helsinki. Daar mocht je gewoon naar binnen en kon je zelfs een balletje trappen op het veld. Er waren ook gewoon mensen aan het hardlopen. Het was al een tof stadion maar de renovatie heeft het absoluut naar een hoger niveau getild.

Twee dagen daarvoor naar een guur potje van HJK geweest. De club moest het opnemen tegen Runevik, afkomstig van de Faeröer Eilanden. Dit was de return van de 2e kwalificatieronde voor de Conference League en HJK had de eerste wedstrijd met, jawel, 4-0 verloren. De verwachtingen waren dus laag en het gegeven dat er maar 3.100 toeschouwers aanwezig waren onderstreepte dat. Er hing wel een heerlijk zomeravondsfeertje en we kregen een pot voorgeschoteld compleet in lijn daarmee. Na 15 minuten kreeg de Faeröerse ploeg een directe rode kaart, waarna de bus vakkundig geparkeerd werd en het zoeken naar een gaatje werd voor HJK. Jammer dat er niemand van Guiness aanwezig was. De keeper van Runevik deed namelijk een ultieme poging om het wereldrecord ballen over de zijlijn pompen te verbreken. Het feit dat HJK met slechts een 1-0 voorsprong ging rusten zei eigenlijk alles over het niveau van de wedstrijd. In de tweede helft volgden wel de 2-0 en 3-0, waarna in de slotfase er zowaar geloof bij het thuispubliek ontstond. In de 94e minuut werd een corner ingekopt en zo mochten we nog een extra half uurtje eraan vast plakken. In die verlenging werd het al snel 5-0, waarna HJK het nog presteerde om onder druk van tien amateurs te komen staan. Maar eindgoed algoed en zo zat HJK toch weer in de koker. Tegen beter weten in, dat wel.

20250719_154546.jpg

IMG-20250717-WA0017.jpeg

Geplaatst
18 uur geleden zei Grote Ree:

Heb zaterdag een bezoekje gebracht aan het Olympisch Stadion in Helsinki. Daar mocht je gewoon naar binnen en kon je zelfs een balletje trappen op het veld. Er waren ook gewoon mensen aan het hardlopen. Het was al een tof stadion maar de renovatie heeft het absoluut naar een hoger niveau getild.

Twee dagen daarvoor naar een guur potje van HJK geweest. De club moest het opnemen tegen Runevik, afkomstig van de Faeröer Eilanden. Dit was de return van de 2e kwalificatieronde voor de Conference League en HJK had de eerste wedstrijd met, jawel, 4-0 verloren. De verwachtingen waren dus laag en het gegeven dat er maar 3.100 toeschouwers aanwezig waren onderstreepte dat. Er hing wel een heerlijk zomeravondsfeertje en we kregen een pot voorgeschoteld compleet in lijn daarmee. Na 15 minuten kreeg de Faeröerse ploeg een directe rode kaart, waarna de bus vakkundig geparkeerd werd en het zoeken naar een gaatje werd voor HJK. Jammer dat er niemand van Guiness aanwezig was. De keeper van Runevik deed namelijk een ultieme poging om het wereldrecord ballen over de zijlijn pompen te verbreken. Het feit dat HJK met slechts een 1-0 voorsprong ging rusten zei eigenlijk alles over het niveau van de wedstrijd. In de tweede helft volgden wel de 2-0 en 3-0, waarna in de slotfase er zowaar geloof bij het thuispubliek ontstond. In de 94e minuut werd een corner ingekopt en zo mochten we nog een extra half uurtje eraan vast plakken. In die verlenging werd het al snel 5-0, waarna HJK het nog presteerde om onder druk van tien amateurs te komen staan. Maar eindgoed algoed en zo zat HJK toch weer in de koker. Tegen beter weten in, dat wel.

20250719_154546.jpg

IMG-20250717-WA0017.jpeg

Tof!

En voor mij een bang gevoel. Als ik dat had geweten toen ik in Helsinki was. Gemiste kans.

Geplaatst

Leuk topic dit! Zelf inmiddels in 34 landen voetbal gezien, veelal met Ajax. Daarnaast dit jaar eindelijk DE droomreis naar Argentinie (en Uruguay) gemaakt. Hierbij een klein overzichtje:

12-02-2025 CA Independiente - CA Velez Sarsfield 3-0

Avellaneda - Estadio Libertadores de America

Foto 12-02-2025, 20 16 21.jpg

13-02-2025 CA San Lorenzo de Almagro - CA Platense 2-1

Buenos Aires - El Nuevo Gasometro

Foto 13-02-2025, 20 08 42.jpg

14-02-2025 CA Banfield - CA Boca Juniors 0-1

Banfield - Estadio Florencio Sola

Foto 14-02-2025, 20 47 00.jpg

15-02-2025 Defensa y Justicia - CA Barracas Central 1-1

Florencio Varela - Estadio Norberto Tito Tomaghello

Foto 15-02-2025, 16 29 42.jpg

15-02-2025 Racing Club - AA Argentinos Juniors 2-3

Avellaneda - Estadio Presidente Juan Domingo Peron

Foto 15-02-2025, 21 26 38.jpg

16-02-2025 Newell's Old Boys - CA Rosario Central 1-1

Rosario - Estadio Marcelo Bielsa

Clasico Rosarino

Foto 16-02-2025, 16 55 48.jpg

19-02-2025 CA Boston River - CD Nublense 1-0

Montevideo - Estadio Centenario (Uruguay)

Foto 19-02-2025, 18 50 27.jpg

21-02-2025 CA Lanus - CA Velez Sarsfield 0-0

Lanus - Estadio Ciudad de Lanus - Nestor Diaz Perez

Foto 21-02-2025, 21 24 30.jpg

22-02-2025 CA Boca Juniors - CA Adosivi 2-1

Buenos Aires - La Bombonera

Foto 22-02-2025, 19 31 24.jpg

23-02-2025 CA Huracan - CA San Lorenzo de Almagro 2-0

Buenos Aires - Estadio Tomas Adolfo Duco

Clasico Porteno

Foto 23-02-2025, 17 54 50.jpg