Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
Het WK heeft de reputatie der Nederlandse coaches doen stijgen. De reputatie wordt steeds hoger in de voetbalwereld.

Vandaar dat Chivas USA, dat momenteel 1e staan in de Majorleague groepsrondes, Mascini aantrok als nieuwe coach.

Het is de bedoeling dat hij succes zal brengen met een jong team. Ondanks dat deze coach werkloos thuis zat, heeft het bestuur

er alle vertrouwen in

Zo begon mijn avontuur in Amerika, na de 1e transferperiode zal er een update komen over mijn selectie. Aangezien er nu, met de huidige regels

nog niet echt duidelijkheid is over de evrdeling hiervan.

Geplaatst
  • Auteur
Het WK heeft de reputatie der Nederlandse coaches doen stijgen. De reputatie wordt steeds hoger in de voetbalwereld.

Vandaar dat Chivas USA, dat momenteel 1e staan in de Majorleague groepsrondes, Mascini aantrok als nieuwe coach.

Het is de bedoeling dat hij succes zal brengen met een jong team. Ondanks dat deze coach werkloos thuis zat, heeft het bestuur

er alle vertrouwen in

Zo begon mijn avontuur in Amerika, na de 1e transferperiode zal er een update komen over mijn selectie. Aangezien er nu, met de huidige regels

nog niet echt duidelijkheid is over de evrdeling hiervan.

Geplaatst

Re: The American Dream

...maar krachtig :checkit:

Geplaatst

Ben benieuwd naar je verdere updates na dit stukje. Succes in Amerika :thumb:

Geplaatst
  • Auteur

Na tweede te zijn geworden in de reguliere competitie, zal Chivas in de halve finale uitkomen tegen Houston Dynamo. De competitie liep voorspoedig voor Chivas. Het begon wat stroef, maar langzamerhand kwam Chivas steeds meer in vorm. Wat ook manager Mascini beaamde:

Het leek een simpel seizoen voor Chivas?

Om simpel te zeggen, zou denigrerend zijn voor de concurrenten. Maar toen ik instapte (op de helft van het seizoen red.) stond Chivas al bovenaan. Nadat mijn start niet zo lekker liep, werd het later in het seizoen een stuk beter. Waarna we verdient 2e werden.

Hoe zal het Chivas vergaan in de playoffs?

In mijn ogen maken we een goede kans. Dit team kan van elk ander team winnen. De kracht ligt ons vooral in het aanvallende gedeelte. De verdediging is zwak, daarom zullen we maar al te graag gaan aanvallen.

Als we vooruit kijken naar volgend seizoen, wat zal er dan gebeuren?

Chivas zal zich gaan roeren op de transfermarkt. Oudere spelers zullen uit dit team verdwijnen en er zal jong talent ingekocht worden. Met het scouten van deze talenten is al druk begonnen en zal binnenkort worden afgerond. De verdediging zal gerenoveerd moeten worden. Het is jammer dat de regels mij verbieden om internationals te kopen. Het zal improviseren worden, bij het kopen van nieuwe spelers.

Chivas lijkt er dus voor te willen gaan. Manager Mascini, die de jeugd van Ajax trainde voor zijn baan in Amerika, wil graag kampioen worden. Ook de toekomst gaat hem aan het hart, maar daarvoor lijkt hij te zijn aangenomen.

Een ding is zeker, het stadion zal vol zitten met uitbundige supporters:

home-depot-center.gif

Geplaatst
  • Auteur

De Playoffs:

De 1e halve finale werd een drama voor de Chivas USA. De tegenstander had meer geluk met het afmaken. Chivas speelde niet goed en kwam via een belachelijk eigen doelpunt op voorsprong. Toch werd er verloren, ondanks de uitspraak voor de wedstrijd, dat de Chivas gemakkelijk zouden winnen. Deze score was dan ook een logisch vervolg, van dat alles:

halveuitdt3.jpg

De 2e wedstrijd leek er eentje die alleen op papier bestond. Chivas had weinig kans om uit te komen in de finale. Naar verwachting zou de tegenstander voor het doel gaan liggen, om zo de barriere van 2 goals stand te doen houden.

Toch bleek er een kans in te zitten voor Chivas. Manager Mascini had zijn team meer druk op te bal toegewezen. De tegenstander moest zenuwachtig worden van de jagende spelers. Ook werd er een stuk aanvallender gespeeld en ging de bal van schijf naar schijf. Uit deze tactische zet kwam de opleiding die Mascini bij Ajax heeft gehad, duidelijk naar voren. De uitslag was dan ook magnifiek, ondanks een al eerder afgekeurde goal van de Chivas:

halvethuisxi1.jpg

Toch kon Chivas deze lijn niet doortrekken tot aan de finale tegen de Los Angeles Galaxy. Hierin werd Chivas weer overklast. Echte kansen tot scoren zijn er niet eens geweest voor de club uit Carson. De score was dan ook dik verdient voor de Galaxy, ondanks dat Mascini na afloop werd geroemd om zijn prestaties bij het team van Chivas:

finaleip7.jpg

Chivas werd dus 2e in de league van het westen van de USA!

Geplaatst

Het is nogal vrij beknopt

Geplaatst

zeik niet zo, t ziet er goed uit! Beter dan die lange stukken;)

Geplaatst

zeik niet zo, t ziet er goed uit! Beter dan die lange stukken;)

Pff, mag hij geen mening geven? Zever zelf niet zo, beter als lange stukken :cab: Dat maak je toch zelf uit.

Mascini, leuke novelle. Alleen als je met onbekende clubs gaat werken, wat meer picca's :checkit:

Geplaatst
  • Auteur

Humm er zijn 2 plaatjes weg gevallen :S

Geplaatst

Doordat het beknopt is wordt het juist niet saai, vind ik tenminste

Geplaatst
  • Auteur

Hilariteit alom!

Voor de fans van de clubs in Amerika was het een mooie dag. Alleen voor de fans van de Chivas dit keer niet. Deze groep fanatieke fans werd namelijk door hun manager in het spreekwoordelijke ondergoed gezet.

De goede, maar onervaren coach van de Chivas, Mascini, wist nog niet precies hoe de regels werkten in Amerika. Hij ging er vanuit dat hij de spelers gewoon mocht houden die hij in het tussen seizoen aantrok. De coach legt uit:

Wat is er nou precies gebeurd?

Ik was op de hoogte van de international regels. Dat ik in mijn team internationals mocht hebben, waarvan er maar vijf a-international mochten zijn. Toch liep het mis aan het begin van het seizoen. Nadat ik vele goede aankopen had gedaan.

Wat precies ging er mis, had je de regels toch niet zo erg goed door?

Blijkbaar niet nee. Ik was van de veronderstelling dat je spelers gewoon mocht aantrekken in het tussenseizoen en dat er pas vanaf de tussenstoptransfers rekening werd gehouden met eventuele internationals. Tot mijn grote verbazing, accepteerde de bond mijn selectie niet voor komend seizoen. Dit omdat er teveel spelers op stonden die interlands hadden gespeeld. Vandaar dat ik vele aankopen weer transfervrij moest laten gaan.

Hadden je assistenten niets door?

Wij als trainersstaf hebben het uitvoerig over de selectie gehad, wie er wel en niet in thuis hoorden. Vooral na het niet verlengen van een aantal contracten. Mijn trainersstaf bestaat vooral uit Nederlandse coaches, gekoppeld aan een paar Mexicaanse trainers. Deze hadden allen niet de knowhow over deze regels.

Hoe gaat het nu verder in de toekomst?

Voor het volgende seizoen hou ik er rekening mee, haha. Daar komt bij dat ik in de winterstop een paar spelers erbij wil halen. Want een selectie van achttien man is natuurlijk veel te klein voor een slopend seizoen. Helemaal wanneer we de playoffs halen, wat wel onze doelstelling is.

Verder nog een paar screentjes:

infochivasseiz2ad4.jpg

transfersinseiz2xv6.jpg

transfersuitseiz2ua9.jpg

selectiejaar2compojg1.jpg

Geplaatst

Guzan _O_screentje!

Geplaatst

Ik wilde ook een game starten in de VS, maar gezien deze belachelijke regels doe ik dat maar niet :cab:

Goede novelle :thumb:

Geplaatst
  • Auteur

Ik wilde ook een game starten in de VS, maar gezien deze belachelijke regels doe ik dat maar niet :cab:

Goede novelle :thumb:

Och het is weer eens wat anders dan altijd de eerste divisie in Nederland :D

Joey:

jouygudjoof1.jpg

Geplaatst
  • Auteur

Chivas doet inkopen!

Er is nieuws vanuit het kamp van de Chivas. Sinds de transferdeadline is geopend heeft de club al vele aankopen gedaan. Dit was ook wel nodig aangezien het team nog amar uit 15 selectie spelers bestond. Door de vele blessures, vaak wel 4 man, hebben wel veel amateurs aan het grote werk kunnen ruiken.

Dit zijn de aankopen, die hieronder besproken worden door de manager Mascini:

transferstussenseiz2ox2.jpg

Swords

Een allrounder die ondanks zijn leeftijd (30) nog in een goede conditie verkeerd. Kan zowel op het middenveld als overal achterin uit de voeten.

Wondolowski

Een jonge Amerikaan die zowel op het middenveld als in de aanval terecht kan. Is gescout en gekocht omdat hij op de rechtervlak voor veel dreiging kan zorgen.

Green

Een jonge Engelse back met heel veel potentie. Schimmelde weg in het tweede team van Bournemouth maar zal zeker hoge ogen gaan gooien.

Favaro

Een Italiaanse rechtshalf die ongelofelijk snel is. Word vooral gezien als invaller wanneer de tegenstander dusdanig vermoeid is.

Juninho

Een Braziliaanse schaduwspits die voor de nodige creativiteit moet gaan zorgen. Hiermee wil ik vooral de spitsen gaan bedienen.

Korzym

Een Poolse spits, in wie heel veel potentie zit. Is vooral gehaald als backup, mag volgend jaar gaan strijden voor een basisplek in het eerste elftal.

Rob Alfen

Ervaring is het belangrijkste pluspunt van deze speler. Het begeleiden van de jongere spelers is hierbij van belang.

Van Duren, Gustafsson, Danilo en Curfman

Jonge spelers die de potentie hebben tot een basisplek. Voor deze spelers geldt dat dat zo lang mag duren als dat ze nodig hebben. Deze spelers zijn niet meteen inzetbaar.

Hiermee wil Mascini de 1e plek op de ranglijst gaan verdedigen:

standtussenseiz2ke3.jpg

Geplaatst
  • Auteur

Teleurstelling aan het eind

De Chivas begon weer erg slecht aan de playoffs. Niet zo zeer qua spel, maar zeker door het resultaat. In de wedstrijd was het zeer zeker niet de mindere. Maar door een slechte afwerking aan de kant van de Chivas, werd het toch een nogal eentonige score:

playoffswedstr1hy5.jpg

Daarna kwam de terugwedstrijd. Net als het vorige seizoen wist de Chivas er als uiteindelijke winner uit te komen. Door goed spel en een paar mooie goals werd de wdstrijd beslist:

playoffswedstr2rz5.jpg

Daarna was het de finale!

De Chivas hoopten deze door te komen, om zich winnaar te mogen noemen van het westen van Amerika. Toch lukte het weer niet op het moment dat het erop aankwam. De Chivas speelde heel erg slecht en leek verlamd door de spanning. De einduitslag was dan ook een perfecte weergave van de score:

playoffsfinale2rd9.jpg

Weer werd Chivas 2e van het westen van Amerika!

De selectie zag er zo uit aan het einde van het seizoen:

selectieeindjaar2yn8.jpg

Het interview met een teleurgestelde manager Mascini was dan ook veelzeggend:

Jammer, weer verloren?

Dat is zeker jammer ja. In mijn ogen was dít onze kans. Dit jaar hadden wij die prijs moeten pakken. Nu zullen er veel spelers weg gaan en zullen we een nieuw team moeten gaan opbouwen.

Is er nog wel verbetering vatbaar in dit team?

De druk werd te groot voor mijn spelers. In mijn ogen moet er óf zeer aanvallend gespeeld worden óf zeer verdedigend om deze prestatie te kunnen overtreffen. Dit is niet mijn stijl maar we zullen zien wat het gaat brengen.

Hoor ik hier een coach die er geen heil meer in ziet?

De toekomst is er nog wel bij de Chivas. De vraag is ofdat ik dat uit deze spelers kan halen. Een coach moet weten hoever hij gaat bij zijn spelers en wanneer dit ten einde moet worden gebracht. Zoals ook Co Adriaanse ooit gezegd heeft.

Chivas kan dus op zoek naar een nieuwe coach?

Dat hoor je mij niet zeggen. Alleen dat ik voor mijzelf ga bepalen wat ik nog kan met dit team. Maar dat merken jullie vanzelf wel.

Geplaatst
  • Auteur

De nieuwe coach van AZ is bekend!

Aan het einde van het seizoen nam coach Mascini ontslag als manager van de Chivas. Als reden gaf hij aan, gek te worden van de regels in Amerika. In zijn ogen zal de competitie van Amerika nooit serieus genomen worden met zulke rare regels. Ook was hij zo teleurgesteld over het verlies in de finale van het kampioenschap, dat hij zich niet meer kon opladen voor een nieuw seizoen.

In Europa is het net na de winterstop. De interesse in Mascini was groot in Nederland. Hij heeft toch een mooie prestatie neergezet in Amerika. Dit door aanvallend te spelen en daarmee toch twee keer de finale van het kampioenschap gehaald te hebben. Vandaar dat zowel Utrecht, NAC als AZ van zijn gunsten wilden gebruik maken.

VI.nl sprak met Mascini na zijn keuze voor AZ.

Zo, hoe is het om terug te zijn in Nederland?

Geweldig, het voetbal is hier het aanvallendste ter wereld. In Amerika was het ook wel offensief ingesteld, maar was niet van de kwaliteit die je hier ziet. Daar komt bij dat Nederland altijd inspeelt op jonge talenten, terwijl je in Amerika veel routiniers ziet spelen. Vaak om nog wat te vangen aan het einde van de carriere.

Waarom koos je voor AZ?

Nadat ik ontslag nam als manager van Chivas, werd al snel duidelijk dat veel clubs mij zagen zitten. AZ was de club die als eerste zeer concreet werd. Utrecht en NAC maakten ook kenbaar mij als coach te willen, maar NAC koos voor Booy. Terwijl ik nooit gesproken heb met Utrecht. AZ bood mij een mooi contract aan en hebben een team waar ik wat mee kan. Er is veel talent bij AZ en er zijn meerdere spelers in de selectie die multifunctioneel zijn. Wat in mijn ogen een pré is in een lang seizoen.

Wat is je doel met AZ, ze staan nu op een matige 13e plek?

AZ staat te laag. Onder Co Adriaanse en Louis van Gaal werd er vaak goed voetbal gespeeld met goede resultaten. Ook dit seizoen werd er mooi gespeeld, maar werd er niet gewonnen. Ook speelt er in mijn ogen te weinig van eigen bodem in dit AZ. Vandaar dat ik dit seizoen wil gebruiken om een nieuw jong team te vormen, die volgend seizoen meekan om de voorronde Championsleague plek. Daar komt bij dat we nu nog steeds mee doen in de UEFA cup. Waar we nog altijd een goed resultaat mee kunnen neerzetten.

Dit zijn is de Info van AZ:

infoazsp3.jpg

De selectie toen ik aankwam:

selectieazma3.jpg

De stand toen ik begon:

standazbijaankmstcv9.jpg

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]