Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
Om als trainer te slagen moet je onderaan de ladder beginnen om je weg naar de top te banen...

united-kingdom-flag.gif

Mijn naam is Koen Tuithof, een gewone normale gezonde jongen van 19 jaar oud die veel liefde voor de bal heeft. Ik woon in Veldhoven en speel daar ook bij de lokale amateurclub. Doordat ik zoveel bezig ben met voetbal heb ik ook het CIOS gedaan. Ik heb daar mijn diploma gehaalt en mijn diploma oefenmeester II. Mijn doel is dan ook om te slagen in het voetbalwereldje als manager. Ik heb wel eens pupillen getraint maar nooit echt op een hoog niveau. In de afgelopen zomervakantie heb ik een reisje gemaakt naar Engeland. Nieuwsgierig als ik was wou ik eigenlijk het hele Verenigd Koninkrijk bezoeken en dat heb ik ook gedaan. Zo ben ik dus ook naar Noord-Ierland geweest. Daar kwam ik uit in een klein dorpje genaamd Castlederg. Ik liep rustig door het kleine dorpje heen toen me iets opviel in de kranten. De lokale voetbalclub Dergview was dringend op zoek naar een nieuwe trainer. De prestaties van de laatste jaren waren ondermaats en ze zochten iemand die een frisse start met de club kan maken. Verder viel me op dat het hele dorp in de ban was van voetbal dus als de club slecht presteerd krijgen de trainer en zijn spelers de volledige schuld op zich. Terwijl wanneer ze goed presteren ze waarschijnlijk tot de late avond uren in de lokale pub aan de gratis pinten kunnen zitten. Dus als echte voetballiefhebber ging ik toch maar even kijken hoe deze voetbalclub eruit zag. Eenmaal aangekomen bij de club zag ik dit precieze beeld voor me.

5066.jpg

Een knus klein clubje dat me deed denken aan thuis. Toevallig zag ik dat de cornervlaggen er stonden. Dus dat kon maar 1 ding betekenen, juist er werd over een aantal minuten een wedstrijd gespeelt. Ik vroeg aan een supporter tegen wie ze speelde en hoe laat. Ik had geluk ze zouden over een kwartier beginnen tegen Brantwood en het was tevens de laatste wedstrijd van het seizoen. Daarna heb ik nog een aantal minuten gepraat met de supporter over het voetbal in het algemeen. Hij zat dat ik wel wat van het spelletje wist en vroeg me om een koud biertje te pakken in de kantine voordat de wedstrijd begon. Eenmaal in de kantine en genietend van een pilsje vroeg de supporter of ik even mee de bestuurskamer in wou komen. Natuurlijk liep ik met hem mee en ontmoette zo de voorzitter van de club. Hij vroeg of ik hier voor voetbalzaken was of gewoon voor de recreatie. Ik vertelde dus dat ik op vakantie was en toevallig zo uitkwam bij de voetbalclub. Op dat moment kwamen de spelers het veld op en gingen we naar buiten om naar de wedstrijd te kijken. Het eerste wat me opviel was dat het voetbal zeer primitief was. Veel harde duels en overtredingen en maar één zesde van de spelers op het veld had een beetje techniek. Na een zeer slopende eerste helft aan de kant van de thuisploeg was de ruststand 0-2 in het voordeel van Brantwood. In de rust heb ik nog met de vriendelijke supporter en meneer de voorzitter gebabbeld. Ze zeiden allebei dat als ik iets zag dat ik gewoon moest roepen naar de speler want ze kunnen alles horen omdat je heel dicht op het veld staat. In de 2 helft heb ik mijn longen uit mijn lijf geschreeuwt maar het had wel baat bij de thuisploeg. Ze speelden uiteindelijk nog 2-2 door 2 goede doelpunten van een hele jonge speler genaamd Stephen McNamee. Deze 20-jarige jongen was er met de rust ingekomen en maakte tevens zijn debuut, dus deze jongen had een geweldige dag. Na de wedstrijd terug in de kantine bedankte de jongen me, maar ik zei natuurlijk dat het door zijn voetballend vermogen kwam dat ze nog een punt hadde verzameld, hij knikte en lachte en gaf me nog een pilsje. Na een overleg tussen de voorzitter en de supporter werd ik nogmaals het kantoortje ingevragen. Daar bood de voorzitter me aan om misgien te overwegen om de voorbereiding voor het komend seizoen te doen terwijl ze op zoek gingen naar een echte trainer. Ik moest hun helaas teleurstellen omdat ik over 2 dagen weer terug in Nederland zou zijn. De voorzitter was wel een beetje teleurgesteld maar vertelde me ook dat ik misschien ook eigenlijk wel te jong was voor die verantwoording. De dag erna vertrok ik terug naar Engeland en vervolgens ook weer naar huis...

news4246.jpg

Een beeld dat in mijn geheugen zal blijven staan..McNamee die de 2-2 maakt

Het verdere leven

vlag-nederland.jpg

Na de vakantie van mijn leven kwam ik thuis en heb steeds liggen denken hoe het zou geweest zijn om verder te gaan bij die kleine Noord-Ierse club. Ik heb er zelfs nog jarenlang aan gedacht. Uiteindelijk ben ik maar in Nederland aan de slag gegaan 3 jaar na de vakantie. Ik werd hoofdcoach van een relatief gezien kleine derdeklasser in het amateurvoetbal van Zuid I. Met die club ben ik 2 keer gepromoveerd tot de eerste klasse. Vanaf dat moment vroeg de grotere club uit mijn dorp hun team te leiden in de hoofdklasse. Die kans heb ik dan ook meteen gegrijpt en in het 3e seizoen werd ik dan ook kampioen met de club in de hoofdklasse B. Zoals altijd vond ik dat niet genoeg en werd ook nog amateurkampioen van Nederland. Het seizoen erna begon de hel, mijn club werd beschuldigd van competitievervalsing. Ik dacht dat het niet serieus zou zijn maar de voorzitter had wel degelijk tegenstanders en/of scheidsrechters omgekocht. De club werd teruggeplaatst in de 3e klasse en ik zou weer terug bij af zijn. Na deze tegenslag heb ik besloten ontslag te nemen bij de club. Gewone vanwege het feit dat ik de laatste 3 seizoen eigenlijk niks had bereikt in de ogen van de media omdat de kampioenstitel werd ingeleverd. Niet weg willend uit mijn vertrouwde dorp ging weer terug naar het clubje waar ik mijn carriere begon. Maar daar kreeg ik te horen niet nodig te zijn omdat ik in hun ogen hen had verraden. Ik was zo teleurgesteld dat ik zei nooit meer een ploeg te gaan trainen...

Dit was de inleiding van mijn novelle, zo dadelijk het echte werk! Op en/of aanmerkingen zijn welkom

• Antwoorden 50
  • Weergaven 153
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur
Om als trainer te slagen moet je onderaan de ladder beginnen om je weg naar de top te banen...

united-kingdom-flag.gif

Mijn naam is Koen Tuithof, een gewone normale gezonde jongen van 19 jaar oud die veel liefde voor de bal heeft. Ik woon in Veldhoven en speel daar ook bij de lokale amateurclub. Doordat ik zoveel bezig ben met voetbal heb ik ook het CIOS gedaan. Ik heb daar mijn diploma gehaalt en mijn diploma oefenmeester II. Mijn doel is dan ook om te slagen in het voetbalwereldje als manager. Ik heb wel eens pupillen getraint maar nooit echt op een hoog niveau. In de afgelopen zomervakantie heb ik een reisje gemaakt naar Engeland. Nieuwsgierig als ik was wou ik eigenlijk het hele Verenigd Koninkrijk bezoeken en dat heb ik ook gedaan. Zo ben ik dus ook naar Noord-Ierland geweest. Daar kwam ik uit in een klein dorpje genaamd Castlederg. Ik liep rustig door het kleine dorpje heen toen me iets opviel in de kranten. De lokale voetbalclub Dergview was dringend op zoek naar een nieuwe trainer. De prestaties van de laatste jaren waren ondermaats en ze zochten iemand die een frisse start met de club kan maken. Verder viel me op dat het hele dorp in de ban was van voetbal dus als de club slecht presteerd krijgen de trainer en zijn spelers de volledige schuld op zich. Terwijl wanneer ze goed presteren ze waarschijnlijk tot de late avond uren in de lokale pub aan de gratis pinten kunnen zitten. Dus als echte voetballiefhebber ging ik toch maar even kijken hoe deze voetbalclub eruit zag. Eenmaal aangekomen bij de club zag ik dit precieze beeld voor me.

5066.jpg

Een knus klein clubje dat me deed denken aan thuis. Toevallig zag ik dat de cornervlaggen er stonden. Dus dat kon maar 1 ding betekenen, juist er werd over een aantal minuten een wedstrijd gespeelt. Ik vroeg aan een supporter tegen wie ze speelde en hoe laat. Ik had geluk ze zouden over een kwartier beginnen tegen Brantwood en het was tevens de laatste wedstrijd van het seizoen. Daarna heb ik nog een aantal minuten gepraat met de supporter over het voetbal in het algemeen. Hij zat dat ik wel wat van het spelletje wist en vroeg me om een koud biertje te pakken in de kantine voordat de wedstrijd begon. Eenmaal in de kantine en genietend van een pilsje vroeg de supporter of ik even mee de bestuurskamer in wou komen. Natuurlijk liep ik met hem mee en ontmoette zo de voorzitter van de club. Hij vroeg of ik hier voor voetbalzaken was of gewoon voor de recreatie. Ik vertelde dus dat ik op vakantie was en toevallig zo uitkwam bij de voetbalclub. Op dat moment kwamen de spelers het veld op en gingen we naar buiten om naar de wedstrijd te kijken. Het eerste wat me opviel was dat het voetbal zeer primitief was. Veel harde duels en overtredingen en maar één zesde van de spelers op het veld had een beetje techniek. Na een zeer slopende eerste helft aan de kant van de thuisploeg was de ruststand 0-2 in het voordeel van Brantwood. In de rust heb ik nog met de vriendelijke supporter en meneer de voorzitter gebabbeld. Ze zeiden allebei dat als ik iets zag dat ik gewoon moest roepen naar de speler want ze kunnen alles horen omdat je heel dicht op het veld staat. In de 2 helft heb ik mijn longen uit mijn lijf geschreeuwt maar het had wel baat bij de thuisploeg. Ze speelden uiteindelijk nog 2-2 door 2 goede doelpunten van een hele jonge speler genaamd Stephen McNamee. Deze 20-jarige jongen was er met de rust ingekomen en maakte tevens zijn debuut, dus deze jongen had een geweldige dag. Na de wedstrijd terug in de kantine bedankte de jongen me, maar ik zei natuurlijk dat het door zijn voetballend vermogen kwam dat ze nog een punt hadde verzameld, hij knikte en lachte en gaf me nog een pilsje. Na een overleg tussen de voorzitter en de supporter werd ik nogmaals het kantoortje ingevragen. Daar bood de voorzitter me aan om misgien te overwegen om de voorbereiding voor het komend seizoen te doen terwijl ze op zoek gingen naar een echte trainer. Ik moest hun helaas teleurstellen omdat ik over 2 dagen weer terug in Nederland zou zijn. De voorzitter was wel een beetje teleurgesteld maar vertelde me ook dat ik misschien ook eigenlijk wel te jong was voor die verantwoording. De dag erna vertrok ik terug naar Engeland en vervolgens ook weer naar huis...

news4246.jpg

Een beeld dat in mijn geheugen zal blijven staan..McNamee die de 2-2 maakt

Het verdere leven

vlag-nederland.jpg

Na de vakantie van mijn leven kwam ik thuis en heb steeds liggen denken hoe het zou geweest zijn om verder te gaan bij die kleine Noord-Ierse club. Ik heb er zelfs nog jarenlang aan gedacht. Uiteindelijk ben ik maar in Nederland aan de slag gegaan 3 jaar na de vakantie. Ik werd hoofdcoach van een relatief gezien kleine derdeklasser in het amateurvoetbal van Zuid I. Met die club ben ik 2 keer gepromoveerd tot de eerste klasse. Vanaf dat moment vroeg de grotere club uit mijn dorp hun team te leiden in de hoofdklasse. Die kans heb ik dan ook meteen gegrijpt en in het 3e seizoen werd ik dan ook kampioen met de club in de hoofdklasse B. Zoals altijd vond ik dat niet genoeg en werd ook nog amateurkampioen van Nederland. Het seizoen erna begon de hel, mijn club werd beschuldigd van competitievervalsing. Ik dacht dat het niet serieus zou zijn maar de voorzitter had wel degelijk tegenstanders en/of scheidsrechters omgekocht. De club werd teruggeplaatst in de 3e klasse en ik zou weer terug bij af zijn. Na deze tegenslag heb ik besloten ontslag te nemen bij de club. Gewone vanwege het feit dat ik de laatste 3 seizoen eigenlijk niks had bereikt in de ogen van de media omdat de kampioenstitel werd ingeleverd. Niet weg willend uit mijn vertrouwde dorp ging weer terug naar het clubje waar ik mijn carriere begon. Maar daar kreeg ik te horen niet nodig te zijn omdat ik in hun ogen hen had verraden. Ik was zo teleurgesteld dat ik zei nooit meer een ploeg te gaan trainen...

Dit was de inleiding van mijn novelle, zo dadelijk het echte werk! Op en/of aanmerkingen zijn welkom

Geplaatst

Re: Onderaan beginnen!

Mooie Novelle ;) Word toppertje. hoe vind je de mijne?

Geplaatst
  • Auteur

@MVV en AZ: Jou novelle is leuk geschreven ja

Verder heb ik zojuist een stuk tekst erbij geplakt en is de inleiding compleet, zodat ik dadelijk kan verder gaan met het echte werk:)

Geplaatst
  • Auteur

Een oude bekende..

Veldhoven, 24 juni 2005:

Het is inmiddels alweer precies 10 jaar geleden dat ik op vakantie was in het prachtige Noord-Ierland. Ik denk nog steeds aan dat kleine voetbalclubje met de fanatieke supporters en spelers. Als ik net relaxt buiten op de hangmat lig te genieten van een glas ijskoud cola gaat mijn telefoon. Wanneer ik de telefoon opneem hoor ik half geruis en een man met een vaag Engels accent spreken. Natuurlijk! dacht ik bij mezelf als ik buiten sta heb ik iets minder signaal dus liep ik op mijn dooie gemak naar binnen toe.

Ik: Hello, Koen Tuithof here

Vage gast: Hello, this is Rory Leckey speaking!

Ik: (Zijn naam komt me bekende voor!?) Oh, hello I think you got the wrong number or something..

Rory Leckey: No no don't you remember me? You were at our football club ten years ago. You were on a holiday and drank some pints with me.

Ik: (Opeens schoot het me binnen, het was de supporter van Dergview!) Yes! Now I remember how are you doing my friend?

Rory Leckey: I'm fine, but I have something important to discuss with you. You know who Paul Burns was right? He was the Chairman of the club when you were here.

Ik: Yes..

Rory Leckey: Well he past away last month and I became the new Chairman.

Ik: Wooo congratulations man nice work!

Rory Leckey: And that's not all, I want you te become our new manager. I never forgot you and the way you talk about football. Even Stephen McNamee still talks about you some times. So what do you say?

Ik: I don't know..I haven't trained for about 4 years and where will I live?

Rory Leckey: I already arranged that. Tomorrow you will receive a plain ticket in your mail to Belfast. The plain leaves 27 juni 2005 at 8.30 and will arrive at 11.30. In the airport I will be waiting for you. When we go back to Castlederg you can live with me for the time being en even use my car.

Ik: Allright I'm convinced I will start packing right away. See you soon Rory.

Rory Leckey: Thank you so much I will see you in a couple of days!

Amsterdam, 27 juni 2005:

Eenmaal aangekomen op Schiphol koop ik nog wat voor onderweg en loop richting de balie. Ik lever mijn ticket in en ga richting het vliegtuig. Daar wordt mij nog een gratis Telegraaf overhandigd. Tot mijn allergrootste verbazing staat er een artikel in over mij. Zelf kon ik het eigenlijk niet geloven maar er stond in principe in dat ik het land uitvluchtte om mijn trainerscarriere te vorderen omdat ik hier niks had klaargemaakt. Ik scheurde krant doormidde en zwaaide Nederland vaarwel met al die stinkende journalisten.

casestudy_belfast_airport.jpg

Belfast, 27 juni 2005:

Na een snelle vlucht ben ik aangekomen in Belfast. Ik pak mijn bagage en zie mijn oude vriend al staan. Zo te zien weet hij niet eens meer wie ik ben dus ik loop op hem af en zeg: Nice weather eh? Hij reageerd meteen en geeft me een hand. Nadat we uit het vliegveld zijn stappen we in zijn oude Volvo en rijden op ons gemak richting Dergview.

dergview.jpg

Dergview, 27 juni 2005:

Eenmaal bij zijn huis aangekomen maak ik kennis met zijn vrouw en 2 kinderen. Hij verteld me dat we komend seizoen in de Second League uitkomen (de derde profcompetitie in Noord-Ierland) en dat we een balans van €-7120 hebben. Er is ook geen transferbudget aanwezig dus moeten we ons focussen op spelers zonder club. Daarna vertellen we nog wat meer over de afgelopen 10 jaar aan elkaar. Vervolgens is het alweer 10 uur gewweest. Mooie tijd om naar bed te gaan want morgenvroeg begint meteen de eerste training.

En de eerste training begint..

Eerst maak ik kennis met alle spelers. Sommige komen me nog bekend voor zoals sterspeler McNamee. Als eerste geef ik ze wat loopoefeningen vervolgt door wat baloefeningen en aan het einde een partijtje handbal voor het positiespel en een gewoon partijtje. Na deze training heb ik wel gezien waar ik het elftal omheen moet bouwen en waar er versterkingen nodig zijn.

De belangrijkste spelers

Keepers:

Kenny Allison: 29-jarige keeper. Was 10 jaar geleden de 3e keeper van Dergview, speelde verder nooit voor een andere club. Agressieve keeper die goed is op hoge ballen, heeft verder een krachtige uittrap. Hij komt niet graag uit zijn goal en is ook niet goed in positiespel verder is hij iets te zwaar voor zijn lengte waardoor hij niet hoog in de lucht komt. Al met al zal hij toch mijn eerste keeper worden of ik moet nog iets tegenkomen.

Johnny Leitch: Een keeper van 23 jaar oud. Keept met veel flair en lef en heeft een hoge excentriciteit. Hij word mijn tweede keeper en misschien dat hij in de toekomst nog beter word.

Verdedigers:

Darren Crouzier: Ook een speler uit de oude garde. Hij is 30 jaar oud en is een centrale verdediger. Goed in tackelen en matig in koppen en mandekken. Is heel erg fel en heeft veel invloed op het team verder moet hij het ook van zijn inzet hebben. Hij is traag op de 1e meters maar komt later goed op snelheid hij heeft ook een goede conditie.

John Sproule: Een 31 jarige centrale verdediger. Hij is van een iets minder niveau dan Crouzier maar compenseert dat weer met zijn beslissingen die hij tijdens de wedstrijd maakt ook hij heeft invloed op het team. Hij is voor de rest echt traag maar dat weet hij ook weer goed te maken met zijn positiespel.

Middenvelders:

Steven Campbell: 23-jarige rechtshalf die ook in de spits uit de voeten kan. Hij is vlug en heeft een goede conditie, ook is hij goed in de passing en kan redelijk afwerken op goal. Hij voetbalt met zelfbeheersing en een dosis flair.

Stephen McNamee: De enige echte vedette van de club. Is inmiddels al 30 jaar oud en voetbalt er al heel zijn leven. Hij is oorspronkelijk een spits maar is in de loop van de jaren ook een goede middenvelder gewordenl. Fysiek is het geen geweldige speler maar mentaal steekt hij hartstikke goed in elkaar. Verder moet hij het hebben van zijn geweldige kop techniek, het afwerken op goal en zijn afstandschoten.

Spitsen:

Gary Fair: 17 jaar jonge spits die in potentie tot een redelijke voetballer kan uitgroeien. Is goed met het teamwork en kan goed tackelen. Verder is hij all-round redelijk goed voor zijn leeftijd.

Na alle spelers te bekeken hebbe is het me duidelijk geworden dat ik geen rechtsback heb dus daar moet we naar op zoek. Verder zijn er nog spitsen welkom en een linker middenvelder

Op of aanmerkingen zijn welkom. Screens komen vanaf de volgende update!

Geplaatst

Toppie :D lijkt beetje op mijn novelle. met die tijd gebeuren enzo :D maar prachtig vooral die McNamee :P kreeg echt kippenvel. alles stond precies in mijn fantasie :P net een tv.

snicean scéal (Irish Gealic)

Nice Story (English)

Geplaatst

Toppie :D lijkt beetje op mijn novelle. met die tijd gebeuren enzo :D maar prachtig vooral die McNamee :P kreeg echt kippenvel. alles stond precies in mijn fantasie :P net een tv.

snicean scéal (Irish Gealic)

Nice Story (English)

Misschien kun je eens minder opscheppen over je eigen novelle(niet alleen in dit topic het geval) :cab:

Ontopic: Leuk verhaal, meteen lange stukken wat veel makkelijker wegleest, ga zo door

Geplaatst

ik schep nie op :D ik vergelijk het

dat gaat sommige mensen irriteren waaronder ik.
Geplaatst
  • Auteur

De Tactiek...

De tactiek die ik ga gebruiken is een 4-4-2 tactiek met de rechts en linkshalf aanvallend ingesteld. Eigenlijk dus de standaard tactiek alleen dan natuurlijk nog met uitgebreide spelersinstructies erbij.

Tactiek Dergview 2005/2006

tactiek.JPG

De transfers...

Castlederg, 12 juli 2005

Een aantal weken verder een hele hoop trainingen heb ik dan toch eindelijk een aantal vrije transfers binnen weten te slepen tot grote blijdschap van de supporters. Ik heb een aantal nieuwe verdedigers en middenvelders gehaald. Helaas kon ik geen spits vinden die wou komen naar mijn clubje. Hieronder even de details van de spelers.

Wayne McClure: De rechtsback die nodig was is gevonden, zijn naam is Wayne McClure en is 22 jaar oud. Deze speler heeft een geweldige tackle en zit mentaal sterk in elkaar. Eigenlijk kan je hem stiekem wel een topaankoop noemen en zal dus in de basis gaan spelen.

Carl Berry: Kwam hem toevallig tegen tussen een waslijst spelers maar hij viel me meteen op. Hij is 17 jaar oud en speelt op de rechtshalf positie. Hij is nu het snelste van het hele team en heeft een flinke dosis zelfbeheersing. Verder is het allround een goede voetballer die hopelijk nog beter word.

David Noonan: Een 22-jarige linksbuiten die snel is en met veel lef voetbalt. Is gehaald voor de basis op de linkshalf positie omdat er niet echt een goede bij zat.

Darran Clyde: 29 jaar oude verdediger die voor Barnsley(!!!) heeft gespeeld. De eerst speler dus die een "echt" profverleden heeft. Moet het hebben van zijn uitstekende verdedigende kwaliteiten. Bezit over goede mandekking en kopkracht en heeft ook nog eens een goede tackle zeker een basisplaats voor zo'n voetballer.

Mark Forker: Een nogal gedurfde aankoop aangezien het een Ier is en geen Noord-Ier. Gelukkig is er in het dorpje niet zoveel haat tegenover de Ieren. Hij is nog maar 16 lentes jong maar is toch razendsnel op de 1e meters. Hij is een centrale middenvelder die nog kan gaan strijden om een basisplaats. Het is verder een echte teamvoetballer en die zien we graag.

Jonathan Black: En nog een speler met een leuk verleden. Jonathan Black kwam namelijk uit voor The Spurs in zijn jeugd. Hij is 20 jaar oud en kan op de hele linkerflank uit de voeten. Zal waarsgijnlijk linksback gaan voetballer met Noonan voor hem.

Brendan McElholm: Centraler verdediger, 23 jaar oud en goed in zijn man dekken. Speelde ondermeer voor Leyton Orient in Engeland. Heeft al 62 profwedstrijd erop zitten en is misschien de meest ervaren prof nu bij de club. Tog zal hij genoegen moeten nemen met een plaats op de bank. Omdat icoon Crouzier nog altijd samen met McNamee de supporterslievelingen zijn.

Transfers Dergview 2005/2006

transfers.JPG

De Selectie...

Selectie Dergview 2005/2006

selectie.JPG

Screens op aanvraag! Op of aanmerkingen zijn welkom!

Geplaatst

uhm je spreekt over middenvelders met de punt naar voren maar er is geen punt naat voren. want dan zou een centrale middenvelder als amc opgesteld worden ;)

begin ziet er goed uit.

mooi om te zien dat je je langzaam omhoog gaat werken

Geplaatst
  • Auteur

Er staat tog de middevelders die op de vleugels spelen;)

Geplaatst
  • Auteur

Ik zie anders wel een pijl met een punt erop wijzen dat ze naar voren spelen:)

Geplaatst

Met de punt naar voren is dus met een ''nummer 10'' jij speelt nu over de vleugels :checkit:

Leuke Novelle, teminste het ziet er leuk uit heb nog niks gelezen omdat ik vandaag lui ben dus ik ga hem morge wel helemaal lezen.

Geplaatst
  • Auteur

Ok veranderd:)

Vnm en/of vnv nog een update!

Verder nieman op of aanmerking over de novelle?

Geplaatst

Ja, leuk verhaal ;)

Offtopic: Koen hoe heet dat liedej waar die gele pop in speelt(avatar)

Geplaatst
  • Auteur

Volgensmij heette da liedje Flat Beat

Geplaatst
  • Auteur

De Voorbereiding..

Castlederg, 12 juli 2005

Inmiddels is ook het oefenschema bekend. We spelen 3 wedstrijden vriendschappelijk plus nog 4 wedstrijden in The Daily Telegraph Intermediate Cup. We zijn uitgeloot in een poule met Dundela, H&W Welder, Moyola Park en QUB. Dundela, H&W Welder en Moyola Park spelen allemaal in de First league (1 klasse boven ons) en QUB speelt bij ons in de Second League. Het is dus een hele moeilijke loting geworden maarja niks is onmogelijk. Helaas gaat alleen de nummer 1 uit de poule maar door. Hieronder het volledige speelschema voordat de competitie start op 24 september.

voorbereiding.JPG

Nieuws Update: Glentoran de club uit Premier League van Noord-Ierland heeft niet kunnen doordringen tot de 2e kwalificatieronde van de UEFA Champions League. Er werd tweemaal kansloos verloren van Kaunas uit Litouwen. Alle hoop is nu gevestigd op Portadown en Linfield dat nog allebei in de Uefa Cup voorrondes zit.

Gelijkspel tegen de Reserves

De eerste wedstrijd ging van start tegen onze Reserves. We begonnen sterk met goed positiespel en dat werd ook beloond in de 26e minuut door een goal van Steven Campbell. Na rust had ik het hele team bekant gewisseld en toen verliep het spel wat moeilijker. De beste man op het veld vandaag van ons was David Noonan, de linkshalf speelde een goede wedstrijd en gaf ook de assist. Er was nog iets positief op te merken over de wedstrijd namelijke Dergview Reserves speler Stephen Halliday. De spits van het B-team was in goede vorm en maakte 10 minuten voor tijd de 1-1. Misschien komt hij zelfs wel in aanmerking voor een contract en gaat hij spelen voor het eerste!

Wedstrijd:Dergview - Derview Reserves

Uitslag:1-1

Nieuws Update: Na de uitschakeling van Glentoran zijn ook Portadown en Linfield klaar met Europees voetbal. In de eerste kwalificatie ronde van de UEFA Cup werd er verloren respectievelijk verloren van APOEL Nicosia en Siroki Brijeg. Dus ook dit seizoen geen verrassingen voor Noord-Ierland in het Europees voetbal.

Dergview wint makkelijk van jeugdteam

Na het ietwat teleurstellende gelijkspel tegen de Reserves heeft Dergview nu wel een gemakkelijke overwinning behaald. Derview speelde snel en aanvallend wat resulteerde tot een goal van de linksback Jonathan Black. Na rust paste ik weer een paar wissels toe. Deze pakte goed uit want talen Gary Fair scoorde 10 minuten rust en nog eens 5 minuten later scoorde Steven Campbell zijn 2e goal in de oefenreeks. De 3-0 was ook meteen de eindstand alhoewel er misschien nog een aantal goals meer hadden kunnen vallen.

Wedstrijd Derview - Dergview -18

Uitslag: 3-0

Nieuws Update: Na lang wikken en wegen heeft Dergview manager Tuithof toch beslist dat Stephen Halliday geen profcontract zal krijgen. Zijn uitleg was dat Halliday toch niet genoeg in huis heeft om bij het eerste elftal te spelen.

captainscup400.jpg

Plaatje van Glenavon FC die de Intermediate Cup wonnen vorig seizoen, zal Dergview dit ook ooit bereiken?

In volgende update: Zal Dergview de poule overleven en zullen ze kunnen winnen van Portadown die recentelijk nog Europees voetbal speelde?

Screens op aanvraag!

Geplaatst

Leuk gedaan met de updates, en over dat met de punt naar voren, het kan best zijn dat hij speelt met een defensief en aanvallend ingestelde centrale middenvelder. Werkt bij mij altijd perfect en komt bijna op hetzelfde neer als met de punt naar voren spelen.

Geplaatst

Schitterende clubkeuze en een mooie novelle tot nu toe, ben benieuwd of je het gaat maken daar.

Geplaatst
  • Auteur

Het eerste succes?

Castlederg Weekly Newspaper

Feest in Castlederg!

Het is feest in Castlederg! De eerste twee wedstrijden werden overtuigend gewonnen. Het eerste slachtoffer was QUB dat uitkom in dezelfde divisie. Zij werden kansloos verslagen met 4-0 door goals van McNamee (2) en Steven Campbell (2). Grote uitblinker was linkshalf David Noonan die 3 assists gaf en de tegenstanders continu op het verkeerde been zette. Daarna was Dundela aan de beurt. Een ploeg die een klasse hoger uitkomt dan Dergview. Bij Dergview hadden ze er duidelijk zin in want McNamee liep in de 2e minuut alleen op de keeper af maar werd gevloerd. Darren Nixon van Dundela kreeg een rode prent onder zijn en neus geduwt. Bovendien was het een strafschop, maar deze werd gemist door talen Gary Fair. In de 10e minuut van de wedstrijd werd er wel gescoord van de voet van McNamee. Na rust kon Dundela alleen nog maar verdedigen wat resulteerde in de 2-0 en 3-0 voor Dergview. Steven Campbell scoorde in de 52e minuut en McNamee in de 65e minuut. Dergview staat nu 2e in de poule omdat H&W Welders een wedstrijd meer heeft gespeeld. Als Dergview de volgende wedstrijd van H&W Welders wint zijn ze bijna zeker van de volgende ronde.

sport4231.jpg

Steven Campbell dueleert om de bal

Sorry voor de kleine update vandaag! Weinig tijd gehad..

Screens op aanvraag!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]