Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Goh, heerlijk potje BF net gehad als Goths. Kwam neer op een NR game (al was dat niet afgesproken). Infantry spam + Bombard Cannons is OP. De kampen van alle vier de tegenstander met de grond gelijk gemaakt. Helaas gebeurde dat ook bij ons. Turks OP... Dus uiteindelijk waren alle kampen gesloopt en ging iedereen bij de tegenstanders bouwen. Was een kwestie wie elkaar als eerste in zou halen. Zou ik sneller alles veroveren dan de Turks, of zou ik de Turks inhalen en daarmee een einde maken aan de game. Helaas wonnen de Turks. Ondanks het verlies, was het toch een enorme bazenpot. In dit soort gevallen kan ik ook NR zeker waarderen.

• Antwoorden 1,6k
  • Weergaven 54,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Als je fan bent van Age of Empires 2 dan is Age of Empires 4 zeker interessant. Ik vond de gameplay (ondanks dat sommige dingen nog niet helemaal lekker werkten) erg lijken op Age 2 met toffe toevoegi

• Zijn hier ook liefhebbers van age of mythology? Volgens mij is daar een DE versie van uitgekomen vandaag. Of anders al ergens in de afgelopen dagen. 

• Dansmeister
    Dansmeister

Ga vanavond de DE versie van AoE II wel halen.

Geplaatst

Dat is toch de bedoeling van een NR. Iedereen die zijn army tot de max heeft geupgradet en exploit de zwakheden van zijn tegenstander. Turks zijn laat in de game sowieso op met de bombard canons en towers. Wss had jij hem in de castle age of vroeg in de imp kapot gemaakt met je huskarls die uit je barracks lopen(vind ik compleet belachelijk overigens). Al zijn mass scorpions en hussars ook wel degelijk tegen huskarls.

Geplaatst
[quote name='Acquafresca'] Heb de HD gekocht idd. Van middag ook een potje op steam gespeeld. Behoorlijk laggy om eerlijk te zijn [/QUOTE] Hmm.. de paar potjes die ik met @Barteh deed, had ik er in ieder geval geen last van. Maar speel dan ook al tijden niet meer. Mocht je binnenkort een keertje met hem spelen, moet hij mij maar even appen. Doe ik een potje mee. Vond het vroeger altijd wel leuk om te spelen.
Geplaatst
Dat is toch de bedoeling van een NR. Iedereen die zijn army tot de max heeft geupgradet en exploit de zwakheden van zijn tegenstander. Turks zijn laat in de game sowieso op met de bombard canons en towers. Wss had jij hem in de castle age of vroeg in de imp kapot gemaakt met je huskarls die uit je barracks lopen(vind ik compleet belachelijk overigens). Al zijn mass scorpions en hussars ook wel degelijk tegen huskarls.

De game had geen no rush regel, je kon dus al heel vroeg aanvallen. Ik vind dat je in de meeste games met vreemden totaal niet op je allies kunt bouwen, waardoor een vroege aanval vaak niet echt tot de opties behoord in dit soort Black Forest games. Turks zijn best OP. Volgens mij is er ongeveer niets dat Bombard cannons en die janissary echt goed countert. Een van de sterkste combinaties die er bij mijn weten zijn. Goths hebben vooral de tactiek 'Spam units' en dat is. Dat is ook de reden waarom de huskarl in de barracks gemaakt kan worden en waarom ze 10 extra max population krijgen.

Ik heb pas zelf ook het voorrecht te hebben om met de Turks te spelen (Meeste games worden op voobly met random civs gespeeld). De NR-regel bestaat en dus de imperial age halen is niet altijd het geval. Ik heb de game vooral verdedigend gespeeld, totdat het lukte om met een goede economie de imperial age te halen. Janissary's en bombard cannons gemaakt. En weg was de tegenstander (Mayans). Dat was trouwens in een 1 vs 1, waarin gold heel vaak een issue vormt op lange termijn (daarom worden Turks alleen als OP gezien in teamgames met trade).

Geplaatst

Ik had net toch een mooie ally: bereikt de feudal age in ongeveer 27 minuten en bereikt de castle age in ongeveer 50 minuten. De overige spelers waren toen allen al in de imperial age. Aan zo'n ally heb je echt compleet niets. En dan probeer je hem nog bij te sturen door hem op dingen aan te spreken, maar dan negeert hij alles. Hij was de flank, maar had geen zin om zijn kan te wallen (map = Black Forest). Geweldig hoor zo'n ally. Ik ben verbaasd dat de game uiteindelijk toch door mijn team gewonnen werd. Ik was nooit echt fan van de Saracens, maar deze keer verliep alles lekker. 1000+ units vernietigd, zo'n 300 units verloren en zo'n 200 gebouwen gesloopt. Geen verkeerde score, al zeg ik het zelf :) Mijn andere twee ally's waar ik wel op kon bouwen, kwamen beide ook wel uit op de 1000+ kills, dus ik was blij met die allies.

Geplaatst

Steam heeft blijkbaar de naam van AoE II: HD veranderd naar AoE II (2013) met het oog op de komende AoE II Definitive Edition. Ik ben wel benieuwd hoe goed AoE II DE gaat worden. Of het echt een verbetering is t.o.v. het origineel of dat er toch nog heel veel bugs in zitten.

Geplaatst

https://store.steampowered.com/app/813780/Age_of_Empires_II_Definitive_Edition/

Ze snappen wel hoe mensen geld betalen voor deze game. Het origineel was heel populair. Toen hebben ze de HD versie uitgemelkt. En nu komen ze maar net een DE-editie. Of mensen de game nog maar een keer via die weg willen kopen...

Wordt dit spel onder de leden van dit forum nog wel eens gespeeld?  

Geplaatst

Wat houdt een Definitive Edition in dan eigenlijk?

Mij lijkt het wel weer eens leuk om te spelen,.

Geplaatst
1 uur geleden zei Pino:

Hierna komt er geen nieuwe meer.

Geplaatst
3 uur geleden zei Pino:

Volgens mij is de game vanaf de grond af opnieuw opgebouwd met wat QoL updates en nieuwe civs (boven op alle civs van HD). Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij kun je dan ook in en uitzoomen tijdens het spelen. Grafisch heeft het een update gekregen, zodat het 4k aan kan, ...

Geplaatst
Op 18-10-2019 om 14:26 zei Pino:

Hier wordt vast een hoop verteld over DE.

bewerkt door MisterX

Geplaatst
Op 18-10-2019 om 14:26 zei Pino:

Ondertussen komen er meer beelden los. Blijkbaar was er eerst een verbod om beelden uit de beta te streamen, maar dat is sinds een paar dagen opgeheven.

Ik ben zelf vooral benieuwd of het een beetje wil aan slaan. Als je nu online wilt spelen, is het verdeeld over een hoop verschillende plekken (Voobly, Steam, Gameranger, ...). Ik zou het wel mooi vinden als DE alles bij elkaar weet te brengen en dat iedereen over stapt. Ik verwacht niet dat ik zelf heel snel over ga stappen. 

Geplaatst

Iemand al ervaring met AoE II: DE? Ik niet. Volgens verhalen heb je volgens mij wel een zeer goede pc nodig. Toch wel jammer als dat zo is. AoE II kon op echt iedere pc.

Geplaatst

@ een staflid: Kan iemand dit topic omdopen tot het Age of empires Franchise toipc? Ik vind het een beetje overbodig om voor AoE 4 een apart topic aan te maken en dan kunnen alle andere varianten ook besproken worden in dit topic (wat zo nu en dan toch al gebeurd).

Microsoft is wel lekker bezig met de melkkoe van dit genre. Na alle HD- en DE-versies van de bestaande games, gaan ze ook nog eens een AoE IV maken. Ik heb op dit moment nog steeds geen idee of dat echt een succes gaat worden of niet. Bovenstaande trailer zegt namelijk nog niet heel erg veel over het gameplay. Het laat alleen wat graphics zien. Ik hoop dat het spel net zo goed in elkaar zit als Age of Empires II, dat zelfs nu nog populair blijft. Ik hoop dat men zich vooral op de diepgang richt om dat voor elkaar te krijgen en niet vooral op het uiterlijk.

-------------------

Potjes AoE II blijven leuk. De laatste tijd een beetje gevarieerd. De ene keer lekker rushen op Arabia. Heerlijke potjes met actie vanaf het begin. De andere keer Black Forest met boomen en grote late game battles. Altijd heerlijk om alsnog te winnen nadat een ally is gedropt, waardoor het 3 v 4 is. Wel jammer dat sommige gewoon doorgaan totdat hun laatste unit dood is en dat ze echt defeated zijn. Dan is de game eigenlijk al voorbij, maar 1 enemy wil niet resignen omdat hij ergens op de map nog een trade car heeft... 

Geplaatst
Op 20-12-2019 om 16:01 zei Barteh:

Zou overigens wel geinig zin om misterX eens ouderwets in te make, of niet Dansie?

Hopelijk ben ik niet meer zo slecht als toen. Toen speelde ik toch altijd als Spanish? Geen idee waarom ik altijd die civ koos. Volgens mij was dat een overblijfsel van de LAN-parties met vrienden uit de periode dat ik er echt niets van kon. Zij bepaalde gewoon mijn civ, omdat ze dan een goede team bonus kregen (meer trade). Dan was ik op een of andere manier nog nuttig. Maar of het nu een erg goede civ was voor NR50-games... 

Geplaatst
Op 20-12-2019 om 16:01 zei Barteh:

Lekker man, zie op steam dat Halit ook alweer aan het spelen is. Die vroeg mij ook al om em te halen.

Wat ie daarna zei snapte ik niet helemaal, hij begon over mij ouderwets inmaken. Daar klopt niks van natuurlijk. Zou overigens wel geinig zin om misterX eens ouderwets in te make, of niet Dansie?

Zeker. Heb de DE versie, wat echt een heel sterke game is. Eindelijk een fatsoenlijk afgemaakte game. Meer dan het geld waard. Ook dat je de NR kan instellen. Flink wat mensen met nare trekjes, kunnen zich dan aanpassen.

Voeg me maar toe op Steam als je 'm hebt als MU'er. Wil wel een potje doen dan.

Geplaatst
18 uur geleden zei Barteh:

Trade bonus en smerige hit en run tactieken met conquistadores. En elite cannon galleons. 

Spanje is altijd wel een prima civ voor team games hoor. 

We praten wel over NR50-games. Spanish zijn niet slecht, maar maken dan vooral de andere teams beter door de trade bonus. Het hoogtepunt van de Spanish zelf ligt in het begin van de Castle age. Door de hit en run tactieken kun je daar het verschil creëren. Niet dat ze slecht zijn in imperial age, maar dat is niet hun voornaamste kracht.

Ik snap best dat mijn vrienden wilde dat ik Spanish was voor de trade bonus. Dan konden zij meer gold krijgen en de game beslissen. Het was niet omdat ik als Spanish de game zou beslissen. Nogmaals: Spanish is geen slechte civ, maar het is ook geen late game power house zoals andere civs.

Elite Cannon Galleons zijn ook niet slecht, maar heel erg afhankelijk van de situatie. In de meeste game maak ik geen Cannon Galleons. Op een map als Black Forest heb je er vaak niets aan. Dan kun je beter voor de bombard cannons gaan. Die hebben ze trouwens ook. 

Geplaatst

Mensen ervaring met AoE II DE? Ik hoor verhalen over lag en slechte servers, maar geen idee wat er van waar is. Ook weet ik niet of ik me helemaal kan vinden in de ranking. Tov Voobly, Gameranger, HD zijn er een paar dingen veranderd:

• Je kunt zelf geen room meer kiezen. je wordt gewoon toegevoegd aan een room op basis van enkele voorkeuren (1v1, 2v2, 3v3 en/of 4v4, ect)
  • Er is een map pack met 8-10 maps en afhankelijk van het aantal spelers heb je de opties om 1 of meerdere maps te bannen. De game pakt willekeurig een van de niet gebande maps en daar moet je het mee doen.

Je kunt dus niet zeggen dat je alleen maar Black forest of alleen maar Arabia of alleen maar <insert mapname> wilt spelen. Je wordt een soort van geforceerd om alles te spelen. Daarbij is het vooral maar hopen dat de teams eerlijk zijn in een team game. Daar heb je namelijk 0,0 invloed meer op... Ik heb geen idee of ik dat wel leuk vindt. Niet-ranked online kan ook, dan heb je wel de keuzes, maar dat schijnt nogal verlaten te zijn, heb ik gehoord. Mensen hier al ervaring met ranked games in DE?

Ik heb DE nog niet gekocht, maar ik ga het denk ik wel binnenkort doen, ondanks dat ik hier boven best negatief klink. Ik heb al zoveel uur in AoE II gestoken, ik wil de makers best ondersteunen met € 15. En misschien dat ik DE dan uiteindelijk toch wel ga spelen. Want er zijn wel een hoop nieuwe QoL functies toegevoegd aan DE. Als je daar eenmaal gewend aan ben, kun je niet meer zonder, ben ik bang. 

Geplaatst

Wie heeft er altijd al met een Flaming Camel willen spelen? Nu toegevoegd aan AoE II DE. Een soort Petard, maar dan met meer snelheid en als kameel. Dit moet toch een 1 aprilgrap zijn? Volgende patch wordt het unit er weer uit gehaald. Kan toch niet anders? 

Geplaatst

Ondertussen DE gekocht en het bevalt me eigenlijk wel. De QoL featues zijn echt een toevoeging. Als je deze functies eenmaal kent, dan vraag je je af waarom die niet in de game van 20 jaar geleden zaten... Ik denk vooral aan de volgende punten:

• Units en tech kun je in één queue kwijt. Zodra je de resources hebt, dan kun je het in het gebouw gewoon achter elkaar queue-en. Eerst waren techs geen onderdeel van de queue. Je moest dus steeds wachten totdat een unit klaar was en dan moest je een voor een de techs doen. Nu heb je alles in één queue zitten.
  • Auto reseed farms / fish traps. Ik moet zeggen dat ik de fish traps nog niet heb gebruikt, maar deze optie voor farms is ideaal. Geen handmatige queue die je steeds moet vullen, maar een knop die je in moet drukken. Als je dan genoeg wood hebt, wordt er automatisch een nieuwe farm aangemaakt door de villager.
  • Een queue voor acties van een villager. Je kunt nu precies aangeven in welke volgorde ze gebouwen moeten bouwen en daarna kun je ze bijvoorbeeld aan het werk zetten. Als je bijvoorbeeld een mining camp bij gold maakt, gingen ze al meteen gold minen. Maar nu kun je ook bijvoorbeeld zeggen bouw een house, bouw een barrack en ga dan wood choppen.

Eenmaal gewend aan deze opties kun je eigenlijk niet meer zonder. Ik vind ze in ieder geval geweldig.

Multiplayer bevalt ook goed. Eigenlijk heb je drie opties:

• 1v1 ranked (random map en death match). Dat is wat ik tot nu toe gedaan hebt. De matchmaking werkt goed. Zo goed als altijd zijn het gelijkwaardige games. Je krijgt een map aangewezen (er is een map pool met 9 maps, je kunt er 4 bannen) en eigenlijk altijd krijg je wel een leuke map toebedeeld. Aan het begin keek ik hier tegen op, maar dat valt dus enorm mee.
  • Team games (random map en death match). Nog niet gespeeld, maar naar horen zeggen zijn het niet altijd de meest gebalanceerde teams. Dat maakt team games over het algemeen niet echt leuk. Daarom heb ik dit nog niet gedaan.
  • Unranked / Lobby browser: Je hebt hier de volledige vrije keus in alle settings. Ik kan alleen heel weinig met deze lobby. Deze lobby ziet er een beetje uit als de HD lobby, wat ook al een onoverzichtelijke zooi was. Ook hier is het een drama om games te vinden met gelijkwaardige teams. Het is wel een mooie paradox dat er wel een ranking lijkt te zijn voor de unranked lobby. Tja... Ik zou de unranked lobby alleen gebruiken als je met je vrienden tegen elkaar een potje wil spelen. Als je echter met een vrienden team tegen andere wil spelen, of eigenlijk iedere andere situatie, ben je beter af in de ranked lobby naar mijn idee.

Tot zo ver mijn bevindingen met de Definitive Edition.

DE schijnt op dit moment in de Sale op Steam te zijn (-10%). Ik heb hem net voor de sale gekocht, maar als je al HD hebt op Steam, dan krijg je sowieso al -25%. 

Geplaatst
1 uur geleden zei Erwin.:

Die auto reseed zat al in een eerdere versie toch?

Niet op deze manier.

Farms kon je altijd wel handmatig queue-en, zodat er een voorraad aan farms beschikbaar was. Nu is er ook een auto reseed knop bij gekomen: Als je die optie aanklik, maken villagers automatisch een nieuwe farm aan als er genoeg resources zijn. Dan heb je er geen omkijken naar. Dezelfde opties zijn nu ook bij fish traps, daar was eerst helemaal geen queue met fish traps aanwezig.

Geplaatst
Op 4-4-2020 om 22:26 zei MisterX:
  • Team games (random map en death match). Nog niet gespeeld, maar naar horen zeggen zijn het niet altijd de meest gebalanceerde teams. Dat maakt team games over het algemeen niet echt leuk. Daarom heb ik dit nog niet gedaan.

Dit punt hebben ze dus een paar dagen geleden gefixed (er zat een foutje in het berekenen of de teams eerlijk waren). Ondertussen een paar keer teamgames geprobeerd (2v2) en die bevielen mij wel.