Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Hoe het begon

Het was in het begin van de middag, de telefoon ging.

Ik besloot de telefoon op te nemen. Dat stond immers in de gebruiksaanwijzing van mijn telefoon. Indien de telefoon gaat, dient u hem op te nemen. Dit doet u door de juiste toets aan te raken

"Met Berjan Gerrits"

"Met Wie"

"Met Berjan Gerrits"

"Met Wie"

"Ja luisterd u effe, mijn naam is Berjan Gerrits. Nog een zo'n vraag en ik hang op"

"Luisteld u even. Mijn naam is Wie. Ik ben Chinees".

"Ach zo, nu snap ik het. Wat kan ik voor u doen?"

"U heeft gehoold over de Belgische Competitie?"

"Ja ik volg dat redelijk ja. Leuke competitie."

"Ach mooi is dat.. Ik heb een vlaag voor u"

"...."

" Ik kan u veel geld betalen"

"O en dat doet u zomaar?"

" Nee, u moet tlainer worden van een Club in de Eelsteklasse"

"Club? Club Brugge bedoelt u?"

" Nee een andele club..... Westelloo"

"Ach Westerlo, leuke club lijkt me. Maar waarom ik?"

"We platen veldel ondel kop koffie"

" Ok waar praten we?"

"Molgen in Lokelen"

"Waar?"

"Lokelen"

"Ik dol u maar... mooi accent"

"TUUTT"

Ik hang zelf ook maar op. Althans, ik druk op de uitknop. Want om aan de telefoon te blijven met niemand aan de lijn is ook iets wat je niet snel doet...

De volgende morgen

Ik stap op de bus in Axel. Dat doe ik om 11.04 zodat ik om 13.00 uur in Lokeren ben. Ik neem de VI mee, om wat op de hoogte te blijven van de transferperikelen. Ondertussen staat mijn hoofd niet stil. Ik denk terug aan het telefoongesprek. Waarom hebben ze mij gevraagd? Waarom niet een werkloze trainer die toe is aan een nieuwe stap in zijn carriere? Dat soort vragen stel ik wel als ik in Lokeren ben. De tijd gaat langzaam. Ik moet via Gent, een betere verbinding is er niet. De bus rijd langzaam. Het zit helemaal vol. Achter mij is een jonge gast voordurend aan het fluiten. Voor mij zit een mooie jonge dame. Ik zeg wat tegen haar. Ze hoort me niet. Dan snap ik de reden: Ze heeft een walkman op. Ach ja, bedenk ik mij, we zitten in Belgie. Daar hebben ze geen mp3 spelers. Ik tik de dame op haar schouder. Ze kijkt op. Ik wijs op mijn oren. Ze lacht en doet beschaamd de oordoppen van haar oren. "Is er wat?" vraagt ze niet onbeleefd. "Hier" zeg ik, " een mp3 speler". Ze kijkt verbaasd en zegt ineens: " Wil je met mij naar bed ofzo?" Als dat zou kunnen, denk ik. Dan moet ik uitstappen. Ze kijkt me na en stapt ook uit.

De man met de koffer

Ik loop naar een mooi restaurant. Daar zit een man. Een Chinees lijkt me. Ik loop naar de man toe en stel me voor. De man blijkt de juiste te zijn.

"Hallo, ga zitten"

" Kom voor de draad. Waarom kiest Westerlo mij uit?"

" Ik heb geen dlaad"

" Grappenmaker, zeg mij nou maar. Waarom ik?"

" Ik zal zeggen, wanneer tijd rijp is"

" Nog een keer en ik stap weer op"

" Niet zo snel, ik zal verhaal vertellen"

" Ik ga"

Zonder me nog iets van de man aan te trekken sta ik op. Ik ben dan wel 2 uur onderweg geweest. Maar ik ben geen 4 meer. Die kun je verhalen vertellen, mij niet. Dan moet ik weer op weg naar huis. Thuis gekomen, ga ik eerst 2 uur slapen. Dan word ik plotseling wakker van een geluid. Ik kijk op en zie een schaduw in mijn kamer staan. Ik wil overeind komen, maar voel dat ik geen krachten heb. De man die in mijn kamer staat lacht gemeen. "Haha, je dacht er zo makkelijk van af te komen he". Ik kijk hem zo vernietigend aan. Niet dat dat lukt. Ik ben een en al verbazing. Dan volgd er een verhaal. Dat verhaal is te lang om te vertellen. Het komt hier op neer:

Ik ben benaderd door de Chinese gokmaffia. Ik moet geen wedstrijden manipuleren. Maar ik moet met een zo slecht mogelijk elftal spelen. En op het laatst degraderen. Daar krijg ik geld voor. En anders? Dan volgt de dood

Geplaatst
  • Auteur

Hoe het begon

Het was in het begin van de middag, de telefoon ging.

Ik besloot de telefoon op te nemen. Dat stond immers in de gebruiksaanwijzing van mijn telefoon. Indien de telefoon gaat, dient u hem op te nemen. Dit doet u door de juiste toets aan te raken

"Met Berjan Gerrits"

"Met Wie"

"Met Berjan Gerrits"

"Met Wie"

"Ja luisterd u effe, mijn naam is Berjan Gerrits. Nog een zo'n vraag en ik hang op"

"Luisteld u even. Mijn naam is Wie. Ik ben Chinees".

"Ach zo, nu snap ik het. Wat kan ik voor u doen?"

"U heeft gehoold over de Belgische Competitie?"

"Ja ik volg dat redelijk ja. Leuke competitie."

"Ach mooi is dat.. Ik heb een vlaag voor u"

"...."

" Ik kan u veel geld betalen"

"O en dat doet u zomaar?"

" Nee, u moet tlainer worden van een Club in de Eelsteklasse"

"Club? Club Brugge bedoelt u?"

" Nee een andele club..... Westelloo"

"Ach Westerlo, leuke club lijkt me. Maar waarom ik?"

"We platen veldel ondel kop koffie"

" Ok waar praten we?"

"Molgen in Lokelen"

"Waar?"

"Lokelen"

"Ik dol u maar... mooi accent"

"TUUTT"

Ik hang zelf ook maar op. Althans, ik druk op de uitknop. Want om aan de telefoon te blijven met niemand aan de lijn is ook iets wat je niet snel doet...

De volgende morgen

Ik stap op de bus in Axel. Dat doe ik om 11.04 zodat ik om 13.00 uur in Lokeren ben. Ik neem de VI mee, om wat op de hoogte te blijven van de transferperikelen. Ondertussen staat mijn hoofd niet stil. Ik denk terug aan het telefoongesprek. Waarom hebben ze mij gevraagd? Waarom niet een werkloze trainer die toe is aan een nieuwe stap in zijn carriere? Dat soort vragen stel ik wel als ik in Lokeren ben. De tijd gaat langzaam. Ik moet via Gent, een betere verbinding is er niet. De bus rijd langzaam. Het zit helemaal vol. Achter mij is een jonge gast voordurend aan het fluiten. Voor mij zit een mooie jonge dame. Ik zeg wat tegen haar. Ze hoort me niet. Dan snap ik de reden: Ze heeft een walkman op. Ach ja, bedenk ik mij, we zitten in Belgie. Daar hebben ze geen mp3 spelers. Ik tik de dame op haar schouder. Ze kijkt op. Ik wijs op mijn oren. Ze lacht en doet beschaamd de oordoppen van haar oren. "Is er wat?" vraagt ze niet onbeleefd. "Hier" zeg ik, " een mp3 speler". Ze kijkt verbaasd en zegt ineens: " Wil je met mij naar bed ofzo?" Als dat zou kunnen, denk ik. Dan moet ik uitstappen. Ze kijkt me na en stapt ook uit.

De man met de koffer

Ik loop naar een mooi restaurant. Daar zit een man. Een Chinees lijkt me. Ik loop naar de man toe en stel me voor. De man blijkt de juiste te zijn.

"Hallo, ga zitten"

" Kom voor de draad. Waarom kiest Westerlo mij uit?"

" Ik heb geen dlaad"

" Grappenmaker, zeg mij nou maar. Waarom ik?"

" Ik zal zeggen, wanneer tijd rijp is"

" Nog een keer en ik stap weer op"

" Niet zo snel, ik zal verhaal vertellen"

" Ik ga"

Zonder me nog iets van de man aan te trekken sta ik op. Ik ben dan wel 2 uur onderweg geweest. Maar ik ben geen 4 meer. Die kun je verhalen vertellen, mij niet. Dan moet ik weer op weg naar huis. Thuis gekomen, ga ik eerst 2 uur slapen. Dan word ik plotseling wakker van een geluid. Ik kijk op en zie een schaduw in mijn kamer staan. Ik wil overeind komen, maar voel dat ik geen krachten heb. De man die in mijn kamer staat lacht gemeen. "Haha, je dacht er zo makkelijk van af te komen he". Ik kijk hem zo vernietigend aan. Niet dat dat lukt. Ik ben een en al verbazing. Dan volgd er een verhaal. Dat verhaal is te lang om te vertellen. Het komt hier op neer:

Ik ben benaderd door de Chinese gokmaffia. Ik moet geen wedstrijden manipuleren. Maar ik moet met een zo slecht mogelijk elftal spelen. En op het laatst degraderen. Daar krijg ik geld voor. En anders? Dan volgt de dood

Geplaatst
  • Auteur

Re: Met Westerlo naar de top van Europa

De eerste dagen

Toen ging het allemaal snel. Ik moest afreizen naar 't kuipje. Daar werd meteen de handtekening gezet. Ik kreeg te horen wat het bestuur wilde. En hoeveel transfergeld ik kreeg.

Doelstelling Het behalen van een respectabele plaats. Als ik maar niet in degradatienood kwam.

Transfergeld 200.000 Euro

Vooral de doelstelling zat me niet helemaal lekker. Want ga maar naar: Als ik de doelstelling halen zou, dan kon ik fluiten naar mijn geld. En dan zou ik ergens in een bos gevonden worden. Maar kwam ik in degradatienood, dan zou ik ontslagen worden.

Ik ging nog even langs bij de trouwe supporters. Het waren voornamelijk oudere mannen. Ze vertelden me dat ze het liefst wilden dat ik ver kwam in de beker. De competitie was van mindere zorg.

Graag uw mening. En hoe doe je plaatjes? In dit forum, ik snap er niks van. Telkens zie ik een kruisje staan.

Geplaatst

Westerlo, leuke club ;)

Veel succes :thumb:

Geplaatst
  • Auteur

Eerste wedstrijden, strijd om de Jupiler Cup

Westerlo doet mee aan het eigen georganiseerde Jupiler Cup. Tegenstanders zijn Heerenveen uit Nederland, Beveren uit de Eerste Klasse en Geel uit de Tweede Klasse.

De eerste wedstrijd is meteen de moeilijkste. Namelijk tegen Heerenveen uit Friesland. De club komt met de sterkste elf, dit zien ze als DE ideale opwarming voor de Eredivisie.

Voorbeschouwing van de Trainer:

Deze wedstrijd komt te snel voor mij, om het juiste elftal op te stellen. Ik zal veel rouleren en de tegenstander laten komen. Twee snelle spitsen moeten voor de counter zorgen.

Opstelling Westerlo tegen Heerenveen:

Gaspercic,Elejiko,Beloufa, Verheijen, van Imschoot, Wagemakers, Delen, Janssens, Ntuko, De Wilde, Utaka

We kwamen 0-1 acher door een fout van Deelen. Bosvelt kon onderscheppen en makkelijk afmaken. Daarvoor had voor Utaka een aardige kans gehad. In de 34e minuut kwamen we op gelijke hoogte door de Wilde. Hij draaide goed weg bij zijn tegenstanders en ronde knap af.

Ruststand: 1-1

Vooral de counter werkte goed. Met een snelle Utake en de Wilde kregen we redelijk wat kansjes. Door een domme fout van Deelen kwamen we 0-1 achter. Verder geen kansen weggegeven.

In de tweede helft kwamen we met 1-2 achter door een goal van Ugur Yildirim. Daar bleef het bij.

Nabeschouwing Trainer

Jammer dat we verloren, maar mijn doelstelling is bereikt. Met counter voetbal hebben we meerdere goede kansen afgedwongen tegen een club, die makkelijk bovenin mee kan draaien in de Eerste Klasse.

Morgen gaan we aanvallend en dominant voetbal spelen. Tegen Geel kan dat zeker.

Wedstrijd tegen Geel

Voorbeschouwing Trainer

We beginnen net als tegen Heerenveen. Dit omdat ik met een vast team wil beginnen te werken. Dit zal ervoor zorgen dat we sneller atomatismen in de ploeg hebben. In de rust zal ik wisselen, zoals de situatie zich voordoet.

Rustand Westerlo-Geel 3-0

3' Ntuka

34' Utaka

40' de Wilde

Een helft geheel naar mijn zin. Met fijn en direct positiespel lieten we Geel geen moment in de wedstrijd komen. Hopelijk kunnen we dit doorzetten met de wisselspelers

Wissels in de Rust:

Bardon voor Gaspercic, vandenberch voor Verheyen, Sarki voor Deelen, Kolar voor Wagemakers. De beide spitsen blijven staan. Dit omdat er geen vervangers bij de selectie zitten.

Tweede helft

De tweede helft bleef het 3-0 en dus steeg Westerlo naar de 2e plek. Misschien winnen ze hun eigen toernooi wel!

Nabeschouwing Trainer

Het was een mooie eerste helft waarin we Utaka als aanspeelpunt voorin hadden. Een handige speler die ik koste van alles wil behouden. Tweede helft was minder. We scoorden niet meer. We kregen wel kansen. Leuk dat we aanvallend kunnen voetballen, zonder kansen tegen te krijgen

Westerlo- Beveren

De eerste helft begonnen we sterk. Het begon allemaal met dezelfde opstelling. Dit op advies van de spelers, die vonden namelijk dat ik ze niet genoeg krediet gaf. Ik heb deze wedstrijd helemaal op hun verantwoordelijkheid gelegd. Als ze vandaag wonnen, zou ik naar ze luisteren en anders volgde ik mijn eigen weg.

Het bleef 0-0 tot de rust. Ondanks een licht overwicht voor mijn jongens.

In de tweede helft kwamen we al snel op voorsprong. Deelen drong het strafschopgebied in en haalde doeltreffend uit. In de 78e minuut deed hij het dunnetje over en zette Westerlo op een comfortabele voorsprong: 2-0. Hoe een anti-held een held kan worden!!

Hier bleef het bij.

Nabeschouwing van de Trainer

Mooie en verdiende overwinning. Alleen jammer dat ik de Wilde een paar weken kwijt ben. Hij mist zo zijn hele voorbereiding. Misschien mist hij zelfs de eerste competitiematch.

UPDATE TEAMVOORSTELLING plus NODIGE TRANSFERS

Geplaatst

Ziet er goef uit maar mischien met screens er bij mooier

Geplaatst
  • Auteur

Lijk gevonden in bos bij Axel

2 voorbijgaande voetgangers hebben in een bos nabij Axel een lijk ontdekt. Het lijk lag tussen de bladeren en was nog niet in een ontbindende fase. De politie doet onderzoek. Nadere informatie volgt.

Bron: Het zeeuws dagblad

Lijk lijkt Trainer Westerlo te zijn

Het stoffelijk overschot die onlangs in het bos bij Axel gevonden werd blijkt van de 30 jarige trainer van westerlo te zijn. Iedereen is in raadselen over de ware toedracht.

Westerlo in diepe treurnis

In Westerlo is diep geschokt gereageerd op de dood van hun trainer. Hij schijnt te zijn doodgeschoten, en uit een wagen te zijn gegooid. De Voorzitter reageerde droevig op het bericht: " Dit is een diepe schok voor ons. Hij was nog maar net aangesteld. Hij had enorme plannen met de club". De club wil dat voor aanvang van de eerste competitieronde er een minuut stilte gehouden gaat worden.

Ik stop met dit verhaal. Westerlo is toch niet zo leuk aangezien ze maar een beperkt budget hadden.

Ik ga straks beginnen met Fenerbahce. Een leuke turkse club met veel geld en ambitie.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]