Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
Toevallig is er net iemand (weet even niet meer wie) lopende het seizoen overgestapt van Orica naar BMC. Is niet weggekocht, want Orica is ermee akkoord: contract ontbonden.

Weet niet of Sagan nog doorlopend contract had. Het afkopen van lopende contracten door de nieuwe ploeg (zoals in het voetbal) is in het wielrennen iig heel zeldzaam.

Heeft denk ik ook met de kapitaalpositie van veel ploegen te maken.

Best lullig dat Orica akkoord gaat met de transfer van een renner die van Garmin was. :shhh:

• Antwoorden 6k
  • Weergaven 212,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Ik stond gisteren op de Kwaremont. Echt fantastische dag gehad, wat een volksfeest. We hebben de mannen dus drie keer voorbij zien komen, vooral die laatste was bijzonder indrukwekkend. De eerste was

• Ik was vandaag bij de ploegenpresentatie en start van de Omloop. Heel vet. Je merkte ook echt dat de renners weer blij waren dat de koers weer met publiek is: inclusief een ploegenpresentatie op de le

Geplaatst

Algemeen wielernieuws #6

Net als Feyenoord, dat in een moeite door Daley Blind had verkocht, ze waren toch lekker bezig. (Bericht van De Speld)

Garmin dus inderdaad.

Geplaatst

Alonso heeft een licentie aangevraagd, maar mag dan sowieso pas per 1 oktober renners aantrekken.

Geplaatst

Lijkt me sterk dat ze meer betalen dan Oleg. Ze zouden beter investeren in Spaanse jeugdopleiding, want dat ligt volgens mij echt op apegapen. Diepterecord ook aan Spaanse Vuelta-rijders dit jaar geloof ik.

Geplaatst

Enkel nog Movistar en Caja Rural over. Is natuurlijk erg mager voor zo een groot wielerland als Spanje. Daarom hoop ik ook dat Alonso wel veel Spanjaarden in zijn ploeg de kans geeft.

Geplaatst

Algemeen wielernieuws #6

Spaanse wielrennen is erg geraakt door de crisis. Veel organisatoren hebben het niet gered, dus veel koersen zijn verdwenen. Ontwikkelen als (jonge) renner dus een stuk moeilijker.

Hierover stond een aardig stuk van Edwin Winkels in de laatste De Muur.

Geplaatst

Ploegen ook. Kijk ff tien jaar terug hoeveel er op het hoogste en Pro Continentaal niveau reden. Nu nog maar twee geloof ik, Movistar en Caja Rural.

Geplaatst

Dat dus, er is nauwelijks nog een sportpiramide. Kan na deze generatie (Contador, Rodriguez, Valverde) best een tijd duren voordat het Spaanse wielrennen er weer bovenop is.

Geplaatst
Ploegen ook. Kijk ff tien jaar terug hoeveel er op het hoogste en Pro Continentaal niveau reden. Nu nog maar twee geloof ik, Movistar en Caja Rural.

2014

WT:

Movistar

PCT:

Caja Rural

CT:

Burgos

Euskadi

2004:

TT1:

Euskaltel (tegenwoordig weg)

Illes-Ballears/Banesto (tegenwoordig Movistar, ooit het befaamde Banesto)

Liberty Seguros (tegenwoordig Astana, ooit het befaamde ONCE)

Relax-Bodysol (weg)

Saulnier-Duval (verdwenen als Geox in 2011)

TT2:

Kelme (verdwenen na dat jaar)

Cafe Baque

Costa Almeria

Ik kan wat missen van 2004, maar er zijn idd wel wat verdwenen. Vooral door dopingschandalen uiteraard.

Geplaatst

En dan is net voor 2004 Vitalicio Seguros nog verdwenen.

Zat Relax trouwens hoger dan Kelme? :S

Geplaatst

Kennelijk. Ik was ook hoogstens verbaasd dat Kelme maar TT2 was.

Geplaatst

Dat was cultploeg Kelme idd, toenmalig ook de oudste nog actieve sponsor. Valverde zat er op het eind bijv ook nog in.

Kelme _O_

Geplaatst
Kelme, dat was toch die ploeg met allemaal kleine klimmertjes in een spuuglelijk groen/wit tenue?

Dat shirt was juist episch, beter dan al dat zwart van tegenwoordig

Geplaatst
Dat shirt was juist episch, beter dan al dat zwart van tegenwoordig

Spuuglelijk en episch sluit elkaar niet uit he.

[MENTION=13501]Viktor[/MENTION]; ik geloof dat de laatste 2-3 jaar voor Kelme al moeilijker waren, dat zal de TT2 verklaren. Want eerder hoorden ze gewoon bij de eliteploegen, met Buenahora, met Escartin, met Heras, met Botero. Behoorlijk te vergelijken met Euskaltel, maar dan nog net een tandje beter.

Geplaatst
Schokkend nieuws uit de Belgische wielerwereld: Igor Decraene is niet meer. De wereldkampioen tijdrijden bij de junioren liet het leven op amper 18-jarige leeftijd.

:(