Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

  • Antwoorden 6k
  • Weergaven 212,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

  • Ik stond gisteren op de Kwaremont. Echt fantastische dag gehad, wat een volksfeest. We hebben de mannen dus drie keer voorbij zien komen, vooral die laatste was bijzonder indrukwekkend. De eerste was

  • Ik was vandaag bij de ploegenpresentatie en start van de Omloop. Heel vet. Je merkte ook echt dat de renners weer blij waren dat de koers weer met publiek is: inclusief een ploegenpresentatie op de le

Geplaatst
3 uur geleden zei delichris:

Wat een lieve vrouw heb ik toch. Ze is vandaag jarig, maar toch mag ik Parijs - Roubaix zien.

logisch, Roubaix is maar 1x per jaar. 

Geplaatst
2 minuten geleden zei Arezo:

Veel pech bij Wout, maar van der Poel was de sterkste.

Denk even sterk. Waren samen naar de finish gereden. Mvdp zei dit net zelf ook in interview op de wielerbaan

bewerkt door rich ruzzian

Geplaatst

Van Aert had zonder pech gewoon mee gesprint voor de zege, maar denk niet dat hij zou gewonnen hebben. Maar goed, dat zijn vijgen na Pasen.

Geplaatst
14 uur geleden zei rich ruzzian:

Denk even sterk. Waren samen naar de finish gereden. Mvdp zei dit net zelf ook in interview op de wielerbaan

 

Vraag me dat wel nog af. Bij die valpartij van Degenkolb zat Van Aert in het wiel van Philipsen. Stel dat ze elkaar net ontwijken, had hij dan het gaatje naar VdPoel kunnen dichten? Hij had zeker meegekund, maar een gaatje dichten vraag ik me af.

Verder zonde dat het Carrefour een beetje een anti-climax was, na zo'n toffe koers.

Geplaatst

Misschien een domme vraag, maar waarom geven altijd de bestuurders van de ploegleiderwagens het proviand aan? 

 

Je ziet toch zat vaak renners rechts van de wagen bij de mechanieker; dan kan de bijrijder ook best de bidons aangeven.

 

Of neem wagens met het stuur rechts(?)

Geplaatst
12 minuten geleden zei Sophomore:

Misschien een domme vraag, maar waarom geven altijd de bestuurders van de ploegleiderwagens het proviand aan? 

 

Je ziet toch zat vaak renners rechts van de wagen bij de mechanieker; dan kan de bijrijder ook best de bidons aangeven.

 

Of neem wagens met het stuur rechts(?)

 

Ben geen kenner, maar het lijkt mij dan voor de bestuurder veel makkelijker om in te schatten hoeveel ruimte er nog tussen hem en de renner zit (en hem dus niet per ongeluk te raken). 

Geplaatst

Hmm onwaarschijnlijk imo, zadel verzetten of ketting oliën gaat ook prima vanaf de achterbank.

 

Maar dank voor de suggestie en het mee denken. (d)

 

bewerkt door Sophomore

Geplaatst

@SophomoreAan de rechterkant van de wagen rijden als renner is eigenlijk niet de bedoeling. De auto's moeten rechts houden, renner halen langs links in, dus vandaar is die kant het makkelijkste. Met rechts aanpakken is voor de meeste renners trouwens ook makkelijker. 

Geplaatst

Hoezo zit de mechanieker dan altijd rechts? En rijden ze niet met het stuur rechts? 

 

Weet ook niet waarom ik dit nu bedenk, maar moet het weten ;c 

bewerkt door Sophomore

Geplaatst
7 uur geleden zei Sophomore:

Hoezo zit de mechanieker dan altijd rechts? En rijden ze niet met het stuur rechts? 

 

Weet ook niet waarom ik dit nu bedenk, maar moet het weten  

 

Omdat als de wagen langs de kant van de weg stopt dan zit de mechanieker gelijk goed om uit te stappen.

Geplaatst
7 uur geleden zei Sophomore:

Hoezo zit de mechanieker dan altijd rechts? En rijden ze niet met het stuur rechts? 

 

Weet ook niet waarom ik dit nu bedenk, maar moet het weten  

Zoals Delichris zegt omdat renners en auto's aan de rechterkant moeten stoppen. Als hij links zou uitstappen is ook het risico dat er een andere renner van achteren tegen de openslaande deur rijdt te groot.

Geplaatst

Hm ok, en dan weegt het rechts kunnen uitstappen op tegen het aan de linkerkant kunnrn sleutelen aan een fiets en proviand aangeven, blijkbaar. Zou zeggen dat je er ook twee man neer kunt zetten, of in het midden zitten en dan per situatie bepalen of je links (reparaties vanuit de auto + proviand) of rechts nodig bent.

 

Dan nu nog het vraagstuk omtrent de plek van het stuur.

Geplaatst
1 uur geleden zei Sophomore:

Hm ok, en dan weegt het rechts kunnen uitstappen op tegen het aan de linkerkant kunnrn sleutelen aan een fiets en proviand aangeven, blijkbaar. Zou zeggen dat je er ook twee man neer kunt zetten, of in het midden zitten en dan per situatie bepalen of je links (reparaties vanuit de auto + proviand) of rechts nodig bent.

 

Dan nu nog het vraagstuk omtrent de plek van het stuur.

 

 

De ploegleider zit normaal achter het stuur en die coacht ook een renner en daarom rijden ze links en geven ze de proviand via de linkerkant zodat er ook nog iets tactisch gezegd kan worden.

Geplaatst

Achterin is er meestal geen plaats voor meer dan 1 persoon omdat het daar vol ligt met wielen en materiaal. Het stuur van de auto zit aan de gewone kant om dezelfde reden als dat het daar altijd zit op het Europese vaste land. Bij koersen in Engeland of Australia is het allemaal andersom.

Geplaatst
8 uur geleden zei delichris:

 

 

De ploegleider zit normaal achter het stuur en die coacht ook een renner en daarom rijden ze links en geven ze de proviand via de linkerkant zodat er ook nog iets tactisch gezegd kan worden.

 

Wat allemaal ook kan als het stuur rechts zou zitten, niet? En dan hoeft 'ie niet op het rijden te concentreren terwijl hij 100.000 dingen tegelijk doet.

 

7 uur geleden zei FlyD:

Achterin is er meestal geen plaats voor meer dan 1 persoon omdat het daar vol ligt met wielen en materiaal. Het stuur van de auto zit aan de gewone kant om dezelfde reden als dat het daar altijd zit op het Europese vaste land. Bij koersen in Engeland of Australia is het allemaal andersom.

 

Ja ok, maar je mag op het Europese vaste land ook met het stuur rechts rijden. Dat is niet verboden oid (tenzij de UCI daar zelf extra regels voor heeft natuurlijk).

 

Maar ok, heb er inmiddels vrede mee dat het een aantal (voor mij) niet zo heel overtuigende argumenten zijn en daar zal ik maar mee moeten leren leven ;c Denk ook dat de gewoonte ('zo doen wij het altijd, dus waarom zouden we het veranderen?') ook mee speelt.

 

Net als dat de meest belangrijke tactische beslissingen in die wagens worden genomen, terwijl de koersinformatie daar vaak matig tot slecht is (zeker in de bergen).

bewerkt door Sophomore

Geplaatst
23 uur geleden zei rich ruzzian:

Winnaar l-b-l ook maar vast opschrijven met het gemak waarmee pogi rond fietst. Enige spannende is bijna waar hij weg gaat rijden

Remco Evenepoel niet vergeten :LO:

Geplaatst
11 uur geleden zei Sophomore:

 

Wat allemaal ook kan als het stuur rechts zou zitten, niet? En dan hoeft 'ie niet op het rijden te concentreren terwijl hij 100.000 dingen tegelijk doet.

 

 

Stuur zit altijd links, tenzij je in Engeland rijdt en dat soort landen. Stuur zit nooit rechts in landen zoals Engeland. Er zit ook nog een andere ploegleider of iemand van het team op de rechterstoel.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Onlangs hier 0

  • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]