Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Omdat de nieuwste MU update er nog niet is vond ik het niet zo leuk om in de (grote) Europese landen te starten. Daarom heb ik gekozen voor de volgende landen:

Argentinië, Australië, Brazilië, Bulgarije, Colombia, Hongarije, IJsland, Noord-Ierland, Peru, Rusland, Zuid-Afrika, Tsjechië, Verenigde Staten, Wales en Zuid-Korea.

Van deze landen heb ik alleen de hoogste divisies geselecteerd.

Het is voor het eerst dat ik een Novelle schrijf dus feedback is welkom.

Geplaatst
  • Auteur

Omdat de nieuwste MU update er nog niet is vond ik het niet zo leuk om in de (grote) Europese landen te starten. Daarom heb ik gekozen voor de volgende landen:

Argentinië, Australië, Brazilië, Bulgarije, Colombia, Hongarije, IJsland, Noord-Ierland, Peru, Rusland, Zuid-Afrika, Tsjechië, Verenigde Staten, Wales en Zuid-Korea.

Van deze landen heb ik alleen de hoogste divisies geselecteerd.

Het is voor het eerst dat ik een Novelle schrijf dus feedback is welkom.

Geplaatst

Re: Op weg naar het onbekende...

Niet echt een intro.. Probeer wat te vertellen over de club etc, zodat het een mooi geheel word... nu vertel je eigenlijk nog niks.

Dit is opbouwende kritiek hoor ;)

Geplaatst
  • Auteur

Op weg naar het onbekende...

@rikkiej90 Dat weet ik, maar ik was het eerste deel aan het posten en toen liep het steeds vast. Hier is deel 1 :checkit:

Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn trainersdiploma heb gehaald. Sindsdien is mijn trainerscarrière nog niet echt van de grond gekomen. Een paar amateur clubs staan al op m'n CV maar met het betaalde voetbal had ik nog geen kennis gemaakt. Na een korte vakantie op de Veluwe (wat wil je als je platzak bent) besluit ik maar eens rond te kijken op de vacature lijst. Je weet maar nooit of de perfecte club erbij zit. Wat me direct opvalt is dat elke club uit de grote Europese competities al bezet zijn. Dan maar verder kijken, mijn oog valt op 2 clubs, FC Maritzburg uit Zuid-Afrika en Deportivo Pereira uit Colombia. Een lekker klimaat en ver weg van het grote geld van Europa. Ik besluit op beide vacatures te solliciteren en dan kan het wachten beginnen.

FC Maritzburg en Deportivo Pereira laten niet lang op zich wachten. Gelukkig reageren beide clubs positief op mijn sollicitatie, wat misschien raar is als er nog geen enkele professionele voetbalclub op je CV staat. Ik zal eerst afreizen naar Zuid-Afrika om Fc Maritzburg te bekijken. Zuid-Afrika is een prachtig land maar daar kom ik (in eerste instantie) natuurlijk niet voor. Als ik aankom bij het stadion blijkt dat er niemand is! Althans niemand die mij kan helpen, teleurgesteld reis ik terug naar Nederland. Met een tripje naar Columbia voor de boeg...

Het klikt direct als ik aankom in het kleine stadje. Het is duidelijk te zien dat dit land niet bulkt van het geld, maar ondanks dat begin ik er steeds meer zin in te krijgen. En dan te bedenken dat ik nog niet eens een contract heb ondertekend!

Aangekomen in het kleine stadion steekt de voorzitter meteen van wal:

"Meneer Kuiper, we weten dat u nog niet veel ervaring hebt als hoofdtrainer. Maar wij willen u een kans geven uw carrière als trainer op te starten. Wij hopen dan ook dat u ons contractvoorstel wild accepteren en deze club naar succes wilt loodsen."

De voorzitter schotelt me een contract voor dat me tot januari 2008 in Colombia houd. Dat lijkt vrij lang maar het is ook lekker om zekerheid te hebben bij je eerste baan. Ik besluit daarom ook Nederland de komende 3 jaar achter me te laten en te tekenen bij Deportivo Pereira!

contracted1.jpg

1ys0.jpg

Laat het avontuur maar beginnen!

In de volgende update:

• Club info
  • Uitleg competitie

REACTIES en FEEDBACK zijn welkom, SCREENS op verzoek!

Geplaatst

Best goed geschreven, begin dadelijk eens met [b ] en [/b] te werke

Geplaatst

Toch best goed gepresenteerd, iig een leuke club!

Geplaatst

ja, goed gedaan

Geplaatst
  • Auteur

Een kennismaking met het Colombiaanse voetbal

@ Iedereen die heeft gereageerd, bedankt voor de reacties!

@ Funs, wat bedoel je met [ b] [ /b] werken? Wat moet er dikker gemaakt worden?

Omdat het Colombiaanse voetbal en Deportivo Pereira waarschijnlijk voor het merendeel van de lezers onbekend zijn zal ik eerst wat informatie geven over de club en de competitie.

logowd0.jpgprincipaluz9.jpglogowd0.jpg

De Club

informatiemc2.jpg

Financiën

financienhw7.jpg

De competitie

Omdat de competitie anders in elkaar zit dan de meeste competities zal ik hier even uitleggen hoe het precies in z'n werk gaat.

In de competitie zitten 18 clubs, die allemaal hopen op die ene prijs: Kampioen worden van Colombia. De competitie is verdeeld in twee rondes, waarvan jullie nu al de stand van de eerste ronde zien. De eerste ronde word gepspeeld in de maanden Februari t/m Mei. Ik kwam er pas bij in Juli dus in deze ronde speelde ik nog niet mee, hoe die verliep komt in mijn volgende deel. De tweede ronde loopt van Juli t/m Oktober.

De eerste 8 teams plaatsen zich voor de play-offs. De 8 teams worden over twee poules verdeed en de nummers 1 van die poules spelen tegen elkaar de finale van de eerste ronde. Wie dit wint mag zich kampioen van de eerste ronde noemen.

De tweede ronde gaat het precies hetzelfde. Je speelt dus zoiezo twee keer tegen elk team.

Maar nu zijn we er nog niet, er is ook nog een gewone stand, waarin alle punten die je in de eerste en in de tweede ronde hebt behaald worden opgeteld. Maar, ook de punten die de 8 teams in de play-offs hebben gehaald. Dus die 8 teams hebben dus ook meer wedstrijden gespeeld en hebben dus een voordeel. Hierdoor word het intressanter om binnen die 8 plaatsen te eindigen, als je 8ste bent wil dat niet zeggen dat je automatisch geen kampioen meer kunt worden.

En ja zoals in bijna elke competitie het geval is, is er altijd een slechtste team. De nummer 18 degradeerd rechtstreeks naar de tweede divisie.

Er is maar 1 prijs te pakken in Colombia, het landskampioenschap. Er is verder geen andere beker te winnen.

Ik hoop dat ik hiermee een beetje duidelijk heb gemaakt hoe de competitie in z'n werk gaat, het is eigenlijk een beetje hetzelfde als de Jupiler League van Nederland met de Periode kampioenen. Als het niet duidelijk is dan zou ik willen vragen om even te wachten met vragen stellen totdat mijn resultaten er zijn dan zal het wel duidelijker worden, maar ik wil nog niet te veel weg geven dus heb ik die screens nog niet gebruikt...

In de volgende update:

• Hoe trof ik Deportivo Pereira aan?

REACTIES en FEEDBACK zijn natuurlijk welkom, SCREENS op verzoek!

Geplaatst

Ziet er goed uit voor een eerste novelle, probeer je screens te plaatsen als een .jpg bestand dan laden ze sneller ;).

Geplaatst
  • Auteur

Op weg naar het onbekende...

Ziet er goed uit voor een eerste novelle, probeer je screens te plaatsen als een .jpg bestand dan laden ze sneller ;).

Bedankt voor de tip, ik heb ze meteen veranderd. Het enige nadeel is wel dat de rode cijfers bij de financiën vaag zijn, maar ja wie wil er nou rode cijfers zien.... :cab:

Geplaatst

Ik doe wel altijd bmp, is mooiere kwaliteit. Ziet er verder echt heel leuk uit. Ik ga dit zeker volgen.!

Geplaatst

Ziet er zeker goed uit! Helemaal voor een eerste novelle!

Ga zo door!!

Geplaatst
  • Auteur

Een stukje "geschiedenis"

@ Iedereen die heeft gereageerd: Bedankt voor de positieve reacties :)

Zoals ik al eerder vertelde kwam ik halfverwege het seizoen bij de club. Dit wil dus zeggen dat de eerste ronde al gespeeld was toen ik kwam. Ik zal dus even laten zien hoe de eerste ronde verliep voor Deportivo Pereira.

De eerste ronde

1erondevh8.jpg

Zoals te zien is eindigde Deportivo Pereira niet bij de eerste 8 en mochten we niet meedoen met de Play-offs

De play-offs verliepen zo:

groepenr1oz2.jpg

América de Cali en Once Caldas mochten dus de finale spelen:

r1finalejz5.jpg

Once Caldas mocht zich de kampioen van de eerste ronde noemen.

In de volgende update:

• De transfers
  • Selectie en tactiek

Uiteraard zijn REACTIES en FEEDBACK welkom, SCREENS op verzoek.

Geplaatst

Misschien moet je wat langere stukken posten voortaan. Maar het ziet er goed verzorgd uit.

Geplaatst
  • Auteur

Het echte werk

Zo het echte werk kan beginnen. De competitie wedstrijden staan al over 12 dagen voor de deur, dus het is nodig om snel te handelen. En omdat ik toch wel hoger wilde dan de 10de plek van de eerste ronde moesten er wat versterkingen bij komen:

Inkomende Transfers

transfersinla6.jpg

Hugo Ernesto Arias Een spits en aanvallende middenvelder, al wel op leeftijd maar hij zal toch wat doelpuntjes kunnen gaan maken.

Wiston Girón Een 17 jarige spits, met doorgroei mogelijkheden. Hij is naar onze club gekomen met een spelersruil. (zie uitgaande transfers)

Edwin Calle Is een verdedigende middenvelder en pas 21 jaar. Hij is vooral gehaald voor de toekomst, omdat de vaste VM's allemaal al ouder dan 30 zijn.

Uitgaande Transfers

transfersuitse2.jpg

Hernán Darío Cardona Er kwam een mooi bod voor deze spits. En we konden een jongere talentvolle spits er gratis bij krijgen. De 625k die bij het totaal staat komt van toekomstige premies.

Geleende spelers

geleendbn6.jpg

Juan David Valencia Een jonge linksback, we hadden niet echt een goede linksback dus hebben we hem geleend.

SCREENS van de getransfereerde spelers zijn te bekijken door op de dik gedrukte en onderstreepte naam van de speler te klikken.

Na al deze transfers komen we tot deze selectie en tactiek:

De Selectie

selectiewj2.jpg

De Tactiek

tactiektt9.jpg

Met deze selectie gaan we dus de competitie in. We hebben een aardige mengeling van jonge en oude spelers, een mengeling van talent en ervaring. Echte topspelers zijn Muchotrigo (de enige buitenlander in de selectie, hij komt uit Peru), rechtsback Florez, het centrale duo Palacio en Palacios, Valencia de huurling en ook Danny Cano heeft de potentie een goede spits te worden, voor zover hij dat al niet is.

In de volgende update:

• De eerste negen competitie wedstrijden
  • Tussenstand in de competitie
  • Analyse van de trianer

Natuurlijk zijn REACTIES en FEEDBACK welkom, SCREENS op verzoek!

Geplaatst

Tis [/b][/center]

Geplaatst
  • Auteur

Tis [/b][/center]

Bedankt voor de tip :checkit:, het is veranderd!

Geplaatst

goed gedaan met de screens van de transfers

Geplaatst
  • Auteur

Let the game begin!

Na al het papier werk van transfers en de eerste trainingen op het ietwat vervallen trainingscomplex, gaat het dan echt beginnen. Mijn eerste wedstrijden als trainer van Deportivo Pereira. Er zullen nog 17 wedstrijden gespeeld worden, en als we het goed doen word dat aantal misschien wel verlengd met 6 en heel misschien wel 8 wedstrijden mochten we de finale halen (daarin worden ook een uit en een thuis wedstrijd gespeeld.).

We begonnen tegen twee teams die in de eerste ronde boven ons waren geëindigd, Medellín en Millonarios. Deze wedstrijden en de andere 7 wedstrijden verliepen zo:

wedstrijd1cn8.jpg

wedstrijd2uc7.jpg

wedstrijd3ah0.jpg

wedstrijd4yq3.jpg

wedstrijd5yd1.jpg

wedstrijd6wb7.jpg

wedstrijd7wv6.jpg

wedstrijd8fn3.jpg

wedstrijd9fv8.jpg

Dat waren onze eerste wedstrijden. Met 1 verloren wedstrijd en twee gelijke spelen mogen we zeker niet klagen!

De Stand (Tweede Ronde)

r2tussenstandbq0.jpg

De Stand (Overall)

tussenstanddb9.jpg

Na deze eerste wedstrijden werd ik uitgenodigd bij het Sportprogramma op de TV in Colombia:

Interviewer: "Meneer Kuiper, als eerste wil ik u verwelkomen in de show. Hoe bevallen de eerste weken in Colombia?"

Ik: "Bedankt, het is wel even wennen hoor. Honderden kilometers van huis, een andere cultuur en een ander klimaat hoewel ik aan het klimaat al vrij snel gewend was. Het is in elk geval stukken beter dan in Nederland!"

Interviewer: "Dat is goed om te horen, maar laten we het nu over het voetbal hebben. Bent u tevreden over uw eerste wedstrijden?"

Ik: "U gaat me toch niet vertellen dat u die vraag zelf hebt bedacht hé?"

Interviewer: "Die man die de vragen bedenkt is inmiddels ontslagen..."

Ik: Nee goed even serieus, ik ben ontzettend tevreden. Als je in 9 wedstrijden maar 9 punten verliest mag je niet ontevreden zijn denk ik. Over het spelpeil ben ik ook tevreden alhoewel het altijd beter kan natuurlijk. Maar daar gaan we de komende tijd aan werken."

Interviewer: "Wat voor dingen zouden er dan beter kunnen?"

Ik: "Aanvallend gezien gaat het goed. We maken de meeste doelpunten in die 9 wedstrijden en Danny Cano loopt bijna 1 op 1. Maar verdedigend loopt het niet altijd even lekker, al zou je dat aan het doelsaldo niet zien. Er zijn teveel foute passes en we lijden dus teveel balverlies. Ik wil hiervan niet de verdediging de schuld geven, de passing kan bij veel spelers beter. Maar zoals ik al zei het is niet iets om je zorgen over te maken. We staan er erg goed voor in de tweede ronde en ik denk dat de play-offs halen niet zo'n probleem hoeft te zijn als we deze lijn doortrekken."

Interviewer: "Denkt u dat uw spelers dit gaan vohouden? Er lopen namelijk al aardig wat oudere spelers rond"

Ik: "Dat klopt, maar ik denk dat we genoeg back-up spelers hebben om ze af en toe te wisselen tijdens een wedstrijd of een wedstrijdje rust te gunnen."

Interviewer: "Tijdens deze periode werd ook duidelijk dat Muchotrigo uw aanvallende middenvelder aan het einde van het seizoen gaat vertrekken. Hoe gaat u dat gat opvullen?"

Ik: "Eigenlijk wil ik het nog helemaal niet over het einde van het seizoen hebben. Maar ik wens Muchotrigo het allerbeste. Hij mag bij Watford in één van de mooiste voetballanden gaan spelen en voor een speler van zijn leeftijd is dat een hele mooie kans. Bovendien wilde hij zijn contract niet verlengen dus was hij toch wel vertrokken. Het gat gaat zeker opgevuld worden, maar hoe en met wie weet ik nog niet precies. Maar reken er maar op dat we met een goed alternatief gaan komen!"

Interviewer: "Ok meneer Kuiper, bedankt voor dit interview en succes in de komende wedstrijden."

Ik: "Bedankt en graag gedaan."

In de volgende update:

• Halen we de play-offs?
  • Eindstand
  • Poule-indeling Play-offs

REACTIES en FEEDBACK zijn welkom, SCREENS op verzoek

Geplaatst
  • Auteur

goed gedaan met de screens van de transfers

Bedankt sanex!

Geplaatst

Dit ziet er mooi uit :) Ga zo door, deze ga ik volgen. Leuke club ook :)

Geplaatst

Zozo een opvallende novelle, erg goed gepresenteerd ;) Leuke originele club ook, succes verder!

Geplaatst
  • Auteur

Richting het einde

Bedankt voor de reacties! :)

De competitie begint nu op z'n eind te raken. Met nog 8 wedstrijden te spelen staan we er goed voor, maar zullen we de tweede ronde goed afsluiten?

De laatste 8 competitie wedstrijden:

wedstrijd10rk4.jpg

wedstrijd11am4.jpg

wedstrijd12ty3.jpg

wedstrijd13bw5.jpg

wedstrijd14nx0.jpg

wedstrijd15hw1.jpg

wedstrijd16ap8.jpg

wedstrijd17ko8.jpg

Dat waren ze dan de wedstrijden in de tweede ronde. Ook over deze wedstrijden ben ik tevreden. Met 2 verloren wedstrijden en 1 gelijk spel hebben we het ook deze ronde meer dan goed gedaan. Na deze wedstrijden komen we tot de volgende stand:

eindstandr2vf6.jpg

Een gedeelde eerste plaats qua punten maar door onze gescoorde doelpunten eindigen wij bovenaan, niet dat dat wat zegt want er moeten nog play-offs gespeeld worden. De poules zien er zo uit:

playoffsr2poulesxg8.jpg

We hebben het niet getroffen, dit is zeker de sterkste poule van de twee. América de Cali en Once Caldas zijn de twee topploegen in de competitie dus het zal lastig worden ons te plaatsen voor de finale. Once Caldas heeft bijvoorbeeld de Copa Libertadores al een keer gewonnen. Een lastige opgave dus, maar dat weerhoud ons er niet van ons uiterste best te gaan doen.

In de volgende update:

• De play-offs
  • Eindstand competitie
  • Statistieken van het seizoen
  • Terugblik met de trainer

Reacties en Feedback zijn welkom, Screens op aanvraag

Geplaatst

Ziet er heel goed uit ook je prestaties!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]