Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

''Ha Robbin, Enrique Cerezo hier,'' klinkt het vanaf de andere kant van de lijn, ,,hoe is het?'' Ik antwoordt dat alles goed gaat, maar dat ik benieuwd ben waarom een man van zijn stand mij wenst te spreken. ,,Heb je de Intertoto niet gevolgd dan? We speelden gelijk tegen Sartid Smederevo. Onvoorstelbaar. Ik heb de manager meteen de laan uitgestuurd. Als zijn opvolger had ik jou in gedachten. Lijkt het je wat?'' In een opvlieging zeg ik toe. De volgende dag zal ik me melden op het sportpark van Atletico Madrid.

Geplaatst
  • Auteur

''Ha Robbin, Enrique Cerezo hier,'' klinkt het vanaf de andere kant van de lijn, ,,hoe is het?'' Ik antwoordt dat alles goed gaat, maar dat ik benieuwd ben waarom een man van zijn stand mij wenst te spreken. ,,Heb je de Intertoto niet gevolgd dan? We speelden gelijk tegen Sartid Smederevo. Onvoorstelbaar. Ik heb de manager meteen de laan uitgestuurd. Als zijn opvolger had ik jou in gedachten. Lijkt het je wat?'' In een opvlieging zeg ik toe. De volgende dag zal ik me melden op het sportpark van Atletico Madrid.

Geplaatst
  • Auteur

Club Atlético de Madrid S.A.D. [05 story]

Een scherpe training als voorbereiding voor de return in de Intertoto Cup. Deze groep mist discipline is mijn visie. Ik heb al snel door wie ik als leiders van het team moet aanwijzen. Met de Argentijnse middenvelder Simeone heb ik een geroutineerde nestor in de selectie. Drie dagen na mijn aanstelling is de thuiswedstrijd tegen Sartid. Er moet gewonnen worden.

Geplaatst
  • Auteur

Mijn debuut als manager van Atletico. Thuis tegen Sartid dient er gewonnen te worden.

Intertoto

Atlético - Sartid (SeM) 3-0

1-0 Torres (Nano), 2-0 Torres (Ibagaza), 3-0 Torres (Nano)

Een keurige overwinning. De volgende ronde zal FK Vardar Skopje uit Macedonië over twee wedstrijden verslagen moeten worden. Een opgave die lukken moet.

Intertoto

Atlético - FK Vardar (MAC) 2-1

0-1 Todorovski (Trajcev), 1-1 Luccin (ss), 2-1 Mario (Torres)

FK Vardar (MAC) - Atlético 0-3

0-1 Todorovski (e.d.), 0-2 Torres (Nano), 0-3 Simeone (Sosa)

Het spel kan nog beter, maar er wordt nu in ieder geval met passie gevoetbald. Dit is wat het Madrileense publiek nodig heeft. Een dag na de halve finale was de loting voor de finale. In de pot zaten naast wij ook Dortmund (DUI), Genk (BEL), Bregenz (OOS), Nice (FRA) en Wolfsburg (DUI). Wij kwamen als eerste uit de pot en als tweede... jawel, Borussia Dortmund. Een pittige tegenstander, die een eerste echte test zal vormen.

Geplaatst
  • Auteur

Voor aanvang van de wedstrijden had ik al een talent gehaald uit de opleiding van Anderlecht. Zijn naam: Anthony Vanden Borre. Een talentvolle verdediger. Daarnaast was ik in onderhandeling met de Zuid-Afrikaanse aanvaller Lebohang Mokoena. Deze had echter ook aanbiedingen van Real Madrid en Valencia op zak.

We reisden vervolgens af naar Dortmund. De club met het prachtige stadion, dat helaas zijn naam verkocht aan de commercie, zal ons wel degelijk een strobreed in de weg leggen. In het oude Westfalenstadion kwamen we niet voldoende los.

Intertoto

Borussia Dortmund (DUI) - Atlético 0-0

Atlético - Dortmund (DUI) 4-0

1-0 Salva (Torres), 2-0 Simeona (Aguilera), 3-0 Torres (Salva), 4-0 Salva (Mokoena)

De return verliep dus uitermate naar tevredenheid. Dortmund had zowat alle hoeken van het Vicente Calderon gezien. Zoals je kan zien was inmiddels ook Mokoena binnen, waardoor we ons konden plaatsen voor de UEFA Cup.

We zullen in de eerste ronde uitkomen tegen het Tsjechische Banik Ostrava, opnieuw een tegenstander die te kloppen is.

Geplaatst
  • Auteur

Re: Club Atlético de Madrid S.A.D. [05 story]

Selectie

Doel

Sergio Aragoneses: Spaanse doelman van 27 jaar. Redelijk gewaagd aan de andere doelman. Moeilijke keuze dus

Leo Franco: Doelman uit Argentinië. Zijn profiel is iets beter dan die van Aragoneses, dus wordt Franco mijn eerste keus

Verdediging

Garcia Calvo: Geroutineerde speler die regelmatig zal spelen.

Santi: Speler die na de komst van Vanden Borre weinig aan spelen toe zal komen.

Vanden Borre: Zestien-jarig talentje uit België. Staat in principe als basisspeler genoteerd om z.s.m. te gaan ontwikkelen

Pablo: Relatief jonge speler van 23 jaar, maar ik denk dat ie de boot gemist heeft.

Carlos Aguilera: Oudste speler van mijn selectie en tevens mijn vaste rechtsback.

Juan Velasco: Speler die eigenlijk tekort komt voor de top en derhalve reserve is achter Aguilera.

Antonio Lopez: Met 22 jaar heeft deze speler nog voldoende doorgroeimogelijkheden tot een goede linksback.

Sergi: In principe eerste keus op linksback-positie, maar zal regelmatig plaats maken voor Lopez.

Middenveld

Simeone: Goede speler, die het moet hebben van zijn ervaring, maar wel nog paar jaartjes mee kan.

Colsa: Krijgt voldoende speeltijd, maar dan wel in het rotatiesysteem.

Luccin: Fransman die in principe altijd speelt, vanwege zijn kwaliteiten.

Sosa: Deze uit Uruguay afkomstige speler speelt of defensief op het middenveld of centraal achterin met Vanden Borre.

Mario: 17-jarig talent voor het middenveld. Met een beetje speelminuten groeit hij uit tot een grote.

Alvaro Novo: Relatief jonge speler die zo af en to speelt.

Paunovic: Servische aanvaller, die meer getalenteerd is dan zijn Spaanse concurrent Jorge.

Jorge: Speler die te weinig aan speler toekomen zal.

Kiki Musampa: Enige Nederlander in de selectie, kan uitgroeien tot vaste waarde.

Nano: Een ander groeibriljantje, die ik in een eerdere game als haalde met Ajax.

Ibagaza: Argentijnse aanvallende middenvelder met goede techniek.

Aanval

Mokoena: Zuid-Afrikaans talent van 17 jaar. Krijgt voldoende speelminuten vanwege het kleine aantal aanvallers.

Salva: Geleende van Valencia, maar gezien zijn hoge rating bij afwerken krijgt hij een basisplaats naast Torres.

Fernando Torres: Wereldspits. Het passeren van deze speler is bij Atletico hetzelfde als het graven van je eigen graf.

Geplaatst

Misschien kun je je posts wat groter maken dat leest/kijkt wat makkelijker

Succes verder!

Geplaatst

Ja, wat je daar hebt gepost kan ook in 1 post, maar ik vind dat je het erg goed weergeeft :)

Geplaatst

Ik snap niet waarom je Antonio Lopez geen 1e keus maakt. Geweldige linksback/half. Succes verder

Geplaatst
  • Auteur

MAAND SEPTEMBER

De maand september begonnen we met een vriendschappelijke pot tegen AC Milan. De Italiaanse grootmacht vond ik een mooie opponent om te kijken hoe ver we zijn.

Vriendschappelijk

AC Milan (ITA) - Atlético 2-0

1-0 Inzaghi (Tomasson), 2-0 Rui Costa (vrije trap)

Een mooi resultaat en tevredenheid overheerste dan ook. Tevredenheid was er ook over de loting van de Spaanse Beker. We zullen hierin uitkomen tegen Pajara Playas, een voor mij onbekende club.

Daarna begon de competitie. Drie wedstrijden in september die ons op de goede weg kunnen helpen.

PRIMERA DIVISION

Atlético - Athletic Bilbao 2-1

1-0 Torres (solo), 2-0 Torres (Luccin), 2-1 Etxeberria (Guerrero)

Villarreal - Atlético 1-3

0-1 Torres (Salva), 0-2 Torres (Musampa), 1-2 Lorenzo Avalos (Anderson), 1-3 Torres (rebound)

Real Betis - Atlético 2-2

1-0 Assuncao (schot), 1-1 Torres (Musampa), 2-1 Tote (Joaquin), 2-2 Paunovic (Salva)

Verder speelden we ook nog voor een plaats in de groepsfase van de UEFA Cup. Er moest dus worden afgerekend met Banik Ostrava. De heenwedstrijd werd simpel gewonnen.

UEFA CUP, eerste ronde

Atlético - Banik Ostrava (TSJ) 2-0

1-0 Salva (Nano), 2-0 Antonio Lopez (Ibagaza)

Banik Ostrava (TSJ) - Atlético 1-3

0-1 Holub (e.d.), 1-1 Vecera (Svoboda), 1-2 Torres (Musampa), 1-3 Torres (rebound)

We zijn dus vanuit de Intertoto doorgestroomd naar de poulefase van de UEFA Cup. We worden ingeloot in groep G. Deze groep bevat verders nog AEK Athene (GRI), FK (IJS), Middlesbrough (ENG) en VfL Bochum (DUI). Aangezien de beste drie van iedere groep doorgaan verwacht ik niet al teveel problemen. Ik sla ons zeker hoger aan dan AEK en FK, en misschien is Bochum ook wel diep gezakt. We zullen zien..

Geplaatst
  • Auteur

MAAND OKTOBER

In oktober spelen we zowel Europees als competitief en in de beker. Met belangrijke wedstrijden als Barca-Atletico en Atletico-Deportivo is het een maand, waarvan we weten dat deze belangrijk is omdat naast concurrenten schade kan worden aangebracht.

De eerste competitie-wedstrijd in oktober was echter tegen laagvlieger Levante.

PRIMERA DIVISION

Atlético - Levante 2-0

1-0 Ibagaza (Simeone), 2-0 Mokoena (rebound)

FC Barcelona - Atlético 1-1

1-0 Giuly (ss), 1-1 Salva (Musampa)

Atlético - Racing Santander 1-0

1-0 Salva (Simeone)

Real Mallorca - Atlético 1-3

0-1 Salva (Nano), 0-2 Alvaro Novo (Salva), 1-2 Enric Pi (Delibasic), 1-3 Salva (Simeone)

Atlético - Deportivo La Coruna 0-0

Al met al goede resultaten, waarin we weinig punten laten liggen.

UEFA Cup, groep G

Atlético - Middlesbrough (ENG) 1-1

1-0 Salva (Ibagaza), 1-1 Legrottaglie (Schwarzer)

Redelijk teleurstellend resultaat, aangezien we een groot deel van de wedstrijd tegen tien man speelden. Vijf minuten voor tijd kwam Middlesbrough pas op gelijke hoogte.

Spaanse Beker

Pajara Playas - Atlético 0-1

0-1 Mokoena (Salva)

Net voldoende tegen deze tegenstander die uitkomt in een lagere divisie. Andere Primera Division-clubs hadden het ook moeilijk, zo bleek uit het bericht ''Real Madrid verslikt zich in Pontevedra CF''. Madrid's eerste club verloor met 1-0.

Tot slot wil ik deze week beëindigen met de stand van de competitie:

26505592752.jpg

Als er nog verzoekjes zijn om screens of dergelijke, laat 't even weten..

Geplaatst

Ziet dr heel goed uit.. vooral je wedstrijden geef je mooi weer.. kutgw

Geplaatst
  • Auteur

dan zou je dr eigluk tog ff bij moete zegge wa da ''kutgw'' betekent, want da had k al meer geleze mar weet da nie.. :O]:

Geplaatst

Keep Up The Good Work. ;)

Geplaatst

:)

Geplaatst

Jezus, wat is dat voor een reactie? :S

Geplaatst

Je geeft eerst de UEFA Cup groepswedstrijd weer en daarna de 1e ronde :??:

Geplaatst
  • Auteur

ik zie t, ff verbeter :thumb:

Geplaatst

Mooi gedaan, blijf deze wel volgend hoor.

Geplaatst
  • Auteur

MAAND NOVEMBER

Een zware maand staat ons te wachten. We spelen twee keer Europees, eenmaal voor de Spaanse Beker en dan rest ons nog de comepitie waarin we lijstaanvoerder zijn.

PRIMERA DIVISION

Real Sociedad - Atlético 0-2

0-1 Salva (Vanden Borre), 0-2 Torres (Simeone)

Atlético - Real Zaragoza 1-0

1-0 Mokoena (ss)

Atlético - Real Madrid 0-1

0-1 Morientes (rebound)

Het lijkt erop dat het steeds moeizamer gaat. De eerste nederlaag van de competitie tegen Real was met name teleurstellend omdat het ging om de stadsderby. Verder kwamen we tegen Zaragoza goed weg (zie: picture)

26614304126.jpg

UEFA Cup, groep G

AEK (GRI) - Atlético 1-2

0-1 Alvaro Novo (Mokoena), 1-1 Papadimtriou (Manuel Pinto), 1-2 Mokoena (Ibagaza)

Atlético - VfL Bochum (DUI) 0-2

0-1 Wosz (vrije trap), 0-2 Maltritz (schot)

Tegen AEK kwamen we goed weg, want de Grieken hadden eerlijk gezegd recht op meer. Daarentegen hadden we tegen Bochum pech, want terwijl wij kansen misten, scoorde Wosz via een van richting veranderde vrije trap. Zo ook bij het tweede doelpunt. Gelukkig hebben we wel nog voldoende uitzicht op de volgende ronde, want een gelijkspel tegen FK uit IJsland is voldoende.

Spaanse Beker

Gimnastic - Atlético 1-0

1-0 Ribera (Figueredo)

We worden eruit gekninkkerd door een team dat in een lagere klasse uitkomt. Als dat dan gebeurd met het tweede team oké, maar ik had de op dat moment sterkst mogelijk opstelling. Gimnastic won echter zelfs verdiend.

Extra Nieuws

Daarnaast is het ook leuk om te melden dat de Atlético-voorzitter mij meldde dat 'vanwege de goede financiéle situatie' het transferbudget met 12,75M verhoogd kon worden tot 23M euro. Dit is natuurlijk mooi meegenomen. Ik besloot snel te handelen en haalde Mark van Bommel voor 14M naar de club. Vanaf 15 december draagt de Nederlander voortaan het rood-wit gestreept van Atlético i.p.v. PSV.

Tot slot wil ik deze maand beëindigen met de stand van de competitie:

26615121641.jpg

Als er nog verzoekjes zijn om screens of dergelijke, laat 't even weten...

P.S.: Idd Antonio Lopez is goede LB. :thumb: Voortaan eerste keus en ook Pablo komt voldoende aan spelen toe.

Geplaatst

Goeie novelle en netjes weergegeven :thumb:

Geplaatst

Hela, mooi weergegeven, maar je doelpuntenmakers zijn voor mij haast niet te lezen, al ziet het er wel strak uit zo , op de één of andere manier :cab:

Succes verder met je verhaal ;)

Geplaatst

Goed gepresenteerd! KUTGW

Geplaatst
  • Auteur

MAAND DECEMBER

December beslist of we Europees overleven. Een puntje tegen FK is genoeg. Er wordt deze maand scherp getraind, met name na de komst van Mark van Bommel. De concurrentie wordt heviger, maar er komt kwaliteit bij, dus het is het waard.

PRIMERA DIVISION

Osasuna - Atlético 0-2

0-1 Mokoena (Salva), 0-2 Luccin (Novo)

Sevilla - Atlético 2-2

0-1 Torres (Novo), 1-1 Casquero (Santi), 2-1 Dario Silva (Santi), 2-2 Salva (rebound)

Atlético - Valencia 3-4

1-0 Torres (solo), 2-0 Torres (Aguilera), 2-1 Corradi (Tevez), 2-2 Angulo (schot), 2-3 Tevez (solo), 3-3 Mokoena (Nano), 3-4 Di Vaio (Albelda)

Espanyol - Atlético 2-1

0-1 Sosa (Aguilera), 1-41 Tamudo (ss), 2-1 Posse (Soldevilla)

Albacete - Atlético 1-5

1-0 Pacheco (Steviz), 1-1 Torres (Vanden Borre), 1-2 Torres (Salva), 1-3 Simeone (Salva), 1-4 Salva (Van Bommel), 1-5 Torres (Van Bommel)

Gelukkig, dat we wonnen van Albacete. Zo houden we nog enigzins de aansluiting. Voor de titel hoeven we niet te gaan, dat was ook niet de doelstelling (persoonlijke doelstelling was bij beste vier, bestuur: beste helft van de competitie), maar een Champions League-plaats houden we zeker in het vizier.

UEFA Cup, groep G

FK (IJS) - Atlético 0-1

0-1 Mokoena (Simeone)

Drie punten, waar we er slechts eentje nodig hadden. We komen in de volgende ronde uit tegen VfB Stuttgart. Blijken we ook dan over twee wedstrijden de sterkste, dan nemen we het op tegen de winnaar van Parma en Ujpest.

Extra Nieuws

Op het moment dat in het nieuws kwam dat Emre uit de gratie was bij Inter, reageerde ik alert. Mijn bod van acht miljoen werd geaccepteerd en het lijkt erop dat ook deze begenadigde middenvelder naar Atlético komt.

Deze maand weer de stand van de competitie:

26812072845.jpg

Als er nog verzoekjes zijn om screens of dergelijke, laat 't even weten...

Geplaatst
  • Auteur

INTERVIEW

Ik ben gevraagd voor het nieuwjaarsnummer van VI. Daaraan werkte ik graag mee.

Zie hier het resultaat.

26916004313.jpg

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]