Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
Ik had de tweede helft gezien. Ik zeg het je eerlijk: vond het heerlijk. Pirlo werd echt als god ontvangen. Toen hij inviel kwam de bal bij de keeper, Pirlo liep naar achteren waardoor de keeper hem niet naar iemand anders durfde te spelen :-D Toen gebaarde Pirlo dat hij naar de back moest, twee seconde later had de back de bal. Was verder wel leuke tweede helft. Niet per se goed, maar zeker leuk. Spits van Orlando was niet verkeerd.

Ik heb zeker genoten. Acht goals zie je niet snel. Maar tactiek kennen ze daar (nog) niet. Vond die linksback Angelino wel tof. Achttien jaartjes jong. Bleef rennen dat jochie.

• Antwoorden 2,3k
  • Weergaven 98,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Gemiste kans voor ajax. dat hij in Turkije speelt verbaast me wel. Weet iemand wat zijn loon daar is? Betalen voetballers veel belasting in Turkije?

• Nom de Guerre
    Nom de Guerre

En dan wordt Fortuna gelinkt aan Burak Yilmaz 😂

• Zou die de bal kunnen hooghouden als ie gepresenteerd wordt? 

Geplaatst

Dat er 8 goals worden gescoord in een Amerikaanse wedstrijd is wel heel erg typisch. De hele reden dat voetbal nooit interessant was voor de Amerikanen kwam omdat er te weinig gescoord werd. Kijk nou naar de populairste sporten als American Football, Basketbal en in iets mindere mate Honkbal en ijschockey.

Geplaatst
Dat er 8 goals worden gescoord in een Amerikaanse wedstrijd is wel heel erg typisch. De hele reden dat voetbal nooit interessant was voor de Amerikanen kwam omdat er te weinig gescoord werd. Kijk nou naar de populairste sporten als American Football, Basketbal en in iets mindere mate Honkbal en ijschockey.

Denk dat je deze wel leuk gaat vinden (of juist niet)

Geplaatst
Denk dat je deze wel leuk gaat vinden (of juist niet)]

Haha vind 'm wel mooi, gek dat 'm niet kende.

Maar dit beschrijft wel de sporten in Amerika en ondersteunt enigszins mijn puntje dat voetbal niks voor Amerikanen is. Ze zijn zoals je in het filmpje ziet erg statistieken geil en zoals je ook in dat filmpje kan zien zijn de meeste statistieken in voetbal nutteloos. Bij sporten als American Football, Basketball en (vooral) Honkbal draait bijna alles om statistieken. Ook niet gek dat er voorheen nooit gebruik werd gemaakt van statistiek in het voetbal. Moet ook zeggen dat de clubs die het nu wel gebruiken tot nu toe volgens mij nog niet echt profijt er van hebben, maar misschien gebeurd dat wel in de toekomst.

Geplaatst
  • Auteur
Haha vind 'm wel mooi, gek dat 'm niet kende.

Maar dit beschrijft wel de sporten in Amerika en ondersteunt enigszins mijn puntje dat voetbal niks voor Amerikanen is. Ze zijn zoals je in het filmpje ziet erg statistieken geil en zoals je ook in dat filmpje kan zien zijn de meeste statistieken in voetbal nutteloos. Bij sporten als American Football, Basketball en (vooral) Honkbal draait bijna alles om statistieken. Ook niet gek dat er voorheen nooit gebruik werd gemaakt van statistiek in het voetbal. Moet ook zeggen dat de clubs die het nu wel gebruiken tot nu toe volgens mij nog niet echt profijt er van hebben, maar misschien gebeurd dat wel in de toekomst.

Brentford en Midtjylland doen het zo gek nog niet.

Geplaatst

Ja, inderdaad. Club van die Sisto, uit Denemarken, was altijd al eentje die bovenin meedraaide. Brentford daarentegen niet, ben benieuwd wat die gaan realiseren. Met Marinus kan het alleen maar goed gaan xd.

Geplaatst

De regels die ze bij die sporten hebben mogen ze ook eens gaan toepassen in het hedendaags voetbal. Beelden erbij halen en tijd stop zetten, nu hebben ze het goal decision system maar ik zou ook een foul system willen zien. Als een speler buiten het zicht van een scheidsrechter een elleboog oid uitdeelt dat hij rood krijgt. Mandzukic en Carvajal CL bijv.

Geplaatst

Er staan weet niet hoeveel grensrechters en van die andere mannetjes langs de kant plus een vierde official. Ben bang dat je dan bezig blijft, terwijl we eigenlijk een wedstrijd willen zien met een hoog tempo.

Geplaatst
Er staan weet niet hoeveel grensrechters en van die andere mannetjes langs de kant plus een vierde official. Ben bang dat je dan bezig blijft, terwijl we eigenlijk een wedstrijd willen zien met een hoog tempo.

Bij ijshockey heb je één scheidsrechter, twee 'grensrechters' en nog 3 officials die op alles letten omtrent de wedstrijd (tijd, overtredingen, goals). Daar is zelden enige commotie, je moet eens kijken, echt een verademing. Scheidsrechters fluiten ook volgens het boekje en niet op gevoel. Videobeelden onderstrepen de regels alleen maar.

Ze moeten die debiele grensrechters eruit gooien en videobeelden introduceren. Ik heb tot nu toe 1 of 2x gezien dat zo'n gozer nuttig was. Ik kan me ook voorstellen dat het ook moeilijk is om te zien wat er gebeurt omdat 1. spelers voor de bal staan 2. het veel te snel gaat om goed te beoordelen. Bij videobeelden kan je alles bekijken en vanuit elke hoek ook, krijg je na de wedstrijd ook minder discussies.

Geplaatst
Ik heb zeker genoten. Acht goals zie je niet snel. Maar tactiek kennen ze daar (nog) niet. Vond die linksback Angelino wel tof. Achttien jaartjes jong. Bleef rennen dat jochie.

Daar is [MENTION=8759]E2E[/MENTION]; voor ;c

Geplaatst
Bij ijshockey heb je één scheidsrechter, twee 'grensrechters' en nog 3 officials die op alles letten omtrent de wedstrijd (tijd, overtredingen, goals). Daar is zelden enige commotie, je moet eens kijken, echt een verademing. Scheidsrechters fluiten ook volgens het boekje en niet op gevoel. Videobeelden onderstrepen de regels alleen maar.

Weet je hoe het komt dat ze volgens het boekje fluiten. Omdat er in de Amerikaanse sporten duidelijk regels zijn, vooral elke overtreding is er een duidelijke straf. Bij voetbal ligt dit heel anders, voor overtredingen in het strafschopgebied zijn er opeens ongeschreven regels dat die opeens ''zwaarder'' moeten zijn dan er buiten. Hierdoor onderstaat er onduidelijkheid en ontstaat er daardoor veel commotie, want iedereen interpreteert het anders. Maar hier ga ik ooit nog eens een topic over maken, over de onduidelijke regels van voetbal.

Geplaatst

Komt ook omdat sommige regels compleet worden genegeerd, zoals in het geval van jouw voorbeeld een indirecte vrije trap in het strafschopgebied.

Geplaatst
Komt ook omdat sommige regels compleet worden genegeerd, zoals in het geval van jouw voorbeeld een indirecte vrije trap in het strafschopgebied.

Indirect of directe vrije trap/penalty heeft niks met de zwaarheid van een overtreding te maken, maar met het soort overtreding.

Geplaatst
Indirect of directe vrije trap/penalty heeft niks met de zwaarheid van een overtreding te maken, maar met het soort overtreding.

Dat klopt

B - Een indirecte vrije schop

Een indirecte vrije schop wordt toegekend aan de tegenpartij, indien een doelverdediger,

binnen zijn eigen strafschopgebied, één van de vier hieronder volgende

overtredingen begaat:

1. langer dan zes seconden de bal in zijn handen houdt, voordat hij deze weer in

het spel brengt;

2. de bal weer met de handen aanraakt, nadat hij deze in het spel heeft gebracht,

zonder dat deze is geraakt door een andere speler;

3. de bal met de handen aanraakt, nadat deze hem doelbewust door een medespeler

met de voeten is toegespeeld;

4. de bal met de handen aanraakt, nadat hij deze rechtstreeks heeft ontvangen uit

een inworp genomen door een medespeler.

Een indirecte vrije schop wordt ook toegekend aan de tegenpartij, indien een speler

naar het oordeel van de scheidsrechter:

5. speelt op een gevaarlijke wijze;

6. een tegenstander in diens loop belemmert;

7. voorkomt dat de doelverdediger de bal uit zijn handen in het spel kan brengen;

8. een andere overtreding begaat, niet eerder genoemd in Regel 12, waarvoor het

spel wordt onderbroken om een speler te waarschuwen of van het speelveld te

zenden.

Een indirecte vrije schop wordt genomen vanaf de plaats waar de overtreding

plaatsvond.

Punt zes is hierbij interessant. Zie in dergelijke gevallen vaak alsnog een penalty gegeven worden i.p.v. een indirecte vrije trap in de zestien.

Geplaatst

Een indirecte vrije trap is, over het algemeen, in de regel voor de minder zware soorten van overtreding, bijvoorbeeld een te hoog been. Je ziet vaak dat voor dat soort overtredingen op het middenveld wel een vrije trap wordt gegeven maar in het strafschopgebied niet. De regel wordt in het strafschopgebied genegeerd of verkeerd toegepast (penalty).

Geplaatst
Maar je wint er nooit mee.

Voel me nu net Wouter maar [spoiler=prijzenkast]Major wins

Tour de France

Points classification (2012, 2013, 2014, 2015)

4 individual stages (2012, 2013)

Vuelta a España

3 individual stages (2011)

Stage races

Giro di Sardegna (2011)

Tour de Pologne (2011)

Tour of California (2015)

One-day races and Classics

National Road Race Championships (2011 – 2015)

National Time Trial Championships (2015)

Gent–Wevelgem (2013)

Brabantse Pijl (2013)

Grand Prix Cycliste de Montréal (2013)

E3 Harelbeke (2014)