Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 4,9k
  • Weergaven 193k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Dumpen.

• Djurovski
    Djurovski

American Sniper    Wat een topfilm is dit zeg. 

• Voor de filmpuristen: Een abonnement op Mubi is nu €4 voor 4 maanden. Leuk om dat eens uit te proberen. Staan denk ik best veel interessante films op.   

Geplaatst

ja dat nostalgie gevoel ga ik niet hebben. Mocht ik hem toen ik 16 jaar was in 1998 ofzo gezien hebben, dan zal ik het ook wel een goede film gevonden hebben, maar iedereen evolueert anders, filmsmaken veranderen, en films worden gedateerder. En ID vind ik redelijk gedateerd, en mijn filmsmaak ligt nu ook wat anders (al ben ik nog zeker zoekende en verbaas ik me soms wel). Ik heb weinig nostalgie trouwens in films, tenzij dan in Pokémon of Platvoetje :p Of The Lion King (al vind ik dat ook gewoon goed... )

Vandaag de Toy Story reeks uitgekeken. Ik had het eigenlijk niet zo leuk verwacht, maar moet toegeven dat ze alle drie gewoon goed zijn. De eerste blijft de beste, gevolgd door de derde en dan de tweede. Heel leuke films van Pixar!

Straks verder kijken naar Mysterious Skin. Even gepauzeerd, maar het is niet echt iets voor mij dus je weet al waar ik op ga stemmen straks. Al ben ik te laat voor de deadline. Het is blijkbaar 8u ipv 10 uur (geen rekening mee gehouden). Maakt niet uit aangezien de enige film waarop ik wou stemmen gelijkstaat.

Om nog even terug te komen, dit is mijn rangschikking van Pixar films tot nu toe.

1. Ratatouille

2. WALL-E

3. Toy Story

4. Finding Nemo

5. Inside Out

6. Toy Story 3

7. Up

8. Toy Story 2

9. Monsters Inc.

10. A Bug's Life

11 Cars

12. Cars 2

Moet wel zeggen dat ik de eerste acht zeer goed vind. 9 en 10 gewoon goed. Cars voldoende, tweede Cars enige onvoldoende.

bewerkt door Lakigigar

Geplaatst

Nostalgie heeft niks te maken met of het een goede film is. In die periode had je veel van dat soort einde wereld films zoals Independence Day, Armageddon, etc. Daar is kwalitatief wel wat op aan te merken, maar schaar ik onder de "goeie" slechte films. Ze zijn niet goed maar wel leuk. Zou die ook nooit een 2/10 geven, zo'n cijfers zijn eerder voor de echt slechte films.

Geplaatst

Ja, ik vond het plot niet interessant, en er was veel te veel op aan te merken. Ondanks dat ik zeker van dat thema wel hou (buitenaards leven, aarde), vind ik dat deze film veel te onrealistisch, te gecentreerd in Amerika is, ongeloofwaardige verhaallijnen die zelfs meestal niet boeien, en alle ziektes die iedere rampenfilm heeft, hebben. Trouwens 2u20 was ook (veel) te lang! Mocht gerust een uurtje af, als het dan toch niet serieus genomen moet worden.

Er zijn weinig rampenfilms die ik goed vind, terwijl ik wel een kenner ben van natuurrampen en daarin zeer geïnteresseerd ben. Dat is wellicht ook de reden waarom die films me niet boeien, want in plaats van dat het aangenaam wordt, erger je er dood aan. Bovendien is de opbouw, karakterontwikkeling en het verhaal naast de ramp vaak opvulling en leeg. En ook van dat sentimenteel goed-einde verhaaltje ben ik ook geen fan. Ik ben van mening dat men dat beter weg zou laten. Een film zoals Transformers verschilt voor mij niet veel van ID. Al vind ik ID wel nog beter. Transformers is zelfs geen 2 waard :D Misschien is een 2 voor ID wat overdreven, maar meer dan een 3 zou ik het toch niet geven.

Maar goed, voorkeuren blijven anders, en ik oordeel wel iets lager dan de meeste mensen op de meeste films. Bovendien houden sommige mensen rekening mee met wat films betekend hebben voor de filmindustrie, en ID zal ongetwijfeld wel een stempel gedrukt hebben op een bepaald genre films en enkele blockbusters. Bovendien zullen de special effects in die tijd wel goed geweest zijn.

Je kan ook zeggen; waarom kijk je dan die films dan... ? Ja, als ik een film niet ken, kan ik niet weten of ik hem goed/slecht vind. Bovendien heb ik deze met vrienden gekeken, en ik moet wel ooit eens de klassiekers zien hé. Ik zal wel nog (zeer) veel slechte films zien. Dat is onvermijdelijk. Ook bij de kwaliteitsfilms zal ik zeker niet altijd alles goed vinden, dat is normaal.

Geplaatst

"We will not go quietly into the night. We will nog vanish without a fight. We're going to live on. We're going to survive. Today, we celebrate...our independance day!" *Staat recht en salueert*.

Een van mijn favoriete movie speeches ooit :D

Geplaatst

Een Amerikaanse film kijken en je er nog over verbazen dat het alleen maar over Amerika gaat. Dat moet je ondertussen wel een keer snappen.

Geplaatst
Een Amerikaanse film kijken en je er nog over verbazen dat het alleen maar over Amerika gaat. Dat moet je ondertussen wel een keer snappen.

Ja, maar het kan subtiel zijn of niet subtiel. Het is totaal anders als de film zich afspeelt in een Amerikaans dorpje, dan dat de film zich afspeelt in Amerika waar ruimteschepen boven de drie grootste steden hangen van Amerika, precies weten welke steden van Amerika dit zijn, en precies weten welke gebouwen de belangrijkste zijn in Amerika (want Het Witte Huis is van de ruimte toch niet echt een indrukwekkend gebouw), terwijl we amper een zicht krijgen op de andere continenten op éénmaal na waar een computerbeeld aangeeft dat boven Londen, Parijs, Istanboel, Rome, en Duitsland een ruimteschip hangt. Sinds wanneer moet een land zoals Duitsland vergeleken worden met Rome? Of is een ruimteschip plots zo groot om geheel Duitsland te bedekken? Er mag gerust wat meer aandacht naar details.

En het is dit soort Amerikaans centralisme in films waaraan ik me erger. In de film 'Volcano' barst ook een film uit in LA, op basis van de beelden gaat het dan om een spleeteruptie. Sinds wanneer bevinden er zich vulkanen in LA, en sinds wanneer is er een divergente breuklijn onder LA, terwijl de enige plaatgrenzen in West-VS transform of convergerend zijn. In zulke films draait het alleen om sensatie, en als men niet wetenschappelijk accuraat is hoeft het voor mij niet meer. Zulke films straf ik dan ook faliekant af. Er zijn genoeg andere steden in de buurt van een vulkaan, waar je een film kan over maken. Doe dat dan daar! Zelfs in Amerika kan het. Bvb. Seattle!

bewerkt door Lakigigar

Geplaatst

Dat heb je inderdaad al meerdere keren aangegeven. Maar toch blijf je rampenfilms kijken en elke keer kom je hier de film afbranden om deze details. Dan mis je gewoon waar de film om gaat imo. Simon zegt het betreft deze films gewoon goed. Ze zijn slecht maar wel vermakelijk, zo moet je eigenlijk ook een dergelijke film ingaan.

Geplaatst

Dat probeer ik ook, maar makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zou graag iedere film een tien willen geven hoor :p

Bovendien vond ik Zombie Strippers of Transsylmania (allebei laagst mogelijke notering dat ik ze kan geven) ook wel vermakelijk omdat ze zo slecht zijn. Maar ze zijn verschrikkelijk slecht dus krijgen ze de laagste notering, maar met een paar pintjes zijn die nog wel grappig hoor.

bewerkt door Lakigigar

Geplaatst

Als je zeer geïntresseerd bent in natuurrampen kun je beter docu's gaan kijken ipv films. Rampenfilms voor het grote publiek zijn niet logisch, zo werkt het nu eenmaal. Je kan wel twintig alinea's tikken over wat er allemaal niet klopt, maar als je dat voorlegt aan de regisseur/producer/studio dan ga je een dikke vette "who cares?" terug krijgen. Rampenfilms moeten groots zijn, moeten patriotische en fotogenieke helden hebben, moeten bombastische uitstraling hebben etc. Dat deel van je hersenen dat zegt dat er dingen niet kloppen moet je uitzetten voor je begint te kijken. Ik zou je een voorschriftje meegeven van 1 grote doos pringles en een fles cola, dat zou moeten helpen in principe en dat hersendeel stilhouden voor een uur of twee.

Geplaatst
Als je zeer geïntresseerd bent in natuurrampen kun je beter docu's gaan kijken ipv films. Rampenfilms voor het grote publiek zijn niet logisch, zo werkt het nu eenmaal. Je kan wel twintig alinea's tikken over wat er allemaal niet klopt, maar als je dat voorlegt aan de regisseur/producer/studio dan ga je een dikke vette "who cares?" terug krijgen. Rampenfilms moeten groots zijn, moeten patriotische en fotogenieke helden hebben, moeten bombastische uitstraling hebben etc. Dat deel van je hersenen dat zegt dat er dingen niet kloppen moet je uitzetten voor je begint te kijken. Ik zou je een voorschriftje meegeven van 1 grote doos pringles en een fles cola, dat zou moeten helpen in principe en dat hersendeel stilhouden voor een uur of twee.

Geloof of geloof me niet, zelfs de docu's zijn soms niet altijd kwaliteitsvol. Enja, daar heb je wel gelijk in. :p

Geplaatst

ik vond the incredibles niet erg goed eerlijk gezegd. Die heeft niet die magie van andere Pixars.

Geplaatst

1 Ratatouille

2 WALLIE

3 Toy Story

4 Finding Nemo

5 Toy Story 3

6 Toy Story 2

7 Inside Out

8 Up

9 Monsters Inc.

10 A Bug's Life

11 Cars

12 Monsters University

13 The Incredibles

14 Cars 2

15 Brave

Zo alle pixar films gezien, dit is de ranking geworden. Eerste 9 zijn aanraders, 10 en 11 zeker ook niet slecht. 12 en 13 iets minder, 14 en 15 onvoldoende. Jammer genoeg het slechtste voor het laatste opgespaard. Heb 12 tem 15 vandaag gezien. Nu enkel nog The Good Dinosaur zien dit jaar! :)

Geplaatst

Behind the Redwood Curtain gezien vanmiddag, van onze eigenste Liesbeth De Ceulaer. Een van de beste docu's die ik ooit heb gezien, maar komt wel met een waarschuwing: de nadruk ligt niet op het verstrekken van informatie. Gaat over Redwood Forest, een gigantisch woud in Californië, waar een beetje een houtoorlog bezig is. Langs de ene kant de activisten die tegen kapping zijn, langs de andere kant de houthakkers die het bos al eeuwenlang gebruiken als bron van inkomsten. Zoals ik al zei is het geen docu vol informatie en cijfertjes, het is vooral een visuele docu. Heel veel stilstaande shots van het woud of de mensen errond, paar mooie tracking shots ook. Aangevuld met de sterke dronemuziek visueel misschien wel de beste docu die ik al heb gezien. Verder is het zeker geen anti-kappingsdocu, De Ceulaer laat alle actors netjes aan het woord: de activisten die in de bomen wonen, de wetenschappers die onderzoek doen, de bosbeheerders, de voormalige houthakker die z'n job kwijtspeelde nadat het lokale familiebedrijf failliet ging. Objectief, heel menselijk en vol erg knappe shots. Dikke 3,5*, aanradertje.

Geplaatst
Zo naar Knight of Cups. Wordt m'n eerste Malick dus benieuwd :)

Eerste en de laatste :cab: allemachtig wat een taaie zit. Wel mooie beelden maar ik heb me nog nooit zo verveeld. Geen zin om er meer over te typen, m'n hersenen zijn zojuist gestorven. Dik verdiende 1* en een 1.8/10

Geplaatst
Nee echt hoor :r dit was echt vreselijk

Z'n oudere films zijn nog te pruimen, maar met elke nieuwe film wordt Malick gewoon senieler. To The Wonder was werkelijk verschrikkelijk slecht. Klinkt alsof deze ook die kant opgaat..

Geplaatst
Ja, ik vond het plot niet interessant, en er was veel te veel op aan te merken. Ondanks dat ik zeker van dat thema wel hou (buitenaards leven, aarde), vind ik dat deze film veel te onrealistisch, te gecentreerd in Amerika is, ongeloofwaardige verhaallijnen die zelfs meestal niet boeien, en alle ziektes die iedere rampenfilm heeft, hebben. Trouwens 2u20 was ook (veel) te lang! Mocht gerust een uurtje af, als het dan toch niet serieus genomen moet worden.

Er zijn weinig rampenfilms die ik goed vind, terwijl ik wel een kenner ben van natuurrampen en daarin zeer geïnteresseerd ben. Dat is wellicht ook de reden waarom die films me niet boeien, want in plaats van dat het aangenaam wordt, erger je er dood aan. Bovendien is de opbouw, karakterontwikkeling en het verhaal naast de ramp vaak opvulling en leeg. En ook van dat sentimenteel goed-einde verhaaltje ben ik ook geen fan. Ik ben van mening dat men dat beter weg zou laten. Een film zoals Transformers verschilt voor mij niet veel van ID. Al vind ik ID wel nog beter. Transformers is zelfs geen 2 waard :D Misschien is een 2 voor ID wat overdreven, maar meer dan een 3 zou ik het toch niet geven.

Maar goed, voorkeuren blijven anders, en ik oordeel wel iets lager dan de meeste mensen op de meeste films. Bovendien houden sommige mensen rekening mee met wat films betekend hebben voor de filmindustrie, en ID zal ongetwijfeld wel een stempel gedrukt hebben op een bepaald genre films en enkele blockbusters. Bovendien zullen de special effects in die tijd wel goed geweest zijn.

Je kan ook zeggen; waarom kijk je dan die films dan... ? Ja, als ik een film niet ken, kan ik niet weten of ik hem goed/slecht vind. Bovendien heb ik deze met vrienden gekeken, en ik moet wel ooit eens de klassiekers zien hé. Ik zal wel nog (zeer) veel slechte films zien. Dat is onvermijdelijk. Ook bij de kwaliteitsfilms zal ik zeker niet altijd alles goed vinden, dat is normaal.

Starship Troopers al wel eens gezien? Die zou je best eens kunnen liggen.

Geplaatst
Z'n oudere films zijn nog te pruimen, maar met elke nieuwe film wordt Malick gewoon senieler. To The Wonder was werkelijk verschrikkelijk slecht. Klinkt alsof deze ook die kant opgaat..

The Thin Red Line en Badlands lijken mij nog wel interessant. Maar ik moet er toch ff over nadenkwn nu. ;c

Geplaatst

Like Crazy is een okayish romantisch drama. Leuk koppie in ieder geval, Felicity Jones :<

LK1_zpsc2tb4sjm.png

LK2_zpsjb2cnpx8.png