Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 4,9k
  • Weergaven 193,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Dumpen.

• Djurovski
    Djurovski

American Sniper    Wat een topfilm is dit zeg. 

• Voor de filmpuristen: Een abonnement op Mubi is nu €4 voor 4 maanden. Leuk om dat eens uit te proberen. Staan denk ik best veel interessante films op.   

Geplaatst

Goodfellas was een prima film. Wist niet dat het semi waargebeurd was, tempo zit er aardig in, dialogen en acteerwerk zijn ijzersterk. Ben alleen niet zo'n fan van voiceovers over fragmenten heen, al snap ik de keuze hiervoor wel. Het is niet zo tenenkrommend als in Narcos. Denk dat ik een 7,5/10 geef.

Daarna Drunken Master gekeken. De film waar Jackie Chan internationaal bekend mee werd. Comedy/martial arts film. Soms is de humor wel erg oosters. Vechtscenes sterk en daarvoor kijk je zo'n film toch. Vet om al die kung fu vormen te zien. Daarbuiten om heeft de film niet super veel te bieden. 6,5/10

Geplaatst

Overzichtje van de afgelopen tijd:

• Adam's Apples (2005): 8/10. 
  • Airplane! (1980): 8/10.
  • Incendies (2010): 8/10.
  • Me and Earl and the Dying Girl (2015): 8/10. 
  • I'm Still Here (2024): 7.5/10.
  • Almost Famous (2000): 7.5/10. 
  • Short Term 12 (2013): 7.5/10. 
  • Once (2006): 7/10. 
  • Flipped (2010): 7/10.
  • Office Space (1999): 6.5/10.
  • American Pie (1999): 6/10. 
  • Me Before You (2016): 5/10.
Geplaatst

The Thing (1982) - geweldige, gore klassieker die zijn tijd volgens mij wel een beetje vooruit was. Ik geef hem een dikke 8. 

Geplaatst
Op 17-5-2025 om 09:32 zei delichris:

Donderdagavond A working man gezien. Heerlijke actiefilm met Jason Statham. Zeker een aanrader als je zijn films leuk vindt.

Die vind ik echt vreselijk :D Wat een kutfilm zeg. Terwijl ik zijn films vaak goed vind te pruimen.

Even een overzichtje van mijn laatste maand:

- Havoc (2025): 6.9/10

- Sinners (2025): 8.2/10

- Snack Shack (2025): 7.5/10

- Nonnas (2025): 7.8/10

- Den Of Thieves 2: Pantera (2025): 6.6/10

- Thunderbolts* (2025): 7.0/10

- A Real Pain (2024): 5.8/10

- The Life List (2025): 7.6/10

A Real Pain viel me tegen, houd normaal van zulke films maar ik vond dit te negatief en langdradig. Verder allemaal goeie scores voor toch weinig bijzondere films, denk ook vanwege drukte op werk dat ik toch wat meer behoefte had aan dit soort films. 

Sinners komt bij mij binnen op een voorlopig tweede plek in mijn jaarlijstje.

Geplaatst
Op 19-4-2025 om 00:42 zei Ciro:

Aan alle filmliefhebbers: wat is jouw top 10 van films waarvan je zegt — die móét je ooit gezien hebben in je leven? Welke films zouden er absoluut in die lijst staan?

Als je de vraag zo stelt neig ik al snel naar bekende klassiekers:

• the Godfather (1 en 2)
  • Inception
  • Interstellar
  • Requiem for a Dream
  • Pulp Fiction
  • The Green Mile
  • Full Metal Jacket
  • Leon
  • Battle Royale
  • The Game
  • IT Chapter One (2017)

En nog wel meer :D

bewerkt door Chiemel

Geplaatst

Jurassic World: Dominion (2022)

Blij dat ik deze film toen niet in de bios heb gezien. De trailers gaven toch een ander beeld van deze film.

Inderdaad, de dino's komen voor in de wereld, maar dat komt te weinig voor in de film.

Leuk, dat er bekenden terug komen, maar het is weer te veel van hetzelfde en te voorspelbaar. Hier had veel meer ingezeten.

Geplaatst

De Hel van '63

Nooit gezien, maar toch beetje een Klassieker. Letterlijk en figuurlijk. Vond hem wel lekker wegkijken in ieder geval. Al blijven het ook Nederlandse acteurs. Chantal Janzen echt schandalig slecht. Cees Geel vind ik dan wel weer goed haha.

7,5

Geplaatst

Final Destiny: Blood Lines

Leuk voor een keertje. Weer een paar creatieve ongelukken, maar deze film scoort voor mij net een voldoende.

Paranormal Activity: The Ghost Dimension

Het bekende recept, met een voorspelbaar eind. Je krijgt nu iets meer hints over hoe en wat, maar het is geen bijzondere film.

bewerkt door FMNOOB

Geplaatst

The Phoenician Scheme

Na Asteroid City maakt Wes Anderson een uitstapje naar de spionage-thriller, zoals alleen Wes Anderson dat kan. Benicio del Toro speelt Zsa-Zsa Korda, een steenrijke wapenhandelaar die al meerdere moordaanslagen overleefde en wiens imperium op instorten staat. Samen met zijn dochter (Mia Threapleton) en nieuwe assistent (Michael Cera) begint Korda aan een avontuur om de boel te redden.

Haha, deze heb ik goed om moeten lachen gisteravond. Gaat soms helemaal nergens over, maar dat maakt het juist zo leuk. Goeie humor wel.

8

Geplaatst

Die vond ik echt gigantisch tegenvallen man. Ben echt wel een behoorlijke Wes Anderson film, maar het wordt nu echt teveel een One Trick Pony bij 'm. Begon wel sterk maar begon mij snel te vervelen. Denk wel de eerste film van hem die ik een onvoldoende heb gegeven en heb ze op de eerste na allemaal gezien.

Geplaatst
Op 31-5-2025 om 11:22 zei 007mark:

The Phoenician Scheme

Haha, deze heb ik goed om moeten lachen gisteravond. Gaat soms helemaal nergens over, maar dat maakt het juist zo leuk. Goeie humor wel.

8

Is het niet heel erg hetzelfde als Asteroid City? Puur op basis van een korte trailer.

Geplaatst
47 minuten geleden zei Tim':

Is het niet heel erg hetzelfde als Asteroid City? Puur op basis van een korte trailer.

Geen idee, want die heb ik niet gezien.

Geplaatst
17 uur geleden zei Tim':

Is wel redelijk vergelijkbaar, al is Asteroid wel wat joliger dan deze. En het verhaal van deze is wat grootschaliger. Verder is het gewoon heel duidelijk een Anderson film. Zelf vond ik zijn laatste 2 ook meteen zijn minste films. Mara kan ook snappen dat mensen Phoenician Schema wel heel tof vinden.

Geplaatst

The Batman (2022)

Weer een nieuwe versie van onze superheld. Het idee is goed. Iets grauwer, pakt sterke elementen uit andere versies en geef de man wat minder gadges. Ik vind wel dat onze vleermuizenman (Robert Pattinson) niet zo goed overkomt. Niet zo sterk gespeeld en legt het echt af met de rest van de cast. Vergeleken met veel recensies vind ik dit echt wel wat minder, maar misschien is dit gewoon minder mijn smaak/of verwacht ik te veel ervan.

Geplaatst

Ballerina

Een spin-off van de John Wick serie. Dit keer geen Keanu Reaves, maar Ana de Armas in de hoofdrol. Leuk om een vrouw in deze rol te zien en ze dit dit ook enorm goed. Het bekende recept; Veel creatieve actiescenes. Voor de rest kwamen weer de bekende gezichten in voor en met Norman Reedus en Gabriel Byrne nog erbij heb je gewoon een topcast. Als je genoten hebt van de John Wick films, dan is deze film sowieso een must om te zien.

Geplaatst
Op 8-6-2025 om 08:50 zei FMNOOB:

The Batman (2022)

Weer een nieuwe versie van onze superheld. Het idee is goed. Iets grauwer, pakt sterke elementen uit andere versies en geef de man wat minder gadges. Ik vind wel dat onze vleermuizenman (Robert Pattinson) niet zo goed overkomt. Niet zo sterk gespeeld en legt het echt af met de rest van de cast. Vergeleken met veel recensies vind ik dit echt wel wat minder, maar misschien is dit gewoon minder mijn smaak/of verwacht ik te veel ervan.

Dit is zelf mijn favoriete Batman denk ik, heeel nipt voor TDK. Geweldige sfeer in deze film.

Geplaatst

Materialists

Zij wil een afgetrainde vent, zonder inhammen en met een lichaamslengte van minimaal (!) 1 meter 80. Hij zoekt een veel te jonge dame, met een strak lichaam en niet al te moeilijke persoonlijkheid. Het is altijd hetzelfde liedje weet matchmaker Lucy (Dakota Johnson), die betaald krijgt om rijke en veeleisende singles aan elkaar te koppelen in het romantische New York. Soms voldoen de klanten niet helemaal aan elkaars behoeftes, maar Lucy weet het altijd te verkopen. Zolang het gezamenlijk inkomen rijkelijk blijft, zal iedereen tevreden zijn. Dankzij deze money mindset heeft cupido Lucy al negen huwelijken op haar conto. Als ze op bruiloft no. 9 de welgestelde Harry (Pedro Pascal) ontmoet, krijgt de zogenaamde eeuwige vrijgezel haar eigen kans op de liefde. Maar Materialists is een film van Past Lives-regisseur Celine Song en zij doet niet aan eenvoudige romantiek. Dus komt Lucy op dezelfde bruiloft ook kelner John (Chris Evans) tegen, een ex uit een vorig leven, die geen cent te makken heeft en van de hand in de tand leeft als aspirant-toneelacteur. Met de eeuwige vragen als ‘Wie zal ze kiezen??’ en 'Is geld belangrijker dan de liefde??' zet Song je in een glanzende romcombubbel. Maar de bubbel barst en Materialists blijkt zo veel meer dan de zoveelste genrefilm van 1 meter 80 zonder persoonlijkheid. Liefdesexpert Celine Song haalt met Materialists een streep door materialisme, onrealistische eisen en oppervlakkigheid – en juist daarom moeten jij en je Cinevillepas hierheen op date.

Vond deze eerlijk gezeg erg goed. Dakota is natuurlijk ook heel fijne oogvitaminen, moet je haar nageven.

9

Geplaatst

The Dark Knight

Deze iconische film maar even gekeken afgelopen weekend, had ik nog niet gedaan. Door alle online beelden en memes gaf de film zeker een iconisch gevoel. Ik kan ook zeker zien waarom de film zo goed scoort op IMDB, heerlijke scenes en acteerwerk. Maar het blijft zo dat ik niet bijzonder veel heb met superheldenfilms en op sommige momenten de het onrealistische.

Geplaatst

Gister naar Ballerina geweest. Prima toevoeging in het John Wick universum. De actie is soms lekker bloederig en soms ook lekker origineel. Visueel wel wat minder dan bijvoorbeeld de laatste John Wick en Keanu Reeves heeft ook maar een klein rolletje. Ana De Armas doet het wel prima. Verder heb je wel wat terugkerende personages in bijrollen gelukkig, want de nieuwe personages zijn vooral inwisselbaar. Toch prima mee vermaakt. 7/10

Geplaatst

Tardes de Soledad

Regisseur Albert Serra (Pacifiction) maakte voor het eerst in zijn carrière een documentaire, met toreador Andrés Roca Rey als middelpunt. Andrés en zijn entourage reizen van arena naar arena en van bloedende stier naar bloedende stier. Met de camera dicht op de actie neemt Serra je mee in deze hypnotiserende/hypocriete wereld, die bol staat van bloeddorstigheid en toxic masculinity.

Vrij repeterend met telkens die stierengevechten, wat aardig verheerlijkt wordt. Had gehoop dat er meer een verhaal in zou zitten, maar heb het niet kunnen ontdekken. Hoewel het goed gefilmd is met de camera dicht op de actie, heeft het mij niet kunnen pakken. Kon een aantal keer een goede gaap ook niet onderdrukken, helaas.

4

Geplaatst

Afgelopen weekend nog Saw X gekeken. Ik ben fan van deze filmreeks, dus ik zat sowieso wel lekker voor de buis. Lekker nagels bijten tijdens gruwelijke scenes waarin er ledematen worden afgesneden. De hele filmreeks in totaal zit best goed in elkaar, de moeite waard om ze nog eens allemaal te zien. Saw X kan je dan tussen Saw 1 en 2 kijken als het goed is, want dat is de tijdsperiode waarin het zich afspeelt. Het vernieuwende is er uiteraard wel een beetje af na zo'n hele reeks. 7/10

Geplaatst

28 Years Later

28 jaar na de start van de Brexit, ik bedoel zombievirus, is er eindelijk een tweede deel verschenen. Af en toe wat aparte scenes, wat actie en veel rust momenten, waarbij je wat meer achtergrond info krijgt. Het lijkt grotendeels op het eerste deel en het is een prima film om te zien. Eind is erg apart, maar dat kan al een voorbode zijn voor het derde deel dat gaat uitkomen.

Geplaatst
Op 7-7-2025 om 17:44 zei FMNOOB:

28 Years Later

28 jaar na de start van de Brexit, ik bedoel zombievirus, is er eindelijk een tweede deel verschenen. Af en toe wat aparte scenes, wat actie en veel rust momenten, waarbij je wat meer achtergrond info krijgt. Het lijkt grotendeels op het eerste deel en het is een prima film om te zien. Eind is erg apart, maar dat kan al een voorbode zijn voor het derde deel dat gaat uitkomen.

Ik vond deze echt top. Fantastische shots, geweldige muziek bij de scenes, spannende actie en zelfs een mooi emotioneel verhaal. Staat bij mij op 2 in mijn 2025 lijstje.