Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Ben er niet zoveel meer, maar gaat t wel goed met [MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION]; ? Ik zie maar 7 films en een handvol series, is er een vrouw in je leven? ;)

• Antwoorden 4,9k
  • Weergaven 193k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Dumpen.

• Djurovski
    Djurovski

American Sniper    Wat een topfilm is dit zeg. 

• Voor de filmpuristen: Een abonnement op Mubi is nu €4 voor 4 maanden. Leuk om dat eens uit te proberen. Staan denk ik best veel interessante films op.   

Geplaatst
Laag? Valt toch mee? Dikke 3,5*, komt net wat tekort voor 4*. Prima verfilming, visuals en soundtrack bij momenten genieten. Denk dat vooral het [tekst]veranderde einde[/tekst] me te veel stoort om 4* te geven, al begrijp ik het wel uit tijdsredenen, anders moet je dat hele subplot nog uitleggen.

Laag als in dat ik hoger had verwacht. Ik weet dat een 7,5 zeker bij jou gewoon prima is, maar toch. Een 8 is mooier. Maar zoals ik zei, kwam de echte waardering ook pas wat later.

Ben er niet zoveel meer, maar gaat t wel goed met [MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION]; ? Ik zie maar 7 films en een handvol series, is er een vrouw in je leven? ;)

Hehe, nee man. Druk op werk, probeer af en toe ook nog wat sociaal te doen en ik steek de laatste tijd liever extra tijd in koken dan in films. :)

Geplaatst

Ja april/mei zijn typische rustige filmmaanden, in de winter en zeker op einde van het jaar kijk je vanzelf meer films volgens mij zo vlak voor de oscars met een wat wil je nog zienlijstje van dat jaar en de najaarfilmfestivals terwijl de films van cannes dan al beter gedistribueerd worden. Want qua grote budgetfilms is het heel erg karig gesteld dit jaar en dat is een understatement. Zou niet weten waarom ik naar de Kinepolis zou moeten gaan in de komende zes maanden.

Room had ik gemist (niet gezien en draaide maar twee weken). En The Revenant wou ik kijken in de andere cinema. Maar voor de rest letterlijk nog niets interessant gedraaid daar. Vorig jaar was het de ene interessante film na de andere... . (en dan ben ik nog geen star wars fan bvb.) Vorig jaar was qua grote films eigenlijk wel uitzonderlijk. 2014 was dat dan weer voor de kleinere films (of Oscarfilms).

bewerkt door Lakigigar

Geplaatst

Het is bij mij zelfs zo dat ik al twee weken zeg dat ik wel twee films in de week kan pakken in de bios. Normaal doe ik dat dan ook, maar ik ben deze week echt dikke crap.

Maar morgen wel lekker Warcraft (;e) kijken.

Geplaatst

Ik zal geen trailers kijken of reviews lezen van The Neon Demon. Ik zal geen trailers kijken of reviews lezen van The Neon Demon. Ik zal geen...*

*Maar de screens en set foto's die ik gezien heb zijn om te watertanden zeg :< :< :<

Geplaatst
Laag als in dat ik hoger had verwacht. Ik weet dat een 7,5 zeker bij jou gewoon prima is, maar toch. Een 8 is mooier. Maar zoals ik zei, kwam de echte waardering ook pas wat later.

Hehe, nee man. Druk op werk, probeer af en toe ook nog wat sociaal te doen en ik steek de laatste tijd liever extra tijd in koken dan in films. :)

Nogmaals, please doe mee aan Masterchef 2017 :oops:

Geplaatst
Jongens wat heb ik een gigantische film gezien net. 13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi. Top 10 materiaal.

Deze gisteren ook gezien. Tof filmpje inderdaad, al had ik in het begin moeite te onderscheiden wie de good guys en bad guys waren.

Geplaatst

Mei

Films

45. bios.pngThe Jungle Book (Jon Favreau, 2016) :: 7.2

46. internet.pngTrainwreck (Judd Apatow, 2015) :: 6.0

47. bios.pngEye in the Sky (Gavin Hood, 2015) :: 7.9

48. internet.pngZootopia (Byron Howard, Rich Moore, 2016) :: 7.4

49. internet.pngTriple 9 (John Hillcoat, 2016) :: 6.8

Series

50. icon_on_demand.pngFargo - Seizoen 2 (Noah Hawley, 2015): Aflevering 1 t/m 10 :: 8.2

51. internet.pngGame of Thrones - Seizoen 6 (David Benioff, D.B. Weiss, 2016): Aflevering 2 t/m 6 (nog niet af gezien)

Statistieken

Totaal 5 films (maandgemiddelde: 9.4) gekeken:

- Kort (t/m 20 min.): 0.

- Middel (21 t/m 75 min.): 0.

- Lang (meer dan 75 min.): 5.

Totaal 15 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 1305 min.

Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Fargo - Seizoen 2 (8.2, 3de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Trainwreck (6.0).

Media-verdeling

bios.png 2.

internet.png 4.

icon_on_demand.png 1.

De motivatie om films te kijken is een beetje weg op het moment.

Geplaatst

Gisteravond de film Black Death afgekeken. Is misschien wat voor wie van een middeleeuwse sfeer houdt. Een groep ridders gaat met een monnik naar het enige dorpje waar de pest niet is uitgebroken, omdat daar een demon schijnt te heersen. De film zelf is vrij matig, maar het slaagt er wel in om het basisverschil tussen gelovigen en ongelovigen te visualiseren. Carice van Houten en Tygo Gernandt spelen er ook nog ff in, waarbij Carice een hoofdrol heeft. 5/10

Geplaatst

Zag op TV een aankondiging van The Conjuring 2 en vraag me af of het de moeite waard is om heen te gaan. Heb 1 niet gezien, dus die moet ik dan ook eerst even ergens kijken. Iemand gezien?

Geplaatst
Zag op TV een aankondiging van The Conjuring 2 en vraag me af of het de moeite waard is om heen te gaan. Heb 1 niet gezien, dus die moet ik dan ook eerst even ergens kijken. Iemand gezien?

Wordt vrij goed ontvangen tot zover.

Geplaatst

You're Next was een verrassend leuke en toffe horror. Adam Wingard kan me eigenlijk maar zelden teleurstellen.

Geplaatst

D'Ardennen

Niet gaan kijken toen hij in de bioscoop draaide, want niet zoveel zin in. Dacht dat ik een vrij goed idee had wat voor een film het zou worden, maar achteraf gezien is het echt beter meegevallen dan ik had verwacht. Behoorlijk donker maar met veel minder focus op het marginale, waar ik vooraf voor vreesde. Maar het meest positieve is nog dat je vanaf het begin van de film heel erg anticipeert op een bepaalde wending, en je dus voor jezelf al wat uitmaakt "ok, dan gebeurt, dan dat, en dan is de film gedaan" maar uiteindelijk loopt het toch allemaal net even anders ;sm; Zo had ik het einde absoluut niet zien aankomen.

3.5*

Geplaatst

Conjuring 1 toch maar gekeken vandaag. Best vet, maar als je eenmaal een uur kijkt wordt het eetje voorspelbaar. Denk dat het in de bios wel een andere sfeer is, en enger.

Geplaatst

Elle

De nieuwe film van Paul Verhoeven (en tis een Franse dit keer, echt waar) verdient eigenlijk een zeer uitgebreide review, maar daar heb ik noch de zin en noch de schrijfkunsten voor. In ieder geval is het een knap staaltje geworden, een zeer intrigerend drama met een indrukwekkende Isabelle Huppert in de hoofdrol. Nu, de hele cast was sowieso sterk, stuk voor stuk interessante personages ook die allemaal perfect hun rol spelen in dit boeiende verhaal. Zij het als extra diepgang voor het plot, zij het door het brengen van een soort donkerkomische noot, die vaak dan weer uitmondt in awkward situaties. Het heeft op een bepaalde manier wel iets weg van Basic Instinct, alleen is het veel subtieler. Maar toch is het ook vooral een film waar de nadruk ligt op de psychologie van de mens, en de mysteries die dat met zich meebrengt.

3.5*

Geplaatst

Starred Up gezien. Best een mooi filmpje over gevangenen met agressieproblemen maar ik betwijfel of het lang zal bijblijven.

Geplaatst

Ook Becoming Zlatan was een interessante filmdocumentaire die een deel van de carriere van Ibrahimovic lichtte waar ik minder kennis over had. Best opmerkelijk om te zien hoeveel beelden er uiteindelijk zijn van de jonge Zlatan. We zullen het er maar op houden dat hij voorbestemd was grootse dingen. Conclusie: on le zlatane!

Geplaatst

Eens gekeken naar wat er dit najaar nog verschijnt (een snelle blik). Ik moet zeggen dat ik wel gerustgesteld ben, zijn echt wel een tiental films die een interessant plot hebben die potentieel voor de Oscars kunnen meedingen, dus dat is best goed. Het zijn er natuurlijk meer, maar sommigen spreken me niet direct aan, en anderen zijn nog niet bekend. Men heeft me vaak ook wel gezegd dat er in een filmjaar vaak veel dark horses opduiken. Ik weet niet of het festival van Cannes van een hoog niveau was dit jaar. Weinig sprak me direct aan, en ook in het lokale filmhuis heb ik niet ontzettend veel films zien afspelen die ik graag echt wel wou bezoeken. Nu is dat wel anders met The Neon Demon (maar dat zal voor na de groepsronde van het EK zijn). Ik denk dat ik geleidelijk aan toch wat ga beginnen films van dit jaar zal kijken, zodat het niet allemaal voor eind dit jaar is. Maar zoals gezegd, ik sta niet echt te springen voor veel films die onlangs zijn uitgekomen. Transsiberian gisteren trouwens gezien, vond ik eigenlijk niet goed.

Nu even de kritieklijstjes van het eerste hafljaar eens doornemen en kijken wat interessant is. En dit is ook wel eens het delen waard

340919.300.jpg

bewerkt door Lakigigar

Geplaatst

Alweer een heerlijke filmmeet achter de rug, was erg gezellig jongens. Stukje Kroatië-Tsjechië en tweede helft Spanje-Turkije gezien en daartussen The Neon Demon. Over de film kan ik kort zijn: Refn noemt zichzelf de toekomst van cinema, ik kan enkel maar hopen dat dat ook uitkomt. Hypergestileerd is denk ik het woord dat het het best beschrijft, werkelijk elk shot is met een enorm gevoel voor detail geschoten. Visueel niet minder dan fantastisch, Cliff Martinez weer in grootse vorm, casting perfect. Na een eerste kijkbeurt lijkt er minder diepgang en diepere lagen in te zitten dan bij Only God Forgives, maar verder bijna twee uur genoten. Misschien schrijf ik hier morgen nog wat uitgebreidere bemerkingen neer, maar ik kan alleen zeggen aan wie geïnteresseerd is in cinema en niet in voorgeschotelde verhaaltjes: lees niks, kijk geen trailers, ga gewoon kijken.

Geplaatst
Alweer een heerlijke filmmeet achter de rug, was erg gezellig jongens. Stukje Kroatië-Tsjechië en tweede helft Spanje-Turkije gezien en daartussen The Neon Demon. Over de film kan ik kort zijn: Refn noemt zichzelf de toekomst van cinema, ik kan enkel maar hopen dat dat ook uitkomt. Hypergestileerd is denk ik het woord dat het het best beschrijft, werkelijk elk shot is met een enorm gevoel voor detail geschoten. Visueel niet minder dan fantastisch, Cliff Martinez weer in grootse vorm, casting perfect. Na een eerste kijkbeurt lijkt er minder diepgang en diepere lagen in te zitten dan bij Only God Forgives, maar verder bijna twee uur genoten. Misschien schrijf ik hier morgen nog wat uitgebreidere bemerkingen neer, maar ik kan alleen zeggen aan wie geïnteresseerd is in cinema en niet in voorgeschotelde verhaaltjes: lees niks, kijk geen trailers, ga gewoon kijken.

Dat kan ik alleen maar beamen ja. Al had ik persoonlijk dan weer dat stuk over die [tekst]katachtigen[/tekst] gemist/niet gezien wat Vin later zei, dus misschien zitten er nog wel meer van dat soort dingetjes in, maar was wel een film die inderdaad minder tof tot nadenken gaf dan zijn laatste (twee). Maar weer lekker rauw, wat dat betreft zit die nu op een level waar die hopelijk met zijn volgende films ook naartoe gaat.

Geplaatst

Midnight Special gezien, fijne roadmovie / sci/fi film. Blijft lekker lang mysterieus en de cast is goed. Niet altijd even vlug, maar het geeft wel de tijd voor de fraaie shots. 3,5*

Geplaatst

Neon-Demon.jpg

The Neon Demon was inderdaad fantastisch van de eerste tot de laatste minuut. Esthetisch gezien is er op dit moment gewoon geen enkele regisseur die ook maar in de buurt komt van Refn. Zijn stijl is gewoon even uniek als briljant, en ongeëvenaard. Drive was een geweldig eerste statement, Only God Forgives was de bevestiging en dit.. tsja, wat komt na bevestiging? Wat Hans zegt, klopt verder ook wel. Het mist een beetje de diepgang en ook de mysterie van zijn eerdere films. Dat is vooral een observatie, en geen verwijt. Want Refn neemt hier een oppervlakkig onderwerp als de wereld van de mode en maakt er een waanzinnige studie van die dieper ingaat op de obsessie met schoonheid. Het positieve, in de persoon van Elle Fanning, en het negatieve, met de bijna voltallige verdere cast die (soms letterlijk) als een roofdier om haar heen zwerft. Elle Fanning die hier trouwens perfect gecast is. Hoef ik verder nog iets te zeggen over de soundtrack, nee toch?

Geplaatst

Ja, in de bioscoop gezien. Goed te doen (y) hele intense momenten zo nu en dan.

Geplaatst

Goh ja, The Neon Demon. Ik ga er een volledige review voor schrijven voor FOK!, maar die hoef ik pas over een maand op te leveren. Dus ik neem mijn tijd ff voor een uitgebreide reactie. :)