Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
3 minuten geleden zei Vitesse88:

Jaren? Afgelopen 3 jaar waren een shitshow, eens. Daarvoor is alles gewoon gedoogd door dezelfde bond. En dan daar nu wel op terugkomen in het dossier. Tja..

Kom op zeg. Het is toch al jaren wanbeleid. Of ben je dat vriendje van Abramovitch vergeten. Ik hoop voor de fans dat er nog een mogelijkheid bestaat dat ze via de rechter alsnog een proflicentie krijgen, maar het zal moeilijk worden.

Gaat Vitesse dan verder als amateurclub?

• Antwoorden 2,8k
  • Weergaven 111,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Als die debielen nu al het veld opstormen alsof het klaar is zou je toch eigenlijk hopen dat Groningen er nog eentje in schiet   Nou; dat is snel :p 

• GAE EAGLES
    GAE EAGLES

Kan deze vast gezet worden ??????

Geplaatst

Doet me een beetje denken aan die docent Engels die op je proefwerk een antwoord fout rekende terwijl de vertaling wel klopte maar je in dit hoofdstuk toevallig alleen het synoniem moest leren.

Geplaatst
1 uur geleden zei Urbeto:

Als je de stekker eruit had willen trekken had je dat mijn inziens eerder moeten doen. Nu de club net aan op lijkt te krabbelen hem alsnog knock-out slaan is echt onnodig. Regels zijn regels, maar je moet het maatschappelijke belang van zo'n voetbalclub voor een stad niet vergeten. Dat lijken deze commissies wel te doen. Doodzonde.

De LC wilde de stekker in de winter eruit halen maar dat deden ze niet omwille de lopende competitie, wat echt een kul argument blijft.

1 uur geleden zei sennid:

Voor de fans nu alleen maar hopen op een doorstart en dan hetzelfde doen als wat RBC heeft gedaan. Of er moet een andere manier zijn om een paar divisies over te slaan.

Vitesse heeft geen complex om op te spelen, althans Papendal is veels te duur. Anders zie ik het niet gebeuren eigenlijk. Maar 5e klasse is geen optie. Iedereen zal afhaken, op misschien 50 man na.

Ik weet verder niet wat Vitesse gaat doen. Dat zal pas na de rechtszaak bekend worden lijkt mij. Zal me nu ook een zorg zijn, het is niet dat ze dit seizoen ergens in kunnen stromen gok ik zo dus je bent sowieso al 1 seizoen kwijt.

bewerkt door Vitesse88

Geplaatst
1 uur geleden zei Vitesse88:

De LC wilde de stekker in de winter eruit halen maar dat deden ze niet omwille de lopende competitie, wat echt een kul argument blijft.

Vitesse heeft geen complex om op te spelen, althans Papendal is veels te duur. Anders zie ik het niet gebeuren eigenlijk. Maar 5e klasse is geen optie. Iedereen zal afhaken, op misschien 50 man na.

Ik weet verder niet wat Vitesse gaat doen. Dat zal pas na de rechtszaak bekend worden lijkt mij. Zal me nu ook een zorg zijn, het is niet dat ze dit seizoen ergens in kunnen stromen gok ik zo dus je bent sowieso al 1 seizoen kwijt.

Ik denk dat er genoeg animo is om Vitesse in elk opzicht weer levend te krijgen. Ja er zullen mensen afhaken maar ik denk dat vooral de mensen met een Vitesse hart de club willen helpen. Nu alle lijken uit de kast zijn zullen er een hoop nu wel inspringen.

Maar dat is puur mijn gevoel en weet niet wat er in Vitesse kringen speelt. Of hun dat ook zo zien of dat het gewoon klaar is.

Geplaatst

Ik denk dat er genoeg animo is om Vitesse in elk opzicht weer levend te krijgen. Ja er zullen mensen afhaken maar ik denk dat vooral de mensen met een Vitesse hart de club willen helpen. Nu alle lijken uit de kast zijn zullen er een hoop nu wel inspringen.

Maar dat is puur mijn gevoel en weet niet wat er in Vitesse kringen speelt. Of hun dat ook zo zien of dat het gewoon klaar is.

Je ziet dat bij RBC ook, die zijn goed op weg. Maar een profclub zie ik ze niet meer worden. Vitesse moet dan ook van ver komen.

Geplaatst

RBC was juist een grote shitshow.

Jaren gekloot in laagste klasses van het amateurvoetbal. Pas laatste jaren zit er ineens bizar veel geld voor een amateurclub, en halen ze overal spelers vandaan en stijgen ze ineens snel.

Speelde eerst ook in Wouw op een veldje omdat ze geen plek hadden. Nu is het stadion van een aantal sponsors en spelen ze daar. Is ook enige veld wat ze hebben.

Geplaatst
5 minuten geleden zei Boppah:

Je ziet dat bij RBC ook, die zijn goed op weg. Maar een profclub zie ik ze niet meer worden. Vitesse moet dan ook van ver komen.

Je hebt dan tenminste iets wat nog tastbaars is en kan bezoeken. Beter dat dan 71 jaar de prullenbak in gooien en een vergeten club worden in 10 jaar.

Geplaatst

Ik zit er een beetje dubbel in. Van één kant, Vitesse heeft er een zooitje van gemaakt en met regelmaat beterschap beloofd en daarna er weer een zooitje van gemaakt. Van de andere kant denk ik ook, waarom moet dit hele proces weer gerekt worden tot net voor het begin van het nieuwe seizoen. Zeker als je dan leest dat de licentiecommissie in de winter al zoiets had, dit wordt het niet.

Maar goed, sowieso ben ik geen groot fan van de KNVB en licentiecommissies.
Als Henk Kessler ooit weer bij FC Eindhoven komt kijken, hoop ik dat hij een regenjas en paraplu bijheeft. De samenstelling van de regenbui laat ik in het midden.

Geplaatst
16 minuten geleden zei Wolf_pd:

Vitesse heeft er een zooitje van gemaakt en met regelmaat beterschap beloofd en daarna er weer een zooitje van gemaakt

Deels, maar de debiele sancties en houding tegenover Russen/Russische eigenaren van sportclubs zijn ook een groot deel van de oorzaak. Je kan wat van al die Russische connecties vinden, die uiteindelijk naar Abramovic leidden, maar na die verkoop was het pas echt een puinzooi.

Geplaatst
Op 1-8-2025 om 00:19 zei Vitesse88:

Sprakeloos, emotioneel nog aan toegegeven want die kleine kans is er nog maar die lijkt mij nihil. En dan ben je je club kwijt. Ik kan een heel lul verhaal typen, maar het vooruitzicht dat ik niet met mijn kleine bink naar Arnhem kan maakt mij bijzonder verdrietig. Veel levens staan op de kop sinds vanavond.

Heftig man.

Wij hebben er in 2019 ook zo bijgezeten, totdat een aantal supporters de la vega eruit knikkerde in de rust van een wedstrijd.

Supporters kunnen er niks aan doen, die oetlullen met hun strakke pakken aan die zijn er verantwoordelijk voor.

Helaas zijn de meeste ''managers'' allemaal arrogante passanten.

Die slapen helaas niet slechter nu.

Geplaatst
'Moeten kinderen dan nu voor NEC...
No image preview

'Moeten kinderen dan nu voor NEC of Ajax worden? Daarover...

Het doet Guram Kashia pijn dat Vitesse de proflicentie zo goed als zeker kwijtraakt. De 38-jarige verdediger, die 293 duels voor de Arnhemmers speelde, reageert in gesprek met Voetbal International...

afbeelding.png

Kinderen erbij halen e En dat andere hebben ze toch redelijk gedaan al 2 jaar.

Geplaatst
'Moeten kinderen dan nu voor NEC...
No image preview

'Moeten kinderen dan nu voor NEC of Ajax worden? Daarover...

Het doet Guram Kashia pijn dat Vitesse de proflicentie zo goed als zeker kwijtraakt. De 38-jarige verdediger, die 293 duels voor de Arnhemmers speelde, reageert in gesprek met Voetbal International...

afbeelding.png

Kinderen erbij halen e En dat andere hebben ze toch redelijk gedaan al 2 jaar.

Vind je dat echt ja? Vitesse is gewoon steeds gestraft door de commissie, al zij het mijn inziens met een onwenselijke vertraging iedere keer. Daarnaast heeft Kashia gewoon een goed punt over hoe het belang van zo'n club in een regio totaal in de wind wordt geslagen door de commissie. Als Vitesse failliet was geweest had er weinig aan gedaan kunnen worden, maar nu ligt er een plan én is er geld vanuit lokale hoek. Dan vind ik dat je je regels - hoe procedureel terecht ook - buitenproportioneel tegenover de consequenties op laat wegen. Als je dit als licentiecommissie in de winter had gedaan had je een prima zaak gehad, maar nu is het qua timing vooral heel wrang en, bovenal, te laat.

Je moet mijn inziens als licentiecommissie supporters niet dusdanig de dupe laten worden van wanbeleid van inmiddels vertrokken patjepeeërs (lees: bestuurders).

Geplaatst

Je kan niet blijven zeggen foei niet meer doen. Je moet ergens een grens trekken en je zegt het zelf: Hoe wrang het ook is, de lokale hoek heeft gewoon te lang gewacht want ze wilden er niet eerder instappen omdat ze geen gezeik wilden. En nu is dat gewoon te laat. Is hun eigen schuld. Dan hadden ze

Een voetbalclub is gewoon een bedrijf geworden. Daar kan je niet meer romantiseren als het over keiharde knaken gaat.

Geplaatst
19 minuten geleden zei sennid:

Je kan niet blijven zeggen foei niet meer doen. Je moet ergens een grens trekken en je zegt het zelf: Hoe wrang het ook is, de lokale hoek heeft gewoon te lang gewacht want ze wilden er niet eerder instappen omdat ze geen gezeik wilden. En nu is dat gewoon te laat. Is hun eigen schuld. Dan hadden ze

Een voetbalclub is gewoon een bedrijf geworden. Daar kan je niet meer romantiseren als het over keiharde knaken gaat.

Dat is het punt: het is nooit bij zulke kinderlijke reprimandes gebleven. Vitesse heeft meer punten in aftrek gekregen dan iedere andere club die ik me in Nederland kan heugen. Daarnaast zeg ik helemaal niet dat het wrang is doordat de lokale investeerders nu pas instappen, maar juist dat de timing wrang is omdat de licentiecommissie de stekker eruit trekt op het moment dat er een goed plan voor de toekomst ligt. Dat kun je te laat vinden, maar het is wel de situatie die nu op tafel lag. Ik vind het dan van weinig tact getuigen om zo'n club alsnog om te gooien. Tuurlijk, Vitesse heeft zelf eigenhandig een aanzienlijk deel uit de Jengatoren getrokken de laatste jaren, maar het is de licentiecommissie die op het moment dat de nieuwe stenen aangeleverd worden de hele toren nog even omtrapt. Dat vind ik behoorlijk smakeloos en bovenal onnodig. Niemand in het Nederlandse voetbal heeft er baat bij dat Vitesse omvalt, los van wat pathetische NEC-supporters. Was deze stap dan op dit moment echt nodig geweest? Ik vind van niet.

Geplaatst

Er is gelukkig een precedent als het gaat om de rechtbank en ingetrokken licenties. Dan gaat het niet om de inhoud maar of de procedures wel netjes zijn gevolgd. Dikke kans dat de bond ook boter op het hoofd heeft, redelijkheid en billijkheid spelen ook een rol.

Geplaatst
4 uur geleden zei Nom de Guerre:

Er is gelukkig een precedent als het gaat om de rechtbank en ingetrokken licenties. Dan gaat het niet om de inhoud maar of de procedures wel netjes zijn gevolgd. Dikke kans dat de bond ook boter op het hoofd heeft, redelijkheid en billijkheid spelen ook een rol.

Nah dit is een dossier die ze gewoon hebben opgebouwd sinds dat Parry naar voren kwam (3 jaar geleden?). Vaak gezegd dat Vitesse heel veel fout heeft gedaan door beleidsmakers die op 2 handen te tellen zijn. Maar laten we zeggen dat er 30.000 Vitesse supporters zijn (stadion, thuis etc) + nagaan wat de club betekent voor de regio. Kijk naar de horeca, die gaan een flinke klap krijgen. Het is meer dan alleen die spelers. Ook de jeugdopleiding gaat op de dop. Medewerkers raken werkloos etc.

Vitesse is veel bestraft met minpunten, ze hebben de zaken voor de licentie op orde maar worden bestraft van het verleden. Het voelt als een hetze dat gevoerd is door de LC en nu hebben ze een dossier waarmee ze Vitesse kunnen ‘afmaken’ (geef het een woord). Ze communiceren dat ze begrijpen wat dit besluit doet, maar dat gevoel heb ik totaal niet. Het is een ijskoud besluit. Bestraf de club met wat jaren geen promotie of wat dan ook. Twente mocht Europa niet in.

Krijg ook gewoon het gevoel dat de LC enorm heeft lopen vertragen, bijna 2 jaar gedaan over Parry. Na 6 maanden weet je toch wel of iemand geschikt is? De knvb moet clubs helpen, beschermen en behoeden voor fouten. Dat is niet of te weinig gebeurd.

Overigens las ik dit, is ook wel van toepassing op Vitesse. Ik ga donderdag nog steeds uit van slecht nieuws en dan is het definitief klaar. Toch al dagen een gevoel dat ik totaal niet kan plaatsen. Vooral nog onwerkelijk.

image.png

Geplaatst

Lees net even een stukje terug van de liveblog over het proces van Vitesse. Zodra het over 'emotie' en 'maatschappelijke belangen' hebben ze geen echte argumentatie. En jahoor:

De advocaat namens de achterban van Vitesse krijgt het woord van de rechtbank. "Ik sta hier voor de supporters die in de videozaal zitten en massaal voor de rechtbank staan", zegt ze. "Voor de vrijwilligers die zich al jarenlang belangeloos inzetten."

De advocaat schetst wat de gevolgen zijn voor de fans, de sponsoren en de stad Arnhem als Vitesse verdwijnt als profclub. De Arnhemse horeca zou 2,5 miljoen euro aan inkomsten mislopen.

"Misschien hoort een trilling in mijn stem. Dit pleidooi doe ik rechtstreeks vanuit mijn hart. Ik ben niet alleen bestuurder, maar ook een supporter. In een blik in mijn sociale media en het is Vitesse dat de klok slaat. Mijn man moet straks uitleggen aan mijn dochter waarom er groot 1892 op zijn rug staat."

Zie het niet positief in.

Geplaatst
3 minuten geleden zei Rogier.:

Lees net even een stukje terug van de liveblog over het proces van Vitesse. Zodra het over 'emotie' en 'maatschappelijke belangen' hebben ze geen echte argumentatie. En jahoor:

Zie het niet positief in.

Dit is toch de enige reden waarom ze nog zouden kunnen gelijk krijgen?

Geplaatst
Zojuist zei Aaron21:

Dit is toch de enige reden waarom ze nog zouden kunnen gelijk krijgen?

Gang naar de rechter kan volgens mij alleen gaan over of de procedure juist is gevolgd door de licentiecommissie. De impact van het verdwijnen van Vitesse is volgens de licentiecommissie meegenomen; dan kan je het er wel mee oneens zijn als Vitesse, maar dan is dit in principe geen reden om daar als rechter een streep door te zetten. Volgens mij.

Geplaatst
3 minuten geleden zei Rogier.:

Gang naar de rechter kan volgens mij alleen gaan over of de procedure juist is gevolgd door de licentiecommissie. De impact van het verdwijnen van Vitesse is volgens de licentiecommissie meegenomen; dan kan je het er wel mee oneens zijn als Vitesse, maar dan is dit in principe geen reden om daar als rechter een streep door te zetten. Volgens mij.

Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn. Al is het natuurlijk wel veelzeggend dat ze geen andere argumenten kunnen bedenken.

Geplaatst

Wat zouden andere argumenten kunnen zijn dan eventuele fouten door de KNVB en licentiecommissie?

Geplaatst

@Vitesse88 Om even in te haken op het Twente verhaal, want ik snap de vergelijking maar die gaat niet helemaal op. In ons geval heeft de licentiecommissie bepaalde garanties gegeven gedurende het hele traject. Het feit dat zij die niet zijn nagekomen zijn ze voor teruggefloten door de beroepscommissie, en dat was ons geluk en dus ook mazzel die wij hebben gehad.

Verder vooral: sterkte!

Geplaatst
45 minuten geleden zei Rogier.:

Mwa, dit is de advocaat namens de supporters he. Voor die groep lijken me dat juist de argumenten. Die hebben verder ook geen zicht op de procedures enzo.