Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 674
  • Weergaven 7,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

Mooi dat ook Jong Nederland de knul ook opmerkt. Natuurlijk is er nog een lange weg naar het eerste maar je bent goed bezig.

Geplaatst
  • Auteur
[CENTER][img]https://www.imgdumper.nl/uploads9/59f353aadffa6/59f353aad349d-jesus_banner.png[/img] 1 oktober zat ik weer bij de wedstrijd selectie van FC Utrecht. Na een hersenschudding die me 2 weken aan de kant had gehouden was het de bedoeling dat ik weer bij Jong zou beginnen. Maar Bahebeck raakte geblesseerd en dus werd ik weer overgeheveld. De uitwedstrijd tegen Vitesse was er 1 om snel te vergeten. Nadat we 2 keer waren terug gekomen van een achterstand wist Castagnois er 4 minuten voor tijd 3-2 van te maken. Ik mocht er in komen om nog wat te forceren maar wat wil je in zo’n korte tijd. Met de pest in mijn lijf mag ik me weer op de KNVB Campus gaan melden voor de interlands met Jong Oranje. Het Philips stadion is groot. Zeker als het nog niet eens voor de helft gevuld is voor een wedstrijd van Jong Oranje tegen Jong Wales. Opnieuw begon ik op de bank maar de hele entourage was dit keer anders. Grotere kleedkamer en alles was zich in de catacomben afspeelt is toch anders als De Goffert. 63 minuten lang moest ik langs de kant toekijken en zien hoe de jongens uit wisten te lopen naar een 3-0 voorsprong. Jay-Roy Grot , Justin Kluivert en Guus Till waren goed voor de doelpunten. Ik kwam in de ploeg voor Grot en ik zat er lekker in. Even leek het nog spannend te worden door een tegendoelpunt maar 10 minuten later mocht ik eindelijk mijn eerste doelpunt maken sinds de voorbereiding de ontlading was dan ook groot. Het was niet de mooiste goal maar hij telt en dit voelt lekker. Na een goede voorzet van Sam Lammers hoefde ik de bal alleen nog maar binnen te tikken. In de uitwedstrijd tegen Jong Griekenland kwam ik in de 65[SUP]e[/SUP] minuut opnieuw in het veld voor Jay-Roy Grot. Dit keer stonden we voor met 0-2 en dus was er nog wel degelijk ergens voor te spelen. Ik had slechts 4 minuten nodig om mezelf op het scorebord te zetten. Na een goede voorzet van Kluivert wist ik de bal tussen 2 verdedigers te controleren en binnen te schieten 0-3. Vlak voor tijd deed Griekenland nog wel iets terug maar het slotakkoord was toch echt voor mij. Na een goede bal in de diepte van Till kon ik alleen op de keeper af en wist ik het uiterst kalm met een stiftje af te maken. Uiteraard werd ik na de wedstrijd weer overladen met complimenten op alle social media en werd ik via een appje door Erik Ten Hag gefeliciteerd met mijn sterke optreden. ‘Maak je maar vast klaar voor een basisplek in de bekerwedstrijd tegen NEC’ --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------[/CENTER] @Niejo101; Stapje voor stapje gaat het steeds meer de goede kant op. Jesus lijk nu ook steeds beter zijn draai te vinden @Vlonkie; precies nu zaak om het vertrouwen ook op de club terug te betalen @Messidona; Jesus zal het moeten doen met de minuten die hij krijgt en het daarin laten zien @DeJarnoxD; Dat was inderdaad zonde maar het lijkt er op de Jesus helemaal terug is bedankt voor jullie reacties weer
Geplaatst

Mooi, goaltjes bij Jong Oranje en daardoor je kans krijgen tegen NEC in de beker. Wie weet wat er van een goede prestatie daar van kan komen?!

Geplaatst

De vorm is er, nu hopen dat deze piek een tijdje blijft duren. Gezien de leeftijd zal het namelijk ook nog wel eens wat minder gaan.

Geplaatst
  • Auteur
[CENTER][img]https://www.imgdumper.nl/uploads9/59f353aadffa6/59f353aad349d-jesus_banner.png[/img] De 2[SUP]e[/SUP] ronde van de beker word gespeeld in een voor mij bekend stadion namelijk het Goffert Stadion. NEC is dus de tegenstander en een dag voor de wedstrijd was mij al gezegd dat ik mijn basis debuut ging maken. Vanaf dat moment ben ik ook gevolgd door FC Utrecht TV. ‘Mam ik moet je wat vertellen. Morgen ga ik spelen vanaf de aftrap.’ ‘Maar Jong speelt toch helemaal niet?’’Ik heb het ook niet over Jong maar over 1.’ Mijn voorbereiding is niet heel anders. Nog steeds doe ik mijn scheenbeschermers die ik heb laten maken bij Blindaxe waarop de portretten van mijn dierbare familie staan op de zelfde manier vast. Eerst rechts en dan links. Hetzelfde ritueel heb ik voor mijn sokken en voetbalschoenen. Vlak voordat we de kleedkamer verlaten doe ik nog een gebed richting mijn vader. Ik geloof niet in een bepaald geloof maar ik geloof wel dat er iets meer is dan het hier en nu. De 1[SUP]e[/SUP] helft is niet best het tempo ligt te laag en als ik al ruimte krijg komt de pass niet op tijd. In de 2[SUP]e[/SUP] helft spelen we directer en meer naar voren en dat levert in de 53[SUP]e[/SUP] minuut via de rechterkant gevaar op. Joosten word weggestuurd en brengt de bal scherp voor. Ik weet voor mijn man te komen en vanaf dat moment lijkt alles in slow motion te gaan. Ik weet de bal met mijn linker te raken en ik zie het net trillen. Ik besef een fractie van een seconde nog niet wat er zojuist gebeurd is maar zodra ik de meegereisde fans hoor schreeuwen weet ik het DIT IS MIJN 1[SUP]e[/SUP] DOELPUNT VOOR FC UTRECHT. Het voelt geweldig ik vier het met de fans en op de weg terug naar eigen helft volgt een ander vast ritueel. 1 hand op mijn hart en 1 hand met mijn vinger naar boven gevolgd door een kruisje. 10 minuten voor tijd word de score verdubbeld en weet ik de Assist te geven op Kerk 0-2. Nick Venema staat op dat moment al klaar en ik weet dat het voor mij is. De meegereisde fans klappen hun handen stuk en ik bedank ze voor hun steun. Met een knuffel van de trainer kan ik tevreden plaatsnemen op de bank. ‘Doe je best op school morgen Jesus.’ De volgende dag word ik op school gefeliciteerd door iedereen die me aanspreekt. Veel willen een selfie maken voor snapchat of insta en het is maar een kleine moeite. Ik vind het leuk vaak taggen ze me er in of word de hashtag JD53 gebruikt. Het hoofd van de school is er minder blij mee. Dat is duidelijk te zien in de reportage die FC Utrecht Tv gemaakt heeft. Het maakt mij allemaal vrij weinig uit want ik ben natuurlijk in de wolken met mijn optreden van gisteren al ben ik dan nog wel wat moe. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------[/CENTER] @Vlonkie; Het gaat allemaal steeds beter. als Jesus zich zo blijft bewijzen dan kan een plek in het 1e niet lang meer duren. @Messidona; in ieder geval een goede prestatie en een publiekswissel. als Jesus zo door gaat dan ziet er allemaal heel mooi uit @DeJarnoxD; Het is persoonlijk al een prima seizoen. het zou pas echt geslaagd zijn als Jesus een vaste basisplek weet te veroveren. @Niejo101; de vorm lijkt nu goed maar inderdaad zoals je zelf al zegt bij jonge spelers wil dat nog wel eens verschillen. thnx voor jullie reacties weer tips altijd welkom
Geplaatst
  • Auteur
[CENTER][img]https://www.imgdumper.nl/uploads9/59f353aadffa6/59f353aad349d-jesus_banner.png[/img] Inmiddels zijn we een kleine 9 dagen verder en doe ik mijn warming-up opnieuw in het Goffert Stadion. Dit keer voor een wedstrijd met Jong FC Utrecht. Ik voel me goed en het is duidelijk dat ik erg rustig word gebracht. Ik vind het prima zo word de druk niet te snel opgevoerd en kan ik me op een rustige manier blijven ontwikkelen. NEC probeert het maar het komt er niet echt uit bij hun. In de 2[SUP]e[/SUP] helft hadden we door dat ze te gehaast werden en dat daar de mogelijkheid voor ons lag. In de 57[SUP]e[/SUP] minuut word daar inderdaad die fout gemaakt. Over rechts word een aanval opgezet en net zoals bijna anderhalve week terug kom ik precies op tijd voor mijn man. De voorzet is goed en weer weet ik mijn voet er tegen aan te zetten 0-1. achteraf bleek dit het enige doelpunt en ik moet zeggen dat zoiets toch lekkerder voelt als de 3-0 maken al geeft scoren sowieso wel een lekker gevoel -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------[/CENTER] @Vlonkie; school is zeker belangrijk. voetbal is uiteindelijk vaak maar tijdelijk en als je niet als trainer door wilt is het toch fijn om een diploma te hebben. @Messidona; wat je zegt een fatale blessure zit natuurlijk ook in een klein hoekje @Niejo101; de 1e is een feit op naar meer nu @DeJarnoxD; Er is altijd ruimte voor verbetering natuurlijk ;) thnx voor de reacties weer.
Geplaatst

Alles bij gelezen laatst. Ben benieuwd hoe Jesus zich zal ontwikkelen. Heb in FM14 geloof ik ook een spelersnovelle gehad, dit laat het toch weer een beetje kriebelen. Misschien dat ik er ook weer een breng in mijn stijl. Kijk er naar uit om dit verhaal te volgen!

Geplaatst

heel goed dat je niet te snel gebracht wordt. Zolang Jesus blijft scoren komt hij er vanzelf.

Geplaatst
  • Auteur
[CENTER][img]https://www.imgdumper.nl/uploads9/59f353aadffa6/59f353aad349d-jesus_banner.png[/img] We zijn inmiddels 2 weken verder en tijdens de duels van het 1[SUP]e[/SUP] zat ik zowel tegen NAC , RB Salzburg en Ajax 90 minuten op de bank. Van NAC werd er door de jongens nipt gewonnen maar die andere 2 wedstrijden gingen verloren. Mijn blik kon weer op Jong Oranje. En waar ik de 1[SUP]e[/SUP] wedstrijd in deze reeks op de bank begon en maar 5 minuten speeltijd kreeg mocht ik het in de 2[SUP]e[/SUP] wedstrijd vanaf de start laten zien. Jong Azerbeidzjan heeft het geweten. Met 2 goals en 1 assist werd ik verkozen tot man van de wedstrijd. Mijn 1[SUP]e[/SUP] goal was de 2-0. Uit een vrije trap van Frenkie De Jong stond ik op de juiste plek om de bal binnen te knikken. En de 4-0 wist ik met een halve volley af te maken na een goede voorzet van Troupée. Ik kan me dus weer in Utrecht melden met een goed gevoel. ‘Goed jongens ik kies vandaag voor Jesus in de spits. Dit omdat Dessers niet brengt wat die moet brengen.’ Wacht even hoor ik dat nu net goed? Ik sta in de basis tegen Excelsior? Ik heb het goed gehoord. Vandaag gaat De Galgenwaard eindelijk eens kennis maken met mij vanaf het begin. Ik voel gelijk iets meer spanning dan normaal maar zodra ik het veld op loop voor de warming-up en ik zie de voor mij belangrijke mensen is die spanning weg. Het jongetje dat aan mijn hand mee loopt heet Brandon. ‘Hey hoe gaat het? Spannend he dat je zo het veld op mag?’ ‘Ik vind het wel leuk hoor en het gaat goed met mij. Ga jij scoren vandaag?’ ‘Ik ga mijn best doen om voor jou te scoren.’ En dan is het tijd om het veld op te gaan. Al vroeg in de wedstrijd kan ik juichen. Niet omdat ik zelf scoor maar omdat ik net Kerk met een steekbal vrij voor de keeper had gezet. Kerk bleef rustig een maakte het af 1-0 en dat binnen 5 minuten. Het meeste gevaar kwam in de 1[SUP]e[/SUP] helft van mij en ik liet zien dat ik niet te veel ruimte moest krijgen. Helaas wist de doelman met een aantal goede reddingen mij van het scoren af te houden. Vlak na rust word er een hoekschop van Excelsior weggewerkt en weet ik de bal te controleren en bij me te houden. Strieder en Ayoub sluiten aan en ik besluit de bal mee te geven aan Strieder die op zijn beurt Ayoub een niet te missen kans geeft. Ayoub blijft kalm en het is 2-0. 10 minuten voor tijd krijgt Troupée de bal op rechts. Hij besluit de bal voor te geven en ik weet de bal iets te verlengen met mijn hoofd. Ik kijk de bal na en zie dat deze over de keeper de verre hoek in ploft 3-0 en ik glijd op mijn knieën richting de cornervlag. Ik word uitgeroepen tot man van de wedstrijd en een interview met Helene Hendriks volgt. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------[/CENTER] @LouisPSV; goed dat je er bij bent ;) zou top zijn als jij toch ook weer een spelernovelle gaat beginnen als het dus echt begint te kriebelen natuurlijk. ik hoop dat het je hier blijft boeien in ieder geval. @Messidona; het is NEC maar ;) @Vlonkie; de vorm is er nu echt helemaal @Niejo101; Hij lijkt er dus echt aan te komen nu Thnx voor jullie reacties again nog een fijne zaterdagavond
Geplaatst
  • Auteur
[CENTER][img]https://www.imgdumper.nl/uploads9/59f353aadffa6/59f353aad349d-jesus_banner.png[/img] Uit tegen Sparta mag ik opnieuw in de basis beginnen en opnieuw mag ik vroeg juichen. In de 4[SUP]e[/SUP] minuut weet ik na een steekbal van Ayoub mijn lichaam tussen de bal en Vriends te houden en met links de bal in het dak van het doel te schieten 0-1 en ik ben er zichtbaar blij mee. Goodwin maakt vlak voor rust gelijk maar in de 2[SUP]e[/SUP] helft komen we gelukkig weer snel op voorsprong door een doelpunt van Bahebeck. Uiteindelijk bepaald Klaiber de uitslag op 1-3. Opnieuw een aardige wedstrijd gespeeld en opnieuw weten te scoren. Ik zit lekker in mijn vel en dat is terug te zien op het veld. Met 2 goals uit 2 basisplaatsen is het ook uit tegen PEC Zwolle raak. Op vrijdagavond is er zelfs een kleine fanbase van mij aanwezig omdat het op maar een half uurtje rijden van harderwijk ligt. Aangekomen met de bus staan er zelfs mensen die met mij op de foto willen. Leuk natuurlijk dat je met zoiets kleins iemand blij kan maken. Na een kwartier spelen brengt Jensen de bal in het spel. Bahebeck kopt de bal door maar deze beland tussen 3 verdedigers van Zwolle. Tot mijn verbazing reageert er geen van die 3 en met een simpele beweging ben ik ze alle 3 kwijt. Ik schuif hem richting de linker hoek en het is opnieuw raak 0-1. opnieuw ben ik het middelpunt van een feestje en dat wil ik weten ook. 0-1 is ook de rust stand. Na rust komt Zwolle langs zij via Thomas maar 8 minuten voor tijd schiet Görtler ons naar de overwinning. Omdat deze wedstrijd op Vrijdagavond was kregen we het weekend vrij van de trainer en we besloten om met een aantal jongens naar Studio A12 in Bunnik te gaan. Eigenlijk mag ik nog nergens naar binnen maar voor voetballers knijpen ze hier graag hun ogen even dicht. Het was een prima avond en de sfeer was top. Mijn soort muziek en opeens was daar iemand die op de foto wou. ‘Jij bent toch die voetballer?’ ‘Ja klopt’. ‘Zo vet dat je gewoon tussen de mensen bent zou ik misschien een foto met jou mogen maken?’ ‘ja natuurlijk waarom niet?’ de volgende ochtend kijk ik op mijn Instagram en heb ik een mention. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------[/CENTER] @LouisPSV; voorlopig betaald Jesus dat vertrouwen terug en lijk hij een zekerheidje te worden @Vlonkie; dankje het vertrouwen van de trainer word terugbetaald @Messidona; haha precies welke voetballer zegt daar nee tegen? thnx voor de reacties weer.