Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 1,3k
  • Weergaven 23,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Na de interland periode moest er natuurlijk ook gewoon gevoetbald worden in de competitie en speelden  wij ook een bekerwedstrijd . In de competitie mochten wij op bezoek bij Szombathelyi Haladas

• Voor en na het interland voetbal werd er deze maand ook gevoetbald . Vier competitie duels stonden er op het programma , 1 wedstrijdin de Champions League tegen Villarreal en de beker wedstrijd tegen

• Djurovski
    Djurovski

Waar mijn zoon een rustige maand had zo druk had ik het in Groningen . Behalve de transferperiode werd er namelijk ook gewoon gevoetbald . Eerst wat oefenwedstrijden en daarna gewoon voor de competiti

Geplaatst
  • Auteur

LFEgFsA.png

De laatste twee kwalificatie duels voor het WK in deze poule werden begin september gespeeld.

Wij waren na vier duels al zeker van de finaleronde maar toch wil ik ook in deze twee wedstrijden laten zien dat wij 

er terecht staan . Als 1e mochten wij uit naar Trinidad & Tobago en daarna zouden wij Canada in ons eigen stadion mogen verwelkomen .

Na vier wedstrijden leek het ook al vast te staan dat Honduras met ons mee zou gaan naar de finaleronde . Dus op papier hadden de laatste twee interlands in onze poule ook schriftelijk af gedaan kunnen worden . Maar goed tussen papier en gras zit een hele andere wereld.

pduzI02.png

Geen grote verrassingen in de selectie . De bekende namen willen nog altijd niet voor ons uitkomen . Spelers als Juninho Bacuna en Kuwas ( die inmiddels toch ook steeds ouder wordt ) willen niet eens praten helaas . Davereaux Cecilia kan debuteren voor Curaçao . Verkocht aan FC Emmen omdat hij het niveau van Groningen niet zal gaan halen . Maar voor Curaçao kan het een zeer nuttige nummer 10 worden . 

Gelukkig waren wij al geplaatst voor deze wedstrijden want voor de wedstrijd tegen Trinidad kregen wij een flinke tegenslag .

0Ma1sSp.png

Leandro Bacuna valt geblesseerd uit en juist het centrale middenveld is een kwetsbare positie bij ons . Zeker omdat de vervangers op laag niveau of zelfs zonder club zitten . Iets wat helaas bij meer spelers het geval is . Maar goed er zou toch gevoetbald moeten worden .

En de wedstrijd kan niet slechter beginnen want al in het begin krijgt het thuisland een penalty nadat Justiana aan het shirt trok van zijn tegenstander . Hyland faalt niet en zo staan wij na 3 minuten met 1-0 achter . Lang kon Trinidad echter niet juichen want binnen vijf minuten was het alweer gelijk . Janga stuurt Benschop de diepte in en die blijft uiterst koel voor het doel 1-1 . Na achttien minuten nemen wij zelfs brutaal de leiding . Benschop wordt aangespeeld door Vicento en vanaf de rand van de 16 schiet hij de bal in de verre hoek 1-2 .

Trinidad heeft meer de bal en heeft iets meer kansen en komt dan ook verdiend op 2-2 in de 34e minuut door Williams . 

In de 49e minuut krijgen wij weer een domper te verwerken doordat Cuco Martina geblesseerd uitvalt . Weer een steunpilaar minder . 

In de 69e minuut lijkt McKenzie de 3-2 te maken maar de assistent steekt zijn vlag in de lucht . Afgekeurd dus . Negen minuten voor tijd krijgen wij een hoekschop . Vicento neemt hem en Alberto kopt hem bij de 1e paal door . Marselia kan zijn voet er tegen zetten en zo winnen wij deze wedstrijd met 2-3 .  Canada vecht voor de laatste kans en weet in eigen huis Honduras met 6-0 te verslaan

1x379no.png

Zonder Bacuna en Martina moeten wij het opnemen tegen Canada wat nog een kleine kans heeft om zich te plaatsen . Canada moet dan van ons winnen en hopen dat Trinidad punten van Honduras weet af te snoepen . Canada weet dat er kansen liggen nu twee van onze sterkhouders er niet bij zijn en eerlijk is eerlijk hun vervangers zijn echt stukken minder . Cavallini maakt ook al snel de 0-1 en daarmee de intentie van Canada duidelijk . Canada is beter maar toch krijgen wij wel mogelijkheden . Helaas scoort Canada op de belangrijke momenten want vlak voor rust is Cavallini weer trefzeker .  Net voor het uur spelen maakt Hoillet er 0-3 van en daarmee is het zeker dat wij niet ongeslagen blijven in de poule . In de blessuretijd  maakt Benschop er nog wel 1-3 van . Canada doet wat het moet doen en is nu afhankelijk van Trinidad

OmfY3Kp.png

WmdT231.png

Wat er loos is met Honduras geen idee maar die verliezen met 7-5 bij Trinidad. 3-0 achter komen een kwartier voor tijd terug tot 3-4 maar laten het dan helemaal lopen . Krankzinnig . Dertien tegentreffers in twee wedstrijden . Wat geven die het weg zeg 

cXSrBhH.png

Plaatsing zal heel lastig worden maar gaan onze uiterste best doen .  De eerst komende wedstrijden zijn echter voor Carribean Cup

PneIAaO.png

@Marius Ben zeker blij met de start vooral omdat de 1e wedstrijd toch belangrijk was . 

@Titan Klopt maar in Italië is winnen genoeg gelukkig . Al hoop ik nog wel wat overtuigender te winnen  de komende tijd 

@delichris Die mening deel ik met jouw 

@FM_Lesly Ik ben tevreden en kijk al uit naar de wedstrijd tegen Nederland volgende maand 

@True_Legend @Mordurette @prinz poldi 

Geplaatst

De nederlaag tegen Canada was toch behoorlijk zwaar. Hopelijk kan je nogmaals verrassen in de finaleronde, al zou dat wel heel erg straf zijn. De VS en Mexico zijn eigenlijk outstanding, maar ook Costa Rica en in mindere mate Canada zouden sterker mogen geacht worden dan Curacao. Maar nu je al zo ver bent gekomen, weet je maar nooit.

Geplaatst

Een goed resultaat afgewisseld met een iets minder sterk resultaat. Is die Hoilett van Canada nog altijd zo'n verfijnde speler met de fysieke gesteldheid van een cornflake? De loting voor die groep is pittig, een mooie uitdaging voor Curaçao!

Geplaatst
  • Auteur

Bm6b8zU.png

Na de interland periode moest er natuurlijk ook gewoon gevoetbald worden in de competitie en speelden 

wij ook een bekerwedstrijd . In de competitie mochten wij op bezoek bij Szombathelyi Haladas een ploeg wat in de onderste 

regionen speelt . Uit naar Videoton . 1 van de grote clubs de laatste jaren , en thuis tegen Mezokovesdi . Tussen de twee laatste wedstrijden in spelen we in de beker uit tegen Hatvan een club wat in de 3e divisie speelt . Zelf ben ik zeer benieuwd hoe wij het gaan doen in een uitwedstrijd tegen 1 van de sterkere clubs in de competitie . Maar voor we gaan kijken naar de wedstrijden kwam het volgende nieuws door uit Wit Rusland .

uEN5LQ3.png

0044oQC.png

Hranit speelt een anoniem seizoen en dat vind ik wel jammer . Ook valt het mij op dat veel van de aankopen die ik gedaan had nu in het tweede speelt of op de transferlijst staan . Onbegrijpelijk wat de trainer daar aan het doen is . Maar goed dat leverde dan ook zijn ontslag op . Benieuwd of de nieuwe trainer bepaalde spelers weer terug haalt naar de selectie . In de interland periode heb ik ook de technische staf verbeterd . Als 1e hebben we een nieuwe scout . Alexandre Mendy is pas gestopt als voetballer maar heeft goede stats als scout zeker voor ons niveau . En misschien wel belangrijker hij geeft een aardig netwerk waar wij hopelijk van kunnen profiteren . Ook hebben we een extra trainer aangetrokken die zich vooral met de aanvallers gaat bemoeien . Laszlo Heray is zijn naam . Dan de wedstrijden .

Tegen Haladas werden er wel drie punten verwacht en die kwamen er ook en hoe . Het begon al meteen zeer goed met mooi aanvallend spel van onze kant . In de 5e minuut een verwoestend schot van Szabo maar de keeper kon hem nog net overtikken . De corner die volgde werd echter binnen gekopt door Kodr . Na 11 minuten kwamen wij al op 0-2 toen Ofosu met een streep de bal in het net zag verdwijnen . Binnen 20 minuten was de wedstrijd al gespeeld toen Ofosu opnieuw wist te scoren . Ofosu werd knap vrijgespeeld door Phiri . Vijf minuten later maakte Ofosu de mooiste goal van de dag na een geweldige aanval . Adorjan geeft een perfecte pass van zo'n 35 meter op Phiri  . Die neemt hem keurig aan op de rand van de 16 , Phiri legt de bal terug op Adorjan die na de pass is doorgelopen en Adorjan geeft hem in 1x door op Ofosu die zo vrij voor de keeper komt en zeer koelbloedig is . 0-4 met rust en de buit is dan al binnen . Na rust doen wij het wat rustiger aan en maakt de goed spelende Adorjan er 0-5 van met een schot van zo'n 18 meter . Een kwartier voor tijd maakt Adorjan zijn tweede . De Regt geeft de voorzet Phiri kopt door en Adorjan kan vanaf 11 meter raak schieten . 0-6 een prima opsteker voor de komende lastige uitwedstrijd .

De wedstrijd tegen Videoton is een hele slechte wedstrijd van beide kanten . Beide ploegen lijken absoluut niet te willen verliezen en daardoor is het 90 minuten lang een saai schaakspel . Toch weten wij wel de drie punten mee te nemen naar Boedapest . In de 28e minuut weet Adorjan Prosser vrij te spelen en die tikt beheerst binnen . 1 van de weinige kansen blijkt genoeg voor de overwinning . 

In de beker geef ik veel spelers rust en mogen de wisselspelers hun kansen pakken . Phiri grijpt deze kans met beide handen aan want hij scoort maar liefst zes maal . Al na 33 seconden kon hij juichen nadat hij een voorzet van de Regt wist binnen te tikken . Na zes minuten was het opnieuw raak voor Phiri dit maal was het weer een Nederlander die de assist gaf . Van Haaren mocht eens starten en laat zien dat hij ook belangrijk kan zijn . Zes minuten later was het al de hattrick van Phiri dit maal kwam de pass van Senic . In de 21e minuut waren het weer deze twee namen die voor de 0-4 zorgden en wederom was Phiri het eindstation . Binnen het half uur had Phiri zijn 5e gemaakt . De Regt gaf weer een prima voorzet en Phiri knikte de bal tegen de touwen . 1 minuut later was het het al 0-6 en weer was de Regt de man van de assist . Echter was het nu Babinszky die wist te scoren . Van Haaren weet Phiri te bereiken met een bekeken pass en zo is het 0-7 . Vijf minuten voor rust haakt Szabo Ferencz en Ferencz en benut de strafschop 1-7 . Voor rust staat het zelfs 1-8 wanneer Phiri de bal goed breed legt voor Senic . Drie minuten na de rust is het Kalas die voor 1-9 zorgt uit een scrimmage voor het doel . Het publiek scandeert dan natuurlijk 10 10 10 10 . Die komt er uiteindelijk ook . Twintig minuten voor tijd is het Senic die voor de  1-10 zorgt en dat is dan ook de einduitslag . 

Een paar dagen later nemen we het dan op tegen Mezokovesdi . Die ploeg kwam naar Boedapest net maar 1 doel . En dat was verdedigen . Weinig kansen dus en hadden veel moeite om ons door de muur heen te voetballen . In de 43e minuut kwamen wij dan toch op 1-0 . Senic haalde maar eens uit van zo'n 20 meter en de bal leek houdbaar maar de keeper wist zijn hand er niet voldoende tegen aan te zetten . In de 66e minuut komen we op 2-0 doordat Keirrison de bal knap aanneemt en twee man weet bezig te houden . Met buitenkantje rechts weet hij de bal in de loop van Senic te krijgen die niet twijfelt en de bal met een droge streep achter de doelman weet te schieten . 2-0 en niets aan de hand . In de 83e minuut is daar dan 1 van de weinige kansen die Mezokovesdi weet te creëren en is het ook meteen raak . Lencse is de doelpuntenmaker . Onze jongen werden ineens uit het niets zo nerveus dat ze de aftrap weten te verprutsen en wordt Lencse de diepte ingestuurd . En ja hoor 2-2 . Binnen een minuut een 2-0 voorsprong verspelen terwijl er helemaal niets aan de hand was . Duur en onnodig punt verlies 

Agx1w0L.png

Jzfmzmu.png

Klagen mogen we nog altijd niet hoor . Nog altijd ongeslagen in de competitie . Ferencvaros heeft zich echter wel goed hersteld .

Volgende maand spelen we uit tegen Diosgyori en dan zit het eerste deel erop . Voorlopig staan wij bovenaan en dat had ik zeker niet verwacht . Waar het schip gaat stranden geen idee . 

PYt5YsZ.png

In de beker mogen wij wederom uit komen tegen een 3e divisie club dus de volgende ronde moet zeker haalbaar zijn . 

LbIXmmz.png

rH5egcx.png

En ik heb mijn 1e continentale papiertje binnen en mag meteen door voor de B Licentie .  Dit doet mij zelf erg veel deugd

@Marius Canada heeft toch wel een behoorlijk elftal staan hoor . Vooral in de breedte zijn ze veel sterker dan ons . En als wij dan twee sterspelers missen merken wij dat direct .  Over de volgende ronde maak ik mij weinig illusies . Zullen echter onze huid zo duur mogelijk verkopen 

@Titan Klopt en was dus ook erg blij dat wij ons al geplaatst hadden . Toch had ik Canada vooraf als sterkste van de 4 landen aangemerkt . In de spoiler een screen van Hoilett . De loting is erg zwaard

Spoiler

DFuHRzs.png

@delichris Laten wij het hopen maar ben er bang voor . Plek 4 zou al een stunt zijn denk ik .

@FM_Lesly Jullie zijn positiever dan ik zelf . Laten wij het hopen iig

@True_Legend , @Mordurette @prinz poldi

Geplaatst

Je gaat nog echt als de brandweer in Hongarije, wel jammer dat al je werk in Wit-Rusland is afgebrand door je vervanger.

Geplaatst

Hmm Hoilett is er de afgelopen jaren niet op vooruit gegaan. Volgens mij was dat rond 2010 een behoorlijk verfijnd spelertje in FM, maar daar is weinig van overgebleven. Toch jammer dan een coach het zo kan verpesten in Wit-Rusland, maar gelukkig laat je zelf in Hongarije wel zien hoe het hoort. Soms heb je van die gekke wedstrijden: er lijkt niets aan de hand en voor je het weet geef je het bijna uit handen.

Geplaatst

Je blijft doorgaan op je elan. Zodra de eerste competitiehelft erop zit wordt het misschien tijd om de ambities duidelijk te stellen.

Geplaatst

Stukje terug gelezen. Leuke novelle en goede resultaten momenteel bij MTK. Heb ook de speler gevonden waar je denk op doelde in mijn topic, Misic. Ben hem aan het scouten misschien een aanvulling op het middenveld.

Geplaatst
  • Auteur

VVeC3iz.jpg

Na de interland periode met Italië volgde een pittige maand met Fc Groningen . Drie competitie

wedstrijden namelijk Ajax thuis , het verrassend presterende Fc Eindhoven uit en uit naar VVV . In de Champions League speelden wij uit tegen Lyon en thuis tegen Dortmund en tussendoor mochten we voor de beker ook nog thuis aantreden tegen Roda Jc . Veel wedstrijden in korte tijd dus . Maar het grootste nieuws kwam deze maand van 1 van mij spelers . En hiermee hebben wij een primeur in de voetbal wereld.

De speler in kwestie David Sanabria kwam de dag ervoor eerst bij mij op kantoor en nadat ik hem zijn fiat had gegeven kwam de dag erna dit nieuws naar buiten .

eT2V4PC.png

De pers wou natuurlijk een uitgebreide reactie van zowel de speler als van mij . Sanabria had echter aangegeven dat er in Nederland toleranter met homoseksuelen wordt omgegaan dan in andere landen en dat het nu wel eens tijd werd dat dit taboe ook in de voetbalwereld wordt doorbroken . Mijn reactie was dit ik elke speler afreken op zijn prestatie op het (trainings-)veld en dat een speler vrij is hoe hij zijn privé tijd doorbrengt . Als een speler gelukkig is presteert hij beter . En zolang de club er geen schade aan ondervind mag een speler doen en laten wat hij wil in zijn eigen tijd . Zelf had ik de dag ervoor wel een gesprek dus met David . Dat hij er wel rekening mee moet houden dat hij er zo nu en dan mee gepest gaat worden ( voetbal humor ) door zijn ploeggenoten . Dat zag David ook wel in en dat was geen probleem . En dat hij er rekening mee moest houden dat de supporters van de tegenstanders hem nu als doelwit zagen . Dan laat ik wel mijn voeten spreken hopelijk chef .  Het uit de kast komen van David was voor de selectie geen probleem en was net voor de wedstrijd tegen Lyon . 

Maar we beginnen met de wedstrijd tegen Ajax . Ajax draait niet goed maar is altijd een tegenstander om rekening mee te moeten houden . Zeker wanneer je niet met de beste 11 kunt spelen omdat niet iedereen okselfris uit de interland periode is gekomen . 

En dat was vandaag niet anders want het waren de Amsterdammers die op 0-1 kwamen door Leguizamon in de 21e minuut . Tien minuten later kwamen we op gelijke hoogste doen Balanta de bal voorgaf en Pulkrab hem binnen kon tikken bij de 1e paal . In de 37e minuut komen we op voorsprong . Vlasic wijkt uit naar de linkerkant en zijn voorzet komt bij Rollheiser die simpel binnen kan tikken . Op slag voor rust zetten we de marge op 2 . Vlasic zet Pulkrab vrij voor de keeper met een magistrale steekbal dwars door het hart van de Amsterdamse defensie . Vlasic die was ingevallen door een blessure van Felix haalt hiermee duidelijk zijn gram . Na rust lijkt er weinig aan de hand maar spelen wij ook beduidend minder . In de 68e minuut maakt Odjidja-Ofoe de aansluitingstreffer na een dekfout van Schuurs . Het is duidelijk niet Schuurs zijn wedstrijd want tien minuten voor tijd komt Ajax op 3-3 door Sinkgraven en weer staat Schuurs lucht te dekken . 

Na de wedstrijd ben ik dan ook flink boos geworden . Niet alleen op Schuurs al was dit niet zijn 1e slechte wedstrijd maar op het hele elftal , Hadden deze wedstrijd gewoon makkelijk over de streep moeten trekken . Over Schuurs begin ik nu wel te twijfelen of ik hem nog veel moet laten spelen . Hierna moesten wij op verplaatsing naar Lyon 

En deze wedstrijd begon voortvarend voor ons want in de 10e minuut maakte Rollheiser de 0-1 in twee instanties . Lyon had echter wel het betere van het spel en wij liepen al snel tegen een domper aan toen Sancho er af moest met een hersenschudding en zeker twee weken niet inzetbaar is . Vijf minuten later komt Lyon dan ook langszij via Muto . Het is een zeer open wedstrijd en beide ploegen willen voetballen . In de 67e minuut mag Sanabria invallen voor Pulkrab en hoewel mijn Frans niet goed is was het duidelijk want de aanhangers van Lyon van David vonden . Lang lijkt de wedstrijd in 1-1 te gaan eindigen maar in de laatste minuut gaat Rollheiser zijn man voorbij en zet voor , Sanabria zet zijn hoofd tegen de bal en de bal ploft in het net . Zijn 1e voor onze club en wat een belangrijke . In het uitvak wordt een grote regenboogvlag ontvouwd en zo weet David dat ook de supporters hem in het hart hebben opgenomen . Sanabria weet de Franse fans nog stiller te krijgen door in de blessure tijd ook nog zijn tweede te scoren . Een prima start in de CL

xwmZaWS.png

Hierna mogen we op bezoek bij Eindhoven en dat is dan toch weer even wennen . Eindhoven lijkt daar van te profiteren want in de 16e minuut is Glavina net wat feller dan van Drongelen en staat het 1-0 . Ik laat vanaf de zijlijn weten dat een nederlaag hier echt niet kan en dat lijkt effect te hebben . In de 34e minuut komen we met een gelukje op 1-1 . Mesika geeft slecht voor maar keeper Pirand pakt hem niet klem maar stomt de bal in de voeten van Adzic en die weet wel raad met zulke cadeautjes . In de rust nogmaals aangeven dat puntverlies hier onacceptabel is . Na rust zijn wij dan ook veel feller en scherpen en al snel staan wij op 1-2 opnieuw is Adzic de maker van het doelpunt na weer eens een mooi steekballetje van Vlasic . Vijf minuten later straft Adzic een fout van Verdonk af en staat het 1-3 . Adzic laat zien dat hij een goede vervanger is voor Sancho . Een kwartier voor tijd beslist Pulkrab de wedstrijd na een assist van Rodriquez . Faustin maakt 2 minuten later nog wel de 2-4 maar dat is ook de eindstand . In de media was er vooraf nog wat ophef over Hoesen die het tegen ons op ging nemen . Ik had gezegd dat we ons geen zorgen hoefden te maken als die ballerina zou spelen 

Tegen Roda Jc voor de beker mochten de spelers starten die meestal op de bank begonnen tot nu toe en dat betekende onder andere dat doelman Nunez zijn debuut mocht maken . In de 9e minuut werd Rodriquez gehaakt en de bal ging op de stip . Sanabria ging achter de bal staan en schoof hem keurig in de andere hoek van de keeper . Na iets minder dan uur spelen kwamen wij dan eindelijk op 2-0 en het was wederom Sanabria die scoorde uit een voorzet van Fernandez . In de 93e minuut was het andersom en scoorde Fernandez nadat Sanabria de bal op een presenteerblaadje terug legde . Het werd zelfs nog 0-4 1 minuut later door Mahi , Die scoorde na een pass van Fernandez . 4-0 niets aan de hand maar Balanta moest op 40 meter van ons doel nog even rood pakken door van achteren met twee benen in te komen ...

En waarom 4-0 voor diep in blessure tijd . Dit betekende automatisch een boete van twee weken en dat Balanta alleen nog komt te spelen als niemand anders fit is . Plus dat hij mag uitkijken naar een nieuwe werkgever . Onze volgende tegenstander is overigens Lienden voor de beker 

1nRge0r.png

Uit tegen VVV speelde ik niet met de sterkste 11 aangezien een paar dagen later de wedstrijd tegen Dortmund op het programma stond . Gelukkig werd het een zakelijke overwinning in de koel . In de 23e minuut maakt Sanabria de 0-1 uit een voorzet van Mahi . Tien minuten later was het Rollheiser die scoorde na een prima pass van Vlasic . Drie punten in de knip en klaar voor Dortmund 

k9BRLmM.png

6Jk2bv5.png

We sluiten de maand af als nummer 2 . Maar wel met een wedstrijd minder . Verder zijn wij nog altijd ongeslagen en dat geeft zeker vertrouwen voor de komende maand . Verder geen echte grote verrassingen behalve Ajax dan . Maar die komen langzaam aan in vorm .  

We sluiten qua wedstrijden deze maand af met een thuiswedstrijd tegen Dortmund . Zelf was ik zeer benieuwd of we mee konden met de Europese top nu wij toch meer inzetten op de jeugd . In de 9e minuut kwam Dortmund via Aubameyang op 0-1 . Maar Dortmund kon niet lang genieten van de voorsprong . Twee minuten later kwamen wij langszij Vlasic zorgde voor de 1-1 na een 1-2 met Serdar . In de 34e minuut moet Vlasic gewisseld worden en dat is wel een domper want hij is de laatste weken in bloedvorm . Drie minuten later laat Serdar zich de bal makkelijk ontfutselen en is het weer Aubameyang die scoort .  Hoewel wij zeker niet minder zijn lijkt de wedstrijd in de blessuretijd van de eerste helft al beslist te worden omdat Aubameyang voor de 3e maal scoort . Wat een fenomeen is dat zeg . In de rust zeg ik dat er nog zeker kansen voor ons zijn . Wij spelen echt niet slecht en zijn ook niets minder alleen zij scoren wel en wij niet .

Vijf minuten na rust komen we met een gelukje terug in de wedstrijd . Maier ( ingevallen voor Vlasic ) schiet en zijn schot wordt onderweg van richting veranderd door Thiago en daardoor is de keeper kansloos . Binnen het uur komen wij op gelijke hoogte . Pulkrab verlengt de bal en komt bij Rollheiser . De keeper vermoed door de moeilijke hoek een voorzet en is hierdoor verrast dat Rollheiser schiet .

Beide ploegen maken er een spektakel van en het is Groningen dat voor het eerst deze wedstrijd op voorsprong komt . In de 77e minuut is het Arne Maier die op de rand van de 16 uithaalt . De borg wordt gek . Dit lijkt dan ook de eindstand te gaan worden tot dat Dortmund in de blessuretijd een hoekschop mag nemen . En ja hoor ... Stark kopt hem erin . Tja het blijven natuurlijk Duitsers 

ULk9VVN.png

yuKgEQU.png

Achteraf is die 4-4 natuurlijk zuur want we hadden ons een zeer riante uitgangspositie kunnen verschaffen met een tweeluik tegen Villarreal op het programma . Maar uiteindelijk ben ik tevreden met de 1e twee wedstrijden . Tot slot is er nog een verandering geweest in de staff  Coutinho is niet langer keeperstrainer van de U19 . Sarta is de nieuwe man 

ps Heb momenteel wat minder tijd voor FM en dus updates . Is brand geweest op het werk waardoor er nu veel gewerkt moet worden . Dit zou de komende tijd niet veel minder worden en wil natuurlijk ook de nodige tijd besteden aan het gezin . Hierdoor kunnen updates een tijdje duren . 

@delichris Ik mag zeker niet klagen hoe het loopt in Hongarije . Benieuwd hoe lang we dit kunnen volhouden

@Mordurette Helemaal mee eens 

@FM_Lesly Ik verbaas mij er ook over hoor . En ja helaas is vaak in FM dat de volgende manager jouw werk de vernieling in helpt 

@True_Legend Klopt het is het verleden maar ik vind het wel leuk om zo nu en dan even te kijken hoe mijn ex-werkgevers het doen . 

In Hongarije gaat het meer dan prima en zit er voorlopig ook goed.

@Titan Was zeker een leuke speler vroeger in FM ( al zijn er natuurlijk nog genoeg andere voorbeelden van ) Tja vaak in FM maakt de nieuwe manager er een potje van helaas . Kan ook komen trouwens omdat ik mij niet laat leiden door sterren . Maar goed mijn focus is nu natuurlijk MTK en daar gaat het prima . En rare wedstrijden hou je altijd ( zeker in FM )

@Marius Ik wil eerst even afwachten hoe wij het gaan doen in het tweede deel met een aantal zeer lastige uitwedstrijden . Voor ik een doelstelling uitspreek. Degradatie voorkomen kunnen we nu wel schrappen maar Europees voetbal of titel gaat mij nu nog te ver . 

@Rossi Dank je , en inderdaad dat is de speler waar ik op doelde . Zat niet achter de pc dus kwam ff niet snel op de naam . In FM 18 is het een prima centrale middenvelder zeker voor Hongaarse begrippen . Hopelijk in 19 ook . Ben benieuwd of hij in jouw spel ook goed is 

@prinz poldi

Geplaatst

4-4 is achteraf jammer, maar door de overwinning op Lyon sta je er toch goed voor om in ieder geval voor de tweede plaats te gaan. Villarreal mag tegelijkertijd niet onderschat worden gezien hun zege op Lyon. 

Geplaatst

Goede maand natuurlijk. Zelfs die 4-4 is een goed resultaat, al heeft die wedstrijd wel een wat zure nasmaak. Als je dat kan, zit op zijn minst de tweede plaats in die groep erin.

Geplaatst

Lyon erg goed! Zonde van die 4-4 net voor tijd, maar het is gewoon een goed resultaat. Gaat erg goed ook in de nationale competitie. En FC Lienden is twee vingers in de neus.

Geplaatst
  • Auteur

VUfMTLV.png

Halverwege de maand oktober stonden er twee wedstrijden op het programma voor de Carribean Cup.

Op papier waren dit twee makkelijke overwinningen want normaal gesproken zou Martinique en Frans Guyana 

toch geen problemen mogen opleveren . Maar Martina is nog altijd geblesseerd en ook Bacuna is nog niet okselfris . Maar

wel opgeroepen . Dit is de selectie die het moet gaan doen .

Krz6ro5.png

Geen enkele naam wou voor ons uitkomen . Had dat ook niet verwacht voor deze wedstrijden . Kingsale en Schoop zijn nu de rechtsachters .

Martina en Fecunda zijn beide geblesseerd . Verder zijn het de bekende namen  die het moeten gaan doen . 

Uit tegen Martinique begonnen we goed doordat we via Benschop al in de 11e minuut op 0-1 komen . Toch merken we het gemis van Bacuna en Martina zeer duidelijk want wij spelen niet goed . In de 20e minuut krijgt Martinique wel een heel gemakkelijk gegeven strafschop die een minuut later wordt raak geschoten door Malfleury . En hoewel wij meer balbezit hebben en meer weten te schieten al gaan de meeste ballen over of naast blijft het bij 1-1 na 90 minuten . Iets waar ik zeker niet tevreden mee ben . Echter moet er een winnaar komen dus gaan we verlengen . Shermaine Martina maakt in de 97e minuut een domme overtreding want hem ook nog eens zijn 2e gele kaart oplevert zodoende moeten wij met 10 man verder . Hierdoor breng ik noodgedwongen Bacuna in . In de 115e minuut lijken wij dan toch de overwinning te pakken doordat van Eijma de 1-2 binnen tikt maar hij deed dit echter in buitenspel positie . Strafschoppen dus .

Malfleury mist de 1e maar ook Antonia schiet mis . Pivaty schiet raak maar ook Schoop schiet raak 1-1 . Babin mist voor Martinique en Vicento schiet de bal keurig binnen . Sefil maakt er 2-2 van en Justiana zet ons op 2-3 . Buval moet scoren voor Martinique maar Room weet hem tegen te houden en zodoende winnen we toch via strafschoppen en levert het ons ook drie punten op . Hoewel ik absoluut niet tevreden ben over hoe het tot stand is gekomen 

BmXXXxS.png

Tegen Frans Guyana was het puzzelen want Bacuna , Shermaine Martina , Justiana en Alberto waren geschorst . Kunnen wij toch prima opvangen ..... Heb een zeer brede vijver om in te vissen . Helaas zit er alleen weinig vis in . Goed laten we maar hopen dat het goed komt .

Op slag van rust lijken wij op 1-0 te komen wanneer Schoop van zo'n 20 meter een voorzet wil geven en de bal per pardoes in het net beland . 

Toch wordt de treffer afgekeurd en nog altijd weet niemand waarom ... Diesfeldt mag als linksback spelen en weet de bal in de 54e minuut in de loop van Benschop mee te geven en die weet wel raak met dit soort ballen 1-0 . In de 63e minuut komen wij op 2-0 . Cecellia opent op links naar van Kessel die geeft een prima voorzet en de inlopende Antonia kan raak schieten . Drie minuten later beslissen wij de wedstrijd . Schoop weet de bal over de defensie te loppen en Antonia is dan nog snel genoeg om de bal langs de keeper te spelen . Charmon weet een minuut voor tijd nog tegen de scoren maar dat doet er niet meer toe . Twee overwinningen maar ik merk wel dat wanneer bepalende spelers niet mee doen wij het toch erg lastig kunnen krijgen 

pTySlmW.png

T65y7sq.png

jlizUZN.png

Met Trinidad krijgen we een tegenstander waar wij al een paar keer tegen hebben gespeeld , Wij weten dat we kunnen winnen van hun maar aan de andere kant is het ook een lastige tegenstander . We zullen in ieder geval een stuk beter voor de dag moeten komen dan de afgelopen twee wedstrijden . Hopelijk is volgende maand iedereen weer fit en speelgerechtigd want anders zie ik het zwaar in voor de WK kwalificatie

@Titan Achteraf zeker jammer maar met een jonger en onervaren elftal ben ik wel blij met het resultaat tegen Dortmund . Moeten het nu tegen Villarreal laten zien of we kunnen gaan strijden voor die 2e plaats 

@Marius Mogen zeker niet klagen . Had niet verwacht dat we bijna zouden kunnen winnen van Dortmund . Tweede plaats lijkt een strijd tussen ons en Villarreal te gaan worden 

@delichris Mogen niet klagen nee

@Rossi Zeker omdat ik bewust heb gekozen om niet al te grote namen en geen achterlijke salarissen te betalen ben ik zeer tevreden over het punt tegen Dortmund . In de competitie doen wij het zeker prima . Lienden mag normaal geen probleem zijn maar goed die hebben wel vaker gestunt en de beker is voor mij geen prioriteit 

@FM_Lesly Tja het blijven Duitsers he 

@True_Legend Attractief was het zeker . Misschien wat naïef gespeeld maar goed thuis wil ik niet verdedigen . Al met al is een punt tegen Dortmund prima . 

@Mordurette @prinz poldi 

Geplaatst

Ook dit blijft een interessant gedeelte van de novelle om te volgen. Tegen Guadaloupe zou een nederlaag na strafschoppen erg zuur zijn geweest, gelukkig gebeurde dit niet. Trinidad vormt een uitdaging.