Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
44 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Ook wel even een dikke vette SO naar Smaldini hoor. Zag het echt niet in hem zitten maar tering die heeft zich echt ijzersterk herpakt. _O_ 

Sowieso is er i.m.o. soms teveel kritiek op Te Kloese. Tuurlijk, we zijn wat toppers misgelopen (Diao, Buonanotte, Gnonto) en zijn er wat dure miskopen (Ueda, Zerrouki, Ivanusec). Daar mag je hem op afrekenen. Daar tegenover staan ook zeker wat goedkope voltreffers. 

Givairo Read: Transfervij

Gijs Smal: Transfervrij

Julian Carranza: Transfervrij (niet goed genoeg voor de basis, maar als 3e spits gewoon prima)

Oussama Targhalline: 450K

Jakub Moder: 1,5M

Anis Hadj Moussa: 3,5M

In-Beom Hwang: 7M

Zelfs Lotomba vond ik niet zo slechts als eerst werd gedacht, maar die heeft tekort tijd gehad om zichzelf te bewijzen. Zelfde voor Mitchell. Daar ben ik zelf wat negatief over, maar lage investering. Nadjé eigenlijk in zelfde categorie als Mitchell.

Anyway, zal als we uitgeschakeld zijn eens een lijstje spelers droppen waarvan ik denk dat Feyenoord die moet halen. Volgens mij alweer bijna 2 jaar terug dat ik dat gedaan heb :D

• Antwoorden 18,1k
  • Weergaven 671,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Wauw, serieus? Wat knap dat je dat altijd zo goed verborgen kan houden dan

• Zo, flink kleine oogjes nu op kantoor na een bijzonder avondje Kuip. Gisteravond niet helemaal de energie meer om er nog iets over te posten, maar doe nu toch een poging. Hoewel er al veel gezegd is u

• Feyenoord kreeg in november bij Slavia nog 3000+ kaarten, dus toen het lot ons weer naar Praag bracht leek niets een massaal uitvak weer in de weg te staan en boekte ik direct m'n vluchten etc. Eindst

Geplaatst
9 minuten geleden zei 007mark:

Sowieso is er i.m.o. soms teveel kritiek op Te Kloese. Tuurlijk, we zijn wat toppers misgelopen (Diao, Buonanotte, Gnonto) en zijn er wat dure miskopen (Ueda, Zerrouki, Ivanusec). Daar mag je hem op afrekenen. Daar tegenover staan ook zeker wat goedkope voltreffers. 

Givairo Read: Transfervij

Gijs Smal: Transfervrij

Julian Carranza: Transfervrij (niet goed genoeg voor de basis, maar als 3e spits gewoon prima)

Oussama Targhalline: 450K

Jakub Moder: 1,5M

Anis Hadj Moussa: 3,5M

In-Beom Hwang: 7M

Zelfs Lotomba vond ik niet zo slechts als eerst werd gedacht, maar die heeft tekort tijd gehad om zichzelf te bewijzen. Zelfde voor Mitchell. Daar ben ik zelf wat negatief over, maar lage investering. Nadjé eigenlijk in zelfde categorie als Mitchell.

Anyway, zal als we uitgeschakeld zijn eens een lijstje spelers droppen waarvan ik denk dat Feyenoord die moet halen. Volgens mij alweer bijna 2 jaar terug dat ik dat gedaan heb :D

De kritiek die ik vooral op DtK heb is dat hij toch die twee petten op blijft houden. Gaan vooral wat geruchten rond dat hij te lang de kaarten op zijn borst heeft gehouden en pas in de laatste twee dagen groen licht gaf aan de scouting om met opties te komen. Daar kwamen de meeste van die last minute namen vandaan (die 18 jarige rechtsbuiten van Nordsjaelland bv). Ueda was ook een speler die niet uit de scouting kwam maar uit bevriende zaakwaarnemers en Zerrouki is natuurlijk bekend. Zelf zal ik binnenkort ook een lijstje maken met potentiele versterkingen. Heb wel wat namen op het oog en blijft toch leuk om daarover na te denken. :D 

Geplaatst
4 uur geleden zei 007mark:

Anyway, zal als we uitgeschakeld zijn eens een lijstje spelers droppen waarvan ik denk dat Feyenoord die moet halen.

Dan pas? Jij wilt geen slapende honden wakker maken? 

In de eredivisie zie ik dit moment niemand die Feyenoord sterker maak. Of we moeten 15 miljoen voor een Parrot of Steijn neerleggen. In België moeten we gewoon dat mannetje van @FlyD halen. Die middenvelder van 4 meter lang. Maar we hebben al 8 middenvelders ofzo, dat is misschien wat gortig. Verdedigend hebben we gewoon met Read- Beelen- Hancko- Hartman in principe de beste verdediging van de eredivisie, alleen daar zorgt Hancko wel in zijn eentje voor ;c Die droppen we voor 50 miljoen bij Slot in de zomer, maar goed wie gaat hem vervangen? 

Weg mogen wat mij betreft: Ueada, Stengs, Zerrouki. Ivanusec, Osman, Gonzalez en Trauner.

bewerkt door Arezo

Geplaatst
13 minuten geleden zei Arezo:

Dan pas? Jij wilt geen slapende honden wakker maken? 

In de eredivisie zie ik dit moment niemand die Feyenoord sterker maak. Of we moeten 15 miljoen voor een Parrot of Steijn neerleggen. In België moeten we gewoon dat mannetje van @FlyD halen. Die middenvelder van 4 meter lang. Maar we hebben al 8 middenvelders ofzo, dat is misschien wat gortig. Verdedigend hebben we gewoon met Read- Beelen- Hancko- Hartman in principe de beste verdediging van de eredivisie, alleen daar zorgt Hancko wel in zijn eentje voor ;c Die droppen we voor 50 miljoen bij Slot in de zomer, maar goed wie gaat hem vervangen? 

Weg mogen wat mij betreft: Ueada, Stengs, Zerrouki. Ivanusec, Osman, Gonzalez en Trauner.

Daarmee bedoel je dan qua haalbaarheid? Er zijn er natuurlijk zat die dit Feyenoord sterker maken. 

Hopelijk kan Feyenoord komend jaar de kwaliteit in de breedte wat beter maken en dat stapje zetten. De basiself is altijd dik in orde, maar zodra er wat weg valt, zie je toch dat er te weinig echte kwaliteit op die bank zit. 

Geplaatst
26 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Daarmee bedoel je dan qua haalbaarheid? Er zijn er natuurlijk zat die dit Feyenoord sterker maken. 

Hopelijk kan Feyenoord komend jaar de kwaliteit in de breedte wat beter maken en dat stapje zetten. De basiself is altijd dik in orde, maar zodra er wat weg valt, zie je toch dat er te weinig echte kwaliteit op die bank zit. 

Ja ik heb niet de illusie dat we voor een Schouten of Saibairi of Hato gaan deze zomer. 

Geplaatst
2 uur geleden zei Elsjorro1990:

Dat is voor een eredivisieploeg doorgaans wel een lastige afweging. Wil je per positie een 8 in de basis en een 5,5 op de bank, of ga je voor twee keer een 6,5. Financieel is het nauwelijks haalbaar om het anders te doen. Helemaal omdat je volgende zomer waarschijnlijk een aantal basisklanten moet gaan vervangen.

Ik denk dat het qua sterkte van het elftal trouwens niet eens zo heel dramatisch is gesteld, maar het is nogal een verschil of je een back-up in moet passen tussen twee basisspelers, of de back-up van de back-up tussen twee spelers die al een back-up zijn. 

Bijlow - Wellenreuther - Bossin

Hartman - Bueno/Smal
Hancko - Gonzalez

Beelen - Trauner - Pepe Jr

Lotomba - Read - Nieuwkoop

Hwang - Targhalline

Timber - Moder - Nadje

Stengs - Milambo

Paixao - (Sauer) - Ivanusec

Ueda - Carranza - Carrillo

Hadj Moussa - Osman

In principe zou je met de beoogde basis op veel posities een geschikte back-up hebben. Ben er even vanuit gegaan dat op iedere positie eerstgenoemde de basiskracht is. Dan heb je enkel op de buitenposities nu echt te weinig aan kwalitatief voldoende back-ups.

bewerkt door MetalMichael

Geplaatst

Daar wil ik de spitspositie wel aan toevoegen. Carrillo even daargelaten kunnen de twee namen die we daar nu hebben (+ Redmond) écht niet. 

Geplaatst
3 minuten geleden zei PJHoutman:

Daar wil ik de spitspositie wel aan toevoegen. Carrillo even daargelaten kunnen de twee namen die we daar nu hebben (+ Redmond) écht niet. 

Doel ook meer op dat er een groot niveauverschil tussen de beoogde basisspeler en de back-up zit. In de spits mis je een nummer 1. Al denk ik nog steeds dat Ueda beter moet kunnen functioneren en dan echt wel 1 op 2 moet kunnen lopen in de Eredivisie.

Verwacht ook niet dat daar de eerste prioriteiten komen te liggen in de zomerwindow. Die zal bij het vervangen van Hancko en op de buitenkanten komen denk ik. 3e basiswaardige speler is daar een must, zodat je -met de terugkeer van Sauer- de bezetting daar weer op orde brengt. 

1. Vervanging Hancko

2. Buitenspeler

3. Keeper / spits

Denk dat dit het prioriteitenlijstje is.

Geplaatst

Had even voor de gein de nieuwste FM update gedownload om te kijken wat er komend seizoen moet gebeuren, maar zie alweer dat er echt (weer) eerst verkocht moet gaan worden om de selectie te kunnen versterken. Buiten het vervangen van vertrekkers uit de basis. 

Doorselecteren wbt:

Wellenreuther - Denk niet dat hij nog een seizoen als tweede keeper wil starten en heeft bewezen niet met een fitte Bijlow achter zich om te kunnen gaan. Nieuwe tweede keeper gewenst. Of Andreev moet een goede indruk maken, dan die doorschuiven. 

Trauner - Basisplaats kwijt, mooie stap naar de BL nog wellicht? Fysiek niet (meer) goed genoeg.

Nieuwkoop - Twee rechtsbacks boven hem in de pikorde wmb en bij Feyenoord vaak geblesseerd.

Kasanwirjo - Vraag me af of je hem definitief kwijt kan, ivm zijn knieblessure.

Pedersen - Gaat vertrekken, omdat Torino zich gaat handhaven.

Lopez - Hopelijk triggert Kopenhagen de koopoptie. Speelt daar basis zo te zien.

Zerrouki - Het huwelijk tussen Feyenorod en hem gaat niet meer goedkomen.

Van den Belt - Gegokt en verloren met de speler van het jaar in de KKD

Stengs - Te weinig constante kwaliteit

Bullaude - Lekker laten vertrekken, past niet in het systeem volgens mij.

Ivanusec - Zie Zerrouki

Sebaoui - Heeft bij Heerenveen niet laten zien dat hij iets kan toevoegen wmb

Tsoungui - Ook kruisbandblessure. Vond hem in de voorbereiding op dit seizoen wel aardig. Misschien nog wegen in de voorbereiding op volgend seizoen.

Benita - Te weinig kwaliteit.

't Zand - Te weinig kwaliteit.

Dan krijg je dit als selectie:

image.png.5b8bc6e954ab1b8580c3c61116d3a65e.png

Zou je nog willen upgraden als je alle bovengenoemde spelers kwijt weet te raken, dan kijk je naar GK, RW en SP. Oh, en op CV natuurlijk, maar je zit opgescheept met González omdat de enige waarvan het bedrijfstechnisch gunstig zou zijn om geblesseerd te zijn, vaak fit is. Koopoptie wordt automatisch gelicht bij meer dan 50% beschikbaarheid als ik het goed heb begrepen. Dan maar hopen dat hij een jaartje aanpassing nodig had en volgend seizoen een stuk beter voor de dag komt.

Verwacht dat we uit deze basisopstelling Hancko, Paixao en wellicht Hadj Moussa nog moeten vervangen. Paixao staat in de belangstelling van Napoli en als je een bod krijgt van 30 miljoen op Hadj Moussa moet je ook toehappen. Timber zul je moeten proberen te verlengen met een jaar, als zijn blessure niet een paar potten voor het einde over is. Zelfde verhaal voor Hartman. Die heeft echt nog een tijdje nodig om weer op niveau te komen. Denk niet dat daar een club voor gaat komen op het niveau wat hij wil.

bewerkt door MetalMichael

Geplaatst

Paixao moet een nieuwe recordtransfer worden, met afstand zelfs als je het mij vraagt. Presteert in de CL op het hoogst mogelijke niveau, contract tot 2029 en aanvallers leveren altijd meer op. 45 miljoen lijkt mij marktconform dan.

Geplaatst

Het is later door 1908.nl (en ik geloof ook elders, maar dat zie ik nu 123 niet) ontkracht dat de koopoptie op Gonzalez verplicht is, dus die zie ik ons niet lichten voor zes miljoen want hij heeft nog geen moment laten zien dat waard te zijn. Tegelijkertijd zie ik het niet gebeuren dat er een club meer dan 20 miljoen op Hadj Moussa komt bieden zolang hij in zijn huidige vorm blijft steken. 

Paixao moet je zeker rond de 40 miljoen uit kunnen slepen. Napoli lapte 6 jaar terug ook 45 miljoen voor Lozano, dus dat moet toch haalbaar zijn. Ik ben verder vooral benieuwd wat er met Timber gaat gebeuren deze zomer. Die zie ik niet verlengen, dus dan moet je hem zien te slijten. Daar moet ondanks zijn korte contract toch wel een Wiefferiaans bedrag uit te slepen zijn dunkt me. 

Geplaatst
2 uur geleden zei MetalMichael:

Had even voor de gein de nieuwste FM update gedownload om te kijken wat er komend seizoen moet gebeuren, maar zie alweer dat er echt (weer) eerst verkocht moet gaan worden om de selectie te kunnen versterken. Buiten het vervangen van vertrekkers uit de basis. 

Doorselecteren wbt:

Wellenreuther - Denk niet dat hij nog een seizoen als tweede keeper wil starten en heeft bewezen niet met een fitte Bijlow achter zich om te kunnen gaan. Nieuwe tweede keeper gewenst. Of Andreev moet een goede indruk maken, dan die doorschuiven. 

Trauner - Basisplaats kwijt, mooie stap naar de BL nog wellicht? Fysiek niet (meer) goed genoeg.

Nieuwkoop - Twee rechtsbacks boven hem in de pikorde wmb en bij Feyenoord vaak geblesseerd.

Kasanwirjo - Vraag me af of je hem definitief kwijt kan, ivm zijn knieblessure.

Pedersen - Gaat vertrekken, omdat Torino zich gaat handhaven.

Lopez - Hopelijk triggert Kopenhagen de koopoptie. Speelt daar basis zo te zien.

Zerrouki - Het huwelijk tussen Feyenorod en hem gaat niet meer goedkomen.

Van den Belt - Gegokt en verloren met de speler van het jaar in de KKD

Stengs - Te weinig constante kwaliteit

Bullaude - Lekker laten vertrekken, past niet in het systeem volgens mij.

Ivanusec - Zie Zerrouki

Sebaoui - Heeft bij Heerenveen niet laten zien dat hij iets kan toevoegen wmb

Tsoungui - Ook kruisbandblessure. Vond hem in de voorbereiding op dit seizoen wel aardig. Misschien nog wegen in de voorbereiding op volgend seizoen.

Benita - Te weinig kwaliteit.

't Zand - Te weinig kwaliteit.

Dan krijg je dit als selectie:

image.png.5b8bc6e954ab1b8580c3c61116d3a65e.png

Zou je nog willen upgraden als je alle bovengenoemde spelers kwijt weet te raken, dan kijk je naar GK, RW en SP. Oh, en op CV natuurlijk, maar je zit opgescheept met González omdat de enige waarvan het bedrijfstechnisch gunstig zou zijn om geblesseerd te zijn, vaak fit is. Koopoptie wordt automatisch gelicht bij meer dan 50% beschikbaarheid als ik het goed heb begrepen. Dan maar hopen dat hij een jaartje aanpassing nodig had en volgend seizoen een stuk beter voor de dag komt.

Verwacht dat we uit deze basisopstelling Hancko, Paixao en wellicht Hadj Moussa nog moeten vervangen. Paixao staat in de belangstelling van Napoli en als je een bod krijgt van 30 miljoen op Hadj Moussa moet je ook toehappen. Timber zul je moeten proberen te verlengen met een jaar, als zijn blessure niet een paar potten voor het einde over is. Zelfde verhaal voor Hartman. Die heeft echt nog een tijdje nodig om weer op niveau te komen. Denk niet dat daar een club voor gaat komen op het niveau wat hij wil.

Lekker bezig, prima rijtje. Heb er helemaal niks aan toe te voegen. mag hopen dat Urbie gelijk heeft wat betreft Gonzalez.

Geplaatst

Feyenoord 25/26

Goed, zoals beloofd zou ook ik gaan kijken naar de squad depth van volgend seizoen en mogelijke aankopen. Het gaat nu wel een lastige worden, want je hebt niet de zekerheid van CL-geld. Zal dus trachten om haalbare opties te geven voor de posities waar het nodig is. Ook nog maar zeer de vraag wie er gaan blijven en wat voor grote transfers we uitgaand kunnen verwachten. Laat ik het per linie en positie eens uitzoeken.

Doelmannen

Direct al een lastige linie. Eerste keeper Justin Bijlow moet je eigen vanaf, want is grootverdiener en te weinig beschikbaar om zo'n salaris te ontvangen. Maar welke club zit er nu op Bijlow te wachten? Komende zomer ook nog maar 1 jaar contract, dus je kan misschien ook gewoon verlengen tegen een (veel) lager salaris. Wil je toch verder met Wellenreuther, dan is het verstandiger om niet de druk van Bijlow achter de Duitser te hebben. Dan heb je verder ook nog het grote talent Plamen Andreev. Althans, dat wordt gezegd. Vooralsnog hebben we daar niets van kunnen zien en is dat dus moeilijk oordelen. En dan hebben we in U21/U19 ook nog 6 andere keepers onder contract staan; Ka, Berger, Geneuglijk, Haksteeg, Husselin en Zon. Beetje veel als je het mij vraagt. Ik zie in tegenstelling tot MetalMichael dus niet direct de noodzaak om een keeper te halen. Zeker niet omdat er veel vertrouwen lijkt te zijn in Andreev?

Mocht je toch een talentvolle jongen willen halen, zou ik eens een belletje doen richting Polen. Bij Raków Częstochowa beleeft de 21-jarige Kacper Trelowski namelijk zijn doorbraak. Dit seizoen wist hij ook al 14 keer de 0 te houden. Contract tot 2026 met een optie voor nog een jaar, maar het transferrecord van deze club ligt op 11 miljoen voor een spits die afgelopen zomer naar de Championship is gegaan. Moet toch ook Dennis te Kloese lukken om hier een normale prijs voor te betalen.

Verdediging

Beginnend aan de linkerkant hebben we Hartman, Bueno, Smal en Lopez. Normaliter in die volgorde van kwaliteit, maar ik ben eigenlijk niet te spreken over Q sinds zijn rentree. Op het moment eigenlijk gewoon de nummer 3, maar moet speeltijd krijgen om weer wedstrijdfit te worden. Enige manier zodat hij ook maar in de buurt kan komen van zijn oude niveau. Voor Bueno is geen koopoptie. Mocht Feyenoord wel interesse hebben in overname, verwacht ik dat hij te duur gaat zijn. Kunnen we dus afschrijven. Gijs Smal laat eigenlijk een zeer behoorlijke ontwikkeling zien, dus mag van mij blijven. Prima om het seizoen in te gaan met Q en Smal dus en dan er vanuit te gaan dat de koopoptie op Lopez geactiveerd wordt. Brengt dan ook nog wat in het laadje. 

Centraal achterin gaat het grootste probleem vormen. Trauner moet je echt afscheid van nemen en hopelijk trapt een Bundesliga-club daarin. Alle respect voor de kale bats, maar dit kan eigenlijk niet meer. Niet fit, mist snelheid en beste is er echt wel vanaf. Daarnaast verwacht denk ik ook niemand meer dan David Hancko nog van de partij is. Die transfersom komt hopelijk uit op 35 miljoen, dan doen we weer goede zaken. Ook Kasanwirjo (afscheid nemen of blessure nog) en Gonzalez (einde huurcontract) zijn er nog twee die we niet terug zien. Heb je alleen Beelen en Mitchell over. Zouden dus minimaal 2 spelers bij moeten en de prioriteit is een linksbenige speler. Laten die alleen ook erg moeilijk te vinden zijn. Toch zou ik een optie willen noemen: De Frans-Malinese Soumaïla Coulibaly is door Borussia Dortmund twee seizoenen op rij uitgeleend aan respectievelijke FC Antwerp en Stade Brestois. Beide jaren Champions League ervaring opgedaan. Heeft komende zomer nog maar een contract voor een jaar, dus wellicht valt hij definitief over te nemen. Risico kleeft wel aan hem dat hij beide seizoenen ook een keer langere tijd geblesseerd is geweest. Opleiding genoten bij PSG trouwens. Rechtsbenige centralen is wat makkelijker, dus daar noem ik 2 opties. Voor de Italiaan Nicolò Bertola moeten we denk ik snel zijn. Speelt in de Serie B bij Spezia en doet het daar erg goed. Is komende zomer alleen transfervrij, dus zijn ook al berichten dat Juventus hem op de radar heeft. Wordt deze maand overigens pas 22 jaar. Verder noemde X-account Kantoona inmiddels ook al David Affengruber van FC Elche. Speelt pas een seizoen op het tweede niveau van Spanje, maar supporters zijn lyrisch. Heeft komende zomer ook nog maar een contract voor een jaar. Haalbare kaart dus.

Aan de rechterkant van de verdediging mogen we enorm blij zijn met de stormachtige ontwikkeling van Givairo Read. Van Lotomba hebben we niet super veel gezien helaas, maar ik denk dat hij redelijk okay is. Wel relatief dure speler voor de bank. Bart Nieuwkoop vind ik echt helemaal niks en moet ook eigenlijk lekker weg. Zelfde voor Marcus Pedersen, maar dat gaat ook gebeuren (zie opmerking Michael hierboven). Met Read/Lotomba is het niet nodig om ons te versterken, aangezien ook Mitchell hier kan spelen. Vergeet hier bijna nog Benita, maar verpats die ook maar. Doorselecteren heet dat.

Middenveld

Zerrouki, Van den Belt, Bullaude, 't Zand en Nadjé zijn eigenlijk allemaal niet het niveau wat je moet nastreven en mogen wat mij betreft op zoek naar een nieuwe club. Calvin Stengs is ook wel mooi geweest, hopelijk durft een club het met hem aan. Voor het salaris wat hij nu verdient, moeten we een stabielere speler weten te vinden. Flinke puzzel op het middenveld, want ik verwacht eigenlijk ook geen Quinten Timber. Althans, er zijn geruchten dat hij ook begin 25/26 gewoon gaat missen. Kom ik uit op Targhalline, Hwang, Moder, Zechiël en Milambo als overgebleven spelers. Allen wel goed genoeg voor de basis, maar je mist creativiteit en scorend vermogen. Dat moeten we dus ergens anders gaan halen.

Eerder noemde FlyD al Ezechiel Banzuzi, wat ik zelf ook een goede optie vind. Grappig genoeg heb ik zijn voetbalkaartje nog gehad in Sorare, en goed winst op gemaakt hehe. Zitten verder niet zo op één lijn wat we voor hem moeten betalen, maar ik schat het kostenplaatje in als redelijk haalbaar. Toch wil je spelers die kunnen scoren. En voordat mensen denken dat ik Sem Steijn ga noemen (ook al doe ik dat nu), moeten we dat dus niet willen. Twente gaat nooit aan een 'concurrent' verkopen, tegen een normaal bedrag. En ik zie het nog niet zo snel gebeuren dat Steijn het ergens anders gaat maken. Wel zou ik voorstander zijn van Jakob Breum. Ook hier kun je het verwijt maken dat het bord-op-schoot is, maar dit is wel een type voetballer dat zou kunnen slagen. Kan ook nog op links uit de voeten en dat helpt natuurlijk wel. Wie echter de 1-op-1 vervanger moet worden van Calvin Stengs is in mijn ogen Alvyn Sanches. Niet ontoevallig omdat hij ook linksbenig is. Beleeft zijn doorbraak bij Lausanne, waar hij in een 4-4-2 systeem op diverse posities uit de voeten kan. Op het middenveld, rechtshalf en staat soms ook wel in de spits. Beweeglijk, goed schot en een prima dribbel. Ook dit is dus weer een multifunctionele speler die we goed kunnen gebruiken. Zelfs als rechtsbuiten als er toch meer middenvelders bij Feyenoord gaan blijiven komend seizoen.

Aanval

Grootste zorgenkindje na het vertrek van Santi natuurlijk. Ueda en Carranza hebben het beiden niet echt, ook al maken ze hier en daar wel een doelpuntje. Is alleen echt niet genoeg kwaliteit. Als ze beiden vertrekken, ben ik er niet heel rauwig om. Carrillo is nog veel te vroeg om een oordeel over te vellen, maar dat we een spits moeten hebben is wel duidelijk. In Servië heb je dan Mihajlo Cvetkovic. Een nog bijzonder jonge speler die in de belangstelling staat van Malmö FF. Hebben een kleine 4 miljoen euro voor hem over. Dit speelt in de laatste dagen, maar ze lijken de transfer niet te kunnen afronden en nu werden ook Lazio Roma en Fenerbahce al genoemd. Betreft overigens wel een pure afmaker die op andere vlakken nog veel moet ontwikkelen. Als back-up derde spits kun je in de 2. Bundesliga terecht bij Tim Lemperle. Die is na dit seizoen transfervrij en maakt daar toch wel zijn goaltjes.

Qua buitenspelers dan. Ivanusec is echt klaar en Osman vertrekt weer. Paixao gaat hopelijk een nieuw transferrecord worden en nog hoger dan Hancko, rond de 40-45 miljoen. Verder is niemand verbaast als er interesse komt voor Hadj Moussa en die moet je bij een bod van 25 miljoen ook laten gaan. Zie clubs dit nog wel neerleggen ook. Slory mag zich gaan bewijzen en Sebaoui zie ik het niet in. Dus dan blijft er met Sauer/Slory wel bijzonder weinig over. Nu heb ik hierboven Breum en Sanches natuurlijk al genoemd, maar ik wil heel erg graag ook Ernest Poku nog uitlichten. Heb dit al genoemd tegen enkele AZ-kameraden (waaronder Fabian. van dit forumpje), en die schoten in de lach. Blijkbaar zijn AZ-ers niet zo gecharmeerd van hem. Tuurlijk is het nog wat ongepolijst af en toe, maar ik zie wel een enorm talentvolle jongen met snelheid en een goede dribbel. Geef het nog een half jaartje en ik zie zomaar een grote doorbraak in het verschiet voor hem. Hoeft ook niet veel te kosten met een contract tot 2026, al zal AZ niet graag willen verkopen aan een 'concurrent'. Kan trouwens ook dat Feyenoord een nieuwe poging gaat doen voor Sindre Walle Egeli natuurlijk.

Aan de linkerkant zou je ook in Denemarken een poging kunnen wagen voor Mathias Kvistgaarden. Speelde het overgrote deel van het seizoen in de spits, maar komt ook veel vanaf 10 of van links. Zou afgelopen winter op weg zijn geweest naar Celtic, maar dat is uiteindelijk geklapt. Van alle spelers die ik vandaag noem, misschien ook wel de duurste. En anders haal je een landgenoot van Sauer als directe concurrent voor hem. Bij Slovan Bratislava speelt namelijk Nino Marcelli. Scoorde in de CL ook een fraaie treffer tegen AC Milan.

Dat was hem dan. Getracht om haalbare opties in kaart te brengen die Feyenoord ook niet in financieel gevaar zouden brengen. Het op de laatste speeldag overbieden van ons eigen transferrecord met een verschil van 7 miljoen is dat bijvoorbeeld wel (hoi Dennis). Met het mislopen van de CL moet je denk ook weer creatief zijn met de beschikbare euro's. Heb namelijk al begrepen dat het geld alsnog niet tegen de plinten op klotst, zelfs niet na de verkoop van diverse sterkhouders en 2 CL-jaren. Daarnaast geen hele exotische namen uit Zuid-Amerika aangedragen, te meer omdat ik daar ook maar beperkte kennis over heb. En ik ook een beetje weg wil blijven van spelers die ik uit FM ken hehe. Andere voorwaarde was dat het spelers moesten zijn die zich nog wel kunnen door ontwikkelen en waar restwaarde in zit (of met winst doorverkopen dus). Zeer benieuwd waar de dikgedrukte spelers terecht komen en of er namen zijn die daadwerkelijk aan Feyenoord gelinkt gaan worden.

Geplaatst

Zo gaan mijn transferzomers in FM ook altijd.

Veel nieuwe spelers met veel nieuwe jongens die de taal en cultuur niet machtig zijn is bijna nooit een succes op korte termijn. Ik hoop dat Feyenoord dit doet.

Geplaatst
9 uur geleden zei timpy00:

Veel nieuwe spelers met veel nieuwe jongens die de taal en cultuur niet machtig zijn is bijna nooit een succes op korte termijn. Ik hoop dat Feyenoord dit doet.

Lekker cynisch timpy, denk eens mee? Noem namen? Alternatieven?

Wie stuurt trouwens het lijstje van Mark naar @E2E? of hoe dat mannetje ook heet.

Geplaatst
3 minuten geleden zei Arezo:

Wie stuurt trouwens het lijstje van Mark naar @E2E? of hoe dat mannetje ook heet.

Het maakt me niet zo heel veel uit wat Feyenoord doet.

Was verder niet cynisch bedoeld. Het is een feit dat wanneer er veel spelers worden aangetrokken met verschillend e talen en culturen het meestal een tijd duurt voor dat in elkaar valt.

Geplaatst
4 minuten geleden zei timpy00:

Het maakt me niet zo heel veel uit wat Feyenoord doet.

Was verder niet cynisch bedoeld. Het is een feit dat wanneer er veel spelers worden aangetrokken met verschillend e talen en culturen het meestal een tijd duurt voor dat in elkaar valt.

Nee dat snap ik. Maar het is toch best leuk om mee te denken qua namen? Ajax en Feyenoord zullen komende zomer waarschijnlijk een beetje in dezelfde vijver moeten wissen vermoed ik. Want nogmaals in de eredivisie valt niet zo veel te halen, al had ik dat mannetje van Go Ahead wat Mark noemde ook wel in mijn hoofd. Mag Paul Bosvelt trouwens wel meekomen.

Geplaatst
10 uur geleden zei 007mark:

Feyenoord 25/26

Goed, zoals beloofd zou ook ik gaan kijken naar de squad depth van volgend seizoen en mogelijke aankopen. Het gaat nu wel een lastige worden, want je hebt niet de zekerheid van CL-geld. Zal dus trachten om haalbare opties te geven voor de posities waar het nodig is. Ook nog maar zeer de vraag wie er gaan blijven en wat voor grote transfers we uitgaand kunnen verwachten. Laat ik het per linie en positie eens uitzoeken.

Doelmannen

Direct al een lastige linie. Eerste keeper Justin Bijlow moet je eigen vanaf, want is grootverdiener en te weinig beschikbaar om zo'n salaris te ontvangen. Maar welke club zit er nu op Bijlow te wachten? Komende zomer ook nog maar 1 jaar contract, dus je kan misschien ook gewoon verlengen tegen een (veel) lager salaris. Wil je toch verder met Wellenreuther, dan is het verstandiger om niet de druk van Bijlow achter de Duitser te hebben. Dan heb je verder ook nog het grote talent Plamen Andreev. Althans, dat wordt gezegd. Vooralsnog hebben we daar niets van kunnen zien en is dat dus moeilijk oordelen. En dan hebben we in U21/U19 ook nog 6 andere keepers onder contract staan; Ka, Berger, Geneuglijk, Haksteeg, Husselin en Zon. Beetje veel als je het mij vraagt. Ik zie in tegenstelling tot MetalMichael dus niet direct de noodzaak om een keeper te halen. Zeker niet omdat er veel vertrouwen lijkt te zijn in Andreev?

Mocht je toch een talentvolle jongen willen halen, zou ik eens een belletje doen richting Polen. Bij Raków Częstochowa beleeft de 21-jarige Kacper Trelowski namelijk zijn doorbraak. Dit seizoen wist hij ook al 14 keer de 0 te houden. Contract tot 2026 met een optie voor nog een jaar, maar het transferrecord van deze club ligt op 11 miljoen voor een spits die afgelopen zomer naar de Championship is gegaan. Moet toch ook Dennis te Kloese lukken om hier een normale prijs voor te betalen.

Verdediging

Beginnend aan de linkerkant hebben we Hartman, Bueno, Smal en Lopez. Normaliter in die volgorde van kwaliteit, maar ik ben eigenlijk niet te spreken over Q sinds zijn rentree. Op het moment eigenlijk gewoon de nummer 3, maar moet speeltijd krijgen om weer wedstrijdfit te worden. Enige manier zodat hij ook maar in de buurt kan komen van zijn oude niveau. Voor Bueno is geen koopoptie. Mocht Feyenoord wel interesse hebben in overname, verwacht ik dat hij te duur gaat zijn. Kunnen we dus afschrijven. Gijs Smal laat eigenlijk een zeer behoorlijke ontwikkeling zien, dus mag van mij blijven. Prima om het seizoen in te gaan met Q en Smal dus en dan er vanuit te gaan dat de koopoptie op Lopez geactiveerd wordt. Brengt dan ook nog wat in het laadje. 

Centraal achterin gaat het grootste probleem vormen. Trauner moet je echt afscheid van nemen en hopelijk trapt een Bundesliga-club daarin. Alle respect voor de kale bats, maar dit kan eigenlijk niet meer. Niet fit, mist snelheid en beste is er echt wel vanaf. Daarnaast verwacht denk ik ook niemand meer dan David Hancko nog van de partij is. Die transfersom komt hopelijk uit op 35 miljoen, dan doen we weer goede zaken. Ook Kasanwirjo (afscheid nemen of blessure nog) en Gonzalez (einde huurcontract) zijn er nog twee die we niet terug zien. Heb je alleen Beelen en Mitchell over. Zouden dus minimaal 2 spelers bij moeten en de prioriteit is een linksbenige speler. Laten die alleen ook erg moeilijk te vinden zijn. Toch zou ik een optie willen noemen: De Frans-Malinese Soumaïla Coulibaly is door Borussia Dortmund twee seizoenen op rij uitgeleend aan respectievelijke FC Antwerp en Stade Brestois. Beide jaren Champions League ervaring opgedaan. Heeft komende zomer nog maar een contract voor een jaar, dus wellicht valt hij definitief over te nemen. Risico kleeft wel aan hem dat hij beide seizoenen ook een keer langere tijd geblesseerd is geweest. Opleiding genoten bij PSG trouwens. Rechtsbenige centralen is wat makkelijker, dus daar noem ik 2 opties. Voor de Italiaan Nicolò Bertola moeten we denk ik snel zijn. Speelt in de Serie B bij Spezia en doet het daar erg goed. Is komende zomer alleen transfervrij, dus zijn ook al berichten dat Juventus hem op de radar heeft. Wordt deze maand overigens pas 22 jaar. Verder noemde X-account Kantoona inmiddels ook al David Affengruber van FC Elche. Speelt pas een seizoen op het tweede niveau van Spanje, maar supporters zijn lyrisch. Heeft komende zomer ook nog maar een contract voor een jaar. Haalbare kaart dus.

Aan de rechterkant van de verdediging mogen we enorm blij zijn met de stormachtige ontwikkeling van Givairo Read. Van Lotomba hebben we niet super veel gezien helaas, maar ik denk dat hij redelijk okay is. Wel relatief dure speler voor de bank. Bart Nieuwkoop vind ik echt helemaal niks en moet ook eigenlijk lekker weg. Zelfde voor Marcus Pedersen, maar dat gaat ook gebeuren (zie opmerking Michael hierboven). Met Read/Lotomba is het niet nodig om ons te versterken, aangezien ook Mitchell hier kan spelen. Vergeet hier bijna nog Benita, maar verpats die ook maar. Doorselecteren heet dat.

Middenveld

Zerrouki, Van den Belt, Bullaude, 't Zand en Nadjé zijn eigenlijk allemaal niet het niveau wat je moet nastreven en mogen wat mij betreft op zoek naar een nieuwe club. Calvin Stengs is ook wel mooi geweest, hopelijk durft een club het met hem aan. Voor het salaris wat hij nu verdient, moeten we een stabielere speler weten te vinden. Flinke puzzel op het middenveld, want ik verwacht eigenlijk ook geen Quinten Timber. Althans, er zijn geruchten dat hij ook begin 25/26 gewoon gaat missen. Kom ik uit op Targhalline, Hwang, Moder, Zechiël en Milambo als overgebleven spelers. Allen wel goed genoeg voor de basis, maar je mist creativiteit en scorend vermogen. Dat moeten we dus ergens anders gaan halen.

Eerder noemde FlyD al Ezechiel Banzuzi, wat ik zelf ook een goede optie vind. Grappig genoeg heb ik zijn voetbalkaartje nog gehad in Sorare, en goed winst op gemaakt hehe. Zitten verder niet zo op één lijn wat we voor hem moeten betalen, maar ik schat het kostenplaatje in als redelijk haalbaar. Toch wil je spelers die kunnen scoren. En voordat mensen denken dat ik Sem Steijn ga noemen (ook al doe ik dat nu), moeten we dat dus niet willen. Twente gaat nooit aan een 'concurrent' verkopen, tegen een normaal bedrag. En ik zie het nog niet zo snel gebeuren dat Steijn het ergens anders gaat maken. Wel zou ik voorstander zijn van Jakob Breum. Ook hier kun je het verwijt maken dat het bord-op-schoot is, maar dit is wel een type voetballer dat zou kunnen slagen. Kan ook nog op links uit de voeten en dat helpt natuurlijk wel. Wie echter de 1-op-1 vervanger moet worden van Calvin Stengs is in mijn ogen Alvyn Sanches. Niet ontoevallig omdat hij ook linksbenig is. Beleeft zijn doorbraak bij Lausanne, waar hij in een 4-4-2 systeem op diverse posities uit de voeten kan. Op het middenveld, rechtshalf en staat soms ook wel in de spits. Beweeglijk, goed schot en een prima dribbel. Ook dit is dus weer een multifunctionele speler die we goed kunnen gebruiken. Zelfs als rechtsbuiten als er toch meer middenvelders bij Feyenoord gaan blijiven komend seizoen.

Aanval

Grootste zorgenkindje na het vertrek van Santi natuurlijk. Ueda en Carranza hebben het beiden niet echt, ook al maken ze hier en daar wel een doelpuntje. Is alleen echt niet genoeg kwaliteit. Als ze beiden vertrekken, ben ik er niet heel rauwig om. Carrillo is nog veel te vroeg om een oordeel over te vellen, maar dat we een spits moeten hebben is wel duidelijk. In Servië heb je dan Mihajlo Cvetkovic. Een nog bijzonder jonge speler die in de belangstelling staat van Malmö FF. Hebben een kleine 4 miljoen euro voor hem over. Dit speelt in de laatste dagen, maar ze lijken de transfer niet te kunnen afronden en nu werden ook Lazio Roma en Fenerbahce al genoemd. Betreft overigens wel een pure afmaker die op andere vlakken nog veel moet ontwikkelen. Als back-up derde spits kun je in de 2. Bundesliga terecht bij Tim Lemperle. Die is na dit seizoen transfervrij en maakt daar toch wel zijn goaltjes.

Qua buitenspelers dan. Ivanusec is echt klaar en Osman vertrekt weer. Paixao gaat hopelijk een nieuw transferrecord worden en nog hoger dan Hancko, rond de 40-45 miljoen. Verder is niemand verbaast als er interesse komt voor Hadj Moussa en die moet je bij een bod van 25 miljoen ook laten gaan. Zie clubs dit nog wel neerleggen ook. Slory mag zich gaan bewijzen en Sebaoui zie ik het niet in. Dus dan blijft er met Sauer/Slory wel bijzonder weinig over. Nu heb ik hierboven Breum en Sanches natuurlijk al genoemd, maar ik wil heel erg graag ook Ernest Poku nog uitlichten. Heb dit al genoemd tegen enkele AZ-kameraden (waaronder Fabian. van dit forumpje), en die schoten in de lach. Blijkbaar zijn AZ-ers niet zo gecharmeerd van hem. Tuurlijk is het nog wat ongepolijst af en toe, maar ik zie wel een enorm talentvolle jongen met snelheid en een goede dribbel. Geef het nog een half jaartje en ik zie zomaar een grote doorbraak in het verschiet voor hem. Hoeft ook niet veel te kosten met een contract tot 2026, al zal AZ niet graag willen verkopen aan een 'concurrent'. Kan trouwens ook dat Feyenoord een nieuwe poging gaat doen voor Sindre Walle Egeli natuurlijk.

Aan de linkerkant zou je ook in Denemarken een poging kunnen wagen voor Mathias Kvistgaarden. Speelde het overgrote deel van het seizoen in de spits, maar komt ook veel vanaf 10 of van links. Zou afgelopen winter op weg zijn geweest naar Celtic, maar dat is uiteindelijk geklapt. Van alle spelers die ik vandaag noem, misschien ook wel de duurste. En anders haal je een landgenoot van Sauer als directe concurrent voor hem. Bij Slovan Bratislava speelt namelijk Nino Marcelli. Scoorde in de CL ook een fraaie treffer tegen AC Milan.

Dat was hem dan. Getracht om haalbare opties in kaart te brengen die Feyenoord ook niet in financieel gevaar zouden brengen. Het op de laatste speeldag overbieden van ons eigen transferrecord met een verschil van 7 miljoen is dat bijvoorbeeld wel (hoi Dennis). Met het mislopen van de CL moet je denk ook weer creatief zijn met de beschikbare euro's. Heb namelijk al begrepen dat het geld alsnog niet tegen de plinten op klotst, zelfs niet na de verkoop van diverse sterkhouders en 2 CL-jaren. Daarnaast geen hele exotische namen uit Zuid-Amerika aangedragen, te meer omdat ik daar ook maar beperkte kennis over heb. En ik ook een beetje weg wil blijven van spelers die ik uit FM ken hehe. Andere voorwaarde was dat het spelers moesten zijn die zich nog wel kunnen door ontwikkelen en waar restwaarde in zit (of met winst doorverkopen dus). Zeer benieuwd waar de dikgedrukte spelers terecht komen en of er namen zijn die daadwerkelijk aan Feyenoord gelinkt gaan worden.

Leuk om te lezen, met enkele originele namen. Vraag me af in hoeverre Feyenoord nog vaak +10miljoen gaat betalen voor spelers eigenlijk, maar heb niet echt een goed zicht op de financiën daar.

Coulibaly lijkt me interessant (moet je er wel een ervaren verdediger naast zetten), maar zal +10 worden denk ik

Affengruber is een leuke naam. Voetballend prima, verdedigend wel wat vraagtekens over hem, zeker als je CL niveau wilt halen.

Alvyn Sanchez zal moeilijk haalbaar zijn als je de geruchten mag geloven. Zou wel een prima speler zijn voor de eredivisie. Jakob Breum vind ik al 2 jaar een interessante jongen. Zal ondertussen ook wel ongeveer 4mil kosten?

Cvetkovic is zeker een talentje, weet alleen niet of het een spits is waar je het spel aan kunt 'ophangen'. Kvistgaarden een beetje hetzelfde trouwens. 

Sauer gaat wel een aanwinst zijn volgend seizoen. Slory heb ik mijn twijfels over. Ik vond het geweldig als o17 speler, maar daarna valt zijn ontwikkeling een beetje tegen. Als backup mogelijk wel nuttig. 

Bij de keepers is Bossin er toch al bij? Gaat hij derde keeper zijn of 2e?

Heel benieuwd wat er gaat gebeuren deze winter. Zeker als oa Hancko en Paixiao vertrekken is er veel werk!

Geplaatst
11 uur geleden zei timpy00:

Als jij het ziet mislukken, dan heb ik er ineens nog meer vertrouwen in ;)

1 uur geleden zei Arezo:

Die Ajacied bedoel je? Maakt de club van binnenuit kapot!!1!

1 uur geleden zei FlyD:

Leuk om te lezen, met enkele originele namen. Vraag me af in hoeverre Feyenoord nog vaak +10miljoen gaat betalen voor spelers eigenlijk, maar heb niet echt een goed zicht op de financiën daar.

Coulibaly lijkt me interessant (moet je er wel een ervaren verdediger naast zetten), maar zal +10 worden denk ik

Affengruber is een leuke naam. Voetballend prima, verdedigend wel wat vraagtekens over hem, zeker als je CL niveau wilt halen.

Alvyn Sanchez zal moeilijk haalbaar zijn als je de geruchten mag geloven. Zou wel een prima speler zijn voor de eredivisie. Jakob Breum vind ik al 2 jaar een interessante jongen. Zal ondertussen ook wel ongeveer 4mil kosten?

Cvetkovic is zeker een talentje, weet alleen niet of het een spits is waar je het spel aan kunt 'ophangen'. Kvistgaarden een beetje hetzelfde trouwens. 

Sauer gaat wel een aanwinst zijn volgend seizoen. Slory heb ik mijn twijfels over. Ik vond het geweldig als o17 speler, maar daarna valt zijn ontwikkeling een beetje tegen. Als backup mogelijk wel nuttig. 

Bij de keepers is Bossin er toch al bij? Gaat hij derde keeper zijn of 2e?

Heel benieuwd wat er gaat gebeuren deze winter. Zeker als oa Hancko en Paixiao vertrekken is er veel werk!

De financiële situatie is een stuk beter dan pakweg 4 à 5 jaar geleden. Er zijn voldoende transferinkomsten gegenereerd en CL-premier hebben de club goed gedaan. Echter is er ook een scherpe koers gevaren aan de uitgaven kant. Het spelen van CL brengt allerlei hoge kosten met zich mee en de club heeft enkele transfers gedaan waarbij hoge bedragen zijn uitgegeven. En die niet altijd goed hebben uitgepakt (Zerrouki, Ivanusec, Ueda). Tezamen met hogere salarislasten en een grotere kantoororganisatie, zorgt dit ervoor dat er niet enorm veel speelruimte is om zomaar enorme bedragen te betalen. Daarvoor zal eerst verkocht moeten worden. In mijn scenario met een verkoop van Hancko, Trauner, Timber, Paixao en Hadj Moussa die samen meer dan 100 miljoen kunnen opleveren, is er wel weer ruimte om echt goede, gerichte transfers te maken die de club beter maken. Hierbij is het ook belangrijk dat er afscheid wordt genomen van het brandhoud, omdat de club simpelweg teveel contractspelers heeft en dus teveel salariskosten heeft. Komt er toch al snel richting de 150 miljoen vrij (grove inschatting)

Kijk, ik zie de markt van een afstandje en kan moeilijker beoordelen wat de prijskaartjes zijn van spelers. Maar ik verwacht niet dat je voor Coulibaly 10+ moet neerleggen. Dortmund heeft deze jongen transfervrij gehaald en hoeft dus geen hoge transfersom te krijgen om winst te maken. Twee jaar achter elkaar verhuurd en nog maar 1 jaar contract. Verraad toch wel dat ze in hem mogelijk geen potentie zien voor het eerste. Denk dat je voor pakweg 5 miljoen wel toe kan slaan. Affengruber zal niet (ver) boven dat bedrag uitkomen vermoed ik. Gaf natuurlijk ook nog de optie voor Bertola, en die is transfervrij. Alvyn Sanches zal duurder zijn dan de centrale verdedigers. In het geruchtencircuit strijden Club Brugge en Anderlecht om zijn komst, en worden ook Lazio Roma, Leeds en Como genoemd. Clubs waar Feyenoord momenteel wel degelijk mee kan concurreren na wat betere jaren. Had deze winter een prijskaartje van 7-9 miljoen en een bod van 5 miljoen uit Turkije werd geweigerd. Komende zomer ook nog maar 1 jaar contract, dus Lausanne kan niet veel meer vragen. Breum voor 4 miljoen is denk ik wel realistisch. Cvetkovic dus ook, getuige de berichtgeving over Malmö. Inderdaad niet een spits die veel duels wint of je aan het voetballen helpt, meer een pure afmaker. Spelers als Kvistgaarden en Egeli zijn denk ik duurdere opties, maar dan heb je ook nog Poku misschien. Dus zijn verschillende smaken om voor te kiezen. Als ik zelf TD zou zijn, zou ik een jaartje wat minder risico nemen met grotere uitgaven.

Bossin inderdaad helemaal over het hoofd gezien. Hebben we ook nog inderdaad ;c 

Geplaatst
1 minuut geleden zei 007mark:

Als jij het ziet mislukken, dan heb ik er ineens nog meer vertrouwen in ;)

Goed antwoord op een feitelijk antwoord.

Geplaatst
5 minuten geleden zei timpy00:

Goed antwoord op een feitelijk antwoord.

'Feitelijk antwoord' om FM erbij te halen, een fictieve managementgame. Verder vind ik je constatering niet op alle situaties toepasbaar. Ik noem bijvoorbeeld Breum en Poku, die gewoon in de Eredivisie spelen. En Banzuzi is nota bene opgeleid door NAC Breda. Verder noem ik louter spelers binnen de Europese competities. Is ook een aanname, maar dat lijkt mij wel echt iets anders dan jonge spelers uit Zuid-Amerika die voor het eerst naar Europa komen.

Geplaatst
Zojuist zei 007mark:

'Feitelijk antwoord' om FM erbij te halen, een fictieve managementgame. Verder vind ik je constatering niet op alle situaties toepasbaar. Ik noem bijvoorbeeld Breum en Poku, die gewoon in de Eredivisie spelen. En Banzuzi is nota bene opgeleid door NAC Breda. Verder noem ik louter spelers binnen de Europese competities. Is ook een aanname, maar dat lijkt mij wel echt iets anders dan jonge spelers uit Zuid-Amerika die voor het eerst naar Europa komen.

Ik schat je wel intelligenter in om een post te kunnen lezen.

We hoeven hier ook geen vervelende discussie van te maken, het lijkt me duidelijk dat het feitelijk gaat over het halen van veel spelers. Maar om het wat inhoudelijker te maken.

Jouw basis opstelling zou dus zoiets zijn als ik je post lees:

Bijlow/Wellenreuther

Read/Lotomba - Beelen - ? - Hartman/Smal

Targhalline, Hwang, Moder

Hadj Moussa - ? - ?

Bank:

Bijlow/Wellenreuther

Mitchell

Hartman/Smal

Read/Lotomba

Zechiël

Milambo

Timber

Ueda/Carranza

Carrillo

Sauer

Slory

Als het goed is heb ik nu je post hierboven verdeeld. Of Ueda of Carranza zal sowieso vertrekken als je een andere eerste spits wilt/haalt.

Dan heb je dus waarschijnlijk drie basisspelers nodig. Op de bank heb je genoeg middenvelders namelijk drie kwalitatief goede. Timber staat daar omdat je aangaf dat hij waarschijnlijk blessa is begin van het seizoen.

Je moet een linksbuiten halen en een spits.

Op de bank zitten voldoende spitsen en heb je twee talentvolle back ups. Je zou daar nog een buitenspeler bij kunnen halen die wat ouder is en wellicht ander profiel.

Je hebt dan dus nodig 5 spelers. Twee centrale verdedigers (mits Trauner vertrekt), een spits en minimaal een linksbuiten en wellicht nog een extra buitenspeler.

De rest van de back up spelers die nog niet genoemd staan moet je toch gewoon met jeugd opvullen? Want je krijgt anders een vrij grote selectie.

En dan is er nog de (reële) kans dat niet iedereen weggaat die je graag ziet vertrekken (beetje zoals ik bij Ajax ook dat probleem ondervind). Dus zit je met een enorme selectie als je meer spelers haalt wat niet aan te raden is om vele logische redenen.

Geplaatst

Lekker Markie! @007mark ik was dus zaterdagavond begonnen met typen maar nog niet afgemaakt. Zal 'm nu afmaken.

Yuito Suzuki, 23 jaar AMR, AMC, SP

https://www.transfermarkt.nl/yuito-suzuki/profil/spieler/668606

Noemde hem al eerder maar deze Japanner is toe aan een stap hogerop. Is redelijk tweebenig, heeft een goed schot, goed overzicht en is met 9 goals en 3 assists erg belangrijk in een minder draaiend Brondby. In tegenstelling tot onze goochelaar aan de rechterkant heeft deze Japanner wel snelheid. Heeft één interland voor Japan gespeeld en is met 7 miljoen toch nog goed te betalen.

Mathias Kvistgaarden, 22 jaar SP, LW, RW

https://www.transfermarkt.nl/mathias-kvistgaarden/profil/spieler/569663

Ik blijf nog even bij m'n Deense clubbie hangen want daar speelt nog een interessante aanvaller, namelijk jeugdproduct Mathias Kvistgaarden. In 18 wedstrijden staat de beste man nu op 11 goals en 4 assists. Is met zijn 1,74 niet heel groot maar dat hoeft ook niet, laatste spits met lengte die functioneerde was Pelle en dat is al even geleden. Met al die naar binnen trekkende vleugelspelers hoef je ook niet groot te wezen. 8 miljoen is ook een bedrag wat nog prima te doen is, maar vrees wel dat deze eerder naar de 15 zal gaan.

Ibrahim Zubairu, 20 jaar, LB/RB

https://www.transfermarkt.nl/ibrahim-zubairu/profil/spieler/846333

Dit 20-jarige kereltje speelt nu bij Partizan Belgrado en laat daar alleraardigste dingen zien. Is een groeibriljantje, nog een beetje ongepolijst maar dit soort jongens zijn naar mijn inzien jongens waar je naar moet kijken. Geweldig potentieel, goed linker en rechterbeen, snelheid en veeeeel dreiging. Met een transferwaarde van 2 miljoen natuurlijk enorm interessant.

Dominik Prpic, 20 jaar, LCV

https://www.transfermarkt.nl/dominik-prpic/profil/spieler/921533

Deze 20-jarige Kroaat speelt op het moment nog bij Hajduk Split en heeft wat weg van Hancko. Met een transferwaarde van 2,5 miljoen zeker haalbaar. Sterk in de opbouw, passzuiverheid van 88% maar zal op duelkracht nog wel wat moeten winnen.

Peyton Miller, 17 jaar, linksback

https://www.transfermarkt.nl/peyton-miller/profil/spieler/1016918

Dit 17-jarige ventje speelt nu in eigen land nog voor New England maar is echt een geweldig talent op de linksback positie. Ondanks zijn 17 jaar staat hij na 10 wedstrijden al op twee assists met een passzuiverheid van 79%. Contract loopt tot 31-12-2027 en zou voor mij echt een prima aankoop zijn achter Hartman en Smal. Kan zijn minuten maken bij -21 om over 1,5 jaar hoge ogen te kunnen gooien. 

Thiago Fernandez, 20 jaar, linksbuiten/CAM

https://www.transfermarkt.nl/thiago-fernandez/profil/spieler/1127730

Pfff, dit is me toch een talent. Thiago Fernandez, 20 jaar en spelend voor Velez in Argentinie. Met zeven miljoen een stevig prijskaartje maar dat deze jongen op voetballen zit moge duidelijk zijn. 

Borja Sainz, 24 jaar, links/rechtsbuiten

https://www.transfermarkt.nl/borja-sainz/profil/spieler/634461

Dit is wellicht een onwaarschijnlijke optie maar ik denk wel dat dit het type speler (lees spelend bij een club die geen promotie behaald waar dat wel van ze verwacht wordt) is waar naar je moet kijken. Zou een mega aankoop natuurlijk zijn en met 12 miljoen natuurlijk ook wel echt aan de hoge kant. 

Verder interessante namen om te bekijken op huurbasis dan wel definitief:

Jeremy Sarmiento, Julio Enciso, Abdallah Sima, Malick Yalcouyé, Stefanos Tzimas. Allemaal spelers van Brighton maar daar hebben we gezien de afgelopen tijd goeie banden mee.