Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Toornstra-achtige aankoop. Ook belangrijk geweest, maar niet genoeg voor het niveau wat je moet nastreven. Belachelijk bedrag ook voor een speler die geen international is en dat nooit gaat worden.

• Antwoorden 18,1k
  • Weergaven 671,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Wauw, serieus? Wat knap dat je dat altijd zo goed verborgen kan houden dan

• Zo, flink kleine oogjes nu op kantoor na een bijzonder avondje Kuip. Gisteravond niet helemaal de energie meer om er nog iets over te posten, maar doe nu toch een poging. Hoewel er al veel gezegd is u

• Feyenoord kreeg in november bij Slavia nog 3000+ kaarten, dus toen het lot ons weer naar Praag bracht leek niets een massaal uitvak weer in de weg te staan en boekte ik direct m'n vluchten etc. Eindst

Geplaatst

Overigens gaat Jong Sparta in het rechterrijtje eindigen in de Tweede Divisie, en dus komt er een promotiewedstrijd voor de algeheel beloftenkampioen. Jong Feyenoord heeft de najaarscompetitie gewonnen en gaat dus eerst een wedstrijd krijgen tegen Jong Cambuur. Die staan namelijk redelijk ruim bovenaan in de huidige competitie.

Dus is te hopen dat er wat goede spelers beschikbaar worden gesteld voor de U21 en dat ze die twee wedstrijden winnen. Zou een goede stap zijn om uit te komen in de voetbalpiramide. Sowieso meer wedstrijden en meer tegenstand dan de beloftencompetitie.

Geplaatst
31 minuten geleden zei 007mark:

Overigens gaat Jong Sparta in het rechterrijtje eindigen in de Tweede Divisie, en dus komt er een promotiewedstrijd voor de algeheel beloftenkampioen. Jong Feyenoord heeft de najaarscompetitie gewonnen en gaat dus eerst een wedstrijd krijgen tegen Jong Cambuur. Die staan namelijk redelijk ruim bovenaan in de huidige competitie.

Dus is te hopen dat er wat goede spelers beschikbaar worden gesteld voor de U21 en dat ze die twee wedstrijden winnen. Zou een goede stap zijn om uit te komen in de voetbalpiramide. Sowieso meer wedstrijden en meer tegenstand dan de beloftencompetitie.

Ik mag hopen dat ze dat bij Feyenoord ook inzien

Geplaatst
Op 20-4-2025 om 12:48 zei 007mark:

Wanneer is die pot?

Geplaatst
3 uur geleden zei Lenstra:

Wanneer is die pot?

Niet duidelijk, maar zijn sowieso nog twee competitiewedstrijden te gaan.

Geplaatst
Op 9-3-2025 om 22:08 zei 007mark:

Feyenoord 25/26

Goed, zoals beloofd zou ook ik gaan kijken naar de squad depth van volgend seizoen en mogelijke aankopen. Het gaat nu wel een lastige worden, want je hebt niet de zekerheid van CL-geld. Zal dus trachten om haalbare opties te geven voor de posities waar het nodig is. Ook nog maar zeer de vraag wie er gaan blijven en wat voor grote transfers we uitgaand kunnen verwachten. Laat ik het per linie en positie eens uitzoeken.

Doelmannen

Direct al een lastige linie. Eerste keeper Justin Bijlow moet je eigen vanaf, want is grootverdiener en te weinig beschikbaar om zo'n salaris te ontvangen. Maar welke club zit er nu op Bijlow te wachten? Komende zomer ook nog maar 1 jaar contract, dus je kan misschien ook gewoon verlengen tegen een (veel) lager salaris. Wil je toch verder met Wellenreuther, dan is het verstandiger om niet de druk van Bijlow achter de Duitser te hebben. Dan heb je verder ook nog het grote talent Plamen Andreev. Althans, dat wordt gezegd. Vooralsnog hebben we daar niets van kunnen zien en is dat dus moeilijk oordelen. En dan hebben we in U21/U19 ook nog 6 andere keepers onder contract staan; Ka, Berger, Geneuglijk, Haksteeg, Husselin en Zon. Beetje veel als je het mij vraagt. Ik zie in tegenstelling tot MetalMichael dus niet direct de noodzaak om een keeper te halen. Zeker niet omdat er veel vertrouwen lijkt te zijn in Andreev?

Mocht je toch een talentvolle jongen willen halen, zou ik eens een belletje doen richting Polen. Bij Raków Częstochowa beleeft de 21-jarige Kacper Trelowski namelijk zijn doorbraak. Dit seizoen wist hij ook al 14 keer de 0 te houden. Contract tot 2026 met een optie voor nog een jaar, maar het transferrecord van deze club ligt op 11 miljoen voor een spits die afgelopen zomer naar de Championship is gegaan. Moet toch ook Dennis te Kloese lukken om hier een normale prijs voor te betalen.

Verdediging

Beginnend aan de linkerkant hebben we Hartman, Bueno, Smal en Lopez. Normaliter in die volgorde van kwaliteit, maar ik ben eigenlijk niet te spreken over Q sinds zijn rentree. Op het moment eigenlijk gewoon de nummer 3, maar moet speeltijd krijgen om weer wedstrijdfit te worden. Enige manier zodat hij ook maar in de buurt kan komen van zijn oude niveau. Voor Bueno is geen koopoptie. Mocht Feyenoord wel interesse hebben in overname, verwacht ik dat hij te duur gaat zijn. Kunnen we dus afschrijven. Gijs Smal laat eigenlijk een zeer behoorlijke ontwikkeling zien, dus mag van mij blijven. Prima om het seizoen in te gaan met Q en Smal dus en dan er vanuit te gaan dat de koopoptie op Lopez geactiveerd wordt. Brengt dan ook nog wat in het laadje. 

Centraal achterin gaat het grootste probleem vormen. Trauner moet je echt afscheid van nemen en hopelijk trapt een Bundesliga-club daarin. Alle respect voor de kale bats, maar dit kan eigenlijk niet meer. Niet fit, mist snelheid en beste is er echt wel vanaf. Daarnaast verwacht denk ik ook niemand meer dan David Hancko nog van de partij is. Die transfersom komt hopelijk uit op 35 miljoen, dan doen we weer goede zaken. Ook Kasanwirjo (afscheid nemen of blessure nog) en Gonzalez (einde huurcontract) zijn er nog twee die we niet terug zien. Heb je alleen Beelen en Mitchell over. Zouden dus minimaal 2 spelers bij moeten en de prioriteit is een linksbenige speler. Laten die alleen ook erg moeilijk te vinden zijn. Toch zou ik een optie willen noemen: De Frans-Malinese Soumaïla Coulibaly is door Borussia Dortmund twee seizoenen op rij uitgeleend aan respectievelijke FC Antwerp en Stade Brestois. Beide jaren Champions League ervaring opgedaan. Heeft komende zomer nog maar een contract voor een jaar, dus wellicht valt hij definitief over te nemen. Risico kleeft wel aan hem dat hij beide seizoenen ook een keer langere tijd geblesseerd is geweest. Opleiding genoten bij PSG trouwens. Rechtsbenige centralen is wat makkelijker, dus daar noem ik 2 opties. Voor de Italiaan Nicolò Bertola moeten we denk ik snel zijn. Speelt in de Serie B bij Spezia en doet het daar erg goed. Is komende zomer alleen transfervrij, dus zijn ook al berichten dat Juventus hem op de radar heeft. Wordt deze maand overigens pas 22 jaar. Verder noemde X-account Kantoona inmiddels ook al David Affengruber van FC Elche. Speelt pas een seizoen op het tweede niveau van Spanje, maar supporters zijn lyrisch. Heeft komende zomer ook nog maar een contract voor een jaar. Haalbare kaart dus.

Aan de rechterkant van de verdediging mogen we enorm blij zijn met de stormachtige ontwikkeling van Givairo Read. Van Lotomba hebben we niet super veel gezien helaas, maar ik denk dat hij redelijk okay is. Wel relatief dure speler voor de bank. Bart Nieuwkoop vind ik echt helemaal niks en moet ook eigenlijk lekker weg. Zelfde voor Marcus Pedersen, maar dat gaat ook gebeuren (zie opmerking Michael hierboven). Met Read/Lotomba is het niet nodig om ons te versterken, aangezien ook Mitchell hier kan spelen. Vergeet hier bijna nog Benita, maar verpats die ook maar. Doorselecteren heet dat.

Middenveld

Zerrouki, Van den Belt, Bullaude, 't Zand en Nadjé zijn eigenlijk allemaal niet het niveau wat je moet nastreven en mogen wat mij betreft op zoek naar een nieuwe club. Calvin Stengs is ook wel mooi geweest, hopelijk durft een club het met hem aan. Voor het salaris wat hij nu verdient, moeten we een stabielere speler weten te vinden. Flinke puzzel op het middenveld, want ik verwacht eigenlijk ook geen Quinten Timber. Althans, er zijn geruchten dat hij ook begin 25/26 gewoon gaat missen. Kom ik uit op Targhalline, Hwang, Moder, Zechiël en Milambo als overgebleven spelers. Allen wel goed genoeg voor de basis, maar je mist creativiteit en scorend vermogen. Dat moeten we dus ergens anders gaan halen.

Eerder noemde FlyD al Ezechiel Banzuzi, wat ik zelf ook een goede optie vind. Grappig genoeg heb ik zijn voetbalkaartje nog gehad in Sorare, en goed winst op gemaakt hehe. Zitten verder niet zo op één lijn wat we voor hem moeten betalen, maar ik schat het kostenplaatje in als redelijk haalbaar. Toch wil je spelers die kunnen scoren. En voordat mensen denken dat ik Sem Steijn ga noemen (ook al doe ik dat nu), moeten we dat dus niet willen. Twente gaat nooit aan een 'concurrent' verkopen, tegen een normaal bedrag. En ik zie het nog niet zo snel gebeuren dat Steijn het ergens anders gaat maken. Wel zou ik voorstander zijn van Jakob Breum. Ook hier kun je het verwijt maken dat het bord-op-schoot is, maar dit is wel een type voetballer dat zou kunnen slagen. Kan ook nog op links uit de voeten en dat helpt natuurlijk wel. Wie echter de 1-op-1 vervanger moet worden van Calvin Stengs is in mijn ogen Alvyn Sanches. Niet ontoevallig omdat hij ook linksbenig is. Beleeft zijn doorbraak bij Lausanne, waar hij in een 4-4-2 systeem op diverse posities uit de voeten kan. Op het middenveld, rechtshalf en staat soms ook wel in de spits. Beweeglijk, goed schot en een prima dribbel. Ook dit is dus weer een multifunctionele speler die we goed kunnen gebruiken. Zelfs als rechtsbuiten als er toch meer middenvelders bij Feyenoord gaan blijiven komend seizoen.

Aanval

Grootste zorgenkindje na het vertrek van Santi natuurlijk. Ueda en Carranza hebben het beiden niet echt, ook al maken ze hier en daar wel een doelpuntje. Is alleen echt niet genoeg kwaliteit. Als ze beiden vertrekken, ben ik er niet heel rauwig om. Carrillo is nog veel te vroeg om een oordeel over te vellen, maar dat we een spits moeten hebben is wel duidelijk. In Servië heb je dan Mihajlo Cvetkovic. Een nog bijzonder jonge speler die in de belangstelling staat van Malmö FF. Hebben een kleine 4 miljoen euro voor hem over. Dit speelt in de laatste dagen, maar ze lijken de transfer niet te kunnen afronden en nu werden ook Lazio Roma en Fenerbahce al genoemd. Betreft overigens wel een pure afmaker die op andere vlakken nog veel moet ontwikkelen. Als back-up derde spits kun je in de 2. Bundesliga terecht bij Tim Lemperle. Die is na dit seizoen transfervrij en maakt daar toch wel zijn goaltjes.

Qua buitenspelers dan. Ivanusec is echt klaar en Osman vertrekt weer. Paixao gaat hopelijk een nieuw transferrecord worden en nog hoger dan Hancko, rond de 40-45 miljoen. Verder is niemand verbaast als er interesse komt voor Hadj Moussa en die moet je bij een bod van 25 miljoen ook laten gaan. Zie clubs dit nog wel neerleggen ook. Slory mag zich gaan bewijzen en Sebaoui zie ik het niet in. Dus dan blijft er met Sauer/Slory wel bijzonder weinig over. Nu heb ik hierboven Breum en Sanches natuurlijk al genoemd, maar ik wil heel erg graag ook Ernest Poku nog uitlichten. Heb dit al genoemd tegen enkele AZ-kameraden (waaronder Fabian. van dit forumpje), en die schoten in de lach. Blijkbaar zijn AZ-ers niet zo gecharmeerd van hem. Tuurlijk is het nog wat ongepolijst af en toe, maar ik zie wel een enorm talentvolle jongen met snelheid en een goede dribbel. Geef het nog een half jaartje en ik zie zomaar een grote doorbraak in het verschiet voor hem. Hoeft ook niet veel te kosten met een contract tot 2026, al zal AZ niet graag willen verkopen aan een 'concurrent'. Kan trouwens ook dat Feyenoord een nieuwe poging gaat doen voor Sindre Walle Egeli natuurlijk.

Aan de linkerkant zou je ook in Denemarken een poging kunnen wagen voor Mathias Kvistgaarden. Speelde het overgrote deel van het seizoen in de spits, maar komt ook veel vanaf 10 of van links. Zou afgelopen winter op weg zijn geweest naar Celtic, maar dat is uiteindelijk geklapt. Van alle spelers die ik vandaag noem, misschien ook wel de duurste. En anders haal je een landgenoot van Sauer als directe concurrent voor hem. Bij Slovan Bratislava speelt namelijk Nino Marcelli. Scoorde in de CL ook een fraaie treffer tegen AC Milan.

Dat was hem dan. Getracht om haalbare opties in kaart te brengen die Feyenoord ook niet in financieel gevaar zouden brengen. Het op de laatste speeldag overbieden van ons eigen transferrecord met een verschil van 7 miljoen is dat bijvoorbeeld wel (hoi Dennis). Met het mislopen van de CL moet je denk ook weer creatief zijn met de beschikbare euro's. Heb namelijk al begrepen dat het geld alsnog niet tegen de plinten op klotst, zelfs niet na de verkoop van diverse sterkhouders en 2 CL-jaren. Daarnaast geen hele exotische namen uit Zuid-Amerika aangedragen, te meer omdat ik daar ook maar beperkte kennis over heb. En ik ook een beetje weg wil blijven van spelers die ik uit FM ken hehe. Andere voorwaarde was dat het spelers moesten zijn die zich nog wel kunnen door ontwikkelen en waar restwaarde in zit (of met winst doorverkopen dus). Zeer benieuwd waar de dikgedrukte spelers terecht komen en of er namen zijn die daadwerkelijk aan Feyenoord gelinkt gaan worden.

Volgens mijn redenering was er geen linksback nodig. Lijkt er echter steeds meer op Bueno een kans gaat krijgen bij Wolves. En er waren geruchten over Q die een transfer wilde maken. Zelf ontkrachte hij dat, maar wel iets om rekening mee te houden. Mochten we toch een linksback moeten aantrekken, zou ik het wel aandurven met Souffian El Karouani. Prima seizoen bij Utrecht en past denk wel in het spel van RVP. Ook iemand die naar het lijkt fysiek geen problemen heeft. Zelfs een van zijn sterkere punten.

Banzuzi overigens voor 16 miljoen naar Leipzig komende zomer. Die was dus redelijk onhaalbaar geweest. En die Cvetkovic van Cukaricki gaat richting Anderlecht voor 3,2 miljoen. Hebben ze denk ik wel een goede aan. Hoewel het slechts 3 minuten waren, heeft hij vorige maand ook zijn debuut gemaakt voor Servië.

@ReneLeBlanc Kvistgaarden is in die kampioensgroep weer lekker bezig voor Brondby. 5 goals in 5 wedstrijden.

bewerkt door 007mark

Geplaatst
31 minuten geleden zei 007mark:

Volgens mijn redenering was er geen linksback nodig. Lijkt er echter steeds meer op Bueno een kans gaat krijgen bij Wolves. En er waren geruchten over Q die een transfer wilde maken. Zelf ontkrachte hij dat, maar wel iets om rekening mee te houden. Mochten we toch een linksback moeten aantrekken, zou ik het wel aandurven met Souffian El Karouani. Prima seizoen bij Utrecht en past denk wel in het spel van RVP. Ook iemand die naar het lijkt fysiek geen problemen heeft. Zelfs een van zijn sterkere punten.

Banzuzi overigens voor 16 miljoen naar Leipzig komende zomer. Die was dus redelijk onhaalbaar geweest. En die Cvetkovic van Cukaricki gaat richting Anderlecht voor 3,2 miljoen. Hebben ze denk ik wel een goede aan. Hoewel het slechts 3 minuten waren, heeft hij vorige maand ook zijn debuut gemaakt voor Servië.

@ReneLeBlanc Kvistgaarden is in die kampioensgroep weer lekker bezig voor Brondby. 5 goals in 5 wedstrijden.

Ik denk dat Q gaat bijtekenen. Best wel veel items in het nieuws gekomen met mensen die hun plasje erover gedaan hebben en iedereen raadt m eigenlijk af om nu te vertrekken. Hij is niet de grote man bij Feyenoord nu, als je nu ergens anders binnenkomt en het loopt niet direct helemaal zoals gepland (zie bv Gimenez en die ging zonder blessure) ben je het haasje. Nee wordt nog een halfjaar/jaar de grote man bij Feyenoord en vertrek daarna door de voordeur. Verleng desnoods met een clausule van 25 miljoen ofzo. Helemaal prima. Ben zelf niet zo fan van El Karouani man. Vind hem teveel 'hard werken' gehalte hebben zonder de echte verfijning. Weet jij misschien wat er met die Bjorn Meijer aan de hand is bij Club? 

Kvistgaarden SZN :< 

Geplaatst
51 minuten geleden zei 007mark:

Oprechte vraag: waar tover jij al deze namen vandaan? Kijk je naar samenvattingen of wedstrijden uit al die gure competities of heb je andere bronnen waar je je op baseert om te bepalen wie talentvol is en wie niet?

Geplaatst
3 uur geleden zei Grote Ree:

Oprechte vraag: waar tover jij al deze namen vandaan? Kijk je naar samenvattingen of wedstrijden uit al die gure competities of heb je andere bronnen waar je je op baseert om te bepalen wie talentvol is en wie niet?

Verschillend. Zowel kijken van wedstrijden en uitslagen, als kijken naar informatie en data via verschillende platformen. Transfermarkt, maar ook X waar verschillende goede accounts op actief zijn. En vaak ook wel extra beelden beschikbaar op bijvoorbeeld Youtube :D

Geplaatst

'Doelpunten kopen' is echt de grootste nonsens die er bestaat. Ik denk dat er maar heel weinig spelers zijn die voor een significante stijging in team doelpunten zorgen. Hoe vaak heb je wel niet gezien dat een topscorer weggaat en een team toch ongeveer hetzelfde blijft scoren, omdat de schoten en goals dan evenrediger verdeeld worden. Volgens mij waren die Ajax teams die toen bizar veel scoorden ook vooral een heel sterk collectief met veel scorende spelers. Als Steijn al bij Twente zoveel moeite heeft met het voetballende spel. Dan krijg je gewoon een nieuwe Til achtige speler erbij. Op zich niks mis mee, maar voor dat geld....

Geplaatst

Iedereen wilde hem, maar wij hebben hem! Zo, daar hebben ze even niet van terug in Eindhoven en Amsterdam. Sem Steijn is een Feyenoorder :<

Geplaatst

Twee keer maakt 26 miljoen, toch? Wanbeleid!

Die 13 miljoen neem ik overigens met de nodige korrels zout. Enerzijds is dat inclusief bonussen, anderzijds staat Leon ten Voorde erom bekend om weinig objectief verslag te doen van het reilen en zeilen van Twente. Ik wacht dus liever even af wat Krabby erover te zeggen heeft. 

Geplaatst

Knettergek. Ook als het 8 miljoen blijkt te zijn. Zeer beperkte speler, zoals eerder gezegd.

Quote mij maar in janauri. Sem is dan geen basisspeler (meer).

bewerkt door 007mark

Geplaatst
2 minuten geleden zei Vitesse88:

@007markWat denk je dat er met van Sas gaat gebeuren? Weer verhuren of?

Lijkt mij wel, al heeft hij ook tot 2026 een contract. Gaan hem denk ik weg doen, want voldoende talentvolle keepers onder contract. Andreev verwachten ze het meeste van, maar ook nog Berger en Ka. En natuurlijk nog niet duidelijk wat er met Bijlow/Wellenreuther gaat gebeuren. Genoeg smaken, maar die van Mikki verwacht ik er niet tussen komend seizoen.

Geplaatst
Op 24-4-2025 om 09:46 zei ReneLeBlanc:

Ben zelf niet zo fan van El Karouani man. Vind hem teveel 'hard werken' gehalte hebben zonder de echte verfijning. 

Geeft zojuist alweer zijn 8e assist van dit Eredivisie seizoen. Best wat verfijning zit daar nog wel in.