Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 763
  • Weergaven 13,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

YoNUSi9.png

Kantoor op Station View, Harrogate

De records blijven ons maar om de oren vliegen hier bij Harrogate Railway AFC. Maar we hebben niet altijd alleen maar positief nieuws te vermelden, want we zagen ook een belangrijke basiskracht vertrekken naar een andere club. Maar allereerst gaan we kijken naar alle nieuwtjes rondom mijn ploeg en ook min of meer rondom mijn eigen persoonlijkheid. We kregen al vrij snel het eerste nieuwe record in handen geschoven, want doordat we zo goed presteren hebben we het hoogte-record weten te pakken. De ploeg kan namelijk niet meer ingehaald worden en gaat zodoende haar oude record voorbij. Het oude record was ergens in de middenmoot van de Evo-Stik Southern East, maar dat is nu dus verleden tijd. Dankzij Van den Brink is de ploeg begonnen aan haar opmars naar hogere regionen van het Engelse voetbal. Nadat we een aantal wedstrijden in de maand maart hadden gespeeld, kregen we nog beter nieuws. Want we zijn namelijk niet meer in te halen door de nummer zes van de ranglijst en dat betekent dat we ons nu al zeker kunnen wanen van de play-offs aan het eind van het seizoen.

Maar zoals ik al zei hadden we niet alleen goed nieuws te melden, want we zijn onze linksback kwijt geraakt. Adam Laidler speelde echt een super goed seizoen en begon inmiddels ook behoorlijk te scoren, maar dat speelde sommige andere semi-prof clubs in de kaart. Want wij kunnen nog altijd geen part-time contracten aanbieden, waardoor al onze spelers zonder contract bij de club spelen. Ze krijgen alleen wat geld als ze in de basisopstelling staan, we de nul houden of scoren. Hierdoor kon Colwyn Bay onze linksback Adam vrij eenvoudig een contract aanbieden, waardoor Adam echt geld kan gaan verdienen bij de nieuwe club. Ik heb nog geprobeerd om hem te behouden, maar dat mocht niet zo zijn. Adam vertrok naar Colwyn Bay.

TFlauGA.png

Nadat we alle nieuwtjes hebben besproken, kunnen we ons weer richten op het voetbal. Adam vertrok pas na het duel met Yaxley naar Colwyn Bay, waardoor we hem in de eerste twee duels nog wel tot onze beschikking hadden. Daar had ik zeker geen spijt van, want Adam kwam in het duel met AFC Rushden & Diamonds namelijk tot scoren. Hij maakte in de blessuretijd van de eerste helft onze laatste treffer, want daarvoor had George Conway ons al met twee treffers op voorsprong geschoten. Hierdoor kwam er een eenvoudige 3-0 overwinning op de borden te staan. Een week later hadden we op bezoek bij Yaxley eigenlijk ook geen problemen, maar kwamen de doelpunten wel wat moeizamer tot stand. Carl McGivney had ons voor de rust op voorsprong geschoten, waarna het via Reis Freeman na de rust pas een veiligere marge werd. Tien minuten voor tijd dacht Bradley Roscoe leuk te zijn en schoof hij de bal achter Matthew, waardoor we ineens nog maar één treffer voorsprong hadden. Gelukkig wist Reece Kelly in de blessuretijd een einde aan de onzekerheid te maken en wonnen we het duel met 1-3. Tijdens het duel met Wisbech moest ik gaan puzzelen wie ik als linksback zou gaan gebruiken, ik besloot om snel een nieuwe back aan te trekken en die mocht gelijk in de basisopstelling beginnen. Reece McNally zal mijn eerste linksback gaan worden en hij kende een aardig debuut. George Conway scoorde al vrij vroeg in het duel, waarna Reis Freeman vlak na de rust de 2-0 eindstand op de borden bracht. Tijdens onze laatste wedstrijd van maart leek het er al vrij vroeg op dat we tegen een nederlaag aan zouden gaan lopen, want Jason Stripp had zijn ploeg al snel op voorsprong gezet. We speelden echt geen beste eerste helft, maar konden in de tweede helft toch wel weer orde op zaken stellen. George Conway maakte acht minuten na de rust de gelijkmaker en uiteindelijk in de vijfde minuut van de blessuretijd wist invaller Edson Prata zelfs de winnende 1-2 aan te tekenen.

NkU54Oh.png

De titelstrijd in een notendop

Er staan nu nog vier duels op het programma, maar als ik mijn ploeg terughaal van vorig seizoen breken nu juist de zwaarste tijden aan. Vorig seizoen konden we al vrij vroeg de titel veilig stellen, maar door alle zenuwen en spanningen sloegen mijn jongens dicht. Hopelijk kunnen we die verkeerde lijn van vorig seizoen rechtzetten in onze titelstrijd nu, want we zijn er echt dichtbij. Onze directe concurrenten lieten namelijk zowat iedere week punten liggen, waardoor we steeds verder weg bij ze liepen. Echter zal de wedstrijd met Evesham United mijn honderdste duel voor de club gaan worden, dat pas in mijn tweede seizoen hier. Dat zegt wel veel over het aantal wedstrijden wat wij per seizoen voetballen, want we zijn nog niet eens aan het einde van het tweede seizoen aangekomen. Hopelijk kunnen mijn jongens vlammen in dat duel en mijn jubileum een beetje extra glans kunnen geven.

VDGluuz.png

Mentions

@Titan @Marius @Makalakalane @Mordurette @Bramvinos @delichris @Koenbres @Rossi @Darkcrusader @komodo25 @Minitolluz @True_Legend @bas2204 @DerSieks

Het waren zeker twee goede maanden, die we inmiddels hebben doorgetrokken naar de derde maand. De concurrentie lijkt nog meer moeite te hebben met het behalen van goede resultaten, waardoor de voorsprong gestaag aan het groeien is!

Geplaatst

Met zeven punten voorsprong kan je behoorlijk gerust zijn, zelfs met vorig seizoen in gedachten. Dit is een nieuw jaar!

Geplaatst

Je steekt in een uitstekende vorm en ik zie je daarom dit niet meer verspelen! 

Geplaatst

Toch al weer honderd wedstrijden als manager; het zou een mooie beloning zijn als de spelers de rest van het seizoen niet meer verliezen!

Geplaatst
  • Auteur

YoNUSi9.png

Ergens in de binnenstad van Harrogate;

De jongens kenden wederom zeer veel moeite om de laatste loodjes over de streep te trekken, maar ook na het vorige seizoen konden we weer op een platte kar door de straten van Harrogate. We werden namelijk in de 36e speelronde kampioen van de Evo-Stik Southern East, waardoor we de promotie naar het hogere niveau ook weer hebben weten te halen. In twee jaar tijd kunnen we dus twee keer een kampioenschap vieren, maar echt vanzelf gaat het tegenwoordig niet meer. Ik verwacht ook aankomend seizoen veel problemen, omdat we nu op een niveau gaan aankomen waar veel jongens onder een part-time contract staan. Dat is iets wat ik mijn jongens niet kan aanbieden, ze moeten hier allemaal zonder contract voetballen. Hopelijk kunnen we na het volgende seizoen daar iets aan gaan doen, maar dan zal ik eerst met onze vrijgevige voorzitter in gesprek gaan.

Verder besloot ik om in het duel met Evesham United een jeugdspeler te laten debuteren, waarom doe ik dat terwijl we nog vol in de titelrace zitten? Nou, het antwoord is vrij simpel. Die jongens kunnen dan ook gelijk ruiken aan het niveau van ons eerste elftal en kunnen eventueel hun debuut nog leuker maken dan dat het al is. Vooral in de titelrace is ieder punt er één en door onze kleine voorsprong konden we wel iets permitteren. Voor de 15-jarige Mike Mellor bleek die dag een zeer mooie dag te worden, hij mocht debuteren en speelde op zich wel een prima duel.

Doordat onze voorzitter best wel veel geld in de club wilt stoppen, kwamen de budgetten voor het aankomende seizoen ook gelijk ten sprake. Ik werd echt sprakeloos toen ik zag wat hij allemaal over had voor de club. We hebben al bijna een salarisbudget van één miljoen euro per jaar, dat is iets wat veel te veel is voor het zevende niveau in Engeland, maar toch. Ik ga het zeker niet benutten, want ik heb andere ideeën over het geld van de voorzitter. Gelukkig wil de beste man behoorlijk goed naar mij luisteren en kunnen we het geld zeker goed besteden aan het jeugdcomplex en al helemaal aan de eigen jeugdopleiding. Daar moet al ons geld naar toe gaan.

5V51Eag.png

De supporters waren overigens ook behoorlijk tevreden over het behaalde kampioenschap, want ook zij hadden een zeer zwaar seizoen verwacht. Maar onder mijn bezielende leiding gaat alles ineens in een stroomversnelling en blijven we resultaat na resultaat boeken. Iets wat ik zelf ook niet helemaal had verwacht, maar als het eenmaal zo uitkomt dan klaag je zeker niet. Echter zoals al gezegd hadden we ook dit seizoen veel problemen in de slotfase van het seizoen, want we kregen wederom niet eenvoudig de titel over de streep. In eigen huis tegen Evesham kwamen we al na dertig seconden op achterstand, maar gelukkig kwamen we via Billy Fish vlak voor de rust op 1-1 en daar bleef het ook bij. Tijdens ons kampioensduel hadden we wel ineens het gogme waarmee we het hele seizoen al speelden. Eigen jeugdproduct Reis Freeman bleek de grote man in dit duel, hij opende de score al na twintig minuten spelen. Waarna Carl McGivney een kwartier later de tweede treffer al tegen de touwen joeg. Voor Welwyn Garden City ging het van kwaad tot erger, want zij zagen twintig minuten na de rust een speler met twee keer geel het veld verlaten. In de slotfase kreeg Reis Freeman nog een strafschop mee en de jeugdige middenvelder benutte dit kansje en zette ons op een 0-3 eindstand. Het kampioenschap was binnen, omdat concurrent Didcot niet verder kwam dan een gelijkspel. Maar door als het feestvieren vergaten we dat er nog twee duels te spelen waren en daar profiteerde Needham Market optimaal van. We kwamen namelijk geen moment in ons eigen spel en zagen een kwartier voor tijd Carl McGivney de achterstand terugbrengen tot 1-2, maar dat was het ook wel. Gelukkig konden we het seizoen wel op een positieve noot afsluiten met een keurige 1-3 overwinning op bezoek bij Beaconsfield. Dapo Kayode maakte de openingstreffer, waarna we via een eigen doelpunt en een treffer van Carl McGivney op een ruime voorsprong kwamen. Ben Osei wist uiteindelijk Matthew Patterson nog wel te passeren om de eindstand op het scorebord te brengen.

bfVRH9b.png

Eindstand Evo-Stik Southern East

Mentions

@Titan @Marius @Makalakalane @Mordurette @delichris @Koenbres @Rossi @Darkcrusader @komodo25 @Minitolluz @True_Legend @bas2204 @DerSieks @Kavinos

Het kostte ons wederom veel moeite, maar we hebben weer het kampioenschap binnen weten te slepen. Op naar het zevende niveau, bijna zijn we daar waar we wezen willen!

Geplaatst

Gefeliciteerd met de titel! Op het einde toch nog snel en overtuigend binnen gehaald. Wel geruststellend om te weten dat je financieel sterk staat. En van een goede jeugdopleiding zou je vroeg of laat altijd vruchten moeten plukken natuurlijk.

Geplaatst

Een 15-jarige die debuteert biedt een hoop goede moed voor de toekomst. Gefeliciteerd met de titel natuurlijk!

Geplaatst

Proficiat met de eindzege, dik verdiend op basis van het gehele seizoen. Dat je team met zoveel wedstrijden in de benen af en toe een moeizame periode kent, is niet verwonderlijk.

Geplaatst
  • Auteur

YoNUSi9.png

De nieuwsberichten aan het eind van het seizoen;

We hebben het seizoen in de Evo-Stik Southern East nog niet volledig achter de rug, of alle nieuwsberichten beginnen binnen te stromen. Volgens de fans was Ryan Foster de speler van het jaar en ook gelijk de aankoop van het jaar. De middenvelder hadden we vorig seizoen al gehuurd van moederclub Harrogate, maar door zijn aflopende contract konden we hem transfervrij vastleggen. Hij speelde echt een heel goed seizoen en is daarmee ook terecht de speler van het jaar geworden. In de verkiezing hield hij defensieve middenvelder Billy Fish en linksbuiten Carl McGivney vlak achter hem. Alle ereprijzen gingen overigens naar Ryan, want hij maakte ook het doelpunt van het seizoen en hij werd ook het talent van het jaar. Althans dat vinden de supporters.

Zc5MfGY.png

Nadat we het seizoen nu wel hadden afgesloten, kwam ineens de directeur Ward-Prowse met het nieuws dat onze voorzitter miljoenen in de club ging stoppen. Echter vind ik het wel een beetje vreemd om een Counties League-ploeg vol met miljoenen te stoppen, vooral omdat we nog altijd geen part-time contracten kunnen uitdelen aan onze spelers. Doordat we geen part-time contracten konden uitdelen, besloot ik om al het vrijgekomen geld te stoppen in onze complexen. Hierdoor kunnen we met de eigen spelers doorgroeien naar een hoger niveau, maar ook onze grasmat in het Station View kan wel een kleine upgrade gebruiken. Want als we minimaal twee à drie keer per seizoen een zwembad als veld hebben, moet daar zeker ook iets aan gaan gebeuren. Het eerste wat ik regelde was dat onze jeugdopleiding één niveau zou gaan stijgen. Echter kostte ons dat al gelijk een slordige 1,8 miljoen euro, waardoor er niet heel veel geld meer over bleef voor andere dingen. Ik moest daardoor keuzes gaan maken en besloot om het trainingscomplex dit seizoen links te laten liggen, want ik vind een goede grasmat belangrijker dan het trainingscomplex. Want op een hobbelige mat loop je veel sneller blessures op en zo breed is mijn selectie ook niet. Hierdoor drong ik aan bij onze directeur om de grasmat ook een upgrade te geven en de beste man besloot daar direct mee akkoord te gaan.

Onze jeugdopleiding gaat in het komende seizoen één niveau stijgen, maar dat wil niet zeggen dat je daarmee gelijk de goede jeugdspelers in je opleiding krijgt. Want als je je jeugdscoutingsbudget ook nog laag laat staan, dan heeft het geen zin om je jeugdopleiding te verbeteren. Hierdoor bleef ik wederom bij de directeur op kantoor zitten om ook dat te kunnen regelen. Na een klein uurtje wilde ik zelfvoldaan het kantoor uit lopen, maar de directeur had nog één ander voorstel voor mij. Na het goede eerste seizoen onder de leiding van voorzitter Paul Poole, wilde hij mij een extra voorstel doen. Hij wilde mijn contract verlengen en ik hoefde niet lang te twijfelen. Ik zette direct mijn handtekening onder het contract, zonder ook maar te kijken naar de voorwaarden. Ik heb het hier naar mijn zin en heb zeker geen zin om te vertrekken bij de club.

3aYoxVU.png

Statistieken selectie Harrogate Railway 2019-2020

Mentions

@Titan @Marius @Makalakalane @Mordurette @delichris @Koenbres @Rossi @Darkcrusader @komodo25 @Minitolluz @True_Legend @bas2204 @DerSieks @Kavinos

De titel werd uiteindelijk toch wel makkelijk binnen gesleept, maar het seizoen zat er nog niet op. Dit zijn de laatste loodjes van het mooie promotiejaar, hopelijk kunnen we door deze stappen verder doorgroeien in de loop der jaren!

Geplaatst

Investeren in die grasmat lijkt me inderdaad geen overbodige luxe. Mooi dat je ook kon bijtekenen. En uit die deal blijkt ook wel dat de club wat geld te over heeft momenteel :)

Geplaatst

Als je de centen niet uit kunt geven aan spelers, dan maar aan de faciliteiten die de spelers beter kunnen maken. Slim gehandeld en een mooie ontwikkeling dat je zoveel geld beschikbaar wordt gesteld.