Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

[FM19] Bring back the old days (Willem II)

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Beste iedereen, dit is mijn eerst poging tot een story over Football manager 2019.

Dit dient als een korte introductie en de vraag of er mensen geïnteresseerd zijn om het te volgen. 

Al jaren zit ik op de tribune bij Willem II, en ik heb allerlei managers en spelers zien langskomen. 

Veel supporters zullen heimwee hebben naar de oude dagen, de dagen dat de eigen jeugd nog bij de club bleef hangen en de buitenlandse talenten voor veel geld werden verkocht.

Spelers als Hyyppia, Dembele, Overmars en Galasek hebben nooit het vervolg gehad wat eigenlijk had gemoeten en spelers als Frenkie de Jong en Virgil van Dijk die hebben al snel de club verlaten.

De jeugd telt momenteel niet zo heel veel talenten en daar moet flink aan worden gebouwd, hopelijk kunnen we successen boeken met de miljoenen die hopelijk binnen komen voor Frenkie de Jong.

Willem II moet wel Willem II blijven, ik ga dus veel waarde hechten aan de band die spelers hebben met supporters en ik hoop zo een mooi team te kunnen bouwen. 

tilburgse trots.jpg

• Antwoorden 52
  • Weergaven 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

Klinkt als een mooie uitdaging met dit voornemen. Succes!

Geplaatst
  • Auteur

Afbeeldingsresultaat voor willem II stadion

Mijn eerste dag

Met knikkende knieën liep ik de eerste dag de schuifdeuren door onder het neonbord waar net Fran Sol weer juichte na zijn goal tegen PSV. Jaren kom ik er al, maar vandaag de dag zou alles anders gaan worden. Wim Meijer, Berry van Gool en Joris Mathijsen ze willen me allemaal spreken op mijn eerste dag.

4-3-3 en op de aanval, dit zijn verwachtingen die het publiek wil zien, Van de Looi voldeed hier niet aan en mocht hierdoor zijn laatste jaar niet eens afmaken. Mijn motto als het om voetbal gaat blijft altijd je kan er beter 3 winnen en 5 verliezen dan dat je er 8 gelijk speelt. De aanval en de jeugd een kans geven is dan ook waar het om draait bij deze club.

Ik loop de grote trap omhoog en zie links van me alle prijzen die Willem II in de toch rijke historie allemaal heeft gewonnen. Ik loop het kantoor van Mathijsen binnen en zie 4 heren aan tafel zitten. Mathijsen zelf, van Gool, Meijer en ook Gery Vink mijn assistent is aangeschoven. Ik heb geluk dat ik de club al jaren volg en zo precies weet waar de selectie versterkingen nodig heeft.

Ik vertel Mathijsen wat ik graag wil zien en ik zeg dat het me weinig uitmaakt waar ze vandaan komen, de voertaal wordt tevens toch Engels en de supporters hebben enorme binding met spelers uit Zuid-Europa zo blijkt (Tsimikas, Fran Sol en Llonch). Tuurlijk word Nederlands talent belangrijk zeg ik tegen hem, maarja met ons budget moet er creatief gescout worden. Passie, strijd en leeuwenmoed roep ik Mathijsen nog na, scout ze daar maar op!

12 Augustus beginnen we uit in Venlo waarna een week later we al de derby hebben tegen Nac in eigen huis. Er is dus genoeg werk aan de winkel, ik wil namelijk de selectie fit en compleet hebben voor dat de competitie begint.

In de middag ontmoet ik de spelers en merk ik een enorme motivatie, veel spelers willen zichzelf op de kaart zetten. Na de ontmoeting met de groep heb ik nog een sollicitatiegesprek met een nieuwe fysiotherapeut en de dag zit er op. Moe maar voldaan stap ik in de auto en rijd ik via het altijd veel te drukke stoplicht de ringbaan zuid weer op.

1 uur geleden zei Vlonkie:

succes in Tilburg

Bedankt!

1 uur geleden zei Marius:

Klinkt als een mooie uitdaging met dit voornemen. Succes!

Zeker, helaas nog niet zoveel budget. Bedankt!

1 uur geleden zei Bramvinos:

Succes in Tilburg!

Bedankt!

59 minuten geleden zei Mordurette:

Heel veel succes in Tilburg.

Bedankt!

42 minuten geleden zei delichris:

Succes met Willem II.

Bedankt!

Geplaatst
  • Auteur

Welkom terug Ruudje!

Onze eerste transfer, het is eindelijk zo ver, Ruud Boymans tekent een contract en zal ons achter Sol komen versterken. Iedere Tilburger zal het zich nog wel herinneren, die kale spits die in 2013/2014 maar liefst 28 goals maakten voor hun club. Het kampioenschap als gevolg en de hoop dat Boymans in de Eredivisie bij de club zou blijven. Boymans besloot helaas te kiezen voor Utrecht en ging na 2 redelijke seizoenen zijn geluk beproeven in de V.A.E, geld speelde hier zeker een rol. Met volle zakken en nieuwe ambities besloot Ruud wat water bij de wijn te doen tijdens de onderhandelingen zodat hij bij Willem II voor de laatste keer in zijn carriere waarschijnlijk nog een keer opnieuw kan beginnen. Welkom Ruud!

Koppen en zijn inzet, dat maakte Ruud immens populair in zijn eerdere periode bij Willem II en ja hoor wat blijkt, hij is nog steeds een kei in beiden! De geslepen spits heeft ook tot mijn verbazing na zijn blessure nog heel veel natuurlijke fitheid.Afbeeldingsresultaat voor ruud boymans willem II 

Ruud Boymans

Leeftijd: 29
oude club/Transfersom: Transfervrij

Contract: tot 2021

Sterkte punten: Koppen, kracht en inzet

Persconferentie: ''Ik ben blij dat ik eindelijk weer kan voetballen en ik kan niet wachten mezelf weer te laten zien!''

Geplaatst

Succes.

Boymans is een prima aanwinst voor de club. Heb totaal niks met Willem II, maar vind het een van de mooiste shirts van Nederland. Het straalt iets klassiek uit, ik weet het niet precies.

Geplaatst
  • Auteur

27333307_voorbereiding2018.thumb.png.808572b5f2c4237e0f3628dc90826eab.png

De voorbereiding

De oefenwedstrijden zijn bekend gemaakt nog diep in de lange zomervakantie.  De 2 eerste wedstrijden zijn zoals de traditie gaat tegen 2 lokale ploegen, DESK en VV Dongen zijn de gelukkige dit jaar. Katwijk is op een door het bestuur besloten trainingskamp onze derde tegenstander. Naast deze drie wedstrijden gaan we nog naar Belgie waar we de ploeg van oud Willem IIer Arjan Swinkels ontmoeten, namelijk Kv Mechelen. Om het af te sluiten hebben we ongeveer een week voor de seizoensopening nog een wedstrijd in het eigen stadion tijdens de open dag tegen Ludogorets. De ploeg uit Bulgarije is door transfers een bekende van de tricolores en zo zijn ze bij elkaar terecht gekomen.

Geplaatst
  • Auteur
29 minuten geleden zei Rossi:

Succes.

Boymans is een prima aanwinst voor de club. Heb totaal niks met Willem II, maar vind het een van de mooiste shirts van Nederland. Het straalt iets klassiek uit, ik weet het niet precies.

Bedankt! Ja ik hoop dat hij zijn oude vorm weer kan terugvinden, dan is het echt een hele goede. Achja ieder zijn club eh haha.

Geplaatst

Screentje van Boymans toevallig? Zijn omschrijving klinkt wel goed.

PS: Enkele tips: probeer je updates wat te groeperen en laat genoeg tijd tussen je updates zodat je lezers/volgers niet hopeloos achterop geraken en afhaken. Eén update per dag is meestal voldoende. Tag je volgers ook wanneer je een update plaats, dan zullen ze zeker niets missen.

Geplaatst
  • Auteur

Drie contractverleningen

Fran Sol, Timon Wellenreuther en Donis Avdijaj hebben allemaal hun contract verlengd. Toen ik voor het eerst bij de club binnen stapte wilde ik als eerste dat spelers worden vastgelegd en zeker niet gratis de deur uit lopen. Nou is bekend dat Sol, Wellenreuther en Avdijaj 3 van de smaakmakers zullen zijn. Ja de interesse valt momenteel nog mee maar die zal heviger worden naarmate het seizoen vordert. Of deze verleningen binnen het behoud van spelers of een hogere transfersom vallen is daardoor nog moeilijk te zeggen. Drie dagen geleden zijn we rond de tafel gegaan en de 1 beslist het iets sneller dan de ander. Ik loop dan ook voldaan van het trainingsveld naar het spelershome dat aan de andere kant van het stadion ligt als ik de positieve reacties lees. ‘’Eindelijk weer kapitaal op het veld’’, ‘’Wij laten onze spelers niet zomaar gaan goed bezig bij de club!’’ Dit en nog vele reacties die een glimlach toverde op mijn gezicht, ja dit is de start van iets moois!

contractnieuws!!.thumb.png.7d192081a1c7365fa0c839e2cefcf730.png

Sinan Keskin

Een week geleden kwam Mathijsen met een nieuwe naam bij mij op het kantoor. Sinan Keskin, een buitenkansje zei Mathijsen. Sinan Keskin dacht ik, was een aardig talent van Ajax een aantal jaar terug dat wel ja, maar waar was hij in de tussen tijd geweest dan. Ja zei Mathijsen, hij moest weg bij Ajax en heeft zich toen op zijn school gericht. Na een paar wedstrijden gekeken door onze hoofdscout die Keskin speelde met de amateurs bleek hij week in en week uit weer de uitblinker te zijn. Spelers als deze zijn lastig want het kan ook zomaar verkeerd uitpakken denk ik hard op. Ja zegt Mathijsen geruststellend, we hebben zijn zaakwaarnemer al benaderd en hij is al blij als hij een heel klein contract krijgt. En zo geschiede, Sinan Keskin verschijnt 3 dagen later bij het stadion en zet een krabbel onder een 2-jarig contract. De plannen zijn vrij simpel, hij gaat veel minuten maken in het tweede en kan zo bewijzen dat hij de juiste back up is voor Crowley, hij is nog jong met zijn 23 jaar.

152045535_sinankeskin.jpg.30f1228dc5a9dfd8a89d9b1e12c43490.jpg

Sinan Keskin

Leeftijd: 23

Contract: tot 2020

Sterkte punten: Passen, Techniek en zijn inzet

Persconferentie: ''Ik had niet verwacht dat ik deze kans nog zou krijgen, ik ga hem met 2 handen aangrijpen dat is zeker!'

DESK - Willem II

15 Op aangeven van Akkaynak maakt Fran Sol de eerst goal van het seizoen. Crowley gooit een vrije trap de 16 in waarna Akkaynak deze verlengt, Sol hoeft hem alleen nog maar binnen te knikken en doet dat. 0-1 voor de tricolores.

17 Ozbiliz schiet een vrije trap in de muur maar krijgt eigenlijk gelijk een herkansing, deze schiet hij krachtig in de open hoek die de keeper net had verlaten, 0-2.

33 Ozbiliz neergelegd in de 16, Fran Sol benut de penalty zonder enige moeite en maakt er 0-3 van.

46 Saddiki gooit de bal hoog voor de pot als de keeper van DESK een onbegrijpelijke fout maakt, hij stompt de bal in eigen goal en dat betekent 0-4

61 Prachtige actie van Anita aan de rechterkant, hij geeft de bal laag voor die door iedereen wordt gemist. Een makkelijke intikker van Kolovos bij de tweede paal betekent 0-5

69 Elmo Lieftink eist de vrije trap op en schiet prachtig over het muurtje de 0-6 in de linkerhoek, de keeper is kansloos.

90 Ja hoor en daar is hij dan toch, Ruud Boymans kopt zijn eerst binnen uit een hoekschop 0-7

Dat was hem dan, de seizoensopener. Ja wat valt er te zeggen, tegen de amateurs mag je denk ik een 0-7 verwachten en al helemaal dat je dominant bent. Complimenten aan het team dat ze door bleven gaan en zo de ruim 4600 supporters toch bleven vermaken. 

1935577795_firstmatchjawel.png.f635bee3e09bc0a21c1ef0f08fef4cf4.png

Hieronder de stats van mijn twee eerste aankopen. (ik wilde deze eigenlijk als verborgen inhoud plaatsen maar ik ben er nog niet achter hoe dit werkt, kan iemand me dat uitleggen?)

950424506_ruudboymansstats.thumb.png.d5097495605575b2069c0ac1080b1e81.png

1264772414_sinankeskinstatsss.thumb.png.d894c835eb666928044ceb1fd3cb756a.png

Antwoorden

@Rossi Ik hoop inderdaad op een goede vorm, de laatste wedstrijd gaat een lastige worden denk ik.

@komodo25 Ik hoop dat hij er veel gaat maken

@Marius de Stats staan hierboven, bedankt voor de tips, ga proberen me er aan te houden.

@delichris dankje!

Geplaatst

Mooi dat je aan kapitaalbescherming denkt. De eerste oefenzege is alvast goed voor het zelfvertrouwen.

Een spoiler kan je gewoon invoegen via de werkbalk (bovenaan het venster waarin je typt) door middel van het symbool uiterst rechts te gebruiken.

Geplaatst

Een aantal belangrijke contracten zijn verlengd, dat moet een goed gevoel geven voor dit seizoen en het daaropvolgende. Succes in ieder geval met de eerste wedstrijden!

Geplaatst

Succes bij Willem II! Mooie club, leuke uitdaging en de start is in ieder geval goed. 

Geplaatst

Met deze verlengingen hou je iig meer kwaliteit binnenboord, en/of een sterkere onderhandelingspositie in de toekomst. Keskin heb ik wel mijn twijfels bij of hij ooit een vaste waarde gaat worden, maar voor weinig geld een prima risico om te nemen.

Geplaatst
  • Auteur

bannar.png.3792976c339d163c9fbc2e156d8e7e3b.png

VV Dongen - Willem II

17 Goal nummer 1 is een feit, mooie voorzet van Dankerlui op Sol die goed voor zijn man komt 0-1

90+3 Boymans benut een zelf versierde strafschop en zet de eindstand op het bord 0-2

Over het resultaat mogen we denk ik absoluut niet tevreden zijn, we hebben een legioen aan kansen gekregen en maken er dan maar 2 af. Ja er is zeker nog werk aan de winkel. De blessure van Crowley valt gelukkig mee.

301907997_vvdongenwillemII.png.b87562a8a52303e7e6e2bbe179819772.png

Zuid-Amerikaanse verrassing

De scouting van Willem II kreeg een bericht van een zaakwaarnemer, namelijk Murilo. Murilo was destijds een verdedigende middenvelder van 17 jaar oud die speelde op het vierde niveau van Brazilie. Na een jaar scouten koos Murilo voor een avontuur in de tweede divisie van Brazilie. Willem II wachtte echter geduldig af en presenteert nu met trots Murilo Pulino Menetti. Murilo is nog jong en daardoor van waarde voor het elftal. Hij tekent voor 3 jaar en we hopen hem te ontwikkelen tot een speler die later voor een zak met geld weggaat, of ons dusdanig versterkt dat hij een basisspeler wordt.

Afbeeldingsresultaat voor Murillo pulino menetti

Murilo Pulino Menetti

Positie: Verdedigende middenvelder

Leeftijd: 19

Contract: tot 2021

Sterkte punten: Inzicht, Tackle en uithoudingsvermogen

Persconferentie: ''This club is the next step for me to take. I want to play in Europa en Willem II give me this chanche.'

Spoiler

murillo.thumb.png.06ea34ca7f4d5f58b50c59d66eaffec1.png

Voorbereiding.

Wat een drukte op het kantoor zeg, seizoenskaarten in de verkoop, spelers die komen en gaan en vooral een voorbereiding op een belangrijk seizoen. Dit zou het seizoen moeten worden waarin we gaan bouwen, waarin we laten zien aan de eredivisie wat voor een potentie we hebben. Het elftal nu is een mooie mix van van alles en nog wat. Veel Duitse jongens en veel die spreken Spaans. Een mix, maar toch is het hartverwarmend hoe jongens als Murilo worden opgevangen in de selectie. Veel jongens willen zich dan graag bekommeren om de nieuwe jeugd maar er blijft er voor mij maar 1 de captain. De kapitein van het schip namelijk Jordens Peters. De fans laten zich ook al zien, er is veel publiek bij de oefenpotten maar ook de trainingen trekken veel bekijks. De spelers krijgen er zin in als ze de supporters horen zingen, we’ve got Fran Sol en tutututututuu Donis Avdijaj klonken al over het trainingscomplex. We hebben denk ik niet het meeste geld of de beste selectie, maar de samenhorigheid en de slimmigheidjes van de scouting van onze club brengen ons veel meer. De energie die het team heeft kan ons ver gaan brengen hopelijk.

Katwijk - Willem II

5 Damil Dankerlui olee! De linksback kapt als een hangende linksvoor naar binnen en schiet de bal met zijn verkeerde voet in de verre hoek 0-1

10 Prachtige voorzet van Fernando Lewis valt bij de tweede paal op het hoofd van de compleet vrij staande Avdijaj 0-2

45+1 Vrije trap van Katwijk valt zomaar op het hoofd van de vrij staande Mengerink 1-2

59 Scrimage voor de Katwijk goal, eerst stuit Boymans op de keeper daarna Bruintjes waarna wederom Boymans een kans krijgt, en dan schiet hij wel raak oftewel 1-3

88 Palacios geeft de bal prachtig voor, Groot talent Bruintjes streept hem in een keer in de verre hoek.

90+3 Oud Willem IIer Guijt probeert het een keer van heel ver en schiet hem prachtig in de kruising 2-4 is de eindstand

De uitslag zegt niet het verhaal van deze wedstrijd, we hebben goed gespeeld en heel veel kansen gecreëerd. Twee ongelukkige tegendoelpunten breken alleen het mooie resultaat uit deze wedstrijd af.

1661118656_katwijkwillemII.png.221850e9a156167d41fed5de75317209.png

Mechelen - Willem II

13 Crowley zijn eerste schot wordt nog goed geblokt door een speler van Mechelen, de tweede keer dat de bal echter voor zijn voeten komt jaagt hij hem in de linkerbovenhoek 0-1

37 Dankerlui wordt onbegrijpelijk met rood van het veld gestuurd. Een gewoon duel wordt door de scheidsrechter afgestraft met een rode kaart.

65 Mechelen wordt sterker en komt zelfs op gelijke hoogte door een achterwaartse kopbal van Cornet

Dit was voor ons een hele vervelende middag, we hadden veel meer verdiend op basis van het spel maar krijgen dan een onbegrijpelijke rode kaart. De scheids zegt een elleboog stoot te hebben gezien, deze ben ik op de beelden echter nogsteeds aan het zoeken.

365696835_mechelenwillemII.png.78adda596bb6ca7c62cb4f9e21419504.png

Romain Correia een superkruik?

Jazeker, deze keer een speler uit mijn koker. Ik heb in de jaren dat ik geen coach was veel voetbal gekeken en achter 1 ding ben ik wel gekomen. De Portugese competitie is er 1 waar het talent voor het oprapen ligt, vaak nog voor bijna geen geld ook. Correia is een naam die ik al jaren op mijn lijst heb staan, een verdediger die met zijn 18 jaar al bijna klaar is voor het niveau van de Eredivisie. De onderhandelingen gingen heel erg stroef, Correia wilde wel maar had net een nieuw contract getekend. Correia wordt dus gehuurd maar er zit een optie op om het voor de volgende jaren vast te leggen.

Afbeeldingsresultaat voor romain correia

Romain Correia

Positie: Centrale verdediger

Leeftijd: 18
oude club/Transfersom: Gehuurd, optie tot koop 160K

Contract: tot 2019

Sterkte punten: Felheid, mandekking en kracht

Persconferentie: ''A new step in my career, I am ready to give 100% for the tricolore!.'

Spoiler

150227246_romaincorreia.thumb.png.55fa7e266fa33d38054ec51fe633523a.png

@Marius Bedankt, ik hoop dat het nu gelukt is!

@delichris @Titan @Minitolluz @komodo25 @Rossi

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de laatste tijd waarschijnlijk iets minder tijd om veel te posten, daarom is er iets minder progressie, hoop dat ik volgende keer de eerste wedstrijden gespeeld heb. Ik hoop dat jullie het blijven volgen!

Geplaatst

De voorbereiding verloopt behoorlijk maar die aangetrokken spelers zijn nog wel erg jong, daar mag je nog niet meteen de wereld van verwachten denk ik.