Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
  • Auteur
Spoiler

@Bramvinos Bedankt. Het zal een hele uitdaging worden.

@komodo25 Ik hoop dat ie ons niet zo voor schut zet ;)

@True_Legend Thanks, Ik zal zo veel mogelijk info geven :)

@Titan Was inderdaad gevarieerd. Maakt het wel lastig, vooral om één speelwijze te hanteren.

@Dysproz Leuk! Ik hoop dat ik ook zo ver kom! Eerste stappen zijn gezet.

@Marius Denk dat dat wel goed komt :)

@Rossi Inderdaad, Of dat een voordeel is weet ik niet zo goed..

@Chimpa Was dat al met de nieuwe tribune? Bedankt!

@delichris Tot nu toe nog geeneen, maar alles gaat nog goed ;).

jl07dg.jpg

De voorbereiding was er eentje om in te lijsten. Zowel in oefenwedstrijden, op transfergebied en in de staf werd flinke vooruitgang geboekt. Als eerst de transfers.

2rrw6ip.png

Zoals je kunt zien heb ik zelf één speler laten gaan, Juninho. Een 31-jarige Braziliaanse rechtsback, die met een 4,1K p/m een aardig hoog salaris had. Ter vergelijking; Frank Korpershoek, aanvoerder en boegbeeld van de club, verdient 3,4K p/m. Tel daarbij op dat hij dus inderdaad al 31 is en na Shaquill Sno en Rodney Lopes Cabral derde rechtsback is, waar Toine van Huizen ook op de rechtsback kan. Fortaleza uit de Braziliaanse Tweede Divisie kwam gelukkig met een goed bod, waardoor we afscheid van hem hebben genomen.

Hierdoor kregen we qua salarisbudget iets meer ruimte voor nieuwe spelers. Aangezien 4-3-3 toch wel mijn favoriete opstelling is en Telstar daar regelmatig mee aan de aftrap verschijnt, zijn er met alleen Terell Ondaan en Adham el Idrissi maar twee echt basiswaardige vleugelspelers. Voor wat directe concurrentie, vooral voor laatstgenoemde, is er besloten om transfervrije Louis Pedro aan de club te verbinden. De oud speler van onder meer Feyenoord, Heracles Almelo en FC Volendam, is niet de enige vleugelspeler die werd aangetrokken. Ook Alessandro Rodrigues is transfervrij opgepikt. De 19-jarige Belg begint het seizoen in het tweede team, maar zal als back-up dienen voor als er blessures komen.

In de voorbereiding kregen we meteen te kampen met een tegenslag. Reservedoelman Wesley Zonneveld liep een verrekte enkelband op, waardoor hij zeker drie tot vier weken geblesseerd toe moest kijken. Hierdoor miste hij een groot deel van de voorbereiding, waardoor ik genoodzaakt werd om Sven van der Maaten naar de selectie te halen. Ook Terell Ondaan raakte midden voorbereiding geblesseerd, maar met een gekneusd dijbeen miste hij alleen de wedstrijden tegen ACV en Excelsior.

2jaexkm.png

Staf:

Als eerste werd Wim Teunissen aangetrokken. Wim is werkzaam als hoofd jeugdopleiding bij De Treffers en gaat deze rol bij Telstar ook vervullen. Twee verrassende namen zijn vervolgens aan de staf toegevoegd. Als eerste vonden we een nieuwe trainer in Edgar Davids die zijn kennis en internationale ervaring moet overbrengen aan de groep. Als scout verraste Telstar met het halen van Kim Källström, oud speler van onder meer Arsenal en Olympique Lyon. Kim zal het Scandinavische deel voor zijn rekening nemen om op die manier wat talenten uit die regio naar IJmuiden te halen. Zo hopen we vooral de jeugd en tweede elftal een boost te geven, zodat we wat meer opties hebben ten opzichte van de vijf gehuurde spelers die na die seizoen weggaan en we moeten vervangen. Er staat nog een vacature open voor trainer van het tweede team, maar daar is voorlopig nog geen sollicitatie op geweest.

Wedstrijden:

Dan de wedstrijden. Waar er heel veel kwaliteitsverschil tussen de tegenstanders zit, denk ik dat we de periode erg goed doorgekomen zijn.

2cftmv6.png

De eerste wedstrijd tegen Ajax is geen schande om te verliezen, zeker met jongens als Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong, Klaas-Jan Huntelaar André Onana en Donny van de Beek in de basis. Telstar speelde heel verdedigend wat resulteerde in maar twee schoten voor Ajax, die beide op doel gingen en beide tot een doelpunt verzilverd werden.

De tweede wedstrijd eindigde we met negen man, waar we dus nog knap gelijk speelden tegen een team uit de hoogste Belgische competitie. De wedstrijd daarna tegen Braunschweig verloren we heel onterecht (elf schoten van ons, drie voor hun) maar daarna kwam er een reeks..

ACV, Excelsior, Iris Club Croix, UR Namen en zélfs OGC Nice werden verslagen, zonder enige tegengoal. Op naar de competitie. Eerste horde; Almere City!

Geplaatst

Toch mooi wat versterkingen kunnen te halen. In de breedte dus zeker alleen maar sterker geworden en dat uit zich ook in de voorbereiding. Toch een paar erg knappe resultaten gehaald. Ook met de omkadering ben je goed bezig. Davids en Kallström zijn toch niet de minste namen.

Geplaatst

Kim Källström, wat een eindbaas was dat in veel FM-versies! :D Maar dat terzijde. Je voorbereiding is logisch, met een prachtige afsluiter tegen Nice. Dat biedt hoop voor het startende seizoen!

Geplaatst

als je de lijn van de voorbereiding kan doortrekken dan ligt eredivisie misschien wel op de loer

Geplaatst
  • Auteur
Spoiler

Was zeker knap en totaal onverwachts. Het hielp natuurlijk wel dat Cyprien in de vijfde minuut rood kreeg, maar als nog.. Ik merk dat we wel heel goed bezig zijn, maar de blessures nekken me:

@delichris @komodo25 @Rossi @Marius @Titan @Koenbres @Kavinos @Dysproz

Waar de voorbereiding zo goed eindigde, met een klinkende 1-0 zege op Franse subtopper Nice, houden we gemengde gevoelens over aan de eerste vier wedstrijden van de Keuken Kampioen Divisie.

Wedstrijden.png.76ab0f879dc7a197806e384c81c12eaf.png

Laten we de wedstrijden even analyseren. De eerste twee wedstrijden, zowel tegen Almere City en FC Volendam, waren we vooraf redelijk gelijkwaardig. Echter speelde we beide teams van de mat en is het eigenlijk een schande dat de score niet hoger uitgevallen is. Ook de wedstrijd tegen Twente hadden we moeten winnen. Misschien is dat gek gezegd, aangezien Twente uiteraard een veel hogere begroting heeft dan Telstar, maar gezien het spelbeeld, het scoreverloop én het feit dat zowel Terell Ondaan én Adham el Idrissi (die dus in het veld kwam voor Ondaan) geblesseerd van het veld af gedragen moesten worden, hebben we hier precies alle pech die maar mogelijk was.

76396024_ScoreverloopTwente.png.edaeba9532663f2e9b16f2ef6554dfe4.png

Hierna volgde Dordrecht. De club die na drie wedstrijden met nul punten onderaan stond. Ook hier hadden wij de overhand, maar zonder 5 basisspelers, allen geblesseerd of niet fit, was het de thuisploeg die aan het langste eind trok.

Onze speler van de maand: Terell Ondaan. Ondanks zijn blessure heeft hij in drie wedstrijden het meest laten zien. Dit resulteerde in één goal en twee heerlijke assists.

Transfernieuws: Justin de Haas kwam vlak voor de transferdeadline nog over van AZ. De international van Nederland-onder 20 wordt voor een jaar gehuurd en zal voornamelijk voor de breedte erbij komen.

1811029194_DeHaas.thumb.png.70f0f29bdb0dd93c90a2aee601f00a15.png

Beker: In de eerste ronde van de KNVB beker krijgen we een uitwedstrijd in Doetinchem, tegen De Graafschap. De ultieme wraak voor de playoffs van vorig jaar, al zijn er op het moment heel veel spelers geblesseerd. 

Blessurelijst.thumb.png.76ca4d15cccedf789e999b5e074c88e4.png

Vier sleutelspelers (ook Brito, al staat er in roulatiesysteem) en een vaste invaller in Adham El Idrissi. Tel hierbij op dat dit de tweede blessure van Ondaan is, terwijl Wesley Zonneveld, Shaquill Sno, Rodney Lopes Cabral én Toine van Huizen alweer terug zijn.. Drie van de vier vleugelspelers (Ondaan, El Idrissi en Pedro) zijn geblesseerd dus zal ik september met een andere opstelling moeten komen. Ik ben benieuwd.

bewerkt door JesseTelstar

Geplaatst

Toch een sterk begin hoor. Tegen Twente incasseer je twee doelpunten pas heel erg laat dus dat had heel erg anders kunnen lopen en een stunt van formaat geweest. Blessures kunnen een domper zijn, maar ik vrees dat hier net ook een beetje de uitdaging ligt om dit te managen bij een kleine club.

Geplaatst

Zonde van de pot tegen Dordrecht, vooral na zo'n sterke start en een nipt verlies tegen Twente. De Graafschap kun je misschien hebben in de beker!

Geplaatst

Lastige club gezien de concurrentie in de regio op lange termijn. Ben benieuwd of je op lange termijn een stabiele Eredivisionist kunt worden!

Geplaatst

Interessante clubkeuze en je schrijfstijl is erg prettig. Je bent bovendien goed gestart met Telstar. De vele blessures zijn wel een klein smetje, train je niet te zwaar?