Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 58
  • Weergaven 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
4 uur geleden zei Wietjerr:

Goed begin!! Was het toevallig mogelijk om Sinkgraven aan te trekken, of had die bij jou al wel bijgetekend?

Ik heb het 3 keer geprobeerd bij hem, maar telkens vroeg hij net teveel salaris. Veel verder dan 5k per week kom ik niet. Heb overigens wel Sven van Beek kunnen halen voor 1 miljoen. Stond op de transferlijst bij mij, dus dat is een mooie versterking. Heb jij hem kunnen krijgen? 

Of speel je niet met Twente?

Geplaatst

Poeh, dat wordt toch flink versterken het komende jaar. Met het extra drukke schema zul je een brede selectie moeten hebben. Het liefst ook jongens met wat ervaring in de EL, al zal dat niet eenvoudig zijn. Voor nu al met al een prima seizoen gedraaid met een 11e plek en natuurlijk de fantastische bekerwinst! Ik ben benieuwd naar het volgende seizoen.  

Is Dick Proper nog haalbaar voor je? Prima talentje, voor weinig op te halen in het eerste seizoen. 

bewerkt door nasje92

Geplaatst

Een zeer verrassende bekerfinale, maar bovenal top dat je deze ook naar je toe hebt weten te trekken. Twente gaat wellicht sneller terug naar waar het ooit stond dan gedacht!

Geplaatst
  • Auteur

IMGL1464.thumb.jpg.149d55c51b0bbc32876402f7fd9ea663.jpg

Voorbereiding:

Spoiler

Voorbereiding.png.ecb27ce9a49594bc26a34c460adaea9e.png

Een prima voorbereiding. We gingen met de groep naar België en daar speelden wij maar liefst vier oefenwedstrijden. Helaas niet tegen hoogvliegers, maar we konden wel veel dingen uitproberen en jonge spelers uittesten. Na de voorbereiding is besloten om Godfried Roemeratoe door te schuiven naar het eerste, hij maakt nu officieel deel uit van het eerste team.

Ik ben erg tevreden met deze transferwindow. Er ging niemand van de eerste selectie weg(behalve de gehuurde spelers die teruggingen naar hun clubs natuurlijk) en ik kon wel investeren in de selectie. Daarnaast ben ik blij dat ik nu ook Nederlandse spelers heb kunnen halen.

Transfers in:

Spoiler

368489303_Transfersin.png.ac5380fa1149c2d607b6a26701652466.png

Kerk: Boere viel de tweede seizoenshelft zwaar tegen en met het vertrek van Ignatjev was er dringend behoefte aan nog een spits. Kerk zat bij AZ op de bank en is een bewegelijke spits.

Kammerbauer: Een echte degelijke Duitse rechtsback die bij Freiburg in de Bundesliga niet aan minuten kwam. Wil bij Twente zijn carrière nieuw leven inblazen. Heeft met 23 jaar een uitstekende leeftijd.

Diemers: Uitstekende middenvelder die de concurrentie met Espinosa, Brama, Olabe en Vuckic aan moet gaan. Was bij Fortuna een belangrijke schakel in het elftal.
Milic: 26-jarige linksback uit Kroatië die bij Anderlecht niet aan de bak kwam. Is onze nieuwe linksback en vertegenwoordigd wel waarde, i.t.t. Davidzada van vorig seizoen.
van Amersfoort: Na het vertrek van Pérez onze nieuwe nummer 10. Nederlandse jongen die bij Heerenveen ondergewaardeerd werd.

Zoeterbier: Jonge talentvolle keeper van FC Volendam, begint bij de beloften.
Koch: Degelijke centrale verdediger. Met alleen Bijen en Schenk als echte centrale verdedigers en Reith die er eventueel ook kan spelen en welkome verbreding van de achterste linie.
Olabe: Ted van Leeuwen is fan van de Spaanse markt en huurde voor mij deze 25-jarige middenvelder van Atletico Madrid. Is een kleine en venijnige speler, een type Smith.

John: Vleugelspeler uit onze eigen jeugd, komt in Portugal niet aan de bank maar is voor ons een uitstekende speler. Mag met Assaidi gaan strijden om de positie van linksbuiten.

Selectie:

Spoiler

Selectie.png.e54a1308dd2741d7638b057c08cd84b6.png

Opstelling:

Spoiler

Elftal.png.36b445e51e0e5b8b50b71a71f534cfab.png

Dit is mijn sterkste elftal. Achterin zijn Kammerbauer en Milic de vaste backs, op het middenveld heeft Olabe de strijd gewonnen van Diemers, Brama en Vuckic, John is een echte aanwinst op de vleugel en de Nederlandsers van Amersfoort en Kerk hebben samen een goede wisselwerking. Ik heb dit seizoen ook een sterke bank met onder andere Koch, Brama, Diemers, Assaidi en Boere.

Stand.png.eb8acfc8322fb21209c12aee7031fc03.png

Het was een hele drukke seizoenshelft met de competitie, beker en Europese wedstrijden. Na de winterstop blijven echter alleen de competitiewedstrijden over. Europees kwamen we net tekort en in de beker werd er vlak voor de winterstop pijnlijk verloren in Nijmegen. In de competitie gaat het echter keurig en staan we op een prima zesde plek. Doel voor de rest van het seizoen is nu de play-offs halen en die wil ik dan ook maar gelijk winnen.

Europese wedstrijden:

Spoiler

UEL.png.e8abd69efcea8e388c7c323106d56327.png

Sparta Praag uit: Een verdienstelijke start van de Europese campagne. Aitor volleerde ons na een uur tegen de verhouding in op 0-1, een paar minuten later werd het alweer 1-1. In de slotfase stonden we onder druk met onder meer een bal in de blessuretijd die via Drommel op de paal ging, maar we hielden stand.

Real Sociedad thuis: Sociedad draait niet goed in de Spaanse competitie (13e), alhoewel ze wel de eerste wedstrijd van Marseille wonnen. Ze kwamen gewoon met hun sterskte team opdraven, maar toch werden ze volledig afgebluft. Na ruim een half uur maakte Boere met een ongelofelijke klutsgoal de openingstreffer. Na 55 minuten werden we een handje geholpen door Illaramendi, die zijn tweede gele kaart pakte. Een paar minuten later gaf Boere de genadeklap door beheerst af te ronden na een steekpass van John. De winst zou daarna niet meer in gevaar komen tegen een onmachtig Sociedad. Boere heeft optimaal gebruik gemaakt van de blessure van Kerk.

Olympique Marseille thuis: Lange tijd stond het 1-1 maar 2 goals in de laatste tien minuten van Thauvin, die ook al de eerste Marseille goal had gemaakt, gaven de doorslag. Lange tijd boden we goed partij aan de Fransen maar hun individuele kwaliteit gaf de doorslag.

Marseille uit: Ook in deze uitwedstrijd hing het geluk aan onze kont. In de tweede helft raakte Marseille zowel de paal als de lat, maar gescoord werd er niet.

Sparta Praag thuis: De vleugelflitsers John en Aitor waren deze wedstrijd de grote helden, ze namen de gehele productie voor hun rekening. Een verdiende zege op een matig Sparta Praag.

Real Sociedad uit: Helaas geen Europese overwintering voor ons. We hadden aan een punt genoeg, maar Sociedad was beter en won terecht.

Reacties:

Spoiler

@Titan Dat is de bedoeling!

@delichris Volgens mij is dat beter draaien in de competitie aardig gelukt.

@Mordurette Ik denk dat ik een aardige transferwindow achter de rug heb.

@nasje92 Ik denk dat ik mijn selectie aardig op orde heb, Dick Proper heb ik nog nooit van gehoord haha.

@Makalakalane Goed idee inderdaad!

@Marius Gelukkig gaat het nu beter!

@True_Legend De problemen met screens zijn verholpen ;)

bewerkt door woutertwente

Geplaatst

Zeer mooi dat je zo veel Nederlanders hebt kunnen halen. En ze presteren ook meteen. Prima eerste seizoenshelft gezien het drukke schema met de Europese wedstrijden. Ook die vielen niet tegen als je ziet hoe dicht je bij kwalificatie stond. Als je deze lijn kan doortrekken zie ik je nog wel een plaatsje of twee stijgen in het klassement.

Geplaatst

Mooie, realistische transfers voor Twente! Dit is wel een team waarmee je je geen zorgen hoeft te maken tijdens je eerste jaar terug in de Eredivisie.

Geplaatst

Goede transfers gehaald en je voorbereiding was erg kort, maar succesvol. Je hebt de eerste seizoenshelft goed gespeeld en nu het doorzetten. Wel jammer dat je niet kon stunten in Europa.

Geplaatst

Mooi versterkingen gedaan! Leuk dat je Ola terug hebt kunnen huren. Wat was ie goed bij ons he! 

Jammer dat je net niet door kwam in Europa, maar 8 punten is niet gek in die poule.

Geplaatst
  • Auteur

IMGL1464.thumb.jpg.a0f9325deeff0d4bdbc008b6e84e0ddd.jpg

Ja hoor, we gaan weer Europa in! Volgend seizoen zal de campagne wel iets eerder beginnen omdat we het nu via play-offs gehaald hebben maar wat maakt het uit.  In de play-offs waren wij eerst overtuigend te sterk voor Groningen(thuis 3-0, uit 0-1) en tegen ADO volstond twee keer een minimale zege: 0-1 en 1-0. Dit mag gezien worden als een beloning voor het prima seizoen dat wij gedraaid hebben.

Stand.png.3f5670ef053c7da1a8f5e5055a34900f.png

We stromen volgend seizoen dus in de tweede kwalificatieronde in. Dat is weliswaar vroeg in het seizoen maar dat mag geen probleem zijn, normaal gesproken zijn wij veel sterker dan het team dat we dan zullen treffen. Het Europees avontuur gaat in ieder geval van start zonder Olabe, John en Koch. Vooral John wilden wij graag overnemen maar zijn club vraagt een te hoge transfersom. De andere twee huurlingen zijn denk ik te vervangen en vers bloed in de selectie kan geen kwaad. Wout Brama heeft aangegeven een punt te zetten achter zijn carrière. Hij kwam steeds minder aan spelen toe en het is mooi geweest voor hem. 

Statistieken:

Selectie.png.87b5ea03d71f029d47ffba070d92c505.png

Topscorer: Kerk – 13 goals
Assistenkoning: Espinosa – 10 assists
Vaakst MOTM: Espinosa en Aitor – 4 keer
Kaartenpakker: Aitor en Kammerbauer – 4 keer geel
Speler van het Jaar: 1. Bijen

2. Milic

3. Espinosa

Reacties:

Geplaatst

Keurige zesde plaats! Hier kan je zeker op verder bouwen. Kwalificeren voor de eigenlijke EL kan misschien wat moeilijker worden, afhankelijk van de loting, maar je zal sowieso wel een paar leuke wedstrijden voor de kiezen krijgen.

Geplaatst

Knappe resultaten en gezien de statistieken is het echt een teamprestatie geweest! De spelers die je hebt binnengehaald, hebben eveneens goed gepresteerd.

Geplaatst
  • Auteur

IMGL1464.thumb.jpg.1e9d0ada9fa8c00e743a1342f91091e6.jpg

Na het prima vorige seizoen beginnen we vol goede moed aan de nieuwe campagne. Doel is om de groepsfase van de Europa League te halen - alhoewel dat lastig gaat worden - Europees voetbal te halen via de competitie en zover mogelijk komen in de beker.

Transfers:

Spoiler

1631420300_Transfersuit.png.401b4da9faa6eb5c21f1301b833cb3ac.png

Twee van onze sterkhouders kregen de kans op een mooie buitenlandse transfer voor aardige bedragen. Hou je ze dan tegen wil in dank hier of gun je ze een vervolgstap? Ik heb gekozen voor het laatste en dus moeten wij het doen zonder Drommel en Espinosa. Drommel ging voor een kleine 6 miljoen naar Vilarreal, Udinese betaalde nog eens twee miljoen daarbij op voor Espinosa. Daarnaast betaalde NEC ook nog eens 4 miljoen euro voor Tom Boere die bij ons steeds meer op een zijspoor aan het belanden was. Daardoor hebben wij met deze drie transfers bijna 18 miljoen euro opgehaald! Hiervan werd slechts 6 miljoen geherinvesteerd, we hebben dus een positieve transferbalans van 12 miljoen euro. Dat is ook wat ik wil met Twente, een springplank zijn voor de stap naar de grote competities en elk jaar spelers ontwikkelen om ze met winst te kunnen doorverkopen. Tenslotte vertrokken ook drie bankzitters. Brondeel wilde zijn contract niet verlengen(begrijpelijk als je tweede keeper bent) en vertrok naar AS Trencin. Daarnaast wilden Saksela en Vuckic meer minuten maken dus zijn zij verhuurd aan clubs uit hun thuislanden, respectievelijk HJK Helsinki en NK Aluminiji.

1735655842_Transfersin.png.07ef0e7d89cfa63e76fc8d529cb3f8cf.png

Naast het vertrek van deze spelers stond dus ook het aantrekken van nieuwe spelers. Een blik op onze aanwinsten:

Avdijaj: Dit is een gok die we nemen. Avdijai heeft bij Willem II laten zien dat hij absoluut kwaliteiten heeft, maar hij is ook een grillige speler en nogal een heethoofd. Ik hoop bij hem de juiste snaar te raken en hem aan het voetballen te krijgen. Gehaald voor de vleugels maar kan ook op 10 en als valse spits uit de voeten.

Seuntjes: Wilde ik al eerder halen maar koos toen voor een huurperiode bij Groningen. Nu wilde hij wel overkomen en gaat spelen als nummer 10. Heeft een goede wisselwerking met spits Kerk.

Roef: Na het vertrek van Drommel op de laatste dag van de transferwindow moest er snel een vervangen komen. Roef zat bij Leuven op de bank maar heeft met zijn 27 jaar al de nodige ervaring. Kan zich bij ons weer in de kijker spelen.

Gudmundsson: Jonge talentvolle vleugelspeler uit IJsland. Gaat zich bij ons door ontwikkelen en een mooie transfer maken, daar ben ik van overtuigd. Grappig dat ook hij van AZ komt. Veel spelers die bij AZ niet aan de bak komen leven op bij ons: Kerk, Gudmundsson, Letschert, Sinkgraven.

Sinkgraven: Multifunctionele speler, kan zowel achterin als op het middenveld spelen. Verder hetzelfde verhaal als Gudmundsson.

Varela: Dit is er weer één uit het Spaans netwerk van Ted hoor. Spaanse verdediger van 26 uit de jeugd van Betis, speelde de afgelopen twee jaar op het derde niveau van Spanje. Slechts een kleine investering dus durf het gokje wel te nemen. Echte linksback die veel mee opkomt.

Nijhuis: Na het vertrek van Brondeel waren wij op zoek naar een nieuwe stand-in. Nijhuis zijn contract bij Utrecht werd niet verlengd en dus konden wij hem oppikken.

Van de Streek: Zijn buitenlandse avontuur werd niet wat hij hoopte en dus wilde hij op huurbasis minuten maken in Nederland. Daar maakte wij gretig gebruik van want ook deze speler is multi-inzetbaar.

Letschert: Een echte verdediger, kwam bij AZ niet aan de bak. Mocht helaas alleen weg op huurbasis.

Europa:

Spoiler

Europa.png.e1dad17f5f26aa8e627ed18def9352cf.png

Een echte voorbereiding hebben we niet gehad, we speelden slechts 1 oefenwedstrijd die werd gewonnen van Volendam(3-1). Dit komt vanwege de Europese campagne. Helaas is het ons niet gelukt om de groepsfase te bereiken, de loting zat nou niet bepaald mee. Tegen het IJslandse Valur hadden we al best veel moeite, vooral in de uitwedstrijd speelden we dramatisch en verloren we zelfs. Een ronde later troffen we het taaie Cluj uit Roemenië. Gelukkig speelden we die wedstrijden beter en dus was er slechts één ronde te gaan. Helaas werden wij bij de loting gekoppeld aan Sevilla en die waren toch een maatje te groot voor ons, alhoewel we nog best aardig stand hielden. Helaas geen groepsfase in Europa dit jaar, volgend jaar dan maar weer!

Selectie:

Spoiler

Selectie.png.210f08dac3c3108ab50efd1f17793e3e.png

opstelling.png.b04be704255a84db2ae09bca0bf6bcf3.png

Ten opzichte van vorig jaar staat er toch een heel nieuw elftal. Roef heeft de plaats onder de lat overgenomen van Drommel en in de defensie zijn Varela en Letschert nieuwe namen. Schenk en Milic zijn hiervan het slachtoffer geworden. Op het middenveld zien we ipv 2 Spanjaarden(Espinosa en Olabe) nu twee Hollandse jongens, aankoop Sinkgraven en Diemers, die zich vorig jaar al profileerde. Gudmundsson maakt een goede indruk op de flank en Seuntjes krijgt vooralsnog de voorkeur boven van de Streek op 10. Waar de winst nu vooral zit is bij de bank. We hebben echt een sterke bank met Nijhuis, Schenk, Milic, Avdijaj, Reith, Assaidi, van Amersfoort en van de Streek. Zeker als we straks weer Europees willen gaan meedoen moet je met dat drukke schema een goede bank hebben. Ik denk dat ik die nu heb en dat niks ons in de weg staat om ook dit jaar weer Europees voetbal te halen.

Het seizoen:

Spoiler

Stand.png.a454897096bd0d13a654bb640ac19919.png

Over dit jaar wil ik het niet te lang hebben, wat was dit een vreselijk tegenvallend seizoen. De bekerwinst vergoedt natuurlijk alles(we waren een reuzendoder en schakelden Feyenoord en PSV uit in onze eigen Veste) want we gaan gewoon weer Europa in, maar de competitie was een drama. De verdediging stond goed maar voorin was het een drama. Veel aankopen vielen toch een beetje tegen en aanvallend konden we totaal geen potten breken. We kregen maar 28 goals tegen, echter scoorden wij er maar 22(!), het laagste aantal van de hele competitie. We misten toch een echte goalgetter, Seuntjens en Kerk zijn toch meer valse nummer negens. Een goalgetter staat dus zeker op het lijstje voor deze zomer. Het is een wonder dat we met zo weinig goals nog zo hoog zijn geëindigd. Volgend seizoen kunnen we het aanvallend alleen maar beter doen.

Wie ik graag nog even wil benoemen is Francisco Varela. Die dekselse Ted had het toch weer uitstekende gezien. Deze Varela is echt een held, in zijn eerste jaar wordt hij gelijk door de supporters verkozen tot Speler van het Jaar. Hij gaf dit jaar zes assists en 9x werd hij Man of the Match, echt heel bijzonder voor een linksback die van het derde Spaanse niveau komt. Hij werd gehaald voor slechts een ton, ik verwacht dat hij zeker meer gaat opleveren. Varela is een held!

Statistieken:

Spoiler

Stats.png.79793064ff9a0a358cf296905e8995e4.png

Speler van het Jaar: 1. Varela

2. Letschert

3. Kammerbauer

Topscorer: Kerk – 12 goals
Assistenkoning: Varela – 6 assists

Vaakst MOTM: Varela – 9 keer(!)
Kaartenpakker: Seuntjens – 4 keer geel

Reacties:

bewerkt door woutertwente

Geplaatst

Ai, dit is inderdaad wel een tegenvallend seizoen geweest. Met 22 gescoorde goals, lijkt het binnenhalen wat een echte goalgetter een must, aangezien dat de topscorer waarschijnlijk nog meer heeft gescoord dan je hele team bij elkaar. 

Verdedigend staat het daarentegen wel heel aardig. Hopelijk wordt het volgende seizoen succesvoller!

Geplaatst

Je had nochtans een paar leuke namen aangetrokken met onder meer Roef, Sinkgraven en Gudmundsson maar al bij al toch wat tegenvallend. Die nederlaag tegen Valur zo vroeg in het seizoen was misschien al een waarschuwing, al was het missen van de EL natuurlijk volstrekt normaal als je Sevilla loot. Maar na de 6e plaats van vorig seizoen is dit toch een grijs seizoen, al maakt de beker dan weer veel goed.

Geplaatst

Het ene seizoen zit het mee, het andere seizoen zit het tegen. Een zware start met die Europese wedstrijden kan flinke invloed hebben op de rest van het seizoen, gezien de beperkte voorbereidingstijd. Deze tijd ga je voor het komende seizoen wel hebben.