Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
  • Auteur

exfWfpn.png.120bf1df808631893831a30bb0f04d46.png

Na de presentatie was het tijd voor het echte werk. We startten met de trainingen en planden een aantal oefenwedstrijden in. We begonnen met een wedstrijd tegen het tweede, met daarop volgend ruim twee weken vol gas trainen en de selectie doorlichten. Eind juni begonnen wij met een reeks oefenwedstrijden om ons voor te bereiden op onze Europese kwalificatiewedstrijden. 

De Voorbereiding

Zoals gezegd begonnen we tegen het tweede. Binnen een dag een selectie aan jouw tactiek laten wennen dat gaat niet. Hierdoor eindigde het in een acceptabele 1-1. Daarna volgen Stal Wola (POL), Jakubcovie (CZC), FK Voždovac (SRB), Karpaty Lviv (UKR) en als afsluiter kwam het Franse Saint-Étienne bij ons op bezoek.

De spelers leken goed op elkaar ingespeeld en geen enkele van deze vijf wedstrijden werd verloren. Er werden ruime overwinningen geboekt met als uitschieter de 5-1 op Saint-Étienne. Als deze vorm kan worden meegenomen naar de EL en de competitie, kunnen we nog eens leuke dingen laten zien.

voorbereiding.png.c1e790f76c279d16a4ef22aa01a03924.png

Het team

Transfer, selectie en tactiek

We beginnen met de transfers. De huidige basis was sterk genoeg, alleen de back-ups waren er niet óf waren erg matig. Door het transferbudget om te zetten naar salarisbudget, konden er wat meer spelers gehaald worden om de gaten in de selectie op te vullen Wij gingen op zoek naar een rechtsback, een flankspeler, een centralemiddenvelder die ook op "10" kan spelen en een spits. Deze werden uiteindelijk gevonden in Jan ZlaticEugene Nemtinov, Luka Vujanovic en Aymen Souda

Ook kregen wij drie spelers op proef aangeboden door hun zaakwaarnemer. Van deze drie is besloten Tamás Tajti en Alex Djordjevic vast te leggen. Tajti is een gok, maar met zijn ingeschaalde potentie behoort hij tot de betere spelers uit de jeugd. Djordjevic kan zo aansluiten bij het eerste, maar dat kan pas in 2020, hij traint wel mee.

Dan de vertrekkende spelers. Mohl was oud en niet nodig, toch nog een klein bedrag voor kunnen incasseren. Diallo mag elders minuten maken in de hoop dat hij zich ontwikkelt.

Hiermee was onze transferperiode ten einde, hoewel buitenkansjes altijd welkom zijn.

transfer1.thumb.png.105df6e5ba28bb0a7d165c9e5f006a1d.png

Dan komen we bij de complete selectie. Het is voor dit niveau een redelijk team, maar of het Europees ergens toe in staat is dat moet nog blijken. Het valt op dat de jongste spelers "al" 21 zijn. De aangetrokken Tajti is nog lang niet goed genoeg, evenals andere -19 spelers. In ons tweede elftal loopt niks rond. De linksback positie lijkt onderbezet, maar ik heb nog drie spelers die daar eventueel kunnen spelen. Negen van de tien buitenlandse plaatsen zijn ingenomen, met de hoop de laatst op te vullen dmv een buitenkansje op de transfermarkt. Zo niet blijft de selectie zoals die nu is. 

selectie.png.aedf1e96e664b10cdd52f84f2b0e15d0.png

Met deze selectie is besloten te gaan spelen in een 4-4-1-1 systeem. In de voorbereiding liep het prima, dus we gaan erop verder borduren.

opstelling.png.cb06031483eb23e4f07a3cf988f0028f.png

Europa League

Voordat wij aan de competitie beginnen, moeten wij eerst spelen in de 1e kwalificatieronde van de Europa League. Tegen wie wij moeten aantreden zie je hieronder. Hoe dat gegaan is zie je in de volgende update.

el1.png.9cf742a833e953772986d5c76c024364.png

Mentions

@Makalakalane @Marius @Titan @Bramvinos @komodo25 @Dysproz @Mordurette @delichris @Minitolluz @True_Legend @FM_Lesly @Darkcrusader

Bedankt voor de reacties. Ikzelf was ook niet echt bekend met deze club, maar vanwege contacten die ik daar nu heb ben ik de club het laatste jaar best intensief gaan volgen. Ze hebben vooral in de jaren '70 het nationale voetbal in Hongarije gedomineerd. Ik hoop deze tijden terug te brengen en uiteindelijk Ferencváros voorbij te gaan als meest succesvolste Hongaarse club.

Op een of andere manier pakte hij de tags niet meer na delichris. Ik ga straks kijken of het werkt als ik de post bewerk. Na edit werken ze wel.

Tips etc zijn welkom.

Edit: Screens Tajti en Djordjevic goed gezet.

bewerkt door Rossi

• Antwoorden 399
  • Weergaven 8k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Schoenmaker
    Schoenmaker

Dank aan @Richarð.   Vandaag is het zo ver. Ik word 's ochtends opgehaald bij mijn hotel en na een ritje van 25 minuten kom ik aan op bestemming. Deze bestemming is het Megyeri út (beter bek

• Het blijft spannend bovenin . Jammer van die nederlaag maar verwacht dat Videoton ook nog wel punten gaat morsen . Prima speler aangetrokken . Merk wel dat je vooral buitenlanders aantrekt . Al kan ik

• Schoenmaker
    Schoenmaker

Het einde van de korte vakantie was in zicht en de eerste trainingen en oefenwedstrijden werden ingepland. We zullen maar vier oefenduels spelen omdat begin juli de kwalificatie voor de Champions Leag

Geplaatst

De voorbereiding is moeilijk in te schatten, al is die overwinning tegen Saint-Etienne wel een erg mooie opsteker. Mooi om te zien dat je ook zo veel scoort met een behoorlijk verdedigend ingestelde opstelling, al moet je misschien de rol van die rechtermiddenvelder aanpassen naar een rol die hem beter ligt?

Geplaatst

je hebt een selectie met veel potentie. Ben zelf niet zo'n voorstander van een verdedigende opstelling, maar als het voor jou werkt moet je het zeker doen ik zou alleen wat sleutelen aan de rollen van een aantal spelers om ze wat beter tot hun recht te laten komen.

Geplaatst

De spelersgroep lijkt toch mee te kunnen in de top van het Hongaarse voetbal. Gezien de voorbereiding is het een wijselijk besluit om aan je formatie vast te houden en te bekijken hoe het tijdens de eerste wedstrijden gaat lopen.

Geplaatst

Je selectie ziet er sterk uit. De voorbereiding is goed en zeker die 5-1 tegen Saint Etienne is natuurlijk lekker, begrijpelijk dat je de tactiek blijft houden na deze resultaten

Geplaatst

Prima selectie man, ben echt zeer benieuwd hoe je gaat presteren. De voorbereiding was zeer goed!

Geplaatst

Mooie selectie en idem update. Ben benieuwd of je het tegen Trencin beter weet af te brengen dan Feyenoord. 

Geplaatst
  • Auteur

exfWfpn.png.a6fd769aaddf60a54f4c8a9afdca32ed.png

Eindelijk was het zo ver, tijd voor het echte werk. Ik mocht het team voor de eerste keer gaan leiden tijdens een officiële wedstrijd. Er stond eerst een tweeluik met AS Trenčín op het programma. Vooraf werden wij door de media gezien als de lichte underdog. Zelf geloofde ik wel dat wij, deze ronde konden overleven. We begonnen met een thuiswedstrijd en hier moest de eerste slag geslagen worden.

Europa League

Wij kwamen in de eerste ronde tegen de club van Tscheu la Ling sterk uit de startblokken. Dat resulteerde in snelle 1-0 van Souda, een heerlijke binnenkomer bij zijn nieuwe club. Helaas bracht Sleegers de beoekers op gelijke hoogte. Dat motiveerde ons juist en vanaf dat moment waren wij de bovenliggende partij. Binnen het half uur maakten we de 2-1. Na had Trenčín niks meer in te brengen en liepen wij simpel uit naar 4-1. Een zeer goede uitgangspositie in de return.

ujpest1.png.623fb948e87cb4e19790fcab2cd15a38.png

De returnwedstrijd was éénrichtingsverkeer. Trenčín was veroordeeld tot het tegenhouden van onze aanvallen. Dit deden zij goed. Ondanks dat we veel schoten kregen, wisten we geen échte kansen te creëren. In de tweede helft was het weer Souda die voor ons de ban brak. Door deze goal en de onmacht van Trenčín wisten we dat we door waren naar de volgende ronde. In de slotminuut werd het dankzij een penalty nog 0-2.

w2.png.df9980cd518d86f16521efb20313f8ed.png

Dit was een fantastisch resultaat voor de club. We werden als underdog beschouwd maar hebben menigeen kunnen verrassen. Ook bleek onze tactiek goed te werken en waren we ondanks een "defensieve" in- en opstelling toch twee keer de bovenliggende partij. Erg makkelijk geplaatst voor de volgende ronde en dus onze Europese doelstelling behaald; het behalen van de tweede kwalificatieronde.

Een dag na de returnwedstrijd volgde de loting. Ik hoopte op een tegenstander zoals Trenčín, zodat wij vanuit de underdogpositie ons gang konden gaan. Het werd echter een tegenstander waar ik nog nooit van gehoord had, het Letse Riga FC. Wegens het feit dat onderschatting van dit soort tegenstanders altijd op de loer ligt, besloten wij hen uiterst serieus te nemen en ons ook te houden aan de inmiddels vertrouwde tactiek.

loting.png.cc35578d3d98c13be41eba30c362915a.png

Competitie en beker

Na deze opening staan we aan de vooravond van de seizoensopening. Echter zullen jullie nog even moeten wachten en volgt een update hiervan morgen. Hieronder zie je welke kans ons wordt gegeven om het kampioenschap binnen te halen. Ook is er geloot voor de eerste ronde van de nationale beker, Magyar Kupa.

quoteringen.png.d19cf57ff843fe72a32e1d3553de82fb.png

Wij gelden als een outsider voor de titel

lotingbeker.png.23de77725e99d3640a8ad9249fd7bc61.png

Deze loting mag geen problemen geven

Mentions

@Marius @Darkcrusader @Titan @Minitolluz @FM_Lesly @delichris @Chimpa @komodo25 @Mordurette

Omdat wij eerst Europees speelden besloot ik te beginnen met deze tactiek/opstelling. Ik heb ook nog mijn 4-2-3-1 van San Marino achter de hand en een waar ik nog mee testte dus niet zeker weet of die werkt, 4-3-2-1. Maar zolang het goed blijft gaan dan houd ik even aan deze vast. Ben wel aan het uitproberen met wat andere rollen. Trencin werd er in ieder geval mee overklast.

Dat Servische talent ziet er inderdaad goed uit, lijkt al dicht tegen de basis aan te zitten maar nog even wachten. Alleen zijn doorzettingsvermogen is erg laag.

Morgen in de update, de eerste reeks competitie wedstrijden. Gezien het overvolle programma in augustus heb ik die maand in twee gesplitst.

Bedankt allen voor jullie reacties.

bewerkt door Rossi

Geplaatst

De Slowaken vrij eenvoudig aan de kant gezet, al was het nog wel even slikken toen Sleegers de gelijkmaker scoorde, denk ik... Met Riga FC heb je een makkelijke loting en ik mag er vanuit gaan dat die ook wel gewonnen gaat worden.

Geplaatst

Overtuigende kwalificatie tegen Trencin. Met Riga tref je nu toch echt wel een kleinere tegenstander waardoor je eigenlijk toch wel verplicht bent om nog een ronde door te gaan.

Geplaatst

Knap dat je Trencin zo overtuigend aan de kant hebt gezet. Riga zal een haalbare kaart zijn, maar het is inderdaad altijd uitkijken voor onderschatting. Toch schat ik het Hongaarse voetbal hoger in dan het Baltische. 

Geplaatst

Knap om Trencin gemakkelijk uit te schakelen . Al lijken die op FM een stuk zwakker dan in het echt heb ik het idee . Riga zou normaal gesproken ook te pakken moeten zijn 

Geplaatst

Je staat nu dus al hoger aangeschreven dan Feyenoord na deze overwinningen op Trencin! Riga mag nu ook geen problemen meer opleveren eigenlijk. 

Geplaatst

Door @True_Legend z'n mention toch nog eens het forum bezocht en de titel uiteraard... Leuk om te zien dat een Hongaarse ploeg aan bod komt... Een ploeg die door z'n kleuren alleen al nooit op m'n persoonlijke interesse zal moeten rekenen:classic_biggrin: 

Ik ben wel benieuwd hoe je het zal doen! Nagy en Zsoter zijn zeker goede Hongaarse spelers.

De zin om zelf weer een novelle te maken van m'n carrière in Hongarije komt zowaar weer aan de oppervlakte...

bewerkt door prinz poldi

Geplaatst
  • Auteur

exfWfpn.png.1a05d3923f88d1578856466fdd656062.png

Na een prima eerste kwalificatieronde in de Europa League is het eindelijk tijd voor het begin van de nationale competitie. Voor jullie informatie, de competitie bestaat uit 33 wedstrijden (drie keer tegen elkaar). Uiteraard hoopten wij dat we het goede spel mee konden nemen en ons daarmee een goede competitiestart te verschaffen. Eind juli openden wij met een uitwedstrijd tegen Budapest Honvéd. Daarmee stond meteen onze eerste derby op het programma. Weliswaar niet zo groot als tegen Ferencváros, maar toch, een plaatselijke derby zorgt altijd voor meer sfeer en passie.

OTP Bank Liga

Zoals gezegd begonnen wij dus tegen Honvéd. Wij namen inderdaad ons goede spel mee, maar we misten teveel kansen. Dat kan natuurlijk een keer gebeuren en gezien het pas de eerste wedstrijd is, is er nog niks aan de hand. De drie volgende wedstrijden zijn wij ook heer en meester op et veld. Dit weten wij ook te bevestigen door drie ruime overwinningen te boeken. De vijfde wedstrijd was een lastige, met name door een aantal blessures konden wij niet met de sterkte opstelling spelen. Daarnaast stond Puskás Akadémia goed georganiseerd en deed niet onder voor ons. Een gelijkopgaande wedstrijd eindigde helaas in een 0-1 nederlaag. De laatste wedstrijd van augustus was tegen tongbreker Szombathelyi Haladás. Hier haalden wij onze revanche van de vorige wedstrijd, 4-0.

Juli

w1.png.f922ce7bf1f16e6c7e68fb30fcf08702.png

wedsdtrijd2.png.1a69eb3c3611d139db93eff9004b1c0d.png

Augustus

wedstrijd3.png.69fbb5b14c854dc6cddd3230764a82a8.png

wedstrijd4.png.5d3a6e687c291a94ceb04472b0b67f9e.png

wedstrijd5.png.df86479af3ec4b16d18b320a0dd2855f.png

wedstrijd6.png.dca313d697eec02ca0c85d1bf79b274a.png

Tussenstand

Na de maand augutus bevonden wij ons op een netter tweede plaats. We waren sterker begonnen dan ikzelf vooraf had verwacht. Zonde van het puntverlies tegen Puskas en Honved want dat kost ons wel de eerste plaats, aangezien wij zelf van de huidige nummer één hebben gewonnen. Al met al een prima start. September wordt een spannende maand met wedstrijden tegen Paksi, Debrecen en Videoton.

stand.thumb.png.1572102410ca9813d9680240a8a9d283.png

Mentions

@Mordurette @Darkcrusader @FM_Lesly @Marius @delichris @Titan @komodo25 @Minitolluz @prinz poldi @Kavinos

Aller eerst bedankt voor jullie reacties. Zsoter en Nagy zijn goede spelers. Mijn tactiek blijkt tot nu toe te werken waardoor Nagy op MR blijft. Ik ben bezig om een goede tactiek erin te brengen met 2 AMC zodat beide op hun beste positie kunnen spelen.

Nationaal loopt het ook wel goed, maar we krijgen nog een paar goede ploegen.  Hoe het tegen Riga is afgelopen zien jullie morgen!

Geplaatst

Verrassende koploper hoor. Verder prima resultaten al komen de echte topclubs nog natuurlijk. Nagy is een prima speler. Heb hem zelf bij de degradatie van ujpest weten te halen. Bin kisvarda speelt ook ook prima middenvelder 

Geplaatst

Mooie start, Mezökövesdi zijn natuurlijk ook geen blijvers helemaal bovenin. De traditionele toppers Videoton en Ferencvaros zal je achter je moeten houden!

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk