Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
  • Auteur

exfWfpn.png.31457741a859b441290b0bddeee6e085.png

September was een goede maand waarin we de koppositie overnamen van Mezőkövesdi.  Een duel met hun stond in oktober weer op de planning, maar eerst waren er twee wedstrijden tegen Diósgyőri en Ferencváros. Als laatste werd de tweede ronde van de beker gespeeld tegen RKSK.

OTP Bank Liga

Om de koppositie niet direct weer te verliezen moesten er punten gepakt worden tegen laagvlieger Diósgyőri. Zij hadden totaal niks in te brengen en met rust stond de eindstad al op het scorebord, 4-0. Hierna volgde de eerste Budapest Derby van het seizoen. De wedstrijd tegen Ferencváros was een wedstrijd die alles had. Binnen het half uur stond het 2-2, de bezoekers kwamen tot twee keer toe snel terug op gelijke hoogte. Daarna golfde het spel op en neer maar tot echte kansen leidde dat niet. Tot tien minuten voor tijd Zsótér de ban brak en voor de 3-2 tekende. Vlak daarna viel de 4-2 door gaten achterin bij Ferencváros en zodoende was de wedstrijd gespeeld. Dan volgde nog de wedstrijd tegen Mezőkövesdi. Zij bewezen waarom zij bovenin meedraaiden en wij hadden het er lastig. We kwamen zelf op een 2-0 achterstand. Gelukkig toonden we veerkracht en kwamen we snel terug naar 2-1. Tien minuten voor tijd tekende Nagy met de 2-2 voor de eindstand.

w1.png.05e028f8ddc7ee6b3572063741cc9d39.png

w2.png.52a47c299040d891332ca27950953f85.png

w3.png.2294cff0c70a7412a6058260f49760fe.png

Tussenstand

Ondanks dat Mezőkövesdi tegen mij sterk voor de dag kwam, verloren zij meer terrein deze maand. Onze voorsprong betrof al zeven punten. Onze overwinning op Ferencváros bleek erg belangrijk, zij namen wel de tweede plaats over, maar onze voorsprong op hun groeide van drie naar vier punten. Videoton lijkt zich te herpakken en klom naar plek vier.

stand.thumb.png.0f8fac713746435ef3a8be9bbe8dc7ae.png

Magyar Kupa

Als laatste stond het bekerduel met RKSK op het programma. Een prima loting aangezien zij bivakkeren in de middenmoot van de derde divisie. Geen enkele reden om te verliezen dus. Door wat nonchalance wisten wij de score pas te openen vlak door rust, dmv een penalty. Vlak na rust maakten we de 0-2 en toen was het duel gespeeld. In blessuretijd maakte Souda er nog 0-3 van. We hadden het geluk van de loting aan ons zijde. Weer werden we aan een derde divisionist gekoppeld. Deze keer BKV Előre.

w4.png.edec49b9d8ca9f008cba23797ea77150.png

loting3er.png.83750377e681f4fb7a36fe274ad3a2d7.png

Mentions

@FM_Lesly @Jarich. @Marius @komodo25 @Minitolluz @Mordurette @Darkcrusader @Titan

Bedankt voor de reacties. Nationaal gaat het meer dan prima. We hebben nu een kleine voorsprong op de nummer twee. Ik hoop dat we dit kunnen volhouden.

Volgende update is november én december.

• Antwoorden 399
  • Weergaven 8k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Schoenmaker
    Schoenmaker

Dank aan @Richarð.   Vandaag is het zo ver. Ik word 's ochtends opgehaald bij mijn hotel en na een ritje van 25 minuten kom ik aan op bestemming. Deze bestemming is het Megyeri út (beter bek

• Het blijft spannend bovenin . Jammer van die nederlaag maar verwacht dat Videoton ook nog wel punten gaat morsen . Prima speler aangetrokken . Merk wel dat je vooral buitenlanders aantrekt . Al kan ik

• Schoenmaker
    Schoenmaker

Het einde van de korte vakantie was in zicht en de eerste trainingen en oefenwedstrijden werden ingepland. We zullen maar vier oefenduels spelen omdat begin juli de kwalificatie voor de Champions Leag

Geplaatst

Keurig vier punten los van Ferencvaros, ze kwamen twee keer goed terug van een achterstand tegen je. Maar in de slotfase toch keurig de volledige buit gepakt!

Geplaatst

Nu kun je zeker een verliespartij hebben, waardoor er wellicht minder druk staat op een directe ontmoeting met Ferenc. In de beker loopt het tot dusver lekker. Is die financieel nog aantrekkelijk in Hongarije?

Geplaatst

Goed bij schot in ieder geval. Je komt al wat los in het klassement zelfs.

Geplaatst

4 puntjes los en Dior de 4-2 overwinning al direct een signaal afgegeven aan Ferencvaros! Gaat goed

Geplaatst
  • Auteur

De slag tegen Ferencváros kon zomaar eens heel belangrijk zijn in de titelstrijd. Wij wilden de winterstop graag ingaan als koploper. Normaal gesproken zou nu verslag gedaan worden van november, maar vanwege een storing bij onze data-analyse ging er wat mis met het weergeven van de juiste competitiestand. Vandaar wordt er besloten om hierin ook december mee te nemen, vandaar een iets wat grotere update.

OTP Bank Liga

In november speelden wij drie competitieduels. Eigenlijk was geen een tegenstander opgewassen tegen ons en wij boekten drie overwinningen, 5-0, 1-3 en nogmaals 5-0. Alleen de tweede wedstrijd tegen MTK moest er even omgeschakeld worden. We kwamen tegen de verhoudingen in op een 1-0 achterstand, die we gelukkig voor rust nog weg poetsten. Uiteindelijk liepen we in de tweede helft uit naar 1-3.

November

w1.png.50fc928730958ed453121f1cc8833daa.png

w2.png.7f827b5c5ff0c299d98508f346f609b5.png

w3.png.f0ec897733193b6f7adc8450ca05675b.png

December was een lastige maand, niet zozeer qua tegenstanders, maar meer vanwege kleine onrust in de kleedkamer. Bepaalde spelers vonden zichzelf beter dan mijn jongens in de basis. Aangezien ik niet een winnend team ga aanpassen, wees ik de zeurende spelers op het feit dat zij terecht op de bank zaten. Een aantal kon hierin mee, een klein deel niet. We boekten nog wel een overwinnen op Puskás, maar daarna werkte het geklaag door op het veld. We kwamen niet verder dan twee gelijke spelen tegen een middenmotor en een degradatiekandidaat.

December

w1.png.9ac6f024ef2012b0a1c182077ffb62df.png

w2.png.910678bee3e627f558be6415486c34eb.png

w3.png.ee9943de0c41b5b5519c13d6b948aab7.png

Tussenstand

Ondanks de dat we de twee laatste wedstrijden gelijkspeelden, wisten het gat met Ferencváros met één punt te vergroten. Videoton bleef op de vierde plaats en lijkt niet echt meer aan te haken. Verrassend is de sterke periode van Honvéd, zij klommen naar plaats vier en liepen zelf een puntje op ons in.

stand.thumb.png.b20d632a12fe79dcbbb3b821cd170e51.png

Magyar Kupa

De bekerwedstrijd tegen BKV Előre was een mooi moment om wat wisselspelers speeltijd te geven. Vooral in december was er wat geklaag van spelers dat zij te weinig speelden en dat had invloed op de prestaties (gelijke spelen). We gaven hen een kans in dit bekerduel, maar sommigen eisen meer en sturen aan op een vertrek. Dat zal in de winterstop allemaal geanalyseerd worden. 

De derdeklasser Előre bleek ook voor de b-ploeg geen partij. Simpel werd er gewonnen en bij rust stond de 0-3 eindstand al op het bord. Volgende ronde ziet er weer makkelijk uit.

b1.png.7e5a349ec00d67ba65f6624bbbbcc06d.png

loting4er.png.629b7c70bdc9e08a12e2793d6d2dd770.png

Ander nieuws

In deze periode was er ook nog ander nieuws. Bij mijn aantreden was er een speler al geblesseerd en in totaal is hij er ruim acht maanden uitgeweest. Door zijn terugkeer kunnen wij Krisztián Simon zien als onze eerste winterse "versterking". Bij zijn rentree wist hij trouwens direct het net te vinden, dit was in de bekerwedstrijd.

Ook op persoonlijk vlak was er een succesje. Mijn onervarenheid als trainer is al vergeten door de goede prestaties. Vanwege deze prestaties kreeg ik van de club een nieuw contract tot medio 2020.

contract.png.7e75211211d353b98ba7d7b4721df744.png

Mentions

@FM_Lesly @Mordurette @Marius @komodo25 @Kavinos @Darkcrusader @Minitolluz

Bedankt voor jullie reacties. Zsoter is inderdaad bezig aan een wereldseizoen, volgende update ga ik daar wat meer op in. We hebben een goede uitgangspositie voor de tweede seizoenshelft, waar ik eigenlijk met Ferencváros moet bepalen wie kampioen wordt. Honvéd zie ik het niet vasthouden en Videoton zie ik niet aanhaken.

@Titan In de nationale beker valt weinig eer te behalen. Ja je plaatst je voor Europees voetbal en je sleept een prijs binnen. Maar financieel is het maar iets van €18k wat je als winnaar mag bijschrijven. De verliezer krijgt geloof de helft. Andere rondes leveren niets op. Hier zal ik ook met mijn B-elftal spelen tot ik echt de finale kan bereiken. Als ik hem kán winnen dan wíl ik hem ook winnen haha.

bewerkt door Rossi

Geplaatst

Prima resultaten. Een voorsprong van vijf punten is niet niks. Je hebt zeker een goede kans om tot het einde mee te vechten voor de titel. Meer zelfs, je hebt gewoon de beste uitgangspositie momenteel.

Geplaatst

Dat gaat gewoonweg fantastisch! Die zeurende spelers zijn soms wel irritant, vooral als het lang blijft aanhouden. Bij elke sollicitatie, mocht je die ooit besluiten te gaan doen, komen ze daar weer op terug. Hopelijk wordt het teammoraal snel weer beter en zie je dat terug op het veld.

Geplaatst
  • Auteur

Daar was die dan, de winterstop. We konden tevreden terugkijken op een eerste seizoenshelft. Europees hebben we ons laten zien, in de beker zitten we in de vierde ronde en in de competitie staan we met vijf punten voorsprong aan kop.

De eerder aangegeven problemen binnen de selectie werden ook aangepakt. Met deze spelers werd gesproken, zij konden kiezen om te accepteren dat zij niet in de basis stonden en anders mochten zij weg. Het laatste wat we wilden waren spelers die niet gemotiveerd waren en daarmee de sfeer konden verzieken. 

De competitie begon weer op 2 februari, dus er werd besloten om wat vrij te nemen en op 12 januari te beginnen aan een serie oefenwedstrijden. Deze waren tegen Slaven Belupo (CRO), Vojvodina (SRB), Ingolstadt (GER), Radnicki (SRB) en als afsluiter Hamburg SV (GER). Hier beginnen we deze update dan ook mee.

Voorbereiding

We begonnen de voorbereiding met een wedstrijd in Kroatië. Het was weer even wennen voor de spelers waardoor er jammerlijk met 3-2 verloren werd. Hierna volgende drie prima overwinningen en het team leek weer ingespeeld te raken en de vorm van het oude jaar terug te vinden. Tegen HSV kwamen we alleen niet verder dan een 1-1, maar dat is natuurlijk geen schande ondanks dat zij nu op het tweede niveau spelen.

wedstrijden.png.2fd8e16bd29c1bd5e157e90771035f42.png

Transfers

Hoewel de selectie eigenlijk geen versterkingen nodig gehad, kwamen deze wel. De oorzaak hiervan was het afscheid van vijf spelers, waarvan een op huurbasis. Als eerste wisten we ons te versterken met de transfervrij Olivier Occéan. Hij vervangt Souda en gaat aan de slag als speler/jeugdtrainer tot einde van het seizoen. Mocht hij bevallen als trainer dan krijgt hij een contractverlenging. De volgende die onze gelederen kwam versterken was Theodor Kramarics. Hij kwam gratis over van Skeid Fotball. Kramarics geldt als een talent en afhankelijk van hoe hij zich ontwikkeld dit half jaar, wordt er daarna misschien voor een verhuur gekozen. Momenteel zit hij gewoon bij het eerste gezien hij geen problemen heeft met een reserve rol in tegenstelling tot zijn voorganger Nwobodo. Tevens is hij half Hongaars. Als laatste kwam Levente Jova voor een klein bedrag over vanwege het vertrek van mijn enige andere keeper Banai. Daarnaast is Jova een stuk beter dus gaan we erop vooruit. Daarnaast vertrok Bojovic op huurbasis en Cseke kwam gewoon kwaliteit tekort.

transfers.thumb.png.2c78abaef481b419a79622075ebb8045.png

Statistieken eerste seizoenshelft

Zowel mijn spelers individueel als het team gezamenlijk staan hoog in allerlei lijstjes van de competitie. Vooral Zsótér en Nagy zijn erg belangrijk voor de ploeg met hun goals en assists. Hieronder het een en ander op een rijtje.

304318247_statistiekenspelerscomp.thumb.png.f4de3993ff3e5f2ab5fa186f610d112e.png

216510782_statistiekenteamcomp.thumb.png.210b834c43dabf42ab3cbb84f973882e.png

reeks.png.394f58be6b8cd77f12926c13304ae876.png

948578582_statistiekenteam.thumb.png.408e5c189e71e2a150662ecfade8bdaa.png

Mentions

@Marius @Minitolluz @Titan @Mordurette @Darkcrusader @delichris @Kavinos

@komodo25 Ofusu zit in het echt ook bij Haladas, over gekomen van Trnava.

Bedankt. Even een kleine update over wat mutaties en wat statistieken. Ik ben blij dat er vooral van Souda afscheid is genomen. Met 1 op 2 was zijn gemiddelde niet slecht, maar meneer zeurde echt veel te veel terwijl hij kwalitatief een stuk minder is dan Novothny. Ook het elftal speelde (voor mij) niet fijn met hem erin.

Volgende update is februari. Een drukke maand met vier competitie- en twee bekerduels.

Geplaatst

Leuke resultaten in de oefenwedstrijden. De transfers lijken me ook zeker doordacht. Met andere woorden, klaar om een goed vervolg aan het seizoen te breien!