Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 399
  • Weergaven 8k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Schoenmaker
    Schoenmaker

Dank aan @Richarð.   Vandaag is het zo ver. Ik word 's ochtends opgehaald bij mijn hotel en na een ritje van 25 minuten kom ik aan op bestemming. Deze bestemming is het Megyeri út (beter bek

• Het blijft spannend bovenin . Jammer van die nederlaag maar verwacht dat Videoton ook nog wel punten gaat morsen . Prima speler aangetrokken . Merk wel dat je vooral buitenlanders aantrekt . Al kan ik

• Schoenmaker
    Schoenmaker

Het einde van de korte vakantie was in zicht en de eerste trainingen en oefenwedstrijden werden ingepland. We zullen maar vier oefenduels spelen omdat begin juli de kwalificatie voor de Champions Leag

Geplaatst

Zalgiris, nog een leuke game mee gehad in FM2017, tot CL-overwinning aan toe. Mooi dat jij ze nu met jouw clubje overtuigend aan de kant zet. PSV is een zeer stevige tegenstander; wie weet volgt er een kleine stunt!

Geplaatst

Malmö toch makkelijker aan de kant gezet dan ik dacht. Zalgiris ook wederom een makkelijke avond in de return. PSV is waarschijnlijk een ander niveau, maar je bent totaal niet kansloos.

Geplaatst
  • Auteur

exfWfpn.png.725f85f8ccfbb6918a6cd61a61754805.png

Vanwege omstandigheden kon ik een aantal dagen geen update plaatsen, maar hier zijn we weer.

Na de makkelijke zege op Vilnius werden wij dus gekoppeld aan PSV. PSV was qua naam en niveau stukken beter dan onze vorige tegenstanders, maar in het voetbal is niet onmogelijk. Om dit te bewijzen zullen wij alles moeten geven. In de competitie waren we nog ongeslagen, al is dat niet zo'n grote prestatie na twee wedstrijden. Deze maand moesten we ook in de competitie alles geven om mee te blijven doen om de titel. Het beloofde een drukke en loodzware maand te worden.

OTP Bank Liga

In de competitie troffen wij Mezőkövesdi, Debrecen, Honvéd, Ferencváros en Kisvárda.  De wedstrijd tegen Mezőkövesdi werd makkelijk gewonnen met 3-2, de twee tegengoals kwamen voort uit de twee enige kansen van de thuisploeg. Debrecen werd met de zelfde cijfers aan de kant gezet al was het een ander spelbeeld en was een gelijkspel terecht geweest. De wedstrijden tegen Honvéd en Ferencváros werden beide overtuigend gewonnen en toonde onze goede vorm aan deze periode. Dat vanwege het drukke programma ook vermoeidheid in de ploeg sloop, werd tegen Kisvárda duidelijk. Een saaie 0-0 verscheen op het scorebord. 

w1.png.c5d88a61be4957fd6863e2717c692648.png

w2.png.dc6a6e8ed906cbf4ef383559b80fd53e.png

w3.png.ed1bbe7ef32508e69fbf9f86f304cb29.png

w4.png.b7ff465b644f28b0e3e15dadd93e7285.png

w5.png.b0e51029097e90c64e9e147ab36e2e67.png

Deze maand hebben wij goede zaken gedaan in de competitie. De koppositie en ongeslagen status bleef behouden en door het puntverlies van Kisvárda zijn wij 2 punten op hun uitgelopen. Echter staan de nummers drie en vier op evenveel achterstand. Duidelijk is dat Ferencváros het laat afweten en ik zie ze nu al niet meer als concurrent. 

stand.thumb.png.0a5e8c8f1ba5ef729745d26139a27526.png

Champions League

Daar was dan de wedstrijd tegen PSV. Volgens de experts en bookies waren wij kansloos en ook Van Bommel blies hoog van de toren. Zelf had ik altijd het idee van, zijn jullie Osijek vergeten? Dat maakte ik mijn spelers ook duidelijk. Er vol voor gaan want wehebben toch niks te verliezen. Met deze instelling werd PSV, dat erg gemakzuchtig speelde,  in de heenwedstrijd met 4-1 aan de kant gezet. Met een goed gevoel reisden we af naar Eindhoven. dit kon niet meer fout gaan. Echter werd het vlak voor tijd 3-1 en was PSV nog erg dichtbij de 4-1. Gelukkig konden zij de vierde treffer niet maken en zodoende mochten we door naar de play-offs voor de groepsfase.

cl1.png.39241159735bfa70d88103abe5170718.png

cl2.png.d568e96e139f9c0eb7064f4c2bcbcd2d.png

In de laatste ronde voor de groepsfase mochten wij op bezoek bij het Roemeense Cluj. Aangezien we van PSV hadden gewonnen, was dit zeker geen onmogelijke tegenstander. Dat bleek ook uit de heenwedstrijd. Vrij eenvoudig werd er met 0-4 gewonnen in Roemenië. Gezien het drukke programma en vermoeidheid onder mijn spelers, werd er besloten de return met een half B-elftal te spelen. Cluj was niet bij machte ons aan te pakken en  kwam niet verder dan 1-1.

cl3.png.9a917ce396ca0b3e22a5ac8a8a604a58.png

cl4.png.ab862978532ca4574f6bc4be3b6cd390.png

We mochten ons klaarmaken voor de groepsronde van de Champions League. Enkele dagen na het duel met Cluj werd er geloot. Nou hadden wij geen voorkeuren voor tegenstanders aangezien de clubs die wij kunnen verslaan allemaal bij ons in pot 4 zaten. Wij werden gekoppeld aan Sevilla, Chelsea en Lyon. Voor ons zijn dat hele mooie wedstrijden waar wij niks te verliezen hebben. Alleen mogen wij niet als toeristen afreizen naar deze tegenstanders. De groepsfase was ook een financiële opsteker.

clloting.png.92c2868b44bef854430dbe7fe6725a7d.png

Ook was er einde van deze maand nog transfernieuws. Er was interesse in twee middenvelders, Vujanovic en Diallo. Vujanovic wilde ik niet verkopen, want er was nog vertrouwen in zijn kwaliteiten. Maar gezien hij afgelopen jaar niet genoeg progressie heeft geboekt mocht hij op huurbasis vertrekken. Diallo mocht wel weg, maar alleen als er een vervanger was. Die vervanger werd wel gevonden in de vorm van Matija Misic (screen onder), alleen het duurde lang voordat het rond kwam. Zodoende maakt Diallo de transfer pas op 1 januari 2020. Wel verliest hij zijn plek aan Misic en wordt hij zelfs vierde keus.

misic.thumb.png.6278d15026e053f7ca8b5627a4473d4d.png

@Marius @Kavinos @FM_Lesly @Minitolluz @delichris @Titan @Mordurette @komodo25

Ik weet niet wat er gebeurde in de heenwedstrijd tegen PSV. Ze hadden echt niet veel te vertellen en het leek op complete onderschatting tegenover ons. rouwig ben ik er niet om want we hebben uiteindelijk miljoenen binnen gehaald met plaatsing. Verwacht dat we volgend jaar leuk mogen spenderen, in ieder geval niet die paar ton zoals nu. 

In de competitie gaat het ook goed alleen de top 4 staat erg dicht bij elkaar. Dit kan, met de grote uitgaven van Videoton, nog wel eens spannend gaan worden.

bewerkt door Rossi

Geplaatst

Schitterende start doorgetrokken in de competitie maar vooral de kwalificatie tegen PSV is toch een heuse stunt te noemen. Hen met 4-1 opzij zetten is toch echt geen eenvoudige zaak! Cluj heb je simpel opzij gezet met de kwalificatie voor de CL als gevolg. Daarin kan je de wedstrijden zonder druk aanvangen natuurlijk.

Geplaatst

Wauw wat een prestatie om zowel PSV als Cluj uit te schakelen en je zo dus te kwalificeren voor de CL!  De groep is ook nog eentje met drie mooie tegenstanders. 

Geplaatst

Een prachtige prestatie; in de return werd het nog even spannend, maar gelukkig heb je PSV niet ver genoeg laten terugkomen. De loting is pittig, maar dat maakt niet uit, de miljoenen zijn binnen!

Geplaatst

Je blijft erg goed presteren. Heel knap om de groepsfase CL te halen. Benieuwd wat je daar kunt laten zien. In de competitie blijf je ook erg sterk presteren. Ook een prima speler gehaald 

Geplaatst
  • Auteur

Het was een grote verrassing dat wij ons hadden geplaatst ten koste van Cluj, maar vooral PSV. Hierdoor mochten wij aantreden tegen de Europese top, beginnend met Chelsea uit en Lyon thuis. In de competitie treffen we in Puskás en Videoton twee directe concurrenten terwijl Zalaegerszegi degradatiekandidaat nummer één is. Voor de beker mochten we op bezoek bij derdeklasser Andráshida.

Ook is er nieuws op ander vlak. Vanwege de resultaten vorig seizoen tot en met nu, heb ik een nieuw contract aangeboden gekregen. Ik kon voor twee jaar bijtekenen. Uiteraard hoefde ik daar niet lang over na te denken, gezien ik hier nog lang niet klaar ben. De enige andere baan die ik ambieer is bondscoach van Hongarije en dan in dubbelfunctie. Echter ga ik hier zelf niet voor solliciteren en blijf, indien nodig, lengte van jaren wachten.

contract.png.1099c64f229874d257ffae9997199b55.png

OTP Bank Liga

Als eerste mochten we op bezoek bij Puskás. In een leuke, attractieve pot bleven we helaas steken op 2-2. Tot twee keer toe kwamen we op voorsprong, maar beide keren gaven we het snel weg. Een week later kwam Videoton bij ons op bezoek. Dé titelfavoriet, met name door de bijna 2 miljoen aan investeringen. Vlak voor rust kwamen wij op voorsprong, maar nog voor rust werd deze weggegeven. Videoton was gewoon beter en nam verdiend de drie punten mee. Onze laatste wedstrijd deden wij onze plicht. Het armoedige Zalaegerszegi werd simpel met 0-4 aan de kant gezet.

w1.png.3a0782aea8e1369f5dcc2f256d005e9f.png

w2.png.263d8b49ebbd12a5790238cba5d4bc04.png

w3.png.a8049863c60a939a08d987d63e180cdb.png

Door het verlies tegen Videoton en het gelijkspel tegen Puskás zijn wij onze koppositie kwijt geraakt. De nummers één tot en met drie staan nog steeds binnen 2 punten van elkaar. Vlak daarachter staat Puskás en ook MTK staat er nog niet kansloos voor.

stand.thumb.png.a06afdbec9d3a1fa2a6ecc58cdc1cbe8.png

Champions League

De hoogtepunten van deze periode waren de Champions League duels met Chelsea en Lyon. Wij mochten voor de openingswedstrijd afreizen naar Londen. Vooraf werd duidelijk gemaakt om niet als toeristen het veld op te gaan. Hoewel de jongens alles gaven wat ze hadden waren we compleet kansloos. 5-2 was de eindstand op Stamford Bridge.

Daarna volgde een thuiswedstrijd tegen het Frans Lyon. Hier leken we ook al snel een kansloze nederlaag te lijden. Het werd na iets meer dan een kwartier 0-1 en Lyon kreeg een legio aan kansen. Echter konden zij het net niet vinden en uit een late counter waren wij het die de 1-1 binnen tikten. Dit resultaat werd door spelers en supporters gevierd, want dit is toch best een stunt te noemen.

cl1.png.bbd8155398151a076ce0ae4897889269.png

cl2.png.80fc16f3073d885a7faab5250c151b9e.png

Vanwege het gelukkige puntje tegen Lyon staan wij niet op de laatste plaats. We zullen elke wedstrijd alles geven, maar doorgaan in deze poule zie ik niet gebeuren. Met wat geluk misschien de Europa League?

clstand.png.726a82c9292bda5f7e0b033493d39696.png

Magyar Kupa

Zoals eerder gezegd mochten we voor de beker aantreden tegen derdeklasser Andráshida. Er zijn weleens van die wedstrijden waar de bal er gewoon niet in wil of de eindpass steeds niet goed is. Dit was er zo een... In de reguliere tijd konden we het net gewoonweg niet vinden. In de verlenging en tegen tien man gelukkig wel. Hierdoor zijn we nog steeds in de race om de beker te prolongeren. 

b1.png.48fe69e0da7448f252074a43b846fc66.png

bekerloting.png.0bcc2964e334ba3cb5b01144941bed24.png

@Marius @FM_Lesly @Mordurette @Minitolluz @Titan @delichris @komodo25

Bedankt voor jullie reacties. De wedstrijden in de Champions League zijn zonder verwachtingen, dat speelt lekker. Ondanks dat we kansloos van Chelsea verloren wisten we wel gewoon twee keer te scoren. Competitie gaat niet zo'n gemakkelijk seizoen opleveren als vorig seizoen, zoveel is nu al wel duidelijk. Misic is een goede speler en zit tegen de basis aan. Maar hij moet wachten tot Onovo of Sankovic geblesseerd of geschorst raakt om écht in de basis te starten.

bewerkt door Rossi

Geplaatst

In de competitie is het in ieder geval spannend. Door de vele extra wedstrijden Europees is het vooral zaak om niet te veel achterstand op te lopen op dit moment denk ik. Het puntje tegen Lyon is natuurlijk geweldig in de CL. Of je echt ambitie mag hebben voor de derde plaats is natuurlijk een andere zaak. Ook Sevilla is immers een klepper.

Geplaatst

Even je novelle doorgelezen, ziet er goed uit! Evenals je prestaties. Moeilijke groep in de CL. Maar toch nog knap punt gepakt! Ga zo door.

Geplaatst

Hmm verrassend dat je niet meer bovenaan staat, in eigen huis tegen Lyon heb je het prima gedaan!

Geplaatst

Uit bij Chelsea verliezen kan gebeuren, met grote cijfers ook absoluut. Dat je dan thuis een punt pakt tegen Lyon is mooi en ook weer goed voor de financiën. Het verlies tegen Videoton doet even pijn, maar met een druk programma kan ook dat gebeuren... Valt me op dat grootmacht Ferencvsarosi zo laag staat!

Geplaatst

In de competitie lijk je meer tegenstand te hebben dit jaar. In de beker een benauwde overwinning. In de CL kun je niets meer doen dan je best. En dan is elk punt meegenomen

Geplaatst

Toch knap een puntje gepakt tegen Lyon, een behoorlijk sterke tegenstander. In eigen land verbaast Videoton nog behoorlijk, maar ik denk dat je ze dit seizoen nog wel voorbij streeft.

Geplaatst

Leuk puntje tegen Lyon natuurlijk! Jammer van het verlies tegen Videoton maar je kan simpelweg niet elke wedstrijd winnen. 

Geplaatst
  • Auteur

Vorige periode had toch wat effect op het moraal. De grote nederlaag tegen Chelsea hakte er toch in bij vooral de defensie, evenals het puntverlies tegen Puskás en Videoton. Deze periode was een, op papier makkelijkere periode. We speelden vier competitieduels, twee CL duels (beide tegen Sevilla) en tenslotte nog een bekerwedstrijd in de tweede ronde.

OTP Bank Liga

In de competitie waren we gezakt naar de tweede plaats en moesten dus alle zeilen bijzetten om de koppositie weer te kunnen heroveren. De eerste wedstrijd was thuis tegen MTK. We speelden "ouderwets" goed en met rust stond de 3-0 eindstand al op het scorebord. Hierna kregen we drie zwakkere broeders uit de competitie, op papier dan, want met zowel Haladás (2-0verlies) en Vasas (0-0 gelijk) hadden we grote problemen. De wedstrijd tegen Mezőkövesdi werd dan wel weer vrij simpel met 4-0 gewonnen. Al met al gemengde gevoelens over deze periode.

w1.png.fcfc9e4a1bd6a8736c6489ec04de78e9.png

w2.png.059854b10959b77a014b17b1ce200a0c.png

w3.png.56970c4d0bd9726bfc6f25a13eadba89.png

w4.png.0e87f0e58dde16113021d3b01ad453a1.png

Door wederom puntverlies in de vorm van een gelijkspel en een verlies, zijn we na deze periode zelf naar de vierde plek afgegleden. Het verschil tussen de nummer één en ons is echter maar twee punten. Zodoende blijft de competitie bovenin wel érg spannend. Ferencváros heeft hun aantal punten verdubbeld, maar die hebben zoveel laten liggen, die zijn dit seizoen een middenmotor.

stand.thumb.png.80b6cb7dfedb1038966941ff29041a3e.png

Champions League

De derde en vierde wedstrijd van de groepsfase waren beide tegen Sevilla. Wij mochten eerst naar het zuiden van Spanje afreizen. Het was een gelijkopgaande wedstrijd waarin Sevilla uiteindelijk aan het langste eind trok, 1-0. De terugronde begon dus met een wedstrijd thuis tegen Sevilla. Eenzelfde spelbeeld als de vorige wedstrijd. Twee ploegen die voetballen en waardoor er een open wedstrijd ontstaat. Tien minuten voor tijd maakten wij de 2-1, wat ook de eindstand betekende. Alle verwachtingen betreft Europees voetbal zijn nu overtroffen. We staan op vier punten in de poule en nog niemand is geplaatst. Met een dosis geluk kunnen we wellicht Europees overwinteren.

cl1.png.27a89bf2d38879695333ad388484ac23.png

cl2.png.5612d08eaaeb0212856da35812ce04ce.png

1170102811_standcl.png.d904b15e439838f4598d1db172e21c29.png

Magyar Kupa

De bekerronde was een mooi moment om wat basisspelers rust te gunnen. Mosonmagyaróvár was de tegenstander. Zij bevinden zich één divisie onder ons, maar spelen daar geen rol van betekenis. Er werd door de wisselspelers daardoor ook redelijk simpel gewonnen met 0-2. De volgende ronde treffen we Lombard.

b1.png.12bb54e491efdc6960b875900a625b08.png

bekerloting.png.6f04ac7ecb3ad4cbc40511e1f653ad9a.png

@Marius @Superboeren @FM_Lesly @delichris @Mordurette @komodo25 @Titan @TeamWesil @Minitolluz

Bedankt voor de reacties!

Gezien de uitgaven en spelers die zij hebben, is het niet heel verrassend dat Videoton bovenaan staat. Het meest verrassende is Ferencváros wat het zo laat afweten. Samen met Videoton de sterkste selectie en beide bijna twee miljoen uitgegeven. Vergeleken de rest van de club is dat erg veel geld. Wellicht kunnen wij dat ook volgend seizoen vanwege de financiële injectie genaamd Champions League.

Alleen ik verwacht dat we Europees nu eruit liggen. Lyon en Chelsea leveren niet zomaar puntjes op, maar we blijven hopen op een stunt.

Geplaatst

Heel erg spannend op alle vlakken. Nationaal zie ik het wel goedkomen in de competitie. In de CL heel erg knap om Sevilla te kloppen, maar jammer genoeg zijn vier punten niet voldoende en moet je nog gaan stunten om te kunnen doorstoten. Dat lijkt me toch een half mirakel.

Geplaatst

Ietsjes gezakt in de competitie maar het gat met de bovenste ploegen is nog steeds nihil. In de Champions League knap om van Sevilla te winnen, hopelijk mag je Europees overwinteren.