Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 2,3k
  • Weergaven 85,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

Geplaatst

Waarom? :cab: Werkt ie toch amper mee en leert ie wel in de loop van het seizoen kennen als hij bij de beloften gaat kijken.

Geplaatst
  • Auteur

Ja, en de echt grote talenten uit de AZ-jeugd/beloftes kent ie echt wel. Dan wel zelf zien, dan wel horen van Brands/Scheringa ;x

Geplaatst

'AZ-spits Pellè in beeld bij Chievo'

Chievo Verona houdt de verrichtingen van AZ-spits Graziano Pellè nauwlettend in de gaten. De Serie A-club zou de Italiaan enkele malen bekeken hebben en is van plan een bod uit te brengen op Pellè, zo weten Italiaanse media.

Pellè, die in de zomer van 2007 voor een miljoenenbedrag door AZ werd overgenomen van Lecce, slaagde er in twee seizoenen bij de Alkmaarse club niet in de hoge verwachtingen waar te maken. De voormalig jeugdinternational kwam in 47 optredens tot zes treffers in Alkmaarse dienst.

AZ gaf afgelopen maand te kennen dat Pellè, ondanks zijn doorlopende contract, mag vertrekken bij de landskampioen. Wel zal de mogelijke koper van Pellè een transferbedrag moeten ophoesten. De Italiaan ligt nog tot de zomer van 2012 vast in Alkmaar.

Mocht Pellè besluiten in te gaan op het aanbod van Chievo dan keert de aanvaller na twee seizoenen terug naar zijn geboorteland. Eerder kwam de spits uit voor Lecce. Die club verhuurde hem aan Crotone, Cesena en Catania.

Geplaatst
  • Auteur

0-7. Toch jammer dat Guðmundsson niet scoorde. ;x

Heijblok is trouwens ook niet echt je van het als je het mij vraagt. Maar Koeman zal wel weten wat ie doet.. ;c

Geplaatst

AZ contracteert Erik Heijblok

AZ heeft Erik Heijblok gecontracteerd. De 32-jarige doelman komt over van De Graafschap en tekende dinsdag een contract voor twee seizoenen.

De uit West-Friesland afkomstige Heijblok maakte zijn debuut in het betaalde voetbal bij HFC Haarlem, waarvoor hij in vier seizoenen 121 competitiewedstrijden keepte. Als derde doelman van ajax kwam hij tot één bekerduel onder de lat. Afgelopen seizoen verdedigde Heijblok 34 competitiewedstrijden het doel van De Graafschap.

Heijblok: “Ik ben superblij dat ik de komende seizoenen bij AZ onder contract sta. Voor mij is het een lot uit de loterij. Ik kom uit de regio Noord-Holland en had meteen een goed gevoel bij AZ. Het is geen normale transfer, maar die heb ik nog nooit gemaakt. Dit past wat dat betreft goed bij mijn carrière.â€

Brands: ‘Drie volwaardige keepers’

Directeur Voetbalzaken Marcel Brands: “Nu we dit seizoen Champions League spelen, kunnen we drie volwaardige keepers goed gebruiken. Naast Sergio Romero en Joey Didulica zijn we daar met de komst van Erik Heijblok van verzekerd.â€

bron, AZ.nl

Nu is het dus nog duidelijker dat Boy Waterman niet gewenst is, las net ook een stuk dat Pelle alsnog mag blijven....

Geplaatst

In het NHD stond laatst wel dat Boy nog voor zijn kans wilde gaan. ;)

Was daarom ook wel verbaast! Pellè... Tja, die man kan echt helemaal niks maar snap wel dat ze hem niet met dikke verliezen willen verkopen.

Wel leuk dat een talentje uit de jeugd drie keer scoorde tegen Den Helder. Messaoud heette die dacht ik. Hopelijk een leuk talent! :D

Geplaatst
  • Auteur

Messaoud ja :) Vorig seizoen scoorde hij al heel wat voor de A's en Jong AZ. Hopelijk krijgt hij dit jaar samen met Jonathan zijn kans. Ik hoop ook dat als Dembele of El Hamdaoui verkocht wordt, dat er dan geen vervangers gehaald worden, maar dat zij dan de kans krijgen. Hermann Berg Gúdmunðsson mag ook wel een kans krijgen vind ik ;c

Geplaatst
Messaoud ja :) Vorig seizoen scoorde hij al heel wat voor de A's en Jong AZ. Hopelijk krijgt hij dit jaar samen met Jonathan zijn kans. Ik hoop ook dat als Dembele of El Hamdaoui verkocht wordt, dat er dan geen vervangers gehaald worden, maar dat zij dan de kans krijgen. Hermann Berg Gúdmunðsson mag ook wel een kans krijgen vind ik ;c

Nou, ik hoop toch echt dat als Dembele of Hamdaoui weggaat dat er dan een fatsoenlijke vervanger wordt gekocht. Ik heb Messaoud een paar keer gezien bij jong AZ/wedstrijden van de jeugd, en het is wel een leuke speler, maar in de CL ga je het met zo'n jongen niet redden. Afgezien van of ie de potentie heeft om dat niveau te halen, weet ik niet of ie er op dit moment mee om kan gaan.

Geplaatst

Het is natuurlijk wel goed dat jongens als Albert-Jan de Vries (oud klasgenootje:m:) en andere jonge keepers veel van een ervaren Nederlandse keeper gaan leren nu. Ik vind het daarom een goede aankoop.

Geplaatst
  • Auteur

duppelbost

Nog meer mensen die vandaag naar Alkmaar gaan voor het oefenduel tegen AFC '34? :)

Of volgende week open dag..?

Vandaag dus tegen AFC '34 met de Belgen er weer bij, net als Klavan en Vejinovic. Verwacht wel wat goals.

Geplaatst
Trio niet welkom in AZ-selectie

Gepubliceerd op: 29 juni 2009 14:26

Kemy Agustien, Boy Waterman en Milano Koenders zijn dit seizoen niet welkom in de AZ-selectie. Trainer Ronald Koemand adviseert het drietal dan ook om snel een nieuwe club te vinden.

Mochten zij niet voor de gestelde deadline van drie dagen een nieuwe club vinden, dan moet AZ zelf op zoek naar een oplossing. Koeman kan namelijk geen extra spelers meer in zijn selectie gebruiken. Maandagochtend trainde hij met 25 spelers, onder wie drie doelmannen.

“Dit is de definitieve groep waarmee ik wil werken. Tenminste, zolang er niemand vertrekt natuurlijk. Want je weet niet wat er gebeurtâ€, aldus Koeman in het Noordhollands Dagblad.

De drie spelers komen hoe dan ook niet meer terug in de selectie. “Ze krijgen drie dagen de tijd om een andere club te vinden. Anders moet de clubleiding van AZ een oplossing verzinnen. Maar de spelers komen in elk geval niet meer terug bij de selectie.â€

Slecht, sowieso geef je Koenders en Augutien minimaal een kans. ;e

Geplaatst
  • Auteur

Hebben ze gehad afgelopen zondag ;e Yeez. Zelfs tegen AFC '34 kon die Koenders er niets van. Augustien was vrijwel onzichtbaar en hij ziet ze heus wel trainen e.d. hoor :m:

Geplaatst

Misschien dat je Augustien nog een jaartje of een half jaartje kan verhuren en dat je er dan iemand opzet die hem wedstrijd na wedstrijd en ook af en toe tijdens de trainingen gaat scouten of iets dergelijks. Zo zou ik het doen met Augustien, want ik denk dat het er wel degelijk in zit met die jongen.

Geplaatst
Hebben ze gehad afgelopen zondag ;e Yeez. Zelfs tegen AFC '34 kon die Koenders er niets van. Augustien was vrijwel onzichtbaar en hij ziet ze heus wel trainen e.d. hoor :m:

Koenders heeft vaak genoeg laten zien het niveau niet aan te kunnen lijkt me. Misschien lullig voorbeeld omdat ie rechts moest spelen, maar ik herinner me Nürnberg uit, en daar was ie (voor een groot deel) schuldig aan de 2 tegengoals. En Agustien heeft in 2007-2008 ook wel laten zien weinig te kunnen.

Ze schijnen ook allebei niet goed in de groep te liggen, dus lijkt me een goede beslissing van Koeman, ook vanwege de duidelijkheid die de spelers nu hebben.

Geplaatst
ADO Den Haag heeft zich voor nog een seizoen verzekerd van de diensten van Boy Waterman. De doelman wordt opnieuw gehuurd van AZ, dat hem eerder uit de selectie zette.

Afgelopen seizoen verloor Waterman de concurrentiestrijd met Robert Zwinkels en kwam hij tot slechts tien wedstrijden in de hoofdmacht van ADO. Door een zware knieblessure van Zwinkels kwam de ploeg van trainer Raymond Atteveld opnieuw uit bij Waterman.

Omdat tweede doelman Gino Coutinho ziek was startte ADO de eerste twee oefenwedstrijden met de jonge Christian van Wijngen als keeper. Waterman en Coutinho zullen de komende weken strijden om een basisplaats bij de start van de competitie

En dat is één ! Jammer dat ie verhuurd is en niet verkocht, maar weg is weg...

Geplaatst

Nu op Eredivisie Live 1: ajax-AZ uit 1998. Ondanks de uitslag leuk om helden als Langerak, Fortes Rodriguez en Barry van Galen weer es te zien :D

Geplaatst

Hoeveel werd het dan? Nou als je dat team vergelijkt is AZ echt flink vooruit gegaan in 10 jaar. Alleen Van Galen zou meekunnen in dit AZ samen met Moens, maar verder niemand denk ik. Of speelde Ricksen er nog? Naja, die was ook niet supergeweldig dat die gast interlands gespeeld heeft zeg.

Geplaatst
  • Auteur
NEC wil Koenders opnieuw huren van AZ

NEC hoopt ook volgend seizoen te kunnen beschikken over Milano Koenders. De verdediger van AZ, die in het afgelopen voetbaljaar al enkele maanden in Nijmegen speelde, is overbodig bij de Alkmaarse club en mag vertrekken. AZ wil Koenders echter liever verkopen dan verhuren.

Het Noordhollands Dagblad weet dat NEC zich heeft gemeld voor de verdediger, maar zij wil Koenders opnieuw huren. De mogelijke overgang staat hierdoor op een laag pitje. Concreter is de interesse voor Kemy Agustien: de middenvelder is dichtbij een transfer naar een nog onbekende club uit de Eredivisie.

Agustien en Koenders kregen eind juni evenals Boy Waterman te horen dat zij niet bij de selectie van AZ zouden gaan horen. Het drietal is volgens coach Ronald Koeman overbodig en de oefenmeester zette de spelers daarom terug naar de beloften. In ADO Den Haag heeft Waterman reeds een nieuwe club gevonden.

Stirk er om en weg er mee ;c

Geplaatst
Stirk er om en weg er mee ;c

Inderdaad.

In navolging van keeper Boy Waterman, die wordt verhuurd aan ADO Den Haag, staat ook Kemy Agustien op het punt AZ te verlaten. Er is serieuze belangstelling voor de overbodige middenvelder. NEC heeft zich wederom gemeld voor Milano Koenders. Omdat AZ liever verkoopt dan verhuurd is de interesse hier minder concreet.

Net als deze knakker overigens.