Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Net op de radio dat DSB een lening van 66 miljoen heeft uitstaan aan AZ, ongeveer gelijk aan de geschatte waarde van de selectie. De curator kan AZ dwingen om spelers te verkopen om zo geld terug te vorderen.

• Antwoorden 2,3k
  • Weergaven 85,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

Geplaatst

Ze zeggen bij AZ wel dat er niks aan de hand is, maar volgens mij is dat wel degelijk, zie het best gebeuren dat AZ veel verlies gaat lijden en dus spelers moet verkopen.

Geplaatst
  • Auteur
Scheringa blijft voorzitter van AZ

Dirk Scheringa blijft aan als voorzitter van AZ. De bankier, die met zijn bedrijf DSB Bank in de financiële problemen zit, ziet geen reden om af te treden en blijft vooralsnog aan als preses van de landskampioen. Dat liet Gerrit Valk, lid van de raad van commissarissen, dinsdag in het DSB Stadion weten tijdens een drukbezochte persconferentie.

pu_scheringadi_big.jpg

De rol van Scheringa zal wel veranderen, nu hij het druk heeft met het redden van zijn bedrijf. "Hij zal voorlopig geen actieve rol bij AZ vervullen’’, noteerde het ANP uit de mond van Valk. "Of en op welke wijze Dirk Scheringa op langere termijn bij AZ betrokken blijft, valt nu nog niet aan te geven. Dat zal de toekomst uitwijzen.’’

De DSB Bank is hoofdsponsor van AZ en werd maandag onder curatele gesteld. De Alkmaarse club zal het contract tot aan het einde van het seizoen uitdienen en kijkt dan verder. Het sponsorbedrag voor dit seizoen is eerder dit jaar al naar de club overgemaakt. Wat de precieze gevolgen voor AZ zullen zijn is nog niet bekend.

Volgens Voetbal International zal de landskampioen echter moeten afhaken bij de Nederlandse top. In het praatprogramma van de maandagavond werd gemeld dat het voortbestaan van de club niet in gevaar is, maar dat AZ in de winterstop zeker wat spelers zal moeten verkopen om uit de zorgen te blijven. De KNVB liet eerder weten dat de licentie voor dit jaar niet in gevaar is.

Zeker is dat AZ na dit seizoen op zoek moet naar een nieuwe hoofdsponsor, meldt algemeen directeur Toon Gerbrands aan Sport1. "Verder gaat er niets veranderen voor de spelers en de club. De gestelde ambities blijven gehandhaafd", meent hij. "De enige link van de DSB Bank met AZ is de sponsoring. Wij hebben de afgelopen jaren hard gewerkt om de samenwerking te ontvlechten."

Tsjah. Ik zie niet in waarom hij nu zal blijven eigenlijk. AZ kost hem alleen maar geld volgens mij, maar oké. Als hij zich daar goed bij voelt mag hij van mij voorzitter blijven. Ik heb nooit geen problemen gehad met die vent, doet niets fout met AZ.

Geplaatst
  • Auteur
Doe eens niet zo ondankbaar :cab: Zonder Scheringa speelde AZ nu nog op vrijdagavond in de Jupiler League.

Ik doe niet ondankbaar, ik zeg alleen dat het mij vrij weinig uit maakt of hij voorzitter blijft of niet. Voor de persoon Scheringa zelf zie ik AZ echter enkel als kosten (plus een beetje naamsbekendheid). Wie AZ zegt, zegt ook DSB » Dirk Scheringa.

Geplaatst

Nee joh, hij probeert juist vanuit het zakelijk oogpunt van Scheringa te redeneren. Zijn beslissing om te blijven lijkt me óf emotioneel, óf hij denkt er later alsnog vruchten van te plukken als de DSB blijft voortbestaan. Kan hij later zeggen dat hij het zinkende schip niet is afgesprongen en de bemanning nooit in de steek heeft gelaten enzo.

Geplaatst

Ik lees het ook verkeerd, die eerste zin kan je verkeerd opvatten (van z'n laatste post) ;)

Geplaatst
De crisis bij de DSB Bank van Dirk Scheringa bereikt een dieptepunt. Een laatste reddingsplan mislukte dit weekend, waardoor het faillissement van de bank onafwendbaar lijkt te zijn. Voor een aantal voormalig AZ-spelers lijkt het geen verrassing dat het imperium van Schering instort. In Sportweek vertellen zij dat de werkwijze van AZ-voorzitter en -eigenaar Dirk Scheringa in het verleden al niet juist was.

Spelers en trainers werden gepaaid met lage hypotheekrentes, aandelenpakketten en allerhande verzekeringen waar ze allerminst beter van werden. “Mij werd een laag basissalaris aangebodenâ€, vertelde een ex-speler die anoniem wil blijven, “maar dat kon ik dan opkrikken met een aandelenpakket dat aan het einde van m’n contract één miljoen waard was. Op papier heel mooi, maar dat was nou net het probleem. Scheringa wilde die eindsom niet garanderen, er werd niets getekend, het was een mondelinge afspraak. Sommige spelers zijn daar ingetuind, die stonden na drie jaar met lege handen.â€

Spelers die veel voor AZ betekend hebben, moesten om een vertrek te forceren veel geld inleveren. “Het was regelrechte chantageâ€, vervolgde een andere voormalig AZ-speler. “Het stond zwart op wit dat ik recht had op een bepaald percentage van de transfersom, maar ik moest een papier ondertekenen dat ik er vanaf zag. Dan praatte je wel over heel veel geld. Natuurlijk had je kunnen weigeren dat te tekenen, maar dan kwam je niet weg.â€

Een derde speler beweert dat het beleid van ‘wel-afspreken-niet-nakomen’ één van de redenen was waarom technisch directeur Martin van Geel is weggegaan bij AZ. “Die kon zich niet meer verenigen met de heersende bedrijfscultuur van liegen en bedriegen. Afspraken werden moedwillig vergeten. Niemand durfde het op te nemen tegen de almachtige Dirk Scheringa. Zwijgen werd beloond, het waren allemaal gehersenspoelde jaknikkers geworden. Het was net een sekte.â€

Zou me niks verbazen als er een grote kern van waarheid zit in deze claims van spelers. De verhalen van de klanten van DSB zeggen genoeg over hoe Scheringa zijn bedrijven laat opereren.

Geplaatst

wat denk je dat scheringa nog te doen heeft als zijn benk weg valt, niet zoveel. dan ben je iig nog voorzitter...

Geplaatst

Zonder shirtsponsor en een waarschijnlijke nederlaag. (y) Arsenal heeft gewoon veel meer kwaliteit dan welke Nederlandse ploeg uit en ik gok op een 0-2 of 0-3. Het zou natuurlijk voor de club mooi zijn als het zou stunten en dat gun ik Dirk ook nog van harte, maar zie het helaas voor hem niet gebeuren.

Geplaatst

Met 0-2 of 0-3 ben je denk ik nog wel erg optimistisch. Ik denk eerder een stuk of 5 doelpunten van Arsenal

Geplaatst

Waarom gunt iedereen Scheringa van alles? Hij heeft gewoon geld verdient op een manier waar ik niet vrolijk van zou worden als het mijn geld geweest was.

Maar goed, Ik denk dat Arsenal tamelijk eenvoudig gaat winnen. En dat wat ik na de loting al voorspelde, dat AZ 4e in de poule wordt ook wel eens waarheid kan worden.

Geplaatst

of we winnen met 1-0, of we gaan er gigantisch hard vanaf met 5,6-0. ik hoop het eerste, maar als ik reëel ben, word het optie 2.

Geplaatst

1-1 dus, ik had eerlijk gezegd ook niet zo'n monsteruitslag verwacht. Eerder iets van 0-1 of 0-2. Uit denk ik dat we er wel af gaan, maar ik hoop dat Koeman nog steeds ongeslagen tegen Arsenal (of Engelse clubs?) blijft dan.

Geplaatst

Koeman is ongeslagen tegen Arsenal, hij verloor toen met PSV ook ruim van Liverpool. Wel presteert hij over het algemeen goed tegen alle Engelse clubs, volgens mij had hij met Benfica ook van ManUtd en Liverpool gewonnen.

Geplaatst

Nog even lachen. Leuk nummer dit:

De sponsor van AZ, van AZ, van AZ.

De sponsor van AZ, die moet nu rondgaan met de pet.

Geen euro, geen euro, geen euro meer op zak.

Maar Dirkie, maar Dirkie, je hoort ook in de bak!

Geen euro, geen euro, geen euro meer in kas.

Ach Dirkie, ach Dirkie, ik denk dat dit het was!

Geen euro, geen euro, geen euro en geen poen.

Ach Dirkie, ach Dirkie, je wordt geen kampioen!

Geplaatst

Wel jammer voor AZ had ze de kampioenschap gegund. Zoiets als Lyon.. :m: maarja, misschien komen ze er wel sterker uit als het een Russische suikeroom krijgt.

Geplaatst

Hehe triest publiek daar man. Dacht dat arena leeg was vlak voor de aftrap/einde dit keer was het nog erger:) En dan dat geklap, ppff. Drama daar.