Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Het duurt nog even maar veel van ons kijken er ongetwijfeld al weer naar uit: de release van Football Manager 2020. 

Er zijn momenteel nog weinig zaken bekend over de game, dat zal later deze maand en volgende maand ongetwijfeld volgen. Echter, wat willen jullie graag zien? 

Vooralsnog weten we dat FM in een milieuvriendelijke verpakking komt (geen plastic hoesje meer maar een soort karton) en dat de releasedatum aan het begin van november zal liggen. 

• Antwoorden 230
  • Weergaven 14,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Nom de Guerre
    Nom de Guerre

Als je rap wil spelen, dan moet je ofwel naar FM Classic, met minder opties, ofwel naar een skin met instant result, zodat je die kleine(re) kutpotjes tegen makkelijke tegenstanders kunt skippen. Ande

• Op zoek naar transfervrije spelers voor je Eredivisieclub? Check hier tien opties!

• Deze podcast gaat over nieuwe features. Zitten twee gasten bij die werken aan FM, ff geluisterd toen ik in de auto zat:   

Geplaatst

Ben benieuwd of dat 'cloud-gaming' wat is. Via Google Stadia FM spelen zorgt voor meer rekenkracht dus meer competities inladen en snellere laadtijden. Weet niet of je dan nog zelf shirts en logo's in het spel kan zetten.

Gaan jullie voor de Google stadia versie? Of gewoon via Steam/ PC-versie?

Geplaatst

Aangezien ik de laatste twee maanden FM18 weer heb opgepakt en de liefde voor het spelletje weer is aangewakkerd, ga ik denk ik FM20 halen. Wel de steamversie, google stadia lijkt me wel interessant, maar wil ik nog ff aankijken. 

Als het gaat om veranderingen zal er tov FM18 genoeg nieuws zijn, dus houd ik het bij een kleine irritatie die al vele FM's meegaat: de cijfers die keepers krijgen. 

Geplaatst

Mijn spel is al traag wanneer ik de grote 5 landen laadt dus dat Google Stadia is wel interessant. Maar het is veel te duur en je kunt geen custom files inladen, dus dat gaat hem niet worden.

Geplaatst

Ik ga dan weer voor de steamversie. Kan ik zelf costum files inladen en mijn save hoeft niet in de cloud te staan. Over Google Stadia gaan ook weer geruchten dat er 'lag' komt tijdens het streamen, dus ik wacht zoals de rest nog even af. 

Wat ik graag in de nieuwe versie wil zien?

•  Database wat beter aangepast
  •  Nederlandse competitie die meteen zonder bugs functioneert. 
  •  Voor mijn gevoel veranderen de regens af en toe nog van huidskleur
  •  De AI wat meer kijkt naar de prestaties van de spelers m.b.t. transfers. Heb te vaak dat goed presterende spelers of spelers die zich verassend hebben ontwikkeld geen interesse krijgen van ander clubs. 
  • Dat je wat makkelijker kan bekijken of een speler geschikt is voor een andere positie. 
Geplaatst
1 uur geleden zei Michiel_3:

Ben benieuwd of dat 'cloud-gaming' wat is. Via Google Stadia FM spelen zorgt voor meer rekenkracht dus meer competities inladen en snellere laadtijden. Weet niet of je dan nog zelf shirts en logo's in het spel kan zetten.

Gaan jullie voor de Google stadia versie? Of gewoon via Steam/ PC-versie?

Ik ben er geen fan van. Inderdaad wel meer rekenkracht dus als je een oudere computer hebt kan het wat zijn.

Nadelen zijn: geen skins, facepacks en andere graphics. Geen custom databases. Potentiële lag als veel mensen hier gebruik van gaan maken. En Google Stadia zal niet vanaf full release beschikbaar zijn, dat kan maar zo een maand of twee langer duren.

Verder hoop ikzelf op het volgende:

- meer data zoals expected goals

- aanpakken van analyse tool (komen nou nog regelmatig bugs in voor, bijvoorbeeld dingen niet kunnen selecteren of dingen blijven staan die je niet geselecteerd hebt)

- uitbreiding van de data analyse rapporten

- inverted full backs (minder agressief dan de wingbacks)

- overlappende centrale verdedigers

- verspreide youth intakes (niet meer 12 spelers gelijk laten doorstromen maar dat de hoofdjeugdopleidingen bijvoorbeeld elke maand met een mogelijke doorstroombare jeugdspeler komt)

- minder match engine bugs

Geplaatst
28 minuten geleden zei FMNOOB:

De AI wat meer kijkt naar de prestaties van de spelers m.b.t. transfers. Heb te vaak dat goed presterende spelers of spelers die zich verassend hebben ontwikkeld geen interesse krijgen van ander clubs. 

Dit zou ik ook heel graag terugzien. AI baseert nu vaak op de CA of PA van een speler. Heb spitsen gehad die meerdere seizoenen rond de 20 goals maakten in de Serie A, ook al waren ze niet heel goed qua stats, waar clubs dan 4 miljoen op bieden. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Geplaatst
8 uur geleden zei FMNOOB:
  •  De AI wat meer kijkt naar de prestaties van de spelers m.b.t. transfers. Heb te vaak dat goed presterende spelers of spelers die zich verassend hebben ontwikkeld geen interesse krijgen van ander clubs. 

8 uur geleden zei Jespresso:

Dit zou ik ook heel graag terugzien. AI baseert nu vaak op de CA of PA van een speler. Heb spitsen gehad die meerdere seizoenen rond de 20 goals maakten in de Serie A, ook al waren ze niet heel goed qua stats, waar clubs dan 4 miljoen op bieden. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Dit echt he, snap daar weinig van. Terwijl in de echte wereld juist extreem veel naar prestaties wordt gekeken. Spits schiet er eens een paar in en de clubs zijn al geïnteresseerd. 

Geplaatst
8 uur geleden zei Daniell:

- verspreide youth intakes (niet meer 12 spelers gelijk laten doorstromen maar dat de hoofdjeugdopleidingen bijvoorbeeld elke maand met een mogelijke doorstroombare jeugdspeler komt)

Ja, dit ja.

Al die jaren en jaren van realistisch FM willen spelen en dit slaat al jaren en jaren nergens op. Gewoon aan het begin van een seizoen of zomerstop een jeugddag organiseren, dat lijkt me beter.

Geplaatst

Positietraining mogen ze ook wel aanpassen. Het duurt twee jaar om een linksback als linker wingback te trainen en dan nog wordt het niet altijd een natuurlijke positie. Maar als een speler in het echt 5 potjes op een positie speelt is dat in de volgende FM wel een natuurlijke positie.

Geplaatst

hinderlijk buitenspel mogen ze ook wel aanpassen. Nu is het soms dat een speler die 1 kilometer afstand van de keeper loopt nog steeds hinderlijk bezig is. 

bewerkt door FMNOOB

Geplaatst
26 minuten geleden zei Mordurette:

Wel gaaf dat Engeland standaard kits hebben :< die zien er overigens ook een stuk beter uit dan FM19.

Neuh, dit betreft de Arsenal edition... de PL zit er niet standaard in.

Wat opvalt aan de screens zijn 2 dingen:

1. Het grafiek icoon in de zijbalk. Die is nieuw. Niemand weet nog wat het is.

2. Inverted winger kan nu ook als AMR/AML en AMC gebruikt worden.

Geplaatst

Qua screenshots ziet het er als fm19 uit ik ga hem wel halen zelf ben ik nog met fm16 bezig lekker oldskool en basic hopen dat de europa leauge 2 is 

Geplaatst
18 uur geleden zei Lazy:

Neuh, dit betreft de Arsenal edition... de PL zit er niet standaard in.

Wat opvalt aan de screens zijn 2 dingen:

1. Het grafiek icoon in de zijbalk. Die is nieuw. Niemand weet nog wat het is.

2. Inverted winger kan nu ook als AMR/AML en AMC gebruikt worden.

1. Krijgen we dan toch meer inspraak met betrekking tot de academie? (Aangezien het icoon bij de jeugdelftallen staat en een grafiek een visuele presentatie van 'ontwikkeling' is)

Misschien iets in de trant van opleidingstijlen. (Bijv. Extra focus op techniek of fysiek)

Wordt hier wel heel nieuwsgierig van, iemand anders hier ideeën over?

Geplaatst

Zijn een wat hoofdlijnen gereleased op Twitter door FM, zie deze thread.

Development centre lijkt mij wel interssant, gaan er niet te diep op in maar klinkt als iets goeds.
Toekomstplannen in contractbesprekingen, erg goed. Nu backup, later star player. Dit vind ik nu al een heerlijke feature. 

EDIT: Op deze twitter komen komende dagen/weken ook nieuwe features uit

bewerkt door Jespresso

Geplaatst
Citaat

The Development Centre will also offer a preview of your yearly youth intake. For so long it’s been a date in the diary for all managers to look forward to, but now you’ll get information before the new crop of talent arrives so you can gauge the level of talent and plan accordingly. In the months leading up to the arrival of your youth intake, you can visit the ‘Youth Candidates’ tab in the Development Centre to access the preview. Not only will you see an indication of how strong that year’s intake will be including whether there are going to be any high potential players coming through but also any positions that are going to be well covered by the intake.

geweldig ! zeker als je de 'youth only' challenge speelt.

Geplaatst

https://www.footballmanager.com/feature/development-centre

Ziet er goed uit. Heb opzich een beleid waarbij ik FM om het jaar haal, maar als dit een beetje goed uitgewerkt is kan het best zo zijn dat ik hem ergens rond november/december ga halen. 

Lees nu ook het een en ander over Club Vision, en dat ziet er weer uit als iets wat heel erg rigide geprogrammeerd kan zijn waardoor dat het spel verkloot. Ben daar wel huiverig voor. 

Playing Time Pathway ziet er ook goed uit maar denk dat dat vooral gewoon een cosmetisch dingetje is voor je eigen 'role playing', waar je makkelijk een workaround voor kan vinden als het niet gaat zoals je wil of als je het anders wil doen dan afgesproken. De eerste drie transfers kijk je daarnaar en neem je het serieus, daarna kijk je er niet meer naar om.

bewerkt door Magikarp