Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Re: Ingrid @ Reading

ikzelf speel bijna altijd met een VM, dus bv. 4-1-3-2 of 4-1-2-1-2. Voorwaarde is wel dat die VM wel een goede passing en inzicht heeft, en aardig kan mandekken, en niet te aanvallend is ingesteld. deze man voorkomt dan als je hem goed gebruikt heel wat tegenaanvallen door het centrum, en verlegd het spel altijd goed door zijn goede passing en inzicht. Ik speel bv bij Ajax met Maduro in die rol, en die kan dat fantastisch. maar ik weet niet welke taktiek jij nu gebruikt?

• Antwoorden 178
  • Weergaven 579
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Ik gebruikte op het laatst een 4-1-3-2 tactiek en heb altijd gespeeld met een VM... Die stond altijd verdedigend ingesteld met veel pressing en hard tackling.

Geplaatst

probeer het in ieder geval ingrid ;)

Geplaatst

Veel veranderen van tactiek kan ook tot mindere prestaties lijden.

Geplaatst

Ik heb sowieso Craig Bellamy gratis overgenomen :)

Voor de rest lopen er goede spelers nog tussen hoor: Carlos Tevez, Xabi Alonso, Mancini :)

@Leandro: Wat bedoel je met zoeklijst?

@Weertenaar: heb je misschien een voorbeeldformatie?

Ik denk dat hij bedoel dat als je naar je club gaat en dan op zoeken klikt je zon lijst krijgt met de spelers met de hoogste waardes :checkit: Zou ik ook wel willen zien.

Geplaatst
  • Auteur

Zoeklijst Augustus 2010:

zoeklijst10.JPG

Seizoen 2010/2011

Het nieuwe seizoen is weer begonnen en ik had eindelijk wat geld te besteden door o.a het vertrek van Sidnei:

TRANSFERS UIT:

transfersuit10.JPG

TRANSFERS IN:

transfersin10.JPG

Jaja, een hele lijst:

Joey Didulica: Vermeer wilde geen contractverlenging tekenen dus moest er een vervanger komen. Dit lijkt me een uitstekende :)

Jean-Alain Boumsong: Heeft geen super verdedigende stats maar is met zijn 31 jaar wel ervaren.

Jonathan Blondel: Heb ik altijd een prima speler gevonden en is voor de breedte in mijn selectie een prima toevoeging.

Alexandr Kerzhakov: Vormt samen met Johnson de voorhoede. Met Lita en Bellamy op de bank lijkt mijn aanval in ieder geval klaar voor een nieuw seizoen.

Craig Bellamy: Altijd een plaag geweest voor de tegenstander bij Liverpool. Wilde, logisch, geen contractverlenging tekenen bij Liverpool, maar tekende gelukkig wel bij mij.

Cheik Tiote: Heeft tot mijn verbazing hele goede stats en is vergelijkbaar met Sidnei. 20 jaar nog maar!

Gijs Luirink: Jaja, nog een verdediger, maar wel eentje met prima stats die een verdediger nodig heeft. Krijgt uiteraard een basisplaats.

Darijo Srna: 1 van mijn favoriete spelers in FM, altijd geweest. Met mijn nieuwe tactiek speelt ie op de VMR plaats.

Michal Svec: Talentvolle middenvelder die bij mij een plek krijgt op de MC plek.

Michel Schmoller: Bij jullie allemaal wel bekend. Kan ik later voor hoop ik veel centjes verkopen :)

Dit alles leidt tot deze selectie:

SELECTIE:

selectie10.JPG

Denk dat ik nu ook wel een goede bankbezetting tot mijn beschikking heb :)

Ik ga het proberen met deze formatie/tactiek:

TACTIEK:

tactiek10.JPG

En hiermee heb ik de volgende wedstrijden al gespeeld:

WEDSTRIJDEN:

wedstrijden110.JPG

Als jullie nog tips hebben voor mijn tactiek of iets dergelijks hoor ik het graag. Ook vooral hoe ik mijn flanken het beste kan sluiten in deze formatie (of met een aanpassing) :)

Geplaatst

Tja probeer deze tactiek eens. Werkte bij mij met Chelsea perfect. Je hebt een lange spits (bij mij werkte Drogba heel goed) nodig die goed in de lucht is, probeer Beattie ofzo. Die komt rechts te staan. Links staat de snelle afmaker.

Succes verder, ik blijf het echt lezen. Vindt het een supernovelle :).

Geplaatst
  • Auteur

Ik vind het alleen cooler om zelf tactieken te maken ook al ben ik er zacht gezegd niet echt goed in :D

Maar ik ga iig ff je instellingen bekijken en kijken of ik wat kan gebruiken, thanks :D

EDIT: Bojinov is net gekocht door Chelsea voor 79 miljoen, dus die moet bovenaan de zoeklijst :P

Geplaatst

Als ik zo vrij mag zijn: mijn uitzetting over taktieken. De positie van de spelers in het veld hebben amper tot geen invloed op de speelwijze. Waar het om gaat is: in hoeverre zijn de spelers in staat de taken die bij hun positie horen uit te voeren. In een andere novelle geef ik het voorbeeld dat een verdedigende rechtermiddelder zal verzuipen als hij geacht word de achterlijn te halen terwijl een spits deze rol beter op zal kunnen nemen, ondanks dat het een onnatuurlijke positie is. AZ laat zien dat formatie ondergeschikt is aan taktiek. Het gaat er om je spelers op de best mogelijke manier te gebruiken.

In jouw geval valt me het volgende op: In je basisteam-formatie spelen 9 van de 11 spelers in het centrum, terwijl je juist zoveel spelers hebt die sterk zijn over de flanken. Maak hier dan gebruik van door bijvoorbeeld én spelers op de back positie neer te zetten én met buitenspelers te gaan spelen. Voorbeeld: Je twee linksbacks hebben de mogelijkheid de achterlijn te halen. Overweeg dan Blondel als linksbuiten neer te zetten en hem naar binnen te laten trekken zodat de backs over hem heen kunnen komen.

Ga voor jezelf na hoe de ideale aanvalsopbouw er voor jou uit ziet. Wat doet de linksback bij een aanval over rechts? Wie is het aanspeelpunt voorin? Staat deze speler met de rug naar het doel of moet hij op randje buitenspel spelen? Wie verdeelt het spel?

Als je dit voor jezelf hebt vastgesteld vraag je dan af je voor deze taktiek spelers hebt en hoe je ze individueel opdrachten meegeeft. Als je bijvoorbeeld 2 centrale verdedigers opstelt die zwak zijn in de opbouw moet er dus iemand zijn die dit overneemt. Of heb je een statische spits, gebruik deze als aanspeelpunt en verwacht niet dat hij 3 man uitspeelt.

Het duurt wel even voor je tot de juiste opstelling komt maar vergeet niet dat je eerste de taktiek bedenkt en dan pas poppetjes op de plaats gaat zetten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

succes en ik blijf het volgen :thumb:

Geplaatst
  • Auteur

Jeetje dat klinkt wel ingewikkeld hoor, maar wel super dat je ff energie wilt steken in mijn rampzalige Reading :D

Even over je laatste puntje:

Het duurt wel even voor je tot de juiste opstelling komt maar vergeet niet dat je eerste de taktiek bedenkt en dan pas poppetjes op de plaats gaat zetten.

Ik wil natuurlijk wel mijn beste spelers in de basis hebben en dan moet ik wel kijken waar ze het beste passen toch?

Heb inmiddels wel al wat in elkaar geflanst, heel ingewikkeld :D maar blijf met mijn verdediging zitten, aanvallend zit alles wel snor maar verdedigend lukt het echt niet...

Geplaatst

Klinkt wel heel ingewikkeld maar eigenlijk valt dat reuze mee. Kijk, je moet niet de beste spelers opstellen maar het beste team. Ik denk dat Bellamy, Johnson en Kerzhakov bij je beste 11 spelers behoren maar met alledrie spelen lijkt me een moeilijk zaak.

Je zegt dat je verdedigend wat problemen hebt. Dan moet je logischerwijs eerste weten wat de oorzaak is. Maken ze teveel individuele fouten? Stel dan een ander op die minder fouten maakt. Spelen ze zelf wel goed maar krijgen ze toch veel tegen, dan kun je je afvragen: Win je ondanks of dankzij de tegendoelpunten? Of verlies je dankzij de tegendoelpunten?

Klinkt opnieuw heel vaag maar laat ik het uitleggen. Als je aanvallend voetbal speelt geef je automatisch meer kansen weg. Dit moet je dan incalculeren. Speel je aanvallend voetbal en verlies je omdat je zoveel tegendoelpunten krijgt dan werkt je taktiek niet. Speel je aanvallend voetbal en win je ondanks het grote aantal tegendoelpunten dan schort er iets aan de kwaltiteit van je verdedigers òf heb je hele sterke aanvallers.

Kijk ook eens naar de gemiddelde beoordelingen van je spelers. Als al je verdedigers duidelijk minder goed spelen dan je spitsen dan word het de spitsen te gemakkelijk gemaakt en moeten de verdedigers teveel werk doen. Hier ligt het dan aan de taktiek. Spelen sommige verdedigers wel goed en ander niet, bekijk dan welke rol de spelers hebben in het veld. Spelen alle verdedigers die het slecht doen vaak op dezelfde plek dan zal er hoogstwaarschijnlijk iets niet goed zitten in je taktiek.

Maar zelfs als dit niet zo is hoeft een speler niet per sé de 'schuldige' te zijn. Als je een positie de vrijheid geeft om veel op te bouwen zet daar dan een speler neer die goede stats heeft voor passen. Eigenlijk heel logisch maar het word lang niet altijd gedaan, waardoor sommige spelers de opdracht krijgen dingen te doen waar ze niet sterk in zijn.

Het vinden van een juiste taktiek is eigenlijk een kwestie eindeloos proberen tot je een formatie hebt waarin iedereen zich prettig voelt. Probeer ook vanuit die gedachte spelers te zoeken tijdens de transferperiodes. Dat werkt veel prettiger dan elke zomer een nieuwe taktiek moeten bedenken.

Ben benieuw met welke taktiek je gaat spelen.

Ga zo door :thumb:

Geplaatst
  • Auteur

Ik wou dat ik het inzicht had wat jij hebt want het klinkt eigenlijk heel logisch :)

Oke, als ik nu kijk naar mn nieuwe tactiek 4 gewonnen, 1 gelijk en 1 verloren. 2 winstpartijen was een doelpunt in blessuretijd. Kijk ik naar de gemiddelde beoordelingen van mijn verdedigers dan zitten ze allemaal op een 7, alleen Luirink is echt in vorm. Mn spitsen zitten zo rond de 7/7.5 dus niet veel verschil. Ik krijg vooral veel tegendoelpunten over de counter en voorzetten. Ik speel wel aanvallend voetbal omdat een normale mentaliteit zorgt voor meer tegendoelpunten. Maar uit bovenstaande blijkt dat ik toch goed presteer tot nu toe ondanks de tegendoelpunten. :)

Geplaatst

Denk dat je met deze selectie inderdaad rijp bent om meer te rouleren. Dit houd je spelers fit en gaan ze minder zeuren om basis plaatsen. Ik ben benieuwd wie van je spitsen vaak op veld gaan staan.

Hoewel Eddie Johnson eerst een super aankoop bleek, heeft hij nu duidelijk veel concurrentie. Vooral van James Beattie die kwa speler bijna indentiek is. Kerzhakov en Bellamy lijken ook een beetje op elkaar. Hoewel Bellamy duidelijk een stukje sneller is, en Kerzhakov iets beter kan springen.. maar ja, voor het spring werk heb je johnson en beattie wel.

Je verdediging is rots vast, zowel luirink en boumsong is in de lucht erg sterk, alleen in luirink een beetje traag, en zal hij minder geschikt zijn om snelle verdedigers te neutraliseren. Met deze selectie zal ik dit keer de lat wat hoger leggen :P. Europees voetbal is toch het minste waar je voor moet gaan :thumb:.

Succes met je nieuwe seizoen!

Geplaatst

Heel intressant om dit verhaal te lezen, zeker met zulke commentaren erbij.

Ik hoop dat het je met deze betere selectie ook beter af gaat. BTW je Groningen (Ingrid at Grun) vond ik ook leuk om te volgen.

Geplaatst
  • Auteur

@Ingman: klopt helemaal wat je zegt, Johnson is alleen wel ongelukkig omdat hij naar een grotere club wil en ik wil hem dan ook in de winterstop of aan het einde van het seizoen voor een mooi prijsje verkopen (als er interesse is). Ik heb inderdaad verder goede spitsen en over mijn verdediging ben ik ook heel tevreden. Vandaag volgt als het een beetje meezit de resultaten tot de winterstop :) Mijn doel is nu ook zeker Europees voetbal!!

@Knight: ik ben mn Groningen verhaal al helemaal vergeten :D Maar gelukkig vind je deze ook interessant :)

Geplaatst

Had je topic nog niet echt goed bekeken maar het is een mooie topic Ingrid. Op Champ had je ook mooie topics en deze komt er zeker weer in de buurt! Hele mooie aankopen en veel succes verder met je doelstelling, screentje Srna.

Geplaatst

Ziet er weer goed uit meid :) Nieuwe formatie, nieuwe kansen... Goed ingekocht, met aantal zeer mooie spelers :)

Screentje van Svec, en succes verders!

Geplaatst
  • Auteur

Darijo Srna:

srna.JPG

Michal Svec:

svec.JPG

Winterstop Seizoen 2010/2011

Wedstrijden:

wedstrijden210.JPG

Tussenstand:

tussenstand110.JPG

Ik heb de adviezen van dylan opgevolgd en een nieuwe tactiek gemaakt. Er is nogal wat gesleuteld en ben nog steeds niet klaar, maar de formatie ziet er ongeveer zo uit:

tactiek210.JPG

Opzich gaat het best redelijk, ik merk alleen dat de tegendoelpunten nog uit de counters vallen, ik probeer hier van alles aan te doen maar het wil nog niet echt vlotten. Misschien dat iemand hier nog een tip voor heeft :)

Ik hoop dat ik Europees voetbal kan halen!

Geplaatst
  • Auteur

Zover kom ik ook nog wel ;) Maar hoe doe ik dat?

Geplaatst

Niet te aanvallend instellen :) Dan blijven ze hoe dan ook hangen. En verder je defensieve lijn niet tever naar voren laten spelen

En daarbij valt ook zeker aan je linkerkant wel een gat, met balverlies :)

Geplaatst

Netjes het lijkt erop vooruit te gaan, het gaat iig in een realistisch tempo .

Geplaatst

Los van het feit of de taktiek werkt, vind ik het bewonderenswaardig dat je zelf gaat zoeken naar een voor jouw team werkende taktiek. Het zal nog wel even duren voor de taktiek helemaal goed werkt maar na een tijdje heb je vanzelf door hoe je de sterke punten van een speler kan accenturen.

Ga zo door!

Geplaatst
  • Auteur

Ik neem aan dat dat een compliment is dylan? ;)

Ik doe hard mn best :D

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]