Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Anders scoort lissabon door een net niet buitenspeldoelpunt. Spelers van Vitoria helemaal over de schreef en gelijk (gezeik) bij de scheids dat het buitenspel was.

• Antwoorden 6,1k
  • Weergaven 300,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

Geplaatst
Anders scoort lissabon door een net niet buitenspeldoelpunt. Spelers van Vitoria helemaal over de schreef en gelijk (gezeik) bij de scheids dat het buitenspel was.

Scoort Lissabon ? Over welke ploeg heb je het ? Sporting ? Indien ja dan is de correcte naam Sporting Clube de Portugal want Sporting Lissabon bestaat helemaal niet ... En laat iedereen maar zeiken bij zowel Sporting als Vitoria :D Wij staan lekker eerste en al 10 punten voor op hen :D

Geplaatst

Sporting Lissabon bestaat waarschijnlijk niet in Portugal maar wel in Nederland, een veel gebruikte naam door media en anderen.

Geplaatst
Sporting Lissabon bestaat waarschijnlijk niet in Portugal maar wel in Nederland, een veel gebruikte naam door media en anderen.

Is volledig incorrect ! Hetzelfde als Benfica Lissabon ! Maar bon dat is dan weer de fout van de Hollanders of het blijft gewoon wraak na de twee uitschakelingen op euro2004 en wk2006 :-D :-D :-D

Geplaatst
Ontketend Benfica productiever dan ooit

31/10/2009 11:15

Barcelona mag dit seizoen al menig galavoorstelling hebben gegeven, in het Europese clubvoetbal maakt ook Benfica de laatste maanden naam. De Portugese lijstaanvoerder maakte in acht competitiewedstrijden al dertig doelpunten, een gemiddelde van 3,75 goals per duel.

In de grote Europese competities is er geen enkele andere ploeg met een dergelijk moyenne. Benfica bleef tot dusverre in al zijn competieduels ongeslagen (zeven zeges en één gelijkspel) en boekte al drie monsterzeges: 8-1 tegen Vitória Setúbal, 5-0 tegen Leixões SC en 6-1 tegen Nacional.

Aanvaller Óscar Cardozo is de grote man in de voorhoede bij Benfica. De Paraguayaanse international nam elf van de dertig doelpunten voor zijn rekening. Ook de Argentijn Pablo Aimar en Portugees jeugdinternational Fábio Coentrão spelen dit seizoen een belangrijke rol. Beiden waren tot dusverre goed voor respectievelijk acht en zeven assists.

Als we het scorend vermogen van Benfica na acht speelronden in de laatste twintig jaar bekijken, vormen de huidige dertig goals met afstand de hoogste productie in die periode. Het seizoen 1989/90 komt met 23 treffers nog het dichtst in de buurt van die van de huidige jaargang.

Benfica werkt zaterdag de topper in de Portugese Superliga af: de ploeg van trainer Jorge Jesus gaat op bezoek bij medekoploper Sporting Braga. Net als Benfica is ook Braga nog ongeslagen in competitieverband (7-1-0), al scoorde de ploeg beduidend minder: dertien keer in acht duels.

Aimar _O_ Wat een koning echt jammer dat ik hem nog maar zo weinig kan zien spelen.

Geplaatst

We hebben dit weekend met 2-0 van Braga verloren. Was een rare wedstrijd want Braga startte furieus en nadien herstelde Benfica evenwicht en in tweede domineerden ze volledig tot Braga de 2-0 scoorde. De kansen werden niet afgemaakt, maar wat belangrijker is dat Cardozo werd uitgesloten na incidenten in de tunel ( André Leone ook ). De club gaat klacht indienen tegen de scheidsrechter, de veiligheidsagenten van Braga en tegen een aantal spelers ... Dit wordt zeker vervolgd

Geplaatst
Di Maria spuugde toch naar de bank?

Spuwde naar de grond want de bank stond bijna vijf meter verder, maar het kleine trapje tegen de bal richting bank van Braga was datgene wat hen echt zo deed reageren. Cardozo heeft twee speeldagen schorsing gekregen dus hij is net terug voor de topper tegen Sporting :D

Geplaatst

Paulo Bento neemt ontslag als trainer van Sporting

Het gelijkspel tussen Sporting en Ventspils, tellende voor de vierde speeldag van de groepsfase in de Europa League, was de laatste wedstrijd met Paulo Bento in de dugout. De topclub uit het Portugese voetbal kent een dramatische seizoensstart en de supporters eisten al wekenlang het ontslag van de trainer. "Ik ga door tot ik voel dat het echt niet anders kan." Het gelijkspel was gisteren dus de druppel en de directie van de club heeft het ontslag reeds aanvaard.

Geplaatst

Zaterdag Sporting - Benfica

Sporting is niet goed bezig, maar speelt thuis. Benfica is heel goed bezig, maar kent laatste weken mindere periode.

Mythe : tijdens de laatste veertig seizoenen heeft praktisch altijd de ploeg gewonnen die de weken voorafgaande aan de derby slecht aan het spelen, de partij gewonnen ... Hopen dat dit nu niet het geval is :D

Geplaatst

Is dat Portugese voetbal nou zo sloom of ligt dat aan deze wedstrijd? Ik kijk naar naar Braga - Leiria, en echt, het gaat zo megasloom. Bij de 2-0 net komt er een lange pass die elke verdediger wel aan ziet komen als het goed is, maar de spits mag hem met zijn borst panklaar leggen om te draaien, dan glijdt de verdediger weg en de spits kan vrij binnen schieten. Ook verder de hele tijd, lopen ze daar op het middenveld, worden totaal niet opgejaagd ofzo, niet echt wat ik gewend ben om te zien.

Geplaatst

Triplepost, I don't care, want AGF heeft gewonnen van aartsrivaal Brøndby_O_

AGF 1 - 0 Brøndby

16. Graulund

:D

Applaus voor de Hvide hoor:)

b8XU08hqpC4

Geplaatst

Topic over het wel en wee in de competities van het vormalig Joegoslavië, zal vooral worden onderhouden door mij, Zoran (zokipfc) en wie weet post Mario (palacio) nog wat als ie zin heeft (idem voor Sanel als ie weer een nieuwe pc heeft gekocht/gestolen). In feite verder weinig interesse van anderen gok ik, toch start ik dit topic.

Waarom het voormalig Joegoslavie?:

Naar mijn mening wordt er aan voetbal hier een extra dementie gegeven. Of je dat nu snapt of niet (ik snap het), het is speciaal. Een land dat is opgedeeld in volkeren die in feite tussen elkaar leven, met elkaar verbonden zijn, maar ook bloedige oorlogen hebben gevoerd. Het is voor mij is matchtigs interessant. Het voormalig Joegoslavie bestaat uit temperamentvolle mensen, en of ze nu Bosnisch, Kroatisch, Servisch, Sloveens, Macedonisch of Montegrijn zijn. Ze leven allemaal met hun hart. Dat zie je ook terug in het voetbal. Ze maken het stadion tot een hel. Ze zijn kei en keihard en sommige lieden zijn bereid te sterven voor hun club. Ajax - Feyenoord is hier niks bij. Wat er ook gebeurd, de supporters steunen hun club door dik en dun. Iets wat ik prachtig vindt om te aanschouwen. Ik ga stuk voor stuk de competities doornemen in dit topic, wie weet met wat hulp, want mijn grootste kennis ligt bij de Servische competitie. Daar begin ik dan ook mee ..

Jelen Superliga:

s62k9k.png

De Servische competitie wordt grotendeels gedomineerd door Partizan Belgrado, Rode Ster Belgrado (Crvena Zvezda) en FK Vojvodina. Partizan en Rode Ster staan bekend om hun geweldige jeugdopleidingen waaruit velen topspelers zijn voortgekomen. FK Vojvodina is een subtopper uit Novi Sad, één vand de grootste steden van Servië. De club werd twee keer kampioen van het vormalig Joegoslavie en weet de laatste jaren vrij goed aansluiting te vinden met Partizan en Rode Ster. Ook Vojvodina heeft een goede jeugdopleiding. Ondere andere Milos Krasic, Sinisa Mihajlovic, Gojko Kacar kwamen hieruit voort. Momenteel heeft de club de toptalenten Danijel Aleksic en Dusan Tadic onder contract staan. Beiden zeer gewild door de Europese top.

De grootste ultra-groepen in Servië;

Grobari ~ Partizan

fa1qwl.png

v6t6iu.jpg

2dsijom.jpg

Delije ~ Rode Ster

518yhc.png

2e4z384.jpg

w2g3lh.jpg

Zowel Partizan als Rode Ster hebben meerdere sporttakken, voetbal is nummer één maar deze wordt op de hielen gevolgd door basketbal. Ook hierin worden beide teams onvoorwaardelijk gesteund door hun supporters.

Delije tijdens een training van Rode Ster, voorbereidend op een Euro League duel:

2k9PtDGZPVg

KMA7ZmsfObM

Delije tijdens de halve finale Champions League 1990/1991 tegen Bayern Munchen:

rzNdqn7E_hY

Grobari tijdens een match van Partizan;

QcmwIRGiDJQ

tijdens een basketbalmatch, en ik heb totaal niets met basketbal, maar dit gewoon fuckking indrukwekkend om te zien:

QhDZ91hST-w

Selectie Partizan:

w13a5f.png

Sterspeler:

ALMAMI MOREIRA a.k.a Dr Mo

2d9bg2p.jpg

Selectie Rode Ster:

16qy39.png

Sterspeler:

DEJAN LEKIC:

4i1mag.jpg

Selectie Vojvodina:

mj02ok.jpg

Sterspeler:

DUSAN TADIC:

fuvybm.jpg

(stond deze zomer nog nadrukkelijk in de belangstelling van Ajax)

Momentele stand:

16ih30o.png

Topscorers:

znu7vb.png

Dé Derby (Rode Ster - Partizan) van afgelopen weekend:

OSBf1HBzo64

The Real Football Factories International over de Balkan:

[spoiler=aanrader om even te cheken]

deel 1;

o9Q636h2i18

deel 2;

heZXy8jn3yk

deel 3;

l7Y-rUtrnE8

deel 4;

UfxUCY3RUEo

deel 5;

DCkEr807KHg

deel 6

GseDLqbycYU

Binnekort ... Kroatië .... nlrbl0.png

Geplaatst

Topic over het wel en wee in de competities van het vormalig Joegoslavië, zal vooral worden onderhouden door mij, Zoran (zokipfc) en wie weet post Mario (palacio) nog wat als ie zin heeft (idem voor Sanel als ie weer een nieuwe pc heeft gekocht/gestolen). In feite verder weinig interesse van anderen gok ik, toch start ik dit topic.

Waarom het voormalig Joegoslavie?:

Naar mijn mening wordt er aan voetbal hier een extra dementie gegeven. Of je dat nu snapt of niet (ik snap het), het is speciaal. Een land dat is opgedeeld in volkeren die in feite tussen elkaar leven, met elkaar verbonden zijn, maar ook bloedige oorlogen hebben gevoerd. Het is voor mij is matchtigs interessant. Het voormalig Joegoslavie bestaat uit temperamentvolle mensen, en of ze nu Bosnisch, Kroatisch, Servisch, Sloveens, Macedonisch of Montegrijn zijn. Ze leven allemaal met hun hart. Dat zie je ook terug in het voetbal. Ze maken het stadion tot een hel. Ze zijn kei en keihard en sommige lieden zijn bereid te sterven voor hun club. Ajax - Feyenoord is hier niks bij. Wat er ook gebeurd, de supporters steunen hun club door dik en dun. Iets wat ik prachtig vindt om te aanschouwen. Ik ga stuk voor stuk de competities doornemen in dit topic, wie weet met wat hulp, want mijn grootste kennis ligt bij de Servische competitie. Daar begin ik dan ook mee ..

Jelen Superliga:

s62k9k.png

De Servische competitie wordt grotendeels gedomineerd door Partizan Belgrado, Rode Ster Belgrado (Crvena Zvezda) en FK Vojvodina. Partizan en Rode Ster staan bekend om hun geweldige jeugdopleidingen waaruit velen topspelers zijn voortgekomen. FK Vojvodina is een subtopper uit Novi Sad, één vand de grootste steden van Servië. De club werd twee keer kampioen van het vormalig Joegoslavie en weet de laatste jaren vrij goed aansluiting te vinden met Partizan en Rode Ster. Ook Vojvodina heeft een goede jeugdopleiding. Ondere andere Milos Krasic, Sinisa Mihajlovic, Gojko Kacar kwamen hieruit voort. Momenteel heeft de club de toptalenten Danijel Aleksic en Dusan Tadic onder contract staan. Beiden zeer gewild door de Europese top.

De grootste ultra-groepen in Servië;

Grobari ~ Partizan

fa1qwl.png

v6t6iu.jpg

2dsijom.jpg

Delije ~ Rode Ster

518yhc.png

2e4z384.jpg

w2g3lh.jpg

Zowel Partizan als Rode Ster hebben meerdere sporttakken, voetbal is nummer één maar deze wordt op de hielen gevolgd door basketbal. Ook hierin worden beide teams onvoorwaardelijk gesteund door hun supporters.

Delije tijdens een training van Rode Ster, voorbereidend op een Euro League duel:

2k9PtDGZPVg

KMA7ZmsfObM

Delije tijdens de halve finale Champions League 1990/1991 tegen Bayern Munchen:

rzNdqn7E_hY

Grobari tijdens een match van Partizan;

QcmwIRGiDJQ

tijdens een basketbalmatch, en ik heb totaal niets met basketbal, maar dit gewoon fuckking indrukwekkend om te zien:

QhDZ91hST-w

Selectie Partizan:

w13a5f.png

Sterspeler:

ALMAMI MOREIRA a.k.a Dr Mo

2d9bg2p.jpg

Selectie Rode Ster:

16qy39.png

Sterspeler:

DEJAN LEKIC:

4i1mag.jpg

Selectie Vojvodina:

mj02ok.jpg

Sterspeler:

DUSAN TADIC:

fuvybm.jpg

(stond deze zomer nog nadrukkelijk in de belangstelling van Ajax)

Momentele stand:

16ih30o.png

Topscorers:

znu7vb.png

Dé Derby (Rode Ster - Partizan) van afgelopen weekend:

OSBf1HBzo64

The Real Football Factories International over de Balkan:

[spoiler=aanrader om even te cheken]

deel 1;

o9Q636h2i18

deel 2;

heZXy8jn3yk

deel 3;

l7Y-rUtrnE8

deel 4;

UfxUCY3RUEo

deel 5;

DCkEr807KHg

deel 6

GseDLqbycYU

Binnekort ... Kroatië .... nlrbl0.png

Geplaatst

Ik heb dat stuk over de Hooligans op Discovery gezien, maar dat was allemaal wat overtrokken. Laat ik het anders zeggen, de afleveringen over Nederland en Engeland sloegen echt helemaal nergens op :D. Die gozert (Danny oid) is flink op z'n bek gegaan met die serie. Het stuk over de Balkan is ook wat dramatischer in beeld gebracht dan dat het in realiteit is. Maar goed, dat is even off-topic.

Ik ben fan van Rode Ster, dat wil zeggen, ik kijk af en toe eens even of ze gewonnen hebben. Dankzij de finale tegen OM in de allerlaatste Europa Cup I finale (saaiste finale ooit trouwens). Ik was tijdens het WK van 1990 dan ook voor de Joegoslaven, alleen maar omdat ik de naam Dragan Stojkovic zo mooi vond (ik was 10/11 toen, haha).

Geplaatst

Marko, held 8). Ik ben ook pro Zvezda, echt fan ofzo kan ik mijzelf ook niet noemen. De enige échte fan van een Joegoclub hier is Zoran, die volgt alles tot op de voet van zijn Partizan.

Opmerkelijk nog te noemen is Kleo (Cleo) afgelopen week de winnende treffer scoorde voor Partizan, dit terwijl hij vorig jaar nog voor Rode Ster speelde. Half Belgrado wil die gozer nu in een grafkist zien, het liefst in stukken gehakt :p, tsja ... thats life there.

00000436.jpg

00004489.jpg

kleo1.jpg

426_7.jpg

Dan heb je lef ..

Geplaatst

Mja, dat is voor mij ook nog niet helemaal duidelijk. Zoran zal daar wel meer over vertellen. Volgens mij kon Rode Ster hem niet betalen na zijn huurperiode (schulden, dus geen cent te makken) en ging Partizan er met hem van door. Mja, het is eigenlijk een ongeschreven regel dat je niet voor beide clubs kan uitkomen, ik vraag me altijd nog af hoe die gast zijn leven zeker is daar in Belgrado.

Geplaatst

Kijk, Rode Ster liet hem transfervrij vertrekken omdat ze zijn loon niet uit konden betalen (Er was toen een grote crisis in de club enzo) Hij wou wel graag in Servie blijven, dus toen Partizan aanklopte zei hij geen nee (Toch wel de enige club die op dat moment Cleo's salaris kon betalen.

Ik schrijf later nog wel een stukje, zo naar school

Geplaatst

voetbal is wel echt in opkomst in deze landen(bosnie iets minder denk) wel mooi om te zien want er zit ongelofelijk veel talenten in de 3landen:)

Geplaatst

Lekker gedaan Sebas. Schitterend om te zien hoe ze bij die derby met hakballetjes willen uitverdedigen ;c Ik zal inderdaad zo af en toe eens wat posten ;c

Als je over Kroatie schrijft niet Milan Badelj en Anas Sharbini vergeten he ;c

Geplaatst

Sebas moest schakelen tussen Nederlands, Italiaans en Servisch. Dan gaat er nog wel eens wat mis ;c